Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Milyen szintit vegyek2?


coda

Kérdés

Bocsánat, de azt gondolom ez egy örök téma (Milyen szintit vegyek?)

így vettem magamnak a bátorságot, hogy tiszta lappal újra indítsam.

Végigolvastam majdnem min a harmincnégy oldalt és sokat okosodtam.

Nem fiatal, de annál lelkesebb laptop zenész vagyok.

Abletont és NI szoft. szintiket használok. Pc-m, jó hangkártyám, midi billentyűzetem és Apc40-em van. Szeretem a kötözgetős, agyas, rafinált zenéket, - mindegy, hogy szoftverből, vagy hardverből jön. Fejembe vettem, hogy a szoftverszintik mellé vásárolok egy vasat is, de az elvárásaim és a potenciális jelöltek nem teljesen fedik le egymást. Min föntebb említettem Live-ot és főleg Reaktort használok, tehát megszoktam a monitor ablakot, és hogy azon keresztül látok mindent. Az elvárásaim is ebből fakadnak. Keresek egy olyan hardverszintit ami a pc-n keresztül uralható és elég flexibilis.

A Virus nagyon tetszene, de nem vagyok oda a hangjáért. (a trance nem az én világom)

A Moog-ok meg analóg szintik. Az előző oldalakon olvastam a Nord Modular G2-ről, de erről nincs sok a neten.

Tud valaki segíteni?

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 566
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

A Morpheus meg olyan, hogy bőven el lehet élni nélküle...

A szűrőinek a keverési lehetőségei (morphing) valóban egyedülállóak, de éppen ezért viszonylag ritkán is lehet kiaknázni. A Morpheus olyan, hogy AZZAL csinálsz egy zenei kompozíciót, ahol építesz a szűrőkre. Jó kis ambientes, stb. dolog lesz belőle, de a harmadik tracknél meg is unod. A nélkül meg bármelyik protkó hozza ugyanazt, és hamarabb is lehet azokban "épp oda illő" hangszint találni az aktuális trackhez.

 

Ööö a "protko" az a protheus?

Link to comment
Share on other sites

Amúgy az nem úgy van, hogy minden DCO úgy működik, hogy digitálisan négyszöget állít elő, és abból állítja elő az összes hullámformát a cucc valami matekkal, vagy waveshapinggel (így a juno 106 is)?

 

 

Az se tetszett benne, hogy a a fűrész jelet gyakorlatilag több négyszögjel összesítéséből állítja elő.

Link to comment
Share on other sites

Amúgy az nem úgy van, hogy minden DCO úgy működik, hogy digitálisan négyszöget állít elő, és abból állítja elő az összes hullámformát a cucc valami matekkal, vagy waveshapinggel (így a juno 106 is)?

De! Úgy van ahogyan mondod...

Csak szögletes hullámformát tud, abból állítja elő az összes többit IC-vel.

Pl. IC-8253...

Link to comment
Share on other sites

Hello, a Korg Poly 800-asról szeretnék érdeklődni tőletek. Leírásokban azt olvasom róla, hogy a Roland Juno 106  konkurenseként csinálta a Korg és hogy kb. ugyan azt képes nyújtani, ehhez képest viszont árban elég olcsón ki lehet fogni. Ha szerencséd van 20 ezerért is akár, láttam már annyiért is sőt kevesebbért is. Miért ilyen olcsó, van vele valami baj? Vagy nem említhető egy lapon a Juno 106-al, vagy mi a gond vele?

"a Korg és hogy kb. ugyan azt képes nyújtani,"   :stuff:  Ne vicceljünk, kérem! A kettő közötti különbség kb. annyi, mint egy merci és egy suzuki között a különbség. A 106 egy komoly gép, a poly 800 meg egy játékszer.

Link to comment
Share on other sites

De a dco az egy digitális oszcillátor.

 

Nem egészen.

 

Nem gondoltam, hogy itt wikipédiáról kell idézgetni ilyen dolgokban, de úgy tűnik mégis:

 

"The term "digitally controlled oscillator" has been used to describe the combination of a voltage-controlled oscillator driven by a control signal from a digital-to-analog converter, and is also sometimes used to describe numerically controlled oscillators.

