Jump to content
Ménemszól.hu

iramrezso

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    51
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    4
  • Ennyit fórumozott

    286d 13h 40m 24s

iramrezso last won the day on August 1 2017

iramrezso had the most liked content!

Megbízhatósága

10

iramrezso tagunkról:

  • Rang
    Káplár

Legutóbb az adatlapod nézték:

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Példa egy "ujjgyakorlatra", az OP-1 mint looper/sampler
  2. Nyilván személyes vélemény volt az enyém is, és tökre megértem, ha neked nem jött be, nem is akarlak meggyőzni az ellenkezőjéről. Nekem az volt nagy flash ezzel a kis kütyüvel (ami, ismétlem, megint csak rizikós vásárlásnak tűnik minőségi szempontból), hogy piszok hamar sikerült vele használható, sőt jelenleg is használatban lévő trackeket összehoznom, szinte az első bekapcsolástól. Ilyen eddig nem nagyon volt más cuccokkal.
  3. Félreérthetően fogalmaztam. Nem te voltál provokatív, hanem inkább én annak idején a hivatalos fórumon
  4. Off-topic: ezzel nem értek egyet. Próbáltam az OP-Z-et (ha már a TE minőség szóba került, már úton van vissza a boltba, mert szarok a gombjai ), szerintem elég intuitív ez a screenless ui. Erősen hagyatkoznod kell a füledre is, persze, de ez külön jó pont sztem, hiszen hangszerről beszélünk
  5. Hát ezt ügyesen berakta a rendszer az egész diskurzus legelejére, mint második hozzászólás, pedig tegnap este írtam Na, mindegy, annyit tennék még hozzá, hogy bár szidjuk a TE supportot, velem az élvonalban, nem árt megjegyezni, hogy korábban az OP-1 rengeteg támogatást kapott, hasznos új funkciókkal, effektekkel, szintikkel kiegészítve. Ez , ugye, aztán évekre megszakadt. Most, hogy újra piacra dobták, talán esélyes, hogy ismét fejleszteni fogják. Van még benne potenciál. Ha más nem, a megnyomható tekerők, amit egyelőre csak az FM rádió automatikus hangolására használhatunk, de annak idején ígérték, ezt a funkciót ki akarják jobban aknázni a hangszeren. De valóban kérdés, össze tudja-e szedni magát a TE végre.
  6. Szóval akkor egy részletesebb beszámoló. Mi az OP-1? Egy ilyen mindenes kis izé. De tényleg, nagyjából amit egy stúdióban megtennél, azt ezen megcsinálhatod, nyilván kicsiben, limitáltan, de azért elég szabadon. Vannak különböző szintijeid, hozzájuk envelope, egy választható effekt, egy választható lfo. Tudsz sampling-elni (sample-t rögzíteni mikrofon, line-in, beépített rádió vagy internal forrásokból, és utána szeletelés, pitchelés, loop pointok kijelölése stb.) Működik a re-sampling is, hiszen a magnóról kivágott szelet a sampler-be is rakható és viszont. Használhatsz különböző szekvenszereket a hangszerek vezérlésére, de lehet simán csak billenytűzni. Akárhány layer-t fel tudsz venni a négysávos magnóra. Az a timeline, csak nem midi, hanem hangsávokkal. Tudsz loopokat kreálni rajta, copy-paste (a maga módján), komplett tracket készíthetsz vele. A magnóra felvehetsz akár külső hangforrásból is. Van egy mastering szekció, level, EQ, egy darab master effect és egy drive/compressor. És a kis performance-od mindenestül, impróstul, magnóstul, masteringestül rögzítheted egy virtuális lemezre, ami egy hangfájl persze. Ezt később kimentheted, aztán azt csinálsz vele, amit akarsz. Természetesen a magnó négy sávja is egy-egy hangfájl, azokat is gyúrhatod más eszközökkel tovább. Egy fontos apsektusa még a kütyünek a Do-And-Forget vagy hogyan írjam megközelítés. Vagyis megcsinálod a tracket, felveszed, lemented, és jön a következő. Nem tárolsz rajta sokezer hangszínt és több száz projektet. A következő számhoz már minden bizonnyal törlöd a magnót, és új presetek veszik át az előzőek helyét. Miért jó? Mert inspiráló. Mert jó ránézni. Mert muszáj nyomkodni Mert annak ellenére, hogy egy ilyen kis hordozható stúdió, valójában ízig-vérig hangszer. Mivel nem midit rögzítesz, hanem hangot, muszáj játszanod a zenét. Nem tudod még a szekvenszerekkel sem leprogramozni a legtöbb futamot, hiszen, bár az indítás pontosan időzíthető, a váltásokat már neked kell manuálisan triggerelned menet közben egy adott loopon belül. Pl. egy hosszabb leprogramozott futam közben a pitch váltást. Vagy a dupla szekvenszer esetén a két komponenst irányítani. És akkor már persze jön hozzá az imprózás, meg amit nem akarsz leprogramozni, mert annyira jók a billentyűk ezen a kütyün, hogy inkább felbohóckodod. Szóval kell hozzá ritmusérzék, meg az is, hogy érezd, amit csinálsz. Mint egy klasszikus értelemben vett hangszeren. Miért szar? Mert kitéped a hajad néha, amikor véletlenül letörölsz (kivágsz) a