Jump to content
Ménemszól.hu

djuice

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    790
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    33

djuice last won the day on September 6

djuice had the most liked content!

Megbízhatósága

232 Megbízható

1 követő

djuice tagunkról:

  • Rang
    Óbester

Legutóbb az adatlapod nézték:

3.123 profil megtekintő
  1. Érthető a kérdés és akkor felfedek off témaként ide egy titkot. 😎 Nem egyedül fejleszt az úr, hanem csapatban és ő az elektronikáért + mikrokontroller programozásért felel. Akik mérnek és terveznek (pl. Sz. András) is külön mások + van aki a mérések kiértékeléséből matematikai modellt csinál a fizikai megvalósításhoz (ő meg egy fizikus-csillagász, matematikus náluk) . A műszerész meg megírja a programot és beégeti a chipbe. Persze nyilván van interakciójuk egymással, nem némán élnek egymás mellett. (Amúgy nagy feltalálók is sokszor nyomorban végezték, lásd Nicola Tesla. A profit ritkán kerül azonos kézbe, ellenpélda: Tom Edison...) Na szóval, az a rotary effekt VST pluginként megvalósult az Akaitól, meg is van vhol nekem, de a 2000-es évek eleje óta ezt már sokan meghaladták azóta, mint Leslie szimuláció. Pl. az említett úr ugyan erről nem tett a postban említést, de egy teljesen új projekt és friss projekt keretében (2-3 éve!) elkészült egy másik cég megrendelése alapján ez a fejlettebb két cucc a Szalay teamtől (az ismerősöm Hammondján és L122-es falán mértek hozzá): https://www.thomann.de/hu/electro_harmonix_lester_k.htm https://www.thomann.de/hu/electro_harmonix_lester_g.htm Abban amúgy semmi kivetni valót nem találok egy szakértőtől, hogy egy eleve már nem kapható, és amúgy is túlárazott milliós BX3 helyett, kihívásból minimál költségen átépít valamit, ami megintcsak a keze munkáját dícsérheti, még ha nem is publikálná is. Én se tennék másként ilyen feltételekkel, már csak szakmai kíváncsiságból sem. + tapasztalatokat is szerzett, amivel akár másnak is használhat ha pont javítani kéne hasonlót. Na meg a gyártói koncepcióba belelátni, hogy ott csak úgy nyitva hagynak egy firmware kódot és értő embernek nyitott könyvként ott az orgona modellezés, amin esetleg sok mérnök éveket dolgozott, na ez a nem sámli ciki a Korgnak!
  2. Na igen, mert pont azt akartam elkerülni, hogy asztali gépet SCSI kártyával felszerelve, meg monitor stb... kelljen odabiggyszteni. Kösz! Nem is tudtam hogy picimacira volt SCSI!
  3. djuice

    Notebook SCSI csatival létezhet?

    Régebbi olcsóbb modellek közt keresgélnék, min XP fusson rajta és 25 pines SCSI-ja legyen (ilyen csatolójú szintről archiválni, hangmintákat feltölteni...) Tud vki ennek megfelelő gépet, típust ajánlani emlékei közül? Köszi!
  4. Nem fér kétség hozzá hogy ez így van ha csak nem egy 8 zónás Fatar master billentyű az alany. Szóval mindenképp belső szinten lehetne ezzel sikert elérni. Na most talán nem a reklám helye annyira, de én nagyon megörültem hogy elolvashattam eme kitűnő úriember írását hangszerpatkolás ügyben. http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=152485478&t=9083742
  5. Teljesen véletlenül (esküszöm nem erre kerestem csak úgy jött...): http://midibox.org/forums/topic/20751-fatar-tp40l-midification/#comment-183210
  6. djuice

    Yamaha CP88

    Na de ennyire?! Szóval oké, hogy fejlett adattömörítésük van (mondjuk ehhez képest még most is fasorban sincsenek - lásd: Wersi CFP-1 rész), de már eleve van veszteségmentes tömörítés is ezer éve (pl. Nordoknál), aztán meg szinte kimeríthetetlen méretű adattárolók, melyek megközelítőleg sem annyira drágák mint mondjuk a flash ROM-ok, szóval az egész zsugoriskodásuk értelmetlen. Na mindegy, ezért virágzik a computer alapú sampler iparág mellettük...
  7. djuice

