Jump to content
Ménemszól.hu

Máris itt a KORG KROME!


LP-filter

Recommended Posts

Annyira nyomjátok ezt a mikroStationt már hogy utánanéztem. Hát, domboldalon ülő vadászkutya legyek, ha ez nem pont az M50 csak kicsiben!

A Korgnak most mi baja van hogy már zongorát, meg lakodalmas-lajos féle hangszert is csinál kicsiben?  Minek, kinek ezek???

Én nyomatom annyira ezt a MicroStationt, mert ez van itthon, meg kicsi, könnyű, szeretnivaló, mégis százszor többet tud, mint a korábban szintén igencsak szeretett Korg X5D-m, de említhetném a MicroX-et és az X50-et is, amelyek egyikében sincs sequencer.

És hogy ez a micro billentyű kinek-minek? Ez tényleg jó kérdés... szerintem ezzel nem a hozzánk hasonló zenészekből álló európai piacot célozzák, hanem a kütyüző japánokat. Én is szívesen elvinném a kis Micro-t magammal a vonatra, mert naponta 3 órát utazok... milyen frankó lenne végigzenélni..., de itt ezzel még kinéznének az emberek, meg éghetne a pofám és még az is benne van a pakliban, hogy valahol kifigyelik az embert hogy mindegy mivel, de valamiféle értékkel mászkál nap-mint nap és még valahol ki is rabolnának... sajnos ilyen ez az ország. Ellenben máshol ez már nem olyan nagy dolog amin megrökönyödnének az emberek. Szóval én ezt gondolom erről, de ettől függetlenül nem bánom hogy van ilyen, mert a számtalan billentyűm mellé nem kellett mégegy nagyot venni, megaztán harmadannyiba került, mint az M50. Az más kérdés, hogy miért nem csináltak inkább sima modul verziót belőle... tuti biztos vagyok benne, hogy potenciális vásárlók tömkelege a kis billentyű miatt elfordította róla a tekintetét még mielőtt bármennyire is felfogta volna, hogy mi ez és mit tud... hétszentség, hogy sima modulként sláger termék is lehetett volna... erről írtam is egy kis vicces sztorit, meg rajzoltam is egy képet :D

http://synthimania.blog.hu/2012/09/03/kerek_szepen_egy_korg_macrostationt_legyszi-legyszi

Na, szóval nem kell vadászkutyusnak lenned, a MicroStation tényleg egy kicsinyített M50 :D Ahogy az editor is tanúskodik róla... amiben mégis kevesebbet tud az M50-nél: kisebb számítási teljesítmény, melynek okán szerényebb hangkészlet, szintén ennek okán nincs meg benne a csatornánkénti EQ, illetve az effekteknél az IFX-ek nem lehetnek reverb-ek, vagy delay-ek... ezt csak és kizárólag az MFX2-nél hajlandó kiszámolni, míg az M50 és a KROME mindegyik MFX és IFX útja tudja ezt. Ezen kívül lemaradt a DRUM Track, cserébe viszont kapott egy GRID Sequencert, amiben úgy lehet dobpatternt gyártani, mint egy step-sequenceres groovebox-ban. Szóval itt azért vannak az EQ és effektek terén komoly megkötések. Nem úgy mint az M50-KROME esetében, amelyek ezen a téren tök egyformák.

Viszont akkor felvetődik a kérdés hogy az M50 és KROME között mi az ugrás. Hát pont az említett számítási teljesítmény, így tulképpen csak a hangkészlet és 1-2 effekt algoritmus, meg az új csomagolás. De higyjétek el, már a hangkészlet miatt megéri.

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok száma 91
  • Created
  • Last Reply

erről írtam is egy kis vicces sztorit, meg rajzoltam is egy képet :D

http://synthimania.b...legyszi-legyszi

Ez tök jó lenne! Én is azt mondom az M3-M kapcsán, ha a Korg ki merte találni ezt a moduláris WS. felépítést, hogy kiemelhető a szinti "agya" egy mozdulattal, mivel ügyesen meg van tervezve, miért ne lehetne ebből rendszert csinálni? Bár belegondolva M3-M-et nem sokan vehettek önmagában, de én nagyon tudnám most itthon értékelni, mert annyira hordozható is egyben, mint amennyire el van találva.

Jó érzéked lenne a designhoz is, miért nem jelentkezel a Korgnál mint tervező? :) Amúgy photoshopos a kép?

