Jump to content
Ménemszól.hu

LiPI

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    85
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    7
  • Ennyit fórumozott

    190d 9h 44m 43s

LiPI last won the day on June 5

LiPI had the most liked content!

Megbízhatósága

69 Megbízható

LiPI tagunkról:

  • Rang
    Káplár

További Információ

  • Lakhely:
    Környe
  • Érdeklődési kör
    Carbon Based Lifeforms, Jarre, Vangelis, Kitaro, Tangerine Dream, Klaus Schultze, stb...

Kapcsolatfelvétel

  • Weboldalam
    http://lipi.atw.hu

Legutóbb az adatlapod nézték:

3.874 profil megtekintő
  1. LiPI

    DIY MIDI Router

    Nem tudom hogyan kell(ene) áttenni ebbe a topikba, de... DIY MIDI Router probléma (megoldva!)
  2. LiPI

    DIY MIDI probléma

    MIDI Running Status Azért, hogy időt spóroljanak a MIDI átvitel során kitalálták ezt a Runnig Status dolgot... Példa: ha lenyomok egy hármashangzatot majd felengedem ez menne ki a dróton: 91 3C 75 (note on) 91 40 77 (note on) 91 43 72 (note on) 91 3C 00 (note on nulla velocity-vel->note off) 91 40 00 91 43 00 vagy ez: 91 3C 75 91 40 77 91 43 72 81 3C 75 (note off nem nulla velocity-vel) 81 40 77 81 43 72 ugyanez Running Status alkalmazásával: 91 3C 75 40 77 43 72 3C 00 40 00 43 00 vagy 91 3C 75 40 77 43 72 81 3C 00 40 00 43 00 Jól látszik, hogy ha egymás után ugyanazok a status byte-ok jönnének (91/81) akkor azokat nem küldi ki az eszköz ismételten, hanem csak az adat byte-okat; feltételezve hogy a fogadó device tudja mi az a running status... Időben ez: running status nélkül: 256 x 3 x 0.96 = 737.28ms running status alkalmazásával: (1 + 256 x 2) x 0.96 = 492.48ms. A különbség egy negyed másodperc - épp ezért találták ki ezt a "gyorsító mechanizmust" 🙂 Csakhogy! A running status-t megszakítja minden üzenet ami F0(sysex start) és F7(sysex end) között van, így az összes MTC, Tune request, SongPosition Pointer(!) és Song Select üzenet. Nem szakítja meg viszont a system real time üzenet (F8 CLK, FA START, stb...)!!! Persze van rá ajánlás is, hogy hogyan kell mindezt leprogramozni: ;A recommended approach for a receiving device is to maintain its "running ;status buffer" as so: ; - Buffer is cleared (ie, set to 0) at power up. ; - Buffer stores the status when a Voice Category Status (ie, 0x80 to 0xEF) is ; received. ; - Buffer is cleared when a System Common Category Status (ie, 0xF0 to 0xF7) ; is received. ; - Nothing is done to the buffer when a RealTime Category message is received. ; - Any data bytes are ignored when the buffer is 0. Nos, a firmware-em alapból bizony nem így működött 😛 Eddig úgy működött, hogy ha adatbyte-ok jöttek akkor az utoljára beállított csatorna->port kiosztás szerint