Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Milyen keverőt vegyek?


attilas90b

Kérdés

Sziasztok!

Éppen keverő vásárlás előtt állok és a választásban kérném a segítségeteket. Otthoni felvételekhez, valamint 2 hangszer egyidejű használatára kellene az eszköz és persze nem hátrány, ha színpadon is lehetne használni. A következő típusokat nézegettem:

Yamaha MG102C

Behringer XENYX Q1204 USB

Alesis MultiMix 8 USB

Válaszaitokat előre is köszönöm.

Üdv. Attila

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 61
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

11 perccel ezelőtt írta robert777:

Köszönöm a hozzászólást.

Valamiért nekem bejön a TM30 meg eleve a QSC és ez tényleg szubjektív dolog.

Fader jó ha van, de nem úgy hogy ki tudja mikor lesz használhatatlan. Ez főleg a behringerre érvényes, a soundcraft faderekről nem igazán hallottam vagy olvastam tapasztalatot.

Persze nem azt várom, hogy valaki győzzön meg a saját igazamról, hogy majd milyen jó is lesz a QSC, de úgy látom tényleg kevés tapasztalat van a TM30-ról, még neten is nehezebb találni.

A behringertől valamiért "félek". Nem mai darab a digitális világban. Nem tudom foglalkoznak e vele még (frissítés, stb), vagy jön e valami újabb? 

 

Ha a QSC szimpatikus, azt kell venni, különben nem leszel boldog. Nekem is van ilyen becsípődésem :)

 

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2017. 07. 24. at 10:46 írta mohawk:

Szerintem is tök jó kis cuccok ezek, de egyik sem "mutat jól"

Amúgy meg tudni kéne, hogy mire szeretné robert777 használni, akkor könnyebb lenne válaszolni

Fix helyre kell. Ritka, hogy egy este több zenekar lenne.

Csatorna számban mind in-out aux-ra ezek elegek.

Árban természetesen a qsc jelenleg a legkedvezőbb és tudásra is elegendő. Personal monitor funkció jó ha van. De azt mind a három tudja.

A fader annyira nem számít, főleg hogy az x32 ről ebben a tekintetben sok rossz tapasztalatot hallottam.

Hozzátartozik, hogy kicsit a qsc tm30 felé húzok. Próbálta valaki már köztetek? Tesztben - élőben - valahogy?

A kisebb qsc tm16 nagyon tetszett. Egyszerű kis pult... tm30 is hasonlónak tűnik.

Link to comment
Share on other sites

39 perccel ezelőtt írta mohawk:

Nincs tapasztalatom a tm30-cal, de nem olvastam semmi rosszat róla...mint ahogy semmi kiemelkedően jót sem :) 

Ha nem kell a fader, akkor én valami rack-es megoldásban gondolkodnék, amit oda lehet hajítani a színpad sarkába, aztán a bárpultnál könyökölve tablettel birizgálni, kőbányaival a kézben. Nekem ez a nincs fader, de van beépített touch screen, teljesen értelmetlennek tűnik...de ez persze szubjektív.

x32 rack, vagy x32 core + stage box, vagy ha kevesebb csati is elég, akkor ott az air sorozat.. ha picivel jobb előfokokat akarsz, a midas-nál ott az mr18,

Nem beszélve egyéb márkákről, A&H, Mackie, Soundcraft...mindennek van már ilyen megoldása, és ebben a mezőnyben nem lesz baromi nagy minőségbeli különbség.

Ezekből (majdnem) 2-3-at vehetsz egy TM30 árából, és semmi nagy extrát nem kapsz a TM30-től. A beépített touch screen meg nem ér annyit szerintem :)

 

 

Köszönöm a hozzászólást.

Valamiért nekem bejön a TM30 meg eleve a QSC és ez tényleg szubjektív dolog.

Fader jó ha van, de nem úgy hogy ki tudja mikor lesz használhatatlan. Ez főleg a behringerre érvényes, a soundcraft faderekről nem igazán hallottam vagy olvastam tapasztalatot.

Persze nem azt várom, hogy valaki győzzön meg a saját igazamról, hogy majd milyen jó is lesz a QSC, de úgy látom tényleg kevés tapasztalat van a TM30-ról, még neten is nehezebb találni.

A behringertől valamiért "félek". Nem mai darab a digitális világban. Nem tudom foglalkoznak e vele még (frissítés, stb), vagy jön e valami újabb? 

