Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Milyen szintit vegyek2?


coda

Kérdés

Bocsánat, de azt gondolom ez egy örök téma (Milyen szintit vegyek?)

így vettem magamnak a bátorságot, hogy tiszta lappal újra indítsam.

Végigolvastam majdnem min a harmincnégy oldalt és sokat okosodtam.

Nem fiatal, de annál lelkesebb laptop zenész vagyok.

Abletont és NI szoft. szintiket használok. Pc-m, jó hangkártyám, midi billentyűzetem és Apc40-em van. Szeretem a kötözgetős, agyas, rafinált zenéket, - mindegy, hogy szoftverből, vagy hardverből jön. Fejembe vettem, hogy a szoftverszintik mellé vásárolok egy vasat is, de az elvárásaim és a potenciális jelöltek nem teljesen fedik le egymást. Min föntebb említettem Live-ot és főleg Reaktort használok, tehát megszoktam a monitor ablakot, és hogy azon keresztül látok mindent. Az elvárásaim is ebből fakadnak. Keresek egy olyan hardverszintit ami a pc-n keresztül uralható és elég flexibilis.

A Virus nagyon tetszene, de nem vagyok oda a hangjáért. (a trance nem az én világom)

A Moog-ok meg analóg szintik. Az előző oldalakon olvastam a Nord Modular G2-ről, de erről nincs sok a neten.

Tud valaki segíteni?

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 566
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Szerintem ez jobb lesz mint az Arp és jobb mint a Vermona. Persze az is lehet hogy kínai gagyibasszus lesz... :D

 

Igen, a Vermonáé egy picit oldschool, nincs rajta semmi extra, pedig új fejlesztés (ettől még jó cucc). A JD-Xi viszont nekem is tetszik, ott már érződik az újítási hajlam, és kiegyensúlyozott, univerzális hangszernek tűnik.

 

Jobbulást!

Link to comment
Share on other sites

Igen, a Vermonáé egy picit oldschool, nincs rajta semmi extra, pedig új fejlesztés (ettől még jó cucc). A JD-Xi viszont nekem is tetszik, ott már érződik az újítási hajlam, és kiegyensúlyozott, univerzális hangszernek tűnik.

 

Jobbulást!

Köszönöm. :)

A Vermona hangjait azon a linken meghallgatva egyelőre pozitív a véleményem.

Ha most monofón analóg szintit akarnék venni totális képzavar volna nálam annyiféle van.

Link to comment
Share on other sites

A kínálat egyszerűen hihetetlen, itt egy ígéretes számomra noname hibrid polifónikus versenyző UK-ből:

 

Ők már egy ideje a piacon vannak, még tavaly kihozták ezt a modellt. Érdekessége, hogy teljesen internetképes, kollaboratív munkát lehetővé tevő firmware van benne, plusz el lehet menteni a patcheket, egy másik hangszeren "bejelentkezve" pedig elő lehet hozni őket.

Elég sok érdekes, új ötlet van benne.

Link to comment
Share on other sites

Ők már egy ideje a piacon vannak, még tavaly kihozták ezt a modellt. Érdekessége, hogy teljesen internetképes, kollaboratív munkát lehetővé tevő firmware van benne, plusz el lehet menteni a patcheket, egy másik hangszeren "bejelentkezve" pedig elő lehet hozni őket.

Elég sok érdekes, új ötlet van benne.

 

Számomra teljesen új - de csak most volt időm áttúrni a netet újdonságokért. Ez egy PPG hangú, Andromeda dizájnú és inverz színben Elektron ergonómiájú szinti. :)

 

Tök jó volna ha nem volna ilyen méregdrága, mert ennek az árából elég sok más mindent lehet venni ami kiváltja ezt és még többet is tud. Emiatt feleannyira sem lesz sikeres mint az Andromeda volt. És akkoriban (1999 táján) az A6-nak túl nagy konkurenciája a Moogon kívül nem is volt. Most meg nyüzsögnek a jobbnál-jobb analóg szintik.

Amit furcsának tartok egy ideje hogy az Access nem újít, elüldögél a babérjain: az ilyennek mindig bukta a vége.

