Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Korg Radias topic


LP-filter

Kérdés

Recommended Posts

  • 0

Sziasztok! Kb 2 hónapja birtokolok egy Radiast...

Most látom, hogy tegnap este csak felmagasztaltam a gépet, de nem nagyon írtam arról, hogy mi nem tetszik, akkor most egy pár szó ezekről. Az első és számomra legkellemetlenebb tapasztalat, hogy a timbre 2 insert effektje sajnos ugyanazon a memóriaterületen osztozik, így ha az első helyre beállítok egy delayt jó hosszú lecsengéssel, és mögé egy bármilyen másik effektet, azt tapasztalom, hogy a delay lecsengése lefeleződik. Valójában nem lefeleződik, hanem lekorlátozódik legfeljebb 1 mp-re, hogy a másik effekt is tudjon dolgozni. Egy másik (szerintem) negatívuma, hogy ha be van kapcsolva bármelyik seq vagy arp, akkor mindig elindul, ha a globálisnak beállított midi csatornán jel érkezik, függetlenül attól, hogy az adott timbre-re be van-e állítva vagy sem. A Radias hangja INIT állapotban 1 db oszcillátor SAW jellel. Ez sokkal inkább hasonlít egy SID64 hangjához, mint egy analóg jelhez, és innen kell építkezni, hogy minél analógabb legyen, ha ez a cél. (egyébként akár FM hangon is tud szólni a PCM mintáiból). Az eszköz maga soha nem fagyott még le, de a WinXP-s USB drivere már többször is elnémult sima próbálgatás közben (a Win7 drivere viszont stabil). Be lehet állítani, hogy USB, MIDI vagy mindkettő egyszerre legyen a meghajtás, ez utóbbi esetén előfordul, hogy az USB-n érkező MIDI jelet figyelmen kívül hagyja (tehát nem mindig lehet megoldani, hogy egy billentyűzetről MIDI-vel zongorázol miközben egy PC-s kontrollerrel tekered valamelyik paraméterét). Nekem eddig összesen ennyi problémám akadt vele.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Most látom, hogy tegnap este csak felmagasztaltam a gépet, de nem nagyon írtam arról, hogy mi nem tetszik, akkor most egy pár szó ezekről. Az első és számomra legkellemetlenebb tapasztalat, hogy a timbre 2 insert effektje sajnos ugyanazon a memóriaterületen osztozik, így ha az első helyre beállítok egy delayt jó hosszú lecsengéssel, és mögé egy bármilyen másik effektet, azt tapasztalom, hogy a delay lecsengése lefeleződik. Valójában nem lefeleződik, hanem lekorlátozódik legfeljebb 1 mp-re, hogy a másik effekt is tudjon dolgozni. Egy másik (szerintem) negatívuma, hogy ha be van kapcsolva bármelyik seq vagy arp, akkor mindig elindul, ha a globálisnak beállított midi csatornán jel érkezik, függetlenül attól, hogy az adott timbre-re be van-e állítva vagy sem. A Radias hangja INIT állapotban 1 db oszcillátor SAW jellel. Ez sokkal inkább hasonlít egy SID64 hangjához, mint egy analóg jelhez, és innen kell építkezni, hogy minél analógabb legyen, ha ez a cél. (egyébként akár FM hangon is tud szólni a PCM mintáiból). Az eszköz maga soha nem fagyott még le, de a WinXP-s USB drivere már többször is elnémult sima próbálgatás közben (a Win7 drivere viszont stabil). Be lehet állítani, hogy USB, MIDI vagy mindkettő egyszerre legyen a meghajtás, ez utóbbi esetén előfordul, hogy az USB-n érkező MIDI jelet figyelmen kívül hagyja (tehát nem mindig lehet megoldani, hogy egy billentyűzetről MIDI-vel zongorázol miközben egy PC-s kontrollerrel tekered valamelyik paraméterét). Nekem eddig összesen ennyi problémám akadt vele.

