Jump to content
Ménemszól.hu

hunriksa

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    27
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Ennyit fórumozott

    847d 57m 24s

Megbízhatósága

3 Semleges

hunriksa tagunkról:

  • Rang
    Talpas

Legutóbb az adatlapod nézték:

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. hunriksa

    Megéri az alábbi eszközpark?

    Elsősorban beszédfelvételre (és énekgyakorlásra/felvételre) szeretném beszerezni az alábbi csomagot. Cakkpakk 840 000 Ft lenne, áruhitel konstrukcióban. Véleményeket várnék, hogy megéri-e ezt az árat, illetve jól válogattam-e össze a célhoz az eszközöket. A stúdiózásban van némi gyakorlatom, a fogalmak nagy részével tisztában vagyok, de bőven van még mit tanulnom. Az Apollo Twin egyrészt a remek konverterei miatt került a listába, másrészt szeretném megkezelni UAD-pluginekkel az éneket/voiceover anyagot. A felvételi környezet pedig jelenleg még egy 16 m2-es garzonlakás, parkettával. Előre is köszi! -Focusrite ISA One Analogue -Shure SM7B broadcast stúdiómikrofon -AKG K712 Pro referencia stúdió fejhallgató -Universal Audio Apollo Twin USB külső hangkártya -JBL LSR305P MkII 41W aktív bi-amp stúdió monitor -TC-Helicon VoiceLive Play harmónia és effektprocesszor -Alctron MA614B asztalra szerelhető rádió/stúdió mikrofonállvány A jelenlegi eszközeim: Presonus Studio 26 USB interface, dbx 286A preamp/channel strip, AKG K550 MKI fejhallgató, AKG D5 dinamikus mikrofon, Samson C05 CL kondenzátor mikrofon (korábban ezek helyett egy Neumann KMS 105 volt, de el kellett adnom, illetve nem igazán hozta jól a mélyet a hangomban)
  2. hunriksa

    Shure SM7B kerestetik

    Szép állapotú példányt keresnék otthoni ének- és beszédfelvételhez. Előny, ha kétféle (keskeny és "broadcast") gyári szélvédő szivacs van hozzá, illetve, ha még garanciális. Cloudlifterrel vásárolva esetleg ráfizetnék. Helyileg Budapest, Érd, Esztergom lenne ideális az átvételre.
  3. hunriksa

