Jump to content
Ménemszól.hu

"A" = 432 Hz?


mekunekud

Recommended Posts

Ez olyan "Kasza Robi" - "Mónika show" - "Horoszkóp TV" kaliberű video.

Egy:

http://goo.gl/h1qtdx

"Prior to the standardization on 440 Hz, many countries and organizations followed the Austrian government's 1885 recommendation of 435 Hz. The American music industry reached an informal standard of 440 Hz in 1926, and some began using it in instrument manufacturing."

Kettő:

Ha fordított sorrendben kerülne lejátszásra a két "loop", akkor is a második tetszene kevésbé az embernek, mert az első után hamisnak tűnik.

Link to comment
Share on other sites

Guest loszmenem

bécsi hangolás      1789     421 Hz

bécsi és berlini       1850     442 Hz

párizsi konferancia  1858     435 Hz

nemzetközi megáll.   1885     435 Hz

nemzetközi megáll.    1939     440 Hz

 

Ezeket is a napokban nézegettem. Olyan hangolót kerestem amelyikben lehet állítani az "A" hangot. 421-ig csak a Korg tud "lemenni".

Érdekesnek hangzik a 432 Hz. Én csak a Schumann rezonanciáról hallottam, de az nagyon messze van ettől és azt is hallottam, hogy az is gyorsul, tehát már az se annyi amennyi 20 éve volt. Keleti papok hanggal súlytalanná tudtak tenni több tonnás kőtömböket, mondják. Nem voltunk ott. Nem tudjuk. Vagy igaz, vagy nem.

Link to comment
Share on other sites

 

Kicsit áttérve a fizikára, érdekes dolgokra képesek ezek a különböző hangolások. Különböző frekvenciák más más hatással vannak mind a hallásra mind pedig a körülöttünk lévő dolgokra. Van egy rövidke videó ahol nagyon látványosan szemléltetik, hogy különböző frekvenciákon, hogy viselkednek különböző anyagok. Ha nem is kimondottan pro studió és zenei videó, de megéri megnézni :) 

Link to comment
Share on other sites

Mit szóltok hozzá? :)

 

 

[...]

 

Azon csodálkozom, hogy miért nem az egyenletesen temperált hangolást kezdék el szapulni. Mert az is milyen mesterséges már, jött a gonosz materialista és kivasalta az oktávot 12 egyenlő részre, így aztán egy egyenletesen temperált hangsorban az oktávon kívül nincs másik tiszta hangköz. Szentésgtörés! Vissza a természetes/tiszta hangoláshoz és akkor majd jól feltöltődnek a csakráink energiával!

Na ne vicceljünk már... Olvasom a linken lévő cikket és azt írja, hogy:

"removed from the symmetry of sacred vibrations and overtones that has declared war on the subconscious mind of Western Man"

Aha, szóval szent rezgések és felharmonikusaik amiknek a hiánya negatívan befolyásolja a tudatalattit és akár háborúhoz is vezethet. Eleve milyen az, hogy egy rezgés "szent"? Pusztán attól lesz "szent" egy rezgés ha 432 Hz a frekvenciája, ha meg 440 Hz akkor meg már nem "szent"? Ilyen dumát csak az ezoterikus beállítottságú, tudományhoz nem sokat értő emberek vesznek be.

Aztán nem lenne teljes a kör ha nem jönne be a képbe egy kis összeesküvés-elmélet:

"School kids, young adults on their way to work, a woman pushing her baby in a pram, a man walking his dog – and what do they all have in common? iPods or MP3 Players! Ingenious, isn't it? "

Azaz:

"Iskolás gyerekek, felnőttek munkábamenet, kisbabákat babakocsiban tologató anyukák, kutyát sétáltató emberek - és mi bennük a közös? Mindegyiküknek van Ipod-ja vagy mp3 lejátszója! Zseniális, nem?"

