Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Logic Pro X kérdések és válaszok!


Kérdés

Úgy döntöttem, hogy a leglényegesebb tudnivalókat ami NEM marketing, azt ide gyűjtöm össze abból amit én találok, és amit ti küldetek be.

 

Első nekifutásra írt elemzés itt.

 

A HIT SPACE-ben már kipróbálható a Logic Pro X! (2013.07.16. 17:02)

 

Itt egy videó a macprovideo-ról (via indi)

 

Q: A Logic Pro X csak 64 bites plug-inekkel működik?

A: Megerősítést nyert, valóban kizárólag 64 bites pluginekkel fog működni.

 

Q: Lehet upgrade-elni Logic Pro X-re?

A: Úgy tűnik, az upgrade ugyanannyi mint az új szoftver ára. Mondjuk tény, hogy 200 eurós árával ez messze a legolcsóbb DAW, a többi cégnél az upgrade többe szokott kerülni.

 

Q: Támogat több magot a Logic Pro X?

A: Hamarosan teszteljük

 

Q: Az EXS24-ről hírek?

A: Állítólag update-elték ezt a szoftversamplert is, pl. most ismeri a round robynt.

 

Q: Kijavították az előző változat idegesítő hibáit?

A: Hamarosan nekiugrunk tesztelni és megnézzük, történt-e előrelépés etéren (pl. track delay kompenzáció, kezdeti lejátszás glitch, latency report, hullámforma kijelzés és még az az egymillió bug amihez hozzá se nyúltak).

 

Q: A Pitch editor olyan mint a Melodyne?

A: Hasonló, de csak monofón sávokkal tud megbírkózni.

 

Q: A lejátszás-kezdés (csonkaütem) gondot megoldották már?

A: úgy tűni, a Logic végre instant tudja elkezdeni a lejátszást, elég jó.

 

Q: A hullámforma kijelzést javították?

A: Nem. Továbbra is olyan pontatlan és vacak mint rég volt. De a grafikát nagyon jól kezeli, nagyon gyorsak az ablakok, nagyon sima a scroll, a playhead.  Annyi még, hogy a sample editor meg tudja jeleníteni a hullámformát az arrange ablak alapján is, de ez kevés az örömhöz, mivel egyszerre csak egy sávot jelenít meg (igen, többre ott az arrange ablak, ahol viszont nem pontos a hullámforma kijelzés)

 

Q: Mennyire idegen az új szoftver?

A: Nagyon idegen. Bár van bizalma az embernek, jobban átgondoltnak tűnik most a program. Viszont például új keycommandokat használ (lehet neki mondani hogy a réginél maradjon, de tapasztalatom szerint ez sose szül jó eredményt, érdemes az újat megtanulni). Nos, az új keycommandok nagyon másak! Az elnevezések is újak (pl. nem Hyperedit hanem Step Edit, nem Hyper Draw hanem MIDI Draw ésatöbbi). NAGYON HOSSZÚ IDŐ LESZ ÁTÁLLNI RÁ! Rendesen neki kell veselkedni.

 

Q: Hogy védik a szoftvert?

A: Sima App Store-ból letölthető. Viszont mikor letölti a szoftvert, azonnal bejelentkezik, és onnan húzza le a további tartalmat. Ez később lehet gond, szóval arra tippelnék, hogy érdemes megvenni. Mondjuk nem drága. Ha azt nézem, hogy kiváltja a legjobb plugineket (Atmosphere és egyéb akusztikus dobsamplereket pl. simán).

 

Q: Region / Clip based automatika van már benne? (Clip / Region gain)

A: Sajnos eddig nem találtam :(

 

Q: Environmenttel mi lett?

A: Az environment transzformátorait most ezek a MIDI pluginek váltják ki elég kényelmesen. És meg is haladja, pl. tud LFO-t és Envelope-ot is midi controllerekkel. A Java scriptinggel meg kb bármit meg lehet csinálni, olyat is, mint a korábbi Environmenttel nem.

 

Q: A Logic Pro X olvassa a korábbi (pl. Logic 9) sessionöket?

