Jump to content
Ménemszól.hu

idioty

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    759
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    20
  • Ennyit fórumozott

    64d 22h 16m 21s

idioty last won the day on December 25 2019

idioty had the most liked content!

Megbízhatósága

103 Megbízható

idioty tagunkról:

  • Rang
    Óbester
  • Születésnap 1982-08-04

További Információ

  • Lakhely:
    Budapest
  • Érdeklődési kör
    osx, ios, programozás, zeneszerzés, logic, mainstage...

Legutóbb az adatlapod nézték:

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Alapvetően az a probléma egy "stúdió" felépítésénél, hogy a legrosszabb komponens határozza meg a stúdió minőségét. Ez így hülyén hangzik leírva, de: Hiába van "felsőkategóriás technika", ha maga a hangszer nem az. Hiába van "felsőkategóriás" hangszer, ha aki játszik rajta nem az, stb... Tehát ha jól értem a hangszeres tudás megvan a magas minőséghez. Ha a hangszer is magas minőségű, akkor szerintem jó mikrofon kell elsőként ahhoz, hogy rögzíteni lehessen magas minőségben. Tehát hiába van jó hangkártya, ha mellette a mikrofon gyenge. És szerintem jobb minőséget lehet elérni egy gyengébb ~50-100eFt os hangkártya + minőségibb mikrofonnal, mint fordítva. És aztán hiába van felsőkategóriás hangszer, hangkártya és mikrofon, ha a lehallgató rendszer, azaz stúdió monitorokon nem hallod ki azt amit kell. És persze tudni is kell kihallani és kezelni a felvételeket (hangmérnök vagy hosszú évek tanulása) + a jó minőséghez a kezelt felvevő szoba is társul. Ugyanakkor a minőségi felvételhez valahol el kell indulni. Tehát pénztárca függvényében kell gondolkodni. Én alapból mindenből "közepes" minőségű cuccot vennék, a leírtak alapján bele fog férni a keretbe. Aztán ilyen sorrendben cserélném le időközben a cuccokat: mikrofon, monitor, hangkártya. Tehát ha belefér az elején a jobb minőségű mikrofonok vásárlása, akkor azzal kezdeném. Majd lecserélném jobb monitorokra a visszahallgató rendszeremet. És a legvégén ruháznék be minőségibb hangkártyába, ugyanis a közép és felső kategóriás hangkártyák között nincs akkora különbség, hogy az hallható legyen egy közepes minőségű monitoron. Pl az én esetemben: van egy olcsó akusztikus gitárom és egy nagyon olcsó mikrofonom. Elgondolkodtató, hogy jobb minőségű gitárt vegyek először vagy inkább mikrofont. Aztán ha jobban belegondolunk hiába veszek jobb mikrofont, ha a hangszer minősége még mindig gyenge. Szóval valószínűleg először jobb minőségű gitárt veszek, amúgy is sokkal többet játszok, mint amit rögzítek . Persze lehet ez nem a legjobb döntés. De nehéz ügy.
  2. Én csak a hangkártyához tudok hozzászólni és a zongora felvételhez. Ez a hangkártya legalább egy kategóriával jobb a korábban említettek közül. Ha a zongora szoftver zongoraként lesz rögzítve (azaz működik a Host kimenet) és nem gond a késés miatti utómunka, akkor mindenképpen ezt a hangkártyát javaslom az eddigiek közül. Az, hogy csak optikai bemenete van és kimenete nincs, az nem gond, mert alapból ezt a hangkártyát szeretnéd használni a DAW-ban hangkártyaként. És esetleges további mikrofon előerősítőt erre a hangkártyára szeretnéd kötni. Szóval nem kell, hogy rendelkezzen optikai kimenettel. Ellenben csak 2 Mikrofon bemenetet látok rajta és nincs további bemenete. Azaz a zongorát nem lehet majd rákötni analóg módon a hangszerek mellett. Persze ahogy írtuk, ha szoftver zongora lesz a végső, akkor nincs is gond ezzel. A késést pedig a DAW szoftverben akár szemre is ki lehet javítani. Ugyanis a hanghullámok és a Midi sáv (szoftver zongora sávja) alapján látszik, hogy hova kell húzni a Midi sávot. Bár a sáv késleltetése (Delay) azért lenne jobb, mert azt csak egyszer kell kikísérlezni melyik érték jó, utána már minden felvételnek be lehet azt állítani. Hozzáteszem azt is, hogy az UAD (Így rövidítik általában az Universal Audio cuccokat) hangkártya már szerintem túlmutat azon a célon, mint amit az első hozzászólásban írtál. Persze ha van rá keret és később