Jump to content
Ménemszól.hu

galingong

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    31
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    1

galingong last won the day on August 8 2019

galingong had the most liked content!

Kapcsolatfelvétel

  • Weboldalam
    http://grafiq.hu

Legutóbb az adatlapod nézték:

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

galingong's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

14

Megbízhatósága

  1. galingong

    Stúdió Monitor - Stereo vagy 2.1?

    Sziasztok! A kérdés adott, de kiegészíteném, hogy egy kicsit specifikusabb legyek: Kezndeném azzal, hogy már szinte egyáltalán nem zenélek, tulajdonképpen csak zenét hallgatok (esetleg néha videóhoz keverek hangot, de semmi komoly) egyszerűen megszoktam és megszerettem a "studio grade" cuccokat, de inkább multimédia-jellegű felhasználásról van szó. Már 4-5 éve egy pár Tannoy Reveal 501-et használok, ez egy 5" mélyközéppel ellátott near-field monitor, szeretem, ismerem, elégedett vagyok vele, szép, pontos a közepe. 80Hz-től lefelé nem nagyon történik semmi, ami eddig nem is zavart, mert volt mellé egy saját építésű mélyládám egészen a tegnapi napig, amikor az ebben lévő trafó és végfok számomra ismeretlen okból tönkrement. Nem akarom javítgatni, nem is igazán szerettem. Úgy gondolom 3 lehetőségem van, ebben szeretnék segítséget kérni, melyikkel járnék a legjobban. Eladom a mostani hangfalakat, hozzáteszek valamennyit és veszek használtan valami 8" wooferrel szerelt párt (kb. BX8, Rokit8 kategória jönne ki a büdzséből), de pont buknám a szép, pontos középtartományt, amit a Tannoyban szeretek és gondolom ezek is elfogynak 40-50Hz körül Ugyan ennyiből tudok venni egy kommerszebb, "hifi/házimozi" jellegű aktív mélyládát, ezeket nem egyáltalán nem ismerem, de biztos ki lehet fogni valami használhatót Veszek egy studio-grade aktív subot - ehhez nincs kedvem, mert a másik két megoldáshoz képest elég drága még használtan is és a kínálat is kicsi itthon. Nem tudom, hogy egyáltalán van-e hozzáadott értéke úgy, ahogy én használnám. Kiegészítő info - a helyiség kb. 25m2, az íróasztal 1m mély, így az egyenlő-oldalú háromszög (2 monitor és a lehallgatás pozíciója) oldalának hossza kb. 170cm. Tudom, hogy ez egy stúdió fórum és itt kevésbé ilyen jellegű felhasználásra vonatkozik a kérdés, de mégis szívesebben kérdezek itt, mint egy hifi fórumon Előre is köszönöm!
  2. Valóban nem szoktak rajzot kiadni, még a szervízesek sem kapják meg. Nem olyan rég adta meg magát egy ismerősöm Genelecje, égen földön kerestük, semmi nincs ezekhez. Viszont ez valóban végfok lesz. Nem tudom, mennyire vagy otthon ilyesmiben, de ha kompetens vagy, szedd szét, általában a végfok külön deszkán van. Lehúzod a tápot róla, megméred multiméterrel a tápot, ha az jó, akkor megnézed a végfok deszkán, hogy diszkrét, vagy IC-s. Ha diszkrét, tranyó-csere, ha nem, akkor IC-csere. Haverom cuccán még cserélni kellett 3 SMD ellenállást, szemmel láthatóan szétdurrantak. Nem egy nagy kaland, ha van alkatrész, pár óra alatt meg lehet csinálni. Hozzáteszem, hogy a szervízből elküldték, azt mondták csak komplett végfok modult cserélnek, és legkorábban januárban tudnak rendelni.
  3. Hát nem tudom... Ha eltekintünk a gombnyomásra meghajló PCB-től (ami a végleges verzióra persze ki lesz javítva), akkor is 2:20nál mutatja, hogy lötyögnek a faderek, majd hozzáteszi, "ilyen a 106 is, minden fader ilyen...gondolom...". Nem tudom miért mondja, szerintem volt már pár AKAI a kezében, aztán az valahogy mégsem lötyög. szerk.: A kételyeimtől eltekintve nekem is nagyon bejön a cucc, szerintem akinek nem jön be, az sznob vagy moduláris
  4. galingong