A: Papíron olvassa, de volt már akinek hibázott a konverziónál. Multi Channel hangszernél nem a fő midi csatornát választotta ki. Megoldásként L9-ben elmentette a csatorna beállítását és beolvasta X-ben.

 

Q: Fog futni a Logic a Mac Pro 1,1-en?

A: Ezt még tesztelnünk kell!

 

Q: MIlyen extra újdonságokról tudtok még?

A: 

  • sztereó hullámforma kijelzés az arrange ablakban az audió sávon
  • Apogee UV22HR dither
  • Retina support
  • Pitch editor alkalmas audió mozgatásra
  • Több kijelölt sávot egyszerre is lehet mozgatni

 

Q: Mely plug-inek NEM működnek a Logic Pro X-szel?

A: A csak 32 bites pluginek:

  • Altiverb 6
  • Speakerphone
  • Nexus 1.4 (no version 2.0 for Mac)
  • Sylenth1
  • Lexicon
  • Flux
  • Overloud
  • Stillwell
  • Synchro
  • Audiodamage
  • Schwa
  • Softube
  • Soundtoys
  • SPL
  • Elysia
  • Brainworx
  • Antares
  • Abbey Road

 

(Brainworx és SPL UAD-2 változata nem fog mégis működni?)

 

 

 

Drummer működés közben:

 

post-1-0-60419600-1373985824_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites
  • Válaszok 376
  • Created
  • Last Reply

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Popular Posts

Inkább úgy gondolom, hogy a DAW gyártók nem a profi stúdiókból akarnak megélni. A lakossági terjesztés sokkal jövedelmezőbb és amióta a PC-nek köszönhetően megnyílt az út a project stúdiók előtt, ez s

ahha, ezért kukult a macPro mostanában, teljes új széria indult : http://www.macprovideo.com/logic , ez:  ingyenes : http://www.macprovideo.com/tutorial/logic-pro-100-whats-new-in-logic-pro-x

Ezzel a témakörrel kapcsolatban mindig vita van, és nincs "megoldás". Eleve kétfelé kell(ene) választani az egész "témakört". 1. Analóg eszközök emulációja 2. Digitális eszközök emulációja.   Az e

Posted Images

Recommended Posts

  • 0

Logicban SOSEM volt jó az audio editálás... a 4-es verzió óta használom. Nézd meg hogy a PT vagy a Reaper mit tud és akkor megérted mire gondolok :)

 

 

Azért ez röhely. A 9-esben még jó volt az audió editálás, a X-esben meg már nem jó. Visszafelé fejlődnek? :)

Link to post
Share on other sites
  • 0

Én is úgy "hallottam" korábban is, hogy sosem volt jó a Logic Audio Editora. Gyakorlatilag nekem sohasem volt gondom, de én nem is többsávos audio felvételeket készítek, ráadásul csak hobby számomra már a zenélés (sajnos). Természetesen korábban a 9-es verzióval még editáltam többsávos koncertfelvételt, de az teljesen eltér megint egy stúdiómunkától. 

A lényeg, hogy szerintem a Logic kifejezetten a zeneírásban a legjobb segítség. Tehát ha valaki zenél akár egy zenekarban, akkor az ötleteit nagyon egyszerűen meg tudja valósítani, és így meg lehet mutatni a zenekarnak a koncepciót.

Láttam korábban megannyi videót, hogy Logic-kal írtak szimfonikus zenét, miután megírták, a Logic-kal kinyomtatták a kottákat, és felvették őket igazi zenészekkel. (valószínűleg a nagy zenekart már nem Logic-kal vették fel, erről akkoriban nem volt szó, hanem csak a zeneszerzőt mutatták be, hogyan is készít el egy komplett filmzenét...)

Link to post
Share on other sites
  • 0

Logic Pro X-t használó vagyok.

 

Én megnéztem a Reaper videót ,az audió editálásról.Mert nagyon kiváncsi lettem,mi az amit annyira tud!

Mert én nagyon sokat használom az audió editálást is.

Rengeteg funkciót nem használok!De közben mindíg tanulok egy kicsit.

