Jump to content
Ménemszól.hu

gygaabor

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    27
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    1
  • Ennyit fórumozott

    24d 4h 50m 17s

gygaabor last won the day on July 14 2016

gygaabor had the most liked content!

Megbízhatósága

10

gygaabor tagunkról:

  • Rang
    Talpas

Legutóbb az adatlapod nézték:

2.576 profil megtekintő
  1. gygaabor

    Keresek E-MU PS12 szubmonitort

    Megkímélt állapotú, hibátlan PS12 érdekel. Ha van ilyened eladó, kérlek dobj egy üzit!
  2. Nyilván, jó gép az is, meg sok más NORD. Én rengeteget dolgozom géppel akár úton is, feljátszani valamit gyorsan, stb.... fontos hogy egy kompakt rendszereben legyen mindenem. Majdnem összeraktam magamnak egy "vasas szekrényt" 1-2 éve hirtelen felindulásból, de rájöttem hogy borzasztó nehézkes lenne az életembe beleilleszteni. Igazából csak a szemem kívánt pár jó kis rack-vasat (FS1R, EX5R, Nord electro, EIII, stb.... )
  3. Ismerem ezeket a zongoramintákat és pl. pont a minap kellett használnom egy M1 zongoramintát egy munkámhoz…. Jól is szólnak. Sajnos azonban nekem ezek nagyobbik része már vintage kategóriába esik, nem túl realisztikusak, csak akkor találom őket igazán hasznosnak ha pl. egy korabeli dalt kell feljátszanom itthon pl. egy zenei alaphoz. Inspirálni nem nagyon szoktak. Szóval én azt a mindentvivő zongora plugint keresem, kutatom, ami egyszerre realisztikus és egyszerre dinamikus, átjövő. Mint egy Yamaha, vagy pl. Nord zongoraminta.
  4. Tudom hogy ízlésekéspofonok, de - miközben a Roland billentyűzetei tényleg mindig elég jók voltak és sok minden mást is jól tudtak - tudnak, a zongoráikat azért nem tudom elfogadni, mert - főleg az egyvonalas oktávban - kb az RD500 óta ott van egy-egy olyan felhang, ami egyszerűen NEM létezik zongorákban, kicsit bell-tone jellegű valami. Rettenet. Pont a legjobban játszott fekvésben minden második hangnál mintha kést döfnének az oldalamba úgy zavar (na jó, annyira nem). Mentem már ki emiatt kedvelt zongoristám koncertjéről, mert egyszerűen nem bírtam élvezni, szörnyű… A helyzet javul idővel, de még mindig ezt hallom belőlük. Na csak elmondtam, kikívánkozott
  5. Amúgy nagyon szeretem a Native dolgait, régen a B4II volt a kedvencem, bár sajnos ezen a fronton csak visszafelé fejlődnek a Vintage Organs által… Nagyon szeretem a Kontakt saját könyvtárát, sok mindent (orchestral, ethno dolgok pl.) használok belőle amik fényévekkel jobban szólnak (színpadon is) mint a milliós nagy workstationökben és nem 5 gigásak…. Amúgy tudom hogy vannak borzasztóan jó (és drága) library-k akár zongorára, de főleg orchestral kategóriában, azonban ezeknek a nagy részét nem vinném színpadra. Oda gyorsabban és (a gép által is) könnyebben kezelhető mintatárakra van szükség.
  6. Megvettem a Komplete-et a Native-től, nagyon szépen szól, zenekarban meghalnak a zongorái. Az egyetlen közülök a New York Grand volt amit használtam színpadon, de nem elég jó sajnos. A Sampletekk valóban nem olyan nagy cég, de kénytelen voltam kutatni alternatívák felé. Most egyébként tőlük a White Grand mkII-t használom ami eddig a leginkább bevált, csak igényelt némi eq beavatkozást hogy megfeleljen. Jó még átszólásban az EZ Keys Grand Piano, viszont csak tipikus pop pianoként tudom használni, klasszikusabb értelemben vett zongorakíséréshez nekem túlzottan csörög-csattog. Elég sok zongorát kipróbáltam, kipróbálok. Hiszem hogy rátalálok egyszer