küldözgette ki az adatokat a portokra - nem vizsgálva ki fia borja az adott adat. Ha viszont a running status-ú adat byte előtt "beesett" egy F8 (CLK) akkor minden portra kiküldte a következő byte-okat is míg nem találkozott egy újabb csatorna üzenettel, mert nem vizsgáltam a running status állapot információt és nem állítottam vissza a portokat broadcast-ról split-re a legutóbbi csatorna üzenetnek megfelelően... Így kaphatta meg a blofeld a 2-es csatornán pl. azokat az egyébként nem neki szóló adat byte-okat amik teszem azt a 3-as csatorna running status adatai voltak elvileg. Következmény: egy pl. a 3-as csatorna Modwheel üzeneteihez tartozó adatsort (ahol a CC+csatorna byte csak az első mozzanatnál ment ki) a blofeld (mivel nem tudta hogy nem neki szól) szépen alkalmazta running status-ú note on üzenetekként... hisz' megkapta... Tahát gyakorlatilag 2 probléma is volt a firmware-ben: 1. broadcast üzenet után nem állítottam vissza a port-ok on/off statuszát 2. running status nem volt figyelve - emiatt (és a broadcast hiba miatt együttesen) pl. F8 után minden device megkapta a running status-ú adat byte-okat - akár neki szóltak akár nem. Nálam az MC-808 a master sequencer... Az MC-808 adja a master CLK-ot is a többi eszköznek. Csakhogy ha az MC-808-on be van kapcsolva a Sync Out, akkor nem csak az F8-akat küldi ki (ami nem befolyásolná a dolgokat túlságosan) hanem ezeket is: • Timing Clock: F8 • Stop: FC • Start: FA • Song Position Pointer: F2 • Continue: FB Az F2 Song Position Pointer pedig bizony beleszól a running status-ba! - törli a running status-t, vagy legalábbis törölnie kellene... Ha belegondolok, hogy egy F8 MIDICLK üzenet bárhol beeshet, akár két adatbyte között is! és én egy F8 után nem állítottam vissza broadcast-ról split-re a portokat.... minden adatbyte előtti MIDICLK után mindenki megkapta az azt követő adatbyte-okat amiket értelemszerűen running status-ú "üzenetként" interpretált 😛 😕 "Röviden" ez volt a probléma... Közben ha már... bevezettem egy sysex state figyelést is - sysex alatt ugyanis -elvileg- semmi más nem jöhet, tehát minden megy broadcast-ba a következő 0xF7-ig akár adatnak tűnik akár másnak... 0x00 és 0xf6 között bármi lehet a sysex start és stop között... Ugyanakkor mivel a sysex start törli a running status-t, ciki lenne ha emiatt eldobná az adatbyte-okat mert nem tudná hogy sysex közben van 😀 Már csak annyi probléma van a cuccal, hogy 6N138-as optocsatolókat használók a midi bemenetekhez - ez azonban csak az 5V-os midi rendszerekkel működik jól - 3.3V-os rendszerekhez PC900-as vagy H11L1 kell(ene)... Később talán ki is cserélem Most örülök hogy megy mindennel a cuccaim közül kivéve az Alesis io2Express hangkarit
  3. LiPI

