Jump to content
Ménemszól.hu

oldbrian

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    182
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    13

oldbrian last won the day on May 19 2017

oldbrian had the most liked content!

Legutóbb az adatlapod nézték:

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

oldbrian's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

59

Megbízhatósága

  1. Junkie XL néhány éve átvonult a filmzene világába (persze már kirándult oda korábban is, még jól felismerhető kézlenyomattal, de a Mad Max-nél már talán kevesebben jöttek rá, hogy ott van ő is) és közel két éve belekezdett egy szakmázósabb videósorozatba youtube-on. ez kapta a keresztségben a Studio Time nevet és immáron a második évadot tapossa, rengeteg praktikus dologgal fűszerezve, amikből megismerheted a munkájának elemeit, a template-jében lévő hangkönyvtárak listáját, vagy akár blockbusterek soundtrack-jének a DAW-beli verzióját. első évad második évad
  2. az akár a script miatt is lehet (sőt, valószínűbb, hogy amiatt van), rengeteg dologhoz várakozni kell néhány ms-t, amit általában nem látsz az interfészen, max a manual-ban. inkább rakj be egy szinuszos hangmintát és azzal mérj. már csak azért is, mert a "minta" alatt te Kontakt patch-cset értesz, ami az adott esetben több gigás is lehet (az MK I épp nincs fent, de az MM Bass 60Kb-s DFD-vel 176 MB foglalást csinál (=ezt látod), de lejátszáshoz 3 GB-nyi hangmintát használ). szóval azért erősen más kaliber a kettő. ha nagyon kell az alacsony latency és a Kontakt-os dolgok leterhelik a gépedet, akkor próbáld emelni a DFD pufferek méretét (File/Options/Memory), talán segít egy kicsit.
  3. akkor meg is van a probléma az rettenetesen kevés ezekhez a hangkönyvtárakhoz, legalább négyszerezd meg szerintem és onnan finomhangold tovább.
  4. milyen pufferméretekkel próbálkozol? ezeket a hangkönyvtárakat elsősorban zeneszerzésre és mockup készítésre találták ki, ennek megfelelő a méret és a scriptelés is. ha megnézed például az EW is 512-es puffereket ajánl a Play alapú hangszereihez, de ez a Kontakt alapú hangkönyvátraknál is jó kezdeti érték. az alatt egyre nehezebben boldogul a géped.
  5. oldbrian

    Mitől jó Macen dolgozni?

