Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Logic Pro X kérdések és válaszok!


A/D

Kérdés

Úgy döntöttem, hogy a leglényegesebb tudnivalókat ami NEM marketing, azt ide gyűjtöm össze abból amit én találok, és amit ti küldetek be.

 

Első nekifutásra írt elemzés itt.

 

A HIT SPACE-ben már kipróbálható a Logic Pro X! (2013.07.16. 17:02)

 

Itt egy videó a macprovideo-ról (via indi)

 

Q: A Logic Pro X csak 64 bites plug-inekkel működik?

A: Megerősítést nyert, valóban kizárólag 64 bites pluginekkel fog működni.

 

Q: Lehet upgrade-elni Logic Pro X-re?

A: Úgy tűnik, az upgrade ugyanannyi mint az új szoftver ára. Mondjuk tény, hogy 200 eurós árával ez messze a legolcsóbb DAW, a többi cégnél az upgrade többe szokott kerülni.

 

Q: Támogat több magot a Logic Pro X?

A: Hamarosan teszteljük

 

Q: Az EXS24-ről hírek?

A: Állítólag update-elték ezt a szoftversamplert is, pl. most ismeri a round robynt.

 

Q: Kijavították az előző változat idegesítő hibáit?

A: Hamarosan nekiugrunk tesztelni és megnézzük, történt-e előrelépés etéren (pl. track delay kompenzáció, kezdeti lejátszás glitch, latency report, hullámforma kijelzés és még az az egymillió bug amihez hozzá se nyúltak).

 

Q: A Pitch editor olyan mint a Melodyne?

A: Hasonló, de csak monofón sávokkal tud megbírkózni.

 

Q: A lejátszás-kezdés (csonkaütem) gondot megoldották már?

A: úgy tűni, a Logic végre instant tudja elkezdeni a lejátszást, elég jó.

 

Q: A hullámforma kijelzést javították?

A: Nem. Továbbra is olyan pontatlan és vacak mint rég volt. De a grafikát nagyon jól kezeli, nagyon gyorsak az ablakok, nagyon sima a scroll, a playhead.  Annyi még, hogy a sample editor meg tudja jeleníteni a hullámformát az arrange ablak alapján is, de ez kevés az örömhöz, mivel egyszerre csak egy sávot jelenít meg (igen, többre ott az arrange ablak, ahol viszont nem pontos a hullámforma kijelzés)

 

Q: Mennyire idegen az új szoftver?

A: Nagyon idegen. Bár van bizalma az embernek, jobban átgondoltnak tűnik most a program. Viszont például új keycommandokat használ (lehet neki mondani hogy a réginél maradjon, de tapasztalatom szerint ez sose szül jó eredményt, érdemes az újat megtanulni). Nos, az új keycommandok nagyon másak! Az elnevezések is újak (pl. nem Hyperedit hanem Step Edit, nem Hyper Draw hanem MIDI Draw ésatöbbi). NAGYON HOSSZÚ IDŐ LESZ ÁTÁLLNI RÁ! Rendesen neki kell veselkedni.

 

Q: Hogy védik a szoftvert?

A: Sima App Store-ból letölthető. Viszont mikor letölti a szoftvert, azonnal bejelentkezik, és onnan húzza le a további tartalmat. Ez később lehet gond, szóval arra tippelnék, hogy érdemes megvenni. Mondjuk nem drága. Ha azt nézem, hogy kiváltja a legjobb plugineket (Atmosphere és egyéb akusztikus dobsamplereket pl. simán).

 

Q: Region / Clip based automatika van már benne? (Clip / Region gain)

A: Sajnos eddig nem találtam :(

 

Q: Environmenttel mi lett?

A: Az environment transzformátorait most ezek a MIDI pluginek váltják ki elég kényelmesen. És meg is haladja, pl. tud LFO-t és Envelope-ot is midi controllerekkel. A Java scriptinggel meg kb bármit meg lehet csinálni, olyat is, mint a korábbi Environmenttel nem.

