Jump to content
Ménemszól.hu

Máris itt a KORG KROME!


LP-filter

Recommended Posts

Azért milyen érdekes, hogy egy hete még úgy gondoltam, hogy nem lesz ez jó nekem, most meg azon verejtékezek, hogy hogyan szerezzem meg :D

Azért jó látni embereknek, hogy mennyire inspiratív tud lenni egy hangszer... Pedig még egy kis idővel ezelőtt, azt mondtad, hogy nehogy már egy hangszer/hangszín legyen az inspiráló.... Mégiscsak amibe beleszeret az ember..... Bocs az offért, de én is ilyen vagyok amúgy.... :D

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok száma 91
  • Created
  • Last Reply

Pedig még egy kis idővel ezelőtt, azt mondtad, hogy nehogy már egy hangszer/hangszín legyen az inspiráló....

Jaja, részben igaz, bár a kerettörténet lényege felett elsiklottunk:

A KROME kipróbálása után lelkesen nekiálltam dolgozni a K2500X-el és a HD rekorderemmel. Mindent elértem velük amit csak akartam, be tudtam tölteni azokat a hangszíneket amikre szükségem volt..., de közben több CD-nyi készletet kellett átnyálaznom és a hangszerelés kezdetétől a végéig 3 nap telt el!

A KROME-ban ott a hangszerüzlet közepén 10 perc alatt megtaláltam azokat a hangszíneket, amiket a K2500X-be is be szoktam akarni tölteni. Ráadásul a K2500X-ből 40-60MB-nyi adatot le kell menteni egy-egy dal készülte közben, mert kikapcsoláskor elfelejti a sample mintákat.

Tehát itt a zenei produktumban nincs különbség a két hangszer között, mert mindkettőben ugyanazt csinálnám és nem egy vadiúj appreggiós, vagy Karmás sound inspirálta új produktumról beszélünk (ami ellen ágáltam). Hanem a 3 nap kontra 10 perc közti időtényező az az ami felbecsülhetetlen ahhoz mérten, hogy szinte egyáltalán nincs időm munka után zenélni. Leginkább a szabadságaim alatt tudok több időt eltölteni ezekkel az otthoni ügyködésekkel, ami elenyésző éves szinten.

De ha esténként nem azzal tölteném az időmet, hogy CD-ket lapozok, meg a HD-t szinkronizálom a szintihez hogy sávonként átjátsszak, illetve az SCSI meghajtókat helyzetbe hozzam a mentéshez, vagy betöltéshez, hanem csak bekapcsolnék egy KROME-ot és 10 másodperc alatt behoznám a tegnapi munkámat, akkor újra értelmet nyerne az otthoni zenélésről szóló hobbim.

Link to comment
Share on other sites

kurzkorgcsa?? Elég vicces lenne az fix..... és mi lenne ha egyszerűen csak Kromecsa vagy Kromcsa?? :D

No igen ez így tényleg vicces. Hát mit csináljak, nem lehetek korgcsa amikor épp a Kurzweilt nyaggatom és fordítva. Köszönöm a névjavaslatokat! De ígérem a következő névváltoztatásomnál inkább semleges nick-et választok a tisztesség kedvéért. Amúgy a zenekari Kurzweilt nem adom fel és ha a lehetőségeim megengedik a K2500X-et is megtartom, bár ez itt a verejtékezés közben még hullámozni fog abban biztos vagyok.

De hogy vissza ON-oljak a KROME-ra, az én példámon is látszik, hogy ne ítélj elsőre. Meg kell nézni és kész :)

Link to comment
Share on other sites

Szia Csabi!

1-2 kérdés izgat leginkább és mivel Te próbáltad így kézenfekvő, hogy Téged "nyaggassalak" a kérdéseimmel :)

Te ugye a 61 billentyűs verzót próbáltad? És adott is a kérdés, hogy milyen a billentése?

Másik számomra fontos kérdés..

Mennyivel vagy miben tud ez a szinti többet mint egy M50?

Okés látom itt a memória igen megnőtt 3,8GB PCM memória de ez mint írták a nagy zongik el is viszik.

