Jump to content
Ménemszól.hu

LiPI

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    57
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    5
  • Ennyit fórumozott

    188d 17h 23m 42s

LiPI last won the day on January 30

LiPI had the most liked content!

Megbízhatósága

49 Megbízható

LiPI tagunkról:

  • Rang
    Káplár

További Információ

  • Lakhely:
    Környe
  • Érdeklődési kör
    Jarre, Vangelis, Kitaro, Tangerine Dream, Klaus Schultze, stb...

Kapcsolatfelvétel

  • Weboldalam
    http://lipi.atw.hu

Legutóbb az adatlapod nézték:

3.724 profil megtekintő
  1. Én is Behringer 2024-et használok másodlagos effektnek a RADIAS Indiv.Out-jara kötve ebben az fx-ben az is jó amúgy hogy atkapcsolhato a két üzemmód között: send/return fx-kent használod e avagy direkt fx-kent ez utóbbi esetben magán az fx-en állíthatom a wet/dry arányt...
  2. Igen így van az FA egyáltalán nem támogatja a klasszikus sampler módot. Az FA 4x16 sample betöltését/rögzítését tesz lehetővé song-onként (a song-al együtt kerülnek mentésre az SD kártyán és töltődnek be automatikusan a song-al együtt) de ezek használatát az SP-808 alapján kell elképzelni. Annyi könnyítés van a dologban, hogy ugyan a pad-ek nem velocity érzékenyek az FA-ban, az egyes pad-ekre betöltött sample-ék triggerelhetőek a billentyűzetről is (C1->PAD1, C#1->PAD2 és így tovább) így kapunk némi hangerő kontrollt a sampl-ék felett a billentyűzet velocity-je alapján. (Szerk.:) Ugyanakkor lehetőség van a pad-ekre betöltött sample-ket keresztül küldeni a system effect úton (chorus+reverb) vagy a main out helyett a SUB out-ra küldeni amire egy külső FX modult kötve (mint Koródi Csabi a ZOOM-ot) külön effektezhetünk így nem csak az eredeti állapotában tudjuk az adott sample-éket, loopokat megszólaltatni. Effektek... Az FA-ban is megvan ez "hagyomány". Vannak nagyon szupi effektjei és vannak ún. GM effektjei is Lehet olyasmi is a dolog mögött, hogy a GM hangkészlet azért ne szóljon már úgy mint egy zászlóshajó hangkészlete, ezért azokhoz más effekteket is használnak... A másik ok meg persze az "örökség"... Hagyományos, megszokott hangot is tudjon produkálni ha valakinek arra van szüksége... A gyári presetek az FA-ban is sokszor megkívánják az utólagos törődést. A gyári presetek FA-ban sem írhatóak felül. Szinti motoronként változó hány darab user presetet menthetsz el. Studio set-et (performance?) is csak user presetként menthetsz , a gyáriak nem írhatóak felül.
  3. Köszönöm!
  4. Azért már erre is van példa: D-50/D-05 a RolandCloud-on Egyébként igen... pont így voltam én is az egésszel... a RADIAS-ról spec. 6-7 évig álmodoztam... Aztán most hogy otthon van egy, alig van időm elé ülni... De őszintén megvallva én még mindig tudok gyönyörködni esténként a sötétben pislákoló, világító, villogó gombokban
  5. Hát lehet hogy nevetni fogsz, de nekem legalább vázlat szintig eljutva megfordult a fejemben hogy csinálok egy ilyen D-50->FA konverter valamit.... De mostanában a kedvem is elment a programozástól, pedig vagy épp' ezért az elmúlt egy - másfél évben írtam egy-két konvertert a RADIAS-hoz is meg a blofeld-hez is... Nyilván nem szólt volna úgy mint a D-50 - de jó ötletadónak gondoltam vintage/lo-fi presetek megalkotásához... Ugyanakkor az az igazság hogy szerintem akkoriban még nagyobb áhítattal/tisztelettel néztünk egy-egy hangszerre mint manapság... Nem csak azért mert több hangszer volt áhított kategóriában és kevesebb az elérhető kategóriában... el lettünk kényeztetve, túlságosan ki vagyunk szolgálva és ezáltal