Jump to content
Ménemszól.hu

Papa

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    16
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    2
  • Ennyit fórumozott

    3d 6h 49m 17s

Papa last won the day on January 6 2018

Papa had the most liked content!

Megbízhatósága

17

Papa tagunkról:

  • Rang
    Talpas

Legutóbb az adatlapod nézték:

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Papa

    Zenekészítés iOS-en

    Üdv mindenkinek: Avicii - Wake Me Up : Songs in Garageband (iPhone & iPad) #7. https://youtu.be/uMHaM-eJFnA
  2. Papa

    Zenekészítés iOS-en

    Üdv mindenkinek! Queen - Radio Ga Ga : Songs in Garageband (iPhone & iPad) Part 6. https://www.youtube.com/channel/UCNuAsE15HnP8p8-vN6cEoUg
  3. Papa

    Zenekészítés iOS-en

    Köszönöm szépen! Nem az én érdemem, hanem a hardveré-szoftveré. Mit nem adott volna Mike Oldfield vagy Presser Gábor 1975-ben egy iPhone-os Garagebandért! Ahogy a NASA mit nem adott volna a Holdra-szálláskor egy Commodore 64-ért!
  4. Papa

    Zenekészítés iOS-en

    Köszönöm szépen! Parancsolj, kéhlek: (Mike Oldfield - In Dulci Jubilo) : https://youtu.be/Ecn2_-y-bLA
  5. Papa

    Zenekészítés iOS-en

    Köfi! 😀
  6. Papa

    Zenekészítés iOS-en

    Létrehoztam egy Youtube-csatornát, amelyben Garageband-del (iPhone) készített cover-ek hallhatók annak illusztrálására, hogy ezen a pöcsnyi telefon mire képes a Garageband. Annyi turpisság van a dologban, hogy a sávokat Cubasis-ben (iPad) mastereltem és mixeltem, hogy azért valahogy szóljanak. https://www.youtube.com/channel/UCNuAsE15HnP8p8-vN6cEoUg?view_as=subscriber Az alábbi számok hallhatók: 1. Beatles - Let It Be 2. Ben. E. King - Stand By Me 3. Boney M. - No Woman No Cray 4. The Police - Every Breath You Take 5. Mike Oldfield - In Dulci Jubilo (előkészületben) Üdv. mindenkinek!
  7. Gratulálok, remek összefoglaló, élvezetes stílusban. Tényleg rendet vág az iPad-es szoftver-dzsungelben. Sok tanulópénzt megspórolhattam volna, ha korábban olvasom. Hadd említsem itt meg - hátha segít az eligazodásban - a musicappblog.com-ot, az iOS-os zenekészítő szoftverek mustráját. Alapos bemutatót tart, sőt részletesen beszámol minden egyes update-ről. Talán kicsit reklámízű, óvatosan bánik a kritikával, de ezt azzal ellensúlyozza, hogy ami gagyi, arról nem is ír.
  8. Papa

