Jump to content
Ménemszól.hu

Romulus

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    57
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Ennyit fórumozott

    14d 16h 26m 50s

Megbízhatósága

0 Semleges

Romulus tagunkról:

  • Rang
    Káplár

Legutóbb az adatlapod nézték:

1.060 profil megtekintő
  1. Romulus

    Vestax VCM-600 midi kontroller

    Eladó Vestax VCM 600 dedikált midi vezérlő Ableton Live-hoz, de egyéb szoftverekkel is kompatibilis. Professzionális midi vezérlő, könnyű alkalmazás és hatékony munkavégzés. Rengeteg toló-és forgó potméterrel rendelkezik az eszköz, ami főként Abletonra lett tervezve de Traktor-ral is kiválóan működik (több mint 160 paraméter szabályozható). A készülék kb. 3 alkalommal volt használva live act során, így megkímélt újszerű karcmentes állapotban várja új gazdáját. Az eladás oka kihasználatlanság. Az eszközön a dedikált eq paraméterek mellett még találunk send/return lehetőségeket, mute és solo gombokat, panoráma állítási lehetőséget és sok egyéb funkciót. Csere lehetséges valós alternatíva esetén. Irányár: 100000 HUF Tel: 06705785324
  2. Lehet az is fontos milyen környezetben történik a felvétel. Sőt...talán ez az egyik leglényegesebb dolog.Akusztika, mikrofon, helységkialakítás, természetesen az énekes (egy jó énekes élvezhető lehet akkor is ha nem a legjobb mikrofonnal lett rögzítve a produkciója). Ezen túl az eszközök és a megfelelő eszközhasználat, jó felvétel, jó előfok, stb... Mai popzenék többségénél viszont sok esetben csak "in the box" utómunka van...Ez egy alapvető különbség lehet szerintem. Viszont jó eredményeket lehet produkálni szoftverekkel is biztos csak ismerni kell mit mire jó használni, meg könnyen el lehet rontani mindent, meg sok-sok állítgatás:) ezen segíthetnek biztos az uad dolgok meg a jobbfajta pluginek. zajszűrés, vágás, eq, dinamikaszabályzás, zengetés, karakter, effektek... IzotopeNectar, Autotune, Vocoder, Melodyne, Pitchcorretion
  3. Romulus

    Mixing/Mastering

    szóval vokálok...azt írtam hogy vokál esetében, továbbmenve fő vokál sáv.Úgy tudom ez mindig monó.A kérdésem arra irányult volna, hogy mi a történet akkor ha a daw sztereóban mentette ki a vokál sávot...ez esetben sztereo effekteket használok?Vagy jobb ha monó effekteket, merthogy a fő vokál alapvetően center téma.Esetleg konvertáljam át monóra a sávot?Vagy esetleg teljesen mindegy? (az egyéb vokálok lehetnek sztereóban szerintem, a panoráma miatt...)
  4. Romulus

    Mixing/Mastering

    Foglalkoztat egy kérdés, ami lehet egyértelmű mégis felteszem hátha valaki tud valamit ezügyben.. Szóval általában a vokálok monóban kerülnek felvételre így monó effekteket használunk hozzá, eltekintve egyéb eseményektől, mint kórus, send panoráma stb... Szóval a fő lead vokálra gondolnék...Mi van akkor ha ez sztereo-ban van meg? Esetleg át kell konvertálni monóba és úgy lehet vele tovább dolgozni? Vagy esetleg elég ha sztereo effekteket használok hozzá?
  5. kb. minden ilyesmi plugint kipróbáltam...és maradtak a szoftverek gyári tanspose okoskodások (ableton, cubase), viszont hallás alapján a protools remekül csinálja ezt a pitch dolgot..majd az lesz a következő.az ilyen pluginokkal mindig gond volt, hogy szaggat a hangon illetve kevéssé realisztikus gépi hangázus van stb...A melodyne meg az autotune másra van alapvetően.
  6. Hát amúgy ez a keverő dolog erősen műfajspecifikus dolog főleg manapság. Vannak irányzatok ahol természetszerűleg nélkülözhetetlen hiszen dobot gitárokat stb rögzítünk a klasszikus értelemben vett élő zenénél. Viszont nem biztos hogy az elektronikus zene bármely területén is feltétel lenne...Pl aki technót csinál az nagy valószinűséggel lehet hogy melgesz keverő nélkül is-mint ahogy meg is van-persze lehet tévedek. És ez lehet, hogy igaz a pop zenén belül számos irányzatra, mint a hip-hop és egyéb kortárs trendek-clubzenék tekintetében. Nem sokat tudok ezekről de van csomó digitális keverő is esetleg mixer kontroller ami a fizikai potikat pótolni hivatott vagy azt az illúziót adhatja.
  7. Romulus

