Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0
attilas90b

Milyen keverőt vegyek?

Kérdés

Sziasztok!

Éppen keverő vásárlás előtt állok és a választásban kérném a segítségeteket. Otthoni felvételekhez, valamint 2 hangszer egyidejű használatára kellene az eszköz és persze nem hátrány, ha színpadon is lehetne használni. A következő típusokat nézegettem:

Yamaha MG102C

Behringer XENYX Q1204 USB

Alesis MultiMix 8 USB

Válaszaitokat előre is köszönöm.

Üdv. Attila

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

Summing mixer ügyben teljesen igaza van AD-nek. Inkább rendes monitort vegyetek előbb.

Amúgy érdekes módon mindig csak az vitázik a summing mixeren, akinek nincs. :)

Nekünk egy megváltás volt és amint lesz pénzem felbővítem 32 sávra.

Nyílván nagyon hasznos, ha értő kezekbe kerül, de egyből eszembe jutott két helyzet, amikor biztosan felesleges. Az egyik, mikor az ember mondjuk eleve egy neve pulton dolgozik, a másik, amikor az ember felteszi a kérdést, hogy mackie profx vagy presonus studiolive keverővel érje el a vastag analóg hangzást :)

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

"Nyílván nagyon hasznos, ha értő kezekbe kerül, de egyből eszembe jutott két helyzet, amikor biztosan felesleges. Az egyik, mikor az ember mondjuk eleve egy neve pulton dolgozik, a másik, amikor az ember felteszi a kérdést, hogy mackie profx vagy presonus studiolive keverővel érje el a vastag analóg hangzást :) "

 

Ezzel nem tudok vitába szállni, teljesen igazad van. :)

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

"De a summing mixer ügyében picit félreértettek. Nem azt mondom, hogy csodafegyver, ami azonnal kell, hanem azt hogy meglepet, hogy ennyire "elutasítóak" a szakma vele szemben..."

 

Biztosan nagy segítségedre lenne egy jó summing mixer is, csak a gatyád rámegy a konverterekkel együtt.

Kevesebb pénzből tudsz venni pl. egy profi monitort, ami viszont létszükséglet, ha komoly dolgokat akar összerakni az ember.

Erre gondolt szerintem AD.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Azzal viszont abszolút nem értek egyet, hogy mindegy hogy azt a bizonyos "analóg" hangot

a felvételnél, a keverésnél, vagy a masteringnél teszed bele. Nagyon nem mindegy

és egyik sem tudja pótolni a másikat, maximum csak részben.

 

Ugyanakkor persze erősen műfaj és feladatfüggő a dolog.

Van ami nem igényli az analóg mixert, van ami meg nagyon.

Film hangot pl. eszembe nem jutna analóg mixeren csinálni, metalt

meg eszembe nem jutna digitálban.

Nem lesz torzabb tőle a metal, meg ilyenek, hanem egyszerűen azon szól jól,

mert azt szoktuk meg az elmúlt 30-40 évben.

Szerkesztette Cserfalvi Töfi Zoltán

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Azzal viszont abszolút nem értek egyet, hogy mindegy hogy azt a bizonyos "analóg" hangot

a felvételnél, a keverésnél, vagy a masteringnél teszed bele. Nagyon nem mindegy

és egyik sem tudja pótolni a másikat, maximum csak részben.

 

Ugyanakkor persze erősen műfaj és feladatfüggő a dolog.

Van ami nem igényli az analóg mixert, van ami meg nagyon.

Film hangot pl. eszembe nem jutna analóg mixeren csinálni, metalt

meg eszembe nem jutna digitálban.

Nem lesz torzabb tőle a metal, meg ilyenek, hanem egyszerűen azon szól jól,

mert azt szoktuk meg az elmúlt 30-40 évben.

Én a komoly, kísérleti elektronikus zenét is csak analógon pulton szeretem.

Bűn lenne a moog PRODIGY, KORG MS-10, Roland SH-1000, stb. analóg szintiket digit pultra kötni!És én a számítógépet is kihagyom...MINDEN VAS!!! :D

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Teljesen igazad van.

Elektronikus zenékből is vannak tök igényes dolgok, amiket nagyon komoly cuccokon csinálnak.

Szoktam kapni keverésre néha olyan elektronikus dolgokat, ahol minden sáv vasakból jött

és hát össze sem lehet hasonlítani a szoftveres megfejtésekkel.

Ezeket kiküldve a Neve összegzőre, nagyon jó soundok hozhatók össze.

Egy nagy pulton meg persze még jobbak.

