Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Viszonyulás a saját mixhez... mi, lehet a próbléma?


nightray

Kérdés

Kedves Fórumtársak!

 

A topic címét, nehezen hoztam össze, s kiváncsi lennék a véleményetekre.

A próblémám az, hogy kitaláltam már több hónapja az új trance zenémnek a zenei részét.

Igazi "tipikus" uplifting trance lesz, olyan "divatos" mostani hangzással.

Szinte majdnem elkészült az egész zene, az egyik barátom Genelec 1031-n is úgy szólt, mint az én Mackie Mr5-mön.

 

DE!

Ezzel az a gondom, hogy miközben tök jó tippeket kaptunk A/D-től, én ezeket alkalmaztam is.

Több zenét is beimportáltam a Logic-ba, egy hangerő(érzet)-re hoztam a sajátommal, mindig egy hangerőn monitorok.

S, mindig rádöbbenek, hogy valamit nem jól csinálok...

Van Mac-m, Duet hangkártyám, Virus TI Snow-, UAD kártyám jó pár pluginnnek.

Tehát az eszközök megvannak, s úgy gondolom velem van a baj.

Lényeg, hogy nagyon nem úgy szól a zeném, mint a "gyáriak".

 

Egyszerűen az első verziót, amikor hallgattam, tipikusan az volt a baj, hogy  Kick+Bass túl mélyen szóltak, Lead-n sok volt középmagas, a Percussion-nál túl magasan cincogtak.

Ha, ezt valamelyik barátom küldi át, elmondom neki a mix bajait...de, amikor csináltam miért nem tűnt fel?

 

Dolgozom tovább, az egész zenémet újra hangszereltem... Rájöttem, nem üt a Kick, nem találok normális Kick-t, ekkor vettem jó hangmintákat az "Arcana"-tól.

Strobe-ból szól a basszus, alakul, majdnem elégedett vagyok, aztán megint rádöbbenek, hogy a percussion nem jó..túl magasan szólnak a cinek, szinte jó részüket kikell cserélni...

Eddig jónak tünt a Lead téma, 3-4 layer-ből áll, aztán rádöbbentem, hogy nem jó ez így.. úrakell irni...

 

Szóval, én nem értem, hogy ezek a dolgok miért nem tűnnek fel elsőre?

Miért nem tudom elsőre jól mindent beállítani..miért csak később tünik fel?

 

LAssan 10 éve irok zenét, jelentek is meg zenéim külföldi kiadóknál, de mostanában nem vagyok elégedett magammal...

 

Ezek a próblémák másokkal is előfordultak?

Ti, hogy oldottátok ezt meg?

 

Néha, már komolyan az örület határán állok...:)

 

Köszönöm!

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

folyt. előző : ez meg a nextproducers-é

namost ebből csak az derült ki számomra, hogy az Ableton 8 és 9 tök ugyanúgy szól - és tud kb. úgy szólni mint a Logic, bár 3:00-nál a Logic ütősebb - de sokkal okosab nem lettem :)

 

Az, hogy bármely két modern DAW hogyan szól, azt majd A/D szépen le fogja írni nekünk egy mítoszos sorozat-cikkben, ugye Uram? :)

És igen, az megint más tészta, hogy a beépített pluginek hogyan szólnak, ha attól eltekintesz és nem (analóg) emulált mixingről beszélünk (pl. asszem a Reasonnél van olyan standard mixer), akkor nem szabadna más dolgot kapnod (1+1 = 2).

Link to comment
Share on other sites

folyt. előző, na még 1, ebből van FL-es is 

 

IMO Logic a nyerő, csak az kérdés, hogy miért (vagy DarrenVella ennyivel ügyibb, vagy valaki monnyon le)

 

 

A másik kettő, mintha dobozból szólna, főleg az FL Studio.

 

FL Studio olyan, mintha túl lenne vezérelve. Én a 3-4 perc között a felvezetést hallgattam meg, nem az egészet.

 

Biztos, hogy ezek ugyanolyan körülmények között lettek felvéve?

Link to comment
Share on other sites

A másik kettő, mintha dobozból szólna, főleg az FL Studio.

 

FL Studio olyan, mintha túl lenne vezérelve. Én a 3-4 perc között a felvezetést hallgattam meg, nem az egészet.

 

Biztos, hogy ezek ugyanolyan körülmények között lettek felvéve?