    Yamaha CP88

    "A spektrális modellezés hátrányai megegyeznek a mintavétel szintézisével, azzal a különbséggel, hogy a memóriafelhasználás jelentősen csökkenthető." Hát az anyjuk pi...ját! Mit akarnak ezek manapság még a memória spórolással? Nem a 80-as években vagyunk! Megáll az eszem! Rég giga hegyeknek és ssd-knek kéne már a hangszerekben lenni...
  8. Na pont erre gondoltam az iPades kritikád után, hogy ma már ilyen szintiknek, pláne egy drága Kronosnak is oda lehet verni a displayének egy gitárzsinórral nem csak az iPadnek... Na viszont ilyen virgát még nem láttam kalapácsmechanikán és ráadásul az MO8-nak olyan lomha billentyűi vannak hogy ihaj! 🧐
  9. Basszus, elnéztük a naptárat vagy hogyhogy már itt a karácsony?!
  10. Az igaz, de ezeknek voltak hasonló árban újabb verzióik amit a Hitspace is árult kb.10-12 éve... Ha nincs szétütve, mint a Kurzweiled (és abból is hangszer lett a végén), annyira nem tud az tré lenni. Egy 50 éves Hammondon is játszanak ma is, akár egy 100 éves zongorán is. Amúgy a kettéfűrészelést 5 oktávos fazonra igazításhoz nem szó szerint értettem panelestől, mindenestől. Ezekben a Fatarokban amúgy is ami minimál elektronika van, az kb. egy A5-ös lapméret max. Ezek nem Korg M1 vagy Trinity azért, ahol tengernyi réteg nyák van egymáson 50 km szalagkábellel. A bill. scanner áramkörökön múlik a lényeg hogy hány oktávot fog át. Na de nem is szaporítom tovább a szót, ez a farigcsa már úgy is holt vágány akkor.
  11. Ugyan már! Elfért ettől nagyobb gond is a fórumon. Mellesleg én ilyenben is gondolkodtam régen barkács alapanyagnak: hangszerbeszamitas.hu Na ennek aztán nem kéne sajnálni a fedlapját, de vhol tán írtam, hogy pl. az MX-et se kéne alabárddal kettévágni egy ilyen DIY projekthez, hanem kiszerelni a belét és plexiből csinálni neki egy másik előlapot és úgy átültetni. Azt lehet feliratozni is, meg festeni stb, furatolni... bűntetlenül és akkor megmarad minden burkolat is eredetiben. Céget meg lehet ilyenekhez találni vagy kisiparost. Számításaim szerint ennek a Fatarnak a 20 kilójából a 3/4 részt a 88 kalapácsmechanika teszi ki. 5 oktáv olyan 10 kg lehet belőle, ha bontható aképp (ennek utána kéne járni). De mindennel együtt egy 14-15 kilónál nem lenne nehezebb megcsinálni 5 oktávosra szinti implantátummal sem.
  12. ??? Mi kerül annyiba? Én egyszer 60 ezerért tudtam volna venni egy RD600-as Roland zongorát. Még adott esetben a hangja is vállalható. Asszem 3 kalapácsot kellett volna benne cserélni, meg 1-2 gomb kontaktos volt. Aztán azért hagytam ott, mert nem tudtam hogy hazahozni akkora súlyt. Amúgy A90-es keyboardja volt, ami sokaknál best of máig is nagy zenészeknél. Na mindegy, ezt a barkácsolást csak azért említettem, mert pár dolgot már szépen összeraktál magadnak, meg a Kurzweilt is reparáltad... Annyira nem akarlak én ötletekkel tukmálni, csak van olyan Yamahás haverom aki pont így van a billentyűzet miatt, hogy bár szeretné a hangszert ahogy szól és amit tud, de inkább azért nem is kapcsolja már be, mert a nyalókaszár minőségű billentyűzeten minden kedve elmegy a zenéléstől, annyira nincs visszahatása a gépnek billentésben. Csak neked ugye pont az a téma, hogy a sok cserebere után már valami végleges tökéletes dolgot szeretnél, ami hurci cuccnak is beválna. Mellesleg hogy az RD64-et emlegettük, pont itt kacsintgat a szomszédban egy: (nem is tudtam hogy ebben hangszínek is vannak!)
  13. Erre most ráhibáztál! Ne hidd hogy más nem gondolt erre már! De mondom, ha ez a billentés ennyire kritikus pont nálad, én is gondolkoztam már korábban, hogy megcsípek egy használt MX49-et vagy Krosst az agya miatt (már a Korg X50-nél is gondoltam erre), és én simán nem sajnálnám belevarrni egy master keyboardba. Vagy csak a billentyűzetet kivenni és az MX-el egy spécin elkészített könnyített hard casebe integrálni, mint a Doepfer keyboardok is.
×
×
  • Create New...