Jump to content
Ménemszól.hu

wakeman

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    55
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    3
  • Ennyit fórumozott

    560d 21h 33m 31s

wakeman last won the day on July 6 2013

wakeman had the most liked content!

Megbízhatósága

15

wakeman tagunkról:

  • Rang
    Káplár
  • Születésnap 1990-11-28

További Információ

  • Lakhely:
    Deszk / Szeged / Budapest
  • Érdeklődési kör
    Zene, hangtechnika. :)

Legutóbb az adatlapod nézték:

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. wakeman

    Korg PolySix (MIDI-sített!)

    Eladóvá vált ez a jó esztétikai, és hibátlan műszaki állapotban lévő analóg poly szörny, frissen szervizelve, MIDI-sítve. Kb. egy teljes synthwave lemezt össze lehet vele rakni: vastag analóg szőnyegek, harapós, vagy épp finom meleg basszusok. Legendás analóg chorus, phaser és ensemble effektek. Kipróbálható a VII. kerületben, de komoly érdeklődőnek Szegedre is le tudom vinni. Érd: 06húsz581tizenhat86, kovagomusic kukac gmail pont com
  2. wakeman

    Korg PolySix (MIDI-sített!)

    Eladóvá vált ez a jó esztétikai, és hibátlan műszaki állapotban lévő analóg poly szörny, frissen szervizelve, MIDI-sítve. Kb. egy teljes synthwave lemezt össze lehet vele rakni: vastag analóg szőnyegek, harapós, vagy épp finom meleg basszusok. Legendás analóg chorus, phaser és ensemble effektek. Kipróbálható a VII. kerületben, de komoly érdeklődőnek Szegedre is le tudom vinni. 06 húsz 5811686 kovagomusic kukac gmail pont com
  3. Az életem úgy alakult, hogy komoly logisztikai problémákat jelent, hogy egyszerre használjam a Nord Stage 2-met turnén és otthoni gyakorlásra is; emellett szeptembertől folytatom a jazz-zongora fősulit Fehérváron, úgyhogy szükségem van a lehető legrealisztikusabb, de azért megfizethető gyakorlási alternatívára. Emellett számomra eddig is állandó problémát jelentett, hogy miután pop/rock/elektronikus háttérből jövök, és csak tanórán találkozom akusztikus zongorával, nagyon nehezen tudok csak átállni a teljesen máshogy reagáló igazira. (Egyszerre szomorú és vicces, de ez van.) És ez nem tesz jót a stresszfaktornak sem, amikor odaülsz a totál szokatlan hangszerhez és egyből virítani kéne a tökéletes dinamikát és artikulációt. Miközben a legkomplexebb zenei nyelven improvizálsz. A legtöbb klasszikus zongorista (aki azért érthető okokból elég válogatós a pontos emulációra) a Kawai VPC1 + Pianoteq 5.7 mellett teszi le a voksát (még az olcsóbb - értsd: többször ennyibe kerülő -, kevésbé minőségi akusztikus gyakorlási megoldásokkal szemben is!), én is e setup mellett döntöttem. Remélhetőleg egy hónapon belül már saját tapasztalatokkal szolgálhatok.
  4. Semmi nincs benne?! Te meghallgattad a cuccot? Tőlem nagyon messze áll a Dave Smith hangszerek karaktere (nekem valahogy vékonyak és sterilek általában - bocsi), de ilyen szerelmes analóg poliszintibe a Roland JX és a Korg DW-8000 óta nem voltam.
  5. Szerintem meg kb. a jó része használhatatlan. Pedig majdnem egy éve vártam ezt a pakkot, de elég nagy csalódás lett. Ennél sokkal jobb ingyenes patcheket és mintákat lehet találni a norduserforum.com-on.
