Jump to content
Ménemszól.hu

abstrax

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    70
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Ennyit fórumozott

    1271d 7h 37m 25s

Megbízhatósága

6 Semleges

abstrax tagunkról:

  • Rang
    Káplár

Legutóbb az adatlapod nézték:

1.352 profil megtekintő
  1. abstrax

    WANTED! SR-JV80_09 SESSION!

    Keresem az SR-JV80-09 számú "Session" bővítőkártyát. Kontakt itt, vagy "abstrax" - frímélesen....
  2. abstrax

    Yamaha NS-10

    Kezdve és részemről itt lezárva az Off-fal... rendben, Ti tapasztaltabbak meg tudtok győzni róla, hogy elég jó az ISA One. Volt hozzá szerencsém, SM7-tel használtuk, nem bírtam ki, belenéztem és találtam pl Lundahl trafót a bemeneten (1538), szóval biztos nem egy filléres cucc.... mondjuk nekem fura a "gőzőlős-vasaló-állomás" kinézete, dehát az UA is csinál ilyesmit (Solo), komolyan kell venni... ISA 110-kategória meg nem fenyeget egyelőre. 1073-nak más több helyen fellehető a lelkivilága, jópofa 3-tranyós fokozatokból építkezik, nyilván nem egy modern darab, de rendesen ki van találva. Rájöttem, hogy én szeretem a Neve-hangját, nem tudom reprodukálható-e alacsonyabb áron, valószínűleg a trafókat nehéz lesz kitalálni/helyettesíteni... De vissza az NS10hez. Köszi, nagyon jó kis cikk, tényleg.... jó, hogy ez így össze van szedve, érdemes lenne szélesebb körben is terjeszteni. Szóval akkor megpróbálom összefoglalni (leginkább magamnak, mert majdnem biztos, hogy nem mindenki ért ezzel így egyet, de legalább úgy érzem, kezdek tisztábban látni a kérdésben)... Szóval valakik, valamikor valamire létrehozták az NS10-et. Akkoriban bizonyos célokra megfelelt, bár műszaki korlátai azóta ismertek. Egy passzív, 2-utas zárt doboz (ami mint tudjuk, a legrosszabb hatásfokú sugárzásjavító eszköz), mezei 2-od rendű keresztváltóval. A doboza sem hiper-szofisztikált, valószínűleg a hangszórókészlete lehetett különleges/egyedi ugye... Apropó woofer....igen, tényleg nagyon cool a fehér membrán (vagy inkább, kónusz és porvédő sapka! :o) - habár nekem a banánrostból (?) vagy miből gyártott fehér Fostex-ek is nagyon bejönnek - a hangjukon kívül a kinézetük miatt is... szóval igen. Ez is más volt, és beleakadt a szem egy-egy stúdiófotón.... Aztán a kult-csávók reklámereje... láttam én ezt annak idején többek közt Pici Bácsi mögött, Pierrot-nál, de külföldi bandák-producerek mögött meg főleg. Hát kell ennél nagyobb reklám érték? Mint mondjuk Paul McCartney hegedű-Hofnere...nem hiszem, hogy nélküle bárkinek is eszébe jutott volna pont ezt választani...oké, biztos egy nagyon jól megcsinált hangszer, de ő tette kultikussá. Képzeljük azért el, amint manapság valaki (hiteles, nagynevű hangmérnök arc) éppen pzs-vel vagy klozetpapírral modifikálja a legújabb Genlec-et vagy mittudomén, óvszert húz az ATC magasa elé.... na ezt is csak egyszer ott és akkor és az a valaki tudta eljátszani, nem? Ennyit a "médzsik"-faktorról, meg hogy melyik guru mit tesz és mindenki megy utána, mint a jó nyáj. Merthogy valószínűleg többen idegesek lennénk, ha a milliós stúdiómonitorainkat manapság ilyeténképpen kéne modifikálnunk, hogy szóljon végre valahogy....oké, az NS10 nem volt annak idején se nagy top-monitor, mondjuk minek felelt meg, egy 8030-nak, vagy egy kis Mackie-nek? A fontos részét meg megcsinálták a nagy Tannoy-okon meg JBL-eken. NS10 meg ezek szerint ott volt kis-kontrollnak, arány és majdani HiFi-ellenőrzőnek. Félreértés ne essék: én nem vitatom sem a hangtechnika-történeti, sem a maga módján a műszaki jelentőségét. Megértem mostmár, hogy miért lett "etalon", vagy inkább munkaeszköz-igásló...amit nem a szépségéért vagy a megnyerő hangjáért szeretünk, hanem mert őszintén a pofádba képes vágni az igazságot. Ugyanakkor valószínű, hogy jól szimulálta egy "hifi-torony" közepes zárt dobozainak majdani viselkedését is. Igen, valóban tanulságos lenne meghallgatni rajta akkori és azon készült felvételeket, hogy mire is gondolhatott a szerző.... Tehát akkor inkább kell venni egy nem belépő kategóriás, mai modern bi-ampolt, ár/érték arányban jól eltalált, racionálisan is indokolható precíz monitorpárat. Mik jöhetnek itt számításba (a teljesség igénye nélkül, belekapkodva...): Yamaha HS-széria, Mackie HR, Focal Solo, Neumann KS, Event 20, Genelec 8040, Dynaudio BM, KRK Rokit, Adam A??? Van itt ebben a árkategóriában/mezőnyben Best Buy? Rendben, nyilván itt azért összemosódnak a kategóriák. Meg persze meg kéne mindenkinek hallgatni előtte. Dehát akkor drága mulatság, és nem feltétlenül jó irány NS10-eket beszerezni márkás nagy erősítővel (Bryston), "kegyeleti okokból", hogy legyen már az is és azokon is csekkolni a mixet. Még a (szerintem sokak által kétséges végeredményű) DIY-verzió sem volna olcsó (kérdés, h megéri-e befektetni legalább az eredeti hangszórókészletbe, amíg még egyáltalán van, kapható...) Bryston, vagy hasonló kaliberű végfokkal az árak már a félmillás kategóriába vezetnek. Onnan meg nyilván lehet már csemegézni mostani darabokat is. Arról mindenképp meggyőzött a cikk és az észrevételeitek is, hogy a dolog nem egyszerű....
  3. abstrax