    Zenekészítés iOS-en

    Kedves Csaba! Kedves Kollégák! Nem tudok különösebb workflow-ról beszámolni, hiszen mindent autodidakta módon, mondhatnám "érzésből" csinálok, bár kétségkívül némi előnyt jelent, hogy zeneszerető környezetben nőttem fel, és igyekeztem az összhangzattanból, és általában a zeneelméletből is valamit elsajátítani. A zenekészítésre - a tinédzserkori tábortüzes gitározások után - is csak néhány éve adtam a fejemet. Így röviden a következőt tudom elmondani: 1. Általában nem számokban, hanem stílusokban gondolkodom. Számos irányba beleszerettem: volt ír népzene-, nashwille-i country-, ibizai tropical house, nyugati parti gettózene- stb. korszakom. Mostanában a chillout és az ambient világában utazom. Ha beleszerettem valamelyikbe, akkor általában egy komplett lemeznyit készítek belőle. Nem nagy tudomány: minden stílusnak megvannak a klasszikus jegyei, harmóniavilága, hangszerkészlete. Hogy aztán tehetség, invenció is van-e abban, amit csinálok, vagy csak zenegyártásról van-e szó, az már más kérdés. 2. Valahogy úgy alakult nálam, hogy nem dudorászással, dallammotívumokkal indul a munka, hanem chordprogressziókkal és a stílusjegyek (hangszerek, dobok, a bpm stb.) kiválasztásával: ez általában meghozza az ihletet is :-) 3. Mivel hangszeres tudásom minimális, általában midiket rajzolgatok. Ezt Cubasis-ban csinálom, de - főleg a billentyűsök esetében Garageband-ben is így írom a futamokat. Annál is inkább, mert bár rengeteg billentyűs szoftverem van, a Grand Piano hangja a Garageband-ben utolérhetetlenül szép: az iGrand Piano vagy az iElectro Piano összesen meglévő 30 zongora-emulátorainak egyike sem közelíti meg. Kezdetben a Chordbot arpeggio-futamait is használtam, később ugyanezeket midiben exportáltam és módosítgattam, aztán ez túlságosan kevésnek bizonyult, így a bal kéz játékát is midiben írom meg, persze rengeteg pöcsöléssel, hiszen az egyes hangok dinamikájától kezdve mindent kézzel kell definiálni. Megvettem a Sessionband szinte összes kiadását a country-tól az EDM-ig, de ezek sajnos egyrészt nem stúdióminőségűek, másrészt a hangok "kézzel" nem módosíthatók benne, így inkább ötletelésre használom őket. Számos dob-emulátorral dolgozom: Drum Machine 1-2, Elastic Drum stb. Érdekes, hogy még ezek a profi, több tucat legendás dobszintetizátort reprodukáló emulátoroknak sem mindegyike képes például arra, hogy 4/4-től eltérő ütemeket produkáljon (lásd a lenti számot, am 3/4-ben készült). Aztán ott vannak a különféle sample- és hangszergyűjtemények,számos kiegészítőkkel, mint a UVI Beathawk-ja, az IK Multimedia Sampletankja, a MusicStudio, a Thumbjam, a különféle szintetizátorok. Ez utóbbiakat (Magellan, Arturia, Waldorf stb.) azt hiszem, senkinek kell bemutatni. Kedvencem a sample-csomagokkal feltuningolható SynthMaster Player, amelyik bár inkább az EDM-re koncentrál, számos más kiegészítő is vásárolható hozzá. Ha van kedved, akár Vangelis, Rick Wakeman vagy Tomita hangmintáit is megveheted hozzá, és akkor szólhat a Tűzszekerek :-) 4. A sávokat még mindig Garageband-ben állítom össze, mert az ő vágás-, másolás-, illesztés-technikáját megszoktam, majd az egyes sávokat a Garageband "solo"-opciójával a Cubasis Audio-könyvtárába exportálom (2-3 MB-os sávok lesznek belőlük), ahol aztán egy önálló project-ben újra összerakom őket. Teszem ezt azért, mert a Garageband keveréstechnikája nagyon rossz hatásfokkal dolgozik: 4-5 sávnál többet már nem tud korrekten kezelni, (egy erőteljesebb dob pl. elnyomja a többi hangot), míg a Cubasis-nek 30-40 sáv meg se kottyan. Nem beszélve a Cubasis-ben meglévő, vagy ahhoz külön vásárolható effektek tucatjairól. A masteringnél is hályogkovács módjára dolgozom, a fülem után megyek, persze próbáltam ellesni a neten lévő különféle mastering-videókból valami okosságot is. 5. Bár vettem a netről néhány sample-csomagot, Construction Kit-et (ahogy ezeket hívják), amelyek komplett számokat tartalmaznak önálló sávokkal, 24-bites Acid wav-ban (ami ugyebár igazodik a DAW-okban a hangnemhez vagy a bpm-hez) vagy akár midi-ben, érdekes módon egy se volt, amit fel tudtam, vagy fel akartam volna használni: egyszerűen irritál, hogy tőlem független hangfutamokkal dolgozzak. Inkább csak inspirálólag hatottak. 6. Hát röviden ennyi. És ha már a mostani chillout-korszakomról beszéltem, felteszek ide ismét egy saját opust: nagyjából illusztrálja mindazt, amit most leírtam.
  9. Papa

    Zenekészítés iOS-en

    Kedves Csaba, kedves Kollégák! Az iPad-es zenélés elég régóta foglalkoztat, úgy gondolom - a képességeimhez mérten - többé-kevésbé otthon vagyok benne. Csaba kételyei, töprengései ezért közelről érintenek, és magam is sokat teszek azért, hogy autodidakta zenészként a legtöbbet hozzam ki az iPad (és általában az iOS) lehetőségeiből. (Itt jegyzem meg, hogy Csaba "Green fields" című számára évekkel ezelőtt véletlenül bukkantam rá a Youtube-on, és őszintén mondhatom, hogy inspiratív volt). A részletekkel most, első körben nem terhelnék senkit. Röviden annyit, hogy rengeteg szoftvert vásároltam, és évek óta próbálgatom, feszegetem ezek határait. Általában midi-ben írom a zenét, ehhez igyekszem megtalálni a megfelelő hangmintákat, majd - érdekes módon még most is - GarageBand-ben állítom elő a sávokat. Nemcsak azért, mert ez volt az első szoftver a zenei szárnypróbálgatásaimban, hanem mert mind a mai napig úgy látom, hogy ebben lehet a legkönnyebben dolgozni. A masterelés és a végső "termék" előállítását aztán persze kicsivel profibb DAW-okban, főleg Cubasis-ban végzem, annak minden korlátaival együtt. (Bár az új Cubasis 2 már lényegesen többet tud az eddig ismert DAW-oknál). A zenei stílusom elég sokrétű: a reggae-től a chillout-ig, a tropical house-tól az urban zenéig mindent csinálok Eléggé megtapasztaltam, hogy amióta a zene a művészet felől eltolódott az ipari gyártás felé, minden zenei stílusnak megvannak - sajnos - a tuti receptjei. Akárcsak a hollywood-i filmeknek, ahol részletes előírások mondják meg, hogy hanyadik percben kell a nézőnek elsírnia magát vagy elfehéredő ujjakkal belekapaszkodni a moziszékbe. Hogy aztán ehhez tehetség, valami plusz is járul-e, amitől a film jó film, a zene pedig jó zene lesz, az már egy másik történet. Csatolok bemutatkozásképpen egy számot: ez éppen az általam kitalált - úgynevezett - urban classical stílusba tartozik, ahol a klasszikus zenét a hip-hop-pal próbálom meg ötvözni. Hangsúlyozom: az elejétől a végéig minden hang és minden munkafázis iPad-dal (most éppen iPad Air 2-t használok) készült. Ha volnának kérdések, természetesen szívesen válaszolok.
×
×
  • Create New...