Jump to content
Ménemszól.hu

Megjelent a Nord Electro 4HP!


spacechimp

Recommended Posts

Megjelent a nord Electro 4 HP, az új kalapácsmechanikás pillekönnyű színpadi szintetizátor!

A Nord Electro 4 HP a legsikeresebb széria az Electro 3 hagyományaira épül, annak összes tulajdonságával rendelkezik. Kalapácsmechanikás összesen 11 kg súlyú színpadi zongora, vadonatúj orgona modellezéssel, és sampler modullal.

A Nord Electro 3-tól a fejlődés íve egyértelmű: az Electro 3HP volt az első kalapácsmechanikás Electro, zongoristák számára (húrrezonancia modellezéssel), ezután az orgonisták számára elkészült a fizikai drawbar-os Electro 4D, "kétmanuálos" split-elhető orgonával (a C2D zázszlóshajó orgona motorjával).

E fejlődés következő állomása a Nord Electro 4HP, az összes tulajdonság ötvözete (az Electro 3 HP zongorája, a C2D orgonája) kibővített memóriával, a Nord Piano Library dedikált 380 MB-ot kapott az eddigi 185 MB helyett, a Sample Library memóriáját megduplázták, már 128MB áll a rendelkezésünkre!

A zongora szekció: A Nord Piano library mintái ingyenesen tölthetők a Nord Electro 4HP-be, immár 380MB tárhely áll rendelkezésre. A hangmintáknak, a húrrezonancia modellezésnek, és a kiváló kalapácsmechanikának köszönhetően a világ legjobb zongoramodellezését, és a legjobb játékérzetet biztosítja a Nord Electro 4HP.

Az orgona szekció: Ahogy eddig is, háromféle orgonamodellt emulál az Electro: Vox, Farfisa, valamint a B3 Hammond modelleket. Ez utóbbit az elődökhöz képest továbbfejlesztették, most a C2D csúcsorgona hangját, új leslie-t (122, és az ehhez tartozó torzító), továbbfejlesztett percussion modellezést kapta az Electro 4HP.

A sampler: Szintén bővített (duplázott) memóriával, már 128 MB hangmintát tárolhatunk a hangszerben, 99 tárhelyen.

Effekt szekciója 6 modulból áll, az elsőben panoráma, tremolom wah, és ringmodulátor, a másodikban kórus, flanger, phaser, a harmadik az erősítő szimulátor+torzító+rotary,van egy delay/reverb (mondkettőből háromféle), külön modulban van az EQ, és egy kompresszor (tehát ugyanaz, mint az electro 3HP-ben, és a 4D-ben).

Összegezve a Nord ismét megalkotta azt a hangszert, amire a "hívők" vágytak: a hordozható, kalapácsmechanikás, a legújabb orgonamodellezéssel rendelkező, bővített memóriájú, a Nord Electro hagyományain alapuló színpadi szintetizátort.

A Nord Electro 4HP felváltja a korábbi 3HP modellt.

Terméklapja, ára a HitSpace olalán itt található.

post-10-0-70199600-1348836547_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

V/Oct: nyugodtan leírhatod a véleményed, ha az a jóízlés határán belül van, mindenki tudni fogja, hogy az egy vélemény (és valószínűleg mást is kíváncsivá teszel ha dramatizálod olyasmivel, hogy birtokodban van a titkok titka, pl. amiért tiltás is járhat). Szóval ne használj gyomorforgató kifejezéseket, ne személyeskedj, és akkor nem kell aggódnod amiatt, hogy építő kommented elvész.

Ez a 40-60 hang polifónia kritika itt úgy van feltűntetve, mintha amúgy egy elhanyagolható tényező lenne az, hogy ezen a hangszeren a legfílingesebb és leginspirálóbb zongorázni :) Egy partos hangszerről beszélünk, ahol ennyi polifónia elég szokott lenni még a nagyon virtuózoknak is (nem tudom ti mennyire vagytok advanced zongoristák). Ugyanezért kb nincs értelme nagy színes LCD kiejlzőt rakni rá :) Nekem 32 hang polifónia is elég, nincs több zenei ötletem.

