Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Logic Pro X kérdések és válaszok!


A/D

Kérdés

Úgy döntöttem, hogy a leglényegesebb tudnivalókat ami NEM marketing, azt ide gyűjtöm össze abból amit én találok, és amit ti küldetek be.

 

Első nekifutásra írt elemzés itt.

 

A HIT SPACE-ben már kipróbálható a Logic Pro X! (2013.07.16. 17:02)

 

Itt egy videó a macprovideo-ról (via indi)

 

Q: A Logic Pro X csak 64 bites plug-inekkel működik?

A: Megerősítést nyert, valóban kizárólag 64 bites pluginekkel fog működni.

 

Q: Lehet upgrade-elni Logic Pro X-re?

A: Úgy tűnik, az upgrade ugyanannyi mint az új szoftver ára. Mondjuk tény, hogy 200 eurós árával ez messze a legolcsóbb DAW, a többi cégnél az upgrade többe szokott kerülni.

 

Q: Támogat több magot a Logic Pro X?

A: Hamarosan teszteljük

 

Q: Az EXS24-ről hírek?

A: Állítólag update-elték ezt a szoftversamplert is, pl. most ismeri a round robynt.

 

Q: Kijavították az előző változat idegesítő hibáit?

A: Hamarosan nekiugrunk tesztelni és megnézzük, történt-e előrelépés etéren (pl. track delay kompenzáció, kezdeti lejátszás glitch, latency report, hullámforma kijelzés és még az az egymillió bug amihez hozzá se nyúltak).

 

Q: A Pitch editor olyan mint a Melodyne?

A: Hasonló, de csak monofón sávokkal tud megbírkózni.

 

Q: A lejátszás-kezdés (csonkaütem) gondot megoldották már?

A: úgy tűni, a Logic végre instant tudja elkezdeni a lejátszást, elég jó.

 

Q: A hullámforma kijelzést javították?

A: Nem. Továbbra is olyan pontatlan és vacak mint rég volt. De a grafikát nagyon jól kezeli, nagyon gyorsak az ablakok, nagyon sima a scroll, a playhead.  Annyi még, hogy a sample editor meg tudja jeleníteni a hullámformát az arrange ablak alapján is, de ez kevés az örömhöz, mivel egyszerre csak egy sávot jelenít meg (igen, többre ott az arrange ablak, ahol viszont nem pontos a hullámforma kijelzés)

 

Q: Mennyire idegen az új szoftver?

A: Nagyon idegen. Bár van bizalma az embernek, jobban átgondoltnak tűnik most a program. Viszont például új keycommandokat használ (lehet neki mondani hogy a réginél maradjon, de tapasztalatom szerint ez sose szül jó eredményt, érdemes az újat megtanulni). Nos, az új keycommandok nagyon másak! Az elnevezések is újak (pl. nem Hyperedit hanem Step Edit, nem Hyper Draw hanem MIDI Draw ésatöbbi). NAGYON HOSSZÚ IDŐ LESZ ÁTÁLLNI RÁ! Rendesen neki kell veselkedni.

 

Q: Hogy védik a szoftvert?

A: Sima App Store-ból letölthető. Viszont mikor letölti a szoftvert, azonnal bejelentkezik, és onnan húzza le a további tartalmat. Ez később lehet gond, szóval arra tippelnék, hogy érdemes megvenni. Mondjuk nem drága. Ha azt nézem, hogy kiváltja a legjobb plugineket (Atmosphere és egyéb akusztikus dobsamplereket pl. simán).

 

Q: Region / Clip based automatika van már benne? (Clip / Region gain)

A: Sajnos eddig nem találtam :(

 

Q: Environmenttel mi lett?

A: Az environment transzformátorait most ezek a MIDI pluginek váltják ki elég kényelmesen. És meg is haladja, pl. tud LFO-t és Envelope-ot is midi controllerekkel. A Java scriptinggel meg kb bármit meg lehet csinálni, olyat is, mint a korábbi Environmenttel nem.

 

Q: A Logic Pro X olvassa a korábbi (pl. Logic 9) sessionöket?