Lényeg! Semmi olyan funkciót nem láttam az említett Reaper-nél,amit én a Logicban nem tudok megcsinálni.

Mert az a kiváncsiság hajtott,hogy hátha tanulok valamit abból is.

Megkérdezhetem!!?? - konkrétan,mi az amit nem tud a Logic? - a többi említett szoftverek meg tudják!

Az tény,hogy én teljesen másképpen közelítek meg editálási funkciókat,mint amiket a különböző oktató videókon látok.

Mondjam azt,hogy sokkal egyszerűbben közelítek meg dolgokat,mint ahogy a "nagykönyvben" megvan írva.

Nem is értem sokszor,hogy miért kell lecsapni két-három kört,egy egyszerű egyből végrehajtható műveletért.

Na jó,ez csak mellékes megjegyzés akart lenni.

Kiváncsiságom hajt,a számomra ismeretlen audió funkciókért,mert akkor,talán sokkal hatékonyabban tudok dolgozni!

Köszi a választ.

U.i.: Ének,és gitár témákat editálok audióban.

Szerkesztette hejdzso
Link to post
Share on other sites
  • 0

Amúgy, ha most abból indulok ki kezdőként, hogy vettem egy Logicot, aminek az audio editálástát mindenki szídja, akkor azt kérdezném, hogy van e lehetőség a Logicba beintegrálni egy másik, külső audio editort, ami ugyan ugy automatikusan bejön majd, mint a Logic audio editora, ha rákattintok egy audio sávra?

 

Én is úgy "hallottam" korábban is, hogy sosem volt jó a Logic Audio Editora. Gyakorlatilag nekem sohasem volt gondom, de én nem is többsávos audio felvételeket készítek, ráadásul csak hobby számomra már a zenélés (sajnos). Természetesen korábban a 9-es verzióval még editáltam többsávos koncertfelvételt, de az teljesen eltér megint egy stúdiómunkától. 

A lényeg, hogy szerintem a Logic kifejezetten a zeneírásban a legjobb segítség. Tehát ha valaki zenél akár egy zenekarban, akkor az ötleteit nagyon egyszerűen meg tudja valósítani, és így meg lehet mutatni a zenekarnak a koncepciót.

Láttam korábban megannyi videót, hogy Logic-kal írtak szimfonikus zenét, miután megírták, a Logic-kal kinyomtatták a kottákat, és felvették őket igazi zenészekkel. (valószínűleg a nagy zenekart már nem Logic-kal vették fel, erről akkoriban nem volt szó, hanem csak a zeneszerzőt mutatták be, hogyan is készít el egy komplett filmzenét...)

Link to post
Share on other sites
  • 0

Letőltöttem a Logic Pro X-hez a 11GB kivételével az összes hangkönyvtárat, kb. 37GB-ot. Nagy csalódás volt. Főleg az akusztikus hangszerek érdekeltek volna, de nagyot csalódtam ebben a 37GB-ban. A mennyiségben is és a minőségben is.  Azt hittem 37GB-on már komoly minőségi hangok lehetnek. Vonósokbol van kb. 8db. Fafúvosokból meg szintén 8-10 db. A zongorák nevetségesek. A szinti hangokat nem igazán hallgattam meg, de még ami nekem így laikus füllel feltűnt az az, hogy minden hang szerintem túl van effektezve. Minden hangon ugyan az a zengés bongás van. Ez csak nekem tűnt fel, vagy talán ez a normális :)

Azt, hogy gagyi, nem gagyi, az mindenkinek saját magának kell eldöntenie.

 

 

Ez viszont azt takarja, hogy ha meg akarsz nyitni egy Logic Pro 9-es projektet, akkor ez a hangcsomag kell hozzá, hogy ugyanúgy szóljon, mint az "eredeti".

Link to post
Share on other sites
  • 0

Érdekes, én nagyon szeretem a Steinway zongoráját. Persze egy kis módosítással. A vonósokat is nagyon szeretem. 8-10 darab vonós van, de mind mind felvéve legato, staccato, pizzicato, tremolo "stílusokban". De azért mondom, hogy kinek mi tetszik. Szimfonikus zenére szoftverből biztosan van jobb is. Számomra a Logicé elég.