    Yamaha NS-10

    Na ez kezd érdekessé válni.....de ha már feldobtátok... nem is tudom már hol láttam, de Wunder CM67-et párosítottak Isa One-nal mint pre....hátttt...egy több mint másfél gurigás miksi egy tizedannyit érő előfokkal. Szerintem a CM67 tuti nem futja ki így magát. Talán az ISA az SM7-tel életszerűbb párosítás volna. Bár én a Shure-t is szeretem, rádióban sokat használtuk. Ha dinamikus stúdiómikit kéne választanom, vagy ez vagy az EV RE20 ill 27. Wunderhez vagy Neumannhoz hirtelen nem is tudom mite tennék. 1073?
  4. abstrax

    Yamaha NS-10

    Hát igen. Az Ákos-os ZBH óta piszkálja a csőrömet pl. az ATC. Mert ha a jó öreg Genelec, meg a nagy Adam-ok után ekkora frenetikus hatást tud kiváltani, az már valami... Persze odafentről már lehetne azért válogatni... 8050 Genelec, Focal, Event, Sonic Egg?.... de szerintem ATC-t vennék. Dehát nekem egyelőre..... majd ha készülök a hatodik Grammy-díjamra...:o)
  5. abstrax

    Yamaha NS-10

    Hali, hát igen ott van például az EMES-etek ugye... egyszer azért szívesen meghallgatnám. Német cimborámnak van ha jól tudom Quartz-a, ő esküszik rá. (Én monitor helyett egyelőre még ott tartok, hogy az Audio-Technica miksimnek örülök, csinálgatom vele a felvételeket, ilyen preamp olyan EQ, jót ajánlottál.)
  6. abstrax

    Yamaha NS-10

    Szia, elgondolkodtatóak a kérdéseid, igen.... Lehet, az NS10 csak jókor volt jó helyen... dehát ennek kapcsán akkor hasonlóan hány és hány finoman szólva is nem tökéletes berendezés vált mégis legendássá vagy "túlhájpolttá" akár még életében akár az utókor által kikiáltva. No majd kíváncsi lennék rá a Péterfyben - tiszetességes végfokkal, valamikor láttam egy videón Silk háta mögött, azt hittem csak valami múltidézés, vagy ilyesmi.... Még szerencse, hogy figyel a kis szentélyemben többek közt egy D50, meg DX7 és most épp nincs itt az Emax, de azt hiszem a szintis részével értelek...:o) 1073 egyelőre nincs, klónozási-kísérletek vannak, de nyilván pl. más trafókkal sosem lesz ugyanaz mint az eredeti...
  7. abstrax