Hát nem. Akikre ez a leírás leginkább megfelel azok vagy Európai vagy Amerikai (modern) országokban élnek. Én nem tudok róla, hogy Európában vagy Amerikában iszonyat nagy háborúk lennének. Bezzeg a közel keleten, pl. sok arab országban ahol nem túl általános jelenség az utcákon az Ipod-os tinédzser, ott meg dúlnak a harcok évtizedek óta...

Az meg, hogy egy zene milyen érzéseket vált ki belőlem (itt most csak a magam nevében beszélek) épp nem az A kamarahang abszolút frekvenciájától függ. Sokkal inkább a dallamtól amit ritmikai, dinamikai tulajdonságok és a hangok közti arányok (hangközök, pl kvint, terc stb.) jellemeznek. És ezek a tulajdonságok mindig megmaradnak legyen akármekkora is az egyvonalas 'A' hang.

Link to comment
Share on other sites

 

Azon csodálkozom, hogy miért nem az egyenletesen temperált hangolást kezdék el szapulni. Mert az is milyen mesterséges már, jött a gonosz materialista és kivasalta az oktávot 12 egyenlő részre, így aztán egy egyenletesen temperált hangsorban az oktávon kívül nincs másik tiszta hangköz. Szentésgtörés! Vissza a természetes/tiszta hangoláshoz és akkor majd jól feltöltődnek a csakráink energiával!

Na ne vicceljünk már... Olvasom a linken lévő cikket és azt írja, hogy:

"removed from the symmetry of sacred vibrations and overtones that has declared war on the subconscious mind of Western Man"

Aha, szóval szent rezgések és felharmonikusaik amiknek a hiánya negatívan befolyásolja a tudatalattit és akár háborúhoz is vezethet. Eleve milyen az, hogy egy rezgés "szent"? Pusztán attól lesz "szent" egy rezgés ha 432 Hz a frekvenciája, ha meg 440 Hz akkor meg már nem "szent"? Ilyen dumát csak az ezoterikus beállítottságú, tudományhoz nem sokat értő emberek vesznek be.

Aztán nem lenne teljes a kör ha nem jönne be a képbe egy kis összeesküvés-elmélet:

"School kids, young adults on their way to work, a woman pushing her baby in a pram, a man walking his dog – and what do they all have in common? iPods or MP3 Players! Ingenious, isn't it? "

Azaz:

"Iskolás gyerekek, felnőttek munkábamenet, kisbabákat babakocsiban tologató anyukák, kutyát sétáltató emberek - és mi bennük a közös? Mindegyiküknek van Ipod-ja vagy mp3 lejátszója! Zseniális, nem?"

Hát nem. Akikre ez a leírás leginkább megfelel azok vagy Európai vagy Amerikai (modern) országokban élnek. Én nem tudok róla, hogy Európában vagy Amerikában iszonyat nagy háborúk lennének. Bezzeg a közel keleten, pl. sok arab országban ahol nem túl általános jelenség az utcákon az Ipod-os tinédzser, ott meg dúlnak a harcok évtizedek óta...

Az meg, hogy egy zene milyen érzéseket vált ki belőlem (itt most csak a magam nevében beszélek) épp nem az A kamarahang abszolút frekvenciájától függ. Sokkal inkább a dallamtól amit ritmikai, dinamikai tulajdonságok és a hangok közti arányok (hangközök, pl kvint, terc stb.) jellemeznek. És ezek a tulajdonságok mindig megmaradnak legyen akármekkora is az egyvonalas 'A' hang.

Az utolsó mondatoddal nem értek teljesen egyet. 

Abban igazad van, hogy a hangközök jelentősége nagyobb, mint az abszolut hangmagasságnak, de a hangnemekhez mindig is hangulatok, kifejezések kötődtek. Gyakorlott zenész akkor is felismeri a jellegzetesebb hangnemeket, ha nincs abszolut hallása. Mivel - ahogy te is mondtad - egyenletesen temperált hangolás van, ez azt is jelenti, hogy ugyanazok a hangközök máshogy szólnak eltérő hangnemekben.