 

Pedig a digit témában is lehet mindig újat csinálni lásd Clavia vagy kisebbek mint Novation, esetleg Waldorf.

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok! Tanácsot kérnék szintivásárlás ügyben. Tudom, ez a századik ilyen bejegyzés, de erről a kettőről, amire magamnak leszűkítettem a listát, még nem olvastam itt friss véleményeket:  

 

Nord Lead A1 és az Elektron Analog Keys

 

Semmi lájfolás, kis studióm motorja lenne valamelyik.

 

Stílusok, amiben megtalálom magam: house és drum&bass, a könnyed és darkos végleteik között kalandozva. 

 

A rengeteg preset-soundbank-patch hallgatás alapján a Nord A1 lenne a nyerő, bejönnek a lágy és a durva hangjai, főleg zongora

és bass témában, csak nem tudom mennyire integrálódik az Abletonba, hogyan menti a változtatásokat, ha menti egyáltalán, vagy marad a jó öreg

midisáv-audiósáv rögzítés. :/

 

Az Analog Keys hangzása eléggé ambient, szürcsögős-puttyogós elektro-space, "Most száguldottunk el a Jupiter mellett!" félének tűnik nekem, ami persze nem annyira rossz, csak többnyire nem ezt keresem. Az is lehet, hogy éppen nem hallottam tőle tánczenésebb megvalósításokat house vagy dnb stílusban...

Viszont a daw integrációja az Overbridge-vel telitalálat lesz, egy usb kábelen keresztül minden info a dawba, onnan minden vissza a szintibe, minden elmentődik mindenhova, hogy bármikor visszatölthető legyen, stb. Ha hinni lehet a híreknek.   

 

Minden tapasztalatom virutális, ezért nagyon érdekelne olyanok véleménye, akik már fizikailag is könyékig benne vannak valamelyik "drágaszágban" :)

 

Előre is kösz a választ!

Link to comment
Share on other sites

Virus TI nem jatszik? 250 korul mar van desktop verzio az apro rovatban. Annyiert meg ajandek...

 

 

Sziasztok! Tanácsot kérnék szintivásárlás ügyben. Tudom, ez a századik ilyen bejegyzés, de erről a kettőről, amire magamnak leszűkítettem a listát, még nem olvastam itt friss véleményeket:  

 

Nord Lead A1 és az Elektron Analog Keys

 

Semmi lájfolás, kis studióm motorja lenne valamelyik.

 

Stílusok, amiben megtalálom magam: house és drum&bass, a könnyed és darkos végleteik között kalandozva. 

 

A rengeteg preset-soundbank-patch hallgatás alapján a Nord A1 lenne a nyerő, bejönnek a lágy és a durva hangjai, főleg zongora

és bass témában, csak nem tudom mennyire integrálódik az Abletonba, hogyan menti a változtatásokat, ha menti egyáltalán, vagy marad a jó öreg

midisáv-audiósáv rögzítés. :/

 

Az Analog Keys hangzása eléggé ambient, szürcsögős-puttyogós elektro-space, "Most száguldottunk el a Jupiter mellett!" félének tűnik nekem, ami persze nem annyira rossz, csak többnyire nem ezt keresem. Az is lehet, hogy éppen nem hallottam tőle tánczenésebb megvalósításokat house vagy dnb stílusban...

Viszont a daw integrációja az Overbridge-vel telitalálat lesz, egy usb kábelen keresztül minden info a dawba, onnan minden vissza a szintibe, minden elmentődik mindenhova, hogy bármikor visszatölthető legyen, stb. Ha hinni lehet a híreknek.   

 

Minden tapasztalatom virutális, ezért nagyon érdekelne olyanok véleménye, akik már fizikailag is könyékig benne vannak valamelyik "drágaszágban" :)

 

Előre is kösz a választ!

