Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Preampok


Guest loszmenem

Kérdés

Guest loszmenem

A kényelmesebb hordozhatóság miatt kell nekem 8 csatornás preamp. Abból is az 1u magasságú.

Én ezt a hármat találtam:

  • JDK Audio 8MX2
  • True Systems Precision 8
  • Audient ASP008

Valakinek van tapasztalata ezekkel kapcsolatban?

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 54
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Én nem hallok akkora különbséget a koverterek között, mint amire lehetne következtetni sok hozzászólásból.

Nagyobb gondot szokott okozni egy hangkártya zajossága vagy a nem megfelelő stabilitás, szoftveres támogatás.

Különösen, ha nem akarod a sávokat többször kiküldeni, hanem csak egyszer be és kevered, akkor nem hiszem, hogy a konverternek van hallható szerepe.

Persze én a sokat emlegetett tranzienseket sem hallom, úgyhogy lehet, hogy süket vagyok:-)

Azt hiszem, hogy a jó zene nem ezeken a dolgokon múlik.

Link to comment
Share on other sites

Üdv mindenkinek!

A napokban gondolkoztam azon,hogy átváltsak 500-as formátumra és kezdetnek vegyek egy Rupert Neve Design 511-est.Külföldön nagyon jó véleménnyel vannak mint hangban,mint az ára miatt,viszont nem sok hangfájlt tudtam róla hallgatni.Esetleg valakinek a van róla tapasztalata,nézte bárki is össze más preampokkal?Miben különbözik hangzásban mondjuk egy ISA One-al szemben?

A válaszokat köszönöm előre is.

Link to comment
Share on other sites

Kösz a válaszokat.
Én is ugyanezen a véleményen voltam,hogy ISA inkább,mint egy középkategóriás channel strip,de láttam pár videóban,hogy ezt a cuccot is szeretik használni és akkor már megkérdeztem itt a hozzáértő emberektől,hátha nem vesztek vele semmit....ez be is igazolódott,kösz mégegyszer! :)

Link to comment
Share on other sites

Hi. Az 511 204k körül fut. Kicsit sokallom érte úgy, hogy ezért nincs benne a ház (ami még egy 100-as). Ekkor van egy csatorna preamped két ISA ONE áráért, és az eredmény nem jobb az ISA One-nál. A Texture gomb hasznos rajta persze, lehet kicsit variálni a hangot.

Link to comment
Share on other sites

Egy Apollo Twinem van. Az a kérdés vetődött fel, hogy ami ennél jobb preamp szinten az mitől jobb? Ha tovább akarnánk lépni akkor az ISA a következő szint, ami ugye egy transzformátoros eszköz, ezek után rakhatnánk az UA 610-et és a Neve-eket. Ezek mind transzformátoros eszközök, a 88 kivételével erősen színeznek.

Na, tegyük félre most azt, hogy soundot akarunk csinálni a preamppal. Foglalkozzunk azzal hogy technológiai értelemben mit csinál egy preamp. Na erre lennék kíváncsi, hogy mondjuk ezen a téren mivel tud többet egy ISA vagy egy Neve az Apollo preampjánál.

Egyébként meg mit érdemes venni ha nem vágyom soundra?

Link to comment
Share on other sites

15 órája írta rootkiller:

Egy Apollo Twinem van. Az a kérdés vetődött fel, hogy ami ennél jobb preamp szinten az mitől jobb? Ha tovább akarnánk lépni akkor az ISA a következő szint, ami ugye egy transzformátoros eszköz, ezek után rakhatnánk az UA 610-et és a Neve-eket. Ezek mind transzformátoros eszközök, a 88 kivételével erősen színeznek.

Na, tegyük félre most azt, hogy soundot akarunk csinálni a preamppal. Foglalkozzunk azzal hogy technológiai értelemben mit csinál egy preamp. Na erre lennék kíváncsi, hogy mondjuk ezen a téren mivel tud többet egy ISA vagy egy Neve az Apollo preampjánál.

