Jump to content
Ménemszól.hu

idioty

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    716
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    14
  • Ennyit fórumozott

    64d 21h 15m 33s

idioty last won the day on December 11 2015

idioty had the most liked content!

Megbízhatósága

86 Megbízható

idioty tagunkról:

  • Rang
    Kapitány
  • Születésnap 1982-08-04

További Információ

  • Lakhely:
    Budapest
  • Érdeklődési kör
    osx, ios, programozás, zeneszerzés, logic, mainstage...

Legutóbb az adatlapod nézték:

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. idioty

    Mitől jó Macen dolgozni?

    Na, de legalább megtudtuk, ha nem is azt, hogy mitől jobb zenélni macen, hanem azt, hogy mitől szarabb windowson.
  2. idioty

    Mitől jó Macen dolgozni?

    Ezt nem értem. Egyszer beszélsz arról, hogy nem használjon senki sem otthoni környezetben Desktop rendszert, mert az nem arra van. Máskor, mint itt meg írod, hogy az iPadet és osX-et úgy rakták össze, hogy a nagyik és kisgyerekek is használni tudják. Az OSX az nem Desktop rendszer véletlenül? És ha az Applenek megy a Microsoftnak miért nem megy? Mert persze sokan jönnek azzal (mint te is), hogy ha az OSX-nek el kellene futnia többféle vason, mint a Windowsnak akkor az OSX is belehalna. Ami egyrésztről igaz, másrészről ahogy írtad is nem a Microsoft feladata a különféle gyártóknak a drivereit megírni. Ugyanakkor amikor vesz az ember egy eszközt a gépbe (akár videókártya vagy külső eszköz), akkor nem úgy kapja meg, hogy írjon rá saját maga drivert. A gyártó felelőssége. A Microsoft felelőssége meg az, hogy biztosítsa a driver írásához szükséges feltételeket. És ha hiba van, akkor a felhasználó a hibás, hogy nem ért az oprendszerhez??? De mondom tovább, hogy témába vágót is írjak: találkoztam már nem egy olyan maces felhasználóval, akiknek fogalmuk sem volt a működéséről csak évek óta használták. Pl azt sem tudták, hogy hol lehet visszaállítani a képernyő felbontását az előadásuk után. Van olyan, akinek fogalma sincs, hogy hol a letöltések mappa. Csak azt tudja, hogy ha alul rákattint, akkor ki tudja választani a fájlt. És ezek akikről írtam több éve használják a macet. Csak nincs szükség számukra a használatba vételhez a rendszer rendszerszintű ismeretére. És alapvetően ez lenne a Windows célja is. De valahogy sehogy sem sikerül neki. És ez nem azt jelenti, hogy aki Windowst akar használni annak IT szakembernek kell lennie. (Amúgy meg én is azon nevettem az előbb, hogy írtad, hogy használni kell vasakat akkor, ha nem megfelelő a Win, csak azt is meg kell tanulni... közben meg Csaba blogján lévő leírások, hogy mit miért vett és mikor és mire használt, már azt végigpörgetni több percig tart, elolvasni meg fogalmam sincs hány óráig ....)
  3. idioty

    Mitől jó Macen dolgozni?

    Azért ezzel a programmal óvatosan. Mert hogy az egy dolog, hogy megmondja milyen driver kell, de nemrég volt ezzel kapcsolatban egy hír, hogy rendkívül kritikus biztonsági rést tartalmazott. Persze mire kijött a hír, addigra már régen befoltozták csak hát nem mindenki teszi fel a frissítést. Másrészt a munkahelyi számítógépem ez a program hibás videókártya drivert telepített. Valamint volt akinek a gépe emiatt a program miatt ki is akadt és volt akinek néhány százalékot evett a procijából folyamatosan. (Persze a Dellnek is van vállalatoknak szánt verziója, amivel lehet kezelni a drivereket, de ez a sima verzió volt...)
  4. idioty

    Mitől jó Macen dolgozni?