    DIY MIDI probléma

    Közben meg lett a válasz.... MIDI running status.... Miután ezt leprogramoztam minden gond egycsapásra megoldódott Tökéletes lett a cumó!
  4. LiPI

    DIY MIDI probléma

    Sziasztok! Építettem egy MIDI router/splitter-t eme leírás alapján... Az alap felépítmény egy PIC16F876-os microchip-el működik. Ebben vam maga a firmware is. Én magam kiegészítettem a dolgot ezzel a mergerrel ami hosszú évek óta kifogástalanul működött már a -szintén DIY- MIDI patch bay-emben. Tápnak egy mobiltelefon töltőt tettem rá... A splitter firmware-ét annyiban módosítottam, hogy ha 0xF0-nál nagyobb értékű byte érkezik a MIDI-n keresztül (nem csatorna üzenetek: System Real Time, System Common, stb) akkor megnézi hogy hány byte-os üzenet jött (1-2-3) és annak megfelelően számolja a következő 1 vagy 2 adatbyte-ot és azokat is "broadcast-ra" küldi - tehát függetlenül a csatorna kiosztástól kiküldi minden OUT portra. Alapból ugyanis a firmware úgy működött, hogy megnézte a beérkezett byte legfelső bit-jét. Ha ez 0 akkor az egy adat, ha 1 akkor egy status byte. Ez utóbbi esetben a byte "alsó" fele magát a midi csatornát tartalmazza - ezt használja a port táblázat indexeléséhez. Na most ha egy F8 MIDI CLK üzenet jött akkor azt csak a 9-es csatornára küldte ki ami nekem nem felelt meg. Első körben ezt az üzenetet broadcast-oltam, aztán szépen lépésenként minden módosítás után tesztelve bővítettem a "logikát" olyanra hogy most már pl. a Song Pointer üzenet is szépen kimegy minden portra az azt követő 2 byte-al együtt... Ezzel a részével nincs is gond! (A system exclusive üzenetekkel külön nem foglalkozom - de erről majd később, csak ha valakit kifejezetten érdekel...) Maga a setup így nézne ki: PCR-800 (1-16) -> Splitter IN A MC-808 (1-16) -> Splitter IN B Splitter OUT A -> Korg RADIAS(1,3,10) Splitter OUT B -> Waldorf Blofeld (2) Splitter OUT C -> Edirol UM-1 mkII. (1-16) DAW felé ha kellene Splitter OUT D -> Roland D-05 (4) Splitter OUT F -> Roland FA-06 (5-16) Minden szép és "csaci ragyi" csak... Elindul a szekvencia az MC-808-ról. Bemegy a splitter-be. Az annak rendje módja szerint továbbítja az üzeneteket oda ahova valók a MIDI csatornáknak megfelelően, illetve "broadcast-olja" pl. a MIDI CLK-ot (0xF8). A probléma a következő: 1. PCR-800-on Channel AfterTouch-ot generálva az 1-es MIDI csatornán note-on üzenetekként jelenik meg a Blofeld-en (2-es csatorna) 2. "Beragadnak" hangok - olyan mintha note-off üzeneteket "elnyelne" a rendszer - pedig nem. Mind a MIDI THRU-n, mind az OUT C-n PC-vel monitorozva (MIDIOX) látom hogy kiment az a fránya note off, csak éppen nem veszi tudomásul az eszköz. De sajnos tök random hogy mikor-melyiket 😕 Amire már gondoltam: 1. firmware Átnéztem oda-vissza. Megnézte egy másik programozó kollégám is - logikai hibát ő sem talált benne. PC-n simulátorban futtatva (is) tökéletesen teszi a dolgát - igaz csak egy-egy byte-al tudom szimulálni - "byte özönnel" nem. Ráadásul, a teszteken sorozatosan átment az UM-1-et használva ehhez a teszterhez. 32000 byte-ot kiküldve és a különböző portokon várva vissza mindig jó volt az UM-1-el. ALESIS io2express esetén már soha sem futott le hibátlanul, ezért jött a következő gondolat: 1.1 MIDI kábel... Cseréltem ilyenre-olyanra, gyárira, sajátra, rövidre, semmi.... mindig ugyanaz... Megjegyzem a kábeleimmel ezeddig soha semmi gond nem volt... de azért az ördög nem alszik, hát ezt az utat is véágigjártam. 2. elektronika... A MIDI IN része a dolognak szabványosnak mondható. 