Ableton Live így szól a saját effektezőivel, az első template megvan nekem is(mondjuk 8-ason hallgattam anno, lehet hogy a 9-es feljavult), FL az passz, lehet hogy a mixere a ludas, azt kiiktatva(ReWire) és pl. Cubase mixer-ére kötve sokkal jobban szól(ezt próbáltam anno). Mondjuk a warez miatt a beépített effektezők minősége nem sokat számít, de jó tudni, hogy Logic-hoz nem kéne külön befektetés, szuperul szól magában (a vele járó cuccokkal)   - a többihez képest, a mellékelt videók alapján legalábbis -

Link to comment
Share on other sites

Ableton Live így szól a saját effektezőivel, az első template megvan nekem is(mondjuk 8-ason hallgattam anno, lehet hogy a 9-es feljavult), FL az passz, lehet hogy a mixere a ludas, azt kiiktatva(ReWire) és pl. Cubase mixer-ére kötve sokkal jobban szól(ezt próbáltam anno). Mondjuk a warez miatt a beépített effektezők minősége nem sokat számít, de jó tudni, hogy Logic-hoz nem kéne külön befektetés, szuperul szól magában (a vele járó cuccokkal)   - a többihez képest, a mellékelt videók alapján legalábbis -

 

Ez tényleg jó pont a Logic mellett. Studio One-os teszt kár, hogy nincs, én azzal bohóckodom. Úgy tűnik nem elég elismert DAW az még.

Link to comment
Share on other sites

Kedves Fórumtársak!

 

A topic címét, nehezen hoztam össze, s kiváncsi lennék a véleményetekre.

A próblémám az, hogy kitaláltam már több hónapja az új trance zenémnek a zenei részét.

Igazi "tipikus" uplifting trance lesz, olyan "divatos" mostani hangzással.

Szinte majdnem elkészült az egész zene, az egyik barátom Genelec 1031-n is úgy szólt, mint az én Mackie Mr5-mön.

 

DE!

Ezzel az a gondom, hogy miközben tök jó tippeket kaptunk A/D-től, én ezeket alkalmaztam is.

Több zenét is beimportáltam a Logic-ba, egy hangerő(érzet)-re hoztam a sajátommal, mindig egy hangerőn monitorok.

S, mindig rádöbbenek, hogy valamit nem jól csinálok...

Van Mac-m, Duet hangkártyám, Virus TI Snow-, UAD kártyám jó pár pluginnnek.

Tehát az eszközök megvannak, s úgy gondolom velem van a baj.

Lényeg, hogy nagyon nem úgy szól a zeném, mint a "gyáriak".

 

Egyszerűen az első verziót, amikor hallgattam, tipikusan az volt a baj, hogy  Kick+Bass túl mélyen szóltak, Lead-n sok volt középmagas, a Percussion-nál túl magasan cincogtak.

Ha, ezt valamelyik barátom küldi át, elmondom neki a mix bajait...de, amikor csináltam miért nem tűnt fel?

 

Dolgozom tovább, az egész zenémet újra hangszereltem... Rájöttem, nem üt a Kick, nem találok normális Kick-t, ekkor vettem jó hangmintákat az "Arcana"-tól.

Strobe-ból szól a basszus, alakul, majdnem elégedett vagyok, aztán megint rádöbbenek, hogy a percussion nem jó..túl magasan szólnak a cinek, szinte jó részüket kikell cserélni...

Eddig jónak tünt a Lead téma, 3-4 layer-ből áll, aztán rádöbbentem, hogy nem jó ez így.. úrakell irni...

 

Szóval, én nem értem, hogy ezek a dolgok miért nem tűnnek fel elsőre?

Miért nem tudom elsőre jól mindent beállítani..miért csak később tünik fel?

 

LAssan 10 éve irok zenét, jelentek is meg zenéim külföldi kiadóknál, de mostanában nem vagyok elégedett magammal...

 

Ezek a próblémák másokkal is előfordultak?

Ti, hogy oldottátok ezt meg?

