Jump to content
Ménemszól.hu

Recommended Posts

A C12 kihagyása azért fájó pont számomra, mert ugyan bárkinek elhiszek bármit de kreatív emberként csakazértsem amíg saját magam meg nem tapasztalom :). Egy ennyire körültekintően összerakott anyagban (normális helyen, rendes énekes, ugyanaz a zenei részlet, cucc stb.) saját füllel tapasztalhattuk volna meg pl., hogy férfinak nem áll jól a legendás miksi, ill. AB módon szembesültünk volna a többi típus mitől ad többet az adott szituációban. Ezzel szemben most várhatunk kb. 2053-ig amíg megint lesz pár hozzátok hasonló elvetemült, aki megörvendeztet minket egy ilyen volumenű projektel +C12... :-( .

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok száma 114
  • Created
  • Last Reply

Jó lenne, ha néha lehetne bérelni ilyen drága cuccokat, mert ritkán van hogy tényleg fontos lenne, de akkor nagyon. Pl. van hogy jön ide énekelni Belgiumból egy csaj mindenféle pop nótákat. Na, neki nagyon felraknék egy C12-őt.

Ez nagyon jó hír. Én örülnék, ha a hazai stúdiók külföldi klientúrát tudhatnának magukénak. A Pannónia ilyen, vagy úgy tudom egy fórumozónk, Dragon Tamás (ProTools Blog) is elég sokat dolgozik kintre. Mindenesetre a külföldiek hozzá vannak szokva pár stúdió sztenderdhez.

Tofivel egyetertek. Tetszene ez a berelhetoseg, neha nekem is jol jonne. No de nem ugy hogy kaucioba otthagyom az arat :)

Olyan vevőknek, akiket ismerünk jól és megbízhatók, kiadunk mikrofont bérbe. A hazai bérstúdiók pl. ilyenek, tehát Töfi is elvihetné, csak gondolom ő ezt nem tudta :) Akik nem stúdiók, azoknál egyedi elbírálás van. (Aki most kedvet kapott, kérem, ne nyilvánosan érdeklődjön efelől :) ) Ugyanez vonatkozik a hangszerkre is.

Itt megjegyezném, hogy jövőre tervezünk venni valami nagyobb pultot (API 1608, Neve 5088 illetve Wunderbar), amit majd szintén ki lehet tőlünk bérelni. Rájöttünk, hogy az új 8 csatornás Neve vagy a 12 csatornás Wunderbar is csodákat tud művelni egy sessionben (külföldön egyre gyakoribb, hogy ilyet beszúrnak a mixbe ilyen kevés csatornával is!!!), és meg lehetne oldani, hogy pl. 1-2 hétre egész emberi áron lehetne bérelni. Az idea az, hogy szeretnénk, ha a régióban nálunk lehetne először ilyet kipróbálni, de ehhez valamiféle üzleti modell is szükséges, mert egy ilyen pult 14 mila körül van, és mire behozná az árát... Itt a dolgokat nagyban befolyásolná az, hogy a Wundernek az Allotrope preampja és EQ-ja mit tud (utóbbi ugye kijött 500-ba nemrég). Viszont erre választ fogunk kapni, mivel másfél hét múlva itt lesz.

(off: tegnap megjött a Neve 88RLB, Silkék már tesztelték...tőlem ne kérdezzétek milyen, kivételesen aludtam :)

A C12 kihagyása azért fájó pont számomra, mert ugyan bárkinek elhiszek bármit de kreatív emberként csakazértsem amíg saját magam meg nem tapasztalom :). Egy ennyire körültekintően összerakott anyagban (normális helyen, rendes énekes, ugyanaz a zenei részlet, cucc stb.) saját füllel tapasztalhattuk volna meg pl., hogy férfinak nem áll jól a legendás miksi, ill. AB módon szembesültünk volna a többi típus mitől ad többet az adott szituációban. Ezzel szemben most várhatunk kb. 2053-ig amíg megint lesz pár hozzátok hasonló elvetemült, aki megörvendeztet minket egy ilyen volumenű projektel +C12... :-( .

Patrik, ez változó. Az én hangomon pl. a C12 nagyon jó, és a C800G is, ami tipikusan nem pasi mikrofon (egyébként basszusba hajló baritonom van, tehát nem hangmagasság-tényezők miatt jó a csajoknak a C12).

A másik, hogy nem számítottunk arra, hogy a videó ennyire jól fog kijönni, és arra gondolok, hogy a visszajelzésekből úgy tűnik, hogy a Wunder ázsiója picit megugrott, és vannak emberek, akik bejelentkeztek kipróbálni őket. Szóval ha ez jól sül el, akkor ezt a fonalat még lehet tovább folytatni. A C12 tényleg fontos.