A: Papíron olvassa, de volt már akinek hibázott a konverziónál. Multi Channel hangszernél nem a fő midi csatornát választotta ki. Megoldásként L9-ben elmentette a csatorna beállítását és beolvasta X-ben.

 

Q: Fog futni a Logic a Mac Pro 1,1-en?

A: Ezt még tesztelnünk kell!

 

Q: MIlyen extra újdonságokról tudtok még?

A: 

  • sztereó hullámforma kijelzés az arrange ablakban az audió sávon
  • Apogee UV22HR dither
  • Retina support
  • Pitch editor alkalmas audió mozgatásra
  • Több kijelölt sávot egyszerre is lehet mozgatni

 

Q: Mely plug-inek NEM működnek a Logic Pro X-szel?

A: A csak 32 bites pluginek:

  • Altiverb 6
  • Speakerphone
  • Nexus 1.4 (no version 2.0 for Mac)
  • Sylenth1
  • Lexicon
  • Flux
  • Overloud
  • Stillwell
  • Synchro
  • Audiodamage
  • Schwa
  • Softube
  • Soundtoys
  • SPL
  • Elysia
  • Brainworx
  • Antares
  • Abbey Road

 

(Brainworx és SPL UAD-2 változata nem fog mégis működni?)

 

 

 

Drummer működés közben:

 

post-1-0-60419600-1373985824_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 376
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Vannak, amiben a Kurzweil PC361-et, a Waldorf Pulse 2-t.

Ezeknél azért kihallatszik, hogy mennyire "mix barát" a Kurzweil.

Régebben Halion is volt... Meg Korg szoft szintik.

Még régebben volt Emulator-X... AIR szoftok ProToolsszal...

A fenti darabban nem igazán használtam effect plug-ineket, csak ahogy "kijött a csőből". Lehet, hogy ez is hozzájárult.

Link to comment
Share on other sites

tehát akkor nem a szoftver és vas között van ilyen éles különbség?

Vannak, amiben a Kurzweil PC361-et, a Waldorf Pulse 2-t.
Ezeknél azért kihallatszik, hogy mennyire "mix barát" a Kurzweil.
Régebben Halion is volt... Meg Korg szoft szintik.
Még régebben volt Emulator-X... AIR szoftok ProToolsszal...

A fenti darabban nem igazán használtam effect plug-ineket, csak ahogy "kijött a csőből". Lehet, hogy ez is hozzájárult.

Link to comment
Share on other sites

Valószínűleg sok dolog játszott közre ebben.

Mivel nem vagyok sem "mixing engineer" sem "mastering engineer", csak "heurisztikus alapon", "botcsinálta" módon keverem ki a végső állapotot.

Gondolom, értő kezekben szinte mindenből "LA sound"-ot lehet kicsiholni...  

 

A másik dolog, amiről már sokan sokszor sok helyen írtak, hogy igen gyakran van az, hogy önmagában egy hangszer / hangszín bombasztikusan jól szól, aztán a mixben "szanaszét csapkod, minden kinyír". 

 

Úgy vélem, hogy a Kurzweil abban jó, hogy a "hangjai" illeszkednek a mixekbe, nem "lógnak ki", nem "másznak rá" más hangszínekre. De ez csak amolyan "varázsvesszős" megözelítés, tudományos levezetés nincs :D

Link to comment
Share on other sites

Én nem vagyok otthon az elektronikus zenében, viszont amit itt a fórumon sokszor olvastam vas szinti vs pc szoftver között (bármilyen szoftver között), hogy "a vas szinti vastagabban szól". Bár legtöbbször ezt talán a basszus hangokra írták. Én nem tartom kizártnak, hogy a drága hangszerek nem hiába drágák! :)

Link to comment
Share on other sites

Ezzel a témakörrel kapcsolatban mindig vita van, és nincs "megoldás". Eleve kétfelé kell(ene) választani az egész "témakört".

