Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Milyen keverőt vegyek ? (kompakt analóg mixerek)


buckaroo

Kérdés

Hello mindenki!

A címben szereplő kérdés helyesen úgy hangzana mire cseréljek. A jelenlegi helyzet úgy áll, hogy egy öregecske Mg sorozatu 8/2Fx Yamaha keverőt használok amihez egy még öregebb M406-os Yamaha keverő csatlakozik még és ők ketten ilyen olyan szintiket gyűjtenk össze közösen. Mivel audiofil korábban voltam mint hobbi MIDI-s, a hangminőségre nagyon finnyás vagyok. A kábelekre nem érdemes szót pazarolni mert azok elég jók(de azért ide írom hátha a Kácsa Audio árnyékolt interkonnekt kábelei). A gondom, hogy (ja a fülhallgatóm egy Sennheiser HD-600-as) amikor a keverőből bármelyik szinti saját fülhallgató bementébe dugom a Sennheiser-t rájövök, hogy a felső frekvenciák zártan élettelenül szólnak a keverő fülhallgató kimenetén(érdekes az M406-os egy kicsivel mintha jobban szólna pedig az a régebbi), sajnos a Sennheiser nagyon kegyetlen ilyen téren egyből megmutatja a hibáit bárminek egy referencia forrással szemben.

Kérdés: - Elavultak-e a keverők szerezzek-e be újabbat, akkor meg milyet, máshogy kérdezem szerintetek

melyik a legjobb "hangú" kompakt mixer a piacon a hókuszpókuszok nem nagyon érdekelnek

csak a hangminőség, lehet akár rack-os is a paramétereket úgyis MIDI-n kezelem

(legalább 5 sztereo sávval)?

- Vagy egyszerűen ilyen gagyi a fülhalgató erősítő a kicsi kompakt keverőkben ?

- Túl jó a HD 600-as ide?

- Vagy ne figyeljek ilyen hülyeségekre?

(Az utolsó kettő csak vicc.)

Várok minden építő véleményt, választ, kritikát vagy egyszerüen csak témába vágó ömlengést (majd kicsipegetem a hasznost) minden unatkozó hozzáértőbb júzertől, mindenki okulására.

Köszöntem.

"Smash the System"

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

Üdv!

A kérdés, hogy a keverőt csak arra használod, hogy tudjon minden egyszerre szólni, és sávonként rögzíted a szintiket, vagy összegzel is vele, tehát egy sztereo sávot veszel fel vele, ami gyakorlatilag egy mixdown? Ha az előbbi az igaz, akkor érdemes lenne kikerülni a keverőket úgy ahogy vannak, és direktbe dugni a hangkártyába majd így rögzíteni, de ha az utóbbi helyzet áll fenn, akkor is lényegében ugyanez lenne a válasz. A fentebb írt keverők nem igazán stúdió cuccok, kisebb hangosítási feladatokat elég jól ellátnak, meg monitoringra is jók, de én személy szerint kihagynám őket a felvételi láncból. Mondjuk, ha esetleg szereted az eq-t ami bennük van, akkor esetleg érdemes használni őket, de sztem nem annyira űberjó cuccok ezek. A fejhallgató előfokjaik sem hiszem, hogy nagyon meg lennének gyúrva, tehát lehet szimplán ez is gyenge keresztmetszet.

Link to comment
Share on other sites

Szerintem lehet érdemesebb egy több bejárattal rendelkező "használhatóbb" minőségű hangkártyában gondolkozni (persze ha nem gond a számítógép jelenléte) a setup-odban. Valahogy mostanában ezeknek a kisebb kommersz keverőknek az ideje lejárt, inkább vendéglátós körökben "sztenderd" ez a megoldás. Hangkariból ami elérhető árú és jól használható bár nem hi-end kategória, de annyira nem rosszak a konverterei és a preampjai is elfogadhatóak az a ff saffire pro40. Ezzel pár szintit összelehet gyúrni. Bár ha még is a kisebb keverők mellett döntenél, célszerű többfélét is kipróbálni, de ha felvételt akarsz a szintikről csinálni, mindenképp kerüld ki, mert többet ártanak a hangnak mint használnak. Párféle keverőt én is kipróbáltam a YAMAHA mg rengeteget szinez és koszol a jelen mind füleskimeneten mind pedig master kimeneten. Ami viszonylag elfogadható volt kisebb alapzajjal bár elég kicsi a headroom-ja az A&H zed sorozata, egy fokkal tartalékban jobb az A&H mixwizardoknak a hangja, bár nagyobb a zaj is, bár az eq-k már használhatóak.A yamaha kispultoktól ezerszer jobb.Elérhető árkategóriában nagyon egyik gyártónak sincs olyan pultja ami azért studio körülmények között is megállná a helyét. Talán a digitpultok jó preampal, de ez egy kisebb vagyonból hozható össze. Nem rossz cucc a HD600, bár azt tudni kell elég kényes füles, jól meg kell nézni, hogy mire és hány ohm-os kimenetre dugod. Én is sennheiser-es vagyok jó néhány éve, de pont a kényesség miatt hamarosan váltani fogok a jólismert SONY fülesre, nemrég kipróbáltam és nagyon könnyen megszokható a hangkép és jól meg lehet találni vele az arányokat. Visszatérve a témához, szerintem jobb befektetés egy hangkártya, ha már fontos a minőség és annyi kompromisszumot megér, hogy egy számítógép üzemel mellette.