    az egy dolog, hogy milyen minőségű az ipon cikk, de az adatok nem az újságírók fejéből, hanem a National Vulnerability Database-ből vannak ( http://nvd.nist.gov/ ),a táblázatokat pedig valószínűleg a GFI-ről emelték át az ipon-osok ( http://www.gfi.com/blog/most-vulnerable-operating-systems-and-applications-in-2014/ - itt régebbieket is meg lehet nézni, ott azért az MS ellentábor is megnyugtatóbb számokat láthat egyes években, hátha ez hozzásegíti őket a lelki békéjükhöz ). mindenesetre azok ott mind nagyon is valós számok, a tavalyi év tényleg így alakult felfedezett rendszerhibák tekintetében. nem támogatott OS-t teljesen értelmetlen lenne szerepeltetni, akár elterjedt, akár nem hiszen már nem fejlesztik és nem is patch-cselik. egyébként elsőre nekem is furcsa volt, hogy miért van az OSX összehúzva és a Windows szétválasztva, de a GFI-s cikkben olvashatod is erre a választ (a lényeg, hogy hogyan frissülnek a különböző OS-ek). ha az OSX-hez hasonlóan összevonják az összes Windowst, akkor az összes egyedi hiba száma 68 (nyilvánvaló, hogy közös kódrészeken osztoznak a rendszerek, vannak közös függőségek és így tovább).
  6. emiatt ne izgulj, ilyen szintű manipulációk már csak célzottan sound design könyvtárakban vannak, amik nagyon látványosan hirdetik is ezt a tényt, szóval nem fognak megtéveszteni. én csak azt tudom javasolni, hogy kezd el apránként megismerni a hangkönyvtárak világát, a fentebb ajánlott trysound például egy nagyszerű platform arra, hogy megnézd miképpen működnek a mai könyvtárak. egyébként az általad nevesített korszak a mainál kisebb zenekarokkal operált, ennek megfelelően a kisebb szekciókkal is rendelkező hangkönyvtárak háza táján nézz körbe. fülemlékeim alapján szárazabbak is voltak azok a soundtrack-ek, szóval érdemes átgondolni még egyszer, hogy mennyire wet könyvtárakat akarsz. első könyvtárnak lehet, hogy még a tutti libektől sem riadnék vissza a helyedben, például ProjetSAM Orchestral Essentials, vagy Spitfire Albion 1 (de utóbbi tényleg nagy térből származik). ezekkel is írhatsz úgy, mintha lenne külön-külön első- és másodhegedű szekció, brácsák stb. másik megoldás a VSL Special Edition lehet (úgyis éppen akciós 455 euróért a bundle), illetve egy EastWest Hollywood * Silver bundle - utóbbival várj nyugodtan még, elkerülhetetlenül lesz újabb sale EW-nél, amikor féláron lehet megszerezni őket. viszont ha megvan a Kontakt, akkor a hozzá adott factory libary-t ismerd meg mindenekelőtt - a profi hangkönyvtárak a minőség mellett a termelékenységet növelik meg, neked ez utóbbira még nem kell áldozni szerintem. persze mindennél fontosabb, hogy képezd magad. ehhez segítségül, a mai nappal indul a https://www.coursera.org/course/introclassicalmusic ingyenes kurzus (Yale University), de az NS-en is van egy nagyon jó, modernizált Rimszkij-Korszakov fordítás: http://www.northernsounds.com/forum/showthread.php/45270-Welcome-to-the-Garritan-Interactive-PRINCIPLES-OF-ORCHESTRATION-by-Rimsky-Korsakov
  7. igen, teljesen korrekt szolgáltatás és nyugtató madárcsicsergés van a háttérben talán a használhatóságot nem annyira, de a hangzást nagyon jól lehet tesztelni vele. elsősorban olyan termékeket próbálhatsz ki, amiknek a Best Service disztribútora, így azért lesz jó pár gyártó, aki kimarad, de nagyon jó kezdeményezés így is. zongilog: ha élő zenei felvétel a cél, akkor majdnem "felesleges" a jó hangkönyvtár, az egy másik világ. de azért arra készülj fel, hogy nagyon-nagyon keveseknek adatik meg, hogy felvegyék az anyagait és ha igen, az egy igencsak drága dolog, mostanában volt "akciósan" 15 fős zenekarral hanganyag felvétel Bulgáriában, ott óránként 500 dollárért ment a dolog, de az bődületesen olcsó volt (arról nem is beszélve, hogy kicsi zenekar volt), normál ár negyede. szóval ahogy str is mondja, először azt kell kitalálnod, hogy mit szeretnél. de ha klasszikus zene felé megy a cél, akkor nem győzöm propagálni, hogy milyen jó is ez: https://www.coursera.org/specialization/modernmusician/5?utm_medium=listingPage - meg a többi zeneszerzős ajánlat a Coursera-n
  8. nincs különösebben jelző rá, minél nagyobb térben vették fel, annál inkább "wet" jelzővel hivatkoznak rá szóban, minél kisebben, annál inkább "dry". szerencsére ez a sejtés nem igaz, pontosabban nem ettől függ, hanem attól, hogy a gyártó mennyire hisz az előrecsomagolt post-process-ben. egy extrém példa ezen a téren az 8dio ütős könyvtárai, amik rendkívül agresszíven előfeldolgozottak, de ez gyártói döntés, független attól, hogy mekkora térben vették fel a hanganyagot. és attól még ugyanúgy hallhatod minden harmadik trailerben őket, szóval még ha ilyen mesterséges is egy könyvtár, az nem jelenti azt, hogy kerülendő lenne. aranyszabály a számítógépes mockupokban: azt csináld, ami jól hangzik. mindegy, hogy a valóságban olyan nem lehet. a CineSamples is biztosít általában egy mixet, aminek a végére vas Lexicon zengetőt raktak, mert egy speciális hangzás után mentek, viszont az összes többi forrás az csak a normál utófeldolgozáson ment át. nem ismerem közelebbről, de gondolom alapból egy száraz, közeli hang. nyilván utófeldolgozás nélkül nehezen képzelhető el, hogy jól üljön a mixben, nézd meg a valóságban hol kellene, hogy legyen a zongora: http://bp2.blogger.com/_quNQWGkAJ7o/RntFnzeeJWI/AAAAAAAAAKk/afy0v8YBP3U/s1600-h/orchestra.jpg ha be tudod oda terezni és zengetni az ízlésednek megfelelően, akkor lesz jó, de megint igaz, hogy ha nem is sikerül, de jól szól, akkor senkit sem érdekel, hogy nem pont ott van. egy igazán teres könyvtárhoz illeszteni viszont azért egy izgalmasabb kihívás lesz (próbálj rájátszani néhány Spitfire Audio könyvtár demójára, hogy mennyire üt el - aztán hasonlítsd össze az ő concert grand könyvtárukkal, hogy hogy szól a tiéd).