    Yamaha NS-10

    Ez egyre érdekesebb kezd lenni!...:o) PropaneB: nekem az NS10 ha jobban meggondolom inkább sport meg "birtoklási vágy" beteljesedése, és kevésbé a kőkemény munka/pénzkereset lenne... Mondjuk hobbinak meg tényleg nem olcsó. Ha sajnos a DIY verziónál is "csak"' másfélszer drágább a gyári (de mondom: kétségeim vannak utóbbiak lepattantságára vonatkozólag...) - szóval számoljuk még hozzá a combos végfokot - és egyébként ne felejtsük el a minőségi hangfalkábeleket sem! - nos, akkor már tényleg lehet h másban kéne gondolkozni. No akkor íme az off-topic kérdés: jó, összeszedek 180-at...ne is..2 kilót. Mit vegyek? 50-ért lőttem az aktív Alesiseket. Tudom h max. belépő szint. Vegyek új Yamit (HS-széria FEHÉR-membránnal?), vagy Mackie MR-t? Esetleg M-Audio-t? Sajnos sztem Neumann már ebbe nem férne bele használtan sem (arra pl. kíváncsi volnék, mármint a KH-kra pl)...Hmmmm. Wheel: totál igazság....azért lehetett sztenderd, mert mindenki berakta magához (alig láttam olyan régi stúdiófotót, amin ne feszített volna ott....igaz, nem is mindig fő monitornak, de mondjuk egy Auratone mellett...kisebbe, ellenőrizni...) Milyen jól eltaláltad, mert mellesleg Bogarazom is...:o) No igen....azt csak szerelemből lehet, racionálisan semmiképp.... Igen, sokszor csorgattam a nyálam a falakba beépített vagy másképp, de "odatervezett" böszmenagy Tannoyokra meg hasonlókra - főképp külföldi stúdiófotókon....hmmm. Tőled is kérdezném tisztelettel: ....szerinted akkor mit? Mondjuk mint fentebb írtam 200 "pisztolyorrú Mátyás"-ig :o))).
  8. abstrax

    Yamaha NS-10

    Hogy miért is szeretnék én NS10et? Pontosan nem is tudom....lehetne helyette sok más is. De...pontosan ez a birtokolni egy darabot az audio-történelemből duma.... Nézd, én nem dolgozom rajtuk, nekem ez egyelőre hobbi. Bár egyik szakmám szerint hangmérnök is lennék, életem és munkáim jó részét nem ebben töltöttem el. Szerttem volna egy normálisabb home-stúdiót, ahol kedvemre cincoghatok....most egyelőre ennyi a terv. Sajnos vagyok olyan makacs meg marha, hogy 120-ért inkább összekínlódom, és akkor az enyém, egy db ilyen van, stb. 180 az pont 60-nal több, mint amit számoltam, inkább elköltöm plusszban erölködőre. Nagyon felcsigáztál ezzel a bennfentes készülő erősítővel, ez valami kisszériás custom cucc, vagy importálni fog valaki valami királyságot? Vagy ez még nagy titok?.... Te egyébként mire-hogyan használod? Profi vagy és ebből élsz, vagy komoly hobbista-műkedvelő? Miket keversz rajta? Említették Neumannt, ezek a KH aktívak volnának? És köszönöm a sok hasznos infót!
  9. abstrax

