Jump to content
Ménemszól.hu

idioty

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    808
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    23

idioty last won the day on July 24

idioty had the most liked content!

idioty tagunkról:

  • Születésnap 1982-08-04

További Információ

  • Lakhely:
    Budapest
  • Érdeklődési kör
    osx, ios, programozás, zeneszerzés, logic, mainstage...

Legutóbb az adatlapod nézték:

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

idioty's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

129

Megbízhatósága

3

Community Answers

  1. idioty

    Yamaha MODX

    Megmondom őszintén, eddig a Connectet csak arra használtam, hogy egy adott projekten belül lementsek több Performance-t. Viszont előfordult már, hogy egy Song-ot akartam átvinni Logicba kis "masterelésre", és akkor egyesével rögzítettem a midit és audio sávot. De így a Midit drag&droppal sokkal egyszerűbb átvinni és utána egyszerre tudok 4+1 (stereo) sávot rögzíteni audioban. Valamint felhívta rá a figyelmem, hogy ha egy Song-ot később "masterelni" szeretném, akkor a Performance-ban ne használjak a main kimeneten effekteket.
  2. idioty

    Yamaha MODX

    Nem tudom láttátok-e, de nagyon hasznos videó. Számomra mondott, mutatott újdonságokat.Megmutatja hogy lehet egyszerűen áthozni Connecttel egy teljes songot, amit a Montage/MODX-en írtunk. https://www.yamahasynth.com/learn/events/tech-talk-montage-modx-connect
  3. Csak hogy legyen valami vélemény, bár nagyon hobbista vagyok: Nekem HS8 van. Én eleve szeretem a Yamaha hangfalakban azt, hogy nincs benne semmi giccs. Ugyanakkor még a HS8-ból is hiányoznak a sub tartományok nagyon, tehát keverésre sub nélkül alkalmatlan. De pl. zeneszerzésre (mastering nélkül) szerintem tökéletes. Én amúgy nagyon meg vagyok vele elégedve. Zenehallgatásra meg csak akkor, he nem elektronikus zenehallgatásra kell, mert ott biztos, hogy elvérzik a sub nélkül.
  4. idioty

    Yamaha MODX

    De maga a Remote az DAW remote és nem Performance "Remote". Azaz ha átmész a DAW Remote ablakra, akkor a daw vezérlésével kapcsolatos midi beállításokat tartalmazza. Ráadásul ezt tényleg változhat Performanceonként, tehát helyes, hogy ott található. Míg a Single / Hybrid / Multi mód a hangszer alap Midi működésének beállítását tartalmazza, ami nem Performance függő, tehát annak tényleg a Utilityben van a helye.
  5. idioty

    Yamaha MODX

    Pont a Midi Advaned oldalán van kifejezetten reset erre a részre, ami nincs befolyással a többi globál beállításra. Amúgy tényleg jó lenne egy Ulility mentés/betöltés funkció, mert el bírom képzelni, hogy különböző zenekarokban igenis kellhet különböző beállítások (pl Midi és hangolás).
  6. idioty

    Yamaha MODX

    De, én is erre gondoltam, konkrétan amikor írtam akkor a Korg N264 volt a fejemben, ahol a C és D bank volt gyári írhatatlan. Bár szerintem az meg azért volt más, mert gyárilag valószínűleg az A és B bank is fel volt töltve, de az átírható volt.
  7. idioty

    Yamaha MODX

    Szerintem ez a logikus, hogy ezt rögzítse és játssza vissza.
  8. idioty

    Yamaha MODX

    Attól, hogy a ROM memóriában tárolja a gyári hangszíneket, ami akár jó is lehet, de a RAM-ban meg menthetné a patchet hozzá, amit írtam. Szóval technikailag meg lehetne oldani. Bár, ha ROM-ban tárolná a gyári hangszíneket, akkor egy frissítés kiadásával azokat sem lehetne frissíteni, bővíteni.
  9. idioty