 

Link to comment
Share on other sites

2 órája írta Blank:

Sziasztok!

Átolvastam a korábbi hozzászólásokat, de ha nem haragszotok, bedobnám a közösbe, mert egy kérdés sosem árt: Otthoni használatra keresek analóg keverő pultot, kifejezetten élő szintitekergetéshez. Többnyire azért analógot, mert a Nord kivételével analóg szintiket hajtok.

Számos külső effekt pedált használok, de van egy-kettő olyan effektem, amit szeretnék send módban használni. Úgy 4-5 hangszer + dobgép ülne a keverőn, de a nord kapásból négy csatornánk jön, szóval klassz lenne, ha 12 sáv legalább rendelkezésre állna.

Van egy külön nyolcsávos Pro40-es Saffire-om, ami tudom, nem egy nagy minőség, de ha rögzíteni kell, nekem megteszi. A keverő inkább csak ahhoz kellene, hogy amikor élőzöm, bele tudjak gyorsan nyúlni a hangképbe (effektekbe is) mindenféle billentyűzet/egér nélkül, magyarán kihagyni a számítógépet a láncból és csak vasazni.

Tudtok erre valamit ajánlani 200e Ft alatt vagy amit én keresek, az jóval ezen ársáv felett lenne? Illetve nem zárkózom el a használttól sem, de nyilván klassz volna egy új cucc.

Előre is hálásan köszönök szépen minden választ!

Nekem kicsit más a véleményem :)

Mivel esetedben vonal szintű jelek kevergetéséről van szó, az amúgy igen fontos mikrofon előfokok minősége lényegtelen. Valszeg nem fogsz sebészi pontosságú EQ bűvészkedést sem végezni élőzés közben, tehát az sem olyan fontos.

Profik is gyakran használnak olcsó (eldobható) keverőt ilyen célra. Persze nekik más az olcsó, de még Behringerek is feltűnnek gyakran live setupokban.

Válassz olyat aminek van elég bemenete és az effektek miatt minél több aux (bár nem tudom mennyire bonyolult a cuccod), de amúgy szerintem bármelyik gyártó olcsóbb szériája megfelel a célra. Persze kerettől függően nyugodtan választhatsz valami tartósabb darabot.

 

Link to comment
Share on other sites

Én liveozáshoz a mai napig egy vintage Fostex model 280, kazis keverőz használok ami kva jó! Nem számított régen se top kategóriának, viszont akkor még más volt a consumer kategória minősége is. 2 aux, 4 full sáv eq-val, parametrikus középpel + 4 'sima' sav, 2 füles kimenet, main+monitor kimenet. Plusz grátisz a 4 komplex sávon a trim ami zseniálisan disznó analóg overdrive/torzítóként működik és vehető az anyag kazira :)

 

Link to comment
Share on other sites

3 órája írta axon.dust:

Az általad említett ársávban bármilyen keverő rosszabb választás, mintha a Saffire-t használnád keverőnek (pl midi kontrollerrel vezérelve daw-ból)

Semmi értelme csak azért analóg keverőt venni, mert analóg, ha amúgy szar. Inkább valami digi/kombó megoldás pl. Presonus, ami hangkártyaként is működik.

Csak sajna a hangkártyához kell a PC is, én meg pont azt szeretném kihagyni a körből. Plusz ugye a Saffire-on nem tudok sávokat hw fx-re küldeni. :(

Link to comment
Share on other sites

3 órája írta mohawk:

Nekem kicsit más a véleményem :)

Mivel esetedben vonal szintű jelek kevergetéséről van szó, az amúgy igen fontos mikrofon előfokok minősége lényegtelen. Valszeg nem fogsz sebészi pontosságú EQ bűvészkedést sem végezni élőzés közben, tehát az sem olyan fontos.

Profik is gyakran használnak olcsó (eldobható) keverőt ilyen célra. Persze nekik más az olcsó, de még Behringerek is feltűnnek gyakran live setupokban.

Válassz olyat aminek van elég bemenete és az effektek miatt minél több aux (bár nem tudom mennyire bonyolult a cuccod), de amúgy szerintem bármelyik gyártó olcsóbb szériája megfelel a célra. Persze kerettől függően nyugodtan választhatsz valami tartósabb darabot.

 

Okés, köszönöm az infókat! :) Gyártókból esetleg van olyan, amit érdemes kerülni vagy preferálni?