Én egyszer hallottam eredeti c12-őt (nem vr) Neumann MV563-el (MV7 kapszulával) és egy c414-el szemben, férfi énekessel, a neumann jobban tetszett, de a c12-őt is hazavittem volna :D A c414 nem győzött meg

Az MV563 az már elég extrém, én nem használnám ma énekfelvételre, de a C12 egy olyan mikrofon, ami bizonyos hangokon elviselhetetlen. Pl. a C800G-ben Silk beszédhangja olyan, hogy azt hittük, hogy a mikrofon tönkrement, nem tréfálok. A C12 pedig talán ahhoz áll a legközelebb, szóval el tudom képzelni, hogy ott is volt valami hasonló. Meg még egy fontos tényező: itthon volt már dolgunk vintage mikrofonnal, ami nem szólt jól (tönkrement), de ezt a tulajdonosa összehasonlítás hiányában nem tudta. Csak mondom.
Link to comment
Share on other sites

Az előzőhez kapcsolódva: 9:32-től:

Megjegyzem, hogy a srác technikai tévedésben van, úgyhogy csak gyorsasággal:

  • A Wunder +NEM+ Neve klónt gyárt
  • A Wunder preampja és EQ-ja nem saját: az ember azt vette észre, hogy a régi neve pultok (1073/1084) preampja alkalmatlan dobok felvételére és keverésére a trafó komoly fázishibái miatt. Viszont dolgozott a Led Zeppelin Allotrope pultjával, amit ő jobbnak ítélt mint a Neve megoldását. Ezért megvette az együttes pultját cakkumpakk.
  • A Wunder ezért a saját vintage Neve pultjából kiszedte a 1073/1084-es modulokat, és belerakta az Allotrope preampokat, amit úgy tudott megtenni, hogy az eredeti mérnökkel együtt átalakították azokat Neve fizikai formátumúra.
  • Mindehhez lekoppintotta a Pultec eq-t, ez lett tehát a pult csatorna eq-ja :))) Ez is ugye Neve modulformátum innentől kezdve (ezért is szokták azt hinni róla, hogy Neve kopi)
  • Az üzlet itt megfeneklett, mert a koncepció az volt, hogy "vegyél egy régi üres Neve keretet, és rakd bele a moduljainkat". A Neve keretek hozzáférhetősége és állapota nem volt megfelelő, ezért kénytelen volt gyártani egy keretet Neve alapokon, ez lett a Wunderbar. De ha már lúd, legyen kövér: a pult az elejétől a végéig szimmetrikus. No corners cut.
  • A Wunderbar ennek következményeképp egy Neve modulszabványon alapuló frame, melyben Allotrope preamp, Pultec EQ van, és ami Allotrope, Neve és egy saját diszkrét összesítőt tartalmaz !!!! Ez úgy értendő, hogy az egyik busz ilyen, a másik olyan, a harmadik amolyan. Fergeteges lehet úgy soundolni szerintem, hogy kapcsolgatod a sávok buszkiosztását, és ettől megváltozik az egész sound :) Egy másik következménye ennek a beat pan: kiiktatható a panoráma erősítő szekciója: tud direktben középre, balra, vagy jobbra pannelni. Tök jó!

Kiindulva ebből az összvér koncepcióból és a csávó mikrofonjaiból el tudom képzelni, hogy ez a pult mindent odaver. Az, hogy az ember ízlése rendben van, és hogy érti mi ezeknek a vintage cuccoknak a lényege, számomra nem kérdéses.

Link to comment
Share on other sites

Na! Végre lett alkalmam meghallgatni/összehasonlítani jobb körülmények között a sávokat.

Nálam három mikrofon maradt a porondon :) Az U 87, CM67 és a CM7, a processz sávokat hasonlítottam össze (jó drágán megzengetve). Szerintem ebbe a mixben az U 87 és CM 67 illik bele leginkább, a CM7 már túl sok. Talán még inkább az U87, az olyan semmi extra. Viszont a CM67 zseniális, mintha levennénk egy takarót az U87-ről.

Link to comment
Share on other sites

Na! Végre lett alkalmam meghallgatni/összehasonlítani jobb körülmények között a sávokat.

Nálam három mikrofon maradt a porondon :) Az U 87, CM67 és a CM7, a processz sávokat hasonlítottam össze (jó drágán megzengetve). Szerintem ebbe a mixben az U 87 és CM 67 illik bele leginkább, a CM7 már túl sok. Talán még inkább az U87, az olyan semmi extra. Viszont a CM67 zseniális, mintha levennénk egy takarót az U87-ről.

Ejj! Kifelejtettem a CM7 FET-et (mentségemre szolgáljon, hogy a Pro Tools-ban ugyanaz a 2 mikrofonsáv neve rövidítve :) ), így viszont más a szitu, az a nyerő a mixbe, nem az U 87. Egyébként meghallgattam az eredeti Josh Gorban-t is, abba a felvételbe, mixbe pl. sokkal jobban illik egy CM 67.