 

Q: A Logic Pro X olvassa a korábbi (pl. Logic 9) sessionöket?

A: Papíron olvassa, de volt már akinek hibázott a konverziónál. Multi Channel hangszernél nem a fő midi csatornát választotta ki. Megoldásként L9-ben elmentette a csatorna beállítását és beolvasta X-ben.

 

Q: Fog futni a Logic a Mac Pro 1,1-en?

A: Ezt még tesztelnünk kell!

 

Q: MIlyen extra újdonságokról tudtok még?

A: 

  • sztereó hullámforma kijelzés az arrange ablakban az audió sávon
  • Apogee UV22HR dither
  • Retina support
  • Pitch editor alkalmas audió mozgatásra
  • Több kijelölt sávot egyszerre is lehet mozgatni

 

Q: Mely plug-inek NEM működnek a Logic Pro X-szel?

A: A csak 32 bites pluginek:

  • Altiverb 6
  • Speakerphone
  • Nexus 1.4 (no version 2.0 for Mac)
  • Sylenth1
  • Lexicon
  • Flux
  • Overloud
  • Stillwell
  • Synchro
  • Audiodamage
  • Schwa
  • Softube
  • Soundtoys
  • SPL
  • Elysia
  • Brainworx
  • Antares
  • Abbey Road

 

(Brainworx és SPL UAD-2 változata nem fog mégis működni?)

 

 

 

Drummer működés közben:

 

post-1-0-60419600-1373985824_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 376
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Version 10.0.1:

Fixes an issue that could cause content downloading to stall

24-bit audio files are no longer converted to 16-bit when exporting projects to AAF

Improves stability when switching between audio editors while Flex Pitch is enabled
Track Stacks that contain both software instrument and audio tracks will no longer be inadvertently flattened by loading a Patch

Tuner is now available when selecting a Track Stack containing audio tracks

Addresses graphic and selection behavior issues in the Score Editor

Minimum System Requirements
4GB of RAM
Display with 1280-by-768 resolution or higher
OS X v10.8.4 or later
Requires 64-bit Audio Units plug-ins
Minimum 5GB of disk space. 35GB of optional content available via in-app download.

Link to comment
Share on other sites

Én annyit szeretnék az egészhez szólni!

64 éves vagyok.S minden új dolognak nagyon a híve vagyok!

Mivel én nagyon amatőr módon használom a programot.

Ennek ellenére,minél többet foglalkozom vele - Logic Pro X - annál jobban megkedvelem.

Nagyon jó funkciók vannak benne.Amit a használat során kezdek megismerni.

Pedig a Logic 9 is csodás volt nekem.

Persze én tudatlan vagyok!De valahogy mindíg sikerül,minden rossz lépést helyre állítani.

Én ezeket csak azért mondom,mert nem kell félni az újtól!

Ami problémát jelenthet az a betanulás folymata.Mert ami eddig a kisujjam körme alatt volt!Azt most el kell felejtenem!S újra tanulni a fogalmakat!

Szóval ne féljetek!

Link to comment
Share on other sites

Én annyit szeretnék az egészhez szólni!

64 éves vagyok.S minden új dolognak nagyon a híve vagyok!

Mivel én nagyon amatőr módon használom a programot.

Ennek ellenére,minél többet foglalkozom vele - Logic Pro X - annál jobban megkedvelem.

Nagyon jó funkciók vannak benne.Amit a használat során kezdek megismerni.

Pedig a Logic 9 is csodás volt nekem.

Persze én tudatlan vagyok!De valahogy mindíg sikerül,minden rossz lépést helyre állítani.

Én ezeket csak azért mondom,mert nem kell félni az újtól!

Ami problémát jelenthet az a betanulás folymata.Mert ami eddig a kisujjam körme alatt volt!Azt most el kell felejtenem!S újra tanulni a fogalmakat!

Szóval ne féljetek!

Az Apple filozófiája, hogy a termékük könnyen használható legyen és lehetőleg ne kelljen hozzá még kezelési utasítás sem. 

