Jump to content
Ménemszól.hu

julezko

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    9
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Ennyit fórumozott

    12d 17h 22m 1s

Megbízhatósága

5 Semleges

julezko tagunkról:

  • Rang
    Talpas

Legutóbb az adatlapod nézték:

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. julezko

    In-Ear Monitor Kaland 1/2

    Sziasztok! Én egy elég sokat játszó zenekarban vagyok billentyűs, a hangmérnökünkkel együtt a technikai megfejtő. Mi is a Microsonic formára öntött füleseit használjuk. Mind az 5-en a színpadon. Január óta használjuk, csak jó tapasztalataink vannak. Évi kb. 60-70 koncertünk van, az előző évekhez képest, amikor monitorládákat használtunk, óriási előrelépést jelentett. Persze meg kell szokni. Azt viszont tudni kell, hogy teljesen nem szűr ki minden zajt. Pl. a sub-ok beférkőznek elég rendesen. Főleg ha a színpad alá, vagy a színpad elejére teszik a subládákat. De ez még akár jót is jelenthet, mivel van olyan mély tartomány amit a füles már nem ad vissza. De tudni kell, hogy a fülre öntött fülesekből ez talán a legolcsóbb, de ár-érték arányban megfelelő füles. Mi egy amerikai céggel vettük fel a kapcsolatot, ott 200.000 forintnál kezdődött egy alap füles, ami itt mondjuk 60.000 Ft. Pár negatívum. Miután megvettük mindenkinek a fülest, rádiós szettet az énekesnek, rá kellett jönnünk, hogy sokkal több időt vesz el a monitor keverés mint előtte. Mert eddig mindenki csak magából kért, mivel akkora volt az áthallás az erősítőkből, a dobbol meg a monitorládákból, konkrétan minden üvöltött. Most meg mindenki aprólékosan végigkért minden dob és gitármikrofont. Egy klubban egy hosszú beállás még megengedett, fesztivál szezonban nem. Ott fél óra van felpakolásra, beállásra. Ezért ilyen szituációban nem árt egy digit pult, előre mentett monitor beállítással. Persze mellé saját mikrofonok dobhoz, erősítőkhöz, és persze egy előre kitalált, jól bevált mikrofonozási technikák (pl. egy Glynn Johns dobmikizés mindenhol gyorsan és pontosan megoldható pár testmikrofonnal kiegészítve). A mi tapasztalatunk alapján az elmúlt majdnem fél évben, kb. ugyan azt kaptuk vissza a fülünkbe minden koncerten. Szóval ez egy hosszú és költséges folyamat, de ha már az énekesnek megvan, már az is nagy segítség. Persze dolgozunk a további lépéseken. Mint pl. gitárládák izolálása, mert azok még mindig elég hangosak. És higyjétek el, egy csendes színpad hatalmas változást jelent pozitív irányba a PA-n. Ha bárkinek kérdése van, nyugodtan keressen meg. Nem azért írtam, hogy bárkinek a mondanivalóját megkérdőjelezzem, csak leírtam egy zenekar és a hangmérnöke tapasztalatait. A cikk nagyon hasznos és várom a következő részt. Üdv. Gyuszkó (Vad Fruttik)
×