Link to post
Share on other sites
  • 0

A vonósok valóban annyira nem rosszak. Inkább a mennyiséget keveslem. A zongorák meg szerintm nagyon gyengék. A világ zenei hangszerek tetszenek. A fa fúvósokból a mennyiséggel van főleg bajom. Nem tudod véletlen, van valami uninstal erre a hangkönyvárra? 

Érdekes, én nagyon szeretem a Steinway zongoráját. Persze egy kis módosítással. A vonósokat is nagyon szeretem. 8-10 darab vonós van, de mind mind felvéve legato, staccato, pizzicato, tremolo "stílusokban". De azért mondom, hogy kinek mi tetszik. Szimfonikus zenére szoftverből biztosan van jobb is. Számomra a Logicé elég.

Szerkesztette zongilog
Link to post
Share on other sites
  • 0

Egy nagyon kezdő kérdésem lenne :) Feltelepítettem életem első szoft. szintiét a Logic Pro X-re.  Ez egy TAL-U-No LX névre halgató ingyenes demó verzió, a juno 60-as emulációja. Rendben felment a telelpítés, de most a Logicban hol kéne ennek lennie, hol tudom ezt megtalálni / behozni, hogy használhassam? A telepítésnél nem kérdezte meg hogy hová tegye, hogy a Logic lesz e a cél szoftver, vagy más. 

Szerkesztette zongilog
Link to post
Share on other sites
  • 0

Egy nagyon kezdő kérdésem lenne :) Feltelepítettem életem első szoft. szintiét a Logic Pro X-re.  Ez egy TAL-U-No LX névre halgató ingyenes demó verzió, a juno 60-as emulációja. Rendben felment a telelpítés, de most a Logicban hol kéne ennek lennie, hol tudom ezt megtalálni / behozni, hogy használhassam? A telepítésnél nem kérdezte meg hogy hová tegye, hogy a Logic lesz e a cél szoftver, vagy más. 

Szia! kell nyitnod egy Midi-sávot és a többi menni fog. http://www.askaudiomag.com/articles/logic-pro-x-tutorial-playing-impossible-patterns-with-chord-trigger Egy hasonlót fogsz majd látni és a jelen esetben a Retro Synth a cél szoftver :)

New softvare instruments Track/Instrument/AU Instrument. És itt találod majd.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 0

Szevasztok!

 

Így hirtelen az jutott eszembe hogy lehet-e két sávot linkelni mint egy digitális pulton? Másik dolog hogy a logic 9-be a sávok "vonalzóján" könnyedén lehetett váltani hogy az ütem/idő jelölőt hogy akarod, itt nem találtam (még) meg.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Szevasztok!

 

Így hirtelen az jutott eszembe hogy lehet-e két sávot linkelni mint egy digitális pulton? Másik dolog hogy a logic 9-be a sávok "vonalzóján" könnyedén lehetett váltani hogy az ütem/idő jelölőt hogy akarod, itt nem találtam (még) meg.

 

Mit értesz "linkelés" alatt?

 

Hogy egyszerre történjenek rajta a dolgok? Fader, automatika, stb?

Link to post
Share on other sites
  • 0

Szevasztok!

 

Így hirtelen az jutott eszembe hogy lehet-e két sávot linkelni mint egy digitális pulton? Másik dolog hogy a logic 9-be a sávok "vonalzóján" könnyedén lehetett váltani hogy az ütem/idő jelölőt hogy akarod, itt nem találtam (még) meg.

  

A linkelés az passz, a másik kérdésedre a válasz: a fejlécen a "view" menüből a " secondary ruler"-t pipáld ki és akkor lesz mindkettő(ütem/idő).

Szerkesztette vlaca
Link to post
Share on other sites
  • 0

Szevasztok!

 

Így hirtelen az jutott eszembe hogy lehet-e két sávot linkelni mint egy digitális pulton? Másik dolog hogy a logic 9-be a sávok "vonalzóján" könnyedén lehetett váltani hogy az ütem/idő jelölőt hogy akarod, itt nem találtam (még) meg.