Link to comment
Share on other sites

3 órája írta Blank:

Okés, köszönöm az infókat! :) Gyártókból esetleg van olyan, amit érdemes kerülni vagy preferálni?

Mackie, Soundraft, A&H, Yamaha simán jók. Szerintem Behringer is mehet, rengeteg boldog felhasználója van....tudom tudom, boldogtalan is. Nagyban függ attól is, hogy bánsz vele. Nekem is van valahol egy xenyx-em, kutya baja....asszem :D De ha arra készülsz, hogy ütöd-vágod, akkor szerintem legyen mondjuk mackie vlz, vagy a fentebb említett soundcraft signature

Aztán persze van rengeteg "no-name" cucc is, amik akár jók is lehetnek...azoknak utána kell olvasni picit.

Link to comment
Share on other sites

14 órája írta mohawk:

Mackie, Soundraft, A&H, Yamaha simán jók. Szerintem Behringer is mehet, rengeteg boldog felhasználója van....tudom tudom, boldogtalan is. Nagyban függ attól is, hogy bánsz vele. Nekem is van valahol egy xenyx-em, kutya baja....asszem :D De ha arra készülsz, hogy ütöd-vágod, akkor szerintem legyen mondjuk mackie vlz, vagy a fentebb említett soundcraft signature

Aztán persze van rengeteg "no-name" cucc is, amik akár jók is lehetnek...azoknak utána kell olvasni picit.

Kényszeresen vigyázok a cuccaimra, szóval nem vagyok az a csapkodós/taposós típus. :) És mivel többnyire ugyanazon hangszerekkel játszom, a keverőt sem fogom túl gyakran molesztálni. :)

Köszönöm szépen az infókat, sokat segítettetek! :)

Link to comment
Share on other sites

2 órája írta Blank:

Van egy külön nyolcsávos Pro40-es Saffire-om

Az általad említett ársávban bármilyen keverő rosszabb választás, mintha a Saffire-t használnád keverőnek (pl midi kontrollerrel vezérelve daw-ból)

Semmi értelme csak azért analóg keverőt venni, mert analóg, ha amúgy szar. Inkább valami digi/kombó megoldás pl. Presonus, ami hangkártyaként is működik.

Link to comment
Share on other sites

1 perce írta rootkiller:

Klubba se az X32 se az SI Impact nem az. Mi Impact-al toljuk már két éve, elötte Expression volt, és még nem maradt el buli ebből adódóan.

Szerintem is tök jó kis cuccok ezek, de egyik sem "mutat jól"

Amúgy meg tudni kéne, hogy mire szeretné robert777 használni, akkor könnyebb lenne válaszolni

Link to comment
Share on other sites

11 órája írta rootkiller:

QSC TM30: nincs fader, nem menthetőek a gainek, gyakorlatilag ha szolgáltatni akarnál vele maximálisan riderképtelen. Ha fixen kell zenekar mellé akkor lehet alternatíva, de inkább nem (megéri azt az árkülönbséget az X32 faderje)

X32: Használható, sok futkozik belőle, azon megy klubban a The Biebers, a Kállay Saunders Band, a Brains, az Irie Maffia, nagyobb bulikon meg berakják monitorba. A zengetői hulladékok (ezen a ponton sokkal rosszabb mint az M32), de sokszor sokkal többet tud érni hogy egy kész, beállt pulttal mész valahova oda, mint amennyivel esetleg rosszabbul szól mint a helyi pult. Jó az iPad applikáció is, sok mindenhez hozzáférni, és van Androidra is app.

Si Impact: Sokkal jobb előfokokkal rendelkezik, mint a Si Expression, az effektjei kategóriájában talán a legkorrektebbek (Lexicon), klub és zenekari környezetbe jól használható. Gyengéje az iPad applikáció, mivel nem férsz hozzá az effektekhez, nem tudsz tap-olni vagy mute groupokat használni.

Gyakorlatilag mindegyik riderképtelen :)

Jó lenne tudni, mire kell, aztán lehet agyalni.

Link to comment
Share on other sites

2 órája írta robert777:

QSC TM30 vs Behringer x32 vs Soundcraft SI Impact 

Pro/kontra..stb.. ?