    Bonjour az egy amolyan hálózati segéd szolgáltatás, aminek a segítségével a programok automatikusan fel tudják ismerni egymást, ha egy hálózaton vannak. Pl ez alapján működik (vagy csak működött?) az iTunes ama funkciója, amikor egy házibuliban a zenét lejátszó iTunes programba mindenki el tudta küldeni a saját kívánságát és amire a legtöbben szavaztak, azt játszotta legközelebb És senkinek sem kellett semmit sem bepötyögnin ahhoz, hogy csatlakozzon a "szerverhez". Vagy valami ilyesmi volt a lényege. Hozzátenném, hogy ez alapján bármilyen program tudott szerver-kliens kapcsolatot létesíteni, nem csak zenei programok. Ha az a kérdés, hogy törölhető-e, akkor jó kérdés, attól függ, hogy használsz-e olyat, ami használja :D. Amúgy meg ki kell próbálni, hogy törlöd és ha valamelyik program szól, hogy az kell neki, akkor visszarakod. Csak azt nem tudom, hogy alapvetően szükséges-e az iTunes futtatásához.
  5. idioty

    Mitől jó Macen dolgozni?

    Szerintem ezt nem neked címezte @Bendi, hanem csak úgy általánosságban érthette. Legalábbis nekem ez jött le belőle. Ezzel azért nagyon vitáznék. Nagyon! Mert sokan jönnek a nagy szakik, hogy több száz gépet üzemeltetnek egyszerre és náluk nincsenek ilyen problémák, stb... Ami igaz is lehet, de 1. Azt hogy ezt elérjék, nem kis munka összerakni a rendszert, egy hálózatba és egy felügyeleti rendszer alá bevonni mindent. 2. Vállalati környezetben nem össze-vissza telepítget az ember, mint otthon, hanem csak a vállalat által nyújtott szoftvereket, termékeket. Azaz nincs rendszergazda joguk az embereknek, hogy szétbarmolhassák a gépeiket. Valamint előre letesztelt szofveterket adnak át a felhasználóknak. 3. Vállalati környezetben minden dolgozó egy előre előkészített gépet kap, amin már jó eséllyel ki vannak javítva a lehetséges ismert hibák és a felhasználónak csak használni a kell. Szóval lehet, hogy a végén azt mondani, hogy a vállalati környezetben üzemeltetetett gépekkel sosincs baj, de ez nem csak úgy a semmiből jön. Ráadásul vállalati környezetben nem úgy van, hogy kijön egy Windows feature frissítés és nosza tegyük fel akármi lesz, hanem egy-egy komolyabb vizsgálat előzi meg, amivel szimulálják a vállalati környezetben előfordulható konfigurációkat, hogy melyik számítógépen milyen szoftver van telepítve és a frissítés után minden működik-e rendeltetés szerűen. Ha nem, akkor megoldják és már kész megoldással frissítenek. Bocs a nagyon offért, de ez már nem az első fórum, ahol azzal jön néhány felhasználó, hogy több száz parkos gép üzemeltetésnél soha nincs semmi gond és mindezt úgy, hogy semmi erőfeszítésükbe sem telik így üzemeltetni. Ott is van bőven gond és hiba, de nagyon sok hibát megelőz a megfelelő előkészítés és a jól kialakított környezet. (Aztán ott is előfordulnak hardver hibák, amik menet közben furcsaságokat okoznak és nem értik, hogy miért csinál ilyet egy gép a több százból...)
  6. idioty

    Mitől jó Macen dolgozni?

    Én sem szeretem ezeket a vitákat. De amúgy @Bendivel értek egyet. Mármint abból a szempontból, hogy akinek nem kell, az ne vegye meg. "Pl nehogymár azért vegyünk Mac Pro-t, mert kivagyok én, ha nem a legjobbat használom?". Ez az ár arról szól, ha valakinek tényleg szükséges egy ilyen gép, akkor kifizeti. Ha nem szükséges (mint ahogy nekem sem), akkor más konfigot néz. Hozzáteszem, hogy szerintem is k..va drágák lettek a macek, ettől függetlenül mikor odafogok kerülni, hogy vennem kell egyet, akkor megfogom venni, akármennyi is. Az árhoz még annyit hozzátennék, hogy egyébként igazából nem lettek drágábbak a macek csak nekünk. Ugyanis több, mint 12 évvel ezelőtt 2000$-os (fehér) Macbook-ot vettem. Ma ennyiért már Macbook Pro-t kap az ember. Igaz, hogy nekünk kétszer annyiba kerül, de amerikai dollárban mérve még csökkent is az áruk, nemhogy még nőtt volna. Csak mi szívjuk meg az áfa és artisjus és ilyen-olyan árfolyam ingadozások miatt.
  7. idioty