    Yamaha MODX

    Megmondom őszintén, hogy nem tudom eldönteni, hogy jó-e az, ahogy a yami csinálja vagy sem. Pontosítok: Logicban rögzítettem a cutoffot Performance módban. Szépen rögzítette a cutoff értékeket, de Sysex formában. A logic ezt szépen vissza is játszotta. De nyilván a DAW Remote arról szól, hogy magát a dawot szeretnéd vezérelni alapból, pl Volume, Pan, DAWban az EQ, stb. Viszont akkor tényleg érdekes kérdés, hogy hogyan lehet valójában rögzíteni a Performancot anélkül, hogy magát a daw-ot irányítanád közvetlenül mondjuk számítógép billentyűvel? Azaz valahogy így: 1. Kattints a Remote funkcióra. 2. Indítsd el a felvételt. 3. Gyorsan lépj át a Home képernypőre. 4. Felvétel végén ugorj vissza a Remote funkcióra. 5. Állítsd le a felvételt? Itt nyilván a Remote és Home képernyőkre való ugrálás a kérdéses. Egyébként az, hogy miért nem címezi alapból CC-vel a 4x4 mátrixon szereplő vezérlőket, az kérdéses, ugyanakkor amikor bemegyünk az Edit funkcióba, ott nem 16 paraméter van csak, hanem több száz, amit lehetne vezérelni. Akkor ezek szerint mindegyiknek külön CC üzenet kellene "sugároznia"? Ezek szerint lehet, hogy jó ötlet akkor kivezetni csak azokat a paramétereket, amelyeket tényleg szeretnénk vezérelni egy dedikált gombra. Másik nagy kérdés, hogy miért nem engedi felülírni a gyári hangot a saját beállításunkkal: persze ez még logikus is lehet, hogy a gyári az mindenképpen maradjon meg. De egyrészt miért ne lehetne az, hogy legalább a 4x4 mátrixokhoz tudnánk egyedi CC-t beállítani a Utility menüben, azaz ami mindegyikre érvényes lesz? Másrészt miért nem készítették úgy fel az elmentett gyári Performanceokat, hogy abban legalább a DAW remote menüben általunk utoljára beállított értékeket mentse hozzá? Persze nyilván azért, mert a DAW Remote funkció évekkel a hangszer megjelenése után érkezett. Ugyanakkor mégiscsak meg lehetne oldani azt, hogy bármit! ismétlem: bármit! felül lehessen írni egy gyári Performance-ban és azt elmentse user beállításként anélkül, hogy külön le kellene mentenünk saját néven. Ezt "patch" elven megoldható lenne, azaz lenne egy külön fájl ami a gyári Performancehoz képest felülírt paramétereket tartalmazná. Tehát betöltené a rendszer az alap Performance értékeit és arra ráhúzná a user által készített patchet. Sőt akár ez a patch egy gombnyomással törölhető lehetne (azaz kb: "Performance visszaállítása gyári beállításokra" gombbal), így nem veszítenénk el a gyári beállításokat sem soha. Ennek a patchelésnek a legnagyobb hátulütője a performancia lehet, azaz lassítaná egy adott Performance betöltési sebességét. Sőt minél több paraméter kerül felülírásra, annál lassabb lesz. És lehet emiatt az indok miatt vagyunk ott, ahol ma vagyunk: ha bármit átállítasz és szeretnéd, ha megmaradna, akkor mentsd el saját néven sajátként.
  10. idioty

    Yamaha MODX

    Nincs, ahogy néztem. Kipróbáltam, hogy a beépítette Midi Recordere felveszi a Cut-off értéket, ahogy tekergetem. Mint lehetséges kerülő megoldás, elképzelhetőnek tartom, hogy a 8 assignable knobra ki kell tenni, amit szeretnél rögzíteni és azokat tekergetni. Bár, ha tényleg nem rögzíti ezeket a paramétereket alapból, akkor az elég nagy wtf a yamaha részéről.
  11. idioty

    Yamaha MODX

    Erre elfelejtettem válaszolni, most jutott eszembe. Szóval úgy érzem, hogy mindenki számára (tök általánosan) az érintő képernyő az az ördögtől való eszköz. Tudom és egyet is értek, hogy fizikai kontrollereket jobb és biztosabb megnyomni főleg színpadon, mint ilyen eszközt. De a smart morhpnál pont, hogy az érintő képernyő a legjobb eszköz rá szerintem: vannak színes területek, amelyek a hangokat szemléltetik. Ránézésre lehet látni, hogy mely területen van épp a "hangunk", és ha szeretnénk valamiből többet adni, akkor ránézésre tudjuk merre és kb mennyit kell elmozdulni. Valamint ha "elrontjuk" az irányt (és megjegyeztük a kiinduló hangot), akkor pontosan vissza tudunk állni arra a hangzásra. Míg x-y joystickkal csak hallás után (ami persze ok) lehet elmozdulni egy irányba, de ha nem arra a hangra gondoltál, akkor baromi nehéz visszaállni az eredeti hangra, hogy onnan újra tudj próbálkozni. Raadásul szerintem a morh esetén nem feltétlenül az a lényeg, hogy tudd x-y joyjal "élőben" paraméterezni, hanem, hogy találj egy vagy két jó hangzást, és mondjuk a két hangzás között a smart knobbal tudsz könnyen átmenetet képezni.
  12. idioty