  6. Ez tök érdekes, mert én pl. amivel vért izzadtam az R3-on, azt pillanatok alatt kicsavartam az Ultrából (és bárhogy csavargattam, ugyanolyan muzikális maradt, csak épp másmilyen lett - az R3-on meg konkrétan az volt a kérdés, hogy használhatóvá próbáltam tenni a használhatatlant, órákat pöcsölve pl. az EQ beállításokkal, hogy valami legyen), illetve nekem pont az R3 nagyon egysíkú gép, miközben az Ultrával a 70s analóg cuccoktól (nyilván hidegebb, digitális karakterrel, de a szűrő krémje azért megdobja) a dubstepig minden megvan. Bár valószínűleg ez nekem valami egyéni ízlésbeli probléma a Korg VA-kkal, mert a nagytestvér Radiast sem tudom szeretni sehogy se. De pl. a microKorgokat kedvelem, még az R3/Radias kistesójának számító XL-t is (egyszer összehasonlítottam, és ugyanazok a patchek sokkal tisztábban és erőteljesebben szólaltak meg a microKorg XL-en, pedig abban még zengető sincs...). Akkor most hogy van ez?
  7. És emellé még külön plusz a zseniális midi-kontroller funkció (Automap) és hogy hangkártyaként is kiválóan működik, a 4 output (a master volume poti mellett lévő synth/daw balance potival együtt) tökéletesen elég arra, hogy a szinti saját hangját, az Ableton Live-ban szekvenszelt dolgokat és még a dobosnak a metronómot is egyszerűen kiküldd. VSTi-ket úgy tudsz vele meghajtani, mintha egyenesen az Ultranovából szólna a MiniMoog V vagy valamelyik Rob Papen szinti... Vagy épp magát az Ultranovát is VSTi-ként tudod integrálni a projectbe. Szóval egy minden tekintetben nagyon jól kitalált cucc. Az R3-nál simán ér két-háromszor többet is, mind hangban, mind funkcionalitásban. De a végső kérdés úgyis az, hogy Téged mi inspirál.
  8. Még az Ultranovához: innen az intro leadet egy nem hangolt FX (!) presetből csavartam ki kb. 10 másodperc alatt a stúdióban, magát a témát meg már ez a hangszín inspirálta ott helyben... Pedig eredetileg csak felvokóderezni ugrottam be a nótát. És nem vagyok egy nagy programozó szaki, egyszerűen csak ennyire inspiráló és kézre álló a cucc.
  9. Nekem pont ez a két típus versenyzett egymás után. Először R3-at vettem (a Novation drágább volt és hidegebbnek tűnt), mert a különféle demók alapján tetszett a karaktere, de nem volt lehetőségem élőben kipróbálni a vásárlás előtt. Hiba volt. Egyedül a vokódere az, ami valamiért jobban tetszik, de amúgy az Ultranova (ha kedveled ezt az analógoknál hidegebb karaktert) hangminőségben, szűrőben, kezelőfelületben és úgy mindenben köröket ver rá. Mixben is gyönyörűen működik, színpadon is nagyon szépen kiszól a rockzenekarból. De feltétlenül próbáld ki és döntsd el magad. Szerk: Egyedül arra figyelj, hogy ha gyors pitchbendinges szintiszólókat akarsz játszani, ahhoz sajnos lomha az Ultranova kereke, de mondjuk egy külső midi-kontrollerrel ez is orvosolható. (Bár ilyen célra a Nord fa pitch stickje verhetetlen, gitárszerű nagyon pontos és muzikális kontrollt tesz lehetővé, még szőnyegeknél is tök jól alkalmazható "videókazetta-szerű", szalagos pitch driftre).
  10. wakeman