1. Analóg eszközök emulációja

2. Digitális eszközök emulációja.

 

Az első a kritikusabb, mert nyilvánvaló, hogy egy - elektronikai szempontból bizonytalan - eszköz "digitális klónozása" eléggé "bizonytalan" kimenetelű. Egy analóg oszcillátor "leprogramozott, digitális mása" - gyakorlatilag bizonyosan - nem fog úgy szólni. Egyre jobban megközelíthető, a különbség egyre kisebb lesz, de pont azért nem lesz soha "olyan", mert eleve két ugyanolyan analóg szinti sem szól hajszálpontosan ugyanúgy.

És akkor jönnek a további komponensek: VCA, VCF, LFO...

Szerintem még nagyon messze vagyunk attól, hogy 99.99%-os "pontossággal" imitáljon egy "szoftver" egy analóg áramkört.

 

A második már érdekesebb dolog, mert ugye elméletileg mindaddíg, amig digitális információról beszélünk, addig teljesen mindegy, hogy az "1+1=2"-t szoftver, vagy célhardver számolja ki, az mindig 2 lesz. ( 32 bit lebegőpontos számok esetén is, ez nem opció ;)

Tehát - ha elfogadjuk a fentit - a különbség csak és kizárólag a D/A átalakítás UTÁN található komponensek eltéréséből fakad. Mert hogy - a fentiek miatt - ha előtte van az eltérés, akkor meg a két "komponens" (szotver vs hardver) nem pont úgy számol. Az egyiknél 1+1 = 1.99999999, a másiknál meg 1+1 = 2.000001. Na ugye :D

 

Azt pedig - gondolom - senki nem vitatja, hogy ugyanazon szoftver hangszer egy Apogee / RME kártyán Grado vagy Stax vagy Sennheiser elektroszatatikus fülessel hallgatva egy "ici-picit" máshogy fog szólni, mint a "built-in" + telefon headszet kombón. :D Vagyis egy szoftver hangszer is tud NAGYON JÓL szólni.

 

Az pedig a harmadik kérdés, hogy egy szoftver emuláció esetén mit vizsgálunk, mit tekintünk "jól szólásnak":

- pont ugyanúgy szól-e, mint az eredeti?

- nem szól ugyanúgy, de önmagában jól szól? 

 

Na persze már eleve ez a "jól szól" dolog is rendkívül "lebegős" dolog, mert nem biztos, hogy ha valami önmagában "bombajó", "beszabehu", az egy adott mixben is ugyanilyen "élményt nyújt", vagy totálisan használhatatlan, mert mellé téve egy kis dobot + basszust + minimális arpeggiot egyszerűn az egész karakter "eltűnik", és "valami vinnyogó, sikító, szörcsögő franckarika" marad...

Link to comment
Share on other sites

Ezt a témát lassan át lehetne vinni egy másik topikba, de én nem tudom, hogy kell átvinni így itt folytatom.

Ez a jelenség, hogy egy szini hangja önmagában tök jól szól, de egy másik hangal együtt pedig elvész, ez csak a szoftver szintiknél fordulhat elő, vagy az analog szintiknél is, vagy hogy van ez? Azt már sokat hallottam, hogy mondjuk analóg szinti hangja az el fogja nyomni a szoft szinti hangját ezért jobb vagy ezt vagy azt használni, de nem keverni. Ezt jó lenne egy kicsit kivesézni :) Köszi

Ezzel a témakörrel kapcsolatban mindig vita van, és nincs "megoldás". Eleve kétfelé kell(ene) választani az egész "témakört".

1. Analóg eszközök emulációja

2. Digitális eszközök emulációja.

 

Az első a kritikusabb, mert nyilvánvaló, hogy egy - elektronikai szempontból bizonytalan - eszköz "digitális klónozása" eléggé "bizonytalan" kimenetelű. Egy analóg oszcillátor "leprogramozott, digitális mása" - gyakorlatilag bizonyosan - nem fog úgy szólni. Egyre jobban megközelíthető, a különbség egyre kisebb lesz, de pont azért nem lesz soha "olyan", mert eleve két ugyanolyan analóg szinti sem szól hajszálpontosan ugyanúgy.

És akkor jönnek a további komponensek: VCA, VCF, LFO...

Szerintem még nagyon messze vagyunk attól, hogy 99.99%-os "pontossággal" imitáljon egy "szoftver" egy analóg áramkört.