Link to comment
Share on other sites

Egy ideig együtt voltam egy Virus Ti2 desktoppal, de aztán valahogy nem passzoltunk egymáshoz, és most valaki mással hetyeg :)

Túlságosan dévidgetta féle tyüttyögős-vinnyogós edm stílust nyomatot... már bocs, ne vegye magára senki :P

 

A fent említett két szintit tartom annyira friss hangzásúnak, hogy évekig ellehessek vele, belemásszak a tekergetésbe, csak az egyiknek

alapból bejön a hangzása, a másikból meg némileg hiányzik az, ami teljessé tenné számomra, viszont az integrációja tökéletes. Persze, lehet a 

mindenre jó Szent Grált keresem én is...

Link to comment
Share on other sites

Sztem nézz meg egy Supernova-II billentyűs verziót valahol.

Igaz, az nem integrálódik sehova, semmilyen DAW-ba, viszont szól mint az állat.

 

A DAW-integrációt egyébként én nem tekinteném perdöntőnek, mert sok esetben elég nagy nyűglődés összehozni, és a zenélés élménye helyett gyakori a gépészekedés, a "ménemszól?!" hangulat. Persze, lehet, hogy nem találkoztam még ebből jó megoldással, vagy én vagyok béna.

Link to comment
Share on other sites

Ő és az Ultranova elsők a B-verziómban! :) Második a Korg Mikrokorg xl.

 

A DAW-integráció annyiban fontos talán, hogy kiráz a hideg a "megtalálod a menü almenüjének az almenüjében" helyzetektől, meg a "hogyan is tekertem azt a potit tegnap" fejvakarástól. A Ti2-vel ezt türhető módon megoldották egy vsti formájában, az egyszerűbb nézettől a bonyolultabbig, de látva, mit terveznek majd az Overbridge-vel, lehet agyban már betettem azt etalonnak. Mindenképpen megkönnyíti számomra a szerzemény későbbi finomhangolását, hiszen jóformán minden rögzíthető és később visszahívható, amit az Elektron cuccokon módosítasz. 

 

Azt hiszem az Ultranova is vsti formában integrálódik, mintha láttam volna ilyen videót..

Link to comment
Share on other sites

Studiologic SLEDGE témában nem sok hozzászólást találtam, időközben kijött a 2.0 verzió belőle, bővített tudással és már ebbe is lehet saját sample-t tölteni. Nekem a megjelenése óta ez egy szimpatikusa masina volt, ugyanakkor nagyon tetszik a Nord Lead sorozata is hasonlóan az előlapról azonnal elérhető sok funkció miatt... Kérdés, hogy egy Sledge 2.0 mennyire összemérhető egy korosabb, de klasszikus Nord Lead 2X szintivel? van valakinek esetleg több tapasztalata mindkét masinával?

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 órája írta Alexander Kovács:

Studiologic SLEDGE témában nem sok hozzászólást találtam, időközben kijött a 2.0 verzió belőle, bővített tudással és már ebbe is lehet saját sample-t tölteni. Nekem a megjelenése óta ez egy szimpatikusa masina volt, ugyanakkor nagyon tetszik a Nord Lead sorozata is hasonlóan az előlapról azonnal elérhető sok funkció miatt... Kérdés, hogy egy Sledge 2.0 mennyire összemérhető egy korosabb, de klasszikus Nord Lead 2X szintivel? van valakinek esetleg több tapasztalata mindkét masinával?

Ha csak a saját sample töltési lehetőséget veszed, máris értelmetlen az összehasonlítás. :) Magam Nord fan vagyok, a hétvégén játszottam mindkettőn, pontosabban még az első Sledge-n. Teljesen két külön karakter. Nekem a Nord sokkal élesebb hangú gép, a Sledge-ben meg ugye Waldorf motor dolgozik. Tök más tészta. A Sledge-be vannak onboard effektek (bár szerintem rém gyengék), de vannak. A 2-es Nordban ez ugye megintcsak nincs. Ugyanakkor a Nord pl egy fém tank. A sledge egy über-gagyi-érzetű fröccsöntött műanyag, még a led-ek fénye is átüt a plasztikon (nem vicc). Tudását tekintve szerintem jóval erősebb mint egy Nord 2, de én sosem cserélném le a Nord-omat rá (annak ellenére, hogy ugyanakkor örülnék, ha volna itthon egy Sledge is). :) Szóval két tökre más jellegű hangszer, nagyon más felépítéssel és kezelhetőséggel. Ha a kettő közül kellene választani és fontos a minőség, akkor egyértelműen Nord, mert bár egyszerűbb gép, de klasszisokkal komolyabb vas. Ha kevésbé érdekes a külsőség és nem elég a saw/pulse/triangle/rectangle kombó, plusz onboard fx is jól jön, akkor Sledge.

