spacechimp Létrehozva September 28, 2012 Share Létrehozva September 28, 2012 Megjelent a nord Electro 4 HP, az új kalapácsmechanikás pillekönnyű színpadi szintetizátor! A Nord Electro 4 HP a legsikeresebb széria az Electro 3 hagyományaira épül, annak összes tulajdonságával rendelkezik. Kalapácsmechanikás összesen 11 kg súlyú színpadi zongora, vadonatúj orgona modellezéssel, és sampler modullal. A Nord Electro 3-tól a fejlődés íve egyértelmű: az Electro 3HP volt az első kalapácsmechanikás Electro, zongoristák számára (húrrezonancia modellezéssel), ezután az orgonisták számára elkészült a fizikai drawbar-os Electro 4D, "kétmanuálos" split-elhető orgonával (a C2D zázszlóshajó orgona motorjával). E fejlődés következő állomása a Nord Electro 4HP, az összes tulajdonság ötvözete (az Electro 3 HP zongorája, a C2D orgonája) kibővített memóriával, a Nord Piano Library dedikált 380 MB-ot kapott az eddigi 185 MB helyett, a Sample Library memóriáját megduplázták, már 128MB áll a rendelkezésünkre! A zongora szekció: A Nord Piano library mintái ingyenesen tölthetők a Nord Electro 4HP-be, immár 380MB tárhely áll rendelkezésre. A hangmintáknak, a húrrezonancia modellezésnek, és a kiváló kalapácsmechanikának köszönhetően a világ legjobb zongoramodellezését, és a legjobb játékérzetet biztosítja a Nord Electro 4HP. Az orgona szekció: Ahogy eddig is, háromféle orgonamodellt emulál az Electro: Vox, Farfisa, valamint a B3 Hammond modelleket. Ez utóbbit az elődökhöz képest továbbfejlesztették, most a C2D csúcsorgona hangját, új leslie-t (122, és az ehhez tartozó torzító), továbbfejlesztett percussion modellezést kapta az Electro 4HP. A sampler: Szintén bővített (duplázott) memóriával, már 128 MB hangmintát tárolhatunk a hangszerben, 99 tárhelyen. Effekt szekciója 6 modulból áll, az elsőben panoráma, tremolom wah, és ringmodulátor, a másodikban kórus, flanger, phaser, a harmadik az erősítő szimulátor+torzító+rotary,van egy delay/reverb (mondkettőből háromféle), külön modulban van az EQ, és egy kompresszor (tehát ugyanaz, mint az electro 3HP-ben, és a 4D-ben). Összegezve a Nord ismét megalkotta azt a hangszert, amire a "hívők" vágytak: a hordozható, kalapácsmechanikás, a legújabb orgonamodellezéssel rendelkező, bővített memóriájú, a Nord Electro hagyományain alapuló színpadi szintetizátort. A Nord Electro 4HP felváltja a korábbi 3HP modellt. Terméklapja, ára a HitSpace olalán itt található. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LP-filter Válaszolta September 28, 2012 Share Válaszolta September 28, 2012 Nem semmi az ára! Legnagyobb szégyenkezni valója azonban a 40 hang polifónia a Nordoknak, szuper realisztikus hangzás ide v. oda. Nem is értem! Link to comment Share on other sites More sharing options...
V/Oct Válaszolta September 29, 2012 Share Válaszolta September 29, 2012 Én értem, de nem irom ide a véleményem, mert kibennelnek. Jó kis polka-board, ha érted mire gondolok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
A/D Válaszolta September 30, 2012 Share Válaszolta September 30, 2012 V/Oct: nyugodtan leírhatod a véleményed, ha az a jóízlés határán belül van, mindenki tudni fogja, hogy az egy vélemény (és valószínűleg mást is kíváncsivá teszel ha dramatizálod olyasmivel, hogy birtokodban van a titkok titka, pl. amiért tiltás is járhat). Szóval ne használj gyomorforgató kifejezéseket, ne személyeskedj, és akkor nem kell aggódnod amiatt, hogy építő kommented elvész. Ez a 40-60 hang polifónia kritika itt úgy van feltűntetve, mintha amúgy egy elhanyagolható tényező lenne az, hogy ezen a hangszeren a legfílingesebb és leginspirálóbb zongorázni Egy partos hangszerről beszélünk, ahol ennyi polifónia elég szokott lenni még a nagyon virtuózoknak is (nem tudom ti mennyire vagytok advanced zongoristák). Ugyanezért kb nincs értelme nagy színes LCD kiejlzőt rakni rá Nekem 32 hang polifónia is elég, nincs több zenei ötletem. Nap mint nap nézem mosolyogva azokat az embereket, akik először találkoznak