Jump to content
Ménemszól.hu

LiPI

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    72
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    6
  • Ennyit fórumozott

    190d 9h 44m 43s

LiPI last won the day on April 10

LiPI had the most liked content!

Megbízhatósága

63 Megbízható

LiPI tagunkról:

  • Rang
    Káplár

További Információ

  • Lakhely:
    Környe
  • Érdeklődési kör
    Carbon Based Lifeforms, Jarre, Vangelis, Kitaro, Tangerine Dream, Klaus Schultze, stb...

Kapcsolatfelvétel

  • Weboldalam
    http://lipi.atw.hu

Legutóbb az adatlapod nézték:

3.800 profil megtekintő
  1. LiPI

    Yamaha MODX

    Ezt mondjuk már a MOX editor is tudta VST presetként el volt mentve az editor "állapota" - más kérdés , hogy betöltéskor kellett trükközni... szinkronizálni a hangszert az editor beállításaihoz... vagy valami ilyesmi már nem emlékszem pontosan... Arra viszont igen, hogy sokszor szívtam azzal, hogy a DAW (S1) "ráült" az device-re és onnantól maga a VST editor nem tudta azt nem hogy használni, de nem is "látta"... Természetesen túrtam fórumot megoldást keresve és magamat sem tartom 1.0-ás usernek de az adott DAW-al (S1) sajnos ez egy ilyen bukta volt (NEM minden DAW müxik így, Cubase-el pl. nem volt probléma, csak hát én meg nem azt használtam )... Így aztán nem is igen használtam "VST-ként" a hangszert, megelégedtem azzal, hogy az adott songsetup-ra kiküldtem a note és CC üziket...
  2. LiPI

    Yamaha MODX

    Ahogy a mai zenékben sem a 80-as évek sikereihez képest 14-16 éves gyerekeim zenéit (akaratlanul is) hallva (nem hallgatva) alig alig van különbség közöttük... Vagy csak én öregszem "ennyire" ? ps.: bocs hogy ilyen régi hozzászóláshoz nyúltam vissza...
  3. LiPI

    ROLAND MC-50 MK II.

    Kihasználatlanság miatt eladó: ROLAND MC-50 MK II. - újszerű állapot, - eredeti táp; - angol/magyar kézikönyv; - floppy-k (bontatlan is); - természetesen hibátlan; Te mennyit (vagy mit) ajánlasz érte? 🙂
  4. LiPI

    TASCAM (TEAC) DP-02CF

    Kihasználatlanság miatt eladó Tascam DP-02CF HDRÚjszerű állapotban, dobozában, eredeti táppal, angol manual-al és szervízkönyvvel.Az utolsó modell a kategóriájában ami MIDI csatlakozóval van szerelve és képes MIDI CLK vagy MTC vezérlőként "viselkedni"! -Két XLR mikrofon / vonal bemenet, amely fantomtáplálást biztosít a kondenzátor mikrofonokhoz; -Két 1/4" vonal bemenet; -Egy miniJack bemenet amin keresztül további CD/MP3 lejátszó keverhető a playback-hez; -Nyolc sávos felvétel tömörítetlen 44,1 k / 16 bites hangminőséggel; -Portastudio-alapú interfész hangerő faderrel, pan, effekt küldés, magas és alacsony EQ-vezérlés csatornánként; -EQ frekvencia gomb a magas és alacsony EQ frekvenciák állításához; -USB 2.0 interfész zeneszámok, downmixek és biztonsági mentési fájlok számítógépre való továbbítására; -Dedikált sztereó master track a downmix-hez; -Belső metronóm és sáv / ütem megjelenítés a dalok számára; - Fejhallgató kimenet; - Sztereó vonali kimenetek RCA analóg és S/PDIF optikai digitális csatlakozókon; - 4GB CF kártya; Megtekinthető, kipróbálható, átvehető Környén (Tatabánya mellett).
  5. Réges régen egy messzi messzi galaxisban egyszer-kétszer volt már rá példa... Ebben pl. Csabának köszönhető a ritmus szekció, a basszus szekció és még a vége-lead ötletadója is ő volt: https://lipi.bandcamp.com/track/bluesong Ebből van egy élő verzió is, amit 2x sikerült annó prezentálnunk... Ez volt az első Tatabányán a szabadtéri múzeum Falézázban: Az esőzés és a kocsi indtás hangja sample volt a TR61 "adta be" minden más élő/MIDI seq... Egy HDR-ünk volt egy KORG SOS, azzal vettük fel az egészet Aztán néhány éve megpróbálkoztunk megint valamivel ("Impro project"), de az egyszeri alkalomra sikeredett... Főleg az én zenei hiányosságaim miatt, de aztán a magánélet is közbeszólt rendesen ahogy' szokott... Mostanában újra össze-összegondolkodunk egy kicsit időnként, és a sok beszélgetés - szösszenetek, ötletek, próbák, kísérletek egymásnak mutogatása során azért ilyen kis demók is meg tudnak születni: (mondjuk ez most pont nem annyira "chill") https://www.dropbox.com/s/9rqcxywuyal8eo1/Mixdown(9).wav?dl=0 (alap 4x4 loop+downmix LiPI (blofeld+MC-808+FA-06+RADIAS), a zene "lelke", dallama, Csaba (DP12) Csak hát idő kellene jó sok, hogy aztán ezeket tényleg össze is rakjuk akár egy egész estés műsorrá... A legnagyobb baj pedig az, hogy tényleg csak időnk nincs... Minden más meglenne...
  6. LiPI