    Yamaha MODX

    Újratelepítettem a Yamaha Steingberg USB drivert, így újratelepítéskor láttam meg, hogy a Privacy résznél engedni kellett volna a yamaha aláírását, hogy működjön a driver. A lényeg, hogy újratelepítés és újraindítás után most már működik hangkártyaként is a hangszer, nem csak a MIDI. Viszont így, hogy ebben a formában semmilyen zaj sincs, lehet újra kell gondolnom azt, hogy mi mivel lesz összekötve. Mert az fontosabb számomra, hogy 0 zajjal rögzítsem a szintit. Szóval nem kizárt, hogy a hangszert fogom használni hangkártyaként és a külső Focusrite hangkártyát fogom visszakötni a szintibe. Persze így nem kizárt, hogy több lesz a zaj a Focurite felől, mint ha a Focusrite-ot kötném egyből a gépbe hangkártyaként. Mindegy, szóval az egészet át kell még gondolnom. Ha nem lenne választásom, akkor egyszerűbb lenne az életem.
  8. idioty

    Yamaha MODX

    Nos igen, több dolgot sem vettem figyelembe, mert úgy gondoltam, hogy alap. Tipikusan ez, hogy majdnem 2020-ban még mindig több professzionális gyártó a múltban él. Mert egy az, hogy még mindig jack kimenetet használnak, ráadásul ezek nem szimmetrikusak. Őszintén megmondom, nem is feltételeztem volna, hogy nem szimmterikusak a MODX kimenetei. Egyáltalán nem jut eszembe egy indok se, hogy miért ne legyen szimmetrikus egy ilyen hangszer kimenete. Viszont ettől függetlenül működik szimmtertikus jack kábelekke!. Nyílván így viszont van zaj. USB kábel bedugáskor (a Logic szerint) +12dB Gain mellett még mindig -60dB alatt van. Ugyanakkor kipróbáltam sima, nem szimmetrikus kábelekkel is, akkor már Gain emelés nélkül kicsivel -60dB felett volt a zaj. Fülhallgatón keresztül teljes hangerőre véve már hallható volt a különbség. Egyébként biztos, hogy a szinti felől jön a zaj, mivel ha kihúzom a hangkártyából a kábelt, egyből megszűnik. Ugyanakkor eszembe jutott, hogy ez a zaj nem kizárt, hogy az USB kábel miatt van. Amint kihúztam az USB kábelt, egyből csökkent a zaj "mennyisége". Óriási a különbség a kettő között. Fel is töltöttem pár példát, hogy lehessen hallani a zaj mértékét, a komment végére beszúrom. Nos a következő problémám, hogy ugyancsak rosszul feltételeztem, hogy a KorgN264 a MIDI thru kimenetén ki fogja adni a saját MIDI Out jelet is. Csak a MIDI In-re érkező megy ki a MIDI Thru-n, ahogy persze lenni szokott, de reméltem, hogy a hangszerből ez állítható lesz. Ugyanakkor most pár nap után kezd körvonalazódni, hogy a régi