    Shure SM7B-t keresek

    Keresnék Shure SM7B mikrofont, gyári szélfogó szivacsával. Külső állapot nem a legfontosabb, de azért ne legyen nagyon lelakva. Kifogástalan műszaki állapotút keresek, ajánlatokat várok.
  4. silk: említetted a DSP-s hangkártyák effektjeit. Adott egy t.c. Electronic Konnekt 24D külső hangkártya, amiben (szerintem) elég jó kis onboard reverb és kompresszor/channel strip található. Viszont csak a reverb-et engedi át DAW-ba is, hogy felvehető legyen, a channel strip részt nem, ez gyárilag tiltva van, csak monitoron hallani. Érdemes küzdeni vele, hogy valahogy kivezetve rögzítsem annak a hangját is, vagy inkább valamilyen izmosabb plugint javasolnál? Fontos, hogy szinte csak beszédfelvételre használnám a cuccot, minimális énekkel (voiceover megbízások + hobbi énekelgetés). Előre is köszönöm!
  5. Köszi mindenkinek az eddigi tanácsokat! Most már nagyon közeledik a csere ideje, de miután játszottam egy-két jobb transient shaper plugin-nel (a kezeletlen szoba reverb-jét csökkentendő) kissé elbizonytalanodtam..elég jó eredményekre képes ez a KMS 105 is beszédnél, ha utólag "törődve" van vele. Kérdés: mik azok a tulajdonságok, amiket SM7B-re váltás esetén buknék (preamptól függetlenül, tehát maradna most a dbx 286A), illetve nyernék? Gondolok itt pl. olyanra, hogy már nem lenne meg a kondi mikrofon részletessége, cserébe nagyobb közeli hangnyomástűrés a dinamikus miatt...stb.
  6. Jut eszembe, Golden Age Project 73 preamp mennyire játszik jól az SM7B-vel?
  7. Mindkettő jól hangzik! Lehet, hogy először beszerzem az új preamp-ot, és kipróbálom a KMS 105-tel, aztán kiderül. Ha viszont nem válik be, érdekelne valakit egy tökéletes állapotú KMS 105? (gyári tépőzáras tok, gyári kengyel, használati útmutató, doboz is megvan elvileg valahol) SM7B cserében is benne vagyok 1:1-ben.
  8. PropaneB: a beszédmintákat nagyon megköszönöm..nem vagy véletlenül bariton hangfekvésű? AT2020 és SM7B érdekelne, az AK47 eléggé leszerepelt az egyik egy YT-s vakteszten (TLM102 és SM7B mellett). Az SM7B-t ajánlják az erősebb hangú felvételekhez, mert nem torzít be olyankor sem, de ez nagymembránossal is hozható? A C414 XLS már elvileg nem fér bele a keretbe..tudom, hogy ipari standard-nek számít, de nekem elég lapos volt a hangja a teszteken..mondjuk ez pont a későbbi EQ miatt jöhet jól. Igazából alapfelhasználásként semmi komolyra nem kell gondolni, alap voiceover (egyelőre), 25e Ft-os Auna USB mikrofonnal kezdtem az ipart pár éve, az akkori ügyfélnek még az a minőség is megfelelt, csak nem volt rajta direct monitoring, ezért váltottam XLR-re (Samson C05 kondenzátor -> AKG D5 dinamikus -> Shure Beta 58A dinamikus -> Rode Procaster dinamikus -> Neumann KMS 105 volt az evolúció eddig). A mostani ügyfelem simán elfogadta a KMS-sel készült felvételt is, de az én fülemet bántja (amennyire meg tudom ítélni a minőségét AKG K550 fülesen keresztül, ami szépen szól, de színez). Viszont a KMS 105-tel egyszerűen nem tudok úgy felvenni, hogy ne legyen "3D-s" a hang a hagyományos garzon akusztika miatt. A dinamikus Rode Procaster pl. tök süket volt mindenre, amit nem szemből kapott. De akkoriban még nem volt preamp-om, csak egy E-MU 0404 USB, azzal próbáltam kihajtani, kellett neki bőven kraft...aztán csodálkoztam, hogy a noise floor felugrott az egekbe. Az ISA-nál ami valóban meggyőző még, az az említett "svájci bicska" tényező..szimpatikus a cue funkció rajta, de ennek már nincs köze a hangminőséghez. Jó hír, hogy az SM7B-t rendesen ki tudja hajtani magában, akkor a dbx 286a-ra (főleg a noise gate részére) már nem lenne szükség mellette? Illetve, egy UA 710 Twin-Finity van annyival jobb az ISA One-nál, hogy megéri a plusz árat? Csöves témában eddig csak egy ART Tube MP Studio-val tudtam kísérletezni, az mondjuk nem volt túl meggyőző (ha már itt tartunk, érdemes bekötni azt a láncba, csak egy kevés csöves szín miatt, vagy túlságosan feldobná a noise floor-t?).
  9. rootkiller: A Sound Skulptor idehaza beszerezhető (az összerakott változat, mert nem értek DIY-dolgokhoz)? Ha jól látom, Neve klónról beszélünk, nagyon szépen és igényesen összeválogatott részekkel. Ez nem lehet gyenge, szerinted üti az ISA One-t?
  10. Igen, nézegettem is már sokat, mit tud..igencsak meggyőző az a hang. A későbbiekben erre is sor kerül..illetve, érdemesebb azt erőltetni egy Universal Audio SOLO/610 vagy UA 710 Twin-Finity ellenében? rootkiller: valóban, ez már élhetőnek tűnik. Mélyekben mennyire jó a TLM 102?
  11. Néztem, de hirtelen még nem aktuális, el kell tudnom adni először a KMS 105-öt is. Milyen preamp ajánlott ehhez?
  12. A TLM 102-ről azt olvastam, hogy nagyban hasonlít a hangképe a KMS 105-höz, csak természetesen az LDC-k előnyeivel, illetve a mélyvágó szűrő nélkül. Jól hangzik, de 200e-t most nem tudok rászánni. Az NT1000 nem szenved az NT1-A "betegségétől" (szibiláns magas)? Tényleg csak beszédfelvételről lenne szó, így annyira nem szempont, hogy minden létező frekvenciatartományban otthon érezze magát a cucc (ami ugye a több dologra használatos -vokál, hangszer felvétel- mikrofonoknál nagyon is az). Testes legyen a hangzás, és jól artikulált. SM7B-től őszintén szólva, félek kicsit, minimális követelménye a +60 dB tiszta gain, vagy legalábbis mintha ezt olvastam volna róla. Cloudlifter CL1-et idehaza be lehet valahol szerezni? Az még lehet kiférne az SM7B mellé, és tudtommal sokat segít az esetében. Szóval az SM7 a keményebb műfajokra (kraftosabb rock vokál) is jól használható? Mert ha igen, nem bánnám, ha ezt úgymond "extraként" tudná a leendő mikrofon.
  13. Köszönöm mindenkinek! Ha netán mégis nagymembrános kondenzátor mikrofont keresnék, melyek az ajánlottak 100-150e Ft ár környékén, ami kiemeli a basszus/bariton hangszín előnyeit? (de nem színez túlságosan)
×
×
  • Create New...