Szóval nem nagyon látom a különbséget az M50 és a Krome közt, leszámítva a színes kijelzőt és még 1-2 fejlesztést.

Ja igen, hangokat bővíteni mint a korábbi modelleket lehet? Triton, Trinity, Kronos soundokkal esetleg..?

A 73 billentyűs verzióval elkezdtem kacérkodni.. :) Szóval M50 v. Krome..?

Link to comment
Share on other sites

kurzkorgcsa?? Elég vicces lenne az fix..... és mi lenne ha egyszerűen csak Kromecsa vagy Kromcsa?? :D

Szerintem ha "ámerikásítaná" a nevét (keresztnév előre...) lehetne nemes egyszerűséggel: CsakK. abban úgy is minden benne van. :D

Nos, miből lesz a csere bogár, a fórum első Krome tulaja kinézőben, aki elsőre el is vetette azt nemrég. :) Azért ezzel lehetne pár önjelölt demóval a fent említetthez hasonlóan "újra Korgom van" témában is pályázni majd Csabínó.

Pityu,

A Krome / M50 többletében szerintem Hansant kérdezd, ő jobban benne van. Bár már korábban postoltam hogy elérhető a manuálja és a sound list, amiből összehasonlítható a kettő, mert biztos lesznek egyezések csak ez alapján is, de ha engem kérdezel, már csak a minőségibb LCD meg hogy újabb az egész, a Krome mellett szavaznék, a formáról, kialakításról nem is beszélve, meg hogy pl. az M50-88 pár helyen néztem, még magasabb áron szerepel, mint a Krome-88.

+ Sajnos az M50 nem a kiváló billentyűiről volt híres, ez rejtély egy ilyen színvonalú gyártól számomra hogy engedheti meg. Lassan a Casio is jobb ebben!

Link to comment
Share on other sites

Igen a billentése gyalázatos állítólag az M50-nek, nem tudom azt sosem teszteltem. M3-am volt de annak sem tetszett a billentése, túl könnyű túl lágy volt. A Novation Impulse-omnak pld. tetszik a billentése :)

Na majd meglátjuk, remélhetőleg kint lesz egy Krome a Hangfoglaláson.. :)

Link to comment
Share on other sites

Te ugye a 61 billentyűs verzót próbáltad? És adott is a kérdés, hogy milyen a billentése?

Másik számomra fontos kérdés..

Mennyivel vagy miben tud ez a szinti többet mint egy M50?

Okés látom itt a memória igen megnőtt 3,8GB PCM memória de ez mint írták a nagy zongik el is viszik.

Szóval nem nagyon látom a különbséget az M50 és a Krome közt, leszámítva a színes kijelzőt és még 1-2 fejlesztést.

Ja igen, hangokat bővíteni mint a korábbi modelleket lehet? Triton, Trinity, Kronos soundokkal esetleg..?

A 73 billentyűs verzióval elkezdtem kacérkodni.. :) Szóval M50 v. Krome..?

Mint kiderült, 73 billentyűs verziót próbáltam, csak én valamiért azt gondoltam a netes képek alapján, hogy a 73 billentyűs verzió már tömör billentyűs, de nem. Vagyis a 61 és 73 billentyűs verzió ugyanolyan natural szinti billentyű. Amivel egyébként nem volt különösebb bajom. Leginkább a régi ROLAND RS5 szintimhez tudnám hasonlítani... amit szerettem. Mondhatnám hasonlónak a Trinity billentyű-érzetét is, de az azért egy kicsit komolyabb, jobb érzetű is volt, de egyszersmint lomhábban is ért vissza... szóval a fene tudja... ha szintinek aposztrofálom, akkor nekem nincs vele bajom. Sőt eszembe jutott a legjobb hasonlóság: a KROME 61 és 73 billentyűs változatainak olyan a billentyűzete, mint anno az X2 és X3 voltak.

