Jump to content
Ménemszól.hu

Blank

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    436
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    20

Blank last won the day on October 4

Blank had the most liked content!

1 követő

Blank tagunkról:

További Információ

  • Lakhely:
    Halásztelek
  • Érdeklődési kör
    Gombok, potméterek, villogó lámpák.

Kapcsolatfelvétel

  • Weboldalam
    https://soundcloud.com/gregoryblank
  • Yahoo
    https://soundcloud.com/limpid-dots

Legutóbb az adatlapod nézték:

5.209 profil megtekintő

Blank's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Very Popular Rare
  • First Post
  • Collaborator Rare
  • Reacting Well Rare
  • Conversation Starter

Recent Badges

169

Megbízhatósága

1

Community Answers

  1. A megoldás engem speciel nagyon érdekelne, mert földhurok vonalon is még sokat kell tanuljak. Nálam már több nagyon komoly szaki járt és még mindig nincs megoldás. Várom szeretettel a megváltót!
  2. No, ebben a kérdésben viszont nagyon szeretnék segíteni, mert hasonló brummogásos fájdalmakon már magam is átestem. Amiről Te beszélsz az szvsz hót mezei földhurok, ami az USB kábel földelésén keresztül gerjed. Azt nyilván tudod, hogy a MIDI csatlakozás alapvetően opto-isolált, következésképp ott a földhurok normális esetben megszakad. Ha tehát egy vasat egy jó minőségű midi vezérlőn keresztül hajtasz meg (pl: Motu 128), és analóg spagóval hozod át a hangot a hangkárytába, jó eséllyel megúszod a hurkot. Van, hogy nem (ebbe a szartengerbe léptem én bele - de most nem rólam van szó), de általában inkább igen. Na, mármost ha a hangszeredet ne adj isten számítógépről tápolod be (és ezt ha lehet, nagyon DO NOT), akkor eleve a földet is a gépedről adod neki. Ez elméletben nem lenne baj, de a gyakorlatban roppant kevés olyan PC létezik home studióban, amely olyan táppal és alaplappal van szerelve, melyek problémamentesen ezt megoldják. Én összeraktam egy ilyen gépet (más apropóból), bőven hét számjegy felett volt, tehát ez szvsz nem jó kanyar. Ami nálam bevált: külön tápról hajtok minden ilyen USB-s kütyüt (bár szerencsémre most már egy ilyenem sincs) és az audio jelet analóg vonalon hozom be a gépbe. A JV2080-at és a Moog-ot meg sajna spéci DI-BOX-okon, mert ott amúgy is hurok van - de ez megint más sztori. No, ámde hogy az ügyedben is előre lépjünk: Miért szükséges az USB kábelezés az esetedben? Gondolom, hogy oka van, de ha tudod, fejtsd ki kérlek, hogy értsem! Adatkapcsolat miatt csupán? Mert ez esetben gyártani kell olyan USB kábelt, amiben a földet megszakítod és azonnal elmegy a brumm.
  3. Tökéletesen meg is értelek és el tudom fogadni, amit írsz. Magam nem annyira zenélek, az csak egy melléktermék. Nem vagyok zenész. Engem inkább a technikai megfejtések érdekelnek, következésképp egészen más szemszögből tekintek ezekre a gépekre. Ahogy korábban is írtam, hogy nem szabad ezeket már mai szemmel nézni. Más világból valók, akkor még egy ilyen kijelző maga volt az editor paradicsom. Hogy-hogynem, az élet úgy hozta, hogy a világ felgyorsult, az ingerszint megváltozott és ma már az kell, hogy minden egy kattintásnyira legyen. Engem ez nemhogy nem inspirál, de minduntalan azt érzem, hogy hátráltat. Elvész a kreativitás. Igaz, ezzel a gondolkodásommal lassan én is a múltba veszek, tudom. Nem véletlenül nincs ma már értéke ezeknek a gépeknek. Van egy K2000-esem. Kisebb vagyonba került, mire minden létező kiegészítőt és bővítőt összeszedtem hozzá a világ különböző pontjairól és teljesen egyértelmű, hogy pénzégetés volt csupán. Legalábbis ha a pénz oldaláról nézzük. Zeneileg egy VAST rendszer ma már - hogy is mondjam csak - megmosolyogtató, de mégis, olykor oly mélységekben révedek el benne, mint jó apám anno az első Tetris gép LCD kijelzőjébe. Nem tudom megmagyarázni, hogy miért van ez, de abban egyetértek, hogy a mai kor zenészeinek ezek már ócskavasak. Nekem meg a Kánaán, mert én rászánom az időt (pedig nekem sincs sok) s ezért is írtam azt az eredeti posztomban, hogy úgy érzem, megérkeztem és nem is kell már más.