Nyilván egy ilyen bonyolult rendszernél tisztában kell lenni sok mindennel, hogy ez így legyen, de ebben akkor is megelőzi a versenytársait. Amiikor elkezdtem ProTools-t használni, az alapfunkciók megértésére és működtetésére is rengeteg idő, energia ment el. 

Ezt a logicnál soha nem tapasztaltam.

Link to comment
Share on other sites

Valaki dolgozott már az audio editor résszel? Rendesen őszülök. A Track és a File zoomja tök másképp működik. Vonalzón sample-ök megjelenése esetleg? Csak annyit akartam, hogy két audio sávot sample pontos szinkronba próbáltam hozni. Ez Pro Toolsban pontosan 20 másodperc.

Link to comment
Share on other sites

Gyerekek, ez a szoftver egy vicc. Biztos mindenre van magyarázat, de az, hogy tudok a hullámformán sub sample lépésekben kiválasztani, azt mi indokolja?

 

post-1-0-46441100-1375272662_thumb.jpg

 

Milyen arpeggiator meg scripting, mikor azt nem tudom megcsinálni vele, hogy egy hullámformát PONTOSAN elvágok a kezdő tranziensnél vagyis ott ahol szeretem? Megszokhatatlannak tűnik a zoom is. Filenézetben van anchorom de ha belezoomoolok a hullámformába akkor kimegy a képről? Mivan?!?? :)

 

És ez mi???

 

post-1-0-95139100-1375272274.jpg

 

Na jó, nem adom fel, hátha van valami jó course hogy hogy kell az audio editort használni, de akkoris....

 

Főleg nem értem hogy ez miért csak nekem tűnik fel.  Sehol egy szó az új sample editorról. Ennek mi lehet az oka? Az emberek meg se próbálják használni ilyesmire a Logicot?

Link to comment
Share on other sites

Szerintem átlagot kell számolni.

 

:))) de akkor mire való a kompjúter? amúgy nem, egyszerűen csak lassan alkalmazkodik. kis idő neki mire a jobb oldali slidert odahúzza ahol a bal áll. gondolom komoly programozói challenge lehetett, mindenesetre fáziskeresésre ez nagyon nem hatékony így. percenként találkozok ilyen hülyeségekkel, és azzal foglalkozom, hogy ezt miért így csinálja, ahelyett hogy dolgoznék vele.

Link to comment
Share on other sites

:))) de akkor mire való a kompjúter? amúgy nem, egyszerűen csak lassan alkalmazkodik. kis idő neki mire a jobb oldali slidert odahúzza ahol a bal áll. gondolom komoly programozói challenge lehetett, mindenesetre fáziskeresésre ez nagyon nem hatékony így. percenként találkozok ilyen hülyeségekkel, és azzal foglalkozom, hogy ezt miért így csinálja, ahelyett hogy dolgoznék vele.

 

Szerintem szívj egyet :) Túl sok benned a Freud. Nem ártana egy kis Buddha.

 

Amúgy meg a logicban pont az tetszett hogy az anchorral pontosan lehet a downbeatekre állítani. A zero cross-t kikapcsolva? Esetleg?

 

Amúgy meg nem értem hogy az emberek miért arrangeben akarnak samplepontos zenét, amikor arra a sampler meg a midi való, ugyanis ott minden arról szól meg az enveloperól

Link to comment
Share on other sites

A zemberek alapvetően miért akarnak "sample-pontos" zenét?....

Ez itten a filozófiai kérdés....

Lehet, hogy a lodzsik ismét megelőzte a korát azzal, hogy kizárja ezeket a steril/hibrid megoldásokat, és a "kellemesen koszos" hangzásra nevel? Hátha ismét megtanulunk pontosan feljátszani valamit, úgy, hogy ne kelljen húzogatni ide-oda, amennyi meg a "sample-ek" között van, az direkt jó? Megspórolva ezzel még a delayt, echo-t is?

Hmmmm.....

:DDDD

Link to comment
Share on other sites

Szerintem szívj egyet :) Túl sok benned a Freud. Nem ártana egy kis Buddha.