Másik példának az intonáló fúvós hangszereket tudom mondani. Ha fölé vagy alá intonál a muzsikus, akkor elveszti a hang a fényét. Nem a hangszerben, hanem az akusztikában, tehát a teremben megszólaló hang szól máshogy. Egyébként pont miattuk és a vonósok miatt hangolnak 442-re.

Link to comment
Share on other sites

Az utolsó mondatoddal nem értek teljesen egyet. 

Abban igazad van, hogy a hangközök jelentősége nagyobb, mint az abszolut hangmagasságnak, de a hangnemekhez mindig is hangulatok, kifejezések kötődtek.

Ez rendben van, de lehet az "A" kamarahang pl. 430, 440 vagy 450 Hz, (az egyszerűség kedvéért mondjuk) egy A moll skála jellege ugyanúgy megmarad, felismerhető akármelyik kiindulási frekvenciából.

 

egyenletesen temperált hangolás van, ez azt is jelenti, hogy ugyanazok a hangközök máshogy szólnak eltérő hangnemekben.

Az egyenletesen temperált hangszereknek pont az a legjellemzőbb tulajdonsága, hogy bármelyik hangnemben ugyanakkorák maradnak a hangközök egymáshoz képesti arányai. Az állításod a természetes hangolású hangszerekre igaz.

 

Másik példának az intonáló fúvós hangszereket tudom mondani. Ha fölé vagy alá intonál a muzsikus, akkor elveszti a hang a fényét.

Ez az én értelmezésemben röviden azt jelenti, hogy hamisan játszik a zenész. Hamisan játszott zene meg eleve élvezhetetlen, ez szintén független a hangolástól.

 

Nem a hangszerben, hanem az akusztikában, tehát a teremben megszólaló hang szól máshogy. Egyébként pont miattuk és a vonósok miatt hangolnak 442-re.

Nem mozgom nagyzenekari körökben, erről nincs tapasztalatom. De ha neked jó hallásod van és volt alkalmad olyan zenekart hallgatni amelyik tisztán játszott először 440 majd 442 Hz re hangolva, és egyértelműen a 442 Hz-es hangolás volt a szebb az akusztika miatt, akkor ezt elfogadom.

Link to comment
Share on other sites

Guest loszmenem

 Na ne vicceljünk már... Olvasom a linken lévő cikket és azt írja, hogy:

"removed from the symmetry of sacred vibrations and overtones that has declared war on the subconscious mind of Western Man"

 

Isteni vibrációknak a természetben is megtalálhatókat hívják. Nem én. Csak a szakrális geometriából indultam ki. Márpedig ha kiszakítod az embert a természetességből akkor lehet háború. A természetben harcnak hívják. A különbséget azé mindenki tudja.

 

 

Ilyen dumát csak az ezoterikus beállítottságú, tudományhoz nem sokat értő emberek vesznek be.

 

Régen a tudomány, művészet és ezotéria még nem különült el. Ezen érdemes elgondolkodni.

 

 

 Aztán nem lenne teljes a kör ha nem jönne be a képbe egy kis összeesküvés-elmélet:

"School kids, young adults on their way to work, a woman pushing her baby in a pram, a man walking his dog – and what do they all have in common? iPods or MP3 Players! Ingenious, isn't it? "

Azaz:

"Iskolás gyerekek, felnőttek munkábamenet, kisbabákat babakocsiban tologató anyukák, kutyát sétáltató emberek - és mi bennük a közös? Mindegyiküknek van Ipod-ja vagy mp3 lejátszója! Zseniális, nem?"

Hát nem. Akikre ez a leírás leginkább megfelel azok vagy Európai vagy Amerikai (modern) országokban élnek. Én nem tudok róla, hogy Európában vagy Amerikában iszonyat nagy háborúk lennének. Bezzeg a közel keleten, pl. sok arab országban ahol nem túl általános jelenség az utcákon az Ipod-os tinédzser, ott meg dúlnak a harcok évtizedek óta...