    Yamaha NS-10

    Sziasztok! Gondolkodtam sokat az NS10-eken.... Anno decibel, mikor a Rádió1-ben dolgoztam, ott volt 1 párunk valamelyik gyártóban. Már akkor is ismertek voltak legendák róla, de megmondom őszintén elsőre őrült csalódás volt - igaz, valami Marantz hifi erölködővel volt szegény hajtva....szóval ráfogtuk, hogy ez a baja. Majd kipróbáltuk a szerintem mai napig low-budgetileg közkedvelt Alesis RA150-nel is, de nem hozta azt a "hűha"-faktort, amit vártunk tőle... Az A100-akkal még nem hallottam, de gyanítom abba is bele lehetne kötni (hiába az volt kvázi a hozzávaló akkoriban). Nemrég kíváncsiságból beszereztem mindkét fentebb említett erölködő kapcsirajzát. RA150 mondjuk - kapcsolástechnikailag - elég tisztességes diszkrét cuccnak látszik, de gondolom nem véletlenül kerül végül annyiba amennyibe. Hallottam még az RA-t a saját M1 passzívjukat hajtva....khmmmm. (Megj.: most épp M1 Active MkII van otthon egyelőre, tudom hogy ICs, meg minden, de a Roland MA-k után így is felüdülés....sajnos még nincs sem Genelec-em, sem ATCm...:) Szóval az A100 az meg olyan, mintha műszakilag kissé "alulról" közelítené a kérdést, ahogy emlékszem ICs az eleje és tranyós a vége, 70W?-nak írják talán/csatorna, de nem gondolnám, hogy sokkal különb, mint az átlag olcsóbb végfok, vagy jobb hifi erősítő (viszont a nagy műszerei tényleg szépek...). Namost azt mondjátok, hogy Bryston.... Az egy állat, főleg a 4B, én már 2-esenek is örülnék, de iszonyat drága, nem tudom ebben mennyi a hype-faktor, vagy tényleg ennyire jók. Kapcsolásilag és kivitelezésre marha komolynak tűnnek, sajnos soha nem hallottam az NS10ekkel.... nem hajtja brutálisan túl ezeket a szegényeket egy ilyen kaliberű vas? Szóval kérdéseim...vagy felvetéseim... NS10. Nézegettem a használt árait (itthon és külföldön), megyünk szépen felfelé, miközben az állapotuk (külsérelmi nyomok – pl. fóliázás a sarkokon, nem is beszélve a driver-ek állapotáról…) is sok esetben hagynak kívánnivalót maguk után. Amit szívesen kipróbálnék, az az, hogy istenbizony-vigyázok-rá alapon kölcsönkérek egy gyárit, és szépen lemérném-lemásolnám amennyire lehetséges. Gondolok itt elsősorban magának a zárt doboznak a megépítési trükkjeire, anyaga, belső térfogat halálpontosan, milyen csillapítóanyagot használnak, illetve az állítólagos – a 2 sugárzót elválasztó, kör alakban kivágott? – belső elválasztásra…. azt gondolom, hogy ha más felületkezeléssel is, de maga a famunka reprodukálása nem ördögtől való bonyás feladat. Ha igaz, akkor a mai napig kapható a 2 gyári hangszóró hozzá (utolsó infóm nettó 52 font/db magas is mély is a StudioSpares-nél pl.). UK-ban az áfa tudtommal 20%, tehát 125 fontból (ca. 45 rongy) megáll a készlet/db (plussz nyilván a szállítás, ami mondjuk. 20 font (7-8 e Ft) lehet…). Szóval van 90 egypárezerből egy sztereo szett meg megcsináljuk szépen a dobozt. Jöhet a hangváltó. Rajz abból is van fent, nyilván nem mindegy a tekercsek-kondik milyensége, utóbbival (is) jópár DIY NS10 fórum foglalkozik. De tételezzük fel, hogy összeáll a dolog, és sikerül a crossovereket is összehozni (nem tudom, számoljunk rá 10-15ezret darabonként, akkor már biztosan nem kínai vackokból építjük után). Létezhet, hogy így akkor (asztalosmunkára most nem számolok semmit, az menne) úgy 110-120e körül megállna egy utánépített pár? Oké, nem a gyári…mi is? A hangváltó. Síma mezei 2-od rendű váltó, nem űrtechnika. Doboz? Állítom meg lehet jóra csinálni azt is. És akkor mindez új hangszórókkal (amiket nyilván járatni kell majd, amíg megjön rendesen a hangjuk), egyedi felületkezeléssel (!) kivitelezve…akit ez meghat. Nekem különben gyanús ez az NS10 keresztváltó…..cáfoljatok meg, de szerény elektronikai ismereteimmel én úgy gondolnám, hogy egy másodrendű váltónál a tweetert fordított polaritással illenék bekötni…. próbálta ezt már valaki NS10 tulaj csak poénból megfordítani, hogy szólna úgy? Mi is papírzsepiztük anno meg minden, dehát…. így most elvileg a keresztezési frekin majdhogynem kioltás van, míg fordított tweeterrel kevésbé rossz, pár dB-t kiemel, de talán mégiscsak ez a technikailag korrektebb. Habár a hangját aki megszokta/megtanulta, az valószínűleg így gyári állapotában tette. A másik az erősítő kérdése. Érzésem szerint egy Bryston-t más kaliberű hangsugárzókhoz szánhattak. Fura dolog, hogy egy ilyen nagyágyúval tudna csak tisztességesen megszólalni ez a doboz. Én mondjuk egy pár ATC-t (SCM7-11-12, urambocsá’ STM19-20 mondjuk) tartanék pariba velük. Nincs a Bryston-oknak valami hozzáférhetőbb (értsd: olcsóbb és majdnem olyan jó :o) alternatívája? Megintcsak kövezzetek meg a DIY hülyeségeim miatt, de esetleg egy 180-200W/channel épített MOSFET-végfok? Egy Bryston-t már nyilván nehéz dolog lekopizni…esetleg ilyenek fordultak meg a fejemben, hogy Quad405? Vagy valami halandók számára hozzáférhetőbb, vagy itthon kivitelezhetőbb megoldás. Végülis a végén marad ugyanaz a történet: Mitől olyan jó az NS10? Mi tette ennyire etalonná vagy a szakmában széles körben elfogadottá? Mi a francnak erőlködik a Genelec meg társai a halálpontosan tervezett és kikalkulált reflex-portokkal meg a bi-ampinggal meg az alternatív doboz és hangszórómembrán-anyagokkal, ha a Yamaha ezt már a ‘80as években megugrotta (és mi még ma is ragaszkodunk hozzá valamiért)? Ne haragudjatok ezért a hosszúra nyúlt és talán több ponton is dilettáns és spekulatív ömlengésért. Kíváncsi vagyok a véleményetekre, tapasztalataitokra…
  10. abstrax

