Jump to content
Ménemszól.hu

deneverstudio

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    2.489
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    106
  • Ennyit fórumozott

    1881d 5h 43m 57s

deneverstudio last won the day on July 24

deneverstudio had the most liked content!

Megbízhatósága

650 Megbízható

deneverstudio tagunkról:

  • Rang
    Generális
  • Születésnap 1970-02-09

További Információ

  • Lakhely:
    Szolnok

Kapcsolatfelvétel

  • Weboldalam
    http://www.deneverstudio.hu/

Legutóbb az adatlapod nézték:

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Igen, mint közben kiderült, most nálam is ez volt, amikor először beírtam, de ezen már túl vagyunk. Most már az előző partokból is ki van törölve minden kontroller, így ami eddig emiatt nem szólt az már szól, viszont a korábbi partok meg nem. Tök üres az összes, tehát semmi látható magyarázat nincs.
  2. Az elejüket levágta és kiexportálta Abletonban. Itt van, te is meg tudod nézni. Nálam az első kettő nem szól, a harmadik igen. Minden kontroller törölve van, látszólag semmi különbség köztük. http://www.deneverstudio.hu/midi.zip
  3. Wolf volt olyan kedves és átrakta másik DAW-ba, majd visszaküldte. Így megy.
  4. Igen, ez a probléma mindig hangszerrel feljátszott dolgoknál jön elő. Sajnos teljesen értelmezhetetlen a jelenség. Látszólag semmilyen különbség nincs a feljátszott és a kézzel beírt hangok között, mégsem szól az egyik, míg a másik igen. Az igazán aggasztó, hogy a programozók 20 éve nem tudják megoldani és ők sem tudják az okát. Bár ez még hagyján, csak legalább lenne rá megoldás, hogy megszólaljon.
  5. Igen, ott van a Note On és nem szól. Copy-Paste néha segít, de sokszor az sem, csak ha újraírjuk kézzel. Egy évben egyszer van feljátszott MIDI, amikor ez a probléma jelentkezik, ezért nem fogunk újratanulni egy másik szoftvert. Arról nem beszélve, hogy a többivel meg van más baj.
  6. Közben kiderült, hogy miért mászkál a Kontakt hangerő. Több dal van egymás után a projectben és az elején lévőkből nem voltak kitörölve a kontrollerek, csak a harmadikból, amivel éppen foglalkoztam. Úgyhogy amikor a harmadik dalt néztem, akkor azért nem szólt, mert a második vége nullára volt kifadelve a Volume kontrollerrel. Ez mondjuk nekem egyáltalán nem volt eddig világos, hogy ez nem event alapon működik, hanem úgy, mint egy audio sáv automatikája és nem is vagyok róla meggyőződve, hogy ez jól van így. Szóval ez a része megoldva, viszont amikor kitöröltem a többiből is a kontrollert, akkor azonnal előállt az ősi probléma és az első két dal nem szól, a harmadik meg igen. A Kontakt most már fixen áll, nem az kavar be. Viszont a MIDI szerkesztőben a billentyűket nyomogatva szól mind, tehát csak a MIDI noteokról nem vesz tudomást ilyenkor. Ez az a probléma, amire a Steinberg sem tudja a választ 20 éve, hogy mi okozza, így az okára nyilván mi sem fogunk rájönni. Az lenne a kérdés, hogy hogy lehet a MIDI-t kijavítani, hogy megszólaljon.
  7. Érdekes. Nálam mindig csak feljátszott MIDI-vel van ez. Kézzel írttal soha.
  8. Most Nuendo 10-ben dolgozunk, de az évek során már az összes verzióban jelentkezett a hiba. Ki fogjuk ma próbálni más DAW-ban is.
  9. Nem akarok új témát nyitni, úgyhogy megkérdezem itt a dolgot. Cubase és Nuendo alatt van egy nagyon régi MIDI probléma, amire sajnos a Steinberg sem tudja a megoldást, de marhára meg kellene oldani. Arról van szó, amikor egy MIDI fájl gondol egyet és sehogyan sem akar megszólalni. Mondjuk instrument sávon van és rá van rakva egy Kontakt. Általában úgy történik ez, hogy először még megszólal, aztán elhallgat és semmivel sem lehet rábírni, hogy szóljon. Néha segít az, hogy Copy+Paste egy másik sávra, de most pl. az sem. Összes controller ki van törölve, tehát elvileg semmi sem kavarhat be. Most azt vettem észre, hogy amikor elhallgat, akkor a Kontakt hangerejét letekeri nullára. Ezért nem szól. Ha feltolom megszólal, de amint újra elindítom a eljátszást, megint elhallgat. Szóval elég értelmezhetetlen a dolog. Kérdésem, hogy mi olyan lehet egy MIDI fájlban, amit nem látok sehogyan sem, de mégis hatással van a Kontakt hangerő gombjára?
  10. deneverstudio