 

Az Araboknak nem nagyon van kedvük miközben bombázzák őket, de az amerikai, európai népet el kell bódítani, hogy leszarja. Az akciófilm kedvelők még szurkolnak is.

 

 

Én nem védem, az első postban állítottakat, de a Tiédet sem szeretném ha készpénz lenne.

Link to comment
Share on other sites

Ez rendben van, de lehet az "A" kamarahang pl. 430, 440 vagy 450 Hz, (az egyszerűség kedvéért mondjuk) egy A moll skála jellege ugyanúgy megmarad, felismerhető akármelyik kiindulási frekvenciából.

 

Az egyenletesen temperált hangszereknek pont az a legjellemzőbb tulajdonsága, hogy bármelyik hangnemben ugyanakkorák maradnak a hangközök egymáshoz képesti arányai. Az állításod a természetes hangolású hangszerekre igaz.

 

Ez az én értelmezésemben röviden azt jelenti, hogy hamisan játszik a zenész. Hamisan játszott zene meg eleve élvezhetetlen, ez szintén független a hangolástól.

 

Nem mozgom nagyzenekari körökben, erről nincs tapasztalatom. De ha neked jó hallásod van és volt alkalmad olyan zenekart hallgatni amelyik tisztán játszott először 440 majd 442 Hz re hangolva, és egyértelműen a 442 Hz-es hangolás volt a szebb az akusztika miatt, akkor ezt elfogadom.

Szinte mindent félreértettél.

A hangnemeknek "színe" van. Ez bizony frekvencia függő. Ha a "kiindulási frekvencia", ahogy te mondod, máshol van, akkor ez elvész.

Nem a hisztorikus hangolású hangszerekre értettem. Azok esetében, attól függően melyik hangolást alkalmázzák, a tizenkét hangnemből több olyan van, ami nem játszható. 

Az egyenletes hangolást azért találták ki, hogy valamennyi hangem egy hangolással játszható legyen. Attól még az adott hangnem jelegzetessége megmarad. Nem csak annyi, hogy dúr vagy moll. 

A trombitás példámat sem jól értelmezed. Egyetlen hangról beszélek, nem dallamról. Ha tisztán intonál szép, fényes hangon szól a hangszer a térben. Ha főlé intonálja, akkor eltünnek a felharmonikusok és tompa, élettelen lesz a hang. 

Próbáld ki egy zongorával, ott is érvényes. Ha 44o környzelébe van behangolva, amikor leütsz egy hangot kitartott pedál mellett, szépen megszólalnak a felharmonikusok. (oktáv, kvint, terc....stb, ahogy az le van írva a nyagy könyvben). Ha ugyanez a hangszer negyed hanggal lentebb van, de behangolva, akkor ezek a felhangok gyengébben szólnak. 

Nyilván két Hz nem számít olyan sokat, de ezért hangolják a kamara hangszereket 442-re.

Link to comment
Share on other sites

Isteni vibrációknak a természetben is megtalálhatókat hívják. Nem én. Csak a szakrális geometriából indultam ki. Márpedig ha kiszakítod az embert a természetességből akkor lehet háború. A természetben harcnak hívják. A különbséget azé mindenki tudja.

Utánanéztem ennek a szakrális geometriának. Áltudomány úgy ahogy van.

Egyébként persze, az ember a természet része, nem lehet csak úgy onnan kiszakítani, de amiről ez a topic szól (440 Hz nem "természetes" a 432 Hz meg igen, minderről persze semmi tudományos kutatás) még messze nem minősül bármiféle kiszakításnak. A "háború" szót itt gondolom átvitt értelemben használtad.

 

Régen a tudomány, művészet és ezotéria még nem különült el. Ezen érdemes elgondolkodni.