szintire nagyon ritkán lesz csak szükség. Szóval így nem nagy gond, ha nem működik. Ha nagyon kell, akkor bekötöm. Sőt valószínűleg felvételkor lesz majd rá szükség csak, akkor meg be tudom majd dugni a MIDI kábelét a régi Novation Remote Zero SL-be. Nos ezt a dolgot meg tudom erősíteni. Kipróbáltam és tényleg műkodik. Úgy működik, hogy ha a külső szintivel játszok valamit, azt bekötöm a MODX 5pin MIDI bemenetére majd rögzítem a DAW-ban a MIDI-t, akkor a DAW az USB Port 1-es csatornán ugyanúgy megkapja a MIDI jeleket. Tehát az USB Port 1-esre átviszi az 5pin MIDI In bemenetet mint MIDI Thru. Viszont az USB Port 1-esen visszaküldött MIDI jeleket a DAW felől már csak a MODX kapja meg. Viszont ha az USB Port 3-ason küldöm ki a DAW-ról a MIDI-t, akkor azt csak és kizárólag tovább küldi MIDI Thru-ként az 5pin MIDI Out-on és megkapja a külső szinti a midi jeleket. De szerintem ez a működés szuper így, az tetszik, hogy nem kell külön MIDI csatornákon küldeni, nem kell odafigyelni a számozásra. Logicban ha kell, akkor tudok csinálni "Track Stacket" és azzal meg tudom oldani, hogy ugyanúgy mind a két szinti megszólaljon egyszerre ugyanazzal a MIDI sávval. De általában nekem nem a Korg hangjára lesz szükségem, hanem a billentyűzetére csak. Na hát igen, ez még várat magára, mert ahhoz, hogy tudjak érdemben csinálni bármit is, ahhoz meg kell ismernem még a hangszert, a lehetőségeket, meg végre rá kell jönnöm, hogy mi az a setup, amivel a legkényelmesebben fel tudom venni az ötleteimet. Ami még nagyon tetszik nekem, hogy legalább 3 Library-t ingyen adnak a hangszerhez. Ebből az egyik egy Bösendorfer zongora hangzás, ami szerintem piszok jó. Szerintem még jobb is, mint az alap zongora. Továbbá természetesen minél többet használom a hangszert, annál egyértelműbb mit hol találok, mit hol kell keresni valamint a felület is szerintem zseinálisan jó lett. Amúgy az ára a Montage szintihez képest jóval kedvezőbb. Nyílván van sok olyan plusz, amiben a Montage jobb, persze kinek mi számít. Így pár nappal később is még mindig azt mondom, hogy ez a hangszer tökéletes lesz, amire szeretném használni a pár nehézség (vagy hiány) ellenére. Egyébként találtam egy oldalt, ahol jobban összehasonlítják a fő dolgokat, hogy miben másabb, mint a Montage. (És persze itt is látszik, hogy nincs Balanced kimenete ellentétben a Montage-zsal). http://sandsoftwaresound.net/yamaha-modx-vs-montage/ A korábban említett zajok:
  9. idioty