Amúgy meg az alap igazság játszik: nézd meg a kettőt egymás mellett. Nem fogsz olyat érezni, hogy jajj, mindkettőt akarom. Nagyon más a két vadóc. De egy vörös nő az vörös nő. :)

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2013. 06. 25. at 20:12 írta coda:

Bocsánat, de azt gondolom ez egy örök téma (Milyen szintit vegyek?)

így vettem magamnak a bátorságot, hogy tiszta lappal újra indítsam.

Végigolvastam majdnem min a harmincnégy oldalt és sokat okosodtam.

Nem fiatal, de annál lelkesebb laptop zenész vagyok.

Abletont és NI szoft. szintiket használok. Pc-m, jó hangkártyám, midi billentyűzetem és Apc40-em van. Szeretem a kötözgetős, agyas, rafinált zenéket, - mindegy, hogy szoftverből, vagy hardverből jön. Fejembe vettem, hogy a szoftverszintik mellé vásárolok egy vasat is, de az elvárásaim és a potenciális jelöltek nem teljesen fedik le egymást. Min föntebb említettem Live-ot és főleg Reaktort használok, tehát megszoktam a monitor ablakot, és hogy azon keresztül látok mindent. Az elvárásaim is ebből fakadnak. Keresek egy olyan hardverszintit ami a pc-n keresztül uralható és elég flexibilis.

A Virus nagyon tetszene, de nem vagyok oda a hangjáért. (a trance nem az én világom)

A Moog-ok meg analóg szintik. Az előző oldalakon olvastam a Nord Modular G2-ről, de erről nincs sok a neten.

Tud valaki segíteni?

 

 

Roland JD-XA

Link to comment
Share on other sites

1 órával ezelőtt írta Zongilog:

hallani ahogy a hangmintát loop-olták, hallani ahogy kattok. :) Ez valami vicc?

Nagyjából 5mp-es hosszúságúak és félhangonként 8 layeresek ahogy néztem múltkor a zongorák bennük. Ezt kevés hangszer engedheti meg még ma is! A loopok teljesen természetesek voltak eddig is minden hangszernél, de főként a régi kis memóriájú szintiknél a pár kilobájtos fél mp-es minták tudtak még jojózni rendesen. Szerintem ha ez zavar amúgy, tölts be long release mintákat a Nordodba ha lehet! Az asszem full lecsengést jelöl náluk. Bár érdekes mód elég trehány a Nord technikai információk ellátottságából e szempontból. Már a zongorák nevét sem adják meg mint régen, csak "Velvet" meg "Silver" grand.

Link to comment
Share on other sites

6 perccel ezelőtt írta djuice:

Nagyjából 5mp-es hosszúságúak és félhangonként 8 layeresek ahogy néztem múltkor a zongorák bennük. Ezt kevés hangszer engedheti meg még ma is! A loopok teljesen természetesek voltak eddig is minden hangszernél, de főként a régi kis memóriájú szintiknél a pár kilobájtos fél mp-es minták tudtak még jojózni rendesen. Szerintem ha ez zavar amúgy, tölts be long release mintákat a Nordodba ha lehet! Az asszem full lecsengést jelöl náluk. Bár érdekes mód elég trehány a Nord technikai információk ellátottságából e szempontból. Már a zongorák nevét sem adják meg mint régen, csak "Velvet" meg "Silver" grand.