Mindegyik a Wunder wunderbar, baromi jók, már tudom, hogy mi lesz a következő mikrofonom!

Link to comment
Share on other sites

A Bock, Peluso stb. gyártók hol helyezkednek el minőségben a Telefunkenhez, Wunderhez képest? Ugyanarra a kópiára gondolok.

A Bock és a Peluso is gyárt high end mikrofont, azonban ha a kérdés az, hogy melyik "dead on" másolat az eredetiről, akkor a Wunder toronymagasan visz mindent. Jelen perpillanatban nemzetközi szinten is a legjobb a megítélésük, de ők kisebb ég mint az előző kettő. A Wundernél van egy nagyon lényeges elem: Mike Castoro bolond. Több mint 200db U47-ese volt, és pontosan tudja, hogy melyik évjáratban voltak a legjobbak (tudjátok, változtatták a trafót, a csövet, a membránt, szóval nagyon sok revíziót látott az a mikrofon). Ő pedig azt másolta. A Wundert egyébként három országban hozzák össze: Svájc, Németország és USA. Minden alkatrész legyártását a legjobb szakértő végzi. A Peluso például előszeretettel alkalmaz sztenderd kínai kapszulát (minőségi elektronikával persze), csak nem merek megesküdni arra, hogy a kínai szakemberek jobban vágják a mikrofon lényegét, mint az akinek esetleg Németben köze volt magához a fejlesztéshez vagy gyártáshoz). Meg ugye mennyi munkát tudnak belefeccölni. Állítólag egy ilyen membrán összerakása önmagában elmenne művészetnek, vagy kunsztnak, ha stílszerűek akarunk lenni :)
Link to comment
Share on other sites

Mikrofont sajnos nehéz lenne kölcsönözni.

Megoldható. De itt jön be az amit mondtam: nem adom oda olyannak, akiről úgy gondolom, hogy nem vigyáz rá, vagy utólag nem tudná megtéríteni a javítás költségeit. Kaúciót nem kell lerakni ha olyan ügyfél van, akinek bérstúdiója van nyilvánvaló okok miatt.

A Wunderek egyébként elképesztő konzisztenciát mutatnak gyártásminőségben. Két CM7 pont ugyanúgy szól, most néztünk össze egy új változatot meg egy 2-3 évvel ezelőttit, a réginek ráadásul más tápja volt. Tökugyanúgy szóltak. Na jó, ez szerintem benne foglaltatik az árban :)

Link to comment
Share on other sites

Barátnőm azt kérdezte: "Miért jó az neked, hogy tudod, hogy a Bereczki Zoli hangjának melyik mikrofon áll jobban? A tiédnek úgyse az fog."

És igaza van.

Én nem adnék neki igazat, két okból sem. Az egyik az, hogy nő :)) Ha a megfogalmazást nézed, magad is rájöhetsz.

"úgyse az fog": vajon honnan tudja ezt biztosan? Ha komolyan veszed ezt a kijelentést, és még igazat is adsz neki, akkor szerintem rá kéne bíznod a hangmérnöki teendőket innentől. Vagy inkább: aki így fogalmaz, az tulajdonképpen ezt mondja: "eszedbe se jusson mikrofonokon gondolkozni, másra kell a pénz" :))) Most lehetne tagalalni hosszasan, hogy hét különböző mikrofonfelvétel, és hogy mi szakmabeliek halljuk a karakterbeli különbségeket, és hogy ez nekünk fontos és még nagyon sokaknak is az, de én úgy gondolom, ez a ti privát játszmátok inkább :) Szerintem ab ovo a férfiaknak van igaza, főleg olyan kérdésekben, aminek semmi köze a praktikumhoz. Mindemellett párszor elhangzik a videóban, hogy ki kell próbálni, de ide a rozsdás bökőt a nyakamhoz, hogy a barátnőd nem volt ennyire konstruktív :)

Link to comment
Share on other sites

Nem ide tartozik ugyan, de épp most volt alkalmam kipróbálni egy régi AKG C12-t női énekkel és sírva fakadtam,

milyen jó. Pontosabban C24-es volt, amiben 2db C12 van. Gyilok jó volt hegedűre is, meg dob roomra, overheadre is.

Megyek és széttaposom az U87-eket. :)

Épp most hallgattam meg a felvételt....ŰBER BRUTÁL a C24!!!

Link to comment
Share on other sites

Egyébként ha már mikrofonteszt, akkor érdemes lenne ugyanezekkel a mikrofonokkal ugyanilyen körülmények között legalább 4-6 énekessel felvenni részleteket. És azután hirdetni győztest, hogy melyik mikrofon volt, ami több hangra volt jó. De akkor is az marad a végeredmény, hogy nem mindenkinek jó ugyanaz a mikrofon!