Nap mint nap nézem mosolyogva azokat az embereket, akik először találkoznak a norddal mint jelenséggel, majd ottragadnak. Személy szerint azt gondolom, hogy egy hangszer vagy stúdióberendezés gyenge, ha a technikai paraméteren kezdenek rugózni. Én még olyat nem láttam, hogy valaki bejött kipróbálni egy nordot, majd azzal tette volna le a fülest, hogy panaszkodik, hogy nincs elég polifónia. Ez tipikusan fórumon felmerülő, techspec nyálazgatós, elméleti sztori, amivel amúgy nincs bajom. De tényleg. Tudja csak meg a gyártó, hogyan javíthatná a termékét, mitől vennétek meg pl. TI a hangszereit :)

Aztán van, mikor ez se fontos: pl. szerencsére nem történt még olyan, hogy valaki azért nem vesz UA 1176-ot, mert a specifikációban 100 alatt van a jelzaj viszony, tehát még egy SoundBlaster 16 is megveri etekintetben, és ez az akadálya a művészi szabadságnak :) Tapasztalatom szerint 1176-ot pl. azért nem szoktak venni, mert épp nincs rá zsé.

Link to comment
Share on other sites

V/Oct: nyugodtan leírhatod a véleményed, ha az a jóízlés határán belül van, mindenki tudni fogja, hogy az egy vélemény (és valószínűleg mást is kíváncsivá teszel ha dramatizálod olyasmivel, hogy birtokodban van a titkok titka, pl. amiért tiltás is járhat). Szóval ne használj gyomorforgató kifejezéseket, ne személyeskedj, és akkor nem kell aggódnod amiatt, hogy építő kommented elvész.

Ez a 40-60 hang polifónia kritika itt úgy van feltűntetve, mintha amúgy egy elhanyagolható tényező lenne az, hogy ezen a hangszeren a legfílingesebb és leginspirálóbb zongorázni :) Egy partos hangszerről beszélünk, ahol ennyi polifónia elég szokott lenni még a nagyon virtuózoknak is (nem tudom ti mennyire vagytok advanced zongoristák). Ugyanezért kb nincs értelme nagy színes LCD kiejlzőt rakni rá :) Nekem 32 hang polifónia is elég, nincs több zenei ötletem.

Nap mint nap nézem mosolyogva azokat az embereket, akik először találkoznak a norddal mint jelenséggel, majd ottragadnak. Személy szerint azt gondolom, hogy egy hangszer vagy stúdióberendezés gyenge, ha a technikai paraméteren kezdenek rugózni. Én még olyat nem láttam, hogy valaki bejött kipróbálni egy nordot, majd azzal tette volna le a fülest, hogy panaszkodik, hogy nincs elég polifónia. Ez tipikusan fórumon felmerülő, techspec nyálazgatós, elméleti sztori, amivel amúgy nincs bajom. De tényleg. Tudja csak meg a gyártó, hogyan javíthatná a termékét, mitől vennétek meg pl. TI a hangszereit :)

Aztán van, mikor ez se fontos: pl. szerencsére nem történt még olyan, hogy valaki azért nem vesz UA 1176-ot, mert a specifikációban 100 alatt van a jelzaj viszony, tehát még egy SoundBlaster 16 is megveri etekintetben, és ez az akadálya a művészi szabadságnak :) Tapasztalatom szerint 1176-ot pl. azért nem szoktak venni, mert épp nincs rá zsé.

Mint mondtam, nem is azzal van gond, hogy nem szuper-realisztikus a hangjuk, csak ez a 40, 32 stb adatok más gyártóknál egyre inkább 128 felé tendálnak, ami 1 zenész = max 10 ujj tükrében tényleg nem lenne vészes, de vannak akik kitartott pedálos akkord, kromatika stb. kigurításoknál elkezdenek nyafogni, hogy miért döglenek le a legelső hangok, mint egy 20 éves Casionál. Persze vannak 32 polifóniás cuccok még a Yamaha kínálatában is, na de 200 alatt v. a körül max! s akik ugyanúgy gyártanak 1,5 milkáért értelmetlenül prémium stage pianot, de itt csak azt akartam mondani, hogy amennyire a Clavia különc és utat mutató a hangszereiben ilyen árakat elkérve a produktumaiért, volna aki többre vágyna, ha mondjuk az 1 partos mivoltot is nézzük csak. A lényeg világos, ők nem akarják hogy más hangszert is használjon aki olyat vesz, vagy legalábbis másodhegedűs hangszerként nem akarják hogy kezeljék a piros keyboardjaikat. Én személy szerint bár elismerem a hangzási egyedülállóságukat, ár/szolgáltatás szempontból nem tartom magam pénztárcájához mérten elfogadhatónak őket, amire a polifónia már csak nem létező hab a tortán.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...