Nem Nem! nem a zongora mintákról beszélek. Azok jók! A sample synth részbe betőlthető minták közt vannak ilyenek. Nem azt mondom, hogy annyira zavar, csak meglep, hogy ilyet csinálnak

Link to comment
Share on other sites

De azok 3rd party minták nagyrészt Zongilog! Nekem amúgy a Mellotron Master Tapes cuccok a legjópofábbak, de valljuk be a Nord user sampling terület oldalán csak egy vicc és csúnyán alatta marad bármelyik multi layeres képességű, editálható szintinek. Zongorára, orgonára, e.pianora viszont jelenleg nincs jobb ez tény! Dehát amúgy egy méregdrága hangszer, ami összesen 2 lemezdarabból van összecsavarozva, s egy tenyérnyi panel az egész elektronikája + a táp rész! :) 

electro3 inside.jpg

Link to comment
Share on other sites

5 órája írta vinnui:

Nem attól drága egy hangszer, hogy tele van nyomva elektronikával, vagy sem. :)

Ez is egyfajta meglátás, na de akkor mit is fizetünk meg egy Nordban? A piros színt vagy az utána az ingyen letölthető hangmintákat?

Azért ha van anyag egy vasban (pl. Korg szintik tucat egymásra épített boarddal - nem az olcsó müa "tejeszacskókra" gondolok), csak más az érzete az embernek, hogy abban a hangszerben van fejlesztés, foglalkoznak vele. Nem magam ellen akarok beszélni, mert most egy Electro 3-am van nekem is, de gyakorlatilag az alaplapja egy tablettel vagy mobiltelefonéval ér fel. Van egy flash tárolója, ami ráadásul iszonyat lassan ír és gyakorlatikag 5-600 ezerért alig tud még valamit a hangszer. Oké hogy az a kicsi amit tud, azt a legjobban tudja jelenleg a piacon, és akinek elég egy Rhodes, egy piano, egy Hammond hang, annak felesleges is mást keresnie. Én a workstationoktől jövök és egy idő után kezd hiányozni a multifunkcionalitás, ezért azt vallom, hogy a piroska mellé mindenképp kell egy workst. is, ha valaki hasonló beállítottságú. Amúgy érdekes az én esetem is, mert kicsit a tekergetést, menükben szerkesztést untam meg korábbi Korg, Yamaha vasaim után, de most pici hiányérzetem támadt és innen látom, mikor sajátomként használom és nem fórumos véleményekre hallgatok csupán, hogy teljesen más a dolog testközelből a napi tapasztalatok után. Hozzáteszem, hihetetlen inspiráló hangszer tud lenni az Electro és semelyik hangszeremnél nem éreztem azt, hogy 2-3-4 órát fel sem állok mellőle, mert olyan zenei ötleteket és kifejezőmódot ad, de pont itt a zsákutca vége is vele, mert továbbvihetően az ötleteket nem tudok egy layer hangszínt stb. használni ezért mindenképp csak kiegészítő vagy másod hangszernek találom jónak, mint sem 1 szem fő hangszernek saját szemszögemből.

Épp most gondolkodom amúgy egy ipad beszerzésén, hogy az azzal való kombinálhatóságot is megtapasztalnám kissé. Annyira nagyon nem vágynék vissza egy workst.-re, ha már a szoftverszintik, samplerek nyújtotta szabadság és minőség egy ilyen ultramobilis eszközben is olcsón rendelkezésre tudna állni. Mindenesetre a Nordok előnye egyben a hátrányuk is tud lenni. Mire gondolok? Az Electro 3 óta a hangminta készletek mindegyik Norddal kompatibilisek, kvázi nincs érdemleges fejlesztés a szememben náluk, csak a flash tároló méretét növelgetik. Na bumm, az E5 eljutott oda, hogy kapott egy layer/split funkciót. Hát nem rohanok haza tőle. :) Esetleg a Stage másabb ilyen szempontból a VA résszel, de az meg szinte dupla áron egy Electroval szemben még irreálisabban túlárazott nekem sajnos. :( 

Mellesleg ha úgy vesszük, egy ipad dokkolós masterkeyboarddal is lehet hogy bőven megvolna az ember. Ezt még ki kellene tapasztalni. :) 

Link to comment
Share on other sites

Teljesen megértem amiket írsz, és én is azt vallom, hogy nem elég egy sima "sample player" érzetű dolog egymagában.

