Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Milyen keverőt vegyek?


attilas90b

Kérdés

Sziasztok!

Éppen keverő vásárlás előtt állok és a választásban kérném a segítségeteket. Otthoni felvételekhez, valamint 2 hangszer egyidejű használatára kellene az eszköz és persze nem hátrány, ha színpadon is lehetne használni. A következő típusokat nézegettem:

Yamaha MG102C

Behringer XENYX Q1204 USB

Alesis MultiMix 8 USB

Válaszaitokat előre is köszönöm.

Üdv. Attila

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 61
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Sziasztok!

Átolvastam a korábbi hozzászólásokat, de ha nem haragszotok, bedobnám a közösbe, mert egy kérdés sosem árt: Otthoni használatra keresek analóg keverő pultot, kifejezetten élő szintitekergetéshez. Többnyire azért analógot, mert a Nord kivételével analóg szintiket hajtok.

Számos külső effekt pedált használok, de van egy-kettő olyan effektem, amit szeretnék send módban használni. Úgy 4-5 hangszer + dobgép ülne a keverőn, de a nord kapásból négy csatornánk jön, szóval klassz lenne, ha 12 sáv legalább rendelkezésre állna.

Van egy külön nyolcsávos Pro40-es Saffire-om, ami tudom, nem egy nagy minőség, de ha rögzíteni kell, nekem megteszi. A keverő inkább csak ahhoz kellene, hogy amikor élőzöm, bele tudjak gyorsan nyúlni a hangképbe (effektekbe is) mindenféle billentyűzet/egér nélkül, magyarán kihagyni a számítógépet a láncból és csak vasazni.

Tudtok erre valamit ajánlani 200e Ft alatt vagy amit én keresek, az jóval ezen ársáv felett lenne? Illetve nem zárkózom el a használttól sem, de nyilván klassz volna egy új cucc.

Előre is hálásan köszönök szépen minden választ!

Link to comment
Share on other sites

2 órája írta Blank:

Van egy külön nyolcsávos Pro40-es Saffire-om

Az általad említett ársávban bármilyen keverő rosszabb választás, mintha a Saffire-t használnád keverőnek (pl midi kontrollerrel vezérelve daw-ból)

Semmi értelme csak azért analóg keverőt venni, mert analóg, ha amúgy szar. Inkább valami digi/kombó megoldás pl. Presonus, ami hangkártyaként is működik.

Link to comment
Share on other sites

2 órája írta Blank:

Sziasztok!

Átolvastam a korábbi hozzászólásokat, de ha nem haragszotok, bedobnám a közösbe, mert egy kérdés sosem árt: Otthoni használatra keresek analóg keverő pultot, kifejezetten élő szintitekergetéshez. Többnyire azért analógot, mert a Nord kivételével analóg szintiket hajtok.

Számos külső effekt pedált használok, de van egy-kettő olyan effektem, amit szeretnék send módban használni. Úgy 4-5 hangszer + dobgép ülne a keverőn, de a nord kapásból négy csatornánk jön, szóval klassz lenne, ha 12 sáv legalább rendelkezésre állna.

Van egy külön nyolcsávos Pro40-es Saffire-om, ami tudom, nem egy nagy minőség, de ha rögzíteni kell, nekem megteszi. A keverő inkább csak ahhoz kellene, hogy amikor élőzöm, bele tudjak gyorsan nyúlni a hangképbe (effektekbe is) mindenféle billentyűzet/egér nélkül, magyarán kihagyni a számítógépet a láncból és csak vasazni.

Tudtok erre valamit ajánlani 200e Ft alatt vagy amit én keresek, az jóval ezen ársáv felett lenne? Illetve nem zárkózom el a használttól sem, de nyilván klassz volna egy új cucc.

Előre is hálásan köszönök szépen minden választ!

Nekem kicsit más a véleményem :)

Mivel esetedben vonal szintű jelek kevergetéséről van szó, az amúgy igen fontos mikrofon előfokok minősége lényegtelen. Valszeg nem fogsz sebészi pontosságú EQ bűvészkedést sem végezni élőzés közben, tehát az sem olyan fontos.

Profik is gyakran használnak olcsó (eldobható) keverőt ilyen célra. Persze nekik más az olcsó, de még Behringerek is feltűnnek gyakran live setupokban.

