Jump to content
Ménemszól.hu

djuice

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    589
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    29
  • Ennyit fórumozott

    371d 18h 10m 20s

djuice last won the day on March 10

djuice had the most liked content!

Megbízhatósága

169 Megbízható

djuice tagunkról:

  • Rang
    Kapitány

Legutóbb az adatlapod nézték:

2.723 profil megtekintő
  1. djuice

    Korg Gadget 2 végre már windowsra is! :)

    http://www.synthtopia.com/content/2019/02/28/korg-gadget-2-now-available-for-ios-mac-windows/
  2. djuice

    Windows iPadre?

    Nos, az 50-70 ezres alap win tabok kis memóriával és gyenge cpu-val vannak. Ami meg már használható is, az vagy marha drága már (használtan is pl.) és/vagy böszme kijelzője van, ami tabletnek már kényelmetlen... Így elgondolkodtam, mivel belefutottam a win on ipad érdekességbe, hogy talán régóta használhatja akár itt is valaki, csak nem tudok róla. És azért egy 10"-os ipad ma azért már megúszható 40-50 pénzből, volt is 1 pár éve, csak én az ios-t meg a macos-t nem bírom megszokni = maradunk a windowsnál.
  3. djuice

    Windows iPadre?

    Hali! Valaki próbálta már ezt a kombinációt? Működhet jól? (úgy értve nem a neten látható office, meg outlook emulátor érdekel ios alatt, hanem hogy ios helyett rátelepített windows és futnak-e rajta a zenei szoftok?)
  4. djuice

    Yamaha CP88

    OK, de kifejezetten a zongora hangszínre értem. Asszem azokban a kis Yamahákban is vmi butított C7, CIIIF stb. minta származék van már (anno talán a P80, P90 modellekben jelent meg, mint triple-strike hangzás cirka 20 éve) és csak azt hallgattam sokáig messzi a színpadtól, hogy elég tisztességesnek mondható zongora hangja van. Volt alja, közepe, teteje is. Nagyon meglepődtem, miközben látszott, hogy vmi kis slim hangszer. Szóval nem a művész kezében lévő soundra gondoltam. (Amúgy azt mondta Gábor utána, teljesen kielégíti mint utazó koncert cucc az a kis Yamaha, neki állítólag mindegy min kell játszani, de azért ha valódi akusztikus hangszert kap annak örül leginkább.) Ez mondjuk elég szar home made felvétel itt a P80 zongoráiról (jobbat még nem találtam), de annak idején szinte a legelérhetőbb és legjobb hangú mobil stage piano volt, az akkor még vészesen szűk piaci kínálat közepette. Viszont olyan nevek használták már itthon is, mint Csík Gusztáv vagy Oláh Kálmán. (Egyszer őt is elcsíptem egy koncert után, akkor mondta neki is az van kis klub fellépésekre, mint Guszti bácsinak.)
  5. djuice

    Yamaha CP88

    Ezt már mesélte egy ismerős is a PC3-al, hogy eladta egy Motif XS-ért és azzal nem hallotta magát a zenekarból (haknis lakodalmas, nem is rock!) és 2 hónapra rá így megint kikötött a PC3-nál. Mondjuk én nem hittem ezt, mondom biztos nem jól keverte be magát... Egyszer hallgattam fenn nála, monitor hangfalakon, azon se vett le a lábamról a Kurz. nem csak fülesben. Aztán a srác most ott tart, hogy neki is Nord Electroja van. De viccet félre téve ha már a liveról beszélünk, tavaly a miskolci Opera Feszten ahol Ivánék is felléptek, játszottak még Kozma Orsiék is, ahol meg Cseke Gábor egy Yamaha P35-ön nyomta velük és nem tagadom le, én voltam legjobban meglepődve, de nem hallottam a 2 hangszer közti árkülönbséget, persze itt akuszt. zong. hangszínről tudok csak nyilatkozni (Ivánéknál Nord Stage), pedig magyar viszonyokhoz képest elég jók voltak a hangosítók. Szóval nem volt gyalázat az a belépő kis "Yokohama" sem érdekes mód, szép diszkantosan szólalt meg! Szerintem 80-90%-ban ott dől el mi szól, hogy milyenek a hangfalak, végfokok és a hangmérnök keze ahogy már Iván is írta. A10-20%-ba meg elférnek azok, hogy a hangszeren milyen felíratok díszelegnek ezek alapján szvsz, mert jó hangszerből is hallottam már rettenetesen elrontott hangképet.
  6. djuice