Link to comment
Share on other sites

Én inkább azt mondanám, hogy nem mindenkinek van ugyanolyan jó hangja, vagy nem mindenki tud ugyanolyan jól énekelni. :)

Szerintem nem kell ezt túl misztifikálni. Úgy gondolom, hogy ebben a felső kategóriában egy férfi és egy női mikrofonnal már mindent meg lehet profin csinálni. Ami érdekes lehet, hogy az univerzálisabbnak mondott U67-tel mennyire lehet jól megoldani férfit és nőt is. A női mindig nyűgösebb valamiért.

Link to comment
Share on other sites

Igen, a nők mindig nyűgösebbek:-)...sok a baj velük.

Egyébként a jól képzett énekes hangja a gyengébb minőségű felvételeken is jól szól. Persze rájuk érdemes a top mikrofonokat "áldozni".

Van olyan - rendkívül népszerű - énekesünk, akinek a koncertjein beállás után szigetelő szalaggal rögzítik a sávját a keverőpulton, nehogy valaki elpiszkálja, mert akkor nagy bajban kerül:-). A másik véglet pedig hullarészegen felmegy a színpadra, fogalma sincs, hogy mi az a monitor...stb. Talán a mikrofont felismeri és olyat énekel, hogy....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Én most jutottam el odáig hogy meghallgassam a felvételeket.

 

Nekem az a véleményem, hogy a videóban az jön le hogy a két Wunder full full full, az összes többi viszont ratyi. Ratyi az U87 ami egy jelenleg futó "standard" darab, ratyi a C414 ami szintén standard, használhatatlan az AT2020, és ha nem veszel hét helyiértékű forintösszegért mikrofont és ezt nem dugod bele egy többszörös árú láncba akkor a felvételed semmit sem fog érni. Ennyire radikálisnak érzem sajnos az egészet.

 

Nekem az a véleményem hogy egyszerűen ez nem lehet realitás. Mindegyik mikrofonon jól szól az ének, nincsenek eget rengető különbségek. Kétségtelenül a 414-nél és a 2020-nál DAL helyett ThAL jön át. Ennek ellenére azt gondolom minden mikrofonnal meg lehet oldani, és ha a Silk kedvencét a 67-est vesszük 100%-nak akkor a többi legalább 90%-os, az AT talán 85 csak. Én személy szerint azt gondolom hogy egyik eszköz sem olyan ratyi hogy ne lehetne megoldani vele a dolgot. Egyébként találtam volna olyan formát hogy még közelebb kerüljenek a membránok és a popfiltert is hiányolom.

Link to comment
Share on other sites

Sajnos nincs igazad. Látszik, hogy főleg hangosítasz,

ahol sokszor egész másról szól a történet, mint a stúdióban.

Ha a 67-es 100%, akkor az AT a jó ha 10-20%-ot eléri.

Komoly munkára teljesen alkalmatlan. Abszolút demo kategória.

Az U87 a pro alja felé van és azt mondanám olyan 65-70% környékére,

pedig az sem olcsó.

Az U87 már elég jól használható mindenre, de a 67 más világ.

 

Amúgy ezért nem érnek semmit sem általában az AB tesztek,

mert soha nem tudod meg belőlük, hogy milyen dolgozni ezekkel.

A rossz cuccokról gyakran csak keveréskor derül ki, hogy ótvarul szólnak.

És hát ahhoz is túl kell lenni jó sok felvételen, hogy az ember egyáltalán

rájöjjön, hogy mi a gáz.

Link to comment
Share on other sites

Én ahhoz vagyok szokva hogy megoldom és nem ahhoz hogy elemzem a helyzetet. Nem variálok hogy éppen 01V96-on, Si Expressionon, Veronán vagy éppen a Pro2-n keverek, és azon se szoktam variálni hogy a klubban lévő Meyer CQ1 helyett mennyivel jobb lenne a Martin W8VDQ-n dolgozni.

 

Az hogy az U87-et ennyire leminősíted, engem kiakaszt. Gondolom ezek után a C414 nem való semmire sem...

 

Általában ilyenkor besokallok és nekiállok klasszikus zenét hallgatni, ott még úgy veszem észre hogy a zene a lényeg, és nem az hogy mi van kirakva.

Link to comment
Share on other sites

Főleg ahogy Silk előadja magát és ahogy te leszázalékoltad a dolgokat arra a következtetésre kéne jutnom hogy azzal a mikrofon garnitúrával amivel hétről hétre dolgozom azzal nem lehet tisztességeset csinálni és különben is át vagyok baszva és azért hiszem hogy az sm58 egy használható ének mikrofon mert valószínűleg süket vagyok. Egyszerűen ez jön le hogy szar az egész. Tök letargikus vagyok két napja.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...