Hát érdekes hibajalanségek! Kérdés Hansan hogyan látja ezeket. Azért az a memóriahiány miatti delay felezés elég bizarrnak tűnik így látatlanban is, szerintem ilyen dolgokat 20 éves PCM szintik effektjei sem csináltak már. Az USB-midi dolog is jópofa azért.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Hát érdekes hibajalanségek! Kérdés Hansan hogyan látja ezeket. Azért az a memóriahiány miatti delay felezés elég bizarrnak tűnik így látatlanban is, szerintem ilyen dolgokat 20 éves PCM szintik effektjei sem csináltak már. Az USB-midi dolog is jópofa azért.

Sounds on Sounds:

"And if you use two insert effects that incorporate a delay time parameter, the maximum overall delay time is reduced to one second. Perhaps the biggest single drawback is that the master effect is global — there are no individual send levels for each timbre."

"És ha mind a két insert effectet használjuk, amelyek között van ami késleltetést használ (delay), a maximális teljes késleltetési idő lecsökken 1 másodpercre. Talán a legnagyobb hátránya az, hogy a master effekt globális - nincs egyedi vezérlési szint külön hangszínenként." (ez utóbbi nem igaz, belső buszra ki lehet tenni)

http://www.soundonsound.com/sos/apr06/articles/korgradias.htm

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Üdv! Nekem a leginkább az hiányzott a RADIAS-ból, hogy az EG-ket nem lehet triggerelni csak billentyűzetről vagy ARP/Seq-val. A régi analóg hangszereken igaz csak két oszcilátor volt, de át lehetett kapcsolni az EG-t LFO vezérlésre és ezzel elég sok effektet létrehozni, mert ügye az LFO már elég jól tekergethető (akár egy EG-vel is, hogy körbe érjünk a gondolatmeneten). De mivel a RADIAS nagyon flexibilis cucc, egy kis trükkel ez is megvalósítható, csak fel kell áldozni az egyik Timbre-t.

 

Válasszuk ki melyik Timbre lesz a vezérlő, majd készítsünk vele egy olyan hangot, melyen az LFO jelentős amplitudó változást modulál. Ha kevés ehhez egy Virtuális Patch, használhatunk kettőt, vagy többet ezek hatása ugyanis összeadódik (ez eleve egy ismert trükk). A kimenetet irányítsuk át a belső buszra, majd használjuk a belső buszt az Envelope Follower bemeneti jeleként. Itt szerencsére van egy billentyűzet triggert előállító lehetőségünk és akár akkordokat is nyomkodhatunk vele automatikusan. A Threshold érték és az érzékenység állításával kialakíthatjuk a megfelelő trigger jelet, melyet már egy másik Timbre használni tud. Így a vezérlő Timbre LFO ütemezése már tudja triggerelni egy másik Timbre EG-it. Persze mindhármat egyszerre.

 

Egy kicsit továbbgondolva, a vezérelt Timbre-n bevethetjük az egyik Mod Sequencer-t amit Step-re állítva Pitch vezérlésre használhatunk fel. Kicsit körülményes, de ha a vezérlő LFO és Mod Seq ütemezését egyformára állítjuk (pl. 1/16 MIDI), akkor kapunk egy harmadik teljesértékű 16 lépéses Step sequencert! Ez abban tér el az egyszerű Mod Seq használatától, hogy ha csak ez utóbbit használjuk akkor ez végül is az EG Sustain részén fog a legjobban érvényesülni, tehát ugyan változtatja a hangmagasságot, de nem indítja újra ez EG-ket. Az általam javasolt megoldásnál ez is megtörténik. Ilyen trükkök szinte végtelen tárházával rendelkezik a RADIAS. Egyébként most gondolkozom egy KORG Monotron Delay beszerzésén, mert ezen átvezetve a RADIAS hangját szelidíthetünk a szűrön és még külső effektezési lehetőséget is kapunk uszkve 12 000 Ft-ért. Ugye milyen jó, hogy van alternatív kimenete is a RADIAS-nak?

 

Én maradok RADIAS fan.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Üdv!

 

http://korgforums.com/support/radias.htm

http://patcharena.com/tag/korg/

http://korgpatches.com/patches/radias/vintage_set

 

Ezeken a patch lelőhelyeken kívül tudtok valami értelmeset?

 

Hamarosan lesz a honlapomon egy magyar nyelvű RADIAS zóna, oda felteszek majd patch-eket, bár mindenki többnyire azokból főz amit te is megtaláltál.