    Yamaha MODX

    Egyébként tetszik nagyon, hogy egy gomnak négy "állása" lehet. Kikapcsolt, Bekapcsolt (teljesen világít), Félig világít, Villogó. A félig világít állapotnál általában azt jelzik, hogy melyik gombhoz van rendelve funkció. Pl az Assigned gombok közül ha valamelyik Dimmelt módban van, akkor jelzi, hogy arra programoztak valamit. Na, most itt kivétel a Scene gombok, ugyanis azok mindig dimmelve világítanak, ha van scene hozzárendelve ha nincs. Persze mondhatnánk azért világít, mert több partból áll a performance. De ez sem igaz, mert ha csak 1 partból áll, akkor is világít a másik három dimmelve. A másik dolog, amit elrontottak szerintem, azaz nem egységes a felület az az Assigned Knobok váltó gombja. Ugyanis ha 1-4 ig vezéreljük az Assigned Knobokat, akkor folyamatosan világít, ha 5-8-ig, akkor pedig villog. Inkább tettek volna mellé két ledet: 1-4, 5-8, mint ahogy mondjuk a fadereknél van. Persze egyébként sötétben pont ezeket a ledeket nem lehet tudni, hogy melyik állapotban vannak, jobban látható a villogás. Ugyanakkor ha a Part 9-16 vezéreljük a fadereket, akkor a Fader gombja villog (azt hiszem dimmelt állapotban). Ez utóbbi megmagyarázza azt, hogy miért van két led a faderek mellett. Persze ttől függetlenül az Assigned Knob váltó mellé is tehettek volna két ledet. Egyébként ha meglennének a ledek, akkor a villogásos funkcióval együtt 16 Assigned Knob-ot meg lehetett volna oldani 8 helyett. Bár szerintem azért a 8 is elég általában :). Amúgy még azt nem értem, hogy mire jó a 9-16 part? Ugyanis csak az első 8 szólal meg. Ha átváltok a 9-re, akkor azt az egy hangszínt meg tudom szólaltatni, há átváltok a 10-re, akkor azt. De ha visszalépek az 1-8 valamelyikére, akkor ezek már nem szólalnak meg. Persze lehet, hogy csak annyi a lényege, hogy ha mondjuk egy 5 partos performancehoz a 6- partra megnyitok egy másik performance-t, ami több, mint 3 partos, akkor attól még az összes partot kirakja sorban, és így kerülnek a 9 part fölé a hangszínek. Szóval talán csak annyi lehet a lényege, hogy így tudhatjuk, hogy mit vesztünk el a második Performanceból? És csak ennyi lenne a funkciója? Egybként sötétben nyilván sok gombot nem lehet látni, ezek nagy részére nincs is szükség általában. Ugyanakkor nekem jól jött volna tegnap este, ha mondjuk az összes gomb legalább 10%-on világít. Mert volt, hogy navigálás helyett az Inc gombot nyomtam meg és volt, hogy ilyenkor véletlenül performance-t váltottam és elveszett amit addig csináltam. Nyílván meg kell tanulnom azért még mit hol találok a felületen, mégis tegnap este kíváncsi voltam, hogy hogyan lehet torzítást tenni az egész performance-ra. Persze valamiért a masterfx-nél találtam egy distortion + delay-t, ami hirtelen jó is volt. És akkor mondom próbáljuk meg vezérelni a superknobbal a két effekt erősségét. Persze még pontosan nem tudom milyen lehetőségek vannak, de két assigned knobra-ra rá tudtam tenni az effektet, a két assigned knobot meg rá tudtam húzni a super knobra. Na most közben kitaláltam egy jó témát ezzel a performance-szal. Na, akkor, hogy reggelre el ne felejtsem, vegyük fel. Na, de azt hogy kell. A lényeg, hogy mivel nem volt még USB pendrive bedugva a szintibe, így audioban nem tudtam rögzíteni. MIDIben vettem fel. Viszont mivel MIDI, ezért ahhoz, hogy vissza tudjam játeszani ugyanazzal a hangszínnel, el kell mentenem a Performance-ot is. Na, azt hogy kell? Mármint ez a kérdés éjszaka merült fel bennem. És persze pár gombnyomással rájöttem. Szóval ezzel a kis "sztorival" azt akartam mondani, hogy szerintem elég jól és átláthatóan van felépítve a felület a rengeteg paraméter ellenére. Ha valamit meg akarok csinálni, azt valószínűleg gépkönyv nélkül is ki fogom tudni találni, hogy hol kell. Ami még nagyon tetszik az Audition gomb. Tetszik, hogy szinte minden Performance-hoz rendeltek egyedi MIDI felvételt, hogy meg tudjuk hallgatni az adott hangszín mire lehet jó. Viszont ami vicces ezzel kapcsolatban, hogy az Audition MIDI-re ugyanúgy hat az Arpeggiátor és így érdekes godlogkat lehet belőle kihozni. Valamint persze mivel ez is MIDI, így a MIDI kimeneten (akár USB) ki is megy ez a midi jel is. Persze ezek az Audition szösszenetek tartalmazzák a Super Knob állapotát is, meg az összes többi állítható paramétert is, így pl az Assigned Button is világít, ha az Audition előadásban a feljátszó személy bekapcsolta. Szóval ez a része is elég jól ki van találva.
  10. idioty