a norddal mint jelenséggel, majd ottragadnak. Személy szerint azt gondolom, hogy egy hangszer vagy stúdióberendezés gyenge, ha a technikai paraméteren kezdenek rugózni. Én még olyat nem láttam, hogy valaki bejött kipróbálni egy nordot, majd azzal tette volna le a fülest, hogy panaszkodik, hogy nincs elég polifónia. Ez tipikusan fórumon felmerülő, techspec nyálazgatós, elméleti sztori, amivel amúgy nincs bajom. De tényleg. Tudja csak meg a gyártó, hogyan javíthatná a termékét, mitől vennétek meg pl. TI a hangszereit Aztán van, mikor ez se fontos: pl. szerencsére nem történt még olyan, hogy valaki azért nem vesz UA 1176-ot, mert a specifikációban 100 alatt van a jelzaj viszony, tehát még egy SoundBlaster 16 is megveri etekintetben, és ez az akadálya a művészi szabadságnak Tapasztalatom szerint 1176-ot pl. azért nem szoktak venni, mert épp nincs rá zsé. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LP-filter Válaszolta September 30, 2012 Share Válaszolta September 30, 2012 V/Oct: nyugodtan leírhatod a véleményed, ha az a jóízlés határán belül van, mindenki tudni fogja, hogy az egy vélemény (és valószínűleg mást is kíváncsivá teszel ha dramatizálod olyasmivel, hogy birtokodban van a titkok titka, pl. amiért tiltás is járhat). Szóval ne használj gyomorforgató kifejezéseket, ne személyeskedj, és akkor nem kell aggódnod amiatt, hogy építő kommented elvész. Ez a 40-60 hang polifónia kritika itt úgy van feltűntetve, mintha amúgy egy elhanyagolható tényező lenne az, hogy ezen a hangszeren a legfílingesebb és leginspirálóbb zongorázni Egy partos hangszerről beszélünk, ahol ennyi polifónia elég szokott lenni még a nagyon virtuózoknak is (nem tudom ti mennyire vagytok advanced zongoristák). Ugyanezért kb nincs értelme nagy színes LCD kiejlzőt rakni rá Nekem 32 hang polifónia is elég, nincs több zenei ötletem. Nap mint nap nézem mosolyogva azokat az embereket, akik először találkoznak a norddal mint jelenséggel, majd ottragadnak. Személy szerint azt gondolom, hogy egy hangszer vagy stúdióberendezés gyenge, ha a technikai paraméteren kezdenek rugózni. Én még olyat nem láttam, hogy valaki bejött kipróbálni egy nordot, majd azzal tette volna le a fülest, hogy panaszkodik, hogy nincs elég polifónia. Ez tipikusan fórumon felmerülő, techspec nyálazgatós, elméleti sztori, amivel amúgy nincs bajom. De tényleg. Tudja csak meg a gyártó, hogyan javíthatná a termékét, mitől vennétek meg pl. TI a hangszereit Aztán van, mikor ez se fontos: pl. szerencsére nem történt még olyan, hogy valaki azért nem vesz UA 1176-ot, mert a specifikációban 100 alatt van a jelzaj viszony, tehát még egy SoundBlaster 16 is megveri etekintetben, és ez az akadálya a művészi szabadságnak Tapasztalatom szerint 1176-ot pl. azért nem szoktak venni, mert épp nincs rá zsé. Mint mondtam, nem is azzal van gond, hogy nem szuper-realisztikus a hangjuk, csak ez a 40, 32 stb adatok más gyártóknál egyre inkább 128 felé tendálnak, ami 1 zenész = max 10 ujj tükrében tényleg nem lenne vészes, de vannak akik kitartott pedálos akkord, kromatika stb. kigurításoknál elkezdenek nyafogni, hogy miért döglenek le a legelső hangok, mint egy 20 éves Casionál. Persze vannak 32 polifóniás cuccok még a Yamaha kínálatában is, na de 200 alatt v. a körül max! s akik ugyanúgy gyártanak 1,5 milkáért értelmetlenül prémium stage pianot, de itt csak azt akartam mondani, hogy amennyire a Clavia különc és utat mutató a hangszereiben ilyen árakat elkérve a produktumaiért, volna aki többre vágyna, ha mondjuk az 1 partos mivoltot is nézzük csak. A lényeg világos, ők nem akarják hogy más hangszert is használjon aki olyat vesz, vagy legalábbis másodhegedűs hangszerként nem akarják hogy kezeljék a piros keyboardjaikat. Én személy szerint bár elismerem a hangzási egyedülállóságukat, ár/szolgáltatás szempontból nem tartom magam pénztárcájához mérten elfogadhatónak őket, amire a polifónia már csak nem létező hab a tortán. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.