  4. Gyorsan összedobtam egy kis atmoszférikus cuccot. Nézzétek el nekem, hogy nem egy zeneileg kiforrott koncepció, lassan folydogál (kell rá szánni pár percet). Djuice kollégának rámoltam össze pár hangszínt: ebben minden ami szól, a 2080-ból jön ki. Rászúrtam egy Akai billentyűt az imént, azon nagyon szépen lehet játszani az aftertouch-csal, ami szvsz tök kifejezővé teszi például a szőnyeget - meg úgy mindent. Van benne a szőnyeg alatt egy mezei arpeggio is, amivel egy analóg moog-ot próbáltam utánozni. Két basszus hangszín van összetekerve hozzá. Full impro az egész, szóval mondom még egyszer: szorrika, ha összevissza. Azt azonban talán mutatja, hogy mindenféle izét meg bigyót ki lehet ebből a régi darabból sajtolni. Pláne, hogy ez csak egy darab vas, és szvsz k*rva dögös egy hangja van. Vagy (és ez is lehetséges) én vagyok már idejétmúlt a 40 évemmel. Akkor viszont bocsánat, ha hülyeségeket beszéltem.
  5. A JV-1010 és a JV-2080 nem egy súlycsoport. Míg előbbi egy pénztárcabarát, ámde butított változat (tulajdonképpen egy lejátszó), addig a 1080/2080 már igen mély szerkesztési lehetőségeket nyújtó eszközök. A JV/JD sorozatból a létező összeset kipróbáltam már, végül a 2080-ast tartottam meg. A nagy kijelzőjének hála igen mélyen bele lehet mászni és roppant egyszerűen előállíthatók saját minták. Nem szabad ezen gépeket a gyári hangminták alapján megítélni! Azok csupán irányadó beállítások, melyek azért léteznek, hogy akkor is zenélni lehessen vele, ha valaki nem szeretne a hangszintézisben elmerülni. Ha viszont veszed a fáradtságot, fantasztikus dolgokat ki lehet belőlük tekerni. Fontos, hogy egy ilyen gépet ne mai szemmel nézz! Ma már kevés olyan kocka van, aki egy picurka kijelzőn szeretne hangszíneket kreálni, hiszen ott vannak a 4K kijelzők és csili-vili DAW-k. Ezek azonban engem és a magamfajta megszállottakat vajmi kevéssé inspirálják, és noha lényegesen több időt vesz igénybe egy ilyen eszközön valami egyedit és újat készíteni, közel sem lehetetlen és nagy mértékben szórakoztató. Egyes SR-JV kártyákon roppant okos és ötletes minták lapulnak, amelyeket egészen újszerű módon is lehet ám használni. Őrült izgalmas effekteket, szőnyegeket lehet ám kicsavarni ezekből és mindezt roppant jó áron, valamint - kövezzetek meg - de nagyon jó hangminőségben. Könnyű elhelyezni a mix-ben és egyszerre több hangszín is szólhat róla. Igásló na, lehet vele dolgozni. Roppant jól állnak neki a külső effektek (DP-4, Lexicon-ok), rászúrhatod keverőre, mert ebből még vastag jelszint jön ki és ha ez a topic nem a hangkártyákról szólna, órákon át mesélhetnék az érdemeiről. Oh, és a lényeg: nincs körülöttük elborult hype, így emberi áron lehet hozzájuk jutni.
