Jump to content
Ménemszól.hu

djuice

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    725
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    32

djuice last won the day on May 20

djuice had the most liked content!

Megbízhatósága

218 Megbízható

djuice tagunkról:

  • Rang
    Kapitány

Legutóbb az adatlapod nézték:

3.017 profil megtekintő
  1. És mondanál konkrét példákat a Virus azonos vst-kre?
  2. Erre gondolsz? Jó hogy eszembe juttatad hogy van adatlap... Hangszer: Korg i30, vArranger2, Vsti hangszerek Korábbi hangszereim: Korg Triton Extreme 88, Korg M3, Korg PA500, Korg Krome61, Korg 01W/fd 61, Yamaha MOX6, Roland RS-5, Roland JX-8P, Yamaha DX-27, SM Pro Audio V-Machine, Ketron SD2, Emu Proteus 2000, Yamaha RMX1, Wermona Formation2.
  3. Akkor kezd valami más is itt körvonalazódni, mert én pl a Korg M3-nál gondolkodtam olyanon, hogy jó lenne régebbi cuccok, pl. egy 01/W vagy X5 érdekesebb preseteit leprogramozni, ahogy pl. Trinitynél is ez létezett már gyárilag átkonvertált 01/W programokra (sajnos a combikra nem) de érdekes mód mikor ugyanazokat az eredeti 01/W-n is hallhattam, hiába sokkal butább hangszer volt még szűrőket tekintve is, hát csak olyan 80%-ra közelítették meg a Trinyóban. Amúgy ezeknél a 4 oszcis saw beállításoknál mire gondolsz? Hogy alapvetően egy fűrész jel magában nem nagy csoda, de ha kombinálsz 2-t, 3-at belőle, elhangolva, effektezve, szűrve stb. akkor nagyon szép lágy pad hangszínekhez juthatsz? Én az ilyen gyári programoknál mindig megnéztem hogy és miből rakták össze adott vasban (mondván abból tanul az ember), de valahogy ez nem tanulható meg olyan szinten attól tartok, hogy saját magunknak csináljunk hasonlóan megfogó, de teljesen egyedi hangzást! Ez szerintem olyan mint a festészet. Akinek az ecset sem áll jól a kezében, soha nem fog tudni festeni, csak aki eleve valami ehhez illő alapkészséggel születik. Mint ahogy tanult zenészből is lehet 1000, de mondjuk ebből 10 aki tényleg született alkotó tehetség és 1 aki a hangszer géniusza lesz. Most ha a D50-re gondolok, pl. fogalmam sincs, Eric Pearsing hogyan tanulta, fedezte fel magában azt, hogy olyan hangszert tudjon kitalálni + hogy került a Roland berkeibe, hogy erre esélye is legyen... Abban viszont hiszek, hogy azonos architektúrájú hangszerek vagy szoftok esetében simán lehet más vasak hangjait klónozni ha vkinek van rálátása, ideje és türelme + esetleg a forrás hangszerrel is rendelkezik hogy a részleteinek, alap mintáinak utána tudjon nézni, A-B egymáshoz hallgatni, viszont ez tudatos sound design akkor, mert ha eleve megvan a mintázandó hangszer, akkor leginkább azt használja az ember, mintsem klónozgassa. Ilyet én csak a MicroX-em megléténél követtem el 1x, mikor tudtam hogy nemsoká elviszik és az M3-ba is megcsináltam mellette egy frankó kis wah clavi hangszínt belőle, de igazából ez főleg csak az effekt beállítást takarta leginkább az egészből, mert az M3-ban már komolyabb clavi minták voltak (csak szarul leprogramozva hangszínnek).
  4. Ennek a listáját egyszer elolvasnám!
  5. Ezek érdekes kérdések, mert van hogy saját hangszered is totál másnak hallod ha más játszik rajta vagy pl. ha olyan baleset ér, mint egyszer engem, hogy elaludtam fülessel a fejemen és arra ébredtem hajnalban félálomban, hogy vmi nagy térben vmi nagyon szól. Kellett idő mire ráeszméltem mi történik, mert azt se tudtam hol vagyok hirtelen, de csak az arpeggiok meneteltek a hangszerből mellettem, ami úgy maradt bekapcsolva. De annyira érdekes élmény volt szinte újnak, ismeretlennek megélni a hangzást pár pillanatig, hogy teljesen más szemszögből kezdtem figyelni. Hasonló ez mint mikor ismerős környezetben nem figyel már részletekre, zajokra az ember (pl. kimész a konyhába és előveszel egy poharat stb.), viszont ha ezt felveszed valamivel és pl. este lefekvéskor meghallgatod, miközben tudod hogy mondjuk az ágyadban