talán szolgáltatva is... Én magam is sokkal kevesebb kreativitással nyúlok mindenhez mint annó. Öregszem... Pedig régen még egy i5M-be is megtaláltam a módját hogy 01/05W hangokat toljak a kis agyába pedig az i5M aztán végképp nem az a sounddesignereknek szánt eszköz volt ma meg... (ebből láthatod én is a régebbi iskola neveltje vagyok ) ha nincs a presetek közt valami "olyasmi" ami kellene és nem sikerül 2-5-10 perc létrehozni már húzom a szám... Pedig tuti van még mélység és lehetőség az FA-ban is - látom amikor ránézek a szerkesztői felületre, csak nem áll össze a flow fejben... így meg nem jutok egyről a kettőre vele... folyton ott topogok 1.5 körül
  6. 1:16-tól látható hogyan van az egyik dob track kirout-olva a SUB kimenetre, ami vissza van vezetve (fizikailag egy audio kábellel) az AUX bemenetre, ahol aztán jön rá a TFX (Filter+drive) csavargatva a szám alatt (rögzítve MIDI-ben az 1-es track-en) majd a TFX után egy kis delay... Ez ugyanaz a technika mint amit Csaba használ a ZOOM-al, csak itt annyi a turpisság hogy magának az FA-nak egy belső FX-ét használom külső FX-ként (az eredeti FX lánc alapján a TFX közvetlenül a main out előtt minden sávra egyszerre gyakorolna hatást) A számban egyébként az éttermi zaj valamint egy ARP külső sample (ez utóbbi RADIAS-ból rögzítve), a JMJSolina saját PCM-S timbre, a ZONGORA1 Csaba kreálása, minden más gyári FA preset hang (max egy picit változtatva pl. a delay paraméteren, majd mentve USR presetként)...
  7. Az a staccatós pöty-pötty az két arp... az egyik egy oktáv arp ami egy másikkal van (billentyűzet helyett) triggelve. A második (ami az elsőt vezérli) persze billentyűről/MIDI-ről van triggelve - így vált akkordot... Sajnos nem tudom step by step, részletesebben elmagyarázni - sok éve nincs már meg a TR ... A basszus feljátszott... A basszussal együtt beúszó phaser-es arp is TR arp pattern (pentaarp) - egy KORG AX3G-n keresztül... A dob viszont orig. TR drum pattern - az egyik combi-ból lett "kivágva" és használva... Mindez nyilván nem egy combi a valóságban hanem több sávos felvétel a végeredményt tekintve. Trinity: nálam max egy TR rack jöhetne már csak szóba helyhiány miatt Ugyanakkor most a post-ok kapcsán ráfüleltem jútyúrón pár X50, TR, LE videóra és rá kellett jönnöm, hogy valszeg több bennem a nosztalgia mint a hiányérzet az AI2 hangok iránt Ami pedig a párhuzamosságot illeti egyetértünk; ezért van 3 tök más hangzásvilágú hangszer otthon. Egy RADIAS és egy blofeld van még az FA mellett.
  8. Egyetértek. Ugyanakkor meg kell jegyezni, hogy saját frázisokat beimportálhatsz az FA arp-ba és onnantól azokat tudod használni mint arp-okat Így nyersz vele egy kvázi stepsequencer-t amit felhasználhatsz akár élő játék közben is (performance) kisebb riff-ek, szekvenciák alájátszására... Ugyanez igaz a dob "arp"-ra is...
  9. No igen a trükk combi módban működött és igen KORG TR-ben. Ennek a számnak az elején hallható egy ilyen ARP kombináció: Retrogene by LiPI Nyilván meg lehet csinálni FA-ban is 2 lépésben, MIDI-izgetve Az említett Trinity hangszín az amit nem igazán lehet FA-ban megvalósítani, és ez az ami nekem kicsit hiányzik, de az eredeti témához visszatérve ettől függetlenül nagyon jó kis workstation az FA. Nekem bevált. Mint mondtam nem igazi "nyafogás" ez részemről inkább csak adalék más felhasználói szemmel/szokásokkal arra, hogy mit tud és mit nem az FA