 

​Linkelés tényleg egy elég tág fogalom.

Van amikor a csatornát egy busra (vagy auxra) küldöd, ezáltal egy csatornán lehet effektezni, hangerőt állítani.

 

Van a másik a group, amikor bejelölöd, hogy milyen feladatokat szeretnél elvégezni egyszerre a groupba becsatlakoztatott csatornákon. Pl szerkesztés, némítás, hangerő, de ilyenkor nem mennek ki egy csatornán az adott sávok, kivéve, ha ugyanúgy kiküldöd őket egy busra (vagy auxra), mint fentebb említettem.

Ezen kívül valószínűleg valamilyen linkelési dolgot lehet művelni az Enviroments ablakban is, de többet csak akkor fogunk tudni mondani, ha konkrétan megmondod mit szeretnél! :D

Link to post
Share on other sites
  • 0

​Linkelés tényleg egy elég tág fogalom.

Van amikor a csatornát egy busra (vagy auxra) küldöd, ezáltal egy csatornán lehet effektezni, hangerőt állítani.

 

Van a másik a group, amikor bejelölöd, hogy milyen feladatokat szeretnél elvégezni egyszerre a groupba becsatlakoztatott csatornákon. Pl szerkesztés, némítás, hangerő, de ilyenkor nem mennek ki egy csatornán az adott sávok, kivéve, ha ugyanúgy kiküldöd őket egy busra (vagy auxra), mint fentebb említettem.

Ezen kívül valószínűleg valamilyen linkelési dolgot lehet művelni az Enviroments ablakban is, de többet csak akkor fogunk tudni mondani, ha konkrétan megmondod mit szeretnél! :D

 

A digit pultokon azt jelenti a linkelés hogy gyakorlatilag a gain/phase/phantom kivételével összekapcsolja a két csatornát úgy hogy a dinamikákon, equalizeren, aux sendeken és faderen történő dolgok megtörténnek mind a két csatornán. Azt hogy bus-ra rakjam azt én is vágom, de igazság szerint fölösleges számomra az hogy többlet jelutakat képezzek ezzel.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Logicban a groupokkal megoldható dolgok (teljesség igénye nélkül): pan, mute, solo, db dinamikus fader, automatizálás szerkesztése, vágás.

Míg a bus való arra, hogy ugyanazokat az effekteket megkapják ugyanazok a sávok.

Logicban és hasonlókban nem szégyen létrehozni busokat, sőt sokszor megkönnyíti a munkát. Persze kellően jól elrendezett projekt esetén és nem össze-vissza bust nyitva mindenre.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 0

Hoztam valakivel egy projektet és a következő vele a bajom: berakok a végére akár egy L2-t akár egy Adaptive Limitert, és a masteren lévő VU szerint elmegy ilyen 2.5 körül overbe, de ha a végére beszúrok egy bx metert akkor ott annyit ír ahová a brickwall kimenetét rakom. Mi kalibrálódhatott el? Köszi!

Link to post
Share on other sites
  • 0

Mármint ha arra gondolsz, hogy a tempó változásnál az editált hang hossza növekedjen meg, akkor ezt csak úgy tudod elérni, hogy ha az adott sávra kiszámoltatod a tranzienseket, onnantól kezdve már meg lehet neki mondani, hogy kövesse a tempó változásokat.

Ugyanakkor ha több sávról van szó, akkor nagyon oda kell figyelni arra, hogy érdemes az összes sávot betenni egy groupba, és a groupnak megadni, hogy egyszerre szeretnéd őket szerkeszteni, mert különben lehetnek fázis hibák.

Link to post
Share on other sites
  • 0

A nagy UAD-ozás közepette megnyitottam a Logic kompresszorát. Az egész poénos, mert van ugyebár 7 féle algoritmusa. Ott a Vintage Opto, na ez egy LA-2A nagyon messziről. Vagy a Studio FET, ami a csóró gyerek 1176LN-je. Van egy másik FET, a Vintage, itt a gombok nem változnak csak a szín, ez talán egy másik revíziós 1176. De ott a Classic VCA ami a dbx 160. Csak meg kell nézni a színét, meg a potmétergombokat. A Studio VCA is a Focusrite RED-hez akar felnőni. A Vintage VCA is egészen biztosan az SSL G Bus Compressor vagy a Neve 33609 lesz. A Platinum Digital vélhetően nem valami modellezett cucc hanem saját.