Az M50-nél mindenképpen jobbak. Az M50-est nem is értettem hogy miért olyan pálcikás megoldás a keyboardja, mint 1994-ben volt a YAMAHA PSR-510-es szintimnek. Amúgy a KORG Micro széria billentyűi olyan pálcikás megoldások még, de azokon legalább megbocsájtható :)

Mennyivel tud többet a KROME az M50-nél. Szakmailag tényleg Hansan-t érdemes zaklatni.

Felhasználói oldalról nekem ezek voltak fontosak: Először is a zongora. Az M50 hiába EDS motor, a zongora multisample nem igen mutat tovább az AI2 és HI motorok multisample-jénél, így nekem nagyon műanyag... azaz bármilyen KORG-ot is választottam eddig, mindig kellett egy második eszköz a zongorára. Most ez a KROME-ban számomra teljesen megnyugtatóan megoldódni látszik.

Aztán fontosak voltak a dobok. Ezek speciel azok a dolgok, amiket gyakran töltögettem be a K2500 samplerébe. Szóval dobhangokból is nagyon jó, tényleg valóságos készletek kerültek a KROME-ba, amik nekem bőven vállalhatóak samplingtöltögetés helyett.

A KROME kapott egy dob-kísérő partnert is többszáz patternnel, pont ezeknek a doboknak a kihasználására, meg úgy egyébként is hasznos kiegészítőnek. Lehet vele csak úgy símán gyakorolni is, de teszem azt, ha akar az ember csinálni egy funky számot, ritmus nélkül kicsit nehéz lenne elkapni egy Clavi, vagy EP hangszínnel, úgyhogy kiválaszt egy megfelelő dobgroove-ot és feltolja rá a zenei alapot, aztán a dobtracket nem is muszáj megtartani. No mindegy, ez csak egy elképzelés mire lehet jó, mert nem biztos, hogy ezt a részét használnám a legtöbbet :D

Még meg akartam nézni pár akusztikus hangszínt, mert eddig a KORG-okban azokat túl sterilnek találtam... ezért a zenekarom egyik számának egy részletét elkezdtem összerakni és történetesen olyan jó húrzajos nagybőgő basszushangot találtam, amit szintén samplerbe töltéssel szoktam előidézni.

Vagyis első körben számomra a hangszínek voltak a legszembe- izé fülbetűnőbb különbségek. A hangszínek terén olyan dolgok oldódtak meg a KROME-ban, amelyek miatt eddig általában más márkát választottam és mindamellett megvan benne minden olyan szinti-funkció, ami miatt meg a KORG-okat szeretem.

Második körben a kezelhetőség ami miatt megtetszett a KROME. Bizonyára sokminden ugyanúgy van benne, mint az M50-ben, de ez a színes kijelző nagyon tetszetős. Igaz az OSC-illátorok módjait ábrázoló színes képecskék szerintem enyhén szólva parasztvakítás... kb. úgy érzem, hogy azt az illúziót próbálják vele kelteni, mintha tudnál vele csinálni valamit, mint a KRONOS-ban :D

De ettől függetlenül minden eddigi KORG-os PROG és COMBI funkcionalitás ugyanolyan mélységű és sokrétű... tehát ahogy a Trinity és Triton modellekben, úgy a KROME-ban is le lehet cserélni a teljes készletet... csakhogy nincs mire :D Egyrészt még túl új ahhoz, hogy bárki is kibocsájtson új készletet, másrészt szerintem egyszerűen leszoktak erről az emberek... míg az X-es KORG-ok, a Trinity és Triton-ok idejéből származó készletek halmazát lehet összegyűjteni a netről, addig már az M50-hez sem láttam túl nagy kínálatot. Azt nem tudom, hogy maga a KORG fog-e kiadni a KROME-ra egy "rendezői változat" hangkészletet.

OFF

Nemrégiben találtam egy egészen tűrhető FULL készletet a KORG MicroStationomra... gondoltam lecserélhetném az értelmetlen appreggiátoros bigyókat valami értelmesre, ezért felvettem a kapcsolatot... hááát, átszámítva ha jól emlékszem olyan 60 ezer Ft-ra jött volna ki az egy darab PCG fájl. Szóval akkor kicsit visszasírtam a Trinity-s időket amikor több tucatnyi PCG-t szedtem le a netről ingyen.