A megfizetendő ár nyilván sok faktorból tevődik össze, és ennek csak egy része a márkanév. A fejlesztési költség, és a gyártási költségek közül a legtöbb esetben az előbbi nyom többet a latban, néhány mérnök több évi munkájáról van szó, plusz a hangszínek elkészítése, szoftverírás, és javítás, aztán különböző esetleges licenszdíjak, etc.

Műszaki szempontból pedig inkább jobb, mint rosszabb a kevesebb elektronika, főleg ha már láttál Yamaha CS80-at, vagy régi analóg poliszintiket belülről. Oké, hogy van benne anyag, de az áramfelvétele is elég brutális, erősen melegszik, bizonytalan tud lenni, stb. Nem biztos, hogy szívesen kiállnék ilyennel a színpadra, egy olyan helyett, amiben ugyan lötyög 2 panel, viszont nem is vesz fel 300W-ot. :)

Az pedig nagyon jó gondolati párhuzam, hogy hangmintákat egy iPad is le tud játszani, csak éppen ott nem egy komplett rendszerről beszélünk. Nem gondosan tervezett, és szenzitív billentyűk, kontrollerek teszik a dolgukat hajszálpontos időzítéssel, és kis latencyvel egy direkt ehhez a rendszerhez tervezett elektronikán keresztül, és az erre írt spéci szoftverrel összhangban. Nyilván mindkettőnek megvan az előnye, és hátránya is.

Link to comment
Share on other sites

4 órája írta djuice:

...

Azért ha azt veszed, hogy OK, ez egy laptop. Olyan szoftver fut rajta, ami nem mac szinten stabil, pláne nem windows szinten, hanem STABIL, Nem számítógép-szerűen reszponzív az egész, hanem RESZPONZÍV, és kurvajó a hangkártya is, és van rajta MIDI kompatibilis billentyűzet, meg kontrollerek, és az egész egy szép kis csinos csomag, pirosra festett acélba burkolva. Ja, és passzív hűtésű.

Na mire egy ilyen laptopot, meg kontrollert, meg hangkártyát, meg szoftvert összeraksz, az lesz minimum ugyanennyi, sokkal szarabbul fog kinézni, és sokkal kevésbé lesz reszponzív (ezesetben: hangszerszerű), igaz: csomó minden másra is fogod tudni használni. Ezt meg nem tudod másra használni cserébe a fentebb felsorolt erényekért.

Link to comment
Share on other sites

5 órája írta vinnui:

Műszaki szempontból pedig inkább jobb, mint rosszabb a kevesebb elektronika, főleg ha már láttál Yamaha CS80-at, vagy régi analóg poliszintiket belülről. Oké, hogy van benne anyag, de az áramfelvétele is elég brutális, erősen melegszik, bizonytalan tud lenni, stb.

Így van, de nyilván ne menjünk ennyire vissza a kőbaltáig. Ellenben kevesebb elektronika = kevesebb fejlesztés, a programozást meg elintézi ma már egy kínai diák is bérben, olcsón. Mondjuk természetesen a svédeknél az életszínvonal, a bérek és adók is erősen magasak,  nem hiszem hogy más kezébe adnák ki a fejlesztést, de azt sem, hogy Jörgensen meg Pörgensen bére miatt kerül annyiba egy Nord. :) 
Mérhetik a piac többi szereplőjéhez is magukat és mivel kommersz termékosztályba nincs is kínálatuk, egy elit márkaként szerepelnek a köztudatban.

Link to comment
Share on other sites

A kínai diák nem fejleszt le egy ilyen projectet, ezt tuti. Sajnos, vagy nem sajnos, bizonyos dolgokhoz kell a szakmai tapasztalat, és fejlesztői múlt. Ha meg egyszerűen nem kell ettől több elektronika a hangszerbe, akkor mit rakjanak még bele? Szép LED szalagokat, meg Pacman játékot?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...