 

 

 

Nem egészen értem amit írsz, elmagyarázhatnád. Tehát ha a szoftver random dolgokat csinál, akkor velem van a gond? Ha egy DAW-vel wav-ot akarok szerkeszteni, az nem reális elvárás? Légyszíves fogalmazd már meg, hogy az egyszerű agyammal én is megértsem, hálás lennék.

 

 

Amúgy meg a logicban pont az tetszett hogy az anchorral pontosan lehet a downbeatekre állítani. A zero cross-t kikapcsolva? Esetleg?

 

 

Most úgy néz ki, hogy neked kellene leállni a szívással, mert az a gyanúm, hogy nem én vagyok az, aki nagyon nem ért valamit.

Csak akkor nem értem, hogy miért én leszek kioktatva. (FYI minden program ismer a Logic anchor pontjához hasonló funkciót, de ennek relevanciája ebben az esetben pont nulla. Javaslom továbbá a zero cross és a sub sample fogalmak felevenítését).

 

Ha valaki nem hallja, hogy baj van a szoftverrel, az egy dolog, magánügy.  Én ezért próbálom kivenni belőle a szubjektív részt, hogy érdemi dolgokat lehessen megbeszélni. Fenntartom azt, hogy tévedek, ezesetben várom a szakmailag értelmezhető kommenteket.

 

Itt egy újabb gyöngyszem: a Logic az arrange ablakban ezt a két file-ot fásizpontosnak jelzi. Azonban lejátszáskor csak akkor szólnak fázisban, ha az egyiken tolok egy mintát. Ha valaki tudja a magyarázatot, szóljon.

post-1-0-21763800-1375279452_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

A zemberek alapvetően miért akarnak "sample-pontos" zenét?....

Ez itten a filozófiai kérdés....

 

 

 

Az embereket nem érdekli, csak a zenészeket, meg hangmérnököket. Ha hozok egy döntést, akkor a program ne döntsön helyettem másképp. Ami hibás, az akármekkorát tévedhet, és téved is.

 

Próbáld ki milyen, mikor egy monó basszust lemásolsz, és eltolod a két oldalát egy mintával. Meséld el mennyire vagy elégedett.

 

Szóval van egy szoftvertünk, ami ad egy eredményt, majd ha elégedetlenek vagyunk, akkor először nekünk kell utánamenni, hogy a szoftver mindent úgy csinált-e, ahogy kértünk.

 

A Logic nem úgy működik ahogy kell, nem tudom elvégezni vele a feladatot az általam elvárt színvonalon. 

 

 

 

 

Hátha ismét megtanulunk pontosan feljátszani valamit, úgy, hogy ne kelljen húzogatni ide-oda, amennyi meg a "sample-ek" között van, az direkt jó? Megspórolva ezzel még a delayt, echo-t is?

 

 

Szerintem te sem szeretnéd, ha valami kvantálná a játékodat úgy, ahogy ő gondolja.

 

Egyébként nem gondoltad végig mit jelent az editálás. Ha vágásról van szó, egy minta tévedés be tudja pattintani a hangot. De a régiók tologatását szokták pl. akusztikából eredő késések kompenzációjára is használni, vagy sztereó effektek művészi alkalmazására is gondolhatunk. És jól látod, nem akarok flanger effektet, ha az nem odavaló a dalban, bár lehet hogy a Logic mindannyióknál jobban ért a zenéléshez, akkor viszont nem értem, miért támogatja a beviteli perifériákat.

 

Szóval: itt vagyunk mi, a humán tényezők. Ha már fizettünk a technológiáért, nem kéne hogy úgy működjön, ahogy azt elvárjuk? Tévedni, humánfaktorkodni itt vagyunk mi.

 

Képzeld csak el: amiket leírtam felfedezések öt perc alatt kiderültek, tehát még csak a felszínt karcolgatom. Mi lesz akkor, ha rendesen belenyúlok és megmérem? Mire számítsak ha MIDI is lesz a képben meg késés kompenzáció?