 

Néha, már komolyan az örület határán állok...:)

 

Köszönöm!

sok referenciazenét kell hallgatni, és magasra tenni a lécet - de ezzel a szindrómával minden hangmérnök szembesül..... egyszerüen csinálni kell, nincs már lehetöség... :)

 

Link to comment
Share on other sites

ez hivatalosan is a tulajdonomban van, kimerem tenni a youtube-ra :)  , szóval

 

ma nem néztem, hogy jött-e ki újabb, ha nem, akkor ez utolsó elérhető publikus Ableton Live, a 9.1b13 exportja (jó lesz ez a kétmonitoros támogatás :) ) :


 

én a Logic-ot hangyamicsodányival lágyabbnak hallom(próbáltam kiegyenlíteni a hangerőket youtube-on), de IMO ez már lényegtelen, a számomra a szám élvezeti éreke ugyanolyan a két platformon 

Link to comment
Share on other sites

hamár trance mix-es topik, azt árulja el nekem valaki, a Heatbeat - Arganda -ja, na azt hogyan :)

ez a típusú térbeli keverés (spatial mixing, "wall of sound") valami vasból/plugin-ból jön, vagy csak a technika, vagy mindhárom ? :) , az egy hete megjelent Chor'X 1.5 tud ilyen tereket létrehozni (meg persze ismerem a sztereó tér szélesítő technikákat is), de kíváncsi vagyok a véleményekre

Link to comment
Share on other sites

volt már post-olva :

I moved to Reaper as i could keep all my Logic key commands and most importantly the way I zoom in and out using the marquee tool…it’s very straightforward and easy to learn and set up. I keep coming across new things i can do. It sounds great too, much cleaner and more open than Logic. In terms of sonics, I’d say Pro Tools, Cubase, Reaper and Studio One sound the best, then Logic, then Ableton Live at the bottom. Along with you and other people we did very boring blind tests to come up with this result.

-http://darkartmasters.tumblr.com/post/57628826338/artist-spotlight-dom-roland

eddig igaza van, Logic picit jobban szól Ableton Live-nál :) , a Cubase-est meg hallottátok gondolom ... brutál 


 

ha lesz ebből más DAW alá is meglássuk (ez most azért nem igazi, mert nem a nextproducers team, hanem külsős követte el)

Link to comment
Share on other sites

csak fejhallgatóval ötletelés fázis: 

http://soundcloud.com/xbitz/hello-fl-studio-just-for-fun

kérdés, van valami bevált know-how arra hogyan lehet - fázis problémák - nélkül a hallgató előtti-mögötti zenei teret különválasztani (monó kompatibilis maradjon), konkrétan : pl. meglehet-e oldani, hogy egy teljes nagy-zenekar kerüljön előre, hátra(hallgató feje mögötti síkba) megy egy viszonylag szűk frekvencia sávban leledző egyszerű valami: esetemben egy pluck-lead : 0:36s-1:36s között 

belinkelt anyagban a Waves S1 Stereo Imager és az FL Studio Fruity Stereo Shaper kombóval próbálkozom, reverb a CSR Hallkösz előre is mindennemű tanácsot :)

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

 

Ez a probléma nálam is jelen van a cucc megvan de nem tudom mi lehet a gond! Arra gondolok, hogy a hangrendszeren nem hallok bizonyos frekiket. Talán az adam a 7 mélyközépben kevés volna és ezért "félre eq-zom"? Az egy nagyon jó ötlet hogy referencia zene mindig legyen ,be is fogom tartani ezt. Kis segítség jól jönne szerintetek mi ezzel a zenével a gond. hangmérnöki füllel hallgatva?

 

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

 

Ez a probléma nálam is jelen van a cucc megvan de nem tudom mi lehet a gond! Arra gondolok, hogy a hangrendszeren nem hallok bizonyos frekiket. Talán az adam a 7 mélyközépben kevés volna és ezért "félre eq-zom"? Az egy nagyon jó ötlet hogy referencia zene mindig legyen ,be is fogom tartani ezt. Kis segítség jól jönne szerintetek mi ezzel a zenével a gond. hangmérnöki füllel hallgatva?

 

https://soundcloud.com/dinamicrage/dynamic-rage-long-run

Szeretnék segíteni, tanácsot adni, de nem tudok. Annyi dolog számít egy mixnél,így nem lehet olyan gyógymódokat találni, pl. itt tegyél egy kis magasat, ott egy kis mély hiányzik. A lényeg az egyensúly és az ízlés. Bizonyos dolgok egy adott stílusban jól szólnak, miközben egy másik műfajban óriási hiba. Ráadásul semmilyen zene nem lesz jobb attól, hogy jobban szól. Ennek az ellenkezője is igaz. Persze élvezhetőbb a zenehallgatás lehet...

Természetesen a hibákat meg lehet hallani, de a te felvételedben nem hallok ilyet. Hogy az adott műfajon belül ez jól szól-e, nem tudom megmondani. 