Válassz olyat aminek van elég bemenete és az effektek miatt minél több aux (bár nem tudom mennyire bonyolult a cuccod), de amúgy szerintem bármelyik gyártó olcsóbb szériája megfelel a célra. Persze kerettől függően nyugodtan választhatsz valami tartósabb darabot.

 

Link to comment
Share on other sites

Én liveozáshoz a mai napig egy vintage Fostex model 280, kazis keverőz használok ami kva jó! Nem számított régen se top kategóriának, viszont akkor még más volt a consumer kategória minősége is. 2 aux, 4 full sáv eq-val, parametrikus középpel + 4 'sima' sav, 2 füles kimenet, main+monitor kimenet. Plusz grátisz a 4 komplex sávon a trim ami zseniálisan disznó analóg overdrive/torzítóként működik és vehető az anyag kazira :)

 

Link to comment
Share on other sites

3 órája írta axon.dust:

Az általad említett ársávban bármilyen keverő rosszabb választás, mintha a Saffire-t használnád keverőnek (pl midi kontrollerrel vezérelve daw-ból)

Semmi értelme csak azért analóg keverőt venni, mert analóg, ha amúgy szar. Inkább valami digi/kombó megoldás pl. Presonus, ami hangkártyaként is működik.

Csak sajna a hangkártyához kell a PC is, én meg pont azt szeretném kihagyni a körből. Plusz ugye a Saffire-on nem tudok sávokat hw fx-re küldeni. :(

Link to comment
Share on other sites

3 órája írta mohawk:

Nekem kicsit más a véleményem :)

Mivel esetedben vonal szintű jelek kevergetéséről van szó, az amúgy igen fontos mikrofon előfokok minősége lényegtelen. Valszeg nem fogsz sebészi pontosságú EQ bűvészkedést sem végezni élőzés közben, tehát az sem olyan fontos.

Profik is gyakran használnak olcsó (eldobható) keverőt ilyen célra. Persze nekik más az olcsó, de még Behringerek is feltűnnek gyakran live setupokban.

Válassz olyat aminek van elég bemenete és az effektek miatt minél több aux (bár nem tudom mennyire bonyolult a cuccod), de amúgy szerintem bármelyik gyártó olcsóbb szériája megfelel a célra. Persze kerettől függően nyugodtan választhatsz valami tartósabb darabot.

 

Okés, köszönöm az infókat! :) Gyártókból esetleg van olyan, amit érdemes kerülni vagy preferálni?

Link to comment
Share on other sites

3 órája írta Blank:

Okés, köszönöm az infókat! :) Gyártókból esetleg van olyan, amit érdemes kerülni vagy preferálni?

Mackie, Soundraft, A&H, Yamaha simán jók. Szerintem Behringer is mehet, rengeteg boldog felhasználója van....tudom tudom, boldogtalan is. Nagyban függ attól is, hogy bánsz vele. Nekem is van valahol egy xenyx-em, kutya baja....asszem :D De ha arra készülsz, hogy ütöd-vágod, akkor szerintem legyen mondjuk mackie vlz, vagy a fentebb említett soundcraft signature

Aztán persze van rengeteg "no-name" cucc is, amik akár jók is lehetnek...azoknak utána kell olvasni picit.

Link to comment
Share on other sites

Kicsi eltérés látszik az újabb VLZ3 és a régebbi VLZ2 között. Természetesen azúj javára. Első sorban headroom nagyobb, de - szerintem - ez inkább jelképes változás. A Mackie keverők nagyon jók élőzni. Stúdióra én nem használnám, mert azért van egy kis zaja és az előfokok sem annyira jók.

Link to comment
Share on other sites

14 órája írta mohawk:

Mackie, Soundraft, A&H, Yamaha simán jók. Szerintem Behringer is mehet, rengeteg boldog felhasználója van....tudom tudom, boldogtalan is. Nagyban függ attól is, hogy bánsz vele. Nekem is van valahol egy xenyx-em, kutya baja....asszem :D De ha arra készülsz, hogy ütöd-vágod, akkor szerintem legyen mondjuk mackie vlz, vagy a fentebb említett soundcraft signature

Aztán persze van rengeteg "no-name" cucc is, amik akár jók is lehetnek...azoknak utána kell olvasni picit.

Kényszeresen vigyázok a cuccaimra, szóval nem vagyok az a csapkodós/taposós típus. :) És mivel többnyire ugyanazon hangszerekkel játszom, a keverőt sem fogom túl gyakran molesztálni. :)

Köszönöm szépen az infókat, sokat segítettetek! :)

Link to comment
Share on other sites

2 órája írta robert777:

QSC TM30 vs Behringer x32 vs Soundcraft SI Impact 

Pro/kontra..stb.. ?

