Jump to content
Ménemszól.hu

Négy újabb videó


A/D

Recommended Posts

Eléggé sikeresnek bizonyult a korábbi "Synth Giants" összehasonlító videónk, most hasonlóval próbálkozunk, csak másképp. Ezúttal megnéztük, mi az állás az új Kurzweil Artist is idevéve.

 

Résztvevők: Korg Kronos, Nord Stage 2 HA88, Yamaha Motif XF8.

 

Továbbra se kommentálnám, hiszen ez ízlés dolga, fogadjuk el, hogy mindenkinek más tetszik. (Arra azért fogadást merek kötni, hogy egyik hangszerből ez fog jobban tetszeni, a másikból meg amaz). A célunk inkább amolyan érdeklődés felkeltés, hiszen az Artis majd fele annyiba kerül mint a többi résztvevő. (Az is igaz, hogy a Yamaha és a Korg workstationök, a Nord és a Kurz pedig színpadi szintetizátor).

Természetesen célszerű mindet kipróbálnotok személyesen, amit nálunk meg is tehettek bármikor. (Ahogy a videó bevezetőjében is írtuk, összehasonlításra alkalmatlan a videó, mivel négy tökkülönböző mechanikájú hangszer van, melyek ideális játékmódjához ilyen gyorsan nem tudunk átállni, kvázi nem az optimális szólás lesz egyik esetében sem). Mi mindenképp azt szeretnénk, ha a hangszereket megtalálnák szerető gazdáik :)

 

http://youtu.be/krluY7teTfI

 

A videók készítésének apropója természetesen az ARTIS volt, melyről kollegáimnak és nekem az a véleményünk, hogy többek kedvence lehet. Ezért itt Bálint befejti, mik az új jövevény újdonságai, meg hogy mi ez a "színpadi szintetizátor":

 

http://youtu.be/2hhvzYOoEfg

 

És ha már itt volt korábban, akkor kedves ismerősünk, a 10 éves Enrico "Riki"-t megkértük, hogy ugyanmár zongorálja be a Kurzweil MP20-at is (többen kérdeztétek tőlünk, így megerősítjük, hogy a kissrác magyar). Rachmaninoff: Prelude Op 23 No 4 -t eltolta nekünk, és rendesen ledöbbentünk. Ultrajól kezelt a hangszerben rejlő dinamikát. (Nekem speciel ez jobban tetszett mint a dongó)

 

http://youtu.be/vctFoHHBfRs

 

És az érdeklődőknek szintén az MP-20-szal egy templomi orgonálósat, mert ez nekik is nagyon tetszett:

 

 

http://youtu.be/s-dtcknUfWE

Link to comment
Share on other sites

Véletlenek nincsenek. Éppen most kell vennem egy hangszórós zongorát és az MP10-20-on gondolkodtam:-). Felfogom jelzésnek, hogy ne keressek tovább:-)

 

A Rikivel kapcsolatban pedig a dongós videónál nem szóltam, mert nem tudtam volna szépet írni. Kifejezetten zavar, amikor fiatal zongoristák a hangok mennyiségével igyekeznek fejlődni, illetve a videón nem tetszik a játéka. A hangok nagyjából megvannak, a tempo is komoly, de nincs muzsika. Most a korától vonatkoztassunk el, mert az alapból fantasztikus dolog, hogy ennyi idős korára eddig eljutott. 

A fenti videók viszont nagyon kellemes megletések nekem. Itt hallani, hogy rendkívüli tehetségről van szó és nem agyonhajszolt gyermekről. Muzsika a javából:-), Gratulálok! 

Ezután rákerestem a youtube-on a Rikire és a dongó ott is megvan. Zongorán játsza és ott nagyon jó. Helyre kerültek a dolgok.

 

Az elmúlt években jelentős időt voltam Kínában és rengeteg, még a Rikinél is fiatalabb zongoristák játszanak millió hangot, irtózatos sebességgel, hibátlanul. Azonban zene nincs. Hallani, hogy nem értik és soha az életben nem is fogják, amit játszanak. Napi 14-15 órát ültetik őket a zongoránál. Nyáron is kesztyűt hordanak, nehogy megsérüljön az értékes kezük. Komoly darabokat játszanak, nagyon gyorsan, hibátlanul, nagyon rosszul. Szenvedés hallgatni és nem találok módszert, hogy kibillentsem őket ebből az állapotból.