220 ohmos ellenállás, dióda, optocsatoló stb... 6N137 és 6N138-as optocsatolókat(**) használok - ezek már beváltak sok éve a MIDI PAtch bay-emben és számos thru box-ban amit építettem. Ráadásul; a.) ugyanazt a mergert használom amit a patch bay-ből szedtem ki (ahol is tökéletesen tette a dolgát), b.) a merger rész nélkül (egy bemenetet használva csak) sem múlt el a jelenség -> nem a merger a "hibás"; Az mondjuk már gyanús, hogy a MIDI THRU-ra kötve is jelentkeznek a problémák(*), ugyanakkor ez segített kipipálni a firmware gond lehetőséget... A MIDI THRU-hoz ugyanis semmi köze a PIC chip-nek - az pusztán logikai kapukkal van "kiosztva"... A MIDI OUT -al kapcsolatban több dolgot is kipróbáltam de minden esetben ugyanúgy jelentkezett ugyanaz a hiba: más byte megy ki mint aminek kellene... Csatoltam az OUT-okat az eredeti kapcsolásnak megfelelően a 74LS00-ás IC NAND kapuinak kimeneteire közvetlenül. A 74HC245-ös octalbus-on keresztül is (a LED-ek helyett MIDIOUT-nak használva a portjait). Próbáltam "átvezetni" 74HC14-es Schmidt triggeren keresztül is (természetesen két-két kaput használva egy-egy kimenethez) de ez sem vezetett eredményre, noha a már sokat emlegetett MIDI Patch bay-emben ez a verzió tökéletesen működik... Arra is adtam esélyt, hogy maga a PIC chip sérült esetleg a tesztek során - vettem még egyet de azzal is tök ugyanaz a helyzet... Arra is gondoltam hogy a 4MHz-es órajel esetleg kevés arra hogy időben kiszolgáljon minden megszakítási kérelmet (bár elvben ez kizárt mert a MIDI "csak" 31,250 baud sebességű) - most 8MH-z-es kristály adja az órajelet, de ez sem oldotta meg a problémát. A soros adatok feldolgozása során sem jelentkezik hiba (frame error)... ami azt jelenti, hogy a PIC chip UART-ja szinkronban van a MIDI jelek sebességével... de mint mondtam már a MIDI THRU-nál is jelentkezik a gond, amiben a PIC benne sincs... A sokat emlegetett patch bay-em egy ethernet switch házába lett beszerelve, annak tápegységét használva... Gondoltam kipróbálom azzal a táppal is - nem változott a helyzet... Egy szó mint száz, ne kíméljetek! Várom az ötleteket, meglátásokat szerintetek hol/mi lehet a hiba? Az is sokat segít ha csak "hangosan gondolkodtok" a problémán! Hátha olyasmi jut eszetekbe ami nekem eddig nem... Szerk (*): ha a bemenetek optocsatolóival lenne gond és bithibák kerülnének elő a splitter jelezné a soros kommunikáció hibáját (frame error) - mert gondolom a véletlenszerű bithiba nem korlátozódna kizárólag byte-on belülre... Ráadásul az UM-1-el mint mondtam tökéletesen működik minden (szerk: ez nem volt igaz, sajnos nem azt teszteltem amit kellett volna vele)... ugyanakkor ott van a "rozsdás bökő", hogy már a MIDI thru sem jó... Szerk.: (**) Időközben kiderült, hogy ez azonban csak az 5V-os midi rendszerekkel működik jól - 3.3V-os rendszerekhez PC900-as vagy H11L1 kell(ene)... Később talán ki is cserélem (Most örülök hogy megy mindennel a cuccaim közül kivéve az Alesis io2Express hangkarit ) Természetesen feltúrtam a netet hasonló probléma után kutatva. Találtam is hivatkozásokat amelyekből kiderült hogy egyes esetekben MIDI kábel gond volt, más esetben egy-egy kontroller koszos potija miatt küldött ki "zajból" generált CC üzenetet az adott eszköz, de hangkártyák/MIDI csatolók is széles palettán képesek arra amire az io2express - így ezzel a részével meg is tudnék békélni - de hogy 3 gyártó 3 különböző vasa is produkálja ugyanazt a hibát (amit a patch bay-emmel meg nem) arra enged következtetni hogy a splitter elektronikája szivat de rendesen... (Szerk.: ha valaki ilyesmivel találkozik majd egyszer gondoljon majd a 3.3V vs 5V-os MIDI rendszerek közötti átjárásra!)
  5. LiPI