Mindenesetre nem szól rosszul:-)

Hasonló zenékkel összemérve tudod megállapítani, hogy jó úton jársz-e, illetve - ha rossz a lehallgató rendszered - akkor több helyen meghallgatva. 

Gyakorlatlan "hangmérnöknek" a világ legjobb monitoránál is hasznosabb, ha több hangrendszeren meghallgatja az anyagot. Utána már tudni fogja, hogy mit is kell hallgatni.

Link to comment
Share on other sites

Valahogy nem vagyok megelégedve vele főleg az alját nem sikerül úgy kevernem hogy az máshol is jó legyen. Szoktam olyat csinálni pl ,hogy kikeverek egy sima szinusz subot és egyszerűen alá teszem a groovenak nem tudom ezzel okozok e hatalmas fázis hibákat vagy nem ,lehet ezt a technikát nem kéne erőltetnem, mindenesetre hallgattam más rendszereken is ami nagyon sokat segített, sok tanulságot levontam később. Talán nem kéne ennyit törődnöm ezzel inkább csak zenélni azt kész. 

Link to comment
Share on other sites

Valahogy nem vagyok megelégedve vele főleg az alját nem sikerül úgy kevernem hogy az máshol is jó legyen. Szoktam olyat csinálni pl ,hogy kikeverek egy sima szinusz subot és egyszerűen alá teszem a groovenak nem tudom ezzel okozok e hatalmas fázis hibákat vagy nem ,lehet ezt a technikát nem kéne erőltetnem, mindenesetre hallgattam más rendszereken is ami nagyon sokat segített, sok tanulságot levontam később. Talán nem kéne ennyit törődnöm ezzel inkább csak zenélni azt kész. 

BPM Show MTM Seminars - Bass Production Masterclass (Techniques for Bass Layering & Processing )

http://www.youtube.com/watch?v=B6W2jtvW8ug

5:00-tól néz rá sztem (vagy az egészet :) )

Link to comment
Share on other sites

...Szóval, én nem értem, hogy ezek a dolgok miért nem tűnnek fel elsőre?...

csak tipp (ill. kérdés), nem a fül fáradás áll a háttérben (Mackie Mr5 mennyire fárasztja le a fület?), google : "mixing ear fatigue", egyébként ez tök jó topik téma, ki-hogy védekezik ez ellen ?

Link to comment
Share on other sites

xbitz: lehetséges. Amikor érzem, hogy fárad a fülem, igyekszem szünetet tartani.

Mivel egészséges középhangerőn hallgatom a mixet, mindig egy hangerőn, ezért nem is szokott fájni a fülem.

Kb. este 22:00 után lefekszenek a szüleim aludni, s utána a Sennheiser HD600-as fülesemmel csinálom tovább.

 

Egyébként ott van pl. "7 Skies" milyen jó zenéket készít,s milyen jól szólnak.

Aztán, milyen effekteket használ? Logic beépített EQ, Comp na meg Waves plugineket, semmi UAD..aztán jobban szólnak a zenéi mint az enyémek.

Neki is DUET hangkártyája van, mint nekem, ő is Logic-t használ. Szóval nem a berendezésekben van a baj, hanem nyilván velem.

 

Én sokáig régi videoton hangfalakkal zenéltem, s kb. 1 éve vettem meg a Mackie Mr5-t.

 

Szinte mindennap leülök a home stúdiómba, s a hangzást állítgatom, s egyszerűen nem haladok előre...

Tegnap tünt fel, hogy már megint csak ezt csinálom, s nem haladok előre, pedig zeneileg van ötletem, de a hangzás...

Komolyan itt próbálgatom az UAD plugineket, de valahogy nem akar úgy szólni a zeném, mint a "nagyoké":)

Ezek a "nagyok" mit használhatnak? Valamit rosszul csinálok, s rákellene jönnöm, hogy mit.

 

Néhány ötletet szeretnék, főleg akik ilyen zenével foglalkoznak, hogy ők mit használnak...s, hogyan:)

Link to comment
Share on other sites

 

Néhány ötletet szeretnék, főleg akik ilyen zenével foglalkoznak, hogy ők mit használnak...s, hogyan:)

a Mixing and Mastering Trance (3 órás videó Logic 9 + plugin-ek) http://www.dancemusicproduction.com/mixing-and-mastering-vol-1/ -et megnézted már, vicces(ill. jobb szó rá a röhej -és nem pejoratív értelemben-) hogy miből mit csinál a master-s ember a végére ...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...