ON

Egy szó mint száz... valóban nincs túl sok különbség az M50 és KROME között, direkt feltettem mindkettő hangszer editor programját és átnéztem a menüket... szinte teljesen ugyanaz. A plusz az új hangminták, a kijelző, a kezelhetőség, a kultúráltabb kivitel.

Link to comment
Share on other sites

Szerintem ha "ámerikásítaná" a nevét (keresztnév előre...) lehetne nemes egyszerűséggel: CsakK. abban úgy is minden benne van. :D

Nos, miből lesz a csere bogár, a fórum első Krome tulaja kinézőben, aki elsőre el is vetette azt nemrég. :) Azért ezzel lehetne pár önjelölt demóval a fent említetthez hasonlóan "újra Korgom van" témában is pályázni majd Csabínó.

Hát köszönöm az újabb névtippet! :D

Tartok tőle, hogy nem én leszek az első KROME tulaj és valószínűleg még a Jézuska sem lesz hozzá elég nagylelkű, de abban biztosak lehettek, hogy demo és fórumírás nem marad el ha összejön :)

Link to comment
Share on other sites

Üdv

Csak állok és bámulok milyen jó self supportot nyomtok. Lassan átemelem a hozzászólásokat a KORG oldalra.

A KROME VS M50 témában szólnék. Egy PCM hangszer fő ismérve a PCM rom mérete(emlékszem voltak idők mikor pár Mb. mintakülönbségnél ölre mentünk). A kezelése hasonló mint az M50-é. A szekvenszer gyorsabb és kényelmesebb. Az effektek vastagabbak főleg az új zengettyűk. De visszatérve a hangfoglalásra, minden méretben kint lesznek a KROME-ok,KRONOS-ok,a limited edition micro-k and more... A nagy KORG gyűjtemény sajna csak jövőre lesz kiállítva a hangfoglaláson(jövőre 50 éves a KORG) addig is várok arcokat akik különleges darabokkal rendelkeznek.

Link to comment
Share on other sites

...ROLAND RS5 szintimhez tudnám hasonlítani... amit szerettem.

Mondhatnám hasonlónak a Trinity billentyű-érzetét is, de az azért egy kicsit komolyabb...

Sőt eszembe jutott a legjobb hasonlóság: a KROME 61 és 73 billentyűs változatainak olyan a billentyűzete, mint anno az X2 és X3 voltak.

Bocs, ez így nagy kavarás! A Trinityben, Tritonokban Yamaha DX7 elnyűhetetlen billentyűzet volt! Teljesen más mint egy Roli RS5 vagy Korg X3, N364. Ez utóbbiak nagyon olcsó és főleg nem profi billentyűzetek, sajnos, miközben egy hangszer elsődleges lényege lenne. Itt egyetlen gyártót sem tudok megérteni miért nem kerül 20-30 ezerrel inkább többe, csak normális lenne!

(A Yamaha MOX6-ot sokat nyomkodtam mostanság, itt végre a gyár tett némi minőségibb érzet felé hajló fejlesztést, úgyhogy ha az volna a kérdés inkább MOX mint M50 minden szempontból, de ha a Krome is hasonló az M50-hez én legfeljebb a 88-as Krome verziót nézném meg jobban magamnak.)

Lehetne akár már cserélhető is ez a billentyűzet rész egyébként a szintikben, mint egy exp. board vagy egy mobil aksi, simán megoldható lenne. (Hansan nem szólnál a Korgnak hogy ezzel nagyot dobhatna legközelebbi modelljeikben?) :)

Mellesleg ehhez hozzá tartozik az is hogy kinek milyen a keze és milyen az igénye, mármint az olcsó billentyűzeteknél, mert nyilván mindenki mást szeret, de a zenészek nagy többsége azért szereti ha pl egy glissandonál nem hullik darabokra a kínai keyboard. A Trinity szintű monstrumok mindig is állták ebben a sarat. A könnyített billentyűzetek pedig valóban az X3-nál kezdtek bejönni a Korgnál.