  9. bocs, szakmai ártalom ha tudod, hogy mi a konvolúciós zengető, akkor arra a kevés dekonvolváló programra (pl. ez: http://www.voxengo.com/product/deconvolver/ ), ami közkézen forog, gondolhatsz úgy, mint az IR alapú zengetők fordítottjára: ha adott egy nagy térben felvett hang és ismered a "tér IR-jét", akkor megpróbálhatod visszaszámolni, hogy a tér akusztikája nélkül milyen lenne a megszólalt hang. nyilván ez még elméletben sem működik így, de azért néha normális eredmények érhetőek el. a többi idegen szóval meg idővel úgyis találkozni fogsz viszont röviden a válasz: igen, jól látod, sokkal könnyebb dolgod lenne, ha ugyanarról a helyről származnának a felvételek minden könyvtárnál. attól sem kell kétségbe esni, hogy ez nem jön össze, össze lehet illeszteni más könyvtárakat egymással - van aki tényleg csak annyit tesz, hogy az egész jel végére még rárak egy végső, összemosó reverb-öt.
  10. ez azért így, ebben a formában nagyon erősen barokkos a Symphobia 2008-ban minden profinál az instant buy kategória volt, nincs olyan napi szinten dolgozó zeneszerző akinek ne lenne meg. a korai CS dobos könyvtár hasonló. arról nem is beszélve, hogy messze nem csak az a 4 cég megy a legmagasabb szinten. tudod, hogy ebben például mi szól? ez. meglepődnél, hogy a kicsi gyártók mennyi dolga van nagyobb filmekben is.
  11. például az problémás, hogy kötve is vagy ahhoz a térhez, amiben felvették az anyagot, azt szűkíteni már nem tudod (a dekonvolúció pedig nem fog működni jól igazán még akkor sem, ha vannak IR-jeid az adott térről, ahol a hangkönyvtárat felvették - ami persze pl. a Spitfire-nél az Lyndhurst miatt eleve lehetetlen). ha meg van több nagy teres könyvtárad, amik különböző helyeken készültek, akkor azokat valahogyan közös nevezőre kellene hozni, hogy élvezhető legyen amikor együtt játszod le őket - aminek a vége általában az, hogy megint szöszölsz EQ-val, terezéssel és zengetéssel. továbbá probléma lehet a nem kezelt tereknél (például templom jellegű helyeken felvett anyagoknál) a helység természetes rezonanciája. a környezeti zajok is sokkal hangsúlyosabbak (a Symphobia-ban is vannak patch-csek, amiknek a hátterében telefoncsörgés van, van olyan prémium könyvtár, ahol hallani lehet a felvételi helységben ahogy a hőségtől pattog az ablak stb.). mondjuk ez utóbbi még a legkisebb, ilyenek mindenképpen lesznek, mindenki megtanulja, hogyan kerülje ki, hogy ezek megjelenjenek a zenéjében. post-process (például kicsi elhangolódások helyrerakása) szintén problémás nagy tereknél. a dynamics crossfade-re és legato-ra meg nem térek ki külön, nagy térben az mindig kompromisszum, ha valakit érdekelnek erről az öldöklő viták, keressen rá VI-control-on a dologra egyébként meg nem kell megijedni egyik úttól sem, el kell indulni, ígyis-úgyis jó fog kisülni belőle
  12. az az ingyenes minta jó volt, kár, hogy már nem érhető el, de ahhoz egy másik könyvtárból válogattak, a régi EWQL Symphonic Orchestra Silver-jéből (az volt az a hangkönyvtár, amit egy hatalmas teremben vettek fel, több mint 10 éve). most már az EW(QL) Hollywood Strings/Brass/Woodwinds sorozat Silver verzióit is árulják (amiket a Studio 1-ben vettek fel az elmúlt pár évben, Thomas Bergersennel kiegészült produkciós csapattal - csak hogy teljes legyen a stúdióban is a Two Steps From Hell ).
  13. sajnos olyat nem fogsz találni (és ez így is marad még jó pár évig biztosan), mert olyan kicsi footprint csak modellezéssel érhető el. fa- és rézfúvósokban a Wivi kifejezetten jó eredményeket tud adni ha érted a dolgod és jó minőségű zengetőid és terezőid vannak. ha erős géped van, akkor próbálkozhatsz a Sample Modelling fúvós kínálatával is, de kb. itt véget is ért a minőségi modellezett zenekari hangszerek sora (a Synful-t én nem sorolnám ide, de ha kíváncsi vagy rá, nézd meg). viszont ha nem értesz az adott hangszerek zenekari kontextusban történő alkalmazásához és a valódi hangszerek képességeihez, akkor ezeket felejtsd el, eléggé mély víz mindkettő. mindenesetre jelenleg a fúvósokon kívül még csak olyan másik szekció sincs, ahol lenne 1GB alatti könyvtár, amivel akár csak karcolni tudnád az EW Hollywood minőséget, nemhogy az egész zenekart viszont ha az EWH minőség kell, akkor miért nem abba ruházol be? a Silver bundle-ök kifejezetten olcsón szoktak menni amikor valami sale van (én anno Strings+WW+Brass bundle-t 150 euróért+VAT vettem).
  14. nem tudom, hogy mennyiben különbözik a kínálat a már említettektől, de esetleg a http://www.bigfishaudio.com/ és http://www.soundsondemand.com/ is megérhet egy próbát.
  15. Eduardo Tarilonte-nek is van egy harmonika gyűjteménye: http://www.bestservice.de/en/accordions.html
×
×
  • Create New...