    Yamaha MODX

    Értem amit írsz, és egyetértek vele. De mégis valahogy meg kell fogalmazni a zenei hangokhoz olyan közös paramétereket a lehető legalacsonyabb szinten, amelyet változtatva egy másik hangot tudsz kihozni. Értem ezalatt azt, hogy te fütyörészni szeretsz, ami egy jó hangszín, másik lálálázni és én meg a kettő között szeretnék egy totál ismeretlen hangot létrehozni. Na ezt kell tudni valahogy megfogalmazni, hogy ezt milyen paraméterekkel tudjuk elérni. És a fizika az alapja. És ha nem mész le a fizika legalacsonyabb szintjére, akkor sosem lehet majd kihozni pontosan azt, amit szeretnénk, csak megközelítőleg, ami meg nem felel meg. Persze így meg nehéz. Amúgy ezt a témát én informatikához tudnám hasonlítani: ott a matematika legalsóbb szintjén, azaz a 0-k és 1-esek változtatásával lehet elérni a legmélyebb változásokat. Low-level programozás. De ezt nagyon kevesen művelik a világon közvetlenül. Ehhez képest amúgy egy fokkal könnyebbnek érzem az FM szintézist , bár az is low-level programozás, ha így nézzük, és sokan ezt sem csinálják.
  13. idioty

    Yamaha MODX

    Csak kérdezem, hogy a Smart Morphnak nem valami ilyesmi lenne a lényege? Mármint összeválogatsz olyan hangokat, amelyek tetszenek, ebből egy algoritmus legyárt valamit, amit aztán tovább lehet finomítani. Ráadásul itt pont van értelme az érintő képernyőnek, mert baromi gyorsan lehet navigálni a területek között és érzed/hallod a különbséget, míg húzod az ujjad. Szóval ha már FM és nem könnyű megtanulni, azért két vagy több hangszer variálásából már ki lehet indulni szerintem. De attól még tényleg elég nehéz a téma.
  14. idioty

    Yamaha MODX

    Csak kérdem és semmi hátsó szándék sincs bennem: nem lehet, hogy csak szimplán belefáradtál a tanulásba? Hogy manapság már azt várják el, hogy könnyen érthető legyen minden első ránézésre? Én szerintem fele annyira sem értek az egész szintihez, mint ti, sosem foglalkoztam elektronikus zenével (nem is fogok), de így olvasva a hozzászólásokat még nekem is megjön mindig a kedvem tekergetni a paramétereket! Amúgy szerintem iszonyat jó kiindulási alap a tanulásra @djuice által linkelt https://www.musicproductionguide.eu újságok. Én letöltöttem mindet, amiben szerepel a Montage/Modx és végig fogom nyálazni a 44 újságot (2016 januárjától töltöttem le, abban volt az első a hangszerre foglalkozó cikk). Már az első párban találtam a szintézissel kapcsolatos érdekességeket, magyarázatokat. Tipikus erre a hammond orgona hangjának kikeverése, ahol egyesével az operátorok semmit sem érnek, de összességében pedig iszonyat jól szól. És milyen egyszerű!? Mivel sosem foglalkoztam még ilyennel, nekem ez is nagy meglepetés volt, pedig biztos többen tudják ezt, hogy ez mennyire egyszerű. Majd utána szintén pár paraméter átalakításával már valami glass szerű hang jött ki belőle.
  15. idioty

    Yamaha MODX

    Ha nagyon komplex demo nincs is benne, de minden egyes performancehoz biztosítanak Audition gombbal egy bemutatót, hogy az adott performance mire lehet jó. És ezek nem korlátozódnak csak a billentyű témára, hanem bele is nyúlnak a gombokba, superknobba, viszont nem emlékszem, hogy lenne olyan, hogy scenek között is váltana, de nem kizárt, hogy van. Szóval ez felfogható egyfajta demoként.
×
×
  • Create New...