  6. JD-800: szőnyegekhez nekem a best, nem tudom megunni Moog SP: a kedvenc moog-om, ez maradt. Sokat kipróbáltam, de nekem ez a leg Kurzweil K2000: főleg samplerként használom, ha valami nagyon egyedi kell, vagy ha klasszikus betéteket használok. Nord Lead 2: minden lead típust kipróbáltam 1-4-ig, de ez lett a kedvenc, a többi ment a levesbe. És a régi, nem a 2X. Imádom. Arp2600: régi vágyam, mindenre is gyó, de többségében sound design-ra használom. Megunhatatlan. MS-20: Mert Öveges prof megmondta, hogy minden háztartásban van MS-20. Igaza volt. Amúgy kick/snare/hihat és fx hangokra használom. Poly-D: Lehet a Behringert savazni, de ez a gép egy álom. Tényleg. Abszolút szerelmes vagyok belé, iszonyat inspiráló. Nekem a model D reissue-nál is jobban bejön. JV-2080: Mindenre is jó a mai napig. Ezen kívül effektek és outboard-ok. Az évek alatt sok vasat kipróbáltam, de a fentiek maradtak, más nem kell. Ezekhez egy élet is kevés, így hálát adok, hogy ilyen csodákhoz juthattam.
  7. Sound Blaster-rel kezdtem én is. Felvételeket talán még az SB16-tal toltunk, szintén gitárral. Volt kölcsönben egy Yamaha rompler is, azt is szénné digiztem, hogy aztán rájöjjek, semmire nem tudom használni, mert a memóriában úgysem férnek el a minták. Szép idők voltak és az volt bennük a szép, hogy végre elmúltak. Csabi GAS érvelésével teljesen egyet is értek, de nekem valahogy az jött be, hogy a DAW a középpont és arra vannak rászúrva a vasak. Egy-két apró kivételt eltekintve ma már mindent vasból használok, de igyekeztem megmaradni az észszerűség keretei között. Addig cseréltem a hangkártyát, amíg olyan szintre nem jutottam, aminek tetszik a hangja. Szintikből dettó. Viszont egy jó másfél éve úgy érzem, hogy nem kell semmi több, most érkeztem meg, minden úgy van, ahogy vágytam rá. Semmi nem hiányzik, a feleslegek meg már lemorzsolódtak. Hogy témánál maradjak: hangkártyából annyi de annyi van, hogy tényleg nagyon könnyű belőni, hogy meddig nyújtózkodjunk. Én anno a Sapphire 40-est is nagyon szerettem, de annak még kicsit mocsaras volt a hangja. Váltani nem váltottam volna, de a Firewire-nek mennie kellett. Jött a Clarett 8pre és ez már több mint tökéletes. Két-három éve használom és hiába próbáltam UAD-ot és RME-t idő közben, ott már nem hallok különbséget. Akkor meg minek a drágább. Nekem legalábbis nem kell. Pluginekkel nem élek, szóval ez a kis piros csík perfekt. Ellenben nagyon kell a 8 ki/be, és a 16-ot is ki tudnám használni, de egy patchbay-jel így már békésen elvagyok. Ha az ember lánya/fia nem gépben FX-ezik, akkor kell a 8 ki/be, mert ugye ki kell jönni egy-egy outboard-ra vagy effektre, majd vissza. És akkor még nem is vettünk egyszerre sok sávot. Egy szó mint száz, én mindenkinek nyugodt szívvel ajánlom a Clarett sorozatot, nálam minden létező módon bevált és végtelenül meg vagyok vele elégedve. Ez felett nekem már minden csak hype.
  8. MMate, ha segít, nagyon szívesen rászórok egy-két beállítási példát egy track-re - ha küldesz valamit. Jobb, ha Te döntöd el, hogy tetszik-e vagy sem. Régi bútor vagyok és simán lehet, hogy azért nem tetszik nekem, mert nem vagyok trendi. Meglehet, hogy nálad meg betalálna.
  9. Rezsót használok úgy nagyjából amióta megjelent (jesszus, kb 20 éve). Nagy SSL pultot még nem szexuáltam, de a Reason "Bus Compressor"-ját igen, beleértve az összes korábbi változatával. Kb a Rezsó egyetlen olyan funkciója, amit messziről kerülök. Nem tudom, hogy jól emulálja-e, de hogy nem szól jól, hogy nem természetes, az tuti. A teljes maszter szekciót ki szoktam kerülni és kimegyek vasra comp/eq/master végett. A rezsó szvsz egy fantasztikusan zseniáls daw. A layout full dedo (ízlések és pofonok kérdése ugye), de nagyjából mindent is meg lehet oldani vele. A maszteringet jól speciel pont nem (vagy csak én nem tudom). Nem ismerem a többi daw-t (Cubase, Logic és Ableton vótmá'), de ha maszter, akkor vas. Legalábbis szerintem.
  10. Blank