gondolkodtok a komolyabb minőségű felvételeken, akkor jól jön ez a hangkártya. Ugyanakkor ahhoz már tényleg nem mindegy milyen mikrofont használtok. Akkor már nem mindegy milyen monitorokon hallgatjátok, azt hogy helyezitek el. És ott már fontos a szoba kezelése is akusztikus szivacsokkal. Tehát azt akartam ezzel írni, hogy bár a hangkártya tényleg egy kategóriával jobb, mint a korábban említett hangkártyák, de valószínűleg nem lehet jobb minőséget kihozni belőle anélkül, hogy a többi eszközből is profibb minőséget vennétek. Persze a legfontosabb tényező a profi cuccokhoz a profi szakember is, szóval érteni is kell hozzá, hogy mit hogyan kell csinálni. Ez utóbbi megtanulható hosszú évek során, és valahol el kell kezdeni. Összességében én is megvenném azt a hangkártyát ha tehetném még annak ellenére is amit az előbb írtam.
  3. Én úgy láttam a specifikációban, hogy nincs Midi kimenete a hangszernek. Bár az USB csatlakozóknál megmondom őszintén, hogy elsőre hangkártyaként gondoltam, de lehet igazad van és valószínűleg azzal Midi hangszerként lehet használni. Ha ez működik, akkor tényleg nincs szükség 4 bemenetre, hanem elég 2 mikrofon bemenetes hangkártya is és akkor a zongora tényleg mehet a DAW-ból. Viszont itt van egy fontos kérdés: a szoftver hangszer (zongora) késéssel fog megjelenni a felvételkor. Ez pár milisec, ugyanakkor ez pont elegendő ahhoz, hogy pontatlannak tűnjön a játék. Ilyenkor azt lehet csinálni, hogy azt a pár miliseckel előrébb kell húzni az adott sávot, vagy a többit Delay-jel késleltetni vagy hasonló megoldások. Konkrétan megesett velem, hogy élőben játszottam évekig szoft zongorával. Majd legalább 5 év játék után igazi stúdióban igazi zongorán vettük fel a dalt. Felvétel során éreztem, hogy "halál pontos" vagyok. Mikor visszahallgattuk, elszörnyedtem, hogy én nem így hallottam. Kellett egy kis idő, mire rájöttem mi is történt. Ez csak azért írtam, hogy bár olcsóbb megoldás szaft szintivel mégis lehetnek hátrányai, főleg ha nem lesznek utómunkálatok. Igen, a Thunderbolt 3 hangkártya sokkal kevesebbet fog késni, mint a sima, tehát érdemes azt venni, ha lehet. Igen, az összes hangkártyának ami szóba került van kimenete, ami 100%, hogy mérföldekkel jobb, mint ami alapból szokott lenni a számítógépekben. Nagy, azaz 6.3 Jack kijáratuk van. Itt fontos, hogy ha lehet, akkor "szimmetrikus kijáratuk" legyen. Szinte az összes stúdió monitor bemenete szimmetrikus. Szimmetrikus összeköttetéskor a vezetéken nem vesz fel zajt a rendszer. Ez egy óriási dilemma! Vannak olyan hangkártya márkák, amik tényleg drágák, de jók is. Pl Apogee, Motu, Presonus, Universal Audio, csak hogy egy párat említsek, de biztos több van. Pl. Focusrite hangkártyák régen közép kategória közé tartoztak. Nekem még FireWire-es Focusrite hangakártyám van, az alkatrész és összeszerelés minőségben csalódtam, hangja állítólag közepes - azaz otthoni környezetben tökéletes amúgy, szolgáltatásai nagyon jók. Volt Presonus hangkártyám is, használtan vettem, ütött-kopott volt, de a csatlakozói és kialakítás kiváló minőségű. Sokkal jobbak voltak a csatlakozói használtan is, mint a Focusritenak évekkel később. Hangminősége ugyanaz volt, mint a Focusrité (szerintem). Többit amit írtam még nem próbáltam, róluk csak jókat hallottam. Lényeg a lényeg, hogy én is max 2 mikrofont rögzítenék magamnak itthon egyszerre, plusz szinti. Így én inkább beruházok majd egy jobb Apogee hangkártyába vagy lehet Universal Audioba (bár ott már más előnyök is vannak). De olyan hangkártyát veszek majd, aminek van optikai bemenete. Az optikai bemeneten általában tudnak 8 plusz csatornát fogadni a hangkártyák. És lehet kapni mikronon előerősítőt, akár 8 csatornásat és abból olyat vennék, amelynek van optikai kimenete és úgy rá tudom kötni a hangkártyára. Így lehet, hogy ugyanúgy drágább több csatornás hangkártya árát fogom rákölteni a két cuccra, de valószínűleg jobb minőséget el fogok tudni érni vele így, mint ha egyben vennék sokkbemenetes hangkártyát.