Viszont egyes gyűjtemények terjeszthetőségének jogállását még tisztázni akarom, mielőtt ész nélkül megosztom valaki munkáját.

 

Javaslom a saját hangszínekkel való próbálkozást is, erre kiváló a szoftver illetve a RADIAS beépített hangprogram- és effekt sablonjai.

Ehhez a honlapomon szintész lesznek tippek/trükkök ami még ugyan szerkesztés alatt áll, de épp tegnap élesítettem az oldalt az új motorral.

Ha ezek az anyagok is felkerülnek, akkor azt itt a fórumon is megírom. Addig is:http://fincy.hu

 

Üdv

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Egy R3 is tudja kezelni a Radias hangszíneit? Vagy ez csak konvertálás után lehetséges?

 

Hát az R3 lehetőségei jóval szerényebbek, főleg mert a RADIAS-hoz van 2.0-ás firmware és szoftver kiegészítés amiben olyan funkciók vannak amit az R3 nem tud, így konverzióval max. kidobni lehet ezeket. Kérdés mennyire befolyásolják az ilyen beállítások a hangzást. Én több szóló hangszínt tettem át RADIAS-ról R3-ra, de gyakorlatilag újraépítettem az egész patch-et, mert volt amit nem lehetett megoldani az R3-al. Tehát hipp-hopp nem megy.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Értem, köszi a választ!

De úgy összességében mi a véleményed az R3-ról?

Már többször került puskacső elé de még nem mertem "rálőni"  :geek:

 

Én speciel nagyon szeretem, de csak félkézzel játszva szólóhangszernek használom. Fő hangszernek nem ajánlom.

Nagyon frankón ki van találva minden rajta. Kicsi, a kezelőszervek nekem nagyon kényelmesek és jók. Könnyű a gombokat nyomogatni, nem kattog, nem akad, így élő játék közben észrevétlenül kezelhető az oktáv váltó (ezt sűrün használom akár szóló közben is). A négy tekerőgomb szabadon paraméterezhető, hogy mi legyen rajta, a kijelzők pedig mutatják így nem felejted el melyik hangszínen mi van beállítva.

Játék közben kiválóan lehet tekergetni a potikat. (nem szabadon futók, de be lehet állítani, hogy megjegyezze a hangszín alapértékét, így addig nem változtat semmit amíg el nem éred a beállított értéket amit egyébként még egy LED is jelez.) Könnyen gyorsan lehet hangszínt váltani, a nagy tekerő és a 8 gomb szintén kényelmes. Főleg ha átrendezed magadnak a hangszíneket.

Hangszínt programozni szerintem csak a szoftverből érdemes, különben lemegy a nap. VST-ként nem használható. Itt egy screenshot ebből látod, hogy miket lehet a hangprogramban állítani:

 

r3.jpg

 

Igaz, hogy kevesebbet tud mint a RADIAS, de nagyon jó hangokat lehet így is kiszedni belőle, talán nem is kell bele az a sok plusz. Általában analóg hangzásra használom vagy ARP-t HOLD-olva valami prüntyögésre. A Vocodert nem használom mert nem tudok énekelni és gátlásos vagyok e miatt. Szerintem próbáld ki valahol, ha még árulnak ilyet.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Én speciel nagyon szeretem, de csak félkézzel játszva szólóhangszernek használom. Fő hangszernek nem ajánlom.

Nagyon frankón ki van találva minden rajta. Kicsi, a kezelőszervek nekem nagyon kényelmesek és jók. Könnyű a gombokat nyomogatni, nem kattog, nem akad, így élő játék közben észrevétlenül kezelhető az oktáv váltó (ezt sűrün használom akár szóló közben is). A négy tekerőgomb szabadon paraméterezhető, hogy mi legyen rajta, a kijelzők pedig mutatják így nem felejted el melyik hangszínen mi van beállítva.

Játék közben kiválóan lehet tekergetni a potikat. (nem szabadon futók, de be lehet állítani, hogy megjegyezze a hangszín alapértékét, így addig nem változtat semmit amíg el nem éred a beállított értéket amit egyébként még egy LED is jelez.) Könnyen gyorsan lehet hangszínt váltani, a nagy tekerő és a 8 gomb szintén kényelmes. Főleg ha átrendezed magadnak a hangszíneket.