De pl az is érdekes a Krome esetén, hogy a 61 és 73 billentyű közti +1 oktávért elkérnek 50 ezret! :)

Az M50 hiába EDS motor, a zongora multisample nem igen mutat tovább az AI2 és HI motorok multisample-jénél, így nekem nagyon műanyag... azaz bármilyen KORG-ot is választottam eddig...

Ez sem teljesen jó így, ui. egy szintézis motor főleg azt szabja meg hogy hány layerből építkezhet egy hangszín, meg mennyi független LFO-t ADSR-t futtathat / Program a Korgnál maradva + az effektek. A hangszín minőségét a felvett hangminta gondossága adja alapból és felvételi minősége és ez akár egy AI2-es szintézisben is hasonlóan szólna 3 gigán mint az EDS-X esetén a Kromeban.

A KROME kapott egy dob-kísérő partnert is többszáz patternne...

Ha a Drumtrack funkcióra gondolsz, azt az M50 és M3 is tudta már!

színes képecskék szerintem enyhén szólva parasztvakítás...

Hansan elmondása szerint ezek kikapcsolhatók vhol.

Egy szó mint száz... valóban nincs túl sok különbség az M50 és KROME között, direkt feltettem mindkettő hangszer editor programját és átnéztem a menüket... szinte teljesen ugyanaz. A plusz az új hangminták, a kijelző, a kezelhetőség, a kultúráltabb kivitel.

A letölthető sound listek alapján valami szöveg összehasonlító szoftverrel ez 2mp alatt összevethető. Szerintem is vaskos tartalmat kaphatott a Korme az elődjeitől az új mintákat leszámítva, de %-os arányokat nem merek mondani rá. Mindenki menjen le "alfába" ha Krome előtt áll és nézegesse a csupasz mintákat meg, aztán ha hozzájut ui. egy M50-hez ott is. (ajánlok erre egy rögzítő eszközt a hangszer kimenetére kötni hogy időtállóan megmaradhasson az összehasonlításnak és ne csak az emlékezet martaléka legyen... :)

Link to comment
Share on other sites

üdv

A bill minősége is mint minden ár kérdés. Amig a Yamaha Korg "nagy barátság" tartott könyebb volt jó minőséghez jutni.

Szeretném azt írni hogy akkora guru vagyok a KORG szemében hogy mindenben egyeztetnek velem de ez nagy kamu lenne.

Vannak levelezések de ez inkább üzleti sztori. A fejlesztők teszteltetnek velünk dolgokat de a termékbe nem szólhatunk bele.

Van amikor örülünk és van amikor összeráncolt szemöldökkel ülünk. Japánban dől el minden. Szerintem a KROME-nál több szempontból örülünk. Az egyértelmű hogy nem lehet olyan hangszert csinálni ami mindenkinek jó de próbálom a jó dolgolkat kiszűrni ezekből az eszközökből. Akinek nem tetszik annak a csillagokat is lehozhatom az égről. Természetes hogy én is mint hangszer tulajdonos kergetek álmokat az ULTIMATE szintiről de talán még meg sem született az aki majd megtervezi.(lehet hogy már régen kész van) Addig próbálok részegységekben gondolkozni. Szerintem egy multiinstrumentalista 2012-ben megtalálja a KORG soundot a KROME-ban. (no more no less)

Link to comment
Share on other sites

Bocs, ez így nagy kavarás! A Trinityben, Tritonokban Yamaha DX7 elnyűhetetlen billentyűzet volt!

Nem véletlenül használtam a billentyű-érzet kifejezést. Arra még véletlenül sem próbáltam utalni, hogy fémérintkezős DX7 mechanika lenne a KROME-ban. Láttam a Trinity belsejét és játszottam rajta 1-2 évig, lehet különbséget tenni a felépítés és az érzet között. Szóval mint írtam érzetre.