nem abban a térben vagy ahol a felvétel történt, sokkal jobban elkezdesz figyelni a hallott részletekre és meglepődsz bizonyos nüanszokon, hogy pl. mennyire másképp hallod visszhangozni a pohár csengését, koppanását az asztalon így, mint ott mikor erre nem is figyelsz tudatosan, mert arra koncentrálsz, hogy épp inni akarsz... Na nem akarom ezt pszichológiai bő lére ereszteni itt, csak pl. velem rendszeresen esnek meg ilyen felismerések, mikor tudatosan figyelek valamire, pl. elég egy reklám alatti zene felkeltse az érdeklődésem, hogy azt hogy és mivel csinálhatták, mert olyan érdekes hangzásokat hallani néha, ami totál nem vmi Korghoz hasonló szintiből vagy ismerős hangú vst pluginből jön, hanem tudja a fene mi(k)ből. Persze ezt régen is átélte az ember, mikor mondjuk egy Aha felvételt hallott és fogalma sem volt még a szintetizátorok létezéséről, de az idegen hangzás már akkor felkeltette az érdeklődést. Vagy itt a Wollenweider féle misztikus hangzás is: Ezeken felül meg hogy adott standard szinti hangzás melyik szoftverben a legerőteljesebb vagy miben lehet a legszerteágazóbb, legösszetettebb hangzást elérni hát 2-t és könnyebbet. Szerintem ilyesmikhez az említett Omnisphere is elég kacifántos (sose használtam, csak a videókból látom), de az is több ismert vas dolgait kombinálja. Ami meg a másik feneketlen kutat illeti hang szintézisben, a múltkor már mutattam az FM-et amiben pl. zongorát modelleznek, de az ilyesmihez sztem egy műegyetemi fizika szak simán dukál előtanulmányként. Azt hiszem Drako Drakonis meg is jegyezte, hogy az FM a leginvenciózusabb szintézis bármit nézzünk.
  6. Én nem vagyok egy nagy fűrészjel tekergető, meg VA vagy neo-analóg fun, tökéletesen elég a kis Korg M1 és Wavestation szoft most a gépemen. Nincsenek ambícióim a kb. már mindenhol fellelhető hasonló soundok szintetizálására. Ebben az is benne van vastagon, hogy a hozzáértők inspiratív konzervkész dolgai (anno a Rob Papen cuccok stb.) több csodálattal halmoznának el. Szoktam is mondani másoknak, szintetikus hangzásokhoz kb. tök mindegy mit veszel. Én mindig is afelé hajlottam, hogy egy szinti mennyire tud tökéletesen akusztikus, ill. rendes hangszereket utánozni (zongorát, orgonát...). Bár ez a példa kedvéjért itt most vas, de a hasonló nyekergések engem sosem fogtak meg még egy Moog "mókaládába" sem (sőt!). Egy akusztikus hang vagy egy rotyogós Hammond valahogy nekem több kihívásilag is hogy jól reprodukálják. Fűrész meg négyszögjelet bármi tud csinálni, amin a "varázslók" majd csavarhatják a filtert. A piac meg egyszerűen élni akar a szoftverekből! Egyszerű közgazdasági dolgok ezek. Egy mai fiatal akár még életében sem hallott arról hogy mi volt az hogy Akai, PPG stb. A később felnövekvők méginkább... És bár a tekergetős vasakat is halom számra gyártják emellett, a szoftoknak megvan az előnyük, főleg hogy most már cd-re se kell írni, hogy sokkal környezetbarátabbak! Nem fogják majd egyszer az óceán fenekén végezni a többi hulladékkal együtt. (Amúgy nem vagyok greenpeaces, nehogy félreértse bárki, de ami ma hangszergyártás cím alatt megy vagy akár mobil v. híradástechnikai eszköz stb., masszívan környezetszennyezés és tényleg nincs értelme felhasználói oldalról sem szvsz. Egy ismerősöm fia e-hulladék megsemmisítőben dolgozik Ausztriában. El nem adott 0 km-es tv-ket is visznek már pl. hozzájuk bezúzni, mert kijöttek az újabb típusok és drágább lenne tárolni a régit.)
  7. Csak azt szeretnék jelezni vele biztos, hogy olyan lesz mint az eredeti. Ahogy egy ismerősöm nemrég fogalmazott, mára az a trend, hogy 95% marketing, 5% hangszer. De az UVI nem csinál rossz dolgokat. Én inkább ezt a kettősséget nem tolerálom a szoftoknál, hogy bizonyosakat ipadra csinálnak, bizonyosakat meg csak asztali környezetere. Lenne már végre egy egységes pro platform ami átjárható a kettő közt (ne adj még os független is...).
  8. djuice