QSC TM30: nincs fader, nem menthetőek a gainek, gyakorlatilag ha szolgáltatni akarnál vele maximálisan riderképtelen. Ha fixen kell zenekar mellé akkor lehet alternatíva, de inkább nem (megéri azt az árkülönbséget az X32 faderje)

X32: Használható, sok futkozik belőle, azon megy klubban a The Biebers, a Kállay Saunders Band, a Brains, az Irie Maffia, nagyobb bulikon meg berakják monitorba. A zengetői hulladékok (ezen a ponton sokkal rosszabb mint az M32), de sokszor sokkal többet tud érni hogy egy kész, beállt pulttal mész valahova oda, mint amennyivel esetleg rosszabbul szól mint a helyi pult. Jó az iPad applikáció is, sok mindenhez hozzáférni, és van Androidra is app.

Si Impact: Sokkal jobb előfokokkal rendelkezik, mint a Si Expression, az effektjei kategóriájában talán a legkorrektebbek (Lexicon), klub és zenekari környezetbe jól használható. Gyengéje az iPad applikáció, mivel nem férsz hozzá az effektekhez, nem tudsz tap-olni vagy mute groupokat használni.

Link to comment
Share on other sites

11 órája írta rootkiller:

QSC TM30: nincs fader, nem menthetőek a gainek, gyakorlatilag ha szolgáltatni akarnál vele maximálisan riderképtelen. Ha fixen kell zenekar mellé akkor lehet alternatíva, de inkább nem (megéri azt az árkülönbséget az X32 faderje)

X32: Használható, sok futkozik belőle, azon megy klubban a The Biebers, a Kállay Saunders Band, a Brains, az Irie Maffia, nagyobb bulikon meg berakják monitorba. A zengetői hulladékok (ezen a ponton sokkal rosszabb mint az M32), de sokszor sokkal többet tud érni hogy egy kész, beállt pulttal mész valahova oda, mint amennyivel esetleg rosszabbul szól mint a helyi pult. Jó az iPad applikáció is, sok mindenhez hozzáférni, és van Androidra is app.

Si Impact: Sokkal jobb előfokokkal rendelkezik, mint a Si Expression, az effektjei kategóriájában talán a legkorrektebbek (Lexicon), klub és zenekari környezetbe jól használható. Gyengéje az iPad applikáció, mivel nem férsz hozzá az effektekhez, nem tudsz tap-olni vagy mute groupokat használni.

Gyakorlatilag mindegyik riderképtelen :)

Jó lenne tudni, mire kell, aztán lehet agyalni.

Link to comment
Share on other sites

1 perce írta rootkiller:

Klubba se az X32 se az SI Impact nem az. Mi Impact-al toljuk már két éve, elötte Expression volt, és még nem maradt el buli ebből adódóan.

Szerintem is tök jó kis cuccok ezek, de egyik sem "mutat jól"

Amúgy meg tudni kéne, hogy mire szeretné robert777 használni, akkor könnyebb lenne válaszolni

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2017. 07. 24. at 10:46 írta mohawk:

Szerintem is tök jó kis cuccok ezek, de egyik sem "mutat jól"

Amúgy meg tudni kéne, hogy mire szeretné robert777 használni, akkor könnyebb lenne válaszolni

Fix helyre kell. Ritka, hogy egy este több zenekar lenne.

Csatorna számban mind in-out aux-ra ezek elegek.

Árban természetesen a qsc jelenleg a legkedvezőbb és tudásra is elegendő. Personal monitor funkció jó ha van. De azt mind a három tudja.

A fader annyira nem számít, főleg hogy az x32 ről ebben a tekintetben sok rossz tapasztalatot hallottam.

Hozzátartozik, hogy kicsit a qsc tm30 felé húzok. Próbálta valaki már köztetek? Tesztben - élőben - valahogy?

A kisebb qsc tm16 nagyon tetszett. Egyszerű kis pult... tm30 is hasonlónak tűnik.