    Mixing Board/Kiegészítők

    Üdv. Érdeklődnék ki milyen praktikus eszközöket ajánlana a keveréshez. Egy idő után az egerezés kicsit kiborító tud lenni, úgy hiszem ezen könnyíthetnének a touchpadok, trackball egerek, stb. Meg láttam vannak már ilyen touchscreenek is, meg kézzel vezérelhető touchpad, amik pl automatizálásnál roppant jól jöhetnek és gyanítom könnyebbé teszi a munkafolyamatot. Elsősorban konkrét eszközök ismertetése és ajánlása lenne a topik célja Kingston Trackball: https://www.youtube.com/watch?v=77Z10_Yt8JY Touchscreen: https://www.youtube.com/watch?v=HX4d2KjJQwk
  8. Romulus

    Cubase Shortcuts/Workflow (Billentyűparancsok)

    Üdv. Nyitok egy ilyet remélem nem csak számomra lenne hasznos. A lényeg az lenne mik a hatékony, munkamódszert segítő billentyűparancsok, illetve lehet-e saját parancsokat megadni, pl, hogyan állítható be egy zoom funkció, cut, fade stb. Érdekes mert több változatot is használok az 5-ös verzióból és mindegyik másként viselkedik. Pl ha van 20 audio trekkem van ahol a sávok kijelölései után egyszerre irányíthatók egy groupba, van amikor nem engedi és egyenként végig kell menni. Persze ez seb baj, mindenesetre ha menne egy kattintással az mégiscsak jobb mint végigmenni. Ilyesmik... Ami nekem még hasznos volt az a ctrl+G (Loop)
  9. dehát ez nem is pitchshift, hanem inkább pitch correction az autotune-melodyne és társai. a cubase féle megoldáshoz az ilyenfélék hasonlítanak: https://www.youtube.com/watch?v=ICWAgrBhtGs bár igazából hallani ezeken h nem az igazi:)
  10. Romulus

    Mixing/Mastering

    Lehet nem ide illő de valahogy kapcsolódik.. Mely monitorvezérlőket ajánlanátok?-ha egyáltalán van különbség köztük, mert a funkció adott. Tc Electronic Level Pilot+Dynaudio Volume Box-amik árban is barátibbak..
  11. Romulus

    Mixing/Mastering

    A duplikálással ha jól tudom csak 2x olyan hangos lesz persze használható ez a megoldás kreatívan vokáloknál egyéb témáknál, esetleg összekeverhető újra ilyen módon, bár alapvetően szerintem szükségtelen...Gitároknál tényleg szokták használni de úgy tudom csak a sztereó hatás miatt és egy kicsit el is kell ehhez tolni egymástól a két sávot. A második kérdést nem értem, illetve érteni vélem...Ha nem bírja a processzor tehermentesíteni kell, abletonban erre van a freeze dolog, nekem herótom van tőle valamiért, engem kihoz...Ezért ja...export...
  12. Romulus

    Mixing/Mastering

    Az én tapasztalatom is az, hogy nem lényegtelenek ezek a plugin és társai kérdések.. mert pl ha csak az eqkat nézzük ha pl van 30-40 sáv és mindegyikre vmi silány hangszínszabályzó kerül ez összeadódhat a végén ami kihatással lesz az egész mixre netovább a maszterre. Természetesen használni kell tudni az eszközöket első sorban ez nyilvánvaló, de akadnak olyan metódusok amikor a megfelelő eszközzel rengeteg időt spórolunk meg és nem utolsó sorban azt adja amit vársz tőle. (pl egy limiter esetében is akár, és az csak egy limiter, de ez egyértelmű) Meghát tapasztalataim alapján mindennek más-más karaktere van minden máshogy szól (nem jobban vagy rosszabbul adott esetben csak máshogy) aztán az illető dolga, hogy ezeket megfelelően használja. Persze mindegy végülis...de nem, hogyha jobban szóló anyagot szeretnénk. Szóval ez sok minden összetevője és függvénye, ahol azért nagyban vannak anyagi faktorok is, de azt hiszem egész jó eredményeket lehet produkálni akár egy waves csomaggal is, ha az alapanyag rendben van. (Ozone nekem sem hasított, bár mindenki odáig van érte, én is magam okolom ezért,de a hangzása nem tetszett mert műanyag.) Ami még érdekes azok a Fabfilter dolgok..
  13. Romulus

    Mixing/Mastering

    Köszönöm! Én is értelmetlennek érzem, megbontja a dinamikát összeesik a cucc stb... Bár egész profi stúdiókban kezdik így a mixinget, mint legelső lépés... utána jönnek az inzertek stb... na de a lényeg, hogy *****ság...
×
×
  • Create New...