    Yamaha MODX

    Nos megérkezett ma reggel a szinti, nem tudtam kipróbálni egyből, mert párás volt, nem mertem így bekapcsolni. Így munkából hazaérve próbáltam ki. Persze a kicsomagolás már megvolt reggel. Ami furcsa volt, hogy az adapter egyből fel volt szerelve az európai dugóval és nem adták hozzá a többit, persze ez engem nem zavar, csak furcsa. Kinézetre persze semmi különös nincs, tényleg jól néz ki, tényleg masszív, viszont elég "vastag" főleg az előző Korg N264 képest, de a súlya meg ugyanaz :). Ja, persze USB kábel az nincs mellékelve. Legalábbis a gépkönyves nájlont még nem szedtem szét, nem tudom mi rejtőzhet benne, de tippre ott sincs. Szerencsére van itthon. :). No meg persze a plusz szoftverekkel sem foglalkoztam még idáig, mint az iOS-hez kapható Cubase (mivel nincs is kamera connection kitem sem még). Viszont elvileg ingyen adnak hozzá Bosendorfer zongorát, de azt sem próbáltam még, mert azt külön le kell tölteni és ráoperálni. Nos első bekapcsolásnál semmi extra, megjelent a kijelzö, majd a gombok is felvillantak. Persze tudtam, hogy melyik menü fog fogadni. Persze egyből nem fértem hozzá, hiszen az asszony egyből lerabolta. De nem is baj, mert amúgy is ki akartam próbálni pár dolgot. A végleges setup még várat magára, mert kiderült, hogy egy midi kábellel kevesebb van itthon + hiányzik még két szimmetrikus jack is, amit csak reméltem, hogy van itthon. Mindegy, mert a szinti állvány sem érkezett még meg, így össze sem tudom kötni a régi szintivel és a Yamaha monitorokkal. Persze ilyen hangzás, meg milyen hangszínek vannak benne, meg mit tud, ezeket nem fogom leírni, úgy is tele van a youtube vele. Ami viszont kicsit csalódás, hogy nem lehet állítani a sustain pedál polaritását. Mikor olvastam a gépkönyvet, ezt el is felejtettem megnézni. Szerencsére a pedálom állítható, de akkor is egy kis csalódás. A másik persze amit mindenki mond, hogy lassúak a képernyő effektek és laggol. Ez igaz is nagyrészt. Persze ahogy nézem attól függ melyik menüből hova lépünk. Szóval az animációk nincsenek jól kidolgozva. Emiatt ki is kapcsoltam egy az egyben: animációk, blur és a csipogás. Csipogás is zavaró, mert azt a szinti adja, nyilván, hogy véletlenül se menjen ki élőbe vagy felvételen. Szóval jó, hogy van, csak nem nekem, hiába csak itthoni használatra lesz :D. 2015-ös MBP, MacOS 10.14.4 rendszerre először felraktam az oldalukon elérhető Steinberg drivert. Újraindítást követően egyből meg is jelent Logicban és működött is. Mondjuk nem készítettem felvételt midivel, hogy lássam azt vissza tudja-e játszani vagy a beállításokon változtatni kell-e, mint ahogy a gépkönyvben van írva. A lényeg, hogy nem csak a Midit, de az Audio hangkártyaként is szépen felismerte és mindenféle állítgatás nélkül egyből tudtam használni. Majd feltelepítettem a MODX Connect programjukat, ami elvileg beépülő AU vagy VST pluginként működik. Nos ez már egyből nem ismerte fel (azt írta ki a szoftver, hogy Offline), ki kellett húznom az USB kábelt meg visszadigni. Így már megjelent. Viszont azóta meg nem működik hangkártyakéne egyáltalán. Midi persze ugyanúgy átmegy rajta. Lehet a MODX Connect programban kellene állítani hozzá valamit, még nem sikerült kideríteni mi a baj. Persze amúgy azon gondolkodom, hogy meg sem nézem, hiszen úgy is más tervem van az összekötésre és az USB-t teljesen ki is hagyom. Ami furcsa, hogy a Motion Seq Hold gomb az nem megállítja a Motion Sequencert, hanem egyszerűen ignorálja a paramétereket. Mint ha inkább "skip"-ként működne "hold" helyett. Ugyanis ha kikapcsolom, akkor odaugrik, ahol a sequencer jár és nem ott ahol abbahagyta. Persze ez lehet előny is, hátrány is. Az USB MIDI -ről nem áll át automatikusan 5 PIN MIDI-re, mint ahogy sejteni lehetett. A másik kérdés még várat magára, mert még nem érkezett meg az új állvány, így nem tudom visszarakni a régi szintit. No meg még hiányzik vagy 3-4 kábel, szeretnék venni még 2 pedált és legalább egy jó fülest, hogy teljes legyen a boldogságom. Valamint még meg kell tanulnom a kezelést, hogy mit hol találok és nyilván azért még rejteget újdonságokat :). Várom, hogy kipróbáljam a plusz letölthető szoftvereket, a soundmondot-t, hogy keresgéljek új szuper hangzásokat!
  11. idioty