magnóról vmit, és későn veszed észre. Undo ugyanis nincs rajta. Ha időben észreveszed, persze, még vissza tudod tenni, de utána annyi. És azért is, mert néha túl körülményes egy-egy művelet. És mert néha könnyű egy funkciógombot megnyomni mondjuk egy hangbillentyű helyett. Meg a szintikből kicsavarni vmi használhatót sem egyszerű. Egyáltalán az egész OP-1 hangzása könnyen gagyinak tűnhet, de gyakorlással, odafigyeléssel elég jól tud szólni azért. Mondjuk én ezzel még mindig szenvedek És mert a support kritikán aluli. Én két éve(!) jeleztem egy rendkívül bosszantó szoftveres hibát a TE-nek. Tényleg gáz volt. Videót küldtem róla, hogyan lehet reprodukálni. Örültek neki. Aztán szartak rá. Időnként rájuk írtam, azt se tudták, mi van, párszor elküldtem még a videót. Mindig örültek. Aztán annyi. Mondom, két éven keresztül csináltuk ezt. És csak most sikerült előállniuk egy új firmware-rel, amiben végre orvosolták. Persze most megint örülök De ez a hozzáállás nagyon is jellemző a TE-re. Nem reagálnak, ha meg esetleg válaszolnak, az a legtöbb esetben semmitmondó. A gyártási minőség is megkérdőjelezhető náluk az utóbbi időben, saját tapasztalatból is mondom. De megéri-e? Nagyon nehéz kérdés. Mielőtt vettem, a hivatalos fórumon teljesen hasonló kérdéseket tettem fel, mint itt @Koródi Csaba, kicsit direkt provokatívan is. Végül nem bántam meg a vásárlást, persze én még a mostaninál értelmesebb áron vettem. A sok bosszankodás mellett sok örömöt szerzett már nekem ez a kis hangszer. Egy dolog fontos: ne várd azt, hogy valóban mindenes és egyben teljes értékű DAW lesz. Ha nem ezt várod el tőle, hanem hangszerként tekintesz rá, amin akár önálló tracket is létre tudsz hozni, akkor sokkal nagyobb az esélyed, hogy jól kijöttök egymással. Ha komplex, kommerszebb projekten akarsz dolgozni, válassz inkább egy igazi DAW-ot. Ezen egyszerűen csak játssz
  7. @Cortez, mindazonáltal javaslom, ne offoljuk ezt a topicot, javaslom, nyiss egy külön társalgást a kezdéssel kapcsolatos kérdéseiddel, biztosan sok hasznos infót fogsz kapni, és nem kell más hozzászólások között visszakeresned, ha később szükséged van rá Ettől függetlenül, ha az OP-1-gyel kapcsolatos további kérdések vagy gondolatok merülnek fel benned, ne habozz megosztani itt
  8. @Cortez, ahhoz, amiket leírtál, sztem inkább keress egy szimpatikus DAW-ot (Live, Reason vagy bármi más) meg egy midi controllert. Aztán meglátod, elég-e, szereted-e, abban sok mindent megtanulsz, és aztán eldöntheted, akarsz-e speciálisabb kütyüt mellé vagy helyette. Jó és izgalmas indulás lehet pl. egy Live és mellé egy Push 2. Meg persze külső hangkártya. Máris ott egy érdekes, hangszerként is használható kontroller, néhány szoftveres szinti és egy profi sampling framework.
  9. Nem, a szekvenszereknek és a magnónak ilyen szinten nincs köze egymáshoz. A kiválaszott szekvenszer meghajtja az aktuálisan aktív szintit vagy "dobot", ha úgy akarod. A magnóra ugyanakkor azt veszel, fel amit akarsz. Ráadásul overdub külön minden sávon, szóval végeredényben annyi layert hozhatsz össze a magnón, amennyit nem szégyellsz
  10. Gyors válaszként egy másik videó ebben a témában A hosszabb válasz majd később. Még magam sem tudom, pontosan mi lesz Igazából nagyon nehezet kérdezel.
  11. Persze, kérdezz. Ha tudok, szívesen válaszolok És egyetértek Csabával, folytassuk ezt a diskurzust itt, ebben a topikban, mindannyiunk okulására
  12. Nem tudom, milyen videókat néztél, de ez egy elég jó tutorial egy elég jó fazontól: Ezenkívül az online manual böngészése is hasznos. Jó kütyü, komoly kütyü, de nem adja magát könnyen, viszont beszippant. Profin szóló track-et nehéz egyből kihozni belőle, bár van, akinek sikerül, általában azért elkél az utómunka. Sokan inkább scetch-eléshez meg loopok készítéséhez használják leginkább. Én mondjuk csináltam már vele pár full tracket, persze utómunkával (eq, mastering, ahogy bennfenntes körökben ezt mondják), de mondjuk én nem a like-okra gyúrok, engem egy kerek l'art pour l'art már boldoggá tesz Viszont most, hogy hosszú készlethiány után újra piacra dobták új kijelzővel, a jelenlegi ára már pofátlanul horribilis, förtelmesen sértő
  13. iramrezso

    Elektron mkII széria

    Az így is MKII-n, ott is maradt az 1GB tárhely. Ahogy a Digitakt is annyit kapott, ha jól emlékszem.
  14. iramrezso

    Elektron mkII széria

    Azt sztem sem érdemes, ja. Főleg, hogy minden bizonnyal a flagship synth vonalat sem hagyja érintetlenül az MKII trend, és elég komoly durranást gyanítok ezen a téren
  15. iramrezso

    Elektron mkII széria

    Nem olyan ronda az
×