Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Mitől szól jól egy mix laptopon is?


Robin

Kérdés

Mi lehet a titka ennek a mixnek, hogy ilyen hangosan és tisztán tud szólni laptopon is?

 

Elsősorban nem az érdekel, hogy mennyi pénzt költöttek rá :) hanem az, hogy milyen technikával lehet olyan mixeket készíteni, amik jól tudnak szólni olcsó kicsi hangszórókon is? Magasat, mélyet vágtam, közepet is szedtem ki, de egyszerűen vagy halk lesz a mixem, vagy itt-ott betorzít laptop hangszórón visszahallgatva. Hifin, monitoron, fülesen, kocsiban semmi gond. Youtube videókat nézve, nem mindenkinek megy ez, vagy nem figyelnek oda, de ahogy tapasztalom, sok kereskedelmi mix van ott, is, amik laptopon max hangerőn betorzítanak már. És természetesen vannak az olyanok is amit belinkeltem, hogy hangosabb mint bármi, de mégsem torzít semelyik tartományban.

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 58
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

túlvezérlés, a T-RackS CS Metering-en (ingyenes, alapból jár a http://www.ikmultimedia.com/products/trcs/ - al ) van egy jól használható Perceived Loudness méter (zenei műfajok - kereskedelemben kapható albumok  elemzése - alapján javasolja-mutatja meg, az adott műfajhoz tartozó, beállítandó -érzékelt - hangerőt ) 

1:40-től, a mutatott érték fölé már nem érdemes menni

 

Ez csak részigazság ám hogy egy rms-méterből te tudsz hangerőt beállítani! Kérdés ugyanis melyik frekin tol ilyen rms-t. Igazából ezek a méterek csak tévútravisznek. Sokat lehet tanulni belőle de a végén mindig rájövök hogy a fülem érzékenyebb műszer. Az rms peak meter ugyanis nem mutatja a másik dimenziót. Ami a frekitartomány. Fletcher munson curve szerint az meg egy külön móka. És továbbmegyek van egy harmadik dimenzió mert ugyanis ez nem egy kép meg egy festmény. Az meg az idő..Nah az a legkritikusabb ilyen látványanalizerek szerint. Mert ms-es peakeket frekitartományban könnyebb fülel elcsípni, meg meghallani. És ezek mind 100%osan érvényesülnek egy mixben. Nah ezért nem érted a puding próbáját... Amúgy meg channel strip comp-eq kombó. Meg kell tanulni eq-zni, hangszereket, összetett dolog ám.

Link to comment
Share on other sites

Ez csak részigazság ám hogy egy rms-méterből te tudsz hangerőt beállítani! Kérdés ugyanis melyik frekin tol ilyen rms-t. Igazából ezek a méterek csak tévútravisznek. Sokat lehet tanulni belőle de a végén mindig rájövök hogy a fülem érzékenyebb műszer

hiszen pont azt mondja a videó is, hogy RMS + 

perc_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

bocs hogy kép, forrás a : Mixing and Mastering with IK Multimedia T-RackS: The Official Guide http://www.amazon.com/Mixing-Mastering-IK-Multimedia-T-RackS/dp/1435457595 csak olvasható 

Link to comment
Share on other sites

A szakmát nem fórumokon tanuljuk. Szerintem.

 

Mellesleg Robin a nótád elég sok helyen torzít, vagy "torzítás érzetet kelt". Jó digitálisat. A szinti hangok nem túl jól vannak "designolva" az általuk játszott funkciókhoz, a mix "érzetben" inkább szétesik, mint szeparált, azaz inkább azt hallani, hogy ezek a hangok "egymás mellé vannak téve", s nem "egy dal érzet". Nem tudom, ezzel mennyire segítettem. Ezek a tényezök nem súlyosak, azaz nem teszik élvezhetetlenné a müvet, de semmiképp nem profi track benyomását keltik. S szerintem ez amúgy sokkal fontosabb, mint pölö a hangerö érzet.

Link to comment
Share on other sites

A keverés és a masztering egy-egy komoly elméleti és gyakorlati tudást igénylo szakterulet. Robin - úgy látszik - az alapoknál tart, amire nem az a megoldás, hogy x és y potmétert tekerje ebbe és abba az órállásba, hanem van egy masik topik, ahol konyveket ajánlunk, vannak tanfolyamok stb.  A saját tapasztalatot pedig nem pótolhatja semmi.

Persze konkrét problémára kaphat konkrét segítseget, de ez esetben (Hogy miért is nem olyan az én mixem, mint Rihannáe, biztosan a hangero lesz a hunyó) én ott kezdeném, hogy szerezze meg az elméleti alaptudást, azutan már a kérdést is jobban fel tudja tenni. ;)

Mert ha most rendesen válaszolnánk a kérdésre, azt kijavítva persze, akkor a topikot kiadhatnánk: Mixing és masztering, az alapoktól a profi szintig c. tobbkotetes konyvként.

 

(Hozzáteszem, nekem is szukségem lenne egy ilyen konyvre . ;-) )

Link to comment
Share on other sites

(Hozzáteszem, nekem is szukségem lenne egy ilyen konyvre . ;-) )

pont reggel futottam bele : The Best Books on Audio , de ezeknél szerintem sokkal érdekesebb az  Audio Production And Critical Listening, Technical Ear Training  c. könyvecske ill. a hozzá tartozó oktatóprogramok, az elv ugyanaz mint a http://syntorial.com/ -ban (aki nem ismeri, ez egy oktatóprogram amiben előjátszás ( és fejtágítás) után kell egyre komplexebb szinti hangszíneket hallás alapján reprodukálni a cucc saját szintetizátorával ), minden egyes könyvben szereplő témakörökhöz külön-külön program készült, pl. reverb a ilyen :

 

reverb_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

beletöltöd a saját hanganyagodat (beállítod a nehézségi szintet, időlimitet stb. lásd kép), a progi látatlanban ráteszi az effektet (egy vagy több paraméter véletlenszerűen beállításával) aztán csináld utána, külön program van : eq-ra, midside keverésre, zenzgetőkre, kompresszorokra, dinamikai beállításokra, és a különféle torzításokra is. A cél igazából a fül hozzászoktatása a különféle effektehez tartozó beállításokhoz ill. azok kapcsolatához, IMO rengeteget lehet tanulni is belőle (könyv is elég részletes), és psszt a net-ről levarázsolható :)

ui. linkek javítva

Link to comment
Share on other sites

Wheel, tényleg ez a probléma, hogy berezonál a laptopom ezen a frekvencián, mert amikor leszorítom az oldalát, akkor nincs ilyen torzítás, köszi srácok! :) amúgy amikor azt írod, hogy az egész túl van vezérelve, akkor mire gondolsz? Kielemzed és megnézed szoftverben, vagy konkrétan hallod, hogy torzít? Ha torzít, akkor milyen rendszeren hallgatod?

 

xbitz: Köszi, ez jó cucc, megnézem! 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...