Link to comment
Share on other sites

Szerintem lehet érdemesebb egy több bejárattal rendelkező "használhatóbb" minőségű hangkártyában gondolkozni (persze ha nem gond a számítógép jelenléte) a setup-odban. Valahogy mostanában ezeknek a kisebb kommersz keverőknek az ideje lejárt, inkább vendéglátós körökben "sztenderd" ez a megoldás. Hangkariból ami elérhető árú és jól használható bár nem hi-end kategória, de annyira nem rosszak a konverterei és a preampjai is elfogadhatóak az a ff saffire pro40. Ezzel pár szintit összelehet gyúrni. Bár ha még is a kisebb keverők mellett döntenél, célszerű többfélét is kipróbálni, de ha felvételt akarsz a szintikről csinálni, mindenképp kerüld ki, mert többet ártanak a hangnak mint használnak. Párféle keverőt én is kipróbáltam a YAMAHA mg rengeteget szinez és koszol a jelen mind füleskimeneten mind pedig master kimeneten. Ami viszonylag elfogadható volt kisebb alapzajjal bár elég kicsi a headroom-ja az A&H zed sorozata, egy fokkal tartalékban jobb az A&H mixwizardoknak a hangja, bár nagyobb a zaj is, bár az eq-k már használhatóak.A yamaha kispultoktól ezerszer jobb.Elérhető árkategóriában nagyon egyik gyártónak sincs olyan pultja ami azért studio körülmények között is megállná a helyét. Talán a digitpultok jó preampal, de ez egy kisebb vagyonból hozható össze. Nem rossz cucc a HD600, bár azt tudni kell elég kényes füles, jól meg kell nézni, hogy mire és hány ohm-os kimenetre dugod. Én is sennheiser-es vagyok jó néhány éve, de pont a kényesség miatt hamarosan váltani fogok a jólismert SONY fülesre, nemrég kipróbáltam és nagyon könnyen megszokható a hangkép és jól meg lehet találni vele az arányokat. Visszatérve a témához, szerintem jobb befektetés egy hangkártya, ha már fontos a minőség és annyi kompromisszumot megér, hogy egy számítógép üzemel mellette.

Abból amit mondasz úgy érzem lehet, hogy a kör négyszögesítését keresem, de én úgy gondolom ha hangkártya van a dologban akkor meg már minek a hardwer szinti, a hangkártya után már nem hallok mást mint csak az illető kártya DAC-ját és előerősítőjét. Ugyanezt érzem amikor szűkebb környezetemben megkérdezi valaki - jó e a vezeték nélküli fejhallgató...?,aztán erre mondom akkor meg minek a drága jelforrás mikor a végén csak a fülhallgató "hangját" hallani. Azért köszi, a javasolt dolgokra meg ránézek és tájékozódom.
Link to comment
Share on other sites

Azért egy VAS szinti az minden környezetben VAS szintiként fog szólni. Itt a hangkártya gyakorlatilag egy normálisabb analog szekcióval ellátott digitális keverőként működik, bár igen kétszer is konvertáláson megy át a jel, de még így is jobb a hangzás mintha egy rosszabb minőségű kispulton menne. Bár az erősen négyszögesedő jelnek "ahogy téged idézlek" van egy sajátos soundja. Bár most olvasom, hogy jam-elgetésre kellene nem pedig studiózásra, akkor megéri kipróbálni az A&H zed keverőit, nem egy csúcs technika, de messze veri minőségben a hasonló árú cuccokat, van pár összehasonlítási alapom, mert volt lehetőség élesben és otthon is dolgozni velük.

Link to comment
Share on other sites

Szerintem maradj az analóg pultoknál, bárki bármit is mond.Vasra vas...ennyi...Meg a fő lényeg, hogy Neked tetsző legyen a hangkép, a "sound".Nem is értem és nem is csípem, amikor sok "okos" másnak akarja megmondni, mit hogy kell.Tanácsot lehet adni, de észt nem kell osztani.Ja és analógban nagyon is jók a bevált igényesebb márkák:- ha csak 3-4 szinyót akarsz megszólaltatni és azok stereo-k, nem csont analóg mono-k, akkor az egyik legjobb választás szerintem a VESTAX DJ-pult valamely példánya, ha stúdió mixer, akkor MACKIE, A&H, de a YAMAHA-nak is vannak jó cuccai.Én most amúgy egy nagyon régi, angol 70'-es évek végi mixerrel tolom, abba mennek a hangszerek(pl. QUASIMIDI 309, access VIRUS b, ElecTribe-ok) és onnan megy tovább egy PCM VESTAX-ba...nagyon korrekt hangja van..brutálisan szól az infinity stúdió moncsikon és RS-5000-en.:-)Amúgy tényleg a saját fülednek higgy....Ja és számítógép és digitál cuccok számomra nem játszanak....És még érdemes analóg vintage eq-t használni, illetve felharmónikus dúsítót...én most egy szintén old REALISTIC-et(az ABBA stúdióban volt anno:-)...)és BBE-t tolok.Jó SOUND-ot!!!

Link to comment
Share on other sites

A címben szereplő kérdés helyesen úgy hangzana mire cseréljek. A jelenlegi helyzet úgy áll, hogy egy öregecske Mg sorozatu 8/2Fx Yamaha keverőt használok amihez egy még öregebb M406-os Yamaha keverő csatlakozik még és ők ketten ilyen olyan szintiket gyűjtenk össze közösen. Mivel audiofil korábban voltam mint hobbi MIDI-s, a hangminőségre nagyon finnyás vagyok. A kábelekre nem érdemes szót pazarolni mert azok elég jók(de azért ide írom hátha a Kácsa Audio árnyékolt interkonnekt kábelei).

Ez egyszerű: belehalgatsz a jelbe az útja során más helyeken, és megnézed, hol mi történik. Én az MG hangját nagyon nem szeretem, 1 napig volt nálam egy ilyen, utána nagyon nagy gyorsasággal túladtam rajta. Természetesen a kifogásom a hangminőség volt.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...