    SONY HR-MP5

    Eladó (vagy ZOOM MS-70CDR-re cserélhető) az alábbi motyóka: SONY HR-MP5 multieffekt - nem eredeti táp; - a Ch2/power ON/OFF gomb hiányzik; - a Ch2 pótméter működik, de a power on-off nyomógomb nem. Egyebekben hibátlan, kb. 5 hónapja cserélt elemmel és nyomtatott angol manual-al és service könyvvel. Specifications: Released: 1994 Quantization: 1 Bit (18 bit Resolution) Sampling Frequency: 48kHz Frequency Response: 20Hz-22kHz Dynamic Range: >92dB THD: Below 0.01% - MIDI IN/OUT (soft thru) - 2x 1/4" (6,3 mm) unbalanced input; - 2x 1/4" (6,3 mm) unbalanced output; - remote IN; - 1x 1/4" pedal Input; - 1x 1/4" stereo headphone output; Komárom-Esztergom Megyében Környén/Tatabányán megtekinthető/kipróbálható!
  7. Azért az igazsághoz hozzá tartozik szerintem, hogy egyrészt azért sok minden múlik a hangosításért felelős mesteren, másrészt az adott studio set beállításán. EQ beállításokon, a hangszerben lévő kompresszor beállításán (Csaba pl. tudtommal sosem piszkálta ezt a részt) vagy éppen a hangosításhoz használt keverőn való kompresszor alkalmazásával, stb... Alapvetően nem általánosítanék 1 vagy 2 eset kapcsán mert egy koncerten, fellépésen a hangszer adottságain kívül még legalább fél tucat tényező szerepet játszik/játszhat abban, hogy az kiszól e a zenekarból avagy sem... Az viszont abszolút és objektív igazság hogy a yamahák hangja sokkal reprezentatívabb, erőteljesebbnek tűnő ha A/B összehasonlítás alapján nézzük. Gyanítom hogy már maga a PCM készlet is jobban kompresszált mint a rolandok esetében. Pl. a korgoké egészen biztosan... Szóval, igen... a helyzet az hogy ha tehetnéd ki kellene próbálnod "tét" nélkül hogy magad is biztos lehess abban, hogy a gyári alap programokat menniyre kell/lehet megfelelően erőteljessé tenni egy zenekaron belül a studio set és/vagy a keverő beállításaival... p.s.: ismerem a hangmérnököt aki Csabiékkal dolgozik - így felteszem nem a hangosításon múlik elsősorban
  8. Csabának van. Szerinte is erőtlen kicsit... Igaz ő jórészt csak zongorát és e.orgonát használt... Nekem még nincs (sajnos)
  9. Igen, egyrészt szólhat egyszerre akár mind a 16 track is (16 layer-es sound-ként) másrészt a pad-eknek ilyen funckicója is van (SOLO/MUTE) de konkrétan a group funkció meg képes csoportos mute/solo -zásra, ahol a csoportokat te magad válogatod össze a saját igényeidnek megfelelően. Ebben a videóban tök jól szemlélteti Ed Diaz: Ráadásul két lehetőséged is van a layer-ezésre: 1. KBD switch-el - ekkor úgy szólal meg a layer, hogy noha az egyes track-ek külön MIDI csatornákon vannak, az FA KBD minden csatornára kimegy ami be van kapcsolva ezzel a funkcióval; Ennek az az előnye, hogy noha amikor játszol rajta egyszerre szól az egész layer, MIDI-vel meg tudod szólaltatni külön-külön is az egyes timbréket layer-en belül egyedül is 2. Hagyományos MIDI csatorna csoportosítással; Pl. 1-4 track-ek az 1-en, 5-6 a 2-en, 7-9 a 3-on stb... És ehhez jön ugye hogy noha track-enként "csak" egy timbre FX van, ez 16 timre-nél akár 16 különböző FX is lehet. No meg track-enként saját EQ. Aztán az egész egyveleg így megy be a megfelelő dry/wet arányokkal a chorus és reverb master fx-be, onnan