  4. Megnéztem a Yamaha billentyűzetet. Specifikációi alapján csak fejhallgató kimenet van rajta. Azt viszont be lehet küldeni a hangkártyába megfelelő kábellel. Szóval az én javaslatom: Focusrite Scralett 4i4 https://hitspace.hu/focusrite-scarlett-4i4-hangkartya-3rd-gen-hangkartya.html (Olcsóbb 30e Ftal kb, de persze ha belefér a büdzsébe, akkor meg lehet vásárolni az eredeti ajánlott hangkártyát. A biztonság kedvéért.) Hangkártyánál majd figyelni kell, hogy milyen számítógépes csatlakozása van, és a meglévő számítógép csatlakozójával legyen kompatibilis. A hátsó két bemenetére rá lehet kötni a billentyűt egy 1 Sztereo Jack - 2 Mono Jack kábellel. A másik két első mikrofon bemenetére rá lehet kötni két mikrofont a maradék két hangszernek. (és így csak két mikrofon kell, nem kell három) Igen, a fejhallgatót én azért javasoltam, mert általánosan felvételeknél szokott kelleni, de csak és kizárólag akkor, ha már egy meglévő sávra kellene rájátszani. Ha tényleg élőben játszanak és nem történik "utó felvétel", akkor tényleg felesleges a fejhallgató. Videó/kamera/szerkesztéshez nem tudok hozzászólni. Meg mikrofonokat sem tudok ajánlani. :) Viszont a később "élő" streamhez tudom ajánlani az OBS programot, ami ingyenes: https://obsproject.com Ez tud youtubehoz, Facebookhoz csatlakozni. Egyébként ahogy néztem maga a zongorának is van USB-s hangkártya funkciója, de akkor nem lehet használni a külső hangkártyát, azaz vagy egyik vagy másik. Ezt csak érdekesség éppen írtam.
  5. Amik nekem nem derültek ki a kérdésből: 1. A gyerek egyszerre játszanak vagy külön-külön? Ha egyszerre játszanak, csak akkor kellhet három külön mikrofon, amúgy elég egy is. (kivétel a zongora, de ez a következő pont). 2. Zongora az valódi "nagy" zongora, vagy pianínó vagy elektromos pianínó? Ha rendes "élő" hangszer (első kettő), akkor azt bemikrofonozni szinte lehetetlen sok jó minőségű mikrofon és tudás nélkül. Akkor inkább javaslom egy olyan hangszer beszerzését, ami digitális és eleve van hangszer kijárata. Olcsóbb is, mint több mikrofon. 3. Csak felvétel lesz és utána lesz feltöltve a megosztókra vagy lesz élő "stream" is? Amúgy nem került szóba, hogy milyen eszközzel lesz rögzítve, és van-e hozzá megfelelő szoftver a hangfelvételhez. Plusz külön videó vágó szoftver is kell, ha kép is készül hozzá. Alapból egyébként ahány mikrofont szeretnél felvenni egyszerre, olyan hangkártyát kell választani. Pl nem jó a két mikrofon bemenetes hangkártya, ha három mikrofont szeretnél felvenni egyszerre. Ugyanis elé lehet kötni egy keverőt, de akkor már utólag nem lehet arányokat állítani (sem hangszínelvi effektezni). Tehát javasolt mikrofononként külön sávra rögzíteni az utómunka miatt. Akusztikai panel azért már szerintem is túlzás. Értem, hogy jó minőséget csak úgy lehet vele elérni, de mégsem egy "rendes" stúdiót szeretnétek építeni. Közel mikrofonozáskor (azaz a hangszert veszed közvetlenül mikrofonnal és nem több méterre tőle), akkor nem kell ezzel foglalkozni. Nyilván bele fog szólni így a terem hangja, de házi környezetben ez nem lesz vészes! (Kivéve a zongorát :D, ha valódi nagy zongora.) Szóval kell egy hangkártya ami a számítógépre/tabletre csatlakozik (tiszta sor). Megoldás lehet olyan is olcsóbb hangkártya, amelynek van 2 mikrofon bemenete + 2 Jack vagy digitális plusz bemenete és hozzá venni kell egy többcsatornás mikrofon előerősítő, amely vagy jacken vagy digitálisan adja át a hangkártyának a hangot. Netán két olcsóbb 2 mikrofon bemenetes hangkártya. Az egyik ebből +2 Jack bemenete is legyen. A másik hangkártya kimenetét rákötni az első Jack bemenetére, majd az elsőt hozzákötni a számítógépez. Így még mindig külön sávra kerül minden mikrofon és nem kell keverő elé. szerk.: Ja igen, kelleni fog stúdió monitor, szerintem itt 100eFt / egy pár már egész jó kapható otthoni szinthez. Ugyanakkor ha tényleg egyszerre játszanak fel, akkor szükség lehet egyrészt annyi fejhallgatóra plusz itt már kell egy fejhallgató erősítő is hozzá, amely ki tudja szolgálni a fejhallgatókat egyszerre.
  6. idioty