    Midi Router

    Nos nem sokkal bonyolítaná... az előző posztban belinkelt és költségben még mindig hatékonyabb lenne! Maga a router/splitter kb. 8.000,- Ft anyagköltséggel jár, míg plusz 15 font az USB host board hozzá.... ami rossz napokon is 6.000,- alatt van... Ez így összesen (nem számítva a saját munkádat mert az ugye "hobby") fele annyi mint a miditech cucc, és 6 különálló, csatornánként címezhető kimenete van nem egy. Szóval fele annyi pénzért több szolgáltatás... Egyszóval ha valaki szeret barkácsolni vagy tud, mindenképpen jobban jár DIY cuccal... Ám van egy kis szépséghibája a dolognak és ezt szeretném is majd "kibeszélni" veletek - egy másik posztban...
  6. LiPI

    Midi Router

    Szia! Persze! Íme Én speciel beépítettem magába a microkey-be. Mivel MIDI IN->USB útra nem volt szükségem csak az USB->MIDI OUT-ra, baromi egyszerű az egész... Egy plusz kapcsolót még betettem a microUSB aljzat mellé amivel leválasztom a microkey-t az USB host panelről abban az esetben ha PC-re dugom a microkey-t. Ez szükséges, hogy ne "vesszen" össze a PC sz USB host-al ;)
  7. LiPI

    USB midi

    Van... Kb. 6-7 ezer forintból megoldható, hogy számítógép közbeiktatása nélkül használd a csak USB porttal rendelkező MIDI billentyűzetet, "hagyományos" MIDI billentyűzetként... Ezek az eszközök biztosan (kipróbáltan) működnek vele Átalakított KORG microKEY Persze tökre nem muszáj beépíteni a cuccodba, lehet külön dobozban is üzemeltetni - ez esetben maga a doboz lesz az USB host amire a controllered dugod USB kábellel, és a dobozból már szabvány MIDI jön kifele... Itt pedig működés közben, noha a táp majd powerbank-ról lesz megoldva, microUSB aljzattal...
  8. LiPI

    Midi Router

    Kb. 800,- Ft az anyagköltsége doboz és tápcsatlakozó nélkül egy 1in/4out MIDI THRUBOX-nak... A kapcsolás is igen egyszerű, nem túl nehéz összerakni. Ha esetleg érdekel valami hasonló keress meg... mondjuk többe kerülne a postázás mint maga a cucc de nem kellene hozzá számítógép egyáltalán, hogy "... eszköz egyik bemeneterol a 4 kimenetere kapcsolgatni a master keyboardomat..." Én most perpillanat egy olyan MIDI routeren dolgozom, ami: 1. NEM USB-s, számítógépes vacak, hanem különálló, klasszikus "vas"; 2. 2 MIDI IN (mergelve), 1 MIDI THRU, és 6 MIDI OUT port van rajta; 3. A mergelt MIDI IN jelet csatornánként! lehet szelektálni, hogy melyik OUT portokra küldje vagy szűrje ki; 4. egy 2x16 karakteres LCD és két nyomógomb a "programozó" felülete; 5. kb. 8.000,- HUF volt az anyagköltsége doboz nélkül; https://www.instagram.com/p/BxHVLPLAVgG/?utm_source=ig_web_button_share_sheet Szívesen megosztom veled/veletek az egész projekt leírását, firmware-t, stb... bárki megépítheti aki épített már detektoros vevőt vagy fényorgonát
  9. LiPI

    Yamaha MODX

    Tény és való és el is ismerem, hogy azért egy modx vagy moxf processzor teljesítmény igénye nem hozható egy lapon az általam emlitettekkel... No és főleg a Waldorf után mondom, inkább a stabil polifónia fok mint a párhuzamosan használható MIDI portok!
  10. LiPI

    Yamaha MODX

    Majdnem minden szintim képes egyszerre használni a két portot... A Roland ezt "soft-thru"-val megoldotta. Az FA-ban (és Integra-ban is) is de már az mc-808 is tudta... A RADIAS és a Blofeld pedig alapból képes párhuzamosan kezelni a két felületet (USB+DIN MIDI). Szerintem ez inkább csak a Motif örökség továbbvitele mint technikai akadály... Afféle "a 'yamaha-sok' ezt szokták meg, hát hagyjuk így továbbra is" hozzá állás... No meg gyártási ktsg. Megsporolnak igy vagy 5$-t termekenkent és sok kicsi sokra megy
  11. LiPI

    Yamaha MODX

    Ezt mondjuk már a MOX editor is tudta VST presetként el volt mentve az editor "állapota" - más kérdés , hogy betöltéskor kellett trükközni... szinkronizálni a hangszert az editor beállításaihoz... vagy valami ilyesmi már nem emlékszem pontosan... Arra viszont igen, hogy sokszor szívtam azzal, hogy a DAW (S1) "ráült" az device-re és onnantól maga a VST editor nem tudta azt nem hogy használni, de nem is "látta"... Természetesen túrtam fórumot megoldást keresve és magamat sem tartom 1.0-ás usernek de az adott DAW-al (S1) sajnos ez egy ilyen bukta volt (NEM minden DAW müxik így, Cubase-el pl. nem volt probléma, csak hát én meg nem azt használtam )... Így aztán nem is igen használtam "VST-ként" a hangszert, megelégedtem azzal, hogy az adott songsetup-ra kiküldtem a note és CC üziket...
  12. LiPI