Viszont akkor felvetődik a kérdés hogy az M50 és KROME között mi az ugrás. Hát pont az említett számítási teljesítmény, így tulképpen csak a hangkészlet és 1-2 effekt algoritmus, meg az új csomagolás. De higyjétek el, már a hangkészlet miatt megéri.

Én is azt mondom még látatlanban is, hogy megéri ,mert adott esetben olcsóbb is a Krome egy M50-nél biz. helyeken nézve. Sajna a hasonlóságot mindenki magának kell leszűrje, hansan már elvből sem teheti meg hogy ezeket pellengérre állítsa. Sok nyomkorászás, döntés és vásárlás! Ez a Krome-hoz vezető út, ha már téged így elvarázsolt.

Pityu,

A mikroArranger alatt értettem a "lakodalmas lajos" féle hangszert én is! :)

Link to comment
Share on other sites

Ez tök jó lenne! Én is azt mondom az M3-M kapcsán, ha a Korg ki merte találni ezt a moduláris WS. felépítést... miért ne lehetne ebből rendszert csinálni?

Jó érzéked lenne a designhoz is, miért nem jelentkezel a Korgnál mint tervező? :) Amúgy photoshopos a kép?

Ezt egyébként én sem értem hogy miért nem mentek tovább ilyen moduláris eszköz vonalon (is). Ezt a szegmenst egyik gyártó sem szolgálja ki, pedig állítom, hogy nagyobb a felvevőközönsége egy ilyen cuccnak, mint minden egyes alkalommal egy komplett új szintinek. Egy zenésznek van minimum 1-2-3 hangszere eleve... szerintem előbb keresne billentyű nélküli változatot. Sőt megkockáztatom, hogy hamarabb venne az ember magának modult feleslegesen csak úgy azért mert megtetszett... tehát a felvevőpiacot és a fogyasztótársadalmot egy kicsit be is lehetne húzni a csőbe az ilyesmivel :D

Amúgy köszönöm! Mennék én szívesen tervezőnek a KORG-hoz, de mint látjuk, apróságokban sem érdekli őket a vásárlók véleménye :) Igen, Photoshop... természetesen egy MicroStationból építettem újra, vagyis nem 3D modell.

Link to comment
Share on other sites

Üdv

Nos, a Micro széria üzletpolitikai döntés.Kb 10 évvel ezelőtt bizonyos üzleti csoportok(nem csak a KORG) rájött hogy a jövő biznice a fejlődő országokban rejlik.A Nyugati kultúra lassan megtelítődött tárgyakkal.(ez tiszta közgazdaság tan) Azokban az országokban ahol nagyobb tömegek kezdtek jobban élni( de ez még messze volt a fejlett országok jólétéhez képest) elkezdtek vásárolni. Ugyan olyan fogyasztói kultúra természetesen elképzelhetetlen volt a Riói nyomornegyedekben de a folyamat elkezdődött. Ilyen helyekre más termékcsoportok kellettek. Ázsia, afrika,és dél-amerika lakosai is szeretnének zenélni, de mivel? Hordozható kicsi olcsó céleszközökre volt-van szükség. Csendben megjegyezném hogy közben Brazília a világ 5. legnagyobb gazdasága lett Angliát hátrébb tolva. A fejlett világnak megtartották az M3,Oasys,Kronos szintű termékeket és a közvetlen alatta lévő kategóriákat. A többit a zenélni vágyó kispénzű fiataloknak és a fejlődő világnak szánják.Sajnos az elmúlt 10 év alatt mi is erre tendálunk, csak büszkék vagyunk beismerni.Minden esetre a világon soha ennyien nem ismerték a KORG hangszereket. Amikor néha termékeknél, bankszámlaszám hosszúságú számokat látunk az a gyártási szám(eladott darabszám) és ez igazán impozáns ha a tiszta üzletet nézzük. Az hogy mi lett a legendával az senkit nem érdekel,mert ha ezeket az"olcsósító lépéseket " nem teszik meg akkor lehet hogy a KORG-ról csak a szinti történelmi könyvekben olvashatnánk. Igy viszont az Úr dögletes 2012-es évében is topic téma lehet egy mini bill-es KORG hangszer és lássuk be hogy ez igy van rendben. Jó zenélést

Link to comment
Share on other sites

...A többit a zenélni vágyó kispénzű fiataloknak és a fejlődő világnak szánják. Sajnos az elmúlt 10 év alatt mi is erre tendálunk, csak büszkék vagyunk beismerni...