Ez sem teljesen jó így, ui. egy szintézis motor főleg azt szabja meg hogy hány layerből építkezhet egy hangszín, meg mennyi független LFO-t ADSR-t futtathat / Program a Korgnál maradva + az effektek. A hangszín minőségét a felvett hangminta gondossága adja alapból és felvételi minősége és ez akár egy AI2-es szintézisben is hasonlóan szólna 3 gigán mint az EDS-X esetén a Kromeban.

A helyesbítés technikai értelemben helyénvaló, de zenei értelemben ettől még hiába telt el 10 évnyi szintimotor cserebere, a zongoraminta nem cserélődött, nem igazán javult, tehát az egyre újabb technológiák ellenére számomra a zongora nem mutatott tovább.

Ha a Drumtrack funkcióra gondolsz, azt az M50 és M3 is tudta már!

Igen, ezt helyesbítettem egy sorral leljebb.

Link to comment
Share on other sites

üdv

A bill minősége is mint minden ár kérdés.

Ez igaz! Talán pont ez a legdrágább, a mozgó mechanika a hangszerekben. Az elektronika nagy tételnél olcsó, a hangminták meg attól függ hogy veszik őket külsősöktől vagy ami szerintem valószínűbb, hogy van annyi tőke ilyen gyártóknál, hogy igen jó kis stúdiókban profi zenészek által feljátszott samplingek születhetnek házon belül.

Ahogy Kurzcsa írja, hogy ua. a zongorát hallja már a Trinity óta, abban csak annyi lehet a megfejtés, hogy nyilván egy ilyen sampling eljárást a stúdióban levő zongoráról bonyolítanak felteszem és a nyersanyag mintát utána a memóriakapacitás növekedésével egyre jobban hizlalják a hangszerekben. Legalábbis a Triton Extreme-ig valami ilyesmi érzetem volt nekem is. Persze most a Krome és Kronos kapcsán létrejöhetnek vadonatúj, grandiózus minta felvételek és kidolgozások. Talán jó lenne egyszer erről egy riportot készíteni valami Korg nagykutyával.

Az viszont meglep, hogy a kereskedők csak mint kontroll alanyok vannak bevetve, a fejlesztésbe nincs beleszólás, legfeljebb csak közvetve.

Amennyire tudom, pl. a Kurzweilnél ez másként működik, legalábbis a felhasználók közvetlen feedbackjei alapján szépen javítgatnak OS szinten a fő cuccokon. De nyilván ilyen téren a Korg is csinál valamit, ugye főleg az USA piac kapcsán és főleg ilyen J. Rhudes stb. nevek hátterében, mikor egy fullos, sok évre a versenyt eldönteni látszó vaci új Kronos tekintetében puff kidobnak egy növelt kapacitású változatot egy éven belül. :)

Amig a Yamaha Korg "nagy barátság" tartott könyebb volt jó minőséghez jutni.

Ez mi is volt bővebben?

az ULTIMATE szintiről de talán még meg sem született az aki majd megtervezi

Igen ez érdekes! Ha azt nézzük egy Kronos, maga a megtestesült lehetőségek tárháza, ezzel szemben van akinek egy Virusban is meg van már minden. Miért ennyire telhetetlen az ember (már a szintis)? Egy hárfaművész ha megveszi álmai hangszerét sosem fog azon nyavajogni, hogy mi nem jó, hanem alkot még csak bele nem öregszik. A szintisek meg mindig valami szent grálról álmodoznak, holott szerintem ha nem egy drága Kronos, de egy olcsóbb M3 + Radias modul páros már mindenre elég lehet, amihez mellesleg olyan keyboardot használ mindenki amit akar. (Én most ebben látom a hosszú távú jövőmet, ha mindenem eladtam előtte...)

Link to comment
Share on other sites

Igen ez érdekes! Ha azt nézzük egy Kronos, maga a megtestesült lehetőségek tárháza, ezzel szemben van akinek egy Virusban is meg van már minden. Miért ennyire telhetetlen az ember (már a szintis)? Egy hárfaművész ha megveszi álmai hangszerét sosem fog azon nyavajogni, hogy mi nem jó, hanem alkot még csak bele nem öregszik. A szintisek meg mindig valami szent grálról álmodoznak, holott szerintem ha nem egy drága Kronos, de egy olcsóbb M3 + Radias modul páros már mindenre elég lehet, amihez mellesleg olyan keyboardot használ mindenki amit akar. (Én most ebben látom a hosszú távú jövőmet, ha mindenem eladtam előtte...)