    Patchbay

    Sziasztok! Kinéztem a Neutrik NYS-SPP-L1 patchbay-t megvásárlásra. Nyilván büdzsé miatt nem szeretnék fentebb menni. Ez TRS Jacket tartalmaz. Ami tetszik benne, hogy moduláris. Azaz egy-egy sort külön cserélhetek is, ha akarok. Szeretnék 2x4 TS csatlakozást is, a célom az, hogy az asszimetrikus kimenetekkel rendelkező szintimet bekössem egy DI-Boxba (plusz ugyanez másik hangszerrel). Normal vagy half normal módban alapból "csatlakoztatva legyen". Először is kérdezném, hogy ennek így egyáltalán van értelme? Vagy a sok csatlakozás miatt zajosabb lesz az egész, mint ha közvetlenül a szinti kimenetét dugnám be a DI-Boxba? Természetesen az eszközök aljzatait szeretném kímélni. Persze az is igaz, hogy valószínűleg sosem lesz másra hasznáva az adott DI-Box, csak a szintire. Viszont a legjobb az lenne, ha a Neutrik patchbay 2x4 csatlakozóit cserélhetném le TS-re. Viszont nem találok hozzá olyan kiegészítőt, ami ezt megoldja. Létezik egy effekt inserthez használható kiegészítője, de ott már nem tud működni normal vagy half normal módban, azaz végig benne lenne a madzag Szóval egyáltalán van értelme az asszimetrikus patchbay-nek?
  7. idioty

    Macbook nem kapcsol be

    Fura, képernyő alapján olyan, mint ha berakad egy processz a wifi kártya miatt. Ha nem próbáltad volna még, szerintem egy pram resetet kellene nézni: Command+alt+P+R kombót kell nyomva tartani indításkor, ilyenkor újraindul a gép. És szerintem érdemes addig tartani, míg 3x újra nem indul a gép. Ha ez sem segít, akkor a Command+R nyomvatartásával be lehet lépni Recovery módba. Itt valamelyik menüben van Lemezkezelő. Abban elméletileg lehet "jogjavítást" végezni. Szóval jogjavításra rákereshetsz, hogy hogyan lehet megcsinálni Recovery módban, ha nem találod (lehet megoldható terminal paranccsal is Recovery módban). Ha egyik sem segít, akkor már komolyabb a helyzet, lehet szét kel lszedni és lehúzni a wifi kártya kábelét és úgy megnézi, hogy elindul-e a gép, de szerintem ezen a ponton inkább szervizben kell megnézetni.
  8. idioty