    Yamaha CP88

    Ilyen koros vas azért ha bekakil, nem sok esélye van a túlélésre és az óra ketyeg felettük. Gondolom azért inkább a 3rd party hangok tolták a Kurzweilt is anno mint a gyáriak?
  7. djuice

    Yamaha CP88

    MOX(F), M3, FA06 szerintem teljesen jók voltak nálad + a VR09 is, ne szerénykedj! Meg volt 2-3 Kurzweiled is, Alesis Fusionod, az Electro 2 racket nem is említve... szóval na!
  8. djuice

    Yamaha CP88

    Mi dönt hogy melyik szituációban melyik a jó nálad?
  9. djuice

    Yamaha CP88

    Sosem lehet absz. győztes, ahogy a sportban sem. Lehet adott időben vmi a "legjobb" aztán úgy is jön vmi más (lásd Koródi Csabit). De mindig keressük a tökéletest, ami nem baj feltétlen. Bizony így van ez!
  10. djuice

    Yamaha CP88

    A Nordban melyik Rhodes modellt szereted egyébként?
  11. djuice

    Yamaha CP88

    Live:
  12. djuice

    Yamaha CP88

    Tegnapi friss:
  13. djuice

    Yamaha CP88

    Ez alatt mit értesz konkrétan? Amúgy nagyon köszi az elismerést! (Leesett közben ki az hogy "igatos"). Igen, a nevezett felvételben csakis az MO8 gyári mintáival és effektjeivel alkotta hangszíneim szerepelnek, így jön ki a hangszerből. Nagyon jó dolgok vannak a Yamahákban, melyek a factory patchekben nincsenek felszínre hozva, de kell velük gyurmázni, szerkesztgetni azért még elérünk vmi eredményt. Amúgy elég kopogósak, kompresszáltak ma már nekem így. El tudnék képzelni alapból árnyaltabb, lágyabb, de odamarkolva mégis harapós soundokat, meg az a phaser effekt nekem már vicces most, szóval biztos nekiesnék ennek mégegyszer ha itt lenne a hangszer, pl. hogy a velocity másabb hatással legyen a tube amp effektre. Az a baj hogy ezt sok soundnál el kell játszani az MO-Motif szintiken, mert gyárilag nem egy hajde minden soundjuk, viszont megvan a cuccban a lehetőség (leszámítva mondjuk a Hammondokat). Itt még kiemelném, azt is szerettem volna megvalósítani és sikerült is (ehhez tök jó volt a Yamaha 4 elements, azaz 4 ROM wave minta alkotta hangszín architektúrája), hogy talán egyik gyári Rhodes hangszínén sem volt a klattyogás, azaz a jellegzetes "glup-glup" effekt az MO-ban, ami a billentyűk az hirtelen elengedésénél jelentkező release noise. Érdekes mód a Nordban is ez csak a csemballó hangszíneknél tetten érhető mint release noise, a Rhodesoknál csak a lenti mély hangoknál van némi utó-decay, de nekem nem természetes. A Yamiban ezt bárhogy tudtam szerkeszteni, hangolni, véletlenszerűen egy random oszcillátorral bolondítani, hangerőben kiemelni, régiókra különbözőképp befolyásolni stb. Ezért is szeretem a workstationöket, csak hát ez elvileg a gyári sound designerek munkája lenne. Az jó kérdés persze hogy élőben ez mit mutatna a színpadon. Én csak otthoni hobbista vagyok a 4 falnak...
  14. djuice

    Yamaha CP88

    Nord Pianod vagy Staged van? Vennél fel 1-2 demót a sajátjaidat A-B összehasonlítandó ha megkérlek? Nordban melyik Rhodes modellt szereted egyébként? Ez a Rhodes pl nekem nagyon tetszik és semmiben nem találtam még hasonló részletességűt! https://clyp.it/mxd5y4wn Ezek még az MO8 (Yamaha Motif) kreálmányaim voltak, ami abból akkor kihozható volt, de szerettem ezeket a hard tone dolgokat is. Az Elektro 3-am viszont akárhogy tekerem csavarom, ilyeneket nem kapok belőle vagy inkább csak másabbakat, ami karakterekből nekem hiányzanak dolgok... https://clyp.it/mjqjmjeb
×