    Waldorf M

    Nincs veled az ég világon semmi baj. Ugyanakkor a JD-800-at részemről meg kell védjem, már csak azért is mert na! Nem kötelező használni, de a sok halom cucc közül amim valaha volt és talán lesz, még mindig ezt az öreglányt hajtom a legtöbbet és mindent is meg tudok vele oldani. Sz'al nálam nem vitrinben csücsül, mert best of ever. Egyébként minden szavaddal egyet kell, hogy értsek! Peace!
  11. Most épp Synthwave vonalon próbáltuk ki magunkat. Sokat kell tanulni, nem is úgy szól mint a mai Synthwav/Futurewave track-ek, de relatíve öregebb vasakkal pakoltam össze és nem pluginekkel, így kicsit nyersebben is szól. :) A kick-snare kombó egy vén Linn Drum-ból jön (kölcsön LA-2A-val színezve), a lead és az üveg hangok a szokásos Nord Lead 2 (még a régi öreg jószág), a pad egy JD-800, a basszus pedig ARP 2600.  Szívtam is eleget a hullámzásával, mert a két oszci fázisolgat egymással rendesen, de akkor is így tetszik, na. :D  Jah, zengetőnek most kihagytam a Lexicon-t és egy Specular REV 3-mal bohóckodtam, nagyon tetszik a cucc. Köszi, ha meghallgatod, fikázni ér! 

     

  12. Nem biztos, hogy itt bárki is hallgatja, de sosem lehet tudni. :) Elkészült az új nótánk - ha valaki kíváncsi lenne rá:

    Picike, egyszerű, de szeretjük. :)

  13. Hínnye, ma estére meg egy kis altatócska a Silent Noise projektbe. Most épp ez jött ki. :)

     

  14. Egy újabb nótánk... illetve egy három éves darab, csak most kicsit átdolgozva. Picit amolyan 2000 elejét idéző, picit veretősebb, picit pumpálósabb, de még mindig soft. Ha valakit érdekel esetleg:

     

  15. Sziasztok! Van köztetek még olyan elvetemült, aki a PC-k kényelméből vissza-visszakacsint a régi vasakra és esetleg hangszíneket is gyárt? Mostanában egy K2000-est gyötrök, nagyon beleszerelmesedtem. Előnye, hogy azt, amit egy PC-n összedobok 2 perc alatt, itt 2-3 napig bütykölöm, de annyira más feeling. Pedig időm nekem sincs rá a három gyerkőc mellett, de hát melegek a nappalok és így vonzóak a hűvösebb éjszakák. Legutóbbi agymenésem egy, a 90-es éveket idéző fúvós hangszín, amit furulya és shakuhachi hangmintákból kavartam össze. Ha esetleg valakit érdekel még az ilyesmi retrozás, örülök, ha megkukkantja a vergődésem. Stílszerűen egy 1991-es tracker zenét játszottam fel vele. Nem tudom megmondani az okát, de valahogy jobban passzol a JD-800-hoz és az analóg basszusokhoz ha a Kurziból jön a hang és nem PC-n prüttyög. Aztán lehet, hogy csak nekem érződik így. Bárhogy is, köszi, ha meglesed! Aztán persze minden építő kritikát szívesen veszek - ha van rám időtök.
×
×
  • Create New...