Kedves LP-filter!

Egy dolgot azért nem árt ha végiggondolsz... Egy hárfást úgy őszintén, hány zenekarban tudod elképzelni? Vagyis hány stílusban?

A klasszikusban és a szinfónikusban, illetőleg a filmzenéknél, és kész... Nagyon több felhasználási területét nem tudok nagyon mondani... Ellenben egy szintisnél/zongoristánál/keyboardernél! A funky, jazz, rock/rock 'n roll, szimfónikus, klasszikus, elektro/disco....sorolhatnám még....

Ha csak ezek közül kettőben és kettő különbözőben akárcsak beugró szinten is benne van egy ugyanazon ember, vér más hangszerpark kell hozzá.... Ott eleve két különböző hangszer kell, ha csak nincs az embernek egy drágább hangszere pl kronos, vagy akármilyen 500 ezer feletti hangszerekről beszélek, ami tud sokmindenben helyt állni. Az a baj, hogy a szóló hangszereket(vagy akusztikus) nagyon nehéz összehasonlítani aki egy zenekarban a tömörítő avagy szóló és kísérő/tömörítő részt is visz a hátán... Nehéz hangszert választottunk az fix.... Egy zenekarban a billentyűsnek van mindig a legtöbb dolga.

De nem bántani akarom a hárfásokat, csak nem egy a költségvetésünk velük...

Bár egy masterkeyboardal és hangmodullal/hangmodulokkal sokat lehet csökkenteni, de ahol az analóg cuccokat megkívánja a zene, ott muszáj a vas és az nem olcsó ám....

Bocsánat az OFF-ért csak sajnos így nem lehet összehasonlítási alapot képezni....Ugyanilyen bajban vannak amúgy a gitárosok is, de az már egy másik történet :)

Link to comment
Share on other sites

Nyílván nem a drága hangszerek felé akarom én testálni a Tisztelt Fórumozó Népet, csak nem biztos hogy egy olcsóbb hangszerből mindenre jót fogsz találni. mondom lehet fillérekből is, de ha komolyabban akarja az ember tenni amit tesz, akkor sajnos elengedhetettlen egy komolyabb hangszer is. Kinek a pap, kinek a paplan...

Link to comment
Share on other sites

üdv

Csak szakmai infó hogy beta tesztben van az editor,és faszán működik. Hamarost megjelenik.

Mármint a KROME editor?

Az 1.0.0-ás verziót már a hétvégén le tudtam tölteni a KORG.com-ról, abban hasonlítgatom a paramétereket az M50 editorával és a MicroStation editorával összevetve. 90%-ban azonosak még a MicroStationnal is, leszámítva a Drum Track jelenlétét és a választható paramétereket főleg az IFX-ek között... ja meg a sávonkénti EQ-t. A többi különbség nyilván a hangszerben található a plusz feljavított hangkészlettel.

Viszont egy hiányosságot még mindig nem orvosoltak:

Már a MicroStation-nál feltűnt, hogy az egyes szekvenszer sávokat a hangszeren belül el lehet nevezni Zongora, Gitár, Kíséret, Alap, stb. egyedi fantázianevekkel magunknak, ami nagyon hasznos, mert rögtön tudjuk, hogy az melyik sávunk és nem kell a prog hangszín alapján találgatnunk...

Viszont ezt az elnevezést az editorban nem tették lehetővé... Sőt ha a hangszeren belül egy preset song hangszerelésből indultunk ki, az editor ezeket az elnevezéseket érintetlenül hagyja, tehát ha eredetileg az első track-en dob hangszín volt és elnevezték a presetben DRUM-nak, de én a hangszínt az editorban, vagy a hangszerben kicserélem zongora hangszínre, a track neve ugyanúgy DRUM marad és ezt nincs mód az editorban a számítógép billentyűzetén átírni... muszáj belemászni a hangszer menűjébe és karakterenként átpöckölgetni.