tovább a master EQ-ba, majd a master compresszor-ba. Ha nincs szükséged a master compressor-ra, átkapcsolhatod hogy IFX-ként működjön. Legvégén pedig van egy Total Fx amit én mondjuk megkerültem, hogy ne total FX-ként működjün hanem egy újabb FX csatornaként Mindösszesen tehát 20 FX-et használhatsz kimaxolva a lehetőségeket és 17 EQ-t... A középkategóriás korg kombikhoz képest ezek óriási előnyök amiket le is amortizál az FA azzal, hogy csupán egy ARP motort tudsz használni egyszerre (noha abban lehet saját szekvencia/ARP képlet is), meg egy ritmus pattern szekit mellette, de azzal csak Drumkit-eket tudsz meghajtani. A másik hátrány, hogy a beépített sample player nagyon fapados. De erre is ráküldhetsz azért egy FX-et a master chorus/reverb-en túl is. Vannak dolgok amik nem azonnal kézenfekvőek, nem "verik ki a szemed" első pillantásra és eleinte gondolkodni/manual-t olvasni kell hozzá de alapvetően jól átgondolt, rugalmas rendszer. Azt mondjuk nehéz volt megszokni, hogy ha eltekersz egy hangot akkor azt külön el kell menteni, majd a studio set-et és utána a song-ot, de a többi előny kárpótol és őszintén szólva 1-2 hónap után már automatikusan menteget az ember ha kell ha nem
  10. Nos, ami a buja pad-eket és a szólóhoz való lead-eket illeti az FA bőven lefedi a kívánalmaidat. Ha korg féle kombikra gondolsz izgő-mozgó pad-ek esetén akkor viszont csalódást okozna. Vannak persze motion pad-jei de azok nem olyan összetettek mint pl. egy Trinity pad ... Inkább csak az LFO-k és a STEP phaser mint FX használatával kelti életre a hangot... Nem az az ARP-os megoldás mint amit a KORG-oknál vagy YAMAHA-áknál tapasztal az ember. Ugyanakkor olyan lehetőségek vannak benne ami az élő játék során kézenfekvő és roppant kényelmes megoldásokat kínál; pl. a keygroups funkció. A rendelkezésre álló 16 timbre-det tudod 16 különböző group-ba szervezni amelyek egyaránt lehetnek akár layer-ek, akár split-ek, akár ezek kombinációi. Így egyetlen gomb (pad) nyomással tudsz pl. váltogatni az adott számon belüli előre gyártott layere-id, split-jeid között amelyekhez a sampler-ből külső mintákat is bejátszhatsz akár billentyűzetről is (velocity-vel) vagy pad-ről (velocity nélkül). A keygroup-ok váltása közben természetesen nem cut-ol a leváltott hang... A hang... a PCM motorja az XV5080-é noha maguk a pcm minták természetesen már többnyire mások, míg az SN-S motorja a Juno/Jupiter örökséget hozza... Ahogy a gyári hangszínek is. Ahogy Csaba is mondta kb egy GAIA SH-01. Viszont a 16 part az 16 part... és tényleg a 16x16 variációban lehet split-elni, layer-ezni anélkül hogy a polifónia korláttal foglalkoznod kellene bármelyik típusú timbre-t (SN-S, SN-A,PCM, Drumkit (amiből szintén kétféle van)) . Ugyanakkor a rengeteg gyári hangszín legtöbbje egy adott hang tucatnyi variációja... Ami önmagában nem lenne baj, csak amikor csak úgy keresgetsz egy hangszínt - magad sem tudod konkrétan milyet vagy melyiket - akkor bizony sok időt elvesz mire átugrabugrálsz pl. a 2 tucatnyi SAW lead-en... Egy ARP-ot (ami RADIAS) és az éttermi atmoszférát kivéve minden FA-ból szól.. A polifónia korlát közelébe sem került a hangszer az egész szám alatt...
  11. LiPI