QSC TM30: nincs fader, nem menthetőek a gainek, gyakorlatilag ha szolgáltatni akarnál vele maximálisan riderképtelen. Ha fixen kell zenekar mellé akkor lehet alternatíva, de inkább nem (megéri azt az árkülönbséget az X32 faderje)

X32: Használható, sok futkozik belőle, azon megy klubban a The Biebers, a Kállay Saunders Band, a Brains, az Irie Maffia, nagyobb bulikon meg berakják monitorba. A zengetői hulladékok (ezen a ponton sokkal rosszabb mint az M32), de sokszor sokkal többet tud érni hogy egy kész, beállt pulttal mész valahova oda, mint amennyivel esetleg rosszabbul szól mint a helyi pult. Jó az iPad applikáció is, sok mindenhez hozzáférni, és van Androidra is app.

Si Impact: Sokkal jobb előfokokkal rendelkezik, mint a Si Expression, az effektjei kategóriájában talán a legkorrektebbek (Lexicon), klub és zenekari környezetbe jól használható. Gyengéje az iPad applikáció, mivel nem férsz hozzá az effektekhez, nem tudsz tap-olni vagy mute groupokat használni.

Link to comment
Share on other sites

 

Az UAD-ot összehasonlítanám ezzel a LEXICON MPX1-el technikai felhasználhatóság szempontjából.

Az UAD-ot, ha jól sejtem a számítógépen egy időben sok audio sáv effektezésére lehet használni, tehát keverésnél egyszerre realtime hallod, hogy a sávok hogyan reagálnak az UAD effektjeire.

 

Ezzel szemben a Lexikon az mit tud, mert én nem ismerem, de ha jól látom akkor van rajta 2 mono bemenet és kész. Gondolom akkor ezzel egy időben csak két mono sávot tudsz effektezni. Viszont akkor nem értem, hogy te itt mire ajánlod, mert egy sok sávos audio anyagnál ez nem elég semmire, vagy csak masterként tennéd rá?

.............................................................................................................................................................................................................................................

 

Általában nem az egyes csatornákra akasztod a reverbet, hanem egy auxra, majd erre küldheted azoknak a csatiknak a jelét, amelyiken reverbet szeretnél. Ha kell mondjuk egy hosszú, egy közepes meg egy rövid reverb a mixben, akkor három reverbed lesz három auxon és ezekre minden csatibol annyit küldhetsz amennyi kell.... Tehát minden csatornádon lehet a három reverbből amennyi kell, de csak három eszközt használsz.

Természetesen tehetsz külön az egyes csatikra is, ha a helyzet úgy kívánja :) De a sok különböző reverb nem tesz jót egy mixnek szerény tapasztalataim szerint.

Bocs, nem tudom szakszerűbben megfogalmazni :)

Link to comment
Share on other sites

 

Két megjegyzéseddel kapcsolatban kérdeznék. Sajnálom ha kicsit amatőr kérdések :)

 

.............................................................................................................................................................................................................................................

"Én egy Mackie Onyx 820i-t használok, pont amiatt, mert ez még elfogadható kompromissszum. A kisebb Soundcraftok, Yamaha MG depláne Dynacord nagyon hulladékok ahhoz képest. Az Allen & Heath-ek nem rosszak, de nem is jobbak a VLZ-nél, akkor viszont már Mackie a tartósság miatt.

Hogy ennél vennék-e jobb keverőt a stúdióba? Igen, ha lenne."

 

Konkrétan mire használod a Onyx 820i-t keverőt a stúdióban vagy mire használnád a VLZ-t? Felvételnél nyilván nem azon keresztül veszel fel :)

 

 

 

 

............................................................................................................................................................................................................................................

"A TC zengetők nem annyira nagy trúvájok, az UAD sem. De az UAD Plate-ek és a 224-es zengetői szerintem korrektek, nem érzem, hogy kellene mellé költeni egy egyértelműen középszerű TC zengetőre. Itt mondok sokkal okosabbat: 30-60k között ebayen tessék venni Lexicon MPX1-et vagy Kurzweil Rumourt használtan. Ahogy mondom. "

 

Az UAD-ot összehasonlítanám ezzel a LEXICON MPX1-el technikai felhasználhatóság szempontjából.

Az UAD-ot, ha jól sejtem a számítógépen egy időben sok audio sáv effektezésére lehet használni, tehát keverésnél egyszerre realtime hallod, hogy a sávok hogyan reagálnak az UAD effektjeire.