 

Épp azt próbálom kideríteni ügyfél kezdeményezte problémára, hogy az iTunes megváltoztatja-e a lejátszott file-ot, és Logicban több mint egy órája próbálok egy fázistesztet megcsinálni KÉT darab audiofile között, és NEM lehetek biztos abban, hogy nem a Logic korrumpálja a teszt eredményét! Egyelőre úgy tűnik, ez a helyzet, mert a kollegámnak a Nulltesztje Live-ban nulla lett. Ő készen van, mehet a dolgára.

 

Én meg itt írom, hogy ha valaki még nem futott bele a dologba, akkor jobb ha felkészül.

 

(A posztom célja egyébként az, hogy nem zárom ki azt, hogy tévedek vagy épp rossz napom van, kár, hogy egyelőre nem érkezett releváns megoldás)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Az embereket nem érdekli, csak a zenészeket, meg hangmérnököket. Ha hozok egy döntést, akkor a program ne döntsön helyettem másképp. Ami hibás, az akármekkorát tévedhet, és téved is.

 

Próbáld ki milyen, mikor egy monó basszust lemásolsz, és eltolod a két oldalát egy mintával. Meséld el mennyire vagy elégedett.

 

Szóval van egy szoftvertünk, ami ad egy eredményt, majd ha elégedetlenek vagyunk, akkor először nekünk kell utánamenni, hogy a szoftver mindent úgy csinált-e, ahogy kértünk.

 

A Logic nem úgy működik ahogy kell, nem tudom elvégezni vele a feladatot az általam elvárt színvonalon. 

 

 

 

 

Szerintem te sem szeretnéd, ha valami kvantálná a játékodat úgy, ahogy ő gondolja.

 

Egyébként nem gondoltad végig mit jelent az editálás. Ha vágásról van szó, egy minta tévedés be tudja pattintani a hangot. De a régiók tologatását szokták pl. akusztikából eredő késések kompenzációjára is használni, vagy sztereó effektek művészi alkalmazására is gondolhatunk. És jól látod, nem akarok flanger effektet, ha az nem odavaló a dalban, bár lehet hogy a Logic mindannyióknál jobban ért a zenéléshez, akkor viszont nem értem, miért támogatja a beviteli perifériákat.

 

Szóval: itt vagyunk mi, a humán tényezők. Ha már fizettünk a technológiáért, nem kéne hogy úgy működjön, ahogy azt elvárjuk? Tévedni, humánfaktorkodni itt vagyunk mi.

 

Képzeld csak el: amiket leírtam felfedezések öt perc alatt kiderültek, tehát még csak a felszínt karcolgatom. Mi lesz akkor, ha rendesen belenyúlok és megmérem? Mire számítsak ha MIDI is lesz a képben meg késés kompenzáció?

 

Épp azt próbálom kideríteni ügyfél kezdeményezte problémára, hogy az iTunes megváltoztatja-e a lejátszott file-ot, és Logicban több mint egy órája próbálok egy fázistesztet megcsinálni KÉT darab audiofile között, és NEM lehetek biztos abban, hogy nem a Logic korrumpálja a teszt eredményét! Egyelőre úgy tűnik, ez a helyzet, mert a kollegámnak a Nulltesztje Live-ban nulla lett. Ő készen van, mehet a dolgára.

 

Én meg itt írom, hogy ha valaki még nem futott bele a dologba, akkor jobb ha felkészül.

 

(A posztom célja egyébként az, hogy nem zárom ki azt, hogy tévedek vagy épp rossz napom van, kár, hogy egyelőre nem érkezett releváns megoldás)

 

 

Hmmm....

 

Erősen átvitt értelműnek, és inkább filozófikusnak szántam a postomat, nem "szó szerinti" véleménynek.

Na mindegy. Lesz jobb napod is....:)

 

Szerintem csajozz (vagy fiuzz, ezt ma már nem lehet tudni egy felszines ismeretség alapján) egy kicsit ma már, és ne azt a szerencsétlen LogicX-et vallasd, mert elveszíted a humorérzékedet....:)))

Link to comment
Share on other sites

Ne haragudj már Ádám! Tényleg nem bántásból írtam, hanem mert kedvellek.