This article refers specifically to the DCOs used in many synthesizers of the 1980s. These include the Roland Juno-60,Juno-106JX-3PJX-8P, and JX-10, the Korg Poly-61 and Poly 800, and some instruments by Akai and Kawai."

Link to comment
Share on other sites

Kinevettek, de én pont ezért az egy patch-ért vettem meg :D ...persze amugy használom mindenre az M1-et, de amikor hallottam anno ezt az Universe sound-ot,  hááát baszetov mondom ez KELL!!!

Hát csak ezért kár volt megvenni a vasat szerintem, a szoft verzió tökéletesen hozza ezt a hangot a többi remek sound-al együtt.

Volt alkalmam összehasonlítani a szoftot a vassal, nincs hallható különbség.

Egy ilyen vasat max. a DX7 mechanika miatt vennék meg!

Link to comment
Share on other sites

pont ebben amit linkeltél: "This provides stable digital pitch generation but square waves only. Further analog waveshaping is provided afterward. Sawtooth generation is formed by amplifying the integration of the original signal. A control voltage is used to control the sawtooth amplitude since no reset comparator and feedback loop are provided as with an actual analog oscillator core."

 

A DCO azt jelenti, hogy "digitálisan vezérelt oszcillátor", de a kimenete attól még lehet analóg. Vagyis a négyszögből fűrészt is tudtak csinálni, matek és waveshaping nélkül is.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Digitally_controlled_oscillator

Link to comment
Share on other sites

Kinevettek, de én pont ezért az egy patch-ért vettem meg :D ...persze amugy használom mindenre az M1-et, de amikor hallottam anno ezt az Universe sound-ot, hááát baszetov mondom ez KELL!!!

Bizti hogy akkora durr az az M1?

01W is tudott ilyet a Wavestationről nem is beszélve. De az alap mintái a soundnak kivétel nélkül minden Korgban benne vannak, ezért is jellegzetes Korg sound. Egy kis programozással ugyanúgy megoldható akár egy Tritonban vagy egy kis X50-ben is, amik azért jóval nagyobb dobások ma egy M1-től. Max az X50 billentyűje nem, de a Tritonban még ugyanúgy fémlamellás Yamaha billentyűzet van! Sajna ezt már a top kategóriában a Kronosnál is szilikon gumis megoldás váltotta fel mára. :(

Amúgy hogy pont a Morpheust taglaltuk előtte, az M1-től sztem izgalmasabb hangzásban és szinte egykorúak.

Amúgy az én kedvenc soundom a Korgtól az "oxygen mask". Egy doki haveromnak meg is mutattam 1x hogy mi jut eszébe róla, azt mondja: "mi ez valami altatógép?" :D

Jó lenne néha tudni ezekről a sound designerekről is akik a szintikbe írják a hangszíneket.

http://youtu.be/_MEK4l9_bIw

Link to comment
Share on other sites

Nem egészen.

 

Nem gondoltam, hogy itt wikipédiáról kell idézgetni ilyen dolgokban, de úgy tűnik mégis:

 

"The term "digitally controlled oscillator" has been used to describe the combination of a voltage-controlled oscillator driven by a control signal from a digital-to-analog converter, and is also sometimes used to describe numerically controlled oscillators.

This article refers specifically to the DCOs used in many synthesizers of the 1980s. These include the Roland Juno-60,Juno-106JX-3PJX-8P, and JX-10, the Korg Poly-61 and Poly 800, and some instruments by Akai and Kawai."

Valamit nem igazán értesz, digitális is lesz a kijövete is un pwm-et fog kiküldeni ami felfogható digitális jelnek is, ezt meg úgy integrálod vissza ahogy szeretnéd, akár szinuszt is lehet belőlle integrálni. ja csak valakinek csípi a szemét, hogy hozzászólok, elég tuskó az az egyén, ezt így kimerem mondani.

Link to comment
Share on other sites

A DCO azt jelenti, hogy "digitálisan vezérelt oszcillátor", de a kimenete attól még lehet analóg. Vagyis a négyszögből fűrészt is tudtak csinálni, matek és waveshaping nélkül is.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Digitally_controlled_oscillator

http://picsynth.000space.com/ dco-t belőlle megépítettem, kimeneten is pwm-et kaptam ami felfogható digitálisnak is. (sőt mivel ökölszabály, hogy pwm esetébe ha analóg áramkör csinálja a pwm-et akkor az analóg ha meg digitális akkor digitális jelnek fogható fel...)