    Bass trap DIY

    Én a helyedben rácsavarnám a hagyományos táblában kapható szigetelőanyagot, negyedannyiba kerül. Egyébként amit keresel, annak az a neve, hogy alukasírozott kőzetgyapot csőhéj 25/300-as méretben, de szerintem pont ilyet nem fogsz találni. A googleben "kőzetgyapot csőhéj" kulcsszóra keress. Ha megépítetted, kíváncsian várom a tapasztalatokat, hogy milyen helyiségben használtad, hány darabot raktál be és ért-e valamit.
  5. Egy ideje követem őket Facebookon, engem is megvágott, ahogy megláttam. Ha nem nézi az ember a funkciókat, már a kivitel gyönyörű, de a tartalma is elég meggyőző. Külön öröm, hogy a készítők összes munkája open source, remélem ezúttal sem lesz másképp, készülhetnek a DIY junkiek utánépíteni. Nekem már izzik a páka, de még nincs fent repo githubon.
  6. Már nem azért, de úgy tudom, hogy az a dolga, hogy "begyorsuljon vagy lassoljon a hang". Ha megtartja a hosszát és változik a hangmagasság akkor az már valamiféle granular boszorkányság, ami szintén jó buli, csak nekem most arra egyáltalán nincs szükségem. De ha már itt tartunk - a kis méretű hordozható samplerek közül melyik tud granular samplinget?
  7. Köszi, a MS írásodhoz már volt szerencsém, amikor elkezdtem kutatni az eszköz után Az Electribe Samplerről szinte 100%ig meg voltam győződve, hogy megfelelő, inkább próbáltam kibackelni, hátha van használtan/olcsóbban cucc, ami szintén jó, így találtam meg a másik hármat. Na ja, ez alapján a Microsampler kiesik, és közben jobban utánajártam, az SP404 szintén. Marad az MPC500, az még működhet, ha valaki el nem kezd csúnyákat mondani róla
  8. Köszönöm, elolvastam. Nem jutottam sokkal közelebb, mert a kérdezőnek teljesen más igényei vannak, nálam kevésbé szempont a háttértár és a memória, sok rövid mintám van (dobok, esetleg pár drone vagy loop), persze nem vagyok tisztában vele, hogy pontosan mi mire elég, de azt gondolom 10-15 percnél nem lenne több "alapanyag" háttértáron. A külön effektelhető minták is (többek közt) azért volnának fontosak, hogy ne kelljen egy delay miatt egy 400ms hangból 4-8mp loopot csinálni. Ami részemről elvárás, hogy legalább CD minőségben játsszon vissza, kb.100 mintát azért be lehessen egyszerre importálni, és mondjuk 16ot vissza is tudjon játszani egyszerre egy betöltött "presetből". Amikről írtál, biztos komoly cuccok, bár egyiket sem ismerem, ami viszont probléma, hogy hatalmasak. Alapvetően az SP404 méreteiben gondolkodtam.
  9. Sziasztok, A samplert a világ egyik leghaszontalanabb dolgának tartottam egészen addig, míg nem gondoltam, hogy ideje dobni a jó öreg Ableton Live-ot, és inkább zenélni. Mielőtt valaki beleköt, nem mondom, hogy Live-val nem lehet, mert arra való, csak nekem nem ment. Nem szeretnék még egy "milyet vegyek" vagy "DAW vs. Hardver" topicot, inkább annak örülnék, ha lenne köztünk olyan, aki jó néhány samplert ismer/próbált/használt, és el tudja mondani a tapasztalatait az egyes hardverekkel kapcsolatban. Nem a legnépszerűbb műfaj manapság, sok a "dobgép", Tubeon pedig aránylag kevés az értékelhető anyag. Egy Microsampler jelenleg használtan pont feleannyiért vásárolható meg, mint az Electribe Sampler. Első ránézésre ég és föld a kettő, aztán néhány Youtube videó után egész hasonlónak tűnnek