Link to comment
Share on other sites

Véletlenek nincsenek. Éppen most kell vennem egy hangszórós zongorát és az MP10-20-on gondolkodtam:-). Felfogom jelzésnek, hogy ne keressek tovább:-)

 

A Rikivel kapcsolatban pedig a dongós videónál nem szóltam, mert nem tudtam volna szépet írni. Kifejezetten zavar, amikor fiatal zongoristák a hangok mennyiségével igyekeznek fejlődni, illetve a videón nem tetszik a játéka. A hangok nagyjából megvannak, a tempo is komoly, de nincs muzsika. Most a korától vonatkoztassunk el, mert az alapból fantasztikus dolog, hogy ennyi idős korára eddig eljutott. 

A fenti videók viszont nagyon kellemes megletések nekem. Itt hallani, hogy rendkívüli tehetségről van szó és nem agyonhajszolt gyermekről. Muzsika a javából:-), Gratulálok! 

Ezután rákerestem a youtube-on a Rikire és a dongó ott is megvan. Zongorán játsza és ott nagyon jó. Helyre kerültek a dolgok.

 

Az elmúlt években jelentős időt voltam Kínában és rengeteg, még a Rikinél is fiatalabb zongoristák játszanak millió hangot, irtózatos sebességgel, hibátlanul. Azonban zene nincs. Hallani, hogy nem értik és soha az életben nem is fogják, amit játszanak. Napi 14-15 órát ültetik őket a zongoránál. Nyáron is kesztyűt hordanak, nehogy megsérüljön az értékes kezük. Komoly darabokat játszanak, nagyon gyorsan, hibátlanul, nagyon rosszul. Szenvedés hallgatni és nem találok módszert, hogy kibillentsem őket ebből az állapotból.

 

Nekem ugyanez a technika túltengés volt a bajom pl. Borlai Gergővel kölyökkorában. Mindenkinek földön volt az álla a technikájától, de zeneiség az nulla. Aztán azért javult a helyzet picinykét.

Végülis nincs ezzel semmi baj. Ha zenész marad a gyerek, később sokkal nagyobb eszköztára lesz, hogy kifejezze az érzéseit. Az "érzés"-t, vagy mit, meg úgysem lehet tanítani...az csak rakódik, mint a kosz :) Ha meg nem marad zenész, úgyis mindegy :D

Ráadásul még a legjobb zenésszel is megesik néha, hogy csak "izomból" letolja, amit kell, oszt' hazamegy.

Link to comment
Share on other sites

Királyak a videók, a "kurzvel" (mert így mondom :D ) nem jön be hiába nagy márka, nem tudom mi benne az ehető.

Nord tesztet a legjobban pedig hallani rajta, hogy nem eredeti, sőtt szerintem nem is kell, hogy eredeti hangra hajazzon.

Tudom hogy hangmintát beteszem és azzal szintetizál de valahogy mégsem az, és mégis bejön. Nord egy tipikus sounddisigner cucc.

Yamahában itt nagyot csalódtam pedig jól szokták utánozni a zongorát.

Link to comment
Share on other sites

Véletlenek nincsenek. Éppen most kell vennem egy hangszórós zongorát és az MP10-20-on gondolkodtam:-). Felfogom jelzésnek, hogy ne keressek tovább:-)

 

A Rikivel kapcsolatban pedig a dongós videónál nem szóltam, mert nem tudtam volna szépet írni. Kifejezetten zavar, amikor fiatal zongoristák a hangok mennyiségével igyekeznek fejlődni, illetve a videón nem tetszik a játéka. A hangok nagyjából megvannak, a tempo is komoly, de nincs muzsika. Most a korától vonatkoztassunk el, mert az alapból fantasztikus dolog, hogy ennyi idős korára eddig eljutott. 

A fenti videók viszont nagyon kellemes megletések nekem. Itt hallani, hogy rendkívüli tehetségről van szó és nem agyonhajszolt gyermekről. Muzsika a javából:-), Gratulálok! 

Ezután rákerestem a youtube-on a Rikire és a dongó ott is megvan. Zongorán játsza és ott nagyon jó. Helyre kerültek a dolgok.

 

Én nem vagyok abban a helyzetben, hogy a dolgot megítéljem, de két dolgot hozzáfűznék: 1) az Artis mechanikája nagyon nehéz. Ezt a felnőttek imádják, de egy 10 évesnek lehet vele baja pláne, ha ilyen darabbal először ül egy ismeretlen hangszer elé. Úgy gondoltam, hogy a videó attól lesz tökéletes, ha mentes attól, hogy mindenre felkészülve tökéletesre csináljuk. Ha megnézed pl. a neten van olyan videó róla ahol a dongó jobban egyben van (akusztikus zongorán, mi máson, hiszen azon gyakorol, nem játszik szintiken vagy digizongikon). Az MP-20 pedig egy gyakorló zongora, és ott hallod is hogy mennyire rendben van a játék. 