 

Szóval nincs új a nap alatt, van az a néhány eszköz, és mindenki más az akar lenni. Nagyon durván.

Persze a VU csapkod mint a rosseb, valami történik is, nagyon nem is más mint ami kéne. De azért vicces a sztori.

Szerkesztette Ferenc Ferdinánd
Link to post
Share on other sites
  • 0

A nagy UAD-ozás közepette megnyitottam a Logic kompresszorát. Az egész poénos, mert van ugyebár 7 féle algoritmusa. Ott a Vintage Opto, na ez egy LA-2A nagyon messziről. Vagy a Studio FET, ami a csóró gyerek 1176LN-je. Van egy másik FET, a Vintage, itt a gombok nem változnak csak a szín, ez talán egy másik revíziós 1176. De ott a Classic VCA ami a dbx 160. Csak meg kell nézni a színét, meg a potmétergombokat. A Studio VCA is a Focusrite RED-hez akar felnőni. A Vintage VCA is egészen biztosan az SSL G Bus Compressor vagy a Neve 33609 lesz. A Platinum Digital vélhetően nem valami modellezett cucc hanem saját.

 

Szóval nincs új a nap alatt, van az a néhány eszköz, és mindenki más az akar lenni. Nagyon durván.

Persze a VU csapkod mint a rosseb, valami történik is, nagyon nem is más mint ami kéne. De azért vicces a sztori.

 

Az összes Apple plugin szinte ilyen. Pl a gitar erősítő és láda utánzatok. Nekem azok tetszenek nagyon! :)

Szerintem ez nem baj. Nem akarja megváltani a világot, hiszen ha világ megváltó pluginek lennének benne, akkor nem 60e Ft lenne az ára kb.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Az összes Apple plugin szinte ilyen. Pl a gitar erősítő és láda utánzatok. Nekem azok tetszenek nagyon! :)

Szerintem ez nem baj. Nem akarja megváltani a világot, hiszen ha világ megváltó pluginek lennének benne, akkor nem 60e Ft lenne az ára kb.

 

Közbe elkezdtem EQ-kat tekergetni meg hallgatgatni, Waves API 550A/B, Scheps 73, SSL E EQ. Ezek csak mind jól néznek ki vagy még azt sem. A PuigTec meg a CLA sorozat már múltkor elbúcsúzott, most ment utána minden, a dbx 160, a PuigChild meg a fent említettek.

A Waves elég nagy ahhoz hogy jó legyen a marketingje, sok ilyen egyszeri hülyének való plugin amit nagy hangmérnökök neve fémjelez. Persze ott vannak a standarek, a saját lomok. Fut 1-2 live pulton is Waves, de marhára minek? Tegnap is kirakott az egyik kedves kolléga egy képet hogy a Venue-n ott virítanak az SSL pluginek. Tekergesse csak, ez mind csak imitáció. Ha kiraknánk egy Midas XL4-et vagy egy Heritage 3000-et a standard felső polcos Klark/dbx/BSS/Drawmer dinamikákkal meg 1-2 LexPCM/TC M szériás effekttel akkor meg lehetne hallgatni.

Na visszatérve a dolgokra. Waves cuccokra egy fillért nem adnék, annyit a Logic cuccai is tudnak, csak sok emberrel el lehet hitetni hogy az a másik jobb mert annak van neve. És.

 

Lényeg, hogy szerintem a Logic saját pluginjei tök használhatóak, az ember berak mellé 1-2 ezt azt meg ha van UAD akkor szépen be lehet osztani az erőforrásait a kényesebb sávokra, háttérvokálra, szintiszönyegre, gitárreszelésre nem biztos hogy az kell nekünk.

 

Ja elfelejtettem, hogy aztán A/D úgy is jön aztán megkövez :D

Szerkesztette Ferenc Ferdinánd
Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • Create New...