Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Milyen szintit vegyek2?


coda

Kérdés

Bocsánat, de azt gondolom ez egy örök téma (Milyen szintit vegyek?)

így vettem magamnak a bátorságot, hogy tiszta lappal újra indítsam.

Végigolvastam majdnem min a harmincnégy oldalt és sokat okosodtam.

Nem fiatal, de annál lelkesebb laptop zenész vagyok.

Abletont és NI szoft. szintiket használok. Pc-m, jó hangkártyám, midi billentyűzetem és Apc40-em van. Szeretem a kötözgetős, agyas, rafinált zenéket, - mindegy, hogy szoftverből, vagy hardverből jön. Fejembe vettem, hogy a szoftverszintik mellé vásárolok egy vasat is, de az elvárásaim és a potenciális jelöltek nem teljesen fedik le egymást. Min föntebb említettem Live-ot és főleg Reaktort használok, tehát megszoktam a monitor ablakot, és hogy azon keresztül látok mindent. Az elvárásaim is ebből fakadnak. Keresek egy olyan hardverszintit ami a pc-n keresztül uralható és elég flexibilis.

A Virus nagyon tetszene, de nem vagyok oda a hangjáért. (a trance nem az én világom)

A Moog-ok meg analóg szintik. Az előző oldalakon olvastam a Nord Modular G2-ről, de erről nincs sok a neten.

Tud valaki segíteni?

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 566
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Én mindig egy olyan Marion prosynth-et szerettem volna, ami most volt hirdetve itt 300-ért.
Annyit persze nem adnék érte, de én sem adnám olcsón, mert nagyon nincs minden sarkon belőle.
Színes hír, ha vki nem tudta, hogy Oberheim bácsi a lányáról nevezte el ezt a gépet.

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

Hangszervásárlás előtt állok, szeretném segítségeteket kérni. Jelenleg egy Motif ES6-os van a kezeim alatt, amit nagyon jó hangszernek tartok. Most azonban szeretnék váltani, ebben kérném segítségeteket. Motif párti vagyok, ezért csak két hangszer jöhet szóba: Motif XF8 illetve MoXf8. Hajlok a MoXF8 felé, főleg a két hangszer közötti kb 700e Ft különbség miatt (plusz a kisebb súlya miatt...) , de nem tudom, ezzel milyen engedményeket teszek, miről maradok le, ha a butított változatot vásárolnám meg.

Nyilván vannak látható dolgok (pl. kisebb kijelzők, tolópotik hiánya, gyengébb billentés…),  de mi jön még hozzá? Írták, hogy a „MOXF egy az egyben a nagytestvér hangminőségét kapta”. valahol olvastam, hogy a MoX8 sem szólt úgy, mint a nagytestvér. Aztán ezeket ugyanúgy lehet  szerkeszteni effektelni?  Sampler vagy a szekvenszer rész miben más? Bármi egyéb? Van-e erről esetleg egy összehasonlító táblázat?

És végül: a Moxf kompatibilis a Motif ES-el?  A most használt hangszíneket be tudom-e  majd tölteni?

Köszönöm a válaszokat. Jövő héten Pesten járok, ki tudom próbálni nálatok a hangszereket?

Még egyszer köszi...

Üdv!

Volt MO8-am, Motif ES-em korábban most épp egy Korg M3-at árulok. Majdan én is szeretnék egy Yamahát még de először megvárom mit hoz ki a gyártó a 4 éves Motif XF-ek után. Vmi nagy dobásnak kell lennie ha eddig húzzák, meg ugye a konkurencia a Kronossal már rég előrébb van (na nem hangban szerintem). Aztán itt az ipad, ezt is jó lenne kipróbálni mennyire helyettesíthet ma ilyen fullos vasakat.

A MOX valóban másképp szólt, valahogy nem rúgott akkorát mint mondjuk az akkori MO8-am amivel összenéztük, de az új hangjai meg a VCM effektjei sokat dobtak a dolgon! Persze a régieken még ott a "made in japan" felirat is ha ez számít és el bírom képzelni hogy full azonos hardver és alkatrészek mellett a kistesókon hangban szoftveresen butítanak! De nem látok bele, lehet hogy a konvertereik is másak.

Az MOXF-el ua. kijelzőt kapod mint az ES-ben. A nagy Motif nagy kijelzője az átláthatóbb, gyorsabb munkát biztosítja de egy ipad mellett már ez sem feltétlen előny a gyár ugyanis adja rá az editort. Vagy ott a 8 tolópoti meg körpoti, néha ez is lényeges, de mondhatom ribbont is még a nagyon, a plusz kimenetekkel stb.

