Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Korg Radias topic


LP-filter

Kérdés

korg_radias.jpg

Engem elkezdett érdekelni ez a cucc és az, hogy vajon miért nem esik ezen a fórumon róla egy szó sem! (??)

Szívesen vennénk, ha bárki Radias tulaj vagy akinek volt érdemi köze a dologhoz megosztana érdekességeket, infókat róla v. összevetéseket más VA kütyükkel!

THX!

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 74
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Az új hangszínt próbálgatva más szintin (m50) épített kísérettel együtt már többször alakult ki egy-egy zenei motívum amit aztán Abletonban több scene-re építem fel és egy launchpaddal indítgatva improvizálok rá. Ez az, ami számomra nagyon gondolatébresztő ebben a hangszerben.

Na, ha erről volna felvétel az érdekelne!

Egyenlőre nincs Radiasom még, de meglep hogy ha ilyen innovatív a cucc, miért tojik rá a világ! A Virusok meg máig standard holmik bárhol ahogy nézem, de tuti kevesebbet tudnak már csak az effektet is nézve a Raditól.

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

Az elmúlt hetekben-hónapokban ugyan egy Roland FA SN-S editoron dolgoztam, ennek a munkának lett egy olyan hozománya, hogy a már említett RADIASLibrarian programom is képessé vált arra hogy MAC OSx-en futtassuk!

Így már tényleg platform független lett az eredeti terveimnek megfelelően...

A legutóbbi említés óta ki is egészült egy-két apró ám hasznos funkcióval! Azt hiszem egy próbát mindenképpen megér ;)

Továbbra is letölthető a weboldalamról: http://lipi.atw.hu

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2018. 01. 19. at 22:08 írta Bendi:

Szerintem a filter van modulálva egy késleltetett (sinus?) LFO-val. 

Két layerből áll a hangszín. Egy EP (SmootEP) és egy WAH Gitár (FlyingWahGtr). A késleltetést a Gitár timbre-n alkalmazott ARP biztosítja azzal, hogy egyszerű TRIGGER-ként működik, BPM szinkronnal, félhang időzítéssel a második ütem kezdetén triggereli timbre 2-t. Mivel a keysync is be van kapcsolva, szabadon játszhatsz addig, amíg ki nem tartod a hangot a második ütem elejéig. Ráadásul a gityó épp a kitartott hangnak megfelelő pitchen fog megszólalni. A timbre-n egyébként valóban van egy lassú LFO ami amplitudót modulál és az LFO frekije is változtatva van kissé a harmadig EG által. +Effektek (Cabinet simulator + St. tremolo ) Tehát két tremoló is van, egy amit az AMP szolgáltat az LFO mod miatt + az efektút végén is egy.  Ezt nem kihallottam, hanem megnéztem a gyári hangszínben ;)

Link to comment
Share on other sites

1 órával ezelőtt írta djuice:

Radiasosok!

Ebben a gyári presetben hogy van megoldva az a késleltetett wah-zott "fémes" 2nd sound? Szeretnék valami hasonlót arpeggioval megvalósítani más szintiben!

http://www.synthmania.com/Korg Radias-R/Audio/Factory Presets/A13 Smooth EP.mp3

Szerintem a filter van modulálva egy késleltetett (sinus?) LFO-val. 

Link to comment
Share on other sites

1 órával ezelőtt írta djuice:

Ott a pont! Köszi! :) 
A panoráma is véletlenszerű, azt nem a másik LFO csinálja vmi random paraméterrel?

Részben. A timbre2 effekt út végén lévő tremolo effect  egyik paramétere van egy 0,29 Hz Sinus-al modulálva. Tehát a panoráma az effect paraméterek része. Ha a másik szintin nincs ilyen effect akkor kénytelen vagy még egy LFO-t elhasználni a panorámára is. Az egyébként érdekes kérdés, hogy hány LFO van vajon a RADIAS-ban, mert vannak effektek melyek valahogy közösködnek a modulátor LFO-kon, így csak az egyik beállítás mükszik mindkét effekten. Ez olykor bosszantó tud lenni, mert pont a chorus és a delay képes így összeveszni, ami ugye alap, hogy néha együtt van. Azért tűnhet véletlenszerűnek, mert nincs szinkronizálva keyboardhoz és BMP-hez sem az LFO, így amilyen állapotban éri a hang ott szólal meg.

Link to comment
Share on other sites

Van egy adag szerte a neten, ami már nem igen bővül mert halott a RADIAS téma a fórumokban. Ezeket összegyűjtöttem és stílusonként kategorizáltam (Lead, Pad, Keyboards, SFX, stb.) egyenlőre magamnak.

