Jump to content
Ménemszól.hu

bazookabill

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    74
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    1
  • Ennyit fórumozott

    334d 4h 31m 25s

bazookabill last won the day on March 11

bazookabill had the most liked content!

Megbízhatósága

10

bazookabill tagunkról:

  • Rang
    Káplár

Legutóbb az adatlapod nézték:

2.054 profil megtekintő
  1. Használt mesterbillentyű és hozzá egy zongoramodulban nem gondolkodsz? Cipelni úgysem akarod, előre beállítva és rendszeresítve lehet, hogy jobb eredményt kapnál mind mechanikában, mind hangban, ha régebbi, de nem belépő szintű eszközöket vásárolsz. Klasszikus kedvenc a Studiologic Sl990xp, amit 60 rongyért szoktak hirdetni, hozzá meg egy Kurzi modul mondjuk 30 rugó, 100 alatt megvagy nívós eszközökkel.
  2. bazookabill

    Yamaha CP88

    Szerintem Kurzban, MOXF-ben, FA06-ban szintén van erősítőmodellezés. Vagy tévedek? Nem volt még szerencsém ezekhez a hangszerekhez, de úgy tudom elképzelni, hogy az effektprocija rendelkezik ilyennel. Kíváncsi volnék egy összeeresztéses tesztre, kihegyezve rhodes-ra, wurlie-ra.
  3. bazookabill

    Yamaha CP88

    Egyetértek. A Nefertiti hangszín pedig nagyon érdekes, otthon fülhallgatóval gyakorlásra, ötletelésre nem nagyon szeretem, mindig hiányzik belőle valami, vékony, stb. Az első pár hétben többször le is töröltem. Élő környezetben (akár pa, akár billentyű kombó) viszont életre kel, és hiába próbálkozom időnként másik rhodes mintával, mindig a Nefertitihez térek vissza. Nagyon jól játszható, jól reagál eq-ra, effektekre, igazán zenei, inspirál játék közben. Ellentétben az összes eddig próbált vst hangszínnel, ami önmagában, fülhallgatóval (részletességét, karakterét tekintve) leradírozza a nord rhodes mintáit, élő környezetben viszont összeomlanak, akár tekerem őket, akár nem.
  4. A Clavia kiadott most egy új, egyelőre csak a Stage 3-mal kompatibilis "Enhanced Eps" hangszínkészletet. Lényegében a már korábban is meglévő ep-k kiterjesztett változatai, gondolom több velocity rétegben. A weboldal szerint hozzáférhető lesz még Electro 5 és 6-tal, Stage 2/2EX-szel, Nord Piano3-4-gyel. Várható-e vajon az, hogy a magamfajta régi vágású Electro 3 tulajok is örülhessenek majd ennek, vagy innentől megszűnik a támogatottsága a hasonló korú gépeknek? Illetve próbálta-e már egyáltalán valaki, ha igen milyen? Én borzasztóan örültem volna ennek, mert pl. a Nefertiti Mk1 minta (főleg élőben) kiválóan használható, de érezhetően hiányzik egy soft réteg, illetve a jó bark. Továbbá jól gondolom-e, hogy ez egy régóta a tarsolyban lévő újítás, aminek megvárták az üzletpolitikai optimális időzítését? Ugyanis egyik sem új mintavételezés, csak olyan, mintha eddig a butított lett volna csak hozzáférhető, és most közzéteszik a teljes (vagy teljesebb) mintavételezéseket.
  5. bazookabill