 

A második már érdekesebb dolog, mert ugye elméletileg mindaddíg, amig digitális információról beszélünk, addig teljesen mindegy, hogy az "1+1=2"-t szoftver, vagy célhardver számolja ki, az mindig 2 lesz. ( 32 bit lebegőpontos számok esetén is, ez nem opció ;)

Tehát - ha elfogadjuk a fentit - a különbség csak és kizárólag a D/A átalakítás UTÁN található komponensek eltéréséből fakad. Mert hogy - a fentiek miatt - ha előtte van az eltérés, akkor meg a két "komponens" (szotver vs hardver) nem pont úgy számol. Az egyiknél 1+1 = 1.99999999, a másiknál meg 1+1 = 2.000001. Na ugye :D

 

Azt pedig - gondolom - senki nem vitatja, hogy ugyanazon szoftver hangszer egy Apogee / RME kártyán Grado vagy Stax vagy Sennheiser elektroszatatikus fülessel hallgatva egy "ici-picit" máshogy fog szólni, mint a "built-in" + telefon headszet kombón. :D Vagyis egy szoftver hangszer is tud NAGYON JÓL szólni.

 

Az pedig a harmadik kérdés, hogy egy szoftver emuláció esetén mit vizsgálunk, mit tekintünk "jól szólásnak":

- pont ugyanúgy szól-e, mint az eredeti?

- nem szól ugyanúgy, de önmagában jól szól? 

 

Na persze már eleve ez a "jól szól" dolog is rendkívül "lebegős" dolog, mert nem biztos, hogy ha valami önmagában "bombajó", "beszabehu", az egy adott mixben is ugyanilyen "élményt nyújt", vagy totálisan használhatatlan, mert mellé téve egy kis dobot + basszust + minimális arpeggiot egyszerűn az egész karakter "eltűnik", és "valami vinnyogó, sikító, szörcsögő franckarika" marad...

Link to comment
Share on other sites

Próbáltam egy olyan helyet keresni,ahol a mozgás a legfrissebb!-igaz egy helyre már feltettem a kérdésemet,de most találtam ezt a helyet,ahol aránylag friss a mozgás!

Elnézést,ha ezzel megsérteném a fórum szabályait.

Talán sikerül a kérdésemre választ kapni.

Logic Pro X -t használok.

Olyan szoftvert keresek,ami a különböző gyártóktól származó,például EQ-kat,egy csoportba rakja.

S ugyanezt megcsinálja a Compressorokkal,Limiterekkel,stb.

Tehát ha én EQ-t keresek,akkor csak azok vannak abban a csoportban.

Létezik ilyen,mert már láttam,különböző oktató videókon.

Próbáltam most hirtelen keresni,de nem sikerült találnom,hogy példával is bemutassam.

De bízom benne,hogy talán érthető,amit kérdeztem.

Link to comment
Share on other sites

Feltettem a Logic Pro X  alapját, azt a 800 MB-ot és most kéne letőltenem hozzá azt a közel 50 GB hangmintát. Feleslegesen nem szeretnék GB-nyi adatokat tárolni a gépemen.

Megtudnátok mondani, hogy a letölthető listából van e esetleg olyan, amit tutira nem érdemes letőlteni, mert mondjuk totál gagyi?

itt van pl. az első, az "Essencial Sounds....",  úgy látom, hogy ezt  már fel is telepíttte valahogy, ez esetleg gyengébb anyag mint a többi?.

Vagy mit tartalmaz a legutolsó 11GB-os csomag, a "Legacy and Compatibility"? 

Link to comment
Share on other sites

Azt, hogy gagyi, nem gagyi, az mindenkinek saját magának kell eldöntenie.

 

Vagy mit tartalmaz a legutolsó 11GB-os csomag, a "Legacy and Compatibility"? 

 

Ez viszont azt takarja, hogy ha meg akarsz nyitni egy Logic Pro 9-es projektet, akkor ez a hangcsomag kell hozzá, hogy ugyanúgy szóljon, mint az "eredeti".