Saját tapasztalatból mondom, én is ugyanúgy elveszek a technikai részletekben mint te. És nagyon jól kiegészít egy olyan bolond ember aki kiránt ebből, és esélyem nincs arra hogy szórakozzak vagy tököljek a részletekkel, mert közben ő osztja a lapot, és az egészre kiváncsi!!

 

Mert én is precizitás mániás vagyok. Szóval ha valaki én nagyon is értelek, és értem az érveidet. Ismerem mennyire számítanak a sample delay-ek. Csináltam már egy pár zenét azért.

 

Az ableton live 8 nálam ugyanúgy egy fing. Más a timing amikor in-en monitorozol mint amikor record-al...

De a megoldás az hogy az ember rugalmas. 

Pl különválaszt zeneírás, recordingot, mixinget, és masteringet. Ezt pont emiatt csinálták régen. Sokszor külön ember. Így gondolhatod mennyire símán lehetett dolgozni, senkinek nem fájt a feje.

Link to comment
Share on other sites

Én feltettem a Logic X-t, de sokat nem foglalkoztam még vele.

Szeretem én is a preciz dolgokat, talán több időt töltöttem kisérletezésel, lassan, mint a zeneírással.

Nekem most kezd kialakulni, egy bevállt munkamódszer a Logic 9-el, erre meg jön az X, s megint tanuljak mindent újra:)

Van egyáltalán értelme?! Az én esetemben egyenlőre nincs.

A/D ahogy irta, ugyanugy "Bounce"-l, mint a Logic 9. Én megszoktam a 9-t, ugyhogy maradok is egyenlőre a 9-nél...:)

Link to comment
Share on other sites

Ne haragudj már Ádám! Tényleg nem bántásból írtam, hanem mert kedvellek.

Saját tapasztalatból mondom, én is ugyanúgy elveszek a technikai részletekben mint te. És nagyon jól kiegészít egy olyan bolond ember aki kiránt ebből, és esélyem nincs arra hogy szórakozzak vagy tököljek a részletekkel, mert közben ő osztja a lapot, és az egészre kiváncsi!!

 

Mert én is precizitás mániás vagyok. Szóval ha valaki én nagyon is értelek, és értem az érveidet. Ismerem mennyire számítanak a sample delay-ek. Csináltam már egy pár zenét azért.

 

Az ableton live 8 nálam ugyanúgy egy fing. Más a timing amikor in-en monitorozol mint amikor record-al...

De a megoldás az hogy az ember rugalmas. 

Pl különválaszt zeneírás, recordingot, mixinget, és masteringet. Ezt pont emiatt csinálták régen. Sokszor külön ember. Így gondolhatod mennyire símán lehetett dolgozni, senkinek nem fájt a feje.

 

Akkor elnézést, félreértettem.

 

Az én véleményem az, hogy a Logic-et 4 éve nem update-elték, és most illett volna 1-2 dolgot kijavítani. Reálisabban kellene gondolkodnom, de mikor a napomból 3 óra elmegy egy sima nulltesztre...szóval nehéz megőrizni a hideg fejem.

 

A Live-os felvetés érdekes. Majd megkérdezem a kollegám.

Link to comment
Share on other sites

A/D: Valahol olvastam, hogy összehasonlítod a Mac Pro 1.1 op rendszerét az új Mac Pro 4.1-eden lévővel, hogy melyiken gyorsabb.

Sikerült megcsinálni?

Igazából én arra lennék kiváncsi, hogy melyiken fut jobban a Logic...

Én arra emlékszem, hogy nekem Snow Leopard alatt tök kényelmesen ment a Logic 9.

Erre a Mountain Lion alatt, meg néha megakad, főleg amikor freq analizert használok. Pedig Snow Leo-s idők ota kapott a gépem + 4 GB Ram-t, meg egy SSD-t is...