Egyébként meg mit érdemes venni ha nem vágyom soundra?

Senki? Tényleg érdekelne a kérdés...

Link to comment
Share on other sites

3 órája írta rootkiller:

Senki? Tényleg érdekelne a kérdés...

Nekem ISA One-om van,szeretem,bár agyaltam a Two-n  amiben van kimenő trafó is.Van a Red1 500 is,de ott a carnhill trafó már díszít valamennyit( ad pluszban egy kis selymesebb,csillogósabb dolgot),úgyhogy azt nem választanám,bár király cucc szerintem.
Ha lineárisat akarsz és olyat amit nem cserélnél le semmiképp akkor Neve 88-as és annyi.
Ha kell leveller is akkor Inward,ha már itt igényled a csövesebb dolgot,akkor Cranesong vagy ha csak legyen valami akkor a Summit Tla-50,bár ez ráfér egy csőcserére,mert a gyári nem valami meggyőző.

Preamp célja amit én tudok,hogy a bemenő jelet minél élethűbben adja vissza megfűszerezve az analóg varázzsal.
Ez ugye függ a hangtól is,nem mindenkinek áll jól egy bizonyos preamp,de itt a dal milyenségéről is szóesik illetve az adott hangszerről.
Itt a konverterek milyenje számít,hogy ne legyen annyira digitális és a többi bla,bla,bla amit gondolom te már tudsz.
Mindegyiknek van valami stílusa,attól függ mit keres az ember,még a lineárisok közt is.Itt a cégekre jellemző tulajdonságokat értsd,pölö a Neve 88-nál amit Silk tesztjében is olvashatsz,hogy bármennyire is lineár,ott van az a Neve-ség aminek kell lennie.
A színezősökön a bemenő-kimenő jelszinten tudsz fokozni,a színük milyenségével játszadozva,a 610 meg alapba disznaj,úgy mint a 1073 Neve vagy egy Germanium amik elég színesek.
 

Link to comment
Share on other sites

Én az ISA-t venném. A preamp része biztosan jobb, mint a presonusé (bár csak mások véleményéből merítve mondom ezt, tapasztalatom nincs.) Aztán meg úgyis biztosan fogsz még a felvett sávra tenni eq-t, meg kompot, ha ésszel veszel fel. Felvételnél nem tudod előre belőni miből mennyi kell majd stb, tehát ha használsz is eq-t a felvételnél azt inkább csak korrekcióra, vagy ha kompit azt csak nagyon finoman. Ha meg úgyis raksz rá később plugokat, akkor minek egy channel strip, inkább legyen egy jó preampod, konvertered, meg az elérhető legjobb plugod. 

Link to comment
Share on other sites

Igen, úgy kikerülöd és garantáltan jobb mint az maudio. Fortét nem tudom milyen, de valószínűleg jobb mint az maudio amúgy... Ha tudsz venni az ISA mellé egy fortét, akkor úgy lehet jobban jársz összességében.

Ua preampok is jók, de az ISA gyakorlatilag all in one preamp. Ha később bármi mást akarsz felvenni, simán gondolkodás nélkül oda lehet rakni... Meg nagyon jó a Di box is benne, akár gitárra, akár basszusra, kb ennél jobb nem is kell.

Rendben,köszönöm a választ. :)

Link to comment
Share on other sites

Igen, úgy kikerülöd és garantáltan jobb mint az maudio. Fortét nem tudom milyen, de valószínűleg jobb mint az maudio amúgy... Ha tudsz venni az ISA mellé egy fortét, akkor úgy lehet jobban jársz összességében.

Ua preampok is jók, de az ISA gyakorlatilag all in one preamp. Ha később bármi mást akarsz felvenni, simán gondolkodás nélkül oda lehet rakni... Meg nagyon jó a Di box is benne, akár gitárra, akár basszusra, kb ennél jobb nem is kell.