    Yamaha MODX

    Úgy néz ki nem érkezik meg ma Viszont pont a héten elolvastam az egész User Guide-ot részletesen (70+ oldal), a reference manualt csak nagyjából (200+ oldal). Ezért is vettem észre, hogy nem megy egyszerre a két midi.
  12. idioty

    Yamaha MODX

    Nos remélem ezekre a kérdésekre hétvégén választ tudok adni, ugyanis 2 héttel korábban hozzák a hangszert. Már futárnál van, remélem holnapra ideér hozzám és hétvégén nyomogathatom.
  13. idioty

    Yamaha MODX

    Itt arra gondolsz, hogy ha beallitom az USB midit alapnak, viszont ha nincs számítógép, akkor átáll automatikusan az 5 PIN MIDI-re, majd ha megint van számítógép, akkor ismét átáll automatikusan USB-re a MIDI? Mert ezen még nem gondolkoztam, nem láttam erre utaló szöveget a user manualban. De ha működne ez is (meg az 5 PIN MIDI In az USB-re kiküldése), akkor ez is egy jó megoldás lenne. Na ha megérkezik a szinti ezeket végig ki fogom próbálgatni.
  14. idioty

    Yamaha MODX

    Most ahogy így leírtad, most jöttem rá, hogy mégiscsak működhet. Viszont ha még ez igaz is, és működik is, akkor sem oldja meg teljesen a problémámat. Ugyanis ez csak akkor igaz, ha a számítógép közbe van iktatva. Vagyis az 5 PIN MIDI IN bemenetet továbbküldi a számítógépnek, ott a jelet vissza kell küldeni eleve a Port 3-on és a külső szinti jelét is vissza küldi a port 3-on és már meg is szólaltatja a MODX-et. Viszont ha nincs számítógép, akkor nem fog megszólalni a MODX. Viszont legalább nem kell állíttatni csak egyszer-egyszer, ha épp rákötöm a számítógépre vagy épp anélkül akarok játszani. Ez így már nem annyira kényelmetlen. Ettől függetlenül valószínűleg hangkártyán keresztül fogom összekötni, mert akkor sosem kell állítani a szintin semmit sem, csak a DAW-ban.
  15. idioty

    Yamaha MODX

    Én belül gondoltam, ním kívül, de mindegy Kösz az infót, bár nem egyértelmű, hogy tényleg működik-e vagy sem. De majd ha sikerül megvennem a hangszert, akkor mindenképpen letesztelem. Egyébként a User Manualban írják is, hogy a Port 1-en kell kiküldeni a számítógép felé majd onnan a Port 3-on kell visszaküldeni a hangszerbe. Viszont ezek a portok mindenképpen az USB-n lévő portokat jeleni. Tehát az USB-n nem egy midi csatorna, hanem (legalább) 3 látszik. Szóval ez a Port 3 amit ír, az USB-n megy vissza a hangszerbe és onnan tovább megy (elvileg) az 5 tűs MIDI kijáraton. Bár én nem bízok abban, hogy mégis fogad 5 tűs MIDI In jelet közben. Ha így lenne, akkor miért írják, hogy nem megy szimultán?
×
×
  • Create New...