    Korg Radias topic

    Sziasztok! Egy jó hír szegény MAC tulajoknak: A KORG frissítette a gyári editort hogy fusson az újabb MACOS-eken is!
  12. Na kérem pont így jártam én is amikor a MOX-ot lecseréltem az FA-ra (és mellette még az MC-808-at is "elengedtem" ami mint később kiderült nagy hiba volt). Lett egy tök jó (tudom ízlés dolga) hangú és sounddesign részről "kezesbárány" FA-m, de közben elveszítettem az alkotói workflow-hoz szükséges pattern szekvenszert (se MOX se MC ugyebár)... hónapokig szívtam, kísérleteztem ezzel-azzal, hogyan tudnám pótolni? Végül vettem egy MC-808-at Így most van egy igen klafa pattern szekvenszerem ami az élő előadásmódot is max. támogatja, de ugyanakkor ott van az a hangmotor ami miatt a MOX-ot az FA-ra cseréltem (és még nem bántam meg). Az már csak hab a tortán hogy azért az MC-808-ban is vannak olyan dobprogramok amiknek pont attól van "ízük-bűzük", hogy olyanok amilyenek - amilyenek anno a hip-hop, stb stílusokhoz elvártak voltak majd' 20 évvel ezelőtt... Ezeket FA-ból kínkeserv lenne előcsalogatni... A másik téma szálhoz (jó vagy rossz e egy adott szinti) azt tudnám hozzáfűzni, hogy pl. volt nekem régen egy blofeld-em. De nem arra akartam használni amire jó lenne, hanem afféle "brad&butter" "allinone" VA-nak VST-ék helyett... nohát arra kérem nem jó... Ugyanakkor nemrégiben megint vettem egyet, és most hogy azt bízom rá amiben igazán jó (digi, ppg szerű libegő-lebegő izgő mozgó pad-ek) tökéletesen beleillik a kis "zenekaromba" Most akkor jó a blofeld? vagy xar? Az attól függ ki, miért kérdezi... No meg hogy az ahogyan és amire használod az összhangban van e magának a hangszernek a karakterével, képességeivel... legalábbis szerintem (is)
  13. Nagyon szépen összefoglaltad az elmúlt 3-4 hónapon át folytatott beszélgetéseinket 🙂 És ha nagyon hiányozna valami az FA-ból az enyém még itt van, felveheted arról is 😉
  14. LiPI

    Apró CSERE etika

    Én spec. minden hozzám kerülő eszközt körbefényképezek, beleértve a jól látható gyári számot és az "egyedi" ismertetőjeleket is. Ha cuccok nem is lesznek meg sosem - ismerek ilyen történeteket - legalább egy pár fórumba fel tudom tölteni a "feketelistát". Ez persze nem véd meg attól hogy továbbkerüljön bármi is - sok ember van akit abszolút nem érdekel az eredet... De ennél többet nem igen tehetünk azt hiszem.
  15. Sziasztok! Csak a tanulság kedvéért... Mint utolsó posztomban írtam, az MC-808 elment... Aztán hiányozni kezdett, és most megint van egy Okok: Az FA-ban nincs pattern szekvenszer. Lehet ugyan loop-olni x mérőnyi szekvenciát, de ez azért nem ugyanaz Az FA-ban a "track mute" funkció nem a MIDI üzeneteket mute-olja hanem magát a hangot... Ez kellemetlen következménykekel jár pl. egy pad track mute-olása során - nincs release... 😕 Alkalmi vételként szereztem ugyan egy MC-50MKII-t, ami orvosolta a 2. pont problémáját - ugyanakkor ez sem pattern szekvenszer. Ok, persze ez is loop-olható és ki lehet tenni 1-8 track-re 8 variánsát egy-egy muzsikának, de ez sem hozta azt a kényelmet amit a pattern szekvenszernél már megszoktam. Egyszóval egyre jobban és jobban hiányzott az a pattern szekvenszer és a lehetőség hogy a 16 sávot egyenként mute-olhatom úgy hogy az ne elharapja az adott hangot... Hogy mi ebben az egészben a tanulság? Ha elégedetlen vagy egy cumóddal, nem biztos hogy a cumóban van a hiba Más kérdés hogy a MOX->FA csere szintén hozzájárult az első posztban említett hiányosságok kiküszöböléséhez (hosszabb hangminták, loop-ok használata) ugyanakkor olyasmit vesztettem azzal hogy egyszerre váltam meg mindkét pattern szekvenszeres eszközömtől, amit nem tudtam mással pótolni vagy megkerülni egy lineáris szekvenszerrel... Magyarán: miközben olyasmin nyafogtam ami másodrendű a zenéim egészét nézve (audio loop-ok, sample-ék, fx-ek bejátszása), olyasmit vesztettem el ami viszont nélkülözhetetlennek bizonyult a workflow-t tekintve Amit akkor másodrendűnek éreztem a hiánya során kiderült hogy fontosabb min gondoltam.
×
×
  • Create New...