 

A másik: az ízlés részen átlépve egyértelműen a Kurzweil zongorája technikailag a legjobb felvétel. Ha valakinek rendes monitor hangfalai vannak, ezt kénytelen hallani, ha nem, akkor mérjen rája. Nézze meg a fázisokat, nézze meg a frekvenciák kontúrjait, oszt vonja le belőle a következtetést.

 

A másik az ízlés...pl. most jött ki egy döbbenetes upright a Nordokhoz:

 

 

Ezt nem tudom elképzelni, hogy a szóló zongorálásokon kívül zenei kontexusban vérverejték nélkül fel lehetne használni, totális defókuszált hang, de mégis....az embernek elakad a lélegzete ha kipróbálja, annyira inspirál.

Link to comment
Share on other sites

Az alábbiakat egy (jó minőségű, Beyer DT-990-es) füles alapján írom:

- A Yamaha egyértelműen műanyag, a legrosszabb a négy közül. (Önmagában nem rossz, ha egyedül ezt hallja az ember, úgy érti, semmi komoly baj nincs.)

- A Korg már ravaszabb, mert egészen "igazi zongorás" volt, de amint megszólalt a Kurzweil és a Nord, hallható volt, hogy azok valahogy természetesebbek. Nem tudom máshogy megfogalmazni, csak úgy, hogy a Korg esetén egsézen jó zongora haongokat hallottunk, a Nord és a Kurz viszont megmutatta a zongra testét is. Tehát "hangélményben" ott volt a "hangok körül a majd' 1 tonnás zongora" is)

A Nord hangja egyértelműen "készen van", a Kurzhoz képest komplettebb, egészebb, "teljes zongorásabb" a hangzás. A Kurz kicsit nyersebb, szárazabb, mintha tudatosan arra törekednének, hogy majd a hangmérnök "felpolírozza" a "nyers" zongorahangot a felvétel után.

Ha csak és kizárólag a hallott zongora alapján kellene dönteni, és zömmel akusztikus zongorára lenne szükség, akkor színpadra egyértelműen a Nordot vinném, stúdióba talán a Kurzweilt. (De lehet, hogy egy alaposabb személyes tapasztalat felülírná ezt.)

A fender hangok esetében a Kurz kicsit "vékonyka", a Korg és a Nord dögösebb, szaftosabb. A Yamaha itt is kicsit PVC-nek tűnik.

Szimfonikusoknál - szerintem - egyértelműen a Kurzweil a nyerő, a Nord kicsit (nagyon kicsit) mesterkéltebbnek tűnik.

A Korg és a Yamaha sokkal inkább "szinti string"-ként szól.

A Hammond esetén nehezen tudnék dönteni a Nord éa a Kurz között, bár az is igaz, hogy a Kurz hammondját "ismerősként" hallgattam, de nem zokognék, ha a Nordéért odaadnám. A Nord talán mintha közelebb állna a "gyári felvételeken" hallható Hammondokhoz. Úgy sejtem, hogy John Lord a Nordot választaná, ha le kellene cserélnie az igazi Hammondot. ;)

Link to comment
Share on other sites

A fiatalságról meg annyit: ebben a korban még felesleges "bonyolult, mély" érzelmeket elvárni. Mivel a srác roppant tehetséges, ezért mire "odaér", hogy "felnőttes érzelemvilága" lesz, legalább nem kell az "eszközhasználatra" koncentrálnia, elmerülhet abban, hogyan "formálja meg" a darabot.

Olyan ez, mint a vezetés. Ha az ember fiatalon megszerzi a "gépkezelői rutint", akkor "felnőttként" (30-40-50 évesen) már tud az út szépségére figyelni, nem azt kell kontrollálni, mikor melyik pedált kell megnyomni, melyik gombot tekerni...

Amikor majd húszegynéhány éves lesz a srác, és megjönnek a "chopini / liszti / beethoveni" érzelemviharok, ott lesz a "kezében és az agyában" minden technikai tudás, hogy csak a "viharral, tobzódással/ érzelmi tombolással" kelljen törödnie.

Link to comment
Share on other sites

Lehet kicsit offos a tema, de nem tervezel egy "nagyok osszecsapasa" reszt ugy, mint a kicsik osszecsapasa? Erdekelne par velemeny foleg osszehasonlitas... Moog Voyager, Nord State 2 stb stb.. vagy volt mar ilyen, csak lemaradtam rola? Akkor bocsi.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...