Az XF8 és a MOXF8 közt nincs 700e különbség de a 2x-es árat sem éri meg sztem a nagy. Hangkészletre full ua, mint polifóniára és szerkeszthetőségre is a 2, ebben nem veszítesz, de az 500-as árat én személy szerint sokallom a kisebbért is. Anno az MO8 is ekörül kezdett és 3 éve mikor a MOX kijött, kiárusításba 270-ért vettem meg! Olyan 350, max 400-at tartot érte reálisnak ahhoz képest amit ér.

És ne feledjük, egy 100-as hozzá a fash rom plusz amitől teljessé válik a hangszer, a nagy Motifba itt ez is dupla ár de ott 2 giga rakható bele már!

Ami viszont lényegi különbség hogy amég az MOXF egyben látja a full 1 gigás flash tárat, addig a Motif XF egy 128 megás ramba betöltve tud csak ezekről dolgozni mint háttértár és ez óriási szivacs pláne ma az SSD-k korában!

Kb ennyi! Töltsd le a gépkönyveiket, abból sokat megtudhatsz, de mondom én ezekbe már nem invesztálnék!

Még az jutott eszembe hogy a MOX-ok anyaghasználata és a nyomógombok/mikrokapcsolók minősége is elmarad a Motifoktól, van akinel ez is számít.

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

 

Az e-mu morpheus az ritkaságnak számít? Fent van a "listámon" hogy egyszer vennék próbaképp egyet, nagyon érdekes hangokat tud. Protheus szokott lenni, orbit is de morpheust nem nagyon láttam hirdetésekben.  Ja vagy ezzel meg is válaszoltam a kérdésemet? :)))))

Nem volt egy néptermék pláne itthon. Akkor még a béna hazai képviselet is belejátszott ebbe.

Nem tudom, amúgy nekem volt Proteus 2000-em amibe benne voltak ezek a Z-plane filterek de nem dobtam hátast tőle. Igazából a jelentőségét sem tudta sosem elmagyarázni a gyártó sem csak maszlagoltak itt az európai sajtótájékoztatójukon is hogy így meg úgy ez a jövő technológiája. Meg a tesztjekor vmi jól fizetett arc nyilatkozott hogy az milyen világmegváltó mikor a cuccban gyárilag leprogramozott formáns presetek útján egy hegedű megszólalhat egy saxi fúvókáján át!Anyám add el a házat...!

Az igaz hogy a Morpheus tudott filterátmeneteket csinálni 2 szűrő közt oda-vissza miközben burkológörbe vagy segéd LFO még folyamatosan módosíthatott célpatmétereket is, egyfajta lávaszerű masszává téve a hangot, de ezzel ki is merült a vasziszdasz benne. Inkább szintetikus morphokra volt ez jó analóg mintákkal de egyébként a Yamaha VL1 meg Korg Prophecy fizikai modellezése ellen találta ki ezt az Emu. Viszont ehhez képest nem tudták akkor mivel programozni, később ki is adtak egy Launch Pad konzolt hozzá mikor látni kezdték a tervezők is a zsákutcáját. Ahhoz képest tehát ezekkel a 24 pólusú renderelt szűrőkkel s a 16 vagy 8 megás wave romjával eléggé alul is maradt a versenyben, mondhatni egy szűrő nem csinál nyarat alapon és ue. belekerült a morphing meg formánstáblák nélkül az E4 alapú samplerekbe ahol a nyitott minta betöltés révén 4x annyi polifóniával többre ment sztem az ember.

A P2000-et is nézve a gyengus hangkészlet meg hogy épp melyik szűrő legyen a 148 közzül, számomra full indiferensé tette ezt a vonalat és ne mondja senki hogy egy mai VA-ból (Virus, Waldorf stb) vagy pl. Nord Wave-ből nem tud izgalmasabb dolgokat kihozni szerény meglátásom szerint. Persze ha csak gyűjteménybe kell, hajrá, de akkor is már inkább egy Audity 2000 (sztem). ;)

Link to comment
Share on other sites

Ok, köszi szépen az alapos ,az a helyzet, hogy egy kicsit sürget az idő, nem tehetem meg, hogy várjak árcsökkenésre. Lehet, jövő héten kipróbálom a hangszereket, aztán döntök. Még arra is gondoltam, hogy meghagyom a Motif ES-t és veszek hozzá egy kalapácsos mesterbillentyűzetet. (Bár ettől fázok egy kicsit, mert nem igazán értek a midizgetéshez. Parti zenekarban játszok, lényeges a minél több élethű hangszín és a gyors kezelhetőség.) Sőt igazából az is kérdés, hogy mennyivel vagyok előrébb, ha MoXF-et veszek. A Motif ES, bár igazi Motif, mégis csak  2006-os fejlesztésű, míg a MoXF-et 2013-ban dobták piacra.