    Yamaha MODX

    Ahogy a mai zenékben sem a 80-as évek sikereihez képest 14-16 éves gyerekeim zenéit (akaratlanul is) hallva (nem hallgatva) alig alig van különbség közöttük... Vagy csak én öregszem "ennyire" ? ps.: bocs hogy ilyen régi hozzászóláshoz nyúltam vissza...
  13. Réges régen egy messzi messzi galaxisban egyszer-kétszer volt már rá példa... Ebben pl. Csabának köszönhető a ritmus szekció, a basszus szekció és még a vége-lead ötletadója is ő volt: https://lipi.bandcamp.com/track/bluesong Ebből van egy élő verzió is, amit 2x sikerült annó prezentálnunk... Ez volt az első Tatabányán a szabadtéri múzeum Falézázban: Az esőzés és a kocsi indtás hangja sample volt a TR61 "adta be" minden más élő/MIDI seq... Egy HDR-ünk volt egy KORG SOS, azzal vettük fel az egészet Aztán néhány éve megpróbálkoztunk megint valamivel ("Impro project"), de az egyszeri alkalomra sikeredett... Főleg az én zenei hiányosságaim miatt, de aztán a magánélet is közbeszólt rendesen ahogy' szokott... Mostanában újra össze-összegondolkodunk egy kicsit időnként, és a sok beszélgetés - szösszenetek, ötletek, próbák, kísérletek egymásnak mutogatása során azért ilyen kis demók is meg tudnak születni: (mondjuk ez most pont nem annyira "chill") https://www.dropbox.com/s/9rqcxywuyal8eo1/Mixdown(9).wav?dl=0 (alap 4x4 loop+downmix LiPI (blofeld+MC-808+FA-06+RADIAS), a zene "lelke", dallama, Csaba (DP12) Csak hát idő kellene jó sok, hogy aztán ezeket tényleg össze is rakjuk akár egy egész estés műsorrá... A legnagyobb baj pedig az, hogy tényleg csak időnk nincs... Minden más meglenne...
  14. Azért az igazsághoz hozzá tartozik szerintem, hogy egyrészt azért sok minden múlik a hangosításért felelős mesteren, másrészt az adott studio set beállításán. EQ beállításokon, a hangszerben lévő kompresszor beállításán (Csaba pl. tudtommal sosem piszkálta ezt a részt) vagy éppen a hangosításhoz használt keverőn való kompresszor alkalmazásával, stb... Alapvetően nem általánosítanék 1 vagy 2 eset kapcsán mert egy koncerten, fellépésen a hangszer adottságain kívül még legalább fél tucat tényező szerepet játszik/játszhat abban, hogy az kiszól e a zenekarból avagy sem... Az viszont abszolút és objektív igazság hogy a yamahák hangja sokkal reprezentatívabb, erőteljesebbnek tűnő ha A/B összehasonlítás alapján nézzük. Gyanítom hogy már maga a PCM készlet is jobban kompresszált mint a rolandok esetében. Pl. a korgoké egészen biztosan... Szóval, igen... a helyzet az hogy ha tehetnéd ki kellene próbálnod "tét" nélkül hogy magad is biztos lehess abban, hogy a gyári alap programokat menniyre kell/lehet megfelelően erőteljessé tenni egy zenekaron belül a studio set és/vagy a keverő beállításaival... p.s.: ismerem a hangmérnököt aki Csabiékkal dolgozik - így felteszem nem a hangosításon múlik elsősorban
  15. Csabának van. Szerinte is erőtlen kicsit... Igaz ő jórészt csak zongorát és e.orgonát használt... Nekem még nincs (sajnos)
×
×
  • Create New...