Hangszínt programozni szerintem csak a szoftverből érdemes, különben lemegy a nap. VST-ként nem használható. Itt egy screenshot ebből látod, hogy miket lehet a hangprogramban állítani:

 

r3.jpg

 

Igaz, hogy kevesebbet tud mint a RADIAS, de nagyon jó hangokat lehet így is kiszedni belőle, talán nem is kell bele az a sok plusz. Általában analóg hangzásra használom vagy ARP-t HOLD-olva valami prüntyögésre. A Vocodert nem használom mert nem tudok énekelni és gátlásos vagyok e miatt. Szerintem próbáld ki valahol, ha még árulnak ilyet.

 

 

 

Én elég sokat vajúdtam az R3 és a Mininova között. Végül a Mininovánál kötöttem ki és elégedett vagyok vele.

Brutális a vocodere és "megeszi" a supernova patcheket is!

A Radias viszont hosszú barátság lesz, úgy érzem így 2 nap után! :)

Szerkesztette sanya
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Értem, köszi a választ!

De úgy összességében mi a véleményed az R3-ról?

Már többször került puskacső elé de még nem mertem "rálőni"  :geek:

Az R3 nem rossz, én is használtam szólókra színpadon is (rock).

Spec sosem kapcsoltam be programozáshoz a PC-t, inkább a gépen gombokkal, potikkal programoztam, mint egerésszek egy monitoron. Élvezem, hogy "vas".

A Novation modernebb hangzás, mint az R3, de sztem egysíkúbb is vhogy. Sztem stílusfüggő. Elektronikusabb dolgokhoz ultra-/mininova, rock/jazzrock vonalon meg inkább R3. Ez persze mehet oda-vissza, de szubjektíven nekem így esett jól. Mindkettőből lehet olyat kitekerni, amit a másikból nem. 

R3 sötétebb hangkép, novák meg fényesebb, élesebb.

Alábbi videóban 0:45től induló szinti téma egy az egyben hozható Ultranovával (meg gondolom mindennel, hiszen semmi extra nincs benne), míg az 1:07től induló másik téma hangszíne, meg 98%ban gyári hangszín az R3ban:

 

 

Fincy:

A vocoderhez nem kell énektudás, hiszen a hangmagasságot a szinti (a lenyomott billentyű) határozza meg, nem a hangszálaink, így elég ha csak kimondod beszélve a szöveget, ne legyél ebben gátlásos :)

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Fincy:

A vocoderhez nem kell énektudás, hiszen a hangmagasságot a szinti (a lenyomott billentyű) határozza meg, nem a hangszálaink, így elég ha csak kimondod beszélve a szöveget, ne legyél ebben gátlásos :)

 

Köszi a bátorítást, azért egyszer megpróbáltam: 

http://fincy.hu/index.php/zeneim/zeneim/59-hall-of-mirrors

 

Ezzel inkább az a bajom, hogy ha bárki van a közelemben akkor már nem merek megszólalni ilyen vers, próza vagy ének téren.

Szoftverfejelsztőként nekem a gép adott betegség, bár én is a vasakat szeretem.

 

A többieknek:

Szerintem is a stílust kéne eldönteni és ahhoz választani a hangszert (ha a pénztárca megengedi). Sajnos nem mindig sikerül elsőre. :)

 

 

 

 
Link to comment
Share on other sites

  • 0

 

Szerintem is a stílust kéne eldönteni és ahhoz választani a hangszert (ha a pénztárca megengedi). Sajnos nem mindig sikerül elsőre. :)

 

 

 

 

 

Ebben teljesen igazad van!

A stílus(om) nehezen behatárolható de többnyire az instrumentális elektronikus vonal a meghatározó. Abban is az ambient, new-age, de a synth-pop vagy spacesynth és "társai"  meghatározóak számomra.