  7. Én most már tíz éve csak szoftvert használok színpadon mint "normál" billentyűs, azaz zongorázom, szintizem, orgonálok, stb. Anno azért váltottam erre, mert nem tudtam elviselni a műanyag Hammondok hangját, ami akkor elérhető volt egy Tritonban, vagy egyéb felsőkat. hangszerekben. Még most sem tudom sajna. Szép lassan kitapasztaltam hogy mit lehet és mit nem a szoftverekkel. Hamarosan jött a MainStage, az mérföldkő lett számomra, azóta is imádom és kb. emiatt ragadtam le a macbookos megoldásnál. Nem mondom, hogy nem pöcsöltem el az évek alatt napokat-heteket azzal, hogy ki tudjam hozni minél stabilabban és jobban a maximumot a rendszeremből. Hozzáteszem, én egyes dolgokban egészen alacsony igényt támasztok (pl. billentés-mizéria, vagy szőrözni azon hogy 3ms a késés vagy 8), ellenben szó szerint képtelen vagyok élvezni a zenélést ha egy vonós műanyag, ha egy leslie effekt úgy szól mint kb. egy auto pan, stb… Annyira hozzászoktam a MainStage-ben való mérhetetlen flexibilitáshoz és a villámgyors szerkesztéshez hogy el nem tudom már képzelni hogy egy workstation-ön nyomogassak gombokat napestig, mire egy komolyabb multit összeraknék (nem ritkán használok 6-8 split/layert, saját sample-ökkel, két keyboardra kiosztva). Ennek ellenére minden alkalommal amikor kijön egy Kurz, vagy KORG, vagy Yamaha zászlóshajó, elzarándokolok és megnézem. Sajnos mindig akad egy-két kardinális probléma, ami miatt eleve elvetem az ötletet hogy visszatérjek egy vashoz. Hozzáteszem, a Nord Stage világa állhatna hozzám a legközelebb, de sajnos nekem az is túl korlátolt, persze megszokás dolga. Dolgoztam/dolgozom együtt kedves kollégámmal rendszeresen aki fantasztikusan kiaknázza a Stage2 lehetőségeit. És hogy végre témába vágjak: Az egyetlen probléma valóban a zongora a szoftvereknél. Vannak jók, elsősorban stúdióhasználatra értem ezt. A legtöbben ezeket használják, ne is tagadjuk. Koncerten azonban nagyon nehezen találom/találtam meg a megfelelő zongorákat amelyek átjöttek a zenekaron (illetve szépen szól a zenekari környezetben), méretben nem olyan hatalmas hogy fölösleges terhet tegyek vele a hardveremre. Különbséget kell tenni zongorák között oly tekintetben is, hogy milyen stílusban használjuk. A plugin zongorák közül sok gyönyörűen szól szólóban, vagy líraibb hangszerelésben, de dinamikában a legtöbb megfázik, ha egy poprock dalba betesszük. Ez az, amiért még mindig megnézem a vas zongorákat mert ebben sajnos jobbak a szoftveres világnál. Ezen tekintetben a Nordokat tartom messze a legjobbnak és nagyon tetszik az online library, amiben mindig akad egy újabb inspiráció. Kronos zongora nekem felejtő, a Kurz sem inspirál, a régi PC88 érát pedig egyenesen utáltam. A Roland zongoráitól (főleg az egyvonalas tartományban) már húsz éve heveny hasi görcseim lesznek pár perc után. Mostanában kezdek azonban érzékenyebb lenni a billentésre és a zongorahang részletességére, talán azért mert jobban kanyarodom vissza a zongorázás világába, míg az elmúlt években inkább a minimál "billentyűzés" ment a sessionmunkáim során, semmi virga. Nagyon remélem hogy meg fognak jelenni végre komolyabb MIDI keyboardok (megfelelő kontrollerekkel), melyekkel a kurvasok layeres zongorákat is érdemben ki lehet használni. Amúgy A/D jól mondja, a hangzás nettó nem azon múlik hogy hány giga. Nemrég vettem pl. egy mittudomén hány gigás zongit (SampleTekk TBO), használhatatlannak bizonyult. Az a nem mindegy, hogy mivel és hogy vették föl azt a nem mindegy hogy milyen zongorát, a nem elhanyagolható mikrofonelrendezéssel. Legyen ez akár csak pár layer és mondjuk 1 giga. Vagy annyi se.
  8. Hű, ez azért nagy hír! A Creative oly' mértékben hozott szégyent a márkanévre hogy ehhez már lehetőleg hozzá se szóljon….
  9. Sziasztok, még mindig fennáll egy problémám, melyre keresem a mgoldást. Alább kattintsatok a posztra. PLÍÍÍZ HELP!! köszi, Gábor
  10. gygaabor

    Már csak ez hiányzott!

    Anno az első hangszerem egy kölcsön Roland E15 volt, azzal együtt megismertem a SC hangzásvilágot is.... Olyan mély sebet hagyott bennem, hogy miután sikerült egy másik hangszert választanom, teljesen elfordultam a Rolandtól. Legalább is a '90 utáni modellektől. Ennek már lassan húsz éve. Kb. 1-2 éve már meg merek bottal piszkálni egy Rolandot de ennyi, amint meghallom, elszaladok.
  11. gygaabor

    Essék szó róla!