Link to comment
Share on other sites

ISA mindenre jó, 710nek szerintem semmi értelme, mert csövesnek nem jó, diszkrétnek meg az ISA jobb (volt, eladtam). A 610 disznó, de nem mindig! Igazi csöves vintage sound, de simán az esetek 95 % ában, az ISA jobb választás.

 

Szóval ISA.

Kösz a gyors választ.

Igen,én is győzködtem magam,meg utánanéztem itt-ott és az esetek nagy részében az ISA-t használják rap-hez is,de kíváncsi voltam azért,hogy valamelyik UA is alkalmas lenne-e rá.

Még annyi,hogy esetleg ha digi kártyát is veszek ISA-ba és s/pdif-en keresztül rákötöm a mostanira akkor kikerülöm a hangkártya konvertereit?

Mert ha már van ilyen opció akkor azt használnám,mert Apogeera nincs pénzem,a Forte konverterei meg nem hiszem hogy annyival jobbak mint az ISA-é.

Link to comment
Share on other sites

Igazából rajtad kívül még írta más is hogy jó kombináció,csak kíváncsi voltam hogy többen is így látják ezt.

Sok jót olvastam a Fortéról,úgyhogy valamelyik előfokkal a kettő közül már szinte biztos hogy nem fogok mellé lőni.

Nem fogsz mellé lőni, ha minden sikerül karácsonyra meglepem magam a FORTE-val én is, lecserélem az EMU 1820m-et, ISA-m meg már van.

Link to comment
Share on other sites

Nagyon szívesen :) Lehet tudni, hogy mire dőlt el? :)

Igazából rajtad kívül még írta más is hogy jó kombináció,csak kíváncsi voltam hogy többen is így látják ezt.

Sok jót olvastam a Fortéról,úgyhogy valamelyik előfokkal a kettő közül már szinte biztos hogy nem fogok mellé lőni.

Link to comment
Share on other sites

A digitális összekötésnek csak akkor van értelme, hogy ha a hangkártya preampja illetve A/D konvertere "gyagyi" minőségű. Jelenesetben egy ISA+Forte párosításnál tökéletes az analóg csatlakozás. De ugyanez igaz mondjuk az UA 710+Forte párosításra és minden olyan hangkártyára, ami körülbelül ez a kaliber. Hogy melyik előfokot választod, az csupán ízlésed kérdése (szerintem) Minőségben mind a kettő tökéletes választás. Azt kell eldönteni, hogy a naturálisabb dolgot szereted vagy az enyhe színezést.

Értem.Köszönöm a választ,akkor ez a kérdés el is dőlt nálam. :)

Link to comment
Share on other sites

A kérdésem komlikáltabb azért.Tehát...

Ha van egy mikrofon előfokom ami csak analog kimenettel rendelkezik és ha rá akarom kötni egy interface-re akkor azt SPDIF-en vagy sima XLR vonalbemeneten keresztül oldjam meg a jobb minőség elérésében,illetve hogy az ISA One-nak jobb soundja van mint az UA 710 Twin Finity-nek?

És még annyi,hogy egy csöves áramkörű mikrofonnál nem okoz bármilyen nemű zavart,ha azt egy csöves előfokkal használom?

A digitális összekötésnek csak akkor van értelme, hogy ha a hangkártya preampja illetve A/D konvertere "gyagyi" minőségű. Jelenesetben egy ISA+Forte párosításnál tökéletes az analóg csatlakozás. De ugyanez igaz mondjuk az UA 710+Forte párosításra és minden olyan hangkártyára, ami körülbelül ez a kaliber. Hogy melyik előfokot választod, az csupán ízlésed kérdése (szerintem) Minőségben mind a kettő tökéletes választás. Azt kell eldönteni, hogy a naturálisabb dolgot szereted vagy az enyhe színezést.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...