Link to comment
Share on other sites

Partizenekarba egy 2000-es fejlesztésű gép is jó lesz. Ezzel nem fikázok, csak rávilágítok, hogy tök mindegy melyik, ebből a szempontból. Ha meg sokat cipekedsz (én is csináltam régen, de egy életre meguntam), akkor ne gondolkozz második billentyűben. Épp elég egy cajgot logisztikázni az állványával. Sztem.

Link to comment
Share on other sites

Ok, köszi szépen az alapos ,az a helyzet, hogy egy kicsit sürget az idő, nem tehetem meg, hogy várjak árcsökkenésre. Lehet, jövő héten kipróbálom a hangszereket, aztán döntök. Még arra is gondoltam, hogy meghagyom a Motif ES-t és veszek hozzá egy kalapácsos mesterbillentyűzetet. (Bár ettől fázok egy kicsit, mert nem igazán értek a midizgetéshez. Parti zenekarban játszok, lényeges a minél több élethű hangszín és a gyors kezelhetőség.) Sőt igazából az is kérdés, hogy mennyivel vagyok előrébb, ha MoXF-et veszek. A Motif ES, bár igazi Motif, mégis csak  2006-os fejlesztésű, míg a MoXF-et 2013-ban dobták piacra.

MOXF-ben több mint 700 mega hangminta van. Vele egy ES is ugyanúgy megvan nagyobb sampler kapacitással és dupla polifóniával ua hangokkal plusz a vadi új és élethű hangminták azért sokat nyomnak a latba ha gyorsan kell választani.

Amúgy meg ha megtartod az ES-t egy master keyboardot 1 drót vele összedugni, meghajtod a global midi csatornát vele vagy ha kell szétsplitteled és fújt a szél. Ez minimális erőfeszítést sem igényel!

Link to comment
Share on other sites

Hello, a Korg Poly 800-asról szeretnék érdeklődni tőletek. Leírásokban azt olvasom róla, hogy a Roland Juno 106  konkurenseként csinálta a Korg és hogy kb. ugyan azt képes nyújtani, ehhez képest viszont árban elég olcsón ki lehet fogni. Ha szerencséd van 20 ezerért is akár, láttam már annyiért is sőt kevesebbért is. Miért ilyen olcsó, van vele valami baj? Vagy nem említhető egy lapon a Juno 106-al, vagy mi a gond vele?

Link to comment
Share on other sites

Nem volt egy néptermék pláne itthon. Akkor még a béna hazai képviselet is belejátszott ebbe.

Nem tudom, amúgy nekem volt Proteus 2000-em amibe benne voltak ezek a Z-plane filterek de nem dobtam hátast tőle. Igazából a jelentőségét sem tudta sosem elmagyarázni a gyártó sem csak maszlagoltak itt az európai sajtótájékoztatójukon is hogy így meg úgy ez a jövő technológiája. Meg a tesztjekor vmi jól fizetett arc nyilatkozott hogy az milyen világmegváltó mikor a cuccban gyárilag leprogramozott formáns presetek útján egy hegedű megszólalhat egy saxi fúvókáján át!Anyám add el a házat...!

Az igaz hogy a Morpheus tudott filterátmeneteket csinálni 2 szűrő közt oda-vissza miközben burkológörbe vagy segéd LFO még folyamatosan módosíthatott célpatmétereket is, egyfajta lávaszerű masszává téve a hangot, de ezzel ki is merült a vasziszdasz benne. Inkább szintetikus morphokra volt ez jó analóg mintákkal de egyébként a Yamaha VL1 meg Korg Prophecy fizikai modellezése ellen találta ki ezt az Emu. Viszont ehhez képest nem tudták akkor mivel programozni, később ki is adtak egy Launch Pad konzolt hozzá mikor látni kezdték a tervezők is a zsákutcáját. Ahhoz képest tehát ezekkel a 24 pólusú renderelt szűrőkkel s a 16 vagy 8 megás wave romjával eléggé alul is maradt a versenyben, mondhatni egy szűrő nem csinál nyarat alapon és ue. belekerült a morphing meg formánstáblák nélkül az E4 alapú samplerekbe ahol a nyitott minta betöltés révén 4x annyi polifóniával többre ment sztem az ember.