  10. Igen, főleg ilyesmire gondolok. Vagy pl. olyan turpisságra amit a TR-ben meg lehetett csinálni: az első arp "meghajtotta" a másodikat... Szóval nem kísérő automata megközelítésben hiányzik hanem mint motion szekvenszer vagy hasonló... Sok mindent lehet persze lfo-ókkal is megoldani... Csak sokszor egy egy arp-al sokkal könnyebb pad-ek alatt olyan izgő-mozgó folyamatosan fel-, le-, ide-, oda fejlődő komplex timbreket értek amikben az ismétlődő elemek min. 20 mp-en belül nem jönnek elő... azt hiszem épp' te tettél fel ide az oldalra egy ilyen trinity timbret ami 2 percen át "mesélt" ilyesmire gondolok amikor arról "nyafogok", hogy miben gyengébb az FA valójában persze ez nem igazi nyafi inkább csak óhaj "jobb lenne ha...." Persze tökéletes mindenben mindenre jó szinti nincs... Szerencsére... Igy többet is haza tudunk hozni 😄 van rá indokunk, "észérvünk" a családtagok előtt miért kell mindig még egy... 😄
  11. Sziasztok! Nekem is FA-m van és én inkább a szintis oldal felől közelítem a hangszert... Nekem kevésbé fontosak az akusztikus finomságok. Az FA-val két aprócska kis bajom van a saját szemszögemből: marha jók az EXP kiegészítések, de egyikben sem erősödik meg a kórus PCM készlet... Férfi, női, fiú, lány, digitális, stb... nem igazán van választék. Van kb kétféle kórus PCM készlet ami GM-hez kellett és -sajnos- eddig egyik EXP sem hozza azokat a PCM mintákat amikkel olyan finomságokat lehetne kreálni mint pl. egy Trinity-vel. Ugyanez igaz olyan loop-olt PCM mintákra amik esetlegesen ambient zenékhez feküdnének igazán. A másik hiányossága az FA-nak az én szememben az egyetlen ARP motor. Már a KORG Triton LE/TR-ben is 2 volt amit nagyon szerettem - sokkal összetettebb pad-eket, atmoszférákat lehetett velük összeállítani. A MOX/MOXF széria 5 ARP motorja külön kényeztetés volt számomra e szempontból 😄 Az FA egyetlen - ráadásul kicsit sajátos ARP motorja nem teszi lehetővé hasonló "percekig mesélő" pad-ek kreálását. Ugyanakkor igazság szerint két ARP motor van benne, de abból az egyik fixen le van kötve a dobok, ritmusok számára - itt azonban megint csak előnyként kell megemlítenem, hogy ezt viszont félig-meddig pattern szekiként kell elképzelni és nem klasszikus ARP vezérelt dobokként, ami által -legalábbis a dobok terén- bőven hozza a MOX/MOXF ARP vezérelt dob képességeit illetve pótolja azok ARP variáns képességeit! Mindezeket leszámítva azok számára akiknek ez nem számít "érvágásnak" csak ajánlani tudom a hangszert! Az SN-S motor igen finoman megalkotott VA rendszer egész jól lemodellezi a klasszikus Roland analóg "örökséget". Más VA-khoz viszonyítva szép meleg, bársonyos, vastag hangja van. A PCM motorja az XV sorozat óta nem sokat változott - itt leginkább csak a PCM minták azok amik újabbak, kicsit csiszoltabbak. Ugyanakkor a PCM motor pl. több modulációs lehetősget rejt magában mint az SN-S motor (pl. fura módon a PCM motor rendelkezik szabadon "drótozható" modulációs mátrix-al míg az SN-S nem). Az SN-A (supernatural acoustic) része pedig 1:1 Integra7. Kevesebb presettel, de 1:1 megszólalással. A szekvenszere könnyen kezelhető a többfunkciós pad-eknek, és gyorsan, könnyen átlátható a vizuális felületnek köszönhetően. Ráadásul stabil Manapság már ez is "kiemelkedő" - nincsenek benne rejtett bug-ok. Teszi a dolgát pontosan ahogyan kell. Az egy szem -de legalább sztereo- kiegészítő kimenetnek és bemenetnek köszönhetően akár a Koródi Csaba féle plusz FX út megoldás is megoldható külső FX eszközzel, ugyanakkor egy audió kábellel összekötve ezt a kimenetet a bemenetével a TotalFX-et is lehet külön FX útként kezelni - így nem az egész mix-re csupán a külön oda küldött part-okra vonatkozó hatással.
  12. LiPI