Semmiképp a mai tuc-tus fos :)

Úgy fogalmaznék, hogy inkább a "tradicionális" synth hangzást szeretem és nem a mai "zörej és effekt" halmazt, amit muzsika névvel mernek illetni egyesek :(

Ami demókat hallottam az R3-ból ill. pld. a Novation Ultranova-ból azokban kivétel nélkül az R3 szólt jobban. Jelzem, Nekem! :)

Szerkesztette Pityu
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Hát az R3 lehetőségei jóval szerényebbek, főleg mert a RADIAS-hoz van 2.0-ás firmware és szoftver kiegészítés amiben olyan funkciók vannak amit az R3 nem tud, így konverzióval max. kidobni lehet ezeket. Kérdés mennyire befolyásolják az ilyen beállítások a hangzást. Én több szóló hangszínt tettem át RADIAS-ról R3-ra, de gyakorlatilag újraépítettem az egész patch-et, mert volt amit nem lehetett megoldani az R3-al. Tehát hipp-hopp nem megy.

 

Ezt jó tudni, mert itt meg a szöges ellentéte hangzott el: 

Sajna hogy Hansan kolléga kilépett a Korg.hu-tól van esélye hogy összedől az egész hazai Korg support, félelmetes!

 

Nekem most eladó M3-am van, sokat gondolkodtam egy Radias boardon bele, de faramuci a dolog. Beépítve együtt tud élni a cuccal, effektjeivel, viszont nincs meg a fizikai UI, külön cuccként meg nem integrálható az M3-ba, csak snassz midi összeköttetés oszt annyi! Meg drága is így bővítgetni, úgyhogy lemondtam róla. Inkább valami Waldorfot fogok nézegetni helyette alkalom adtán...

Szerkesztette DeMarco
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ezt jó tudni, mert itt meg a szöges ellentéte hangzott el: 

Sajna hogy Hansan kolléga kilépett a Korg.hu-tól van esélye hogy összedől az egész hazai Korg support, félelmetes!

 

Nekem most eladó M3-am van, sokat gondolkodtam egy Radias boardon bele, de faramuci a dolog. Beépítve együtt tud élni a cuccal, effektjeivel, viszont nincs meg a fizikai UI, külön cuccként meg nem integrálható az M3-ba, csak snassz midi összeköttetés oszt annyi! Meg drága is így bővítgetni, úgyhogy lemondtam róla. Inkább valami Waldorfot fogok nézegetni helyette alkalom adtán...

 

Egy időben én is M3-ra pályáztam, de akkoriban még túl húzós volt az ára. Igazából sosem értettem ezt a bővítőkártyás dolgot, a RADIAS-ban pont az a jó, hogy bármikor be tudsz avatkozni kézzel a hangprogramba. Egyébként még így is van egy csomó funkció ami nem érhető el a panelről, vagy nehézkes. Kártyaként meg nem is értem hogyan, de mivel az M3 munkaállomás nyilván más szempontok voltak mérvadók. A világ másik felén ha tekergetni akarnak max vesznek egy racket is :)-

Szerintem Hansan úr inkább arra gondolt, hogy ha kipróbál valaki egy R3-at és tetszik neki, akkor a RADIAS tutira nem lesz csalódás. Ehhez nem kell a mélységekig lemenni.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nekem is van egy M3 EXB Radias-al, eddig pont elég volt a 2X8 tolópoti a hangok rt módosításához

+ egy laptopon fut az editor program is

Mondjuk én DAW ban rögzítek és nem "LiveACt"okat adok elő:)

Nagy fájdalmam hogy a Radias RDL file-okat nem lehet EXB Radias nak fogyasztható formátumra konvertálni

Annyit lehet tenni, hogy Radias editorból, az adatokat M3 editorba "manuálisan" átírja az ember

Na ez, brutális meló :)

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Annyit lehet tenni, hogy Radias editorból, az adatokat M3 editorba "manuálisan" átírja az emberNa ez, brutális meló :)

Erre csak annyit lehet mondani hogy verjék az izéjüket a mizéjükbe a Korgnál is!

Eleve az editor progijaik gui-ét is nagyítóval kell nézni vagy projektoron hogy lássunk a mini betűkből vmit. Eszméletlen ez az agyamentség a design oltárán az ergonómia rovására. Még voltak pl a MidiQuest, az legalább normálisabb egységes editáló felületet adott sok vashoz.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válaszolok a kérdésre...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...