    Hangmérnök asszisztens

    Ahogy figyelem, nem szokták nagyon túlzásba vinni, de ahol fontos szerepe van ennek, ott persze utánozzák valamennyire, de már az alap is tök más. Tök érdekes kapcsolgatni a kettőt. Az USA hangban általában elég közepesen szól a beszéd, többnyire az eredeti térben, a magyarban meg ugye közelmikrofonozott hang, sokkal egyenesebb hangkép, valami kis ambiance effekttel, hogy legyen egy kis szoba hangja. Aztán ha közben bemegy egy nagy csarnokba, akkor persze raknak rá nagyobb teret. Az eredetit nyilván nem lehet teljesen leutánozni, nem is ez a cél szerintem, de a tér jellegét azért éreztetni szokták. Gondolom leginkább IR-ekkel oldják meg, mint pl. az Altiverb.
  11. deneverstudio

    Hangmérnök asszisztens

    Ha a magyarra gondolsz, akkor a mostaniaknál valóban az volt a gáz, hogy halk volt a szöveg. Legalábbis itt a szolnoki moziban. Az előzményfilmeknél volt olyan, hogy az angol sokkal jobban egyben volt, mint a magyar. A magyarban sok helyen halk volt a zene és oda lett a drámai hatás, meg ilyenek. Összességében viszont a magyar hangsávok nagyon sokszor hangosabbak és le is torzul néha, ami nagyon nagy amatőrség. Hangszínben és terekben is tök más, mint az eredeti, de azt úgy szoktuk meg, az oké. De miért kell hangosabbra erőltetni? Ezt nem értem.
  12. deneverstudio

    Hangszigetelés

    Ezek szerintem kb. semmit sem fognak hangszigetelni. Vagy csak nagyon minimálisat. Nem is arra vannak mondjuk kitalálva, hanem akusztikai panelek akarnak lenni. Leginkább valamilyen hangszigetelő ajtó kellene, persze kerettel együtt. Az nem elég, ha a felület hangszigeteled, mert attól még a keretnél kijön.
  13. deneverstudio

    Hangmérnök asszisztens

    Bocsánat az offolásért, de ha már egy szinkronstúdiós kolléga került ide, akkor lenne egy szakmai kérdésem. A magyar szinkronok egy része mért van szétbarmolva az angolhoz eredetihez képest? Főleg arra gondolok, hogy a magyar gyakran jóval hangosabbra van masterelve és letorzul, élvezhetetlen a hangosabb részeknél. Hallatszik, hogy valaki retek, filléres limiter fogja az egészet. Van, hogy az arányok is rosszak és a túl hangos szöveg miatt nem érvényesül úgy a zene és az effektek, mint az eredetiben. És néha még Star Wars szinten is ilyen dolgokba boltlik az ember, nem csak kis hétköznapi filmeknél. Nincsenek megadva a pontos LUFS értékek, hogy mit hogyan kell csinálni? Vagy nem ellenőrzik a kintiek, nem foglalkoznak vele, vagy hogy megy ez a gyakorlatban? Én csak zenével foglalkozok, de érdekel, hogy hogy megy ez a szinkronstúdiókban.
  14. Bármi ami működik, az el is tud romlani sajnos, csak úgy magától, de ezzel nyilván nem árultam el nagy titkot.
×
×
  • Create New...