Egyszer elküldtem érintetteknek egy két levelet, hogy vajon ha felteszem ezeket a honlapomra, akkor az sérti-e bárki érdekeit, de semmilyen választ nem kaptam sem a KORG tól, sem a hazai dealertől, sem a hangszínek készítőitől. Gyártottam már én is jó sokat, de hogy ezek mennyire gondolatébresztőek egy Virussal szemben azt nem tudom.

 

Ha van rá igény szívesen feltöltöm őket a honlapomra a RADIAS zónába, ahová feltettem pár tippet-trükköt is.

Igazából kevés az olvasók köre, ezért nem igen bővítettem pedig van sok érdekesség. Mostanában is találok újabb lehetőségeket. Engem a régi analóg szinti hangok átültetése érdekel, de közben sokszor egy-egy saját hangszín alakul ki.

Nem tudom mennyire illő, de ha letöltök egy gyári VST-t (pl. Arturia) majd kipróbálom melyikben tetszik egy-egy hang, akkor azt megcsinálom a RADIAS-on és már nem is kell a program és nem érdekel, hogy csak 10 percig használható a demo.  Van amikor direkt úgy ülök le, hogy próbálok valami új figurát kitalálni. Mostanában kezdtem el több Timbre-t használni egyszerre egymás hangzásának kiegészítésére, ez is egy jó móka. Az új hangszínt próbálgatva más szintin (m50) épített kísérettel együtt már többször alakult ki egy-egy zenei motívum amit aztán Abletonban több scene-re építem fel és egy launchpaddal indítgatva improvizálok rá. Ez az, ami számomra nagyon gondolatébresztő ebben a hangszerben.

Persze mindenkinek más a célja.

 

Mindjárt abbahagyom, de az is nagyon érdekes, hogy ha az Abletonhoz írsz MAX for Live-ban jó nagy oszcilloszkópot és spektrum analizátort, akkor látod is a hangokat. Egy másik hangszerből származó hang jellemzőit is fel lehet így deríteni és máris jobban megy a modellezés. De ezeket nyilván más vassal is meg lehet csinálni. A Virust nem ismerem, bár olvastam a kézikönyveit.

 

Üdv

Link to comment
Share on other sites

Annyit lehet tenni, hogy Radias editorból, az adatokat M3 editorba "manuálisan" átírja az emberNa ez, brutális meló :)

Erre csak annyit lehet mondani hogy verjék az izéjüket a mizéjükbe a Korgnál is!

Eleve az editor progijaik gui-ét is nagyítóval kell nézni vagy projektoron hogy lássunk a mini betűkből vmit. Eszméletlen ez az agyamentség a design oltárán az ergonómia rovására. Még voltak pl a MidiQuest, az legalább normálisabb egységes editáló felületet adott sok vashoz.

Link to comment
Share on other sites

Nekem is van egy M3 EXB Radias-al, eddig pont elég volt a 2X8 tolópoti a hangok rt módosításához

+ egy laptopon fut az editor program is

Mondjuk én DAW ban rögzítek és nem "LiveACt"okat adok elő:)

Nagy fájdalmam hogy a Radias RDL file-okat nem lehet EXB Radias nak fogyasztható formátumra konvertálni

Annyit lehet tenni, hogy Radias editorból, az adatokat M3 editorba "manuálisan" átírja az ember

Na ez, brutális meló :)

Link to comment
Share on other sites

Ezt jó tudni, mert itt meg a szöges ellentéte hangzott el: 

Sajna hogy Hansan kolléga kilépett a Korg.hu-tól van esélye hogy összedől az egész hazai Korg support, félelmetes!

 

Nekem most eladó M3-am van, sokat gondolkodtam egy Radias boardon bele, de faramuci a dolog. Beépítve együtt tud élni a cuccal, effektjeivel, viszont nincs meg a fizikai UI, külön cuccként meg nem integrálható az M3-ba, csak snassz midi összeköttetés oszt annyi! Meg drága is így bővítgetni, úgyhogy lemondtam róla. Inkább valami Waldorfot fogok nézegetni helyette alkalom adtán...

 

Egy időben én is M3-ra pályáztam, de akkoriban még túl húzós volt az ára. Igazából sosem értettem ezt a bővítőkártyás dolgot, a RADIAS-ban pont az a jó, hogy bármikor be tudsz avatkozni kézzel a hangprogramba. Egyébként még így is van egy csomó funkció ami nem érhető el a panelről, vagy nehézkes. Kártyaként meg nem is értem hogyan, de mivel az M3 munkaállomás nyilván más szempontok voltak mérvadók. A világ másik felén ha tekergetni akarnak max vesznek egy racket is :)-

Szerintem Hansan úr inkább arra gondolt, hogy ha kipróbál valaki egy R3-at és tetszik neki, akkor a RADIAS tutira nem lesz csalódás. Ehhez nem kell a mélységekig lemenni.