PWM-ből integrálással lehet normál jelalakot csinálni.

Csak hogy helyére tegyük a dolgokat, ami igaz, a bemenete is digitálisan vezérelt, direktbe midi vezérelt.

Most nem a szinti minőségén akarok lovagolni, hanem egy alátámasztott modellel tudom igazolni, hogy hogy is működik pontosan egy dco.

Link to comment
Share on other sites

Nem Én adtam a minuszt neked de  pl nem értem miről beszélsz, mi jön ki honnan ami PWM és visszaintegrálva sinus lesz belőle? Ezt fejtsd ki légyszives bővebben. Elektronikai végzettségem van, de lehet sokat felejtettem...

Nekem is nyugi, folyamatosan képzem is magam. Ja bocs, 

PWM - Pulse width modulation -pulzuszélesség modulláció

integrálás 1biteseknek(én se tudok integrálni): http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/72/Pwm.svg/1229px-Pwm.svg.png

Rajzot megnézed, bemeneten digitálisan küldöd be a vezérlést (billentyű és midi is) Kimeneten meg pwm fog kijönni, tehát digitális áramkör által előállított pwm azaz digitális jel. 

Amúgy igen a dco az digital controlled osc.

van fönt rólla video is.
Link to comment
Share on other sites

Nekem is nyugi, folyamatosan képzem is magam. Ja bocs, 

PWM - Pulse width modulation -pulzuszélesség modulláció

integrálás 1biteseknek(én se tudok integrálni): http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/72/Pwm.svg/1229px-Pwm.svg.png

Rajzot megnézed, bemeneten digitálisan küldöd be a vezérlést (billentyű és midi is) Kimeneten meg pwm fog kijönni, tehát digitális áramkör által előállított pwm azaz digitális jel. 

Amúgy igen a dco az digital controlled osc.

van fönt rólla video is.

Kössz a minuszt agyatlan barom, saját magadat minősíted, okés legalább vállalnád fel magad, ja erre is méltatlan vagy. Kicsit durván megüti a hülyeséged a mércémet.

Link to comment
Share on other sites

Igen. A Kawai K sorozat nemigen volt összemérhető mással. Nagyon mást tudott, és nagyon máshogy szólt, mint a többiek.

Csak egy volt belőle VA (az még ilyen lávamassza meg űrodüsszeia style) :) a másik PCM ws volt a Korg Trinity ellen. Előbbi a Prophecy meg a Yamaha EX ellen lehetett a Kawai próbálkozása.

Azért furi hogy a Kawai ma már csak digizongiban utazik ezen a vonalon. Valahogy kifogyott a szusz náluk a 90-es évek végére. A Clavia meg a többiek pedig szépen feltörtek azóta. Vagy ott volt az olasz GEM, aztán meg a Peavey az USA-ból, az Ensoniqról nem is beszélve akik mára teljesen kámforrá váltak szinti nevekként sajna. :(

Link to comment
Share on other sites

Hátmer épp az analógra van mindenki ráizgulva. De szoftverekben azért vannak új ötletek, úgy azért nem annyira rizikós fejleszteni, mintha még egy hardvert is kéne építeni köré.

 

Aztán még az is érdekes hogy 2000 óta még csak ilyen próbálkozások vagy újítások sincsenek. Legtöbben a ROM-jaikat pumpálgatják és újracsomagolnak...

Link to comment
Share on other sites

Hátmer épp az analógra van mindenki ráizgulva. De szoftverekben azért vannak új ötletek, úgy azért nem annyira rizikós fejleszteni, mintha még egy hardvert is kéne építeni köré.

A másik vonalon persze igen, de konkrétan arra szerettem volna célozni hogy a 90-es évek során annyi minden történt ami azóta sem. Ugye volt FM, LA, elterjedtek a romplerek, majd jött a fizikai modellezés. Az utóbbi években mondjuk a Roland, Korg csinálgat lábjegyzetnek 1-2 VA-t vagy hibridet, de pl. a Yamaha évek óta 1 sablonra ws-t gyárt szinti oldalon, aztán meg semmi több pl az AN meg CS6 óta. Nagyon kíváncsi vagyok a 125. jubileumi évük alatt hoznak-e ki még vmi meglepőt a Motif XF után!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...