Link to comment
Share on other sites

A/D: Valahol olvastam, hogy összehasonlítod a Mac Pro 1.1 op rendszerét az új Mac Pro 4.1-eden lévővel, hogy melyiken gyorsabb.

Sikerült megcsinálni?

Igazából én arra lennék kiváncsi, hogy melyiken fut jobban a Logic...

Én arra emlékszem, hogy nekem Snow Leopard alatt tök kényelmesen ment a Logic 9.

Erre a Mountain Lion alatt, meg néha megakad, főleg amikor freq analizert használok. Pedig Snow Leo-s idők ota kapott a gépem + 4 GB Ram-t, meg egy SSD-t is...

 

Hey There!

 

Nekem a Mac Pro 1.1-emen 10.7.valami fut (snow leo), és nagyon nagyon gyors, tényleg nincsenek rá szavak, mindig ledöbbenek. A Mountain Lion nem megy a Mac Pro 1.1 alatt, hivatalosan nem támogatott, persze fel lehet tenni, de akkor ilyenek történnek. Ez a válaszom a kérdésedre, hogy ez okozhatja a gondokat.

 

Én tudatosan nem tértem át 10.8-ra, de ezt azért, mert nekem a Mac Pro-mon tényleg csak zenei appok vannak, minden másra egy munka laptopot (macbook pro) használok. Ezt mindenkinek javaslom.  

 

Most vettem egy Mac Pro 4.1-et, de megvan a régi 1.1-em is, abból az ssd-t  (10.4 Logic 9) összehasonlítom az új ssd-vel (10.8 Logic X) szépen összenézem. Ha oda jutok... (épp próbálom kipihenni az előző hetet a Balatonnál, nagyon durva menet volt).

 

Arra vagyok kíváncsi, hogy bug szinten mit javítottak az X-ben, mert engem spec az új fícsörök nem túlzottan hoznak lázba, már nagyon tetszik a szoftver letisztult felülete. 

Link to comment
Share on other sites

Két Logic Pro X-szel kapcsolatos hozzászólásnak innen új témát nyitottam.

 

Kérek mindenkit, hogy ide olyan jellegű kérdéseket tegyen fel, ami a programra áttéréssel kapcsolatos. Tapasztalatokat, észrevételeket.

 

A "hogy kell ezt vagy azt megcsinálni az új Logic Pro X-ben?" típusú kérdéseknek nyissatok új témát! Köszönöm!

Link to comment
Share on other sites

"A Logic nem úgy működik ahogy kell, nem tudom elvégezni vele a feladatot az általam elvárt színvonalon."

 

Úgy látom, minden DAW-os cégnél amatőrök dolgoznak már.

Én ugyanígy kínlódok hónapok óta a 6-os Nuendoval (Cubase7 ugyanaz).

Egy förtelem az egész. Alapvető editálási dolgokat lehetetlen benne elvégezni, úgy elbarmolták.

Valójában ami használhatatlan benne, azt már 5-ösnél elkúrták, csak reménykedtem benne, hogy a 6-ban már nem így lesz.

Aztán az UAD a 64 bites verzió óta katasztrófa lett. A tekerő gombok egy csomó pluginnél elugrálnak és nem lehet

őket beállítani (circulal mode). A 32 bites verziók tökéletesek amúgy.

Szóval én nem tudom mi van, de mostanában mindenhol idióták programoznak?

És a legmegdöbbentőbb, hogy az alapvető gondokról egyetlen bejegyzést sem találok a fórumokon.

Senkinek nem tűnik fel, ha gáz van valamivel?

Link to comment
Share on other sites

"A Logic nem úgy működik ahogy kell, nem tudom elvégezni vele a feladatot az általam elvárt színvonalon."

 

Úgy látom, minden DAW-os cégnél amatőrök dolgoznak már.

Én ugyanígy kínlódok hónapok óta a 6-os Nuendoval (Cubase7 ugyanaz).