Link to comment
Share on other sites

Hát az R3 lehetőségei jóval szerényebbek, főleg mert a RADIAS-hoz van 2.0-ás firmware és szoftver kiegészítés amiben olyan funkciók vannak amit az R3 nem tud, így konverzióval max. kidobni lehet ezeket. Kérdés mennyire befolyásolják az ilyen beállítások a hangzást. Én több szóló hangszínt tettem át RADIAS-ról R3-ra, de gyakorlatilag újraépítettem az egész patch-et, mert volt amit nem lehetett megoldani az R3-al. Tehát hipp-hopp nem megy.

 

Ezt jó tudni, mert itt meg a szöges ellentéte hangzott el: 

Sajna hogy Hansan kolléga kilépett a Korg.hu-tól van esélye hogy összedől az egész hazai Korg support, félelmetes!

 

Nekem most eladó M3-am van, sokat gondolkodtam egy Radias boardon bele, de faramuci a dolog. Beépítve együtt tud élni a cuccal, effektjeivel, viszont nincs meg a fizikai UI, külön cuccként meg nem integrálható az M3-ba, csak snassz midi összeköttetés oszt annyi! Meg drága is így bővítgetni, úgyhogy lemondtam róla. Inkább valami Waldorfot fogok nézegetni helyette alkalom adtán...

Link to comment
Share on other sites

 

Szerintem is a stílust kéne eldönteni és ahhoz választani a hangszert (ha a pénztárca megengedi). Sajnos nem mindig sikerül elsőre. :)

 

 

 

 

 

Ebben teljesen igazad van!

A stílus(om) nehezen behatárolható de többnyire az instrumentális elektronikus vonal a meghatározó. Abban is az ambient, new-age, de a synth-pop vagy spacesynth és "társai"  meghatározóak számomra.

Semmiképp a mai tuc-tus fos :)

Úgy fogalmaznék, hogy inkább a "tradicionális" synth hangzást szeretem és nem a mai "zörej és effekt" halmazt, amit muzsika névvel mernek illetni egyesek :(

Ami demókat hallottam az R3-ból ill. pld. a Novation Ultranova-ból azokban kivétel nélkül az R3 szólt jobban. Jelzem, Nekem! :)

Link to comment
Share on other sites

Fincy:

A vocoderhez nem kell énektudás, hiszen a hangmagasságot a szinti (a lenyomott billentyű) határozza meg, nem a hangszálaink, így elég ha csak kimondod beszélve a szöveget, ne legyél ebben gátlásos :)

 

Köszi a bátorítást, azért egyszer megpróbáltam: 

http://fincy.hu/index.php/zeneim/zeneim/59-hall-of-mirrors

 

Ezzel inkább az a bajom, hogy ha bárki van a közelemben akkor már nem merek megszólalni ilyen vers, próza vagy ének téren.

Szoftverfejelsztőként nekem a gép adott betegség, bár én is a vasakat szeretem.

 

A többieknek:

Szerintem is a stílust kéne eldönteni és ahhoz választani a hangszert (ha a pénztárca megengedi). Sajnos nem mindig sikerül elsőre. :)

 

 

 

 
Link to comment
Share on other sites

Értem, köszi a választ!

De úgy összességében mi a véleményed az R3-ról?

Már többször került puskacső elé de még nem mertem "rálőni"  :geek:

Az R3 nem rossz, én is használtam szólókra színpadon is (rock).

Spec sosem kapcsoltam be programozáshoz a PC-t, inkább a gépen gombokkal, potikkal programoztam, mint egerésszek egy monitoron. Élvezem, hogy "vas".

A Novation modernebb hangzás, mint az R3, de sztem egysíkúbb is vhogy. Sztem stílusfüggő. Elektronikusabb dolgokhoz ultra-/mininova, rock/jazzrock vonalon meg inkább R3. Ez persze mehet oda-vissza, de szubjektíven nekem így esett jól. Mindkettőből lehet olyat kitekerni, amit a másikból nem. 

R3 sötétebb hangkép, novák meg fényesebb, élesebb.

Alábbi videóban 0:45től induló szinti téma egy az egyben hozható Ultranovával (meg gondolom mindennel, hiszen semmi extra nincs benne), míg az 1:07től induló másik téma hangszíne, meg 98%ban gyári hangszín az R3ban:

 

 

Fincy:

A vocoderhez nem kell énektudás, hiszen a hangmagasságot a szinti (a lenyomott billentyű) határozza meg, nem a hangszálaink, így elég ha csak kimondod beszélve a szöveget, ne legyél ebben gátlásos :)

Link to comment
Share on other sites

Én speciel nagyon szeretem, de csak félkézzel játszva szólóhangszernek használom. Fő hangszernek nem ajánlom.

