Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Isa-One vs. SPL Gainstation 1


igatos

Kérdés

Sziasztok!

Hasonlította össze már valaki a két előfokot?

Nekem nagyon tetszik az SPL hangja, egy Langevin DVC-1 típusú cuccal összevetve.

De mindenki esküszik az ISA-ra, nyilván nem véletlenül.

Az SPL árban majdnem kétszer annyi. Mi lehet az oka?

Kösz a segítséget!

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

Tervezek egy postot írni a digitális audio átvitelről, mert úgy vettem észre, hogy itt tévedésekben vagyunk. Nem triviális dolog, sőt, az ember nem is gondolná, hogy ehhez mi kell, hogy jó legyen. Én nem ismerem az ESI clock jitter recovery képességét, de kiindulva a probléma komplexitásából, nem tenném fel rá az életemet, magyarul össze nem kötném digitben semmivel. Vagyis ha muszáj, akkor más dologgal.

A sztorihoz röviden annyi, hogy ha van két digit eszköz, és az egyik órajel generátora rosszabb mint a másiké, akkor célszerű azt választani masternek, AMELYIK A ROSSZABB.

Link to comment
Share on other sites

Akkor miért gyártanak egy vagyonért profi órajel generátorokat masternek?

Nyilván nem raknak bele egy mindennél rosszabb órajelet, hogy az lehessen a master. :)

Szóval ezt így biztosan nem lehet kijelenteni, hogy mindig a rosszabbat célszerű masternek választani.

Olcsó cuccokra szokták mondani, hogy általában még rosszabbul működnek külső órajellel, mint amúgy.

Nyilván nem az Apogee szintű cuccokra vonatkozik ez.

A digitális jelátvitel téma valóban megér egy alapos kitárgyalást, mert sokan egy kukkot sem tudnak az egészről.

Link to comment
Share on other sites

Akkor miért gyártanak egy vagyonért profi órajel generátorokat masternek?

A clock jitter recovery problémát a PRISM sound tárgyalta egy AES értekezésen belül, és erre vezette be a JTEST nevű módszert, melyet az AES elfogadott, így iparági sztenderdnek nevezhetjük. A problémával a legtöbb gyártó nem is foglalkozik, de ez csak azzal függ össze, hogy egyes szinteken nem ez a legfontosabb. Ha a problémát ismered, akkor ez magától értetődő.

A master clocknak sok apropója lehet, az egyik pont a clock jitter recovery funkció helyes implementációja, vagy például nagyobb hálózatokban a közös órajel létrehozása.

Most teljesen el vagyunk havazva rendszerkonverzióval, ha megvagyunk, egy kiadós postban vagy videóban elmagyarázom, hogy egy clock generátor kimenetére kötött kábelen hogy kerül jitter a clockra, és azt miért szükséges minden esetben korrigálni a vevő oldalon. Ebből látni fogjátok, hogy miért csak speckó cuccok képesek rendesen együtt dolgozni egy master clock generátorral, és mi lesz a bajuk az olcsó spdif-es csodáknak. Lehet, hogy berakom a tudásbázisba. Idő kell hozzá, türelmet kérek.

Link to comment
Share on other sites

Ami még gyakran felvetődő kérdés ezügyben, hogy van-e különbség ha

mondjuk 16 sáv optikai kábelen közlekedik a jel, vagy AES/EBU-n?

Illetve kell-e a hangkártyának külön kábelen órajelet adni, vagy ezzel teljesen egyenértékű

ha kiolvassa az optikaiból, vagy az AES/EBU-ból?

Konkrétan pl. Apogee AD16X-RME kártya-Apogee DA16X lánc esetében.

Az RME szerintem csinálja ezt a jitter recovery dolgot, csak másképp hívja

és mInden órajel módban 1ns alatt van a jitter.

Link to comment
Share on other sites

Akkor az eredeti válaszomat módosítanám. Egyszer én is feltettem ezt a kérdést, és akkor azt a választ kaptam, hogy ha Focusrite Saffire Pro 26 kártyámnak az órajelet az ISA-1 adná, akkor javulna a hangminősége.

Nem akartam okoskodni, azt gondoltam, hogy akkor jól értettem a választ :-).

Link to comment
Share on other sites

Az árat nehéz összehasonlítani, mert a Focusrite-nak saját gyártósora van kínában, ezért ők mindent sokkal olcsóbban tudnak előállítani mint a konkurrenciájuk, és még minőségben is eléggé ott vannak (a kínai ISA-k megbízhatóbbak mint az angol összeszerelésűek- saját tapasztalat). Az ISA mikor angliában készült ugyanolyan árban volt mint az SPL-ek. Jól emlékszem, hogy az ISA 110 (ami az ISA One + EQ) 550 forint körül volt akkor, mikor kapható volt (8 éve kb?). De nem kell messzebb menni: UA SOLO 610 300k. RND Portico Mobile 5017 357900 forint. Jobbak mint az ISA ONE? Nem. Csak másak.

Én is úgy tippelnék, hogy az SPL preampjának jobb hangja van, mint a DVC-nek (amit én egyáltalán nem szeretek), de az ISA-t nem hinném hogy megkenné. Az ISA egy world class sound, a Gainstation nem lett még az. Az SPL termékek amúgy jók, semmi bajuk, de én azért nem vettem egyet se, mert nem elég érdekesek, nem akkora fazon a karakterük, ezt így tudom megfogalmazni a legjobban (de ez már tényleg ízlés dolga). Az SPL a Transient Designerrel lett világhírű, amivel tökéletesen egyet tudok érteni.

Én a "no color" preampok közül a Buzz MA2.2-t és az Avalon 2022-t kedvelem a legjobban, azok pedig nézd csak meg árban hol vannak az SPL-hez képest... Popzenében viszont a "rockandroll" fílinget kedveljük, legyen benne egy kis dög, ezért imádják a 1073-at, a 610-et, az 512c-t. Az ISA ezek között van valahol.

Link to comment
Share on other sites

Isa One digitális verziójához kapcsolódóan lenne egy nagyon amatőr kérdésem :S nem igazán foglalkoztam még ezzel az AD/DA konvertálás témával de most kezdi ingerelni a szürkeállományomat :)

Van egy jó öreg Esi1010 hangkártyám

íme: http://www.esi-audio.com/products/esp1010/

na most neki van egy digital spdif inputja rca-s verzió a pci kártya részén a következő lenne a kérdésem:

Amennyiben én fogom az ISA Oneból az spdif outputot és beledugom az esi pci-os spdif inputjába akkor kikerülöm e vele az esi koverterét? mert akkor már inkább az ISA konvertere dolgozzon illetve így az fogja meghatározni a felvett jel minőségét is ugye?

Nekem ez azért lenne jó mert akkor megmaradna a jelenlegi setup és azt bővíteném így tudok multitrack monitorozni mivel minden szintim az esi-re van kötve és amikor sávozásra kerül a sor és már ráérek vele tökölni akkor meg használhatnám az isa-t rendesen felvenni mindent.

Szerintetek?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...