Szerkesztette Cserfalvi Töfi Zoltán

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Nyílván nagyon hasznos, ha értő kezekbe kerül, de egyből eszembe jutott két helyzet, amikor biztosan felesleges. Az egyik, mikor az ember mondjuk eleve egy neve pulton dolgozik, a másik, amikor az ember felteszi a kérdést, hogy mackie profx vagy presonus studiolive keverővel érje el a vastag analóg hangzást :)

Ejj, de mocsok vagy! :D Ámde én nem ettől vártam a vastag analóg hangzást, de jó kis alternatívának tünt az UAD mellett egy pult beszerzése otthonra, de már ezt nem mosom le magamról! :) Btw keverők specifikus hangjának nem ismerete, nem vonja maga után automatikusan a hozzánemértést, hisz lehetsz te jó sofőr attól függetlenül, hogy nem ültél még Ferrariban... ;)

KÖSZI MINDENKINEK A SEGÍTSÉGET! ;)

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

A TC VSS3 zengetőt nem szabad összekeverni a TC egyéb zengetőivel és főleg nem a hardvereivel.

Nem hallottam még olyan plugin zengetőt, ami kicsit is megközelíteni a VSS3 minőségét és a lexicon PCM sorozat nagyágyúi sem jobbak.

UAD-nál egyáltalán nem találtam jó zengetőt. 

 

Szerintem nem igaz, hogy a keverő csinálja a vastag hangot. Töfi, szerintem te a pultokra gondolsz, de az a sound 50M-nál kezdődik. Az eredeti kérdésben felsoroltak közül egyik sem fog ezen a bajon segíteni.

 

A vastag hang - tapasztalatom szerint - a jó hangszerből és mikrofonból jön. Utána akár el is lehet rontani, akkor is jól fog szolni. Persze milliós értékű mikrofonokat, hangszereket nem 50 ezer forintos hangkártyával veszünk fel. Nyilván azért, mert jobb. De az olcsó cuccokon is éppen nagyon jók azok. Ha a zenész is jó (általában ez a legszűkebb keresztmetszet), akkor pedig szinte mindegy, hogy mivel veszed fel. A lényeg, hogy a sor elején lévőket nem lehet megspórolni, ha valaki jót akar. 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Hát pont ez az, hogy a digitálisban tökéletes az összegzés, és én pont ezt a sterilitást kívánom száműzni bizonyos projektekben. Ahogy fentebb is írtam, hogy az analóg összegzőt rockosabb, és metál témák összerántására használnám, mert nekem ez adja meg azt a plusz karaktert, amit a digitál nem tud. Szóval itt abszolút egyetértünk! ;) A big label sound-dal kapcsolatban is oké, amit írsz. De hát  ennek komoly anyagi vonzata van, így a kérdés csak az, hogy low-budget lehetőségekkel van-e alternatíva az UAD-on kívül. A válasz: NINCS. Egy kérdés AD... Itt most jól kiveséztük, hogy nekem miért nincs szükségem keverőre, de az kifejezetten érdekelne, hogy nálad mi indokolja a VLZ-t?

 

 

CR3P, az analóg summing mixerek nem azok a mixerek. Tudod mik adják a karaktert a régi vintage pultokon? (Most az eq-kompresszort nem számítva). Főleg a mikrofon bemenetek és a vonali meghajtók, tehát a PREAMP. Az API pult azért szól úgy (pölö AC-DC), mert a bemeneten ott csücsül az 512c preamp. Olyat vehetsz te is! Kell a klasszik Neve sound? (Metallica, Foo Fighters, stb). Veszel 1081-et, 1073-at. Mindezt persze 550A-val, illetve a Neve EQ-kkal processzálod. Ott van az a karakter amit keresel.

 

Az összegző keverőben szerinted ebből mi van? :) A Neve 8816-ban például a főkimeneten. Az 5059-ben a SILK funkció és a végén a trafó. EQ, kompi felejtő.

 

Azért írtam azt, hogy torzíthatsz az összesítés előtt és után is! Használj vintage preampet, küldd túl. Használj rafinált effektpedálokat. Nehogy azt hidd, hogy a koszt kizárólag összegző keverővel lehet bevinni, már csak azért sem, mert a mai összegző keverők sterilebbek mint a vintage-ek. Ma ugyanis a pultok tervezésnél a transzparencia a cél. Persze lehet küldeni is őket, de nem ugyanaz.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Elhiszem, hogy szereted a VSS3-at, de a nagy Lexiconokat nem fogