Jump to content
Ménemszól.hu

Máris itt a KORG KROME!


LP-filter

Recommended Posts

Szerintem egy ilyen fórum arra való hogy a pokemonok és a" bezzeg az én időmbe" arcok egymást fejlesszék. Ne feledjük.7 milliárd látásmód létezik.

Na ezért akarom személyesen is megnyomkodni :)

Na, majd a vonatmenetrend és időbeosztás kontra haza kell érnem időben próbára függvényében elmegyek az egyik üzletbe. Üdv!

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok száma 91
  • Created
  • Last Reply

No, kérem, kipróbáltam a KROME-ot! Tudtam, hogy tetszeni fog valamennyire, de azt nem gondoltam, hogy ennyire :) És a HS-ben is minden segítséget megkaptam, szóval köszönöm, kellemes délután volt! :)

Először is, az előzetes képek alapján kicsit feljebb lőttem kategóriában... nagyobb, nehezebb, komolyabb eszköznek tűnt a képeken... a valóságban viszont kisebb, könnyebb, kompaktabb, kezes kis cucc... még jobban is tetszik, mintha valami súlyos darab lenne (legalábbis a 61 billentyűs változat, amit sikerült kipróbálni). Így már a plusz kimenetek hiánya is elnézhető, jó kis "szobahangszer" ez.

Első nekifutásra a boot nagyon hosszúnak tűnt. Ha színpadra visszük nem árt hozzá egy szünetmenets táp... velem megesett már koncerten, hogy egy pillanatnyi áramkimaradástól kikapcsolt a szintim... olyan rövid volt a kimaradás, hogy a gitárosok alapjainak idejük sem volt elhallgatni, mindenki szólt tovább, csak a szintimet kellett megvárnom míg újra összeállt... na, a KROME-nál ha ez megtörténik, akkor abban a számban már nem valószínű hogy játszani fogunk, de jó eséllyel a következő szám elejéről is lemaradunk mire kiválaszthatjuk a hangszínünket.

A kihelyezett gombokban és a kezelésben találtam egy-két újdonságot, de annyira logikus minden hogy szinte semmin nem kellett gondolkozni hogy mi mire való. A színes érintőkijelző pedig egyszerűen kifogástalan kezelhetőséget nyújt. Na jó, a hangszereket ábrázoló színes képek egy kicsit felesleges fényűzésnek tűnnek, talán más infók jobb szolgálatot tennének helyette, de végülis első körben nem volt hiányom, mert még úgysem ismertem eléggé a hangszert, de később biztosan lennének olyan paraméterek, amiket szívesebben látnék ott. Han említette a csepp formájú kontrollerpotikat... no nekem épp ez nem jött be... Az ember úgy tekeri a potikat, hogy sodorja mint ahogy a bajszot pederjük, de ezekkel a potikkal ezt nem lehet megtenni... kifejezetten lecsúszik róla az ember ujja ahogy elvezeti a csepp forma egyenes része. Jól érezhető hogy hol áll a poti, viszont kifejezetten nehéz szépen, fokozatosan megtekerni és még csúszik is a felülete. Azthiszem ez az egyetlen ami nem tetszett a kivitelezésben mégha újításnak szánták is. De amúgy emiatt nem mondanék le róla, csak símán kicserélném a potisapkákat és kész :D A potikhoz tartozó funkció, hogy a kijelző közepén megjelenik a paraméter amit épp állítunk, ami nagyon jó dolog. Ami kevésbé jó viszont, hogy a poticsavargatás mellett kis homokóra számolgat minden mozdulatnál és sokszor 2-3 másodperc is eltelik mire visszakapjuk az irányítást a kijelző fölött.

Az új "giga" hangszínek (zongora, dobok) baromi jól szólnak... azt kell mondjam, hogy bár továbbra is hallom a zongorában a "Korg zöngét", ez a zongora már egészen tetszik... a dobok pedig kifejezetten jól használhatóak. A többi hangszín meg vegyesen tartalmaznak jó kis élethű, akusztikus mintákat, meg a szokásos készletet... de tulajdonképpen hellyel-közzel még a MicroStation hangja is játékban marad mellette. A COMBI-kkal továbbra sem tudok megbékülni... totál használhatatlanok ezek az előreprogramozott dual appreggiók. Egyszer kiadhatnának a hangszereikhez a régi időket idéző készletet amiket úúúgy szerettem(tünk) a X-es és Trinity-s időkből amikor még nem volt appreggiátor.

A legfontosabb amire kíváncsi voltam, az a szekvenszer, a hangszerelés és az effektek használata. Alapvetően a TRINITY és a MICROSTATION a viszonyítási alapom. A Trinity-t szerettem, így abból indultam ki, és nem kellett csalódnom... minden ami a Trinity-ben jó volt, ugyanúgy működik a KROME-ben és minden amiben változtattak, sokat javított a kezelhetőségen. Gyakorlatilag mindent meg tudtam csinálni kézikönyv nélkül, beleértve az effektek route-olását is. Itt a legfontosabb volt megnéznem, hogy az INSERT effektekhez milyen típusokat rendelhetünk, hiszen a MicroStationban az egyik legnagyobb hiányosságom, hogy INSERT effekthez nem adhatunk REVERB-et, mert azt csak a MASTER FX2-höz lehet és slussz... No, a KROME-ben mind az 5 INSERT effekthez adhatunk Reverb-et, sőt korlátozás nélkül bármilyen effekt típust... ezt a Trinity-ben is meg lehetett csinálni, ahol 8 INSERT effekt volt, azonban a reverb effektet sztereo-ként kellett értelmezni, vagyis egy Reverb 2 INSERT lehetőséget vett el... tehát ha így használtuk a Trinity 8 INSERT effektjét, akkor az máris lekorlátozódott 4-re. A KROME-ben ilyen korlátozás, sem a MicroStationhoz hasonló nincsen... egyszóval baromi jó és kész. Van pár rajzos ikon a szerkesztésnél, amiknek a jelentését meg kellett volna néznem kézikönyvben... ez az egyetlen amit mindig is feleslegesnek tartottam már a számítógépeknél is, de ott legalább elég fölé vinni az egeret és kiírja az ikon jelentését, itt viszont csak találgatni lehetett... ezen kívül minden ment mindnféle leírás vagy magyarázat nélkül. A pár perc alatt feljátszott zene pedig egész jól szólt egyben anélkül, hogy lett volna időm foglalkozni a mixeléssel és az effektutak kialakításával.

Ezután már csak azértis átmentem a YAMAHA MOX6-hoz. Alapvetően tetemes hangkészlettel találkoztam, de nem tűnt sem jobbnak, sem rosszabbnak, így pusztán a hangkészlet teljesen jelentőségtelen választási szempont. Inkább a szolgáltatások miatt lehetne gondolni rá... az USB hangkártya, a plusz bemenet stb. Ezen kívül a kezelhetősége (főleg a KROME után) semmi olyan arcot nem tudott mutatni, amit hajlandó lettem volna megszokni, vagy megtanulni. Nálam ha egy hangszernél 2-3 perc alatt nem tudok egy NEW SONG-ot létrehozni és az első track hangszínét kiválasztani, ott valami nagy gáz van... és biza a MOX-nál ez történt... ez még egy Kurzweil K2500-nál sem okozott gondot, pedig ha valami bonyi, az a Kurz. Ha még azt is hozzáveszem, hogy a MOX-ban egy olyan kijelző van, mint 15 évvel ezelőtt a YAMAHA QS300-asomban... háááát nekem nem kérdés hogy a KROME a nyerő.

Bár a KROME-ot színpadra továbbra sem szívesen vinném... a zongorája nagyon jó, de orgonában nem tud olyan lenni, mint a Kurzweil KB3 orgona módja, de még a TECHNICS WSA1 orgonamodelljét is szívesebben tenném a színpadra, főleg hogy annak a plusz kimenete továbbra is mérvadó szempont marad.

Viszont a KROME most előlépett az "áhított" kategóriába. Legalábbis újra kedvet kaptam, hogy KORG legyen otthon a szobai központi eszköz. És egy picikét jobban felnézek most a kicsike MicroStationra is hiszen vannak nyomokban fellelhető hasonlóságok.

Link to comment
Share on other sites

Nem is nagyon jön ki manapság olyan cucc (talán 1-2), ami igazán egyedi és funkcionalitásban is maximálisan kielégítő lenne sokak számára. Ez eléggé lelombozó, nem? :(

Hmm, ennyire negatív kicsengésű lett volna a KROME tesztem? :)

Szerintem abban már többször megegyeztünk itt a fórumon, hogy egy hangszer nem hangszer (már feltéve ha az ember történetesen komolyan stúdiózik és többféle igénynek kell megfelelnie)... olyan hangszert pedig egyetlen gyártó sem tud kihozni ami maximálisan kielégítő lehetne a legszélesebb körökben... mindenki ízlése, munkastílusa, igényei és pénztárcája alapján tud választani, de univerzális használhatóságot ne várjunk egy hangszertől sem... mindig több célra több különböző eszközt leszünk kénytelenek használni.

Ebből a sorból a PCM szinti kategóriát képviseli a KROME. És szerintem igen kultúráltan teszi. Nekem elhiheted hogy igen komoly igényeket támasztva kezdtem bele a hangszer kipróbálásába... sőt egy kicsit mínuszról is indultam az említett pár hiányosság miatt.

Szerintem eleve az embernek a saját igényeivel kell tisztában lennie. Én mindigis szintiszekvenszerezős voltam, így a kedvenc hangszerem e téren a Trinity volt... csak aztán a 32 hang polifónia, a gyenge zongora és a túlságosan beazonosítható dobkészletek miatt kinőttem. A TRITON sorozathoz pedig már nem éreztem elég elszántságot... inkább új márkát akartam új lehetőségekkel, sampler opcióval, hogy a szükséges akusztikus hangszíneket és a nekem tetsző zongorát be tudjam tölteni.

Így került hozzám a Kurzweil K2500X... meg még maradt otthon egy WSA1, egy Prophecy, meg mégicsak kellett egy MicroStation... aztán hogy ezeket felvegyem, egy VS-1680... és lassan azt vettem észre, hogy tornyokban állnak az eszközök, szabadidőm pedig egyszerűen nincsen hozzájuk... csak dolgozok-dolgozok és szinte sohasem tudok nekiállni zenélni, mert tetemes idő az eszközöket összelőni... mire a K2500-at behangszínelem, felépítek dalokat, effekt utakat a VS1680-ban, plusz beleteszem a Prophecy-t, esetleg a WSA1-et, meg a MicroStationt, órák (napok) telnek el és ha kikapcsolom az eszközöket, akkor másnapra megbomlik a felépített egység.

Szóval jól állok: több hangszer, meg univerzális meg minden, de tulajdonképpen tisztában vagyok valójában a saját igényeimmel, hogy mit is akarok csinálni? Merthogy csak otthon hobbizenélek és kész... nagyobbnak tűnik a "fényűzés" mint amit valójában lehetőségen van kihasználni... hiszen a fő cél az inspiartív muzsikálás, könnyű és gyors megvalósítás a megfelelő hangszínekkel és a tárolhatóság.

Éppen ezért a KROME tesztelése után újra lelkesen belevetettem magam a K2500-ba hogy ZENÉLJEK. Még mindig tetszik a K2500... rendszeresen lenyűgöz, hogy mi mindent lehet benne még mindig megváltoztatni vagy előidézni és úgy van ahogy gondoltam: tele vagyok jobbnál jobb hangminta CD-kkel, egyrészt tetemes V.A.S.T hangmintákkal, másrészt sample könyvtárakkal, tehát ahogy akartam össze tudtam válogatni mindent amit elterveztem... de ehhez több CD-t és készletet át kellett nyálaznom, órákat eltölteni, CD-tokot lapozni és füzetben jegyzetelni hogy hol mit találtam.

Elértem amit akartam, de ugyanazt az állapotot az üzletben a KROME-al 5-10 percen belül elértem. És tulajdonképpen a KROME hangkészlete egyáltalán nem rossz, sőt a dobok kifejezetten és határozottan tetszettek... az ilyen állapot eléréséhez a K2500-ban elég sokáig kell sample-ket pakolgatni. Aztán miután elkészültem, próbálok mindent winyóra menteni a K2500-ból és majd ma kíváncsi leszek bekapcsoláskor, hogy mi hogyan jön vissza. A KROME-ben ez nem kérdés... ott az SD kártya és hétszentség hogy ugyanazt a munkát évek múlva is ugyanabban az állapotban kapod vissza. Ez az egyik vonzó tulajdonsága a picuri MicroStationomnak is a számomra... hogy mindig milliméter pontosan onnan lehet folytatni a munkát, ahol abbahagytuk... nem kell újra megkűzdeni a korábbi állapotokért mint egy nagyobb szett esetében... és mindig lehet tovább javítani az effektezésen, a route-oláson, a hangszínelésben, a munkánk nem vész kárba mert minden mentéssel az egész struktúra tárolásra kerül. A KROME esetében pedig mindezt egy szép és jól kezelhető kijelzőn tehetjük meg.

Sajnálnék megválni a K2500X-tól és nem is fogok (inkább elviszem a zenekari próbaterembe ahogy mindigis akartam)..., de mivel nem vagyok professzionális stúdiós, sőt kifejezetten hobbiról beszélünk amiben a szabadidő a legkevesebb tényező, a két toronnyi cucc helyett kifejezetten ésszerű lenne egy KROME-t választani mindenesnek... ha reálisan felmérem a saját igényeimet, akkor az jön ki, hogy mindenféle fényűzés helyett ez egy mégiscsak járható út. Arról nem is beszélve, hogy a Barátnőm mennyire örülne, ha a szobányi cucc helyett egy darab KROME-t kéne csak elviselnie a sarokban :D Ja igen, ami lehet akár egy 73 billentyűs változat is, de már a 61-esnek is nagyon kultúrált súlyozott billentyűzete van, nem olyan vacak, mint az M50-nek.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, ennyire negatív kicsengésű lett volna a KROME tesztem? :)

Nem-nem, inkább tetszett a beszámolód! Mindig tetszett az alapos kiértékelésed bármelyik hangszert is veszed górcső alá. :)

Inkább Én vagyok mindig elégedetlen de ez betudható annak, hogy már régóta várok egy olyan fejlesztésre legyen az Korg vagy bármely egyéb hangszermárka, mint pld. az Open Labs féle fejlesztések vagyis, hogy vsti import lehetőség egy workstation-on belül!! (persze elérhetőbb árkategóriában)

Addig számomra majd mindegyik újnak nevezett fejlesztés az előző széria újra csomagolása.. :( Ezt Te is meg szoktad említeni.

Na persze érthető ez, hiszen ha megalkotnának egy olyan hangszert, amelyet a zenész tehetne olyanná a nyitott rendszerének köszönhetően, amilyenre éppen szüksége van, akkor felkopna a hangszerboltok és hangszergyártók álla.. :)

Inkább marad a többszöri bőrlehúzás 1-1 szériáról, kicsit más szín, kicsit más kezelőfelület és nesztek, vegyétek-vigyétek :)

Azért milyen lenne már, adva lenne egy szuper billentésű keyboard ellátva minden szükséges kezelőfelülettel és pld. lennének hozzá megvásárolható vsti csomagok. Milyent lehetne már összeállítani?? :) És mindezt egy vasban.. álom-álom

Link to comment
Share on other sites

Hangáruház KROME 88, HS KROME 73. Mind két helyen kipróbálható. A kimenetekre visszatérve, örülök hogy van ilyen. Én industry menniségű helyen járok és a nagy átlagot hangsúlyozom.(nálam otthon 61 csati ki-be járat van patch-elve)Van is káosz. De örvendék hogy vannak "öreg" arcok akik élnek a technika lehetőségeivel. Szerintem egy ilyen fórum arra való hogy a pokemonok és a" bezzeg az én időmbe" arcok egymást fejlesszék. Ne feledjük.7 milliárd látásmód létezik.

üdv

Én itt a Hangáruház lapján csak ezt találom:

http://www.hangaruha...ik-a-korg-krome

A szinti kategóriára meg valami szegedi online bolt jön be: http://hangshop.hu/s...Szintetizatorok

Most akkor hogy is van ez, hogy volt régen az Audmax, ami állítólag megszűnt és lett a www.korg.hu (Korg zóna) ami egy valamilyen site és akkor a Hangáruház az mi volna? Anno ez tök egyszerű és követhető volt még, volt az Atech és a pesti Kerorg. Most meg...???

Az M3 vs Krome-ot illető reakciód pedig messzemenőkig díjazom hansan! Az őszinteség ma a legmegfizethetetlenebb ajándék! :thumbsu:

Link to comment
Share on other sites

...A TRITON sorozathoz pedig már nem éreztem elég elszántságot... inkább új márkát akartam új lehetőségekkel, sampler opcióval, hogy a szükséges akusztikus hangszíneket és a nekem tetsző zongorát be tudjam tölteni.

Szerintem ha akkor bevállalsz egy Tritont, egy-két bővítővel később, ma lehet nem lenne K2500-ad, akkora plusz az a Trinityhez képest és ezt abban a tekintetben mondom, hogy a Trinit mennyire csipáztad. (Én is ott tudtam meg, hogy egy ilyen integrált WS-ben mennyit dob a sampler meg az exp.board.) Viszont így megismerhetted a Kurzweilt is! :)

Én is az a fajta vagyok különben, aki szeret egy cuccban letudni mindent ha lehet, az anyagiak, a praktikum, a szállíthatóság stb. miatt is, meg ha mellette jól is szól még csak azt veszem észre, hogy azt az egyet nyomkorászom a többit meg (feltéve ha van épp) be sem kapcsolom. Persze jó ha azért vannak még különféle vasak, pont a gyártói koncepciók, megközelítések különbségei miatt is, de az is külön művészet, ha egy valamiből ki lehet hozni több tucat másikat is. Lehet ez csak saját meglátás, de nekem pl. pont ezt jelenti-jelentette a sampler, azaz nem kell 526 cuccot a rackben tartani, mert tuti kiadták az adott izét már sampling anyagként, ami így 90-95%-ban lehet ua. vagy talán több is. (Mikor pl. Emu E6400-am volt soxor elgondolkodtam, mit faszalogtam én különféle cuccokkal eddig, mikor ez mennyire egyszerű és nagyszerű és azzá változtatom, amivé akarom...)

Ezek felett jöhet persze a komplexitás, pl. mikor kijött a Korg M3 rögtön azt hittem EZ AZ! ugyanis mellé egy Radias modullal előállhat a full all in one cuccos, amivel megint több a dolog csak egy szem samplernél, miközben kompakt tud maradni. Ebből mára persze a gyakorlat megint felülírta az elméletet, mert most meg ott a Kronos egyrészről, de ugyanakkor ha meglátok egy Virust, vagy egy Waldorfot, akkor meg elkezdek irigykedni azokra a soundokra is (ami annyira azért nem sampler kompatibilis), tehát megint elindul a rendszer "entrópiája" növekedni. :) Olyan ez mint ahogy A/D írta nemrég egy cikkben, hogy a gitárosok meg villanyvasutat építenek ha nem vigyáznak. :)

Szóval nehéz okosat mondani az embernek még önmagának is, de amiben biztos vagyok, hogy a Krome-mal a Korg, de ugyanígy más új cuccal a többi gyártó is legtöbbször egy egészséges utat jár a jövő fejlődése felé. Talán a WS. szintik evolúciójában most kezdjük azokat kapni, amikre 10-20 éve is vártunk, jó minták, sokoldalúság, könnyű használat (ósdi menüpontokban való scrollozás gombokkal??? pfúj!)

Amit Pityu ír, hogy VSTi player WS-ökre vár és hogy a Krome csak egy újabb bőr az elefántról, hát részben igaz lehet adott szemszögből, de ahhoz hogy az ilyen álom cucc megszülessen előbb Krome-oknak stb. kell siker sztorivá válni bevétel oldalon is (na az is lesz mondjuk ennyiért!), habár a fejlesztések tuti készen állnának az ilyen dolgokra egyébként. Azt viszont látni kell, egy cégnek marhára észnél kell lenni manapság, hogy mivel csinálhat summás bevételeket és mivel túrósbuktát. Volt példa rá és jelenleg is van, hogy nagy cirkálók tűntek el a semmiben a "véletlenek" összjátékaként egy-egy merész fejlesztéssel vagy egy jónak vélt és végül nem azzá lett ötlettel. Pl. nézzük az említett egykori Emu Systems-et, vagy Ensoniqot vagy a mobilteláknál ma a Blackberryt (RIM). Nem sok kell, hogy valami jéghegynek fusson és onnan aztán...

Nagy mázli így pl. hogy a Kurzweil is nemrég újraéledhetett egy infúzió után. Szóval azokkal a VSTi keyboardokkal kicsit várni kell szerintem. Az Openlabs el-elvegetál valahogy, ki tudja mekkora a piaca, mert kuriózum és egy rétegnek kedvez, de egy Yamaha, egy Korg, egy Clavia stb. nem hiszem hogy ilyenekre adná egyhamar a fejét. Ha a Kronost nézzük pl, ott máris erre célirányosan mennek a 3rd party minta fejlesztések és ilyesforma memória növekedésekkel 1-2 nehány éven belül ezek a WS-ök beérhetik a giga VSTi cullangokat, amikre mellesleg sokszor méret tekintetében megannyi felesleges puskapor van ellődözve szerintem. Ezek mellett pedig ilymódon kizárhatók a VST-k windows környezetre optimalizálásának rejtett hátulütői is ahogy én látom most. Sőt nem tartanám kizártnak a vasak esetén egy teljesen új bombabiztosabb keret platform kifejlesztését sem ilyen szinteken, amire a kiadók portolhatnák meglévő PC-s hangtáraikat, de nehéz a jövőbe látni ám! :)

Link to comment
Share on other sites

Viszont így megismerhetted a Kurzweilt is! :)

...megint elindul a rendszer "entrópiája" növekedni. :)

Hát LP, szépen összefoglaltál mindent :D

Nos, egyáltalán nem bánom hogy megismertem a Kurzweilt... ez egy jó irány volt és anyagi lehetőségeimhez mérten meg is tartom amit tudok belőle.

Viszont közben át kellett gondolnom racionálisan a lehetőségeimet és a terveimet, ja és a szabadidőmet. Az évek során összevissza gyűjtögettem mindent az általad is említett rendszer"entrópia" miatt, meg hogy kiszolgáljam minden igényemet, vágyamat és hogy majd én ezekkel milyen jót fogok zenélni. Már van két hegynyi cuccom és az állandó érzés, hogy jajj de jó zenéket fogok ezekkel csinálni. És közben sohasem jutok el odáig. Azt vettem észre, hogy a K2500X mindig zongorának van bekapcsolva hogy gyakoroljam a zenekari műsort... de a saját kis otthoni hobbiprüntyögéseim szinte csak a KORG MicroStationra és az SR1-re korlátozódnak, mert ezeket lehet egyszerűen, gyorsan bekapcsolni, használni és az SD kártyák tele vannak ötletekkel, dalkezdeményekkel, hogy azokat majd egyszer meghangszerelem a nagy cuccokon, meg masterelem HD-n stb... de kinek, minek? Csak magamnak bigyózok hobbiból... ennyi erővel makettezhetnék is, repülőt is hajtogathatnék, vagy bélyeget is gyűjthetnék. Egy szó mint száz, hogy ehhez nem kell ez a két hegynyi cucc... bőven elég lenne egy KROME.

Megkövetem a korábbi kijelentésem, miszerint nem elég a KROME két kimenete, és nem vállalható miatta. Arra, hogy az ember otthon a szobában zenéljen, kielégítse a saját alkotói kényszerét, tökéletesen megfelel és amúgy az új hangszínek végre alkalmassá teszik (legalábbis a számomra), hogy olyan hangszíneket használjak benne, amiket amúgy samplerbe töltéssel próbáltam elérni eddig.

Amúgy a KROME-t szerintem túlmagyarázzuk. Szerintem valójában nem annyira ez az új termék, hanem a KRONOS. Abban megcsináltak mindent amit az elmúlt évek során elértek, a Legacy koncepciókkal, az új zongora és orgona mintáikkal, meg a PCM kategóriában elért szinttel, plusz még megfejelték egy-két dologgal hogy még eladhatóbb legyen.

Csak épp marha drága és nem mindenkinek van ennyimindenre szüksége, úgyhogy kézenfekvő volt a PCM rész olcsóbb dobozba csomagolni. Szerintem ennyi az egész. Biztosan nem szánták új, mindent elsöprő fejlesztésnek mintha csináltak volna egy VST host szintit.

Link to comment
Share on other sites

Hát LP, szépen összefoglaltál mindent :D

Nos, egyáltalán nem bánom hogy megismertem a Kurzweilt... ez egy jó irány volt és anyagi lehetőségeimhez mérten meg is tartom amit tudok belőle.

