Jump to content
Ménemszól.hu

idioty

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    772
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    21

idioty last won the day on December 11 2020

idioty had the most liked content!

Megbízhatósága

110 Megbízható

idioty tagunkról:

  • Rang
    Óbester
  • Születésnap 1982-08-04

További Információ

  • Lakhely:
    Budapest
  • Érdeklődési kör
    osx, ios, programozás, zeneszerzés, logic, mainstage...

Legutóbb az adatlapod nézték:

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. idioty

    Yamaha MODX

    Úgy látom, hogy elég nagy bajban vannak a gyártók az új Big Sur miatt. Ahogy nézem nem feltétlenül maga a rendszer miatt, hanem az új M1-es macek miatt. Valószínű nem akarják ráaggatni az eszközökre, szoftverekre a Big Sur kompatibilis címkét, amíg nem támogatják az új hardvert rendesen. Vegyük alapul a már említett Steinberg UR22-es hangkártyát. Állítólag működik Inteles Big Sur alatt, ha letörlöd a Steinberg driver. Pontosabban bizonyos fjúcsörök nem fognak működni, de az alapvető dolgok igen. Viszont a Yamaha MODX “hangkártyájában” semmi plusz dolog nincs. Nekem csak a két Audio sáv kell +
  2. idioty

    Yamaha MODX

    Amúgy szinte biztos, hogy lesz támogatás, már csak azért is, mert még elég friss ahhoz az eszköz. Másrészt a driver gyártója "Steinberg", és a nevéből nekem az jön le, hogy a driver az általános Steinberg-Yamaha driver, szóval amint a Steinberg elkészíti, szerintem érkezni is fog. De köszi, nézegetm azt a fórumot is!
  3. idioty

    Yamaha MODX

    Azt tudja valaki, hogy a MODX (avagy Montage) komptaibilis-e Big Sure-rel? A honlapon a driver leírása alapján nem, ugyanakkor próbálta már valaki? Természetesen főként az érdekel, hogy hangkártyaként tudom-e majd használni Logicban továbbra is? Már csak azért is, mert a jelenlegi hangkártyám: Focusrite Pro 24 DSP már biztosan nem kompatibilis az új rendszerrel. Bár amúgy is megérett már a cserére. Ugyanakkor szerencsére a MODX-nek is van két bemenete, valamint képes hangkártyaként is működni így továbbra is tudnám használni a hangkártyát mikrofon előfoknak (semmi komoly, otthoni szórakoz
  4. Mondjuk én ezzel személy szerint nem értek egyet. Minél rövidebb legyen az aszimmetrikus kábel, majd onnan DI boxszal menni tovább. Már ha a szinti vagy pontosan az adott eszköz kimenete eleve nem szimmetrikus. Ha az adott eszköz szimmetrikus, na akkor nem kell DI box. Amúgy az, hogy színez vagy nem színez a DI box, azt nem tudom, én nem vagyok benne biztos, hogy minden DI box színez és ha mégis, akkor mennyit. Ugyanakkor ha nincs DI box, na szerintem az az igazi színezés, amikor telerakjuk a felvételünket zajjal!
  5. Én azért vettem DI boxot, mert eleve a szintem kijárata aszimmetrikus. És a monitoroknak szimmetrikus bemenete van, a patchbay is szimmetrikus. Azért választottam passzív DI boxot, mert nem akartam még egy eszközt, amit be kell kapcsolni, ha szintizni akarok. Amúgy nem értek a DI boxokhoz, utána sem olvastam. De úgy veszem észre, hogy a jelszint az elég gyenge. De az is lehet, hogy csak ennek az ART típusnak a baja, nem tudom (Mackiebe már nem akartam nagyon beruházni). Ugyanakkor így is tökéletesen működik, azaz korábban a Focusrite Saffire Pro 24 DSP kártyán a szintit simán aszimmetrikus kb
  6. idioty