Nagyon frankón ki van találva minden rajta. Kicsi, a kezelőszervek nekem nagyon kényelmesek és jók. Könnyű a gombokat nyomogatni, nem kattog, nem akad, így élő játék közben észrevétlenül kezelhető az oktáv váltó (ezt sűrün használom akár szóló közben is). A négy tekerőgomb szabadon paraméterezhető, hogy mi legyen rajta, a kijelzők pedig mutatják így nem felejted el melyik hangszínen mi van beállítva.

Játék közben kiválóan lehet tekergetni a potikat. (nem szabadon futók, de be lehet állítani, hogy megjegyezze a hangszín alapértékét, így addig nem változtat semmit amíg el nem éred a beállított értéket amit egyébként még egy LED is jelez.) Könnyen gyorsan lehet hangszínt váltani, a nagy tekerő és a 8 gomb szintén kényelmes. Főleg ha átrendezed magadnak a hangszíneket.

Hangszínt programozni szerintem csak a szoftverből érdemes, különben lemegy a nap. VST-ként nem használható. Itt egy screenshot ebből látod, hogy miket lehet a hangprogramban állítani:

 

r3.jpg

 

Igaz, hogy kevesebbet tud mint a RADIAS, de nagyon jó hangokat lehet így is kiszedni belőle, talán nem is kell bele az a sok plusz. Általában analóg hangzásra használom vagy ARP-t HOLD-olva valami prüntyögésre. A Vocodert nem használom mert nem tudok énekelni és gátlásos vagyok e miatt. Szerintem próbáld ki valahol, ha még árulnak ilyet.

 

 

 

Én elég sokat vajúdtam az R3 és a Mininova között. Végül a Mininovánál kötöttem ki és elégedett vagyok vele.

Brutális a vocodere és "megeszi" a supernova patcheket is!

A Radias viszont hosszú barátság lesz, úgy érzem így 2 nap után! :)

Link to comment
Share on other sites

Értem, köszi a választ!

De úgy összességében mi a véleményed az R3-ról?

Már többször került puskacső elé de még nem mertem "rálőni"  :geek:

 

Én speciel nagyon szeretem, de csak félkézzel játszva szólóhangszernek használom. Fő hangszernek nem ajánlom.

Nagyon frankón ki van találva minden rajta. Kicsi, a kezelőszervek nekem nagyon kényelmesek és jók. Könnyű a gombokat nyomogatni, nem kattog, nem akad, így élő játék közben észrevétlenül kezelhető az oktáv váltó (ezt sűrün használom akár szóló közben is). A négy tekerőgomb szabadon paraméterezhető, hogy mi legyen rajta, a kijelzők pedig mutatják így nem felejted el melyik hangszínen mi van beállítva.

Játék közben kiválóan lehet tekergetni a potikat. (nem szabadon futók, de be lehet állítani, hogy megjegyezze a hangszín alapértékét, így addig nem változtat semmit amíg el nem éred a beállított értéket amit egyébként még egy LED is jelez.) Könnyen gyorsan lehet hangszínt váltani, a nagy tekerő és a 8 gomb szintén kényelmes. Főleg ha átrendezed magadnak a hangszíneket.

Hangszínt programozni szerintem csak a szoftverből érdemes, különben lemegy a nap. VST-ként nem használható. Itt egy screenshot ebből látod, hogy miket lehet a hangprogramban állítani:

 

r3.jpg

 

Igaz, hogy kevesebbet tud mint a RADIAS, de nagyon jó hangokat lehet így is kiszedni belőle, talán nem is kell bele az a sok plusz. Általában analóg hangzásra használom vagy ARP-t HOLD-olva valami prüntyögésre. A Vocodert nem használom mert nem tudok énekelni és gátlásos vagyok e miatt. Szerintem próbáld ki valahol, ha még árulnak ilyet.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Egy R3 is tudja kezelni a Radias hangszíneit? Vagy ez csak konvertálás után lehetséges?

 

Hát az R3 lehetőségei jóval szerényebbek, főleg mert a RADIAS-hoz van 2.0-ás firmware és szoftver kiegészítés amiben olyan funkciók vannak amit az R3 nem tud, így konverzióval max. kidobni lehet ezeket. Kérdés mennyire befolyásolják az ilyen beállítások a hangzást. Én több szóló hangszínt tettem át RADIAS-ról R3-ra, de gyakorlatilag újraépítettem az egész patch-et, mert volt amit nem lehetett megoldani az R3-al. Tehát hipp-hopp nem megy.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...