Egy förtelem az egész. Alapvető editálási dolgokat lehetetlen benne elvégezni, úgy elbarmolták.

Valójában ami használhatatlan benne, azt már 5-ösnél elkúrták, csak reménykedtem benne, hogy a 6-ban már nem így lesz.

Aztán az UAD a 64 bites verzió óta katasztrófa lett. A tekerő gombok egy csomó pluginnél elugrálnak és nem lehet

őket beállítani (circulal mode). A 32 bites verziók tökéletesek amúgy.

Szóval én nem tudom mi van, de mostanában mindenhol idióták programoznak?

És a legmegdöbbentőbb, hogy az alapvető gondokról egyetlen bejegyzést sem találok a fórumokon.

Senkinek nem tűnik fel, ha gáz van valamivel?

Igen sokat áldoztam a TC szoftveres termékeire régebben. Állandó nehézség volt az újabb OS-ekkel üzemben tartani. Rengeteg időm ment el rá. Én jobban szerettem az UAD-nál. Egyszer aztán bejelentették, hogy nem fejlesztik tovább. Akkor döntöttem el, hogy amennyire lehet, a szoftveres varázslókat kizárom az életemből. Eladtam mindent és szépen beszereztem egy rakás analóg berendezést. A maradék probléma is éppen elég fejfájást tud okozni. Logicról átnyergeltem pro toolsra. Sokkal komolyabb eszköz, de teljesen elfeledkeztek a készítői arról, hogy emberek és nem kóla szürcsölő programozók szeretnék használni. Elképesztően sok energia volt alapfokon megtanulni kezelni.

Szerintem sok emberkének feltűnik, ami neked, csak nem panaszkodnak. Az is lehet, hogy midenkinek olyan sok ideje van:-).

A logic problémáinak többsége könnyen meglodható volt internetes fórumok olvasgatásával, de pl a latency problémakörrel kapcsolatban nem nagyon lehetett találni bármit is, ameddig A/D nem írt róla. A pro tools nem lehet használni önerőből. Aki most kezdi, annak javaslok egy külön számítógépet youtube-re hangolva:-)...de akkor mikor muzsikálunk?

Link to comment
Share on other sites

A Nuedno forum amúgy tele van panaszkodással, meg nyilván a Cubase is, csak épp a tök alapvető dolgokról nem ír senki,

hogy konkrétan editálásra használhatatlan lett az egész. Sokszor a legprimitívebb dolgokat sem lehet benne elvégezni.

Állandóan vissza kell menni 4-esbe, ami viszont igen problémás.

Link to comment
Share on other sites

A/D: Ebben a témában, a legelső oldalon irtad, hogy

"Aztán ne csodálkozz rajta, hogy a Logic sessionök tele vannak fázishibával és a kisgyerekek nem értik miért szól szarul a mixük )"

De, ezek a fázishibák mitől vannak? Ezek a fázishibák a Logic 9-X-ben is benne vannak?

Gondolom ilyen hibák Pro Tools-ba nincsennek...

Link to comment
Share on other sites

Nem lehet egyébként, hogy a DAW-ok fejlesztői az all-in-one megoldások helyett inkább a célszoftverek irányába mennek már, mint annó a "vasas" világban?

Azt értem ez alatt, hogy egy DAW a fejlesztők szerint legyen arranger/midi vezérlő/mixing, plugin, stb.-re tökéletes a lehetőségek szerint a termékük, míg tudomásul veszik azt, hogy editálni nem ebben, masteringelni szintén nem ebben, ditheringelni szintén nem ebben fog a profi júzer, hanem az erre szolgáló célgépeken/szoftokon? És ezért ezekre a funkciókra kevesebb figyelmet fordítanak. Benne van persze, hogy legyen komplett a dolog, és a hobbisták, félamatőrök elboldoguljanak egy programmal, de bizonyos funkciók nem a profiknak szólnak, akik úgyis máshoz nyúlnak, bizonyos funkciók meg nagyonis, hogy szintén a profik abban a funkcióban viszont AHHOZ nyúljanak.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • Create New...