    AINF tesztek

    Mondjuk kíváncsi lennék arra, hogy ezek a mérési eredmények igazak-e az összes X szériára köztük akár a Twin X Duo vagy Quad eszközökre is, netán a Solo is ilyen? Vagy érdemes legalább x4-re gyűjteni? Csak azért kérdem, mert alapvetően számomra a sima Solo is elegendő ki-bemenetekkel rendelkezik. Ha drágábbat vennék azt csak azért, hogy több proci legyen benne. Ugyanakkor mégis érdemes lehet meggondolni legalább az x4-et (vagy netán nagyobbat)?
  7. Megmondom őszintén, amikor vettem a patchbayt én sem számoltam hozzá a kábelek árát. Márpedig a kábelek is belekerülhetnek annyiba, sőt többe is. Én szerintem sem kell arany áron venni kábelt. Persze kell egy jó minőség, mint ahogy @Hobkins is említette előttem, de nem szabad bedőlni a marketingnek. Én még amit fontosnak tartok kábelek esetében, hogy olyan hosszú legyen, mint amennyi épp hogy elég. Azaz minél rövidebb kábelek. Egyrészt olcsóbb is a rövidebb kábel. De mindezt az eszköz hátuljára értem . Az eszköz elejére én vettem egy színes packot. De az biztos, hogy előre elég néhány kábel,
  8. Igen, a half normal az alap mód. Én egyébként hármat fordítottam meg, hogy eleve meg legyen szakítva az összeköttetés. Ebből kettő pont úgy esett, hogy a hangkártyám két kimenete alá került ugyanannak a hangkártyának a két bemenete és emiatt oda ha nem némítottam, akkor zúgott, viszont ez a biztos, ha megszakítom köztük a kapcsolatot. A harmadik pedig a legutolsó, amit megfordítottam. Konkrétan oda bekötöttem a MODX-ből kijövő egyetlen fejhallgató kimenetét és így a fejhallgatómat már a elől kell bedugni és nem kell szenvedni a szinti hátuljánál. Ráadásul most csak ez az egy van oda bekötve, í
  9. Háhh, pont ezt akartam írni, hogy ezzel a half normál típusú patchbayel ezt pont megoldható! Persze mindenképpen ajánlott fejhallgató erősít, ha eleve "gyenge a hang", az ezt nem oldja meg. Ugyanakkor a fejhallgató erősítőknek is szokott lennie egy plusz kimenetük, hogy tovább lehessen fűzni a jelet.
  10. És mi van, ha az ember vesz egy koppintottat, majd néhány oszlopot kicserél eredetire (aminél feltétlen szükséges a "minőség")? Lesz pótalkatrész. Csak az a kérdés, hogy méretre egyeznek-e teljesen. Mert ha igen, akkor nem kizárt, hogy működhet.
  11. Egy az egyben úgy néz ki, mint a Neutrik, azt sem tartom kizártnak, hogy a benne lévő egység is Neutrik (persze nem néztem utána), de könnyen lehet, hogy a benne lévő egységet is koppintották. A Neutriknak még előnye, hogy 1 oszlopot lehet cserélni, ha meghibásodik, valamint van egy másik "kártya" típus, ami insert effekteknek jó. Egyébként én még XLR-re nem találtam olcsóbb megoldást, pontosabban még 1 sornyi rack eszközt tervezek még valamikor venni, ahol max 4 XLR van (itt mind különböző, nem kell half-normal és egyéb működés), valamint tartalmazzon MIDI-t. Bár hozzá teszem, hogy köz
  12. Nemrég vettem ilyet: https://hitspace.hu/neutrik-neutrik-6-3-jack-patch-panel.html Tudom ajánlani. Half Normal mód miatt szeretem, azaz ha a hátuljába eleve úgy kötöd össze a cuccaidat, mint ahogy alapból használnád, akkor kvázi bármilyen kábel bedugása nélkül működik. Én így használom konkrétan és csak akkor dugok be kábelt, ha konkrétan meg akarom változtatni a default jel útját. Minden egyes "oszlopot" külön-külön meg lehet fordítani, így kétféle módot tud. És kvázi szét kell szedned ahhoz, hogy egyet megfordíts. Eleinte nekem nem tűnt ez egyszerűnek, főleg miután beszerelt és bek
  13. idioty

    Yamaha MODX

    HM Megjelent a Montage 3.5 és MODX 2.5 verziója. Két nagy újítás van és több apró, részletesebben: Az egyik a MORPH, amiről külön videót csinált, pontosabban, hogy milyen hangszíneket gyártott vele: Viszont a másik nagy fontos újítás, legalábbis nekem, hogy mostantól van DAW Remote is! nem csak amolyan kerülő megoldásokkal megvalósított Remote, hanem igazi, azaz külön menüpontja van. Négy DAW-ot tud kezelni: Cubase, Logic Pro, Pro Tools és Live. Nekem a Logic Pro volt a lényeg. Logic beállításához külön videó: https://www.yamahasynth.com/synths/synthbits-mo
  14. Alapvetően az a probléma egy "stúdió" felépítésénél, hogy a legrosszabb komponens határozza meg a stúdió minőségét. Ez így hülyén hangzik leírva, de: Hiába van "felsőkategóriás technika", ha maga a hangszer nem az. Hiába van "felsőkategóriás" hangszer, ha aki játszik rajta nem az, stb... Tehát ha jól értem a hangszeres tudás megvan a magas minőséghez. Ha a hangszer is magas minőségű, akkor szerintem jó mikrofon kell elsőként ahhoz, hogy rögzíteni lehessen magas minőségben. Tehát hiába van jó hangkártya, ha mellette a mikrofon gyenge. És szerintem jobb minőséget lehet elérni egy gyeng
  15. Én csak a hangkártyához tudok hozzászólni és a zongora felvételhez. Ez a hangkártya legalább egy kategóriával jobb a korábban említettek közül. Ha a zongora szoftver zongoraként lesz rögzítve (azaz működik a Host kimenet) és nem gond a késés miatti utómunka, akkor mindenképpen ezt a hangkártyát javaslom az eddigiek közül. Az, hogy csak optikai bemenete van és kimenete nincs, az nem gond, mert alapból ezt a hangkártyát szeretnéd használni a DAW-ban hangkártyaként. És esetleges további mikrofon előerősítőt erre a hangkártyára szeretnéd kötni. Szóval nem kell, hogy rendelkezzen optikai kimen
×
×
  • Create New...