    Yamaha MODX

    Még talán november végén feltelepítettem az új 2.0 MODX verziót. Akkoriban már macos 15, azaz Catalina-t használtam + Logic Pro 10.4.4. Ezzel a kombóval készítettem egy dalt, mert már az új Pattern recordinggal oldottam meg. A lényeg, hogy utána nem sokkal (max 2 hét) vettem észre, hogy a Logic nem játsza le a hangokat (azaz az összes sáv néma marad és a kivezérlő sem mozdul meg), valamint a rendszer sem ad ki hangot, ha beállítom hangkimenetnek a MODX-et USB-n keresztül. Nem tudom pontosan mikor telepítettem fel a Steinberg 2.0.2-es drivert, nem kizárt, hogy már a működő felvételnél is a friss driver volt fent, ugyanis emlékeim szerint egyszerre frissítettem a MODX és mac alatt a drivert. Max még azt tudom elképzelni, hogy 15.1-ről 15.2-re álltam át közben, más driveres változás nem volt időközben. Nem tudjátok mi lehet a probléma, esetleg megoldás?
  9. Mondjuk ez a felállás nem volt a kérdés tárgya, bár biztos így mindent meg tudsz oldani egyszerre és több erőforrásod is lesz.
  10. Ahogy felmentem a honlapra, ott az alap videóban egyértelművé tették, hogy asztal alá szánják, ahol is a kialakítás miatt kevésbé zavar a munkában anékül, hogy el kellene rejteni, mint a többi társa. Nem tartom kizártnak, hogy sokan ilyen kialakításről áradoztak évekig.
  11. Boldog új évet kívánok mindenkinek! Sikerült végül időben dönteni? Kíváncsi lennék mi lett a végeredmény. (Bár ha teljesítményben hozza amit kell a két x8p és nem kell kompromisszumot kötni, akkor én azt választanám.)
  12. idioty

    Yamaha MODX

    Ha így nézzük semmi sem valódi ezekben a hangszerekben. És szerintem nem is ez a lényeg. Persze ha magamban zongorázok, akkor lehet, hogy jók ezek az effektek, de többsávos zenekari felvételeket ezeket amúgy is inkább szűrik (szerintem).
  13. idioty

    Yamaha MODX

    Felharmónikusok megszólaltatására ott van a Motion Control, ezt láttam is néhány zongoránál bekapcsolva (tipikusan a Bösendorfer zongoránál). Damper pedál effektnél pedig két effek is van (szerintem), egy amikor lenyomod és egy amikor felengeded. Lenyomásnál nem egyszerű modellezni, hiszen ott nem mindegy milyen sebességgel nyomják le a pedált. Ugyanakkor a Yamahánál van saját lábkapcsoló (FC3A), ahol ez megoldható lenne, ha nagyon akarná, nekem ilyen pedálom van egy hónapja, de ezt az effektet nem figyeltem külön. Felengedés effekt pedig 100%, hogy benne van, valamelyik zongoránál külön sávon láttam ezt, szóval külön felhangosítható. Ugyanakkor én nem vagyok oda annyira ezekért az effekteknél. Jó, ha van, de úgy, hogy ne legyen hallható max érezhető.
  14. idioty

    Yamaha MODX

    Ez jó kérdés! Egyrészt több sávból áll egy zongora. Nem kizárt, hogy külön lehet állítani vagy csak bizonyos velocity értékre jön meg. Plusz valamelyiknél külön motion controllal is "belepiszkálnak". Viszont mindenképpen töltsd le az ingyenes Bösendorfer zongorát, nagyon megéri. Bár nekem a CFX Concert a kedvencem, mint már írtam.
  15. idioty

    Yamaha MODX

    Egyébként két expression pedál bemenete van a szintinek. Az 1-es az expression-re van állítva alapból és a 2-es meg a Super knobra.
×
×
  • Create New...