Régen még nem volt a mai értelemben vett tudomány, nem volt kiforrott tudományos kutatási módszertan. Ma már van. Szépen el is különült az ezotériától. A tudományos módszertan működő megismerési forma, az ezotéria nem az. Az ezotéria arra jó, hogy az ember mondhasson mindenfélét a világról az alátámasztás kényszere nélkül.

 

Az Araboknak nem nagyon van kedvük miközben bombázzák őket, de az amerikai, európai népet el kell bódítani, hogy leszarja. Az akciófilm kedvelők még szurkolnak is.

Hogy miért zűrös a helyzet a közelkeleten abba most nem mennék bele mert nagyon messzire vezetne és az itt csak off lenne. Ezzel a példámmal csak arra akartam rámutatni, hogy az elég merész állítás, hogy 432 Hz hangolású zene = öröm és boldogság, a 440 Hz-es hangolású zene meg = agresszivitás és háború.

Link to comment
Share on other sites

Szinte mindent félreértettél.

A hangnemeknek "színe" van. Ez bizony frekvencia függő. Ha a "kiindulási frekvencia", ahogy te mondod, máshol van, akkor ez elvész.

Nem a hisztorikus hangolású hangszerekre értettem. Azok esetében, attól függően melyik hangolást alkalmázzák, a tizenkét hangnemből több olyan van, ami nem játszható. 

Az egyenletes hangolást azért találták ki, hogy valamennyi hangem egy hangolással játszható legyen. Attól még az adott hangnem jelegzetessége megmarad. Nem csak annyi, hogy dúr vagy moll.

Azt hiszem most már értelek. Te arról beszélsz, hogy 442 Hz-es hangolásnál (vagy akármelyiknél) a skála fokainak abszolút frekvenciaérékei néhány Hz-el nagyobbak vagy kisebbek lesznek. Ilyen értelemben persze, hogy értelmezhető a skála "színe". A "kiindulási frekvenciát" úgy értettem mint a skála első foka, ezért választottam az A moll-t, mert az mindjárt a kamarahangról (is) indul.

 

A trombitás példámat sem jól értelmezed. Egyetlen hangról beszélek, nem dallamról. Ha tisztán intonál szép, fényes hangon szól a hangszer a térben. Ha főlé intonálja, akkor eltünnek a felharmonikusok és tompa, élettelen lesz a hang.

Próbáld ki egy zongorával, ott is érvényes. Ha 44o környzelébe van behangolva, amikor leütsz egy hangot kitartott pedál mellett, szépen megszólalnak a felharmonikusok. (oktáv, kvint, terc....stb, ahogy az le van írva a nyagy könyvben). Ha ugyanez a hangszer negyed hanggal lentebb van, de behangolva, akkor ezek a felhangok gyengébben szólnak.

Ez meg akkor annak a kérdése, hogy az adott hangszer fizikai felépítése mely frekvenciájú felharmonikusokat erősíti és melyeket nyomja el. Viszont ezzel összezavarsz mert előtte meg azt állítottad, hogy: "Nem a hangszerben, hanem az akusztikában, tehát a teremben megszólaló hang szól máshogy"

Link to comment
Share on other sites

Brevis, on 27 Aug 2013 - 18:39, said:

Azon csodálkozom, hogy miért nem az egyenletesen temperált hangolást kezdék el szapulni. Mert az is milyen mesterséges már, jött a gonosz materialista és kivasalta az oktávot 12 egyenlő részre, így aztán egy egyenletesen temperált hangsorban az oktávon kívül nincs másik tiszta hangköz. Szentésgtörés! Vissza a természetes/tiszta hangoláshoz és akkor majd jól feltöltődnek a csakráink energiával!