No, hát erre írtam korábban hogy " itt magyarországon én speciel 38 éves fejjel egy MicroStationt engedhettem meg magamnak, ami szerintem több mint égő"

De erre a KROME-ra most megpróbálok rágyúrni :)

Link to comment
Share on other sites

No, hát erre írtam korábban hogy " itt magyarországon én speciel 38 éves fejjel egy MicroStationt engedhettem meg magamnak, ami szerintem több mint égő"

De erre a KROME-ra most megpróbálok rágyúrni :)

Amúgy én pont most próbálok ez ellen tenni. hogy vegyen az ember egy olyan hangszert ami hosszú ideig kiszolgálja, és talán egyszer majd kinövi. Itt 10 évekről beszélek... :) Én most próbálom a pénz összesűríteni egy kezembe, hogy egy komolyabb cuccom legyen, és nem kell hogy utánna fájjon a fejem. :) Bízok benne, mert ha nem akkor lehet én is úgy fogok járni mint Kurzcsa, hogy sokmindent összevásárol amit használ egy ideig, aztán csak marad a sarokban (Bocs, tudom erről nem tehettél), csak példának hoztam fel...

Más.

Amúgy biztos már valahol írták, de a KROME Combi-jai hogy szólnak?? Tűrhető, mert a korgoknak általában ezek voltak a rákfenéi, bizonyos esetekben.

Link to comment
Share on other sites

Üdv

Lassú folyamat tanúi vagyunk mert a KORG éveken keresztül nem gyártott hangszín csomagokat a felhasználóknak. Azon egyszerű oknál fogva hogy minden átírható(kivéve a GM bank) és csináljon magának a felhasználó hangzásokat. Ez volt a különbség más gyártókkal szemben) Azt telt múlt az idő és a felhasználók elfelejtették a legalapvetőbb editálási dolgokat(tisztelet a kivételnek). Mostanság kezdenek foglalkozni komplett könyvtárak gyártásával. Igy egyre jobb összeállításokal fognak előrukkoolni.A Kronos-nál már láthatóak ezek. Az hogy a KROME-nál mi lészen az még a jövő zenéje de remélem itt is lesz valami. Addig maradnak az önkéntes User fórumok akik szívesen adják a bankjaikat(hol ilyen hol olyan minőségben) vagy a saját hangok előállítása. A gyári alap készlet szerintem közepes(combi) de kis melóval ez orvosolható.

Link to comment
Share on other sites

...úgy fogok járni mint Kurzcsa, hogy sokmindent összevásárol amit használ egy ideig, aztán csak marad a sarokban (Bocs, tudom erről nem tehettél), csak példának hoztam fel...

Félreértés ne essék, én ezt az egészet marhául élveztem :D

4 évig facér voltam és csak ennek a szenvedélyemnek éltem. Semmi sem állt a sarokban, mindennel alkottam az elképzeléseim szerint, aztán átforgattam másba, hogy más elképzeléseket valósítsak meg.

A helyzet annyiban változott, hogy már több mint egy éve nem vagyok facér és megváltoztak a dolgok fontossági sorrendjei. Ez a KROME pont beleilleszkedik abba a koncepcióba, amit egy időhíjában lévő ember felesleges fényűzéssel, de azért jó minőségben megvalósítani kíván... egyszerűen, gyorsan, elegánsan.

Ha véletlenül valamilyen oknál fogva újra szalma lennék, rettenetesen vissza fogom sírni az elkótyavetyélt holmikat, de jelen helyzetben nem is tudnék a KROME-nál klasszabb és elegánsabb megoldást elképzelni.