 

Ezzel szemben a Lexikon az mit tud, mert én nem ismerem, de ha jól látom akkor van rajta 2 mono bemenet és kész. Gondolom akkor ezzel egy időben csak két mono sávot tudsz effektezni. Viszont akkor nem értem, hogy te itt mire ajánlod, mert egy sok sávos audio anyagnál ez nem elég semmire, vagy csak masterként tennéd rá?

.............................................................................................................................................................................................................................................

 

 

Remélem nem kérdeztem túl nagy baromságokat :)

 

Link to comment
Share on other sites

"Volt TC System 6000 rendszerem is és a VSS3 zengető teljesen ugyanaz volt benne, mint a powercore-ban, csak nagyobb teljesítménnyel. "

Elhiszem neked. A forgalmazó amúgy már a Megaverbről is ezt hazudta, amikor megjelent a Powercore.

Pontosabban M5000-nek hazudta, mert akkor még nem volt 6000-es, de persze kamu volt az egész.

A közelében sem volt.

Azt is elhiszem, hogy pluginben nem találsz jobbat, én sem vagyok elégedett a pluginekkel zengető ügyben.

 

"...de a lexicon hangzás, amit a régi lemezekről ismerünk, nyomokban sincs meg bennük."

Nagy Lexicon alatt én általában a 480-at értem.

Az van leginkább a fülünkben a 80-as évekből.

A mostaniakat nem nagyon ismerem.

960-at hallottam, amikor megjelent.

Akkor nagyon tetszett, de dolgozni sosem dolgoztam rajta, így nem vágom, hogy milyen területeken jó, vagy sem.

A Quantec valóban tigris. :)

Link to comment
Share on other sites

Elhiszem, hogy szereted a VSS3-at, de a nagy Lexiconokat nem fogja pótolni, ha valahová Lexicon hang kell,

ebben biztos vagyok.

Nem szeretem annyira VSS3 zengetőt, de pluginben nem láttam még olyan jót. A Lexicon legnagyobb, új sorozatú zengetőiből több is van a rackban, de a lexicon hangzás, amit a régi lemezekről ismerünk, nyomokban sincs meg bennük. Van quantec yardstick is melletük, aminek szerintem nincs ellenfele.

Volt TC System 6000 rendszerem is és a VSS3 zengető teljesen ugyanaz volt benne, mint a powercore-ban, csak nagyobb teljesítménnyel. 

Link to comment
Share on other sites

Hát pont ez az, hogy a digitálisban tökéletes az összegzés, és én pont ezt a sterilitást kívánom száműzni bizonyos projektekben. Ahogy fentebb is írtam, hogy az analóg összegzőt rockosabb, és metál témák összerántására használnám, mert nekem ez adja meg azt a plusz karaktert, amit a digitál nem tud. Szóval itt abszolút egyetértünk! ;) A big label sound-dal kapcsolatban is oké, amit írsz. De hát  ennek komoly anyagi vonzata van, így a kérdés csak az, hogy low-budget lehetőségekkel van-e alternatíva az UAD-on kívül. A válasz: NINCS. Egy kérdés AD... Itt most jól kiveséztük, hogy nekem miért nincs szükségem keverőre, de az kifejezetten érdekelne, hogy nálad mi indokolja a VLZ-t?

 

 

CR3P, az analóg summing mixerek nem azok a mixerek. Tudod mik adják a karaktert a régi vintage pultokon? (Most az eq-kompresszort nem számítva). Főleg a mikrofon bemenetek és a vonali meghajtók, tehát a PREAMP. Az API pult azért szól úgy (pölö AC-DC), mert a bemeneten ott csücsül az 512c preamp. Olyat vehetsz te is! Kell a klasszik Neve sound? (Metallica, Foo Fighters, stb). Veszel 1081-et, 1073-at. Mindezt persze 550A-val, illetve a Neve EQ-kkal processzálod. Ott van az a karakter amit keresel.

 

Az összegző keverőben szerinted ebből mi van? :) A Neve 8816-ban például a főkimeneten. Az 5059-ben a SILK funkció és a végén a trafó. EQ, kompi felejtő.

 

Azért írtam azt, hogy torzíthatsz az összesítés előtt és után is! Használj vintage preampet, küldd túl. Használj rafinált effektpedálokat. Nehogy azt hidd, hogy a koszt kizárólag összegző keverővel lehet bevinni, már csak azért sem, mert a mai összegző keverők sterilebbek mint a vintage-ek. Ma ugyanis a pultok tervezésnél a transzparencia a cél. Persze lehet küldeni is őket, de nem ugyanaz.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...