Viszont közben át kellett gondolnom racionálisan a lehetőségeimet és a terveimet, ja és a szabadidőmet. Az évek során összevissza gyűjtögettem mindent az általad is említett rendszer"entrópia" miatt, meg hogy kiszolgáljam minden igényemet, vágyamat és hogy majd én ezekkel milyen jót fogok zenélni. Már van két hegynyi cuccom és az állandó érzés, hogy jajj de jó zenéket fogok ezekkel csinálni. És közben sohasem jutok el odáig. Azt vettem észre, hogy a K2500X mindig zongorának van bekapcsolva hogy gyakoroljam a zenekari műsort... de a saját kis otthoni hobbiprüntyögéseim szinte csak a KORG MicroStationra és az SR1-re korlátozódnak, mert ezeket lehet egyszerűen, gyorsan bekapcsolni, használni és az SD kártyák tele vannak ötletekkel, dalkezdeményekkel, hogy azokat majd egyszer meghangszerelem a nagy cuccokon, meg masterelem HD-n stb... de kinek, minek? Csak magamnak bigyózok hobbiból... ennyi erővel makettezhetnék is, repülőt is hajtogathatnék, vagy bélyeget is gyűjthetnék. Egy szó mint száz, hogy ehhez nem kell ez a két hegynyi cucc... bőven elég lenne egy KROME.

Megkövetem a korábbi kijelentésem, miszerint nem elég a KROME két kimenete, és nem vállalható miatta. Arra, hogy az ember otthon a szobában zenéljen, kielégítse a saját alkotói kényszerét, tökéletesen megfelel és amúgy az új hangszínek végre alkalmassá teszik (legalábbis a számomra), hogy olyan hangszíneket használjak benne, amiket amúgy samplerbe töltéssel próbáltam elérni eddig.

Amúgy a KROME-t szerintem túlmagyarázzuk. Szerintem valójában nem annyira ez az új termék, hanem a KRONOS. Abban megcsináltak mindent amit az elmúlt évek során elértek, a Legacy koncepciókkal, az új zongora és orgona mintáikkal, meg a PCM kategóriában elért szinttel, plusz még megfejelték egy-két dologgal hogy még eladhatóbb legyen.

Csak épp marha drága és nem mindenkinek van ennyimindenre szüksége, úgyhogy kézenfekvő volt a PCM rész olcsóbb dobozba csomagolni. Szerintem ennyi az egész. Biztosan nem szánták új, mindent elsöprő fejlesztésnek mintha csináltak volna egy VST host szintit.

Nagyon sok igazságot szólsz, amit már nem is szednék pontokba. Világos, hogy a Krome most az új laszti, amivel mindenki játszani akar majd (én mondjuk azért továbbra is bánom szuverén jogon a min. +2 kimenet hiányát) és állítólag ha az M50 vagy a Triton, Triton Le nagy best seller volt a cégnél, a Krome ezeken túlnőve és mégis barátságos áron méginkább fogja nyomni a lóvét a japánoknak, holott lehet 60%-ban ez is csak az mint a megelőző szintijeik hangban. Ezt akartam előzőleg is fejtegetni, hogy nem fiatal cégek ezek már (az a 3 japán multi) és ennek ellenére vagy pont ezért hihetetlenül tudnak valamit, hogy húzótényezők az ágazatban, miközben le merem fogadni ők is ismerik Dés mondását: "a zene az kell, mert körül ölel!" :)

Ha a sok tökörészést nézem, amit te is írsz a cuccaid feletti helytállást illetően, megértem én is jártam ez utakat, pont azért is kaptam fel a fejem az M3 kapcsán pár éve, hogy "dejó!!!" Aztán most még én is csak kivárok és hiába itt ez a Krome, amit ha majd kipróbálok, biztos lehidalok mert tuti új és ötletes presetei lesznek, de már írtam a 2 hét - 2 hónap anomáliámat valahol, amit már tudatosan alkalmazok. Biztos hogy 5 éven belül is lesz ui. 2x-3x ekkora szinti-bomba mint most a Krome vagy a Kronos és addigra egy M3-at a Tescos szórólappal együtt fognak hozzánk vágni és akkor is fogjuk szeretni. Ennek ellenére mi szintis zenészek örökre a fura figura kategóriájába fogunk tartozni a nyafogásainkkal, még szemben egy hegedűs előveszi a hangszerét és játszani fog, ahogy 100 évvel ezelőtt is, mert saját "beépített" arpeggioi lesznek és eredeti hangja, amit nem kell betölteni a hangszerének... ;)