A P2000-et is nézve a gyengus hangkészlet meg hogy épp melyik szűrő legyen a 148 közzül, számomra full indiferensé tette ezt a vonalat és ne mondja senki hogy egy mai VA-ból (Virus, Waldorf stb) vagy pl. Nord Wave-ből nem tud izgalmasabb dolgokat kihozni szerény meglátásom szerint. Persze ha csak gyűjteménybe kell, hajrá, de akkor is már inkább egy Audity 2000 (sztem). ;)

Igen a"láva szerű massza" érdekel veszettül :))))

Link to comment
Share on other sites

Hello, a Korg Poly 800-asról szeretnék érdeklődni tőletek. Leírásokban azt olvasom róla, hogy a Roland Juno 106  konkurenseként csinálta a Korg és hogy kb. ugyan azt képes nyújtani, ehhez képest viszont árban elég olcsón ki lehet fogni. Ha szerencséd van 20 ezerért is akár, láttam már annyiért is sőt kevesebbért is. Miért ilyen olcsó, van vele valami baj? Vagy nem említhető egy lapon a Juno 106-al, vagy mi a gond vele?

Nekem volt JUNO-60-am és 106-om is, most pedig egy POLY-800-am van.

Sajnos a 2 JUNO-t el kellett adnom egy másik hangszer vásárlása miatt.

Nos a JUNO és a POLY is remek szőnyegekre, én arra használtam, használom.

Azért az az ár, amit írtál a POLY-ra már abszolút nem reális, mert kb. 40 körül mennek legolcsóbban. De így is harmad ár szinte a JUNO-hoz képest.

Technikailag, hangzásban más-más és van különbség, de olyat én nem mondanék, hogy valamelyik jobb, vagy rosszabb lenne.

A JUNO-knak nagyobb lett a kultuszuk, mert olyan zenékben használták.

Ezek inkább piaci dolgok, hogy mi lesz drágább, olcsóbb, van hogy takarja a tudást az ár, van hogy csak szimpla sznobéria...

A hangzást tekinte úgy fogalmaznék, hogy a JUNO szépen szélesen szól a padokban, míg a POLY koszosabb, valahogy furán LOFI hangzású.

Kinek mire kell...Ez is jó, az is:-)

Link to comment
Share on other sites

A Poly 800-al leginkább az a gond, hogy nem tudod úgy tekergetni mint egy Juno 106-ost. Nekem volt egy ilyen, amit még pár modifikációval is elláttam, de valahogy végül nem fogott meg annyira, hogy megtartsam.

Az se tetszett benne, hogy a a fűrész jelet gyakorlatilag több négyszögjel összesítéséből állítja elő, így nem annyira harapós sajnos a hangja. Az LFO-ja is nagyon korlátozott lehetőségeket nyújt a Juno-hoz képest. A másik dolog, hogy a memóriáját nem tudod csak audió formában kimenteni és hangszíneket is csak így tudsz rátölteni, egy teljes mentést egyszerre természetesen.  (Eredetileg magnós használathoz találták ki, kb. mint a C64-nél annó.)

Az MKII-es széria már ezt úgy tudom orvosolta, ott már kezel a hangszer MIDI sysex-eket, és talán editor szoftvert is lehet találni hozzájuk.

Link to comment
Share on other sites

A Poly 800-al leginkább az a gond, hogy nem tudod úgy tekergetni mint egy Juno 106-ost. Nekem volt egy ilyen, amit még pár modifikációval is elláttam, de valahogy végül nem fogott meg annyira, hogy megtartsam.

Az se tetszett benne, hogy a a fűrész jelet gyakorlatilag több négyszögjel összesítéséből állítja elő, így nem annyira harapós sajnos a hangja. Az LFO-ja is nagyon korlátozott lehetőségeket nyújt a Juno-hoz képest. A másik dolog, hogy a memóriáját nem tudod csak audió formában kimenteni és hangszíneket is csak így tudsz rátölteni, egy teljes mentést egyszerre természetesen.  (Eredetileg magnós használathoz találták ki, kb. mint a C64-nél annó.)

Az MKII-es széria már ezt úgy tudom orvosolta, ott már kezel a hangszer MIDI sysex-eket, és talán editor szoftvert is lehet találni hozzájuk.

A JUNO-t sem tudod tekergetni, max tologatni, mert csúszópotik vannak.:-)

Viccet félretéve az ilyen hangszereknél néha pont a korai hibájuk, bajuk lesz a mai zenei környezetben az előnyük...Értem ezalatt, hogy pont ettől lehet egyedi mai kísérleti atmoszférát teremteni velük!

