Jump to content
Ménemszól.hu

deneverstudio

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    2.470
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    105
  • Ennyit fórumozott

    1881d 5h 33m 44s

deneverstudio last won the day on May 3

deneverstudio had the most liked content!

Megbízhatósága

647 Megbízható

deneverstudio tagunkról:

  • Rang
    Generális
  • Születésnap 1970-02-09

További Információ

  • Lakhely:
    Szolnok

Kapcsolatfelvétel

  • Weboldalam
    http://www.deneverstudio.hu/

Legutóbb az adatlapod nézték:

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ahogy privátban is beszéltük, vagy kézzel szét kell szedni két sávra, vagy lehet erre írni egy macrot Cubase-ben.
  2. A cardiodnál a hátrafelé néző subokat fázisfordítják, hogy ne szóljon a színpad felé. Amit te mondasz, az létező dolog, de annak szerintem nem feltétlenül van köze ahhoz, hogy centerben gyakran búg a cucc. Hangosítottam én már olyan Sziget Nagyszínpad méretű cuccon, ahol a teljes terülten kb. ugyanaz szólt, ráadásul nagyon jól. Úgyhogy minden csak installáció kérdése elsősorban, de ehhez nem értek. Alapvetően stúdiós hangmérnök vagyok.
  3. Ezt nem lehet így, csak számokban mérni. Az egyik zenének -13 a normális, a másiknak meg 8. Pont ezért jó ez az egész LUFS normalizálás, hogy ne kelljen elmebeteg módon szétnyomni, csak azért, hogy ugyanolyan hangos legyen minden. Vagyis végre újra felfedezték a hangerőgombot. Egy csomó zene 7-8 körül még bőven jó és ott meg a 4-5 az elmebeteg szint. Más meg 10-13 között jó.
  4. Ebben pont az lenne a lényeg, hogy egyforma hangosak legyenek, úgyhogy ott valami nem oké, ha jelentősen halkabb. Ha meg tudod mutatni, hogy kiről van szó, akkor meg tudom nézni.
  5. 8 körüli LUFS még bőven jó, ha a zene elbírja roncsolás nélkül. A legtöbb esetben az nincs rommá nyomva. Annál több meg általában felesleges, de CD-re lehet kicsit több is, ha nagyon halk a többi CD-hez képest.
  6. A side chain még hagyján, de ezek a mocskok pont a lényeget hagyják ki a butítottakból. Pl. nincs Export Selected Tracks és Import Track Archive még az Artistban sem, így nem lehet közlekedni a projektek között. Pedig ezekben az otthonra szánt verziókban pont az lenne a lényeg, hogy össze tudjon dolgozni a naggyal a stúdióban. Szóval ritka aljas dolog. Nálunk persze a nagy van mindenből, de egy csomó ügyféllel nem lehet rendesen összedolgozni emiatt.
  7. Az Artist erősen butított verzió, nem biztos, hogy benne van.
  8. Mostani Cubase/Nuendo-ban amúgy már alapból van LUFS meter. Már vagy 3-4 éve, amióta kijött az LUFS szabvány. De persze bármi mással is be lehet állítani.
  9. Az a 15-20% pont jó. A hangerőháború legnagyobb szégyene, a hallgathatatlanul torz, Metallica Death Magnetic lemeze 37%-ra, azaz 63-%-kal van lecsökkentve. Majdnem 9dB-vel! Az valóban brutális és pontosan mutatja, hogy mennyire elmebeteg barom volt a producer. LUFS-t mérnek amúgy, ami hasonló az RMS-hez, de még pontosabban mutatja a valódi hangosságérzetet.
  10. Mert a hangerő háborúnak szerencsére vége. Az összes streaming szolgáltató egy hangerőre halkít mindent, így már semmi értelme elmebeteg módon szétlimitálni, széttorzítani a mixet. Elég csak annyira összenyomni, ami még jót tesz neki. A videón jobb gombbal meg tudod nézni, hogy melyik videó mennyire van lehalkítva. Annyira egyébként nem kell lemenni, hogy ne nyúljon hozzá, mert az már a másik véglet. Egy csomó zene már mastering nélkül is hangosabb, mint amit referenciának kitaláltak. A Youtube pl. -13LUFS-re állít be mindent: https://www.subaqueousmusic.com/mastering-for-streaming-online-lufs-standards/
  11. deneverstudio

    atc scm7 is jó?

    Pont itt, éveken át mindenki ledumált a subról és már nagyon bánom, hogy hagytam magam. Most vettem egy Genelec 7070-et az ATC SCM19 mellé és beszarás jó. De már az EMU is nagy segítség, ha csak az van. Nyilván az akusztikát össze kell vele hozni, hogy ne vigyen erdőbe, de amúgy nagyon kell. Valójában még az SCM45-nek sincs meg az az alja, amit egy sub ad hozzá. Az is csak 70Hz-ig egyenes.
  12. Próbáld ki, hogy rommá limitálsz valamit. Aztán lehallhítod -2dB-re. Utána sample konverzió és sajnos fel fog menni nulla közelébe. Brutál áron van a Weiss Saracon, ami csak pár tizedet "téved". Komolyabb helyeken ezt gyakran úgy csinálják inkább, hogy kimegy analógba és felveszik újra az új frekvencián. Ezért mondjuk állandóan, hogy ha CD a végtermék, akkor nagy butaság 48-on dolgozni, mert csak a baj van vele aztán. 96 és 192 persze egy más történet. Ott már lehet annyit nyerni, amiért érdemes vele kínlódni a végén. Bár az sem olyan egyértelmű, mert ha pl. UAD-okkal kever az ember, azon úgyis 4x-en számolnak a komolyabb pluginek. Meg natívban is vannak upsampliges pluginek.
  13. Nemrég sajnos eltűnt a legfrissebb topikok rész a főoldalról, így elég kicsi az esély, hogy valaki észreveszi. Bármi mást is persze, mert a megnyilvánulások között kell kotorászni és az meg tele van hirdetéssel. Régen volt jó, amikor a 10 legutóbbi bejegyzés topikja látszott, de már az az 5 is nagy segítség volt, ami nemrég tűnt el.
  14. deneverstudio

    atc scm7 is jó?

    Subbal vélhetően jó lesz, de azért nem árt meghallgatni a Hitspace-ben.
  15. Ha 96k került be a 48-as Vegas projectbe, akkor már lejátszáskor túl van vezérelve, de ezt mutatja is, hogy pirosba megy. Ha 96K-s DAW projectből exportáltál 48-at, az is felment nulláig, ami szintén okozhat gondot. Ez a gáz a sample rate konverzióval. Akár +2dB is lehet az eltérés a sűrűbb, hangos részeknél. Ez egyetlen biztos megoldás, ha mastering előtt 32 bit float-on van átkonvertálva és utána mastering a végső sample raten.
×
×
  • Create New...