Na ne vicceljünk már... Olvasom a linken lévő cikket és azt írja, hogy:

"removed from the symmetry of sacred vibrations and overtones that has declared war on the subconscious mind of Western Man"

Aha, szóval szent rezgések és felharmonikusaik amiknek a hiánya negatívan befolyásolja a tudatalattit és akár háborúhoz is vezethet. Eleve milyen az, hogy egy rezgés "szent"? Pusztán attól lesz "szent" egy rezgés ha 432 Hz a frekvenciája, ha meg 440 Hz akkor meg már nem "szent"? Ilyen dumát csak az ezoterikus beállítottságú, tudományhoz nem sokat értő emberek vesznek be.

Aztán nem lenne teljes a kör ha nem jönne be a képbe egy kis összeesküvés-elmélet:

"School kids, young adults on their way to work, a woman pushing her baby in a pram, a man walking his dog – and what do they all have in common? iPods or MP3 Players! Ingenious, isn't it? "

Azaz:

"Iskolás gyerekek, felnőttek munkábamenet, kisbabákat babakocsiban tologató anyukák, kutyát sétáltató emberek - és mi bennük a közös? Mindegyiküknek van Ipod-ja vagy mp3 lejátszója! Zseniális, nem?"

Hát nem. Akikre ez a leírás leginkább megfelel azok vagy Európai vagy Amerikai (modern) országokban élnek. Én nem tudok róla, hogy Európában vagy Amerikában iszonyat nagy háborúk lennének. Bezzeg a közel keleten, pl. sok arab országban ahol nem túl általános jelenség az utcákon az Ipod-os tinédzser, ott meg dúlnak a harcok évtizedek óta...

Az meg, hogy egy zene milyen érzéseket vált ki belőlem (itt most csak a magam nevében beszélek) épp nem az A kamarahang abszolút frekvenciájától függ. Sokkal inkább a dallamtól amit ritmikai, dinamikai tulajdonságok és a hangok közti arányok (hangközök, pl kvint, terc stb.) jellemeznek. És ezek a tulajdonságok mindig megmaradnak legyen akármekkora is az egyvonalas 'A' hang.

Most nincs idom és energiám megnézni a videót, de a témáról már olvastam. Attól pedig, hogy a videó hatasvadász, (mi nem az manapság?), attól az érintett téma még igaz is lehet.

Illetve gyakran van olyan, hogy tudományosan nem igazolt és vizsgált teruletet érint egy-egy fantaszta és/vagy pénzéhes rendezo. A forgatott video minosége nem donti el az adott téma érvényességét, csak az adott személyek hitelét. Persze, kinek van ideje minden baromság után kutakodnia... de ez pl. érdekes.

Az valószínu, hogy az élet finom jelenségeire, sot a világ mukodésére is hatással vannak kulonféle rezgések, hiszen minden rezgés. Atomi ill szubatomi szinten is lehetnek olyan kapcsolatok, ami hang vagy egyéb interferencias rezgésekbol ered. Simán lehet olyan komplex és "finom" a rendszer, amit ma nem veszunk észre a muszereinkkel. Vagy pedig pont az általad említett materiális mérnoki felfogásátlép rajta, nem veszi észre az esetleges nyilvánvalót.Ami pedig biztosra veheto, hogy a mai tudomány számára van meg felfedezni való.

Jelenleg az alapveto kolcsonhatások eredete, a kvantummechanika és pl. az élet tudományos (nem nyelvi) definíciója vagy maga a biológia (a sejtek kozotti kommunikáció, egy sima enzimmukodés) vagy pl. a gyógyaszat gyerekcipoben jár.

Igaz, nem kell túlmisztifikálni, de a Fold-bolygónak is van változó, saját rezonanciája, amit pl. a soproni (és nagycenki) geokozpontban, Sátori Gabriella kutatott, rámutatva eddig nem ismert, globális folyamatok osszefuggéseire. Pl. ezen infrahangú rezgések élolényekre gyakorolt hatása a mai napig nem vizsgált, pedig nincs olyan ami nem hat az élore, a kornyezetében.