Link to comment
Share on other sites

Helló-Belló... :)

 

Most, hogy közeledik az ünnepi kaki, gondoltam, hogy meglepem magam valami fain kis kütyüvel, amit a családban csak én értékelek. :D Komolyra fordítva a szót, szeretném fejleszteni az eszközparkomat, hogy végre teljesen kilépjek a "Mix in the box" kategóriából. Szóval gondolkodom valamiféle keverőn, vagyis pontosabban valamilyen eszközö(kö)n, amellyel tudnék vastagítani a hangzásomon. Ebben kérném a segítségeteket! :) Elöljáróban annyit érdemes talán megemlítenem, hogy C5-tel dolgozom, és sok DSP effektet használok a TC Electronic-től. Illetve van néhány szintetizátorom analóg, és virtuál analóg, amiket most nem sorolnék fel. Zenei repertoárom a zúzós trance-től egészen a nagy zenekari klasszikus zenéig terjed. A downmixet/mastert főként szoftokkal (Waves, SPL, Izotope, etc.) oldom meg, és nagy problémám, hogy elektronikus zenében kicsit alulmaradok a loudness-war-ban, hiába kúrom el rohadtul a dinamikát minden sávon, egyszerűen a szoftokkal nem tudom elérni azt a szintet, amire vágyom, de cserébe az élő hangszeres, avagy klasszikus zenéimből hiányzik a meleg, telt analóg hangzás. :DNincs különösebb bajom a C5-tel, de rockot, metalt, klasszikust, egyszerűen nem tudok vele igényesen lekeverni, mert mindig "műanyag" érzete marad a végterméknek. Szóval azt hiszem, hogy tipikus problémáim vannak. Mivel lehetne ezen javítani? Plusz nehezítés, hogy az UAD nem jöhet szóba...

 

Ezeken a keverőkön gondolkoztam. Nincs előzés, csak stúdiómunka és a hangsúly a downmix/mastering teendőkön van, nem a felvételen. A DAW-ból küldeném ki a sávokat, hogy a vason összegezzem, effektezzem, és belőjem a dinamikát,stb. Illetve a szintik értelemszerűen a keverőn keresztül érkeznének be a cubase-be.

  • Mackie ProFX 22, 
  • Tascam-DM3200,
  • Soundcraft MFXi 20,
  • Presonus StudioLive 24.4.2,
  • Focusrite Control 2802

Illetve gondolkoztam még a Tascam Portastudiók valamelyikén, de megmondom őszintén, hogy nem igazán tudom eldönteni arról a cuccról, hogy egy svájci bicska, vagy a használhatatlan eszközök halmaza? Szóval az első kérdés, hogy jó irányba megyek-e el, ha keverőben gondolkozom, vagy sem... Ha nem, akkor eszközben gondolkozzak? ...és az örök klasszikus kérdés? Analóg Vs. Digit? :D

 

Előre is köszönöm a segítséget! :D Ja... és bocsi a szószátyárságért!

Link to comment
Share on other sites

Ha minőségit akarsz, akkor vagy egy Dynacordot, vagy egy Allen&Hetah Wizard keverőt javaslok! 

A Mackieről jókat nem hallottam! A Soundcraft nem rossz, de nekem a túl nyers, lineáris hangzása nagyon nem jött be. 

A digitális keverőt meg még nem adják olyan olcsón sajnos! 

Link to comment
Share on other sites

Ha minőségit akarsz, akkor vagy egy Dynacordot, vagy egy Allen&Hetah Wizard keverőt javaslok! 

A Mackieről jókat nem hallottam! A Soundcraft nem rossz, de nekem a túl nyers, lineáris hangzása nagyon nem jött be. 

A digitális keverőt meg még nem adják olyan olcsón sajnos! 

Először is köszönöm a gyors választ! Valóban nem adják olcsón a digitális keverőket (habár külföldi site-okon jelentősen olcsóbbak), de megéri költeni rá, vagy egy idő után úgy is kifogod dobni a digit kompikat, meg EQ-kat, mert a végállomás az analóg világ, vagy verseny képes mondjuk egy Tascam-DM3200 effektparkja a vele egy kategóriába eső analóg társaival?

Link to comment
Share on other sites

Szerintem kár azzal áltatni magad, hogy ezen keverők bármelyike az öledbe hullajtja majd az áhított meleg, analóg hangzást.

Ezek szerintem nem azt a kategóriát képviselik, amik bármi hasznosat hozzátehetnének a mixedhez.

Mellesleg lehet nagyon jó mixeket készíteni ITB, csak meg kell tanulni....én is csak tanulom, úgyhogy nem is pofázok többet :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...