a funkciók. A MS még talán intuitívabbnak is tűnik egy kicsit. Számomra nagy hiányosság, hogy a mintákat nem lehet külön effektelni (illetve lehet, de csak resampling segítségével), emiatt mindenképpen az ES nyer, és valószínűleg minden szempontból "jobb" is az új fejlesztés - kérdés, hogy megéri-e kétszer annyit befektetni. A többi lehetőség hasonló árkategóriában az MPC500 és az SP404. Ezeknél is csak Master FX van, vagy ki lehet osztani külön-külön effekteket a mintákra? A kezelőfelület megint olyan, hogy az tudna mesélni róla, aki próbálta őket. A beépített sequencerek gondolom elég különbözőek, ez kevésbé érdekel, MIDI-vel hajtanám kívülről. Számomra ezek a fő szempontok, de ha valakinek van bővebb tapasztalata, nagyon megköszönöm, ha mindent leír, ami eszébe jut Köszi, szép napot!
  10. Pont ilyesmikkel próbálkozom mostanában. Milyen technikák vannak erre? Egynek ott van, ami az egyik Patch Lab videóban is volt, amikor egy filterbankot csavargat az ember különböző felharmonikusokat kiemelve. Láttam valami Volca cuccot is Erbe Verbbel rommázengetve ambient padnek, az is erős volt, tisztára mint egy poliszinti. Vannak még valahol gyűjtve ilyen jó kis trükkök modularra?
  11. Köszi, ilyesmire gondoltam. Nem tudod, van-e esetleg ennek valamilyen szabvány elnevezése? Amiket itthon találtam rövidebb keresgélés után, mind 2mm-es gridre mennek, nem is értem. Szerk.: Közben megtaláltam, csak rossz helyen kerestem
  12. Még egy kérdés - milyen fajta wire-to-board csatikat használtál? Eddig próbáltam eurorack szabvány szerint építeni a cuccaimat, aztán rájöttem, hogy semmi értelme, mert amíg nem nyerek a lottón addig nem lesz kommersz modulom Így sokkal egyszerűbb, és most kezdek egy új racket, így nem ártana már az elején eldöntenem milyen header illetve csatlakozó fajtát fogok használni (elsősorban táp osztásra, de adott esetben PCB-front panel csatlakoztatásra is. Van esetleg erre javaslatod?
  13. Azt hiszem félreérted, mindkét végén ugyan az van. A Jack-TRS csupán annyit jelent, hogy a hagyományos 6,3mm-es (1/4") "Jack" csatlakozón 3 érintkező van(Tip,Ring,Sleeve), így alkalmas asszimetrikus sztereó, vagy szimmetrikus monó jel átvitelére. Szemben a TS (Tip, Sleeve) csatlakozóval, amin két érintkező van, ezt használják jellemzően hangszerek csatlakoztatásához. Ahogy már elhangzott, szimmetrikus jelvitelnek csak akkor van értelme, ha a küldő és fogadó oldalon is releváns. Én csak a hangkártyám és a monitorok közt használom, de életszerű példa lehet egy digitális szinti, vagy modern keverő, stb kimenete és a hangkártya bemenete is.
  14. De jó, hogy ezeket leírtátok, pont a fent említett két MI modul volt, amit eddig nem volt szerencsém kipróbálni de kíváncsi voltam a működésükre. Gondolkodtam a Braidsen egy ideig, de hogy őszinte legyek mióta a modulart tekerem, el is felejtettem mennyire utálom az aliasingot A Clouds meg annyira durva, hogy bele sem gondoltam, mire tudnám használni, de talán jobb is így. Minél korlátozottabbak a lehetőségek, annál kreatívabb az ember.
  15. Tényleg szép munka. Én mondjuk nem tudnám magam rávenni, hogy két PCB-ből csináljak mixert, még a VCO-im is 1 PCB-n vannak. Egyedül azért csináltad így, hogy ne kelljen kábelezni a csatikat?
×
×
  • Create New...