Link to comment
Share on other sites

Üdv

Nos, a Micro széria üzletpolitikai döntés.Kb 10 évvel ezelőtt bizonyos üzleti csoportok(nem csak a KORG) rájött hogy a jövő biznice a fejlődő országokban rejlik.A Nyugati kultúra lassan megtelítődött tárgyakkal.(ez tiszta közgazdaság tan) Azokban az országokban ahol nagyobb tömegek kezdtek jobban élni( de ez még messze volt a fejlett országok jólétéhez képest) elkezdtek vásárolni. Ugyan olyan fogyasztói kultúra természetesen elképzelhetetlen volt a Riói nyomornegyedekben de a folyamat elkezdődött. Ilyen helyekre más termékcsoportok kellettek. Ázsia, afrika,és dél-amerika lakosai is szeretnének zenélni, de mivel? Hordozható kicsi olcsó céleszközökre volt-van szükség. Csendben megjegyezném hogy közben Brazília a világ 5. legnagyobb gazdasága lett Angliát hátrébb tolva. A fejlett világnak megtartották az M3,Oasys,Kronos szintű termékeket és a közvetlen alatta lévő kategóriákat. A többit a zenélni vágyó kispénzű fiataloknak és a fejlődő világnak szánják.Sajnos az elmúlt 10 év alatt mi is erre tendálunk, csak büszkék vagyunk beismerni.Minden esetre a világon soha ennyien nem ismerték a KORG hangszereket. Amikor néha termékeknél, bankszámlaszám hosszúságú számokat látunk az a gyártási szám(eladott darabszám) és ez igazán impozáns ha a tiszta üzletet nézzük. Az hogy mi lett a legendával az senkit nem érdekel,mert ha ezeket az"olcsósító lépéseket " nem teszik meg akkor lehet hogy a KORG-ról csak a szinti történelmi könyvekben olvashatnánk. Igy viszont az Úr dögletes 2012-es évében is topic téma lehet egy mini bill-es KORG hangszer és lássuk be hogy ez igy van rendben. Jó zenélést

Ez tetszik, bár annyira nem hiszek ebben a "kis országnak kis hangszert" elvben. Én is tanultam közg.tant, valamennyire reális is lehetne ez, attól eltekintve, hogy egyébként ott a tárgyak nem tárgyakként vannak említve, hanem anyagi javakként vagy "jószágként". :) Mondjuk az ilyen nano kütyük, zseb keyboardok stb, meg egy olcsó laptop biztos közelebb visz egy felzárkózó társadalmat az önkifejezés zenei formáihoz, és ez fontos terület is annak piacán, de a Korg ennél azért drágább megoldásokat kínál pl. a mikroSt.-nel kapcsolatosan is. Én nem féltem a céget, mert pl. a Roland már rég ontotta magából a sok felesleges eszközt, mikor a Korg csak egyáltalán elkezdett mondjuk a "presszós zenegépek" (i3 stb) piacán lépkedni és ott is most kiemelkedő ha azt nézzük. Inkább én is azt látom e mikro termékek mögött, hogy a japánok elvből szeretnek miniatürizálni, és amit Kurzcsa is említett, hogy akár a vonaton utazva szívesen foglalkoznak ilyen hasznos tevékenységgel, mint az ottani "blikket" olvassák és mereven bámuljanak ki az ablakon mint nálunk, de mindenben lehetnek féligazságok persze és a japán gondolkodást is nehezebb nekünk követni márcsak a kulturális értékek különbsége szerint is, amiben ez erősen gyökerezik náluk. Viszont valóban, érdekes lenne egy felnyitott mikroPianot látni még ott is vonatozás közben... :)

Link to comment
Share on other sites

No, hát erre írtam korábban hogy " itt magyarországon én speciel 38 éves fejjel egy MicroStationt engedhettem meg magamnak, ami szerintem több mint égő"

Nem égő az! Másnak meg kenyérre is spórolni kell, vagy "100 éves" lepusztult hangszerrel pénzt keresni, büdös kocsmákban. Ettől Te feljebb vagy jócskán, bár igaz hogy a vágyaink több évvel előrébb járnak a jelennél. :)

Link to comment
Share on other sites

Félreértés ne essék, én ezt az egészet marhául élveztem :D

4 évig facér voltam és csak ennek a szenvedélyemnek éltem. Semmi sem állt a sarokban, mindennel alkottam az elképzeléseim szerint, aztán átforgattam másba, hogy más elképzeléseket valósítsak meg.

A helyzet annyiban változott, hogy már több mint egy éve nem vagyok facér és megváltoztak a dolgok fontossági sorrendjei. Ez a KROME pont beleilleszkedik abba a koncepcióba, amit egy időhíjában lévő ember felesleges fényűzéssel, de azért jó minőségben megvalósítani kíván... egyszerűen, gyorsan, elegánsan.

Ha véletlenül valamilyen oknál fogva újra szalma lennék, rettenetesen vissza fogom sírni az elkótyavetyélt holmikat, de jelen helyzetben nem is tudnék a KROME-nál klasszabb és elegánsabb megoldást elképzelni.