Link to comment
Share on other sites

 Na basszus ezek után hogyan fogom eladni a poly800-at? :)))))

Elkezdtem restaurálni, újra van festve a cover mert gusztustalanul le volt kopva. Már csak a matricázás van vissza, majd ha egyszer összeszedem magam megcsináltatom azt is.

Engem érdekel és nem 20-ért természetesen...:-)

Az amúgy valami egyedi lehetőség, vagy tíz évvel ezelőtti hirdetés lehetett...

Link to comment
Share on other sites

Igen, ebben igazatok lesz, mert nem gondoltam, hogy volt drágulás a poly 800 árában az elmúlt években. Van az már szerintem 4-5 éve is, hogy keresgéltem és akkor láthattam 20 ezerért meg 15-ért.  

Szóval akkor  szerintetek, nem rossz ha van egy poly 800 otthon, érdemes lenne egyet beszereznem.

 

és amúgy szerintetek a KORG Legacy Collection-ben, ami van, a Korg Polysix vst az mennyire sikerüpt jól, mennyire olyan mint az eredeti Korg Polysix? 

Link to comment
Share on other sites

Nekem nem tetszett a Polysix a legacy collection-ben. Megjegyzem vas verzio nem volt nalam. Ellenben, az M1 az nagyon jo benne, azt ossze is hallgattam vas M1-el. Ertelemszeruen mas a ket szintetizator. 

 

 

Igen, ebben igazatok lesz, mert nem gondoltam, hogy volt drágulás a poly 800 árában az elmúlt években. Van az már szerintem 4-5 éve is, hogy keresgéltem és akkor láthattam 20 ezerért meg 15-ért.  

Szóval akkor  szerintetek, nem rossz ha van egy poly 800 otthon, érdemes lenne egyet beszereznem.

 

és amúgy szerintetek a KORG Legacy Collection-ben, ami van, a Korg Polysix vst az mennyire sikerüpt jól, mennyire olyan mint az eredeti Korg Polysix? 

Link to comment
Share on other sites

Így van!!! Hát az a lelke Uraim!!! Pont az az etvasz benne!!! :thumbsu: 

Na akkor sikerült rátapintanom a lényegre tudat alatt viszont engem pl a célirányos demói sem vágtak hanyat ami ezt volt méltatott prezentálni. Vhol megvan, ha kéritek azt is feldobom ide. (?)

Ahogy írtam sztem az alap mintákon több múlik, attól eltekintve hogy nyilván van az egész Morpheusnak egy jellegzetes Emu soundja, végül is mikor én még szemeztem vele anno, egy Korg Wavestation azért jobban letaglózott, lehet azért is mert billentyüs volt, de még a Morph. csak a filterekkel játszott, addig a Korg már wave sequencekkel + ott 4 minta volt egy alap preset, Emunál még 2 és a Korg tudott multisamplek közt kavarni azaz cserélgetni. Emunál ez elég statikus, max hyper presetként van lehetöség fadelni meg a funkciógenerátorával bíbelödni de azon a pici kijelzön mazohizmus tekergetni a hangot, mindenképp egy pc editor kell neki.

Mellesleg sztem az utána kiadott Ultra Proteus még többet tudott, pl szürökarakterisztika presetekben is, de a már említett Audity 2000 azért komolyabb volt plusz romokkal bövíthetö is. Ez csak úgy még eszembe jutott.

Link to comment
Share on other sites

A Poly800 érdekes kis játékszer a Juno60-hoz képest. Mindkettő volt már, és a Juno hiányzik is….

 

Manapság valóban 40-50 inkább egy Poly egyébként.

 

A Legacy Collection Polysix-e meg egészen jól használható hangszer, és egészen közel van az eredetihez. Persze más, de hozza a fílinget. Bizonyos esetekben még jobban is használható. Szinkronizáció, ilyesmik.

Link to comment
Share on other sites

A Morpheus meg olyan, hogy bőven el lehet élni nélküle...

A szűrőinek a keverési lehetőségei (morphing) valóban egyedülállóak, de éppen ezért viszonylag ritkán is lehet kiaknázni. A Morpheus olyan, hogy AZZAL csinálsz egy zenei kompozíciót, ahol építesz a szűrőkre. Jó kis ambientes, stb. dolog lesz belőle, de a harmadik tracknél meg is unod. A nélkül meg bármelyik protkó hozza ugyanazt, és hamarabb is lehet azokban "épp oda illő" hangszint találni az aktuális trackhez.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...