    Tata Újhegyi Út17

    Hello! Itt jártál már? http://www.tritonhaven.com Én annó TR-hez még ezeken az oldalakon is sok mindent találtam: https://www.google.com/search?q=korg+triton+le+download+sounds&oq=triton+le+downloa&aqs=chrome.2.69i57j0l3.15051j1j7&client=ms-android-xiaomi&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
  13. LiPI

    GAIA vs SuperNatural SYNTH

    Ha nem ismernélek mondanám hogy próbáld ki a PC editorom de mivel ismerlek nem káromkodom 🙂
  14. Szia! Nekem volt régen Blofeld-em, aztán eladtam. Használtam helyette Largo-t. Meg Komplexer-t. De aztán vettem egy blofeld-et mégiscsak - ugyanis jól hozza azt a rést amit a Roland FA06-al és a KORG RADIAS--al nem tudok lefedni... és így legalább nem kell vst-ékkel vacakolni... Ha chill/ambient vonalon szeretnéd használni remek másodhegedűs lehet a csapatban elsősorban pad-ek, arp-ok, motion snyth hangok stb. terén (példa: vagy: https://www.youtube.com/channel/UCm_XgB_niZQPzovwWjZ-rfA/videos Többé-kevésbé jól hozza a klasszikus wavetable synth hangokat (Q series, XT wave, stb). De inkább kevésbé mert 1. nincs analóg szűrője, 2. nincs EQ-ja, 3. "élőben" egy rákötött kompresszor/EQ nélkül igencsak vékonyka... Ha "mindenre jó" szintiként szeretnéd használni inkább mást válassz. Régiek közül KORG R3 vagy hasonló, újabbak közül egy Deepmind vagy hasonló... Az így kieső digitális, wavetable hangzást pedig pótold Largo-val, vagy Komplexer-el (ami egyébként 1:1 Q series kompatibilis, még a sysex-ét is olvassa) vagy inkább egy Nave-el... Egyébkánt hibák még mindig vannak a blofeld-ben, elsősorban a szinkronizációs problémákra figyel fel először az ember főleg külső MIDI CLK esetén (arp, LFO sync). De a multi mód kezelésen semmit sem hegesztettek azóta sem. Hangokat jól ment, nem felejt. Az encoder-ek gyerekbetegségei az újabb gyártmányoknál már kiküszöbölődtek, a régiek esetében néhány kondenzátor beforrasztásával orvosolható. Halk: ez egy relatív dolog... 1. a digitális szűrő tulajdonságai miatt hamar betorzít ha erősebb hangot próbálsz kitolni rajta; 2. személy szerint nekem nem okoz gondot +3-+4 dB-el emelni a jelszintet a keverőn, majd az így hangossá vált patch-ek Volume értékét alacsonyabb értéken menteni ; 3. jó mix-ben a megfelelő headroom figyelembe vételével elegendő az is amit ad; 4. szerintem inkább vékony a hangja mint halk 5. vannak esetek ahol a a magasabb rezonancián betorzuló szűrő kifejezetten előnyös, máshol finoman, odafigyelve programozva a sound-ot ez is elkerülhető - itt jön be hogy viszonylag halk lesz a patch-ed. Szól e úgy mint a Largo? Igen. Úgy szól mint a Largo? Nem. Egyébként nyilván ízlés dolga is de ha a Nave-t kipróbálod lehet hogy elfelejted a Largo-t egy jó hosszú időre
  15. Gratulálok! (itt is) 😉 Én is próbálkozom, de nincs ekkora visszhangja 🙂 Három okát látom a dolognak: - amire én gyártottam sound-okat annak nem ilyen elkötelezett a gyártója (pl. Waldorf) a közösség felé mint az elektron; - valszeg maguk a sound-ok sem világszínvonalúak 🤣 - az én reputációm az emusic standon erősen konvergál a nulla-1-hez 😂 De a lényeg hogy Neked müxik a dolog! Legközelebb ha összefutunk koccintunk erre is, meg az új albumra is! 😉 Amint látom az sem sikertelen! 😉
×