Szóval a jó nő új hangszert terem esetedben az egyszerűsítés jegyében? :D

Nagyon igaz amúgy, ha család van, pláne ha már gyerekek is, a korábbi fölös szabadidő 0-ra redukálódik, bár idővel lehet a cseperedő csemetéket is majd fertőzni a zenélgetéssel. Az éremnek tehát mindig két oldala van! :)

Link to comment
Share on other sites

Üdv

Lassú folyamat tanúi vagyunk mert a KORG éveken keresztül nem gyártott hangszín csomagokat a felhasználóknak. Azon egyszerű oknál fogva hogy minden átírható(kivéve a GM bank) és csináljon magának a felhasználó hangzásokat. Ez volt a különbség más gyártókkal szemben) Azt telt múlt az idő és a felhasználók elfelejtették a legalapvetőbb editálási dolgokat(tisztelet a kivételnek). Mostanság kezdenek foglalkozni komplett könyvtárak gyártásával. Igy egyre jobb összeállításokkal fognak előrukkoolni.A Kronos-nál már láthatóak ezek. Az hogy a KROME-nál mi lészen az még a jövő zenéje de remélem itt is lesz valami. Addig maradnak az önkéntes User fórumok akik szívesen adják a bankjaikat(hol ilyen hol olyan minőségben) vagy a saját hangok előállítása. A gyári alap készlet szerintem közepes(combi) de kis melóval ez orvosolható.

Én ma annyit fejlesztenék tovább ebben a Combi meg hangszínbank alapú tárolásban, hogy a hangszerben a hangszínek lennének egy felhőben, hasonlatosan a netes dolgokhoz és belsőleg a midi protokol számára lehetne attól a 128-as szervezettség, csak a felhasználó felé kifelé egy korlátlan sorszámú, +esetleg címkés, tag-es megoldás volna, amivel így szűrhető lehetne, hogy az épp nem tetsző vagy nem használatos 999 hangszín ne foglaljon le bankokat csak azért mert ott kell lennie, ha egy Combi pl. egy part-ként véletlenül felhasználja 1x. Nekem mindig ez volt a Trinityvel is a gond, meg hogy főként más készletek betöltésével (producer pcg stb.) ua hangok jöttek csak más sorrendben leprogramozva. Bár nagyon jó a Korg ötlete hogy minden felülírható, nincsenek fix ROM bankok, mint egy Yamahán pl, de íly mód korlátozott bank kiosztással meg egyéb, kárba is vesznek soxor a tonnányi, csak elvben kihasználható programhelyek egy csapásra. Az meg hogy végigmenni minden Combin hogy az milyen hangokat használ amik nem javallottak így törlésre emberfeletti meló, talán vmi naon spéci segédprogrammal esetleg meg lehetne oldani ha ezt valaki leprogramozná, de ez is jó példa, mennyi felesleges babusgatást és szervezési feladatot jelent egy szinti. Egy haverom azt mondta, lassan felvesz egy titkárnőt a hangszere adminisztráláshoz, hogy ő csak a zenével tudjon foglalkozni. És akkor meg sem említem a samplerek és 100 szám velük használt sampling cd-k és minta könyvtárak managelési kérdését, de hát ez a probléma nem csak nálam ismeretes sajnos... :(

Link to comment
Share on other sites

Nem égő az! Másnak meg kenyérre is spórolni kell, vagy "100 éves" lepusztult hangszerrel pénzt keresni, büdös kocsmákban. Ettől Te feljebb vagy jócskán, bár igaz hogy a vágyaink több évvel előrébb járnak a jelennél. :)

Hát, köszönöm, kedves vagy. Azt azért ne felejtsük el, hogy mindez túlzás nélkül 20 éves gyűjtés eredménye. Soha életemben nem vettem én sem egyben meg egy hangszert. Hát igen, a vágyaink újabb 20 évnyi gyűjtéssel előrébb járnak a jelennél :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Nekem volt MicroKey-em és csak az az egy plusz oktáv hiányzott (a bill. tetszett!). Na nem a hatalmas zenélésekhez, de a monitor elé prüntyögni a hangszíneken pont jó. Akkor minek a plusz egy oktáv? Szeretek két kézzel is prüntyögni. De aki nem, annak kifejezetten jó a Microkey. A Microstation meg egy plusz oktáv, és még szintifunkciók is? Pont nekem találták ki, csak most nincs rá kess. De a KORG nem is nekünk gyárt Magyarországra. Nem kell őket félteni. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...