Link to comment
Share on other sites

Köszi, ez hasznos volt, mert nekem akkor fölösleges ez, mivel nincsenek régi Logic 9-es zenéim.

Azt, hogy gagyi, nem gagyi, az mindenkinek saját magának kell eldöntenie.

 

 

Ez viszont azt takarja, hogy ha meg akarsz nyitni egy Logic Pro 9-es projektet, akkor ez a hangcsomag kell hozzá, hogy ugyanúgy szóljon, mint az "eredeti".

Link to comment
Share on other sites

2013 júliusában nagyon lehúztad az új Logicot. Azóta változott valamit a véleményed, vagy valóban ekkora nagy szar lenne? Csak mert én pár napja vettem meg és sok munkát kell majd beleőlnöm, hogy megtanuljam, de kérdés, hogy jó szoftver választottam e, ha egy szakember ennyire leszólja.

 

Gyerekek, ez a szoftver egy vicc. Biztos mindenre van magyarázat, de az, hogy tudok a hullámformán sub sample lépésekben kiválasztani, azt mi indokolja?

 

attachicon.gifScreen Shot 2013-07-31 at 2.10.12 PM.jpg

 

Milyen arpeggiator meg scripting, mikor azt nem tudom megcsinálni vele, hogy egy hullámformát PONTOSAN elvágok a kezdő tranziensnél vagyis ott ahol szeretem? Megszokhatatlannak tűnik a zoom is. Filenézetben van anchorom de ha belezoomoolok a hullámformába akkor kimegy a képről? Mivan?!?? :)

 

És ez mi???

 

attachicon.gifScreen Shot 2013-07-31 at 1.50.26 PM.jpg

 

Na jó, nem adom fel, hátha van valami jó course hogy hogy kell az audio editort használni, de akkoris....

 

Főleg nem értem hogy ez miért csak nekem tűnik fel.  Sehol egy szó az új sample editorról. Ennek mi lehet az oka? Az emberek meg se próbálják használni ilyesmire a Logicot?

Link to comment
Share on other sites

hogy akarok e audiót editálni? Nem is tudom.... :)  Meg lehet e egy számot e nélkül csinálni, amiben ének is van és időnként akusztikus gitár is? Szerintem nem, hiszen akár az éneknél akár a gitár alapnál ez gonolom szükséges lesz, na persze nincs még ebben gyakorlatom.

Ha nem akarsz audiot editalni akkor teljesen jo a Logic X. Ha igen, akkor Pro Tools / Reaper.

Link to comment
Share on other sites

Logicban SOSEM volt jó az audio editálás... a 4-es verzió óta használom. Nézd meg hogy a PT vagy a Reaper mit tud és akkor megérted mire gondolok :)

 

 

Azért ez röhely. A 9-esben még jó volt az audió editálás, a X-esben meg már nem jó. Visszafelé fejlődnek? :)

Link to comment
Share on other sites

Én is úgy "hallottam" korábban is, hogy sosem volt jó a Logic Audio Editora. Gyakorlatilag nekem sohasem volt gondom, de én nem is többsávos audio felvételeket készítek, ráadásul csak hobby számomra már a zenélés (sajnos). Természetesen korábban a 9-es verzióval még editáltam többsávos koncertfelvételt, de az teljesen eltér megint egy stúdiómunkától. 

A lényeg, hogy szerintem a Logic kifejezetten a zeneírásban a legjobb segítség. Tehát ha valaki zenél akár egy zenekarban, akkor az ötleteit nagyon egyszerűen meg tudja valósítani, és így meg lehet mutatni a zenekarnak a koncepciót.

Láttam korábban megannyi videót, hogy Logic-kal írtak szimfonikus zenét, miután megírták, a Logic-kal kinyomtatták a kottákat, és felvették őket igazi zenészekkel. (valószínűleg a nagy zenekart már nem Logic-kal vették fel, erről akkoriban nem volt szó, hanem csak a zeneszerzőt mutatták be, hogyan is készít el egy komplett filmzenét...)

Link to comment
Share on other sites

​Linkelés tényleg egy elég tág fogalom.