A szakralitásról ilyen keretek kozott nehéz lenne vitatkozni. Ilyen témában nem is vitatkozom. Soha nem kell és lehet meggyozni olyan embert, aki nem nyitott. Aki már állást foglalt a materializmus mellett, annak szerintem erosebb a hite, mint nekem, aki nem hinni, hanem tudni akar, ezért mas nézopontból is ratekint dolgokra. ;) Na mindegy, nem akarok flame-elni. Indokolni sem fogok. Konycímeket, neveket adok szívesen, annak aki kéri... ;)

A háborúkról pedig: Pont az egyik leggátlástalanabb, oldoklobb nemzet az USA. Ha ezt nem látod, mert a mainstream propagandából nem derul ki, akkor felesleges minden billentyuleutésért. De konyorgom, a politikát ne hozzuk ide!

A topik harmóniája végett válaszoltam, csak hogy meglegyen a kello (nem akusztikus :) rezonancia. :)

Good nighty.

Link to comment
Share on other sites

Az valószínu, hogy az élet finom jelenségeire, sot a világ mukodésére is hatással vannak kulonféle rezgések, hiszen minden rezgés. Atomi ill szubatomi szinten is lehetnek olyan kapcsolatok, ami hang vagy egyéb interferencias rezgésekbol ered. Simán lehet olyan komplex és "finom" a rendszer, amit ma nem veszunk észre a muszereinkkel. Vagy pedig pont az általad említett materiális mérnoki felfogásátlép rajta, nem veszi észre az esetleges nyilvánvalót.Ami pedig biztosra veheto, hogy a mai tudomány számára van meg felfedezni való.

Jelenleg az alapveto kolcsonhatások eredete, a kvantummechanika és pl. az élet tudományos (nem nyelvi) definíciója vagy maga a biológia (a sejtek kozotti kommunikáció, egy sima enzimmukodés) vagy pl. a gyógyaszat gyerekcipoben jár.

Igaz, nem kell túlmisztifikálni, de a Fold-bolygónak is van változó, saját rezonanciája, amit pl. a soproni (és nagycenki) geokozpontban, Sátori Gabriella kutatott, rámutatva eddig nem ismert, globális folyamatok osszefuggéseire. Pl. ezen infrahangú rezgések élolényekre gyakorolt hatása a mai napig nem vizsgált, pedig nincs olyan ami nem hat az élore, a kornyezetében.

Nem azt mondtam, hogy különféle rezgések (akár hangfrekvenciásak is) ne lehetnének hatással az élőlényekre. A témaindító linken olvasható cikk egyes állításaira reagáltam.

 

A szakralitásról ilyen keretek kozott nehéz lenne vitatkozni. Ilyen témában nem is vitatkozom. Soha nem kell és lehet meggyozni olyan embert, aki nem nyitott.

A szakralitásról nehéz úgy vitatkozni, amíg nincsenek konkrét tézisek róla amit aztán vagy igazolnak vagy falszifikálnak. Azt nem mondanám magamról, hogy nem vagyok nyitott, szerintem az egy racionális álláspont ha bemondásra nem hiszek el mindent.

 

Aki már állást foglalt a materializmus mellett, annak szerintem erosebb a hite, mint nekem, aki nem hinni, hanem tudni akar, ezért mas nézopontból is ratekint dolgokra. ;)

Az, hogy nem hinni hanem tudni akarok nekem is egy kedvenc mondásom :) Szerintem egyébként éppen fordítva van: a transzcendens-ezoterikus dolgokhoz kell egy jó adag hit. Egy olyan jelenség ami meg jelen van folyamatosan és reprodukálható azon nincs mit hinni vagy nem hinni, azt vizsgálni kell.

 

A háborúkról pedig: Pont az egyik leggátlástalanabb, oldoklobb nemzet az USA. Ha ezt nem látod, mert a mainstream propagandából nem derul ki, akkor felesleges minden billentyuleutésért.