    Zengetős kérdés

    Hi! Akinek van tapasztalata, szerintetek mi éri ma meg jobban zengetőnek egy Strymon Bigsky vagy egy Lexicon MPX500? (Csak az algoritmusok minősége érdekel, az hogy midis, meg nem midis stb most nem pálya a kérdésben.) Nos?
  9. djuice

    Mitől jó Macen dolgozni?

    Én tavasszal gondolkoztam egy hasonló Csabi féle "hangszerhez editornak + net" tableten amit könnyen hurcolhatnék is. 40 körül volt is egy Lenovo Miix 310. 10" a display 4g ram, 64mmc drive, 1,3-as Atom cpu... De azon hezitáltam, w10-hez nem kicsi-e a 10". A vidin ellenben egy 8-ast látunk és akkor az is használható némileg már? (Kérünk képet a macskusz házikuszról!)
  10. djuice

    Mitől jó Macen dolgozni?

    Azért a Trabantok, Wartburgok, Moszkvicsok idején bőven ilyen is volt. Én pl. Simsonokkal szívtam legtöbbet jó kis KGST járművekből, aztán meg winfossal. A lényeg lényege hogy a dolgoknak úgy kéne működniük ahogy eredetileg is tervezték őket flottul, de bizonyos alapismeretek is elengedhetetlenek mint jogsihoz egy kereket ki tudni cserélni vagy lejtőn elindulni kézifékkel. Sokan ma már olyanokkal nincsenek tisztába szgépeknél hogy mi az a megabájt vagy gigabájt és hogy az adatok tárolására a háttértár az elsődleges, a pendrive meg a felhő csak másodlagos. Vagy az olyan kérdések is jellemezhetik a műstaki ráérzést amit egy boltos mesélt 1x, hogy megkérdezte egy nő, hogy világít fekete betűket a falra a projektora mikor nincs is benne fekete izzó... vagy mikor bemegy a titkárnő virtuális memóriát venni, mert a windows kiírta neki hogy elfogyott.
  11. djuice

    Mitől jó Macen dolgozni?

    Ebben teljesen igazat adok. Én is utálom babusgatni a rendszert. XP-n w98-on még volt diadalittasság hogy az ember magának (vagy a családnak) képes feltenni az os-t, ezt-azt megírni DOS batchbe hozzá vagy személyre szabni az egészet. Ilyet ma már én se csinálnék még ha fizetnének érte sem, mert megutáltam az időt erre pazarolni. Ezért még webprogramozással se bírnék foglalkozni, pedig egy időben..... Szóval w10-et én se babusgatok már csak az olyan genny hozzáállásuk miatt sem mikor ma online "naprakész" súgója volna, aztán az ott leírt menüpontok meg elnevezések a rendszerben frissítést követően nem ott és nem olyan név alatt szerepelnek. Ez a windows! Együttérzek veled Csabi!
  12. djuice

    Mitől jó Macen dolgozni?

    Ilyeneket én is tapasztaltam már, hogy egy fájlkezelő ablak megnyitása tetű lassú volt és már XP-n is előfordult, de általában szarrá volt mindennel telepítve akkor még egy gép és valóban kevés volt a RAM. Szóval abban van igazság, hogy lehet modern, végtelen mennyiségű RAM egy gépben ha végtelen+1 program van rátelepítve mellette, ua. lesz az eredmény mint anno egy w95-ön 4MB RAM-al 3D kártya nélkül futtatni egy Doom III-at. Namost azt hogy írod, csak szükséges progik vannak fenn, tényleg ki kéne próbálni, hogy nem-e egy fos usb eszköz drivere fogja a rendszert, mert pont múltkor találkoztam ilyennel, hogy 300-400 megát evett a RAM-ból. De legfőképp azt tudnám tanácsként mondani, hogy ne is ránk hallgass, csak annyiban, hogy ha van egy IT professzor haverod, hívd el, vegyél neki 4 üveg sört vagy amit kér (kivéve a nődet!) és nézzétek át úgy a rendszert, hogy nem össze-vissza kattintgat, hanem megbeszélitek hogy mit miért lehet/kell kiiktatni. De ha nem bízol benne, van pl. Bagodon a Syncopa hangszerbolt, akik adnak is el illetve készítenek fel pc-t zenei használatra. Óriási tapasztalatuk van az optimalizálásra. Leküldöd értékbiztosítva mondjuk futárral nekik a géped egy egyeztetett időpontra és biztos megcsinálják valamekkora nem egetrengető összegért + kikérheted a véleményüket is hogy mi okozta a problémát. Egyébként a Korg témában is eléggé otthon vannak, javításban is, úgyhogy van sansz hogy összekalapálják rendesen az os-t. (Az mondjuk nincs kizárva hogy egy w10 frissítéstől megint nem lesz szutyok, de erről is lehet velük beszélni tanácsként szerintem, ha már ügyfelükké válsz.) https://www.syncopa.hu
  13. djuice

    Mitől jó Macen dolgozni?

    Hát igen. Ismeretlenül nem is tudják hogy milyen veteránként kötöttek beléd. Linkeld be a blogodat felvilágosító olvasmánynak Csabi.
×
×
  • Create New...