Van amikor a csatornát egy busra (vagy auxra) küldöd, ezáltal egy csatornán lehet effektezni, hangerőt állítani.

 

Van a másik a group, amikor bejelölöd, hogy milyen feladatokat szeretnél elvégezni egyszerre a groupba becsatlakoztatott csatornákon. Pl szerkesztés, némítás, hangerő, de ilyenkor nem mennek ki egy csatornán az adott sávok, kivéve, ha ugyanúgy kiküldöd őket egy busra (vagy auxra), mint fentebb említettem.

Ezen kívül valószínűleg valamilyen linkelési dolgot lehet művelni az Enviroments ablakban is, de többet csak akkor fogunk tudni mondani, ha konkrétan megmondod mit szeretnél! :D

 

A digit pultokon azt jelenti a linkelés hogy gyakorlatilag a gain/phase/phantom kivételével összekapcsolja a két csatornát úgy hogy a dinamikákon, equalizeren, aux sendeken és faderen történő dolgok megtörténnek mind a két csatornán. Azt hogy bus-ra rakjam azt én is vágom, de igazság szerint fölösleges számomra az hogy többlet jelutakat képezzek ezzel.

Link to comment
Share on other sites

Logicban a groupokkal megoldható dolgok (teljesség igénye nélkül): pan, mute, solo, db dinamikus fader, automatizálás szerkesztése, vágás.

Míg a bus való arra, hogy ugyanazokat az effekteket megkapják ugyanazok a sávok.

Logicban és hasonlókban nem szégyen létrehozni busokat, sőt sokszor megkönnyíti a munkát. Persze kellően jól elrendezett projekt esetén és nem össze-vissza bust nyitva mindenre.

Link to comment
Share on other sites

Hoztam valakivel egy projektet és a következő vele a bajom: berakok a végére akár egy L2-t akár egy Adaptive Limitert, és a masteren lévő VU szerint elmegy ilyen 2.5 körül overbe, de ha a végére beszúrok egy bx metert akkor ott annyit ír ahová a brickwall kimenetét rakom. Mi kalibrálódhatott el? Köszi!

Link to comment
Share on other sites

Mármint ha arra gondolsz, hogy a tempó változásnál az editált hang hossza növekedjen meg, akkor ezt csak úgy tudod elérni, hogy ha az adott sávra kiszámoltatod a tranzienseket, onnantól kezdve már meg lehet neki mondani, hogy kövesse a tempó változásokat.

Ugyanakkor ha több sávról van szó, akkor nagyon oda kell figyelni arra, hogy érdemes az összes sávot betenni egy groupba, és a groupnak megadni, hogy egyszerre szeretnéd őket szerkeszteni, mert különben lehetnek fázis hibák.

Link to comment
Share on other sites

A nagy UAD-ozás közepette megnyitottam a Logic kompresszorát. Az egész poénos, mert van ugyebár 7 féle algoritmusa. Ott a Vintage Opto, na ez egy LA-2A nagyon messziről. Vagy a Studio FET, ami a csóró gyerek 1176LN-je. Van egy másik FET, a Vintage, itt a gombok nem változnak csak a szín, ez talán egy másik revíziós 1176. De ott a Classic VCA ami a dbx 160. Csak meg kell nézni a színét, meg a potmétergombokat. A Studio VCA is a Focusrite RED-hez akar felnőni. A Vintage VCA is egészen biztosan az SSL G Bus Compressor vagy a Neve 33609 lesz. A Platinum Digital vélhetően nem valami modellezett cucc hanem saját.

 

Szóval nincs új a nap alatt, van az a néhány eszköz, és mindenki más az akar lenni. Nagyon durván.

Persze a VU csapkod mint a rosseb, valami történik is, nagyon nem is más mint ami kéne. De azért vicces a sztori.

 

Az összes Apple plugin szinte ilyen. Pl a gitar erősítő és láda utánzatok. Nekem azok tetszenek nagyon! :)

Szerintem ez nem baj. Nem akarja megváltani a világot, hiszen ha világ megváltó pluginek lennének benne, akkor nem 60e Ft lenne az ára kb.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • Create New...