Pont ezt magyaráztam loszmenem-nek is, egyszerűen nem ez volt a példám lényege. Akkor mégegyszer:

A témaindító linken olvasható a szöveg miszerint:

"440 Hz is the unnatural standard tuning frequency, removed from the symmetry of sacred vibrations and overtones that has declared war on the subconscious mind of Western Man.

In a paper entitled ‘Musical Cult Control’, Dr. Leonard Horowitz writes: “The music industry features this imposed frequency that is ‘herding’ populations into greater aggression, psycho social agitation, and emotional distress predisposing people to physical illness.”

You just have to go out in the street and take a look around. What do you see? School kids, young adults on their way to work, a woman pushing her baby in a pram, a man walking his dog – and what do they all have in common? iPods or MP3 Players! Ingenious, isn't it?"

 

Szóval ez nem mást állít mint, hogy a 440 Hz-es hangolás nem természetes, agressziót, szorongást, stresszt és betegségeket okoz. Namost gondoljatok már bele... biztosan van mindenkinek kedvenc vidám hangvételű zenéje. Éreztetek valaha is a kedvenc zenétek hallgatása után a fent említett dolgok közül bármit is? Gyakorlatilag nem létezhetnének vidám zenék mert ha elkezdenénk hallgattni azonnal rosszul lennénk tőle. Hogy lehet az, hogy néha egy reggel meghallgatott "jó szám" egész napra jókedvet teremt és dúdolod mert örömöt okoz, annak ellenére, hogy a "rossz" 440 Hz-es hangolásra épül? Én soha nem éreztem olyat egy zene meghallgatása után, hogy "jó-jó nagyon szép de valami nem stimmel vele, nem jó hallgatni sokáig".

Amerikával kapcsolatban nem az a lényeges, hogy azok az emberek akiknek megvan a hatalmuk háborúk elindítására/befolyásolására milyen aljasságokat követnek el, hanem az, hogyha egyszer mindenki naponta kap egy jó adag 440 Hz-es hangolású muzsikát akkor miért nincs minden nap mindenhol tömegverekedés az utcákon, kollektív depresszióbaesés a munkahelyeken, egymásra ordibáló kismamák a játszótéren és még folytathatnám. De tényleg mindenhol még Magyarországon is. Tényleg ennyire nehezen jön át ennek a cikknek az abszurditása?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Kicsit áttérve a fizikára, érdekes dolgokra képesek ezek a különböző hangolások. Különböző frekvenciák más más hatással vannak mind a hallásra mind pedig a körülöttünk lévő dolgokra. Van egy rövidke videó ahol nagyon látványosan szemléltetik, hogy különböző frekvenciákon, hogy viselkednek különböző anyagok. Ha nem is kimondottan pro studió és zenei videó, de megéri megnézni :) 

 

nekem ez baromi hihetetlennek tünik, X-Aktás feeling, és hogyan jonnek létre ilyen szabályos, emberi szemnek tetszetös komoly alakzatok, minták, hát nem tudom, nekem "kicsit" misztifikált a dolog...

Link to comment
Share on other sites

Guest loszmenem

Talán két év után ma parizert ettem. Jó volt. Megrendeltem a boxkesztyűt amerikából. Alig várom. Tegnap letekertem 40km-et......

Lássuk mi nem tartozik még ide.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Igazabol, maguk a harmoniak mindig felharmonikusokra epitenek, ugyhogy mindenkeppen rezonal/interferal adott, a fulnek kellemes modon, jol latom (hallom :D ) ? Ha kotott hangolasu hangszeren jatszol, akkor az inkabb csak korlatoz, ha ez szamit barmit is. De nem tudok olyan szintirol, gitarrol, dobrol, meg meg egy csomo hangszerrol, ami hangolhato, ami ne lenne hangolhato... Stilisztikai szempontbol imadom ez utobbi mondatot. :)

Ugyhogy hangold ahova akarod, ha hallod, hogy szamit, akkor csinald!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...