    SP5-8

    Szia István! Én elég sokáig használtam egy SP4-7-est, és nagyon szerettem (csak Nordra váltás miatt adtam el). Van egy nagyon sajátos, kristálytiszta, erős karaktere, amit nem a realizmus, hanem az egyedi Kurzweil-karakter miatt szeret, aki szereti (nekem összességében nagyon bejött). Főleg zenekari kontextusba, mixbe illeszkednek legendásan a Kurzweil-hangszerek. Egyedül a KB3 orgonát nem sikerült megkedvelnem, sok köze nincs az igazi Hammondhoz, és nekem elég furcsa a hangzása. Illetve a "tökösebb" Rhodesok egy kicsit furcsán torzítanak a felső lágéban, viszont volt egy phaseres rhodes-hangszín (Fagen Phaser), amit imádtam, és azt használtam kb. minden második Honeybeast-dalban (néha még a Nord rhodesainál is jobban illeszkedett a zenekarba!). A szintihangszínek szűrője meg kenterbe ver igen sok virtuál-analóg szintetizátort is (egyszercsak azon kaptam magam, hogy a tekergetős nyíju-nyíju részeket is a digitális zongorámmal oldom meg, és nem a VA-szintimmel...). Szóval összességében nagyon szuper kis hangszer, merem ajánlani. Pláne azért az árért, amiért vesztegetik. Szerintem nem igazán van jobb megoldás nála a sokszorosába kerülő Nordon kívül (pláne, ha neked a KB3 orgona karaktere is bejön, és nem zavar az editálás hiánya - bár tudtommal már van hozzá egész használható szoftveres editor). Üdv, Zsolti Szerk: Most látom csak a kérdéseket a végén. A kompatibilitás azt jelenti, hogy bármilyen PC3LE-hangszínt betölthetsz (új mintákat nem, nincs sampler része). "Lerobbanás" nálam egyszer volt, valami nagyon furcsa hiba, hogy bootolás után nem szóltak bizonyos részei a billentyűzetnek program módban, illetve egy oktávval leesett az egész - de egy factory reset megoldotta a problémát. Másoktól nem hallottam ilyet, szóval nem tudom, hogy ez miért volt. A 2 hangszeres dolgot tuti meg tudod oldani setup módban, nekem is voltak mindenféle midis igényeim (pl. hangszínváltásnál váltson a többi hangszeren is; a pedál hol ezt csinálja, hol azt) és nagyon flexibilisen programozható volt minden feladatra.
  11. A kistesóból (a különbség minimális), az SY77-ből volt: a TG77. Nemrég egy totál random házibuliban futottam bele, a házigazda csaj apukájának volt egy. Mondanom sem kell, azonnal átkötöttem a helyi Fatar midibillentyűt a lány gyakorlásra használt Fatar moduljáról erre, és egész éjjel nem lehetett kirobbantani mögüle.
  12. wakeman

    WNAMM2014: Nord Lead A1

    Két különböző dologról beszélünk. A zongoraszekció vágja. A "szabad felhasználású" sampler nem vágja.
  13. wakeman

    WNAMM2014: Nord Lead A1

    Nem, a Stage samplere nem vágja a velocity layert. És az a 380MB villámgyorsan megtelik még az egy velocity layeres mintákkal is. (az sc-soundsnak csak a D50 mintatára 325 mega, és van nekik harminc). Amúgy pont ez a vicces, hogy úgy rúgják seggbe Nordék az összes japó workstation 4-8-nemtomhány layeres soundját, hogy csak egy amp env/mod env velocity érzékenység van. :-) G2 300-350e körül szokott menni, Engine-t láttam már 150e-ért is. Már aki eladja a világ egyik legjobb hangszerét. :-)
  14. wakeman

    WNAMM2014: Nord Lead A1

    Az oszcillátor szekció a Stage 2 nyomvonalán halad, ott nekem nagyon bejött ez a koncepció: villámgyorsan lehet egyszerű, de világbajnok minőségű "standard" szintisoundokat alkotni. Ott már remekül bevált az egy-két, remekül finomhangolt parametéres programozás. A hátrány nyilvánvalóan a rugalmatlanság és a komplex soundok hiánya. Igazából én se nagyon értem ennek a terméknek a létjogosultságát, bár ebben az árkategóriában nem igazán van senkinek VA-hangszere (pláne olyan, ami soundban lazán veri a japánokat), szóval betölthet egy rést. Én személy szerint jobban örültem volna egy Modular G3-nak, vagy egy olyan samplernek, ami a Nord sound mellé végre ismeri a velocity layering fogalmát, és jó sok memóriával van megáldva. Na majd legközelebb. Szerk: Valamiért lényegesen alacsonyabb árra emlékeztem az NL2x esetén... 300 körül és inkább alatt értettem a résbetöltést. Különben tényleg nem értem, akkor már inkább spórol még az ember egy kicsit egy NL4-re.
  15. wakeman

    Minden ami Mini Moog

    Hétköznapi?! A Model D az, amit ezer szintiből is fel lehet ismerni azonnal hallás alapján. Meleg, vaskos és keresztülvág mindenen. Űrutazás. A progresszív rock alaphangszere úgy itthon (East, Solaris), mint külföldön (George Duke, Rick Wakeman/Yes, Camel, újabban Ayreon, stb). Ahogy 3:05-től átveszi a riffet...: http://www.youtube.com/watch?v=3E98C5BcXnE 2:43-tól ez is tuti MiniMoog: http://www.youtube.com/watch?v=jqBZ87YjEic
×