    AT2035 vs Rode NT1A?

    Szia, köszi a válaszodat, igen valamiért az ATt "tompábbnak, komorabbnak" mondják (pl alacsonyabb érzékenység, és/vagy mégsem 20kHz-ig lineáris magasátvitel?) a Rode mellett pedig Te már az 5. szavazat vagy.... Úgy néztem, mostmár van ahol a bundle 60rongy alatt bőven hozzáférhető....így azért lassan billen a mérleg nyelve... Köszönöm Mindannyiótoknak még 1x!
  11. abstrax

    AT2035 vs Rode NT1A?

    Igen, időközben megtaláltam, én még jóval magasabb árra emlékeztem....köszi!
  12. abstrax

    AT2035 vs Rode NT1A?

    Szia! Köszi, értem....Shure akkor egyelőre parkolópályán....4. szavazat a Rode-ra....ez elgondolkodtat. Meglétjuk mennyiért lehet az NT1At behúzni....mert a 2035re igen csábító az ár. Rode-hoz is van talán shockmount. Hát köszönöm, alszom rá néhányat.
  13. abstrax

    AT2035 vs Rode NT1A?

    Hát ez akkor nagyon klassz! Ha Neumannal is megbírkózik....igen, néztem hozzá az a/d-t is, úgy meg aztán végképp ráizgultam. Köszönöm a válaszod!
  14. abstrax

    AT2035 vs Rode NT1A?

    Szia, köszi, akkor némileg megnyugodtam ettől....ISA-t hosszabb távra tervezném, a miksik pedig....meglátjuk. Azért a Zöld-arany osztrák Gyönyörűséghez a maga több mint másfél millájával már illene valami drágaszágot venni preampnak is, nem? :o) Köszönöm a Rode 3. voksát!
  15. abstrax

    AT2035 vs Rode NT1A?

    Huhúúú! Kimerítő válasz, és milyen hasznos! Bluebird elvetve (némi utánaolvasás után), Rode 2 vokssal vezet. AT2035re viszont van egy barátságos új áram (45 pénz).... 3035öt majd megskubázom még, meg hátha lesz használt.... Még egy kérdés....mi az a bivaly előfok? Mert ha Manley meg UA meg Neve...akkor biztosan nem fog beleférni... Ami max beleférne....mondjuk egy Focusrite Isa One.... Köszi a sok hasznos infót!
×