    Engem az érdekel igazán, hogy a rövidebb hossz által miképpen változtak meg a húrozat tulajdonságai. Ha egy húrozatot rövidítünk, akkor már vastagítani is kell azt és ezáltal nagyobb mértékben zavar be az inharmonicitás (felhageltolódás), azaz a temperatúrát is jobban szét kell húzni basszusban és diszkantban. A hangversenyzongoráknál nem csak a hangerő miatt van a 3 méter közeli hossz, hanem főleg emiatt is, vagyis hogy ne legyen hamiskás a tiszta hangolású vonósokhoz képest. A kompozit egyértelműen tökéletes anyag a hurcoláshoz, nem kér enni. Hogy felhangokban gazdagabb-e mint a luc, arra előre biztosan nem vennék mérget. Pontosabban, a tiszta, átütő hangzás nem egyenlő a felhanggazdagsággal.
  12. gygaabor

    Essék szó róla!

    Ahogyan olvasok róla, a lényeges fejlesztés az a rezonáns anyaga, ami lucfenyő helyett kompozit, ami közel sem olyan érzékeny mint a hagyományos rezonáns. Ennek a fejlesztésnek ésszerű, hiszen valószínűleg turnézni akar vele. A mérete kisebb mint a hagyományos koncertzongora, ahogy nézem 250 cm alatt lehet. Ez elvileg nem kedvezne a hangtulajdonságoknak, de valóban lehet hogy az új rezonánssal más dimenziók nyíltak meg. Beszéljen belőlem a konzervatív zongorakészítő, de nekem egy gyönyörű, sűrű és egyenes erezetű, fényesre lakkozott fenyőrezonáns látványa mindig szebb látvány marad. Mindenesetre nagyon figyelemreméltó hogy meg merték lépni ezt a kompozit-dolgot, bátraké a szerencse. A külsö pedig nem újdonság, régóta csinálnak csodabogár zongorákat, sőt menő divattervezők is belenyúltak már formatervezésbe, mint pl. Lagerfeld.
  13. gygaabor

    PC2

    HELP!!!! Adott egy Kurzweil PC2, amin az 1.5 oprendszer volt fent, gondoltam frissítem, hamár vannak kint újabbak is. ( http://kurzweil.com/content/migration/downloads/pub/Kurzweil/Pro_Products/PC2/OS%20FILES/ ) Mindehhez a SysEx Librariant használtam. Frissítettem a Boot Loadert először, az rendben ment. Azután elkezdtem csorogtatni az OS-t, de míg pl. a librarian ablaka annyit mutatott hogy mondjuk 6/10 része ment át a pakknak, a PC2 lcd-jén még csak kb. 3/10, vagy 4/10-ed részt írt ki. Aztán amikor a gép elvileg elvégezte a dolgát, a folyamat leállt és ott maradtam a PC2-n úgy, hogy összesen mondjuk a 6/10-ed része ment fel az OS-nek. Vártam tovább, hogy biztos gondolkodik még, de semmi.... Akkor megpróbáltam mégegyszer, meg egy másik verziót, stb.... a végére eljutottam odáig hogy jelenleg Hard Resetet sem tudok csinálni, nem hajtja végre. se ki, se be. A rendszer pedig nem tud felállni. Lehet hogy a SySex Librarian csinált valamit rosszul? Esetleg mással próbáljam meg elküldeni a sysex fájlokat? Logic X-szel próbáltam először de azzal konkrétan nem sikerült semmit sem küldenem, de lehet hogy valamit elrontottam... Ha valakinek van tanácsa, tapasztalata a fentiekkel kapcsolatban, megköszönném ha megosztaná velem. üdv, Gábor
  14. gygaabor

    Hangfal otthoni stúdióba

    Üdv, Van valakinek személyes tapasztalata az első szériás Mackie HR624 monitorokkal? Egy keveset használtam őket a múltkor, de igazából nem végeztem keverés jellegű melót velük, csak szintiket tekergettem, programoztam rajtuk. Érdekelne egy-két hosszabb távú használatból eredő szubjektív vélemény. Köszönet, Gábor
  15. Ebben a dalban pl. használtam a Vintage B3-mat, bár a mixben az énekek nagyon meg vannak nyomva, de azért kivehető az orgona. http://tv2.hu/musoraink/az_enek_iskolaja/150062_varga_vivien__hajos_andras_es_berki_artur__kiraly_viktor_-_end_of_the_road.html
×
×
  • Create New...