    Yamaha CP88

    A Supernatural nem tudom mióta van. Tudomásom szerint a Yamahánál az EX5-el jött be a modellezés a pcm mellé (akkor még talán nem scm-nek hívták), aztán hagyták a francba és folytatták az állandó rom bővítéses Motiffal, amit az EX5 szellemi utódjaként tartanak számon. Szerintem van potenciál az scm-ben, egy reface cp-t már nagyon régóta ki szeretnék próbálni. Illetve anno az Alesis Fusion-ben, mint workstationben szintén volt modellező technológia, és abból meglepően jó, korát meghaladó rhodes hangok tudtak kijönni. Ezzel tökéletesen egyetértek, bár nem tudom mennyire elfogultság . Ez különben lehetne egy külön topik, hogy a Nord hangszínek miért működnek annyira. Azt gondolom, hogy mára egy csomó, papíron a Nord rhodes-okat meghaladó megoldást alkalmaznak már a versenytársak a hangszereikben, azaz nagyobb méretű, részletesebb, több velocity rétegű mintákat szólaltatnak meg. Zeneiségben, dinamikában mégsem hallottam még igazi kihívót, ami a Nordhoz hasonlóan bármilyen környezetben megállná a helyét. Illetve a Nord bennehagy a hangszíneiben valami pontatlanságot, koszosságot, hibát, amitől sokkal inkább olyan érzésed van, mintha élne az egész. A többi, akár mostani hangszer rhodes alap mintái sterilek, műanyag hatásúak, amiket neked kell effektezéssel, editálással "bekoszolni". Mindazonáltal a témával kapcsolatban, mint laikus teszem fel a költői kérdést: Ha a Yamaha képes volt kihozni a reface-eket, amik azért elég sikeres termékek lettek, miért nem gyúrja őket bele egy kalapácsos cuccba, a cp88-hoz hasonló kezelőfelülettel? Na az lehetne Nord Stage kihívó, talán méltóbb is, mint amilyen a leírás alapján most a CP88/73. Kipróbálni persze még nem volt alkalmam, így a károgók közé tartozom, de valahogy akkor is elhibázottnak tartom ezt a koncepciót ezzel az ár- és marketing politikával.
  6. bazookabill

    Yamaha CP88

    Megnéztem pár videót, illetve a specifikációkat. Az utóbbival kapcsolatban érdekesnek találom a hangmotorját. Legjobb tudomásom szerint eddig a yamahánál a CP sorozatot az scm, tehát a saját fejlesztésű modellező technológiája hajtotta mind elektromos, mind akusztikus zongorák terén. Pár éve kiadták a reface cp-t, ami szintén scm hangkeltést használ. Az S, illetve P sorozat épül az awm2 szintézisre. Mivel leginkább a rhodes hangszínek érdekelnek, így erre koncentráltam itt is. A CP88 és CP73 a leírás alapján awm2 szintézist alkalmaz, tehát pcm mintákkal töltik fel. Ebben az esetben csak úgy tudom elképzelni, hogy az scm modellezésű rhodes-okat mintavételezik valamilyen velocity mennyiségben és azt töltik be a cp88/73 romjába. Ha így van, tök hülyeség, hogy a cp-hez sorolják ezt a terméket. Ha rendelkezésre áll az scm, miért nem azt használja, ha már a cp sorozatba szánták a zongorát? Tuti, hogy a cp sorozat elektromos zongorái szólnak ebből, a többi (motif, montage stb.) mintavételezett patch teljesen más karakterisztikájú. Illetve az ebben alkalmazott modellek elnevezése (rd73 rd75 rd78, stb) is az scm alapokra utal. Így épp a modellezés nyújtotta legnagyobb előny (nincs velocity váltás) veszik el az egészből. Más: a leírás alapján az orgonákra, mint sub kategóriára az egyetlen effektslotban vagy rotary effektet tudsz tenni, vagy distrortion-t. A kettő együtt nem lehetséges. Ez ebben az árkategóriában szerintem nagy hiányosság. Bár részletkérdés, de mindenhol, mint Nord Stage kihívóra hivatkoznak, ami szerintem tévedés. A Stage-ben ott a Hammond és egyéb orgona modellezés, illetve a Lead, én inkább a Nord Piano versenytársának érzem.
  7. bazookabill

    Hangkártya csere

    Amikor hangkártya vásárlás előtt voltam, megpróbáltam belemélyedni a latency és pattogás témába. Tanulságként azt vontam le, hogy a hangkártya a megoldás egyik (kisebb) része. A kedvező latency értékre jelentős hatással van a processzor, illetve az operációs rendszer is. Windows-os rendszeren pedig a lutri kategória a pattogás megjelenése. Nekem ugyan szerencsém van a HP laptoppal, de olvastam sok hozzászólást Lenovo Thinkpadekkel, vagy Dell gépekkel kapcsolatban, hiába az i7, az ssd, stb, hajlamos bepattogni a dolog. Több oldalon is találno operációs rendszer optimalizáló instrukciókat, épp a latency javítása miatt. Ha szükséges a jövőben, párat elmentettem, el tudom küldeni.
  8. bazookabill

