Jump to content
Ménemszól.hu

svertomi

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    33
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    5
  • Ennyit fórumozott

    4d 20h 33m 39s

svertomi last won the day on May 3 2013

svertomi had the most liked content!

Megbízhatósága

10

svertomi tagunkról:

  • Rang
    Talpas
  • Születésnap 1969-09-18
  1. svertomi

    Korg X3

    Amit a Csaba írt, hogy: "a billentyűzete alatt két szívószál-szerű grafit bevonatú gumicső húzódik" , na az rendesen rémületes volt. Szeretett átlyukadni. Akkor aztán lőttek a dinamikázásnak.
  2. Azért az a limiter legyen csak a legvégén minden esetben, szerintem. A többi cucc pedig úgy, ahogy tetszik.
  3. svertomi

    cubase grid beállítása

    A kvantálás felbontásának sűrítésével.
  4. svertomi

    Audio szerkesztés

    Hááááát, vele én is szívesen.....
  5. svertomi

    Audio szerkesztés

    Jó, a "huszon" az egy kicsit túlzás!
  6. svertomi

    Audio szerkesztés

    Amit, s ahogy a Diana Krall énekel, azon nem lehet, nem szabad javítani csak azért, hogy "tiszta" legyen. Pont a lényegét veszítené el ez a senkiével nem összetéveszthető énekhang, feeling... A Melodyne valóban a legjobb a javítgatásra. Magam is ezt használom tinenhuszon éve; van egy-két szabály, aminek betartásával nem szedi szét az éneket: - Nem szabad "egy gombnyomásos" automata üzemben használni, végig kell menni szavanként az anyagon, s kézzel korrigálni. - A zöngétlen, frekvencia-ügyileg meghatározhatatlan betűket ( s, sz, c, cs, stb..)le kell vágni, s nem piszkálni, tologatni. - Az editálásnál a " Selected Note Offset" ablakot, ill. a " Selected Note Pitch Alignment" funkciót kell használni ( az editor ablak tetején van mindkettő), mert korántsem biztos, hogy a "szemre" 100 % -ra helyén lévő hang a jó. Sőt! Van úgy, hogy csak az utóbbi funkciót használom. - Ha nagyon mellé van énekelve, és muszáj helyrehúzni a hangot, használni kell a formáns editálást. - Van úgy, hogy nincs "belső kunkor" a hangon; azt a hangot sem szabad piszkálni. Röviden ennyi jutott eszembe. Cső!
  7. svertomi

    Mixing drums

    Szia! Én úgy szoktam a pergőt hangsúlyosabbá tenni, hogy átmásolom két sávra. Ha van sodronyhang is, akkor kiküldöm a felsőt- alsót egy group-ra, valamilyen arányban, és azt kezelem egy sávként. Az egyiken megcsinálom az elejét, a másikon a hosszát a hangnak. Mindkét sávra kompresszort ( 1176-ot a Scope kártyán ) rakok a következő beállításokkal, idő- ügyileg. Eleje: lassú attack, lassú release. Hossza: gyors attack, gyors release. A tempó határozza meg alapvetően ezeket az értékeket. Kísérletezni kell velük, ill. a többi paraméter beállításával. Lehet vaddisznó módon is tekergetni, ha belefér az adott stílusba. Lehet arányokkal játszani. Vagy azzal, hogy jól meglapítom- mondjuk - a sodronyos sávot már előtte. Millió lehetőség létezik, de jó, ha van egy kitapasztalt, megjegyzett szisztéma, mert elő szokott ferdülni olyan is, hogy nem emlékszem arra, mit, hogyan állítottam elő, és szeretnék hasonlót, de nem megy..... Aztán ha kész, és jónak tűnik arányában, mehet a Snare Group-ra az eredeti pergőhanggal együtt. Aztán ammeg megy a Dob Group-ra, összefogódni a többivel. Dióhéjban ennyi.
  8. svertomi

    cubase midi latency

    Szerintem legjobb, ha az ember a program-és kontrollcséndzs üzeneteket beírja egy külön MIDI part-ba, így nincs gubanc, ha változtatni kell ezeken...
  9. Sikerült feltölteni, amit szerettem volna az "ALBUM" helyére: Én meg ezt a maszteringláncot használom, kisebb-nagyobb változtatásokkal:
  10. svertomi

    mastering

  11. http://menemszol.invisionzone.com/uploads/tn_gallery_954_71_111431.jpg
  12. Egy képet szerettem volna az "Album: izé" helyén, de nem sikerült...
  13. Kétezer valahányban meg kellett csinálnom valakinek egy Celine Dion alapot a One Heart c. lemezről. Szenvedtem vele, ugyanis rémületesen meg van csinálva. Aztán utánanéztem, hogy kik készítették, milyen eszközökön csinálták a lemezt, s ekkor találkoztam Vladimir Meller nevével, aki mint masztering hangmérnök vett részt a munkálatokban. Azt tapasztaltam, hogy ez az ember maximálisan odafigyel a ZENÉRE. Olyan hangosak a számok, amilyennek kell lenniük. A belső dinamika megmarad a munkáiban. Sőt! Nem azt csinálja, hogy "átengedem ezen-azon egyféle beállítással, asztá' jóvan", hanem felszeleteli a dalt, úgy, mint Verze, Refrén, Bridge, s ezeket mind külön-külön processzálja más-más beállításokkal. Hol a kompresszor, hol a limiter dolgozik jobban. Ez úgy néz ki -mondjuk- egy hangeditáló programban figyelgetve, és hallgatgatva: , hogy a jel megvastagszik a refrénben. és nem ( csak ) azért, mert, mondjuk több a hangszer, meg a vokál, meg a sztereóbb események jönnek be, hanem az ember átállította a cuccokat ezen a részen úgy, hogy szinte "berobban"!.... Nem részletezem, mert ezt igazából hallani kell. Pl. a Red Hot Chili Sdadium Arcadium lemezén. Ezzel a bejegyzéssel "csak" az emberi oldaláról szerettem volna megközelíteni a dolgot. Néhány link :http://masteringworkshop.com/studio.php http://www.soundonsound.com/sos/feb99/articles/20tips.478.htm
  14. svertomi

    KORG KROME - Gyorsteszt

    Köszönöm az infókat!
  15. svertomi

    "Első KORG hangszerem" - Pályázat

    Teljesen át tudtam érezni olvasás közben, amiről írtál. Én az M1-el éltem át hasonlókat annak idején. Aztán -persze- később az X3-mal, Trinity-vel. Jövőre talán a Krome-mal!
×