Link to comment
Share on other sites

Biztos hogy 5 éven belül is lesz ui. 2x-3x ekkora szinti-bomba mint most a Krome vagy a Kronos és addigra egy M3-at a Tescos szórólappal együtt fognak hozzánk vágni és akkor is fogjuk szeretni. Ennek ellenére mi szintis zenészek örökre a fura figura kategóriájába fogunk tartozni a nyafogásainkkal, még szemben egy hegedűs előveszi a hangszerét és játszani fog, ahogy 100 évvel ezelőtt is, mert saját "beépített" arpeggioi lesznek és eredeti hangja, amit nem kell betölteni a hangszerének... ;)

Ez amúgy nagy igazság, csak annyi a különbség, hogy míg a hegedűs is megveszi a saját maga fél-egy millás stradivari hangszerét, addig ugyanennyiért te is meg tudod venni a saját KROME-KRONOS-odat. De én még mindig azt mondom, hogy neked is van saját arpeggio-id, és ugyanúgy a kezedben mint a hegedűsnek, és 100 évvel ezelőtt is így volt.

Ezúton is szeretnék minden hegedűs nevében bocsánatot kérni, de emellett nem mehettem el.

Nos, egyáltalán nem bánom hogy megismertem a Kurzweilt... ez egy jó irány volt és anyagi lehetőségeimhez mérten meg is tartom amit tudok belőle.

Viszont közben át kellett gondolnom racionálisan a lehetőségeimet és a terveimet, ja és a szabadidőmet. Az évek során összevissza gyűjtögettem mindent az általad is említett rendszer"entrópia" miatt, meg hogy kiszolgáljam minden igényemet, vágyamat és hogy majd én ezekkel milyen jót fogok zenélni. Már van két hegynyi cuccom és az állandó érzés, hogy jajj de jó zenéket fogok ezekkel csinálni. És közben sohasem jutok el odáig. Azt vettem észre, hogy a K2500X mindig zongorának van bekapcsolva hogy gyakoroljam a zenekari műsort... ()... bőven elég lenne egy KROME.

És, hogy látod, mit tudnál eladni a kétjéghegynyi cuccodból, amit esetlegesen feleslegesnek érzel, és a KROME-ban is benne van.

Mert ha erre nézed, akkor fel kell tenni magadnak a kérdést. Néztem HS-en, hogy még a 88 billencses verzió is "csak" 450 körül van, míg a nagytesója (KRONOS) még mindig legalább a duplája. A 61 meg valami 300-ért "már" vihető is. De ha köztes 73-asban gondolkozol az is 350 körül van. Én úgy gondolom, ha ilyen egyben dolgot akarsz, lehet az eladásokból jön vissza annyi, hogy legalább a 61-est meg tudd venni. Én lehet így csinálnám :)

Link to comment
Share on other sites

Üdv

Nem is szólok bele a beszélgetésbe mert gyönyörűen belöktétek a témát. Annyi hozzászólásom lenne hogy már új op. rendszer van hozzája

és ki jött az editor is. Ha Trinity és régi témák felmerülnek egyszer tarthatnánk egy régi KORG-os rimembör találkozót. Ez csak ötlet. Az első korg hangszerem pályázat győztese lassan kihírdetésre kerül. Igyekszem megosztani veletek de ha valaki még ül fogalmazványon küldje el.

Hello

Link to comment
Share on other sites

Én úgy gondolom, ha ilyen egyben dolgot akarsz, lehet az eladásokból jön vissza annyi, hogy legalább a 61-est meg tudd venni. Én lehet így csinálnám :)

A vesémbe láttál. Már tegnap este megcsináltam a fotókat :D

http://www.menemszol.hu/classifieds/item/8244-kiarusitas-racionalizalas/

Link to comment
Share on other sites

Szakmailag bírok segíteni.

Oké, remélem szükség lesz rá :D Azaz ha már szükség lesz rá, akkor már nem lesz szükség rá, mert elég egyértelmű és kezes hangszer :)

Azért milyen érdekes, hogy egy hete még úgy gondoltam, hogy nem lesz ez jó nekem, most meg azon verejtékezek, hogy hogyan szerezzem meg :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...