    Hangkártya csere

    Nekem is Steinberg Ur22 mk2-m van. Atombiztos, elfogadható latencyvel recsegés nélkül. Élőben ugyan nem szeretem a dinamikátlanság miatt, de az nem világos előttem, hogy ennek oka a hangkártyában, vagy a pluginekben keresendő.
  9. Köszi! Közben tovább rágva a dolgot - mivel szeretnék élőben játszani rajta, mint másodbillentyű - nem ártana, ha teljes billentyűi lennének. Videók vadászata közben futottam bele a Roland Sh01a-ba, ami iszonyat dög, persze szintén minibillentyűkkel. MIvel pedig szeretném minimálisra venni a cipelendő dolgokat (főbillentyű + másodbillentyű + állvány), ódzkodom a modul + midibillentyű különválasztásától. A Laptop, interface, mesterbillentyű állandó kötögetéséből is elég volt. Nincs nagyon tapasztalatom ezekkel, jó lenne megtanulni a szintézist, a vst-k rengetegében elfáradtam, át se látom, eljött az ideje az igazi csavargatásoknak :))).
  10. Sziasztok! Gondolkodom egy virtual analog szinyó beszerzésén. Két elérhető példány jelenleg egy Alesis Micron, illetve egy Novation Mininova. Mininovát már próbáltam, Micronhoz még sosem volt szerencsém. Mivel nem vagyok túlzottan járatos a szintetizálás rutinos átlátásában, elsőre szimpatikusabbnak és átláthatóbbnak tűnik a Mininova felülete programozás ügyében, plusz tetszik, hogy usb csatlakozáson keresztül bármikor tölthetek rá hangszíneket, ha csődöt mondanék mégis programozást illetően. Emellett viszont ebben a kategóriában vékonykának mondják. A Micron felépítéséről és programozhatóságáról fogalmam sincs, de netes infók alapján sokkal összetettebb, mélyebb tudású és vastagabb hangú jószág az előzőnél. Összességében élőben használnám, nem elektronikus alapú zenéhez. Szeretnék jó vastag analógos arpokat, karakteres leadeket, és pulzáló drónokat kiszedni abból, ami majd lesz. Melyiket javasolnátok? Köszi előre is!
  11. Köszi! Vannak annyira veszélyesek, mint egy külföldi ismerősöm terve?
  12. bazookabill

    Zenekari próba felvétele

    Sziasztok! Szeretném egy alap rock hangszerelésű banda próbáit elfogadható minőségben felvenni azzal a céllal, hogy a felvétel visszahallgatva alkalmas legyen arra, hogy a dalokban kitalálhassam a saját témát, sávokat rá. Vagy egy alap Zoom H1-ben gondolkodom, vagy akár ki lehetne használni a steinberg ur22 mk2 adottságait esetleg egy kondenzátor miksivel. Nem a világmegváltás a cél, hanem, hogy ne telefonos felvétel készüljön. Mi lehet erre a legoptimálisabb mód és eszköz? A próbaterem egy nagyobb helyiségből áll, mivel viszont 6-7 ember játszik egyszerre, le kell fedni a teljes hangzó teret. Köszi az ötleteket előre is!
  13. bazookabill

    CME UF7

    Eladó egy CME UF7 mesterbillentyűzet. Kényelmes, inspiratív félsúlyozott mechanika, kontrollerhegyek, aftertouch, drawbar mode. Megvigyázott darab, bár néhány használatból eredő karc van rajta. Műszakilag kifogástalan, potik, faderek, billentyűk, pitch- és modulációs kerekek feszesek. két-három koncerten járt, egyébként otthoni gyakorlásra és szerkesztésre használom. Adapterével, és a méretre készült puhatokjával, adom. Postázni nem szeretném, gyere el, próbáld ki és vidd el! Ár: 50.000,- Ft, tok nélkül 45.000,- Ft
  14. bazookabill

    CME UF7

    Eladó egy CME UF7 mesterbillentyűzet.Kényelmes, inspiratív félsúlyozott mechanika, kontrollerhegyek, aftertouch, drawbar mode.Megvigyázott darab, bár néhány használatból eredő karc van rajta. Műszakilag kifogástalan, potik, faderek, billentyűk, pitch- és modulációs kerekek feszesek. két-három koncerten járt, egyébként otthoni gyakorlásra és szerkesztésre használom.Ár: méretre készült bélelt puhatokjával 50.000,- Ft, nélküle 45.000,- Ft. Nem postázom, gyere érte.
×
×
  • Create New...