Na, ugyanezt a KROME editorában sem orvosolták. A KROME-ban talán nem olyan nagy érvágás a hangszerben átírni a track nevét az érintő kijelző miatt, de a MicroStation 2 soros minikijelzőjén kifejezetten kínlódás elnevezni egy Track-et, pedig nagyon hasznos amúgy.

Van mód jelezni a KORG-éknak ezt a hiányosságot? Valószínűleg a MicroStation és M50 editorában már biztosan nem javítanák, bár nem lenne rossz mert nem lesz meg olyan hamar ez a KROME..., viszont a legújabb hangszer legújabb editorában azthiszem még illdomos is lenne egy ilyen helyesbítés :D

Legalább elkészülnének vele mire hozzájutok a hangszerhez :D

Link to comment
Share on other sites

Kedves LP-filter!

Egy dolgot azért nem árt ha végiggondolsz... Egy hárfást úgy őszintén, hány zenekarban tudod elképzelni? Vagyis hány stílusban? :)

Abszolút semmi alapja nem volt, hirtelen ez jutott eszembe mint példa, mármint a hárfa, nem erről szól a amit mondani akartam, kár a kákán csomót keresni, de ha már megtaláltad, akkor nézz utána Andreas Vollenweider hárfaművésznek és műveinek is pl. :P

Link to comment
Share on other sites

...abban hasonlítgatom a paramétereket az M50 editorával és a MicroStation editorával összevetve. 90%-ban azonosak még a MicroStationnal is...

Annyira nyomjátok ezt a mikroStationt már hogy utánanéztem. Hát, domboldalon ülő vadászkutya legyek, ha ez nem pont az M50 csak kicsiben! Innen nézve, tényleg érdekessé kezd válni, hogy a Krome is vajon abban a pár plusz extrém mintában lesz csak különböző az M50-től? Bár még árban így is megéri majd biztos, megjelenésben meg még inkább, de azért érdekesek ezek a hasonlóságok, még csak demó soundok közepette is...

Apropó hansan! A Korgnak most mi baja van hogy már zongorát, meg lakodalmas-lajos féle hangszert is csinál kicsiben? Én totál nem értem a lényegét, mert a rég volt Casio tanuló hangszerekhez hasonlóan ezek azért drágák, viszont pro zenei célokra meg játszhatatlanok a mini billentyűik. Minek, kinek ezek???

Link to comment
Share on other sites

"Innen nézve, tényleg érdekessé kezd válni, hogy a Krome is vajon abban a pár plusz extrém mintában lesz csak különböző az M50-től?"

Éppen erre próbáltam célozni a napokban de valahogy el lett beszélve mellette.. :)

Mindegy, biztos jó hangszer lesz.

Microstation-ról jut eszembe a másik értelmetlen "nagy" húzás a Microarranger... Néha nem értem a Korgot :stuff:

Link to comment
Share on other sites

Abszolút semmi alapja nem volt, hirtelen ez jutott eszembe mint példa, mármint a hárfa, nem erről szól a amit mondani akartam, kár a kákán csomót keresni, de ha már megtaláltad, akkor nézz utána Andreas Vollenweider hárfaművésznek és műveinek is pl. :P

Tudom én hogy nem a hárfára volt kihegyezve, de nekem sem.... :)

Csak egy akusztikus hangszeres, jó esetben az életben egyszer max kétszer megvesz egy normális hangszert és az végig ki is szolgálja.

Egy billentyűsnek sajnos nem adatik meg ez a lehetőség... :( Ennyire akartam kilyukadni. Mindenkinek más a tuti hangszer, de egy bizonyos színvonal alá sztem senki nem szeret menni hangszerekben, esetleg a lakodalmas, ott már azért láttam gyalázatos dolgokat, de még ott is magára adó zenész, nem áll ki yamaha psr-550 pl........ :)

Na mindegy egy szónak is száz a vége nem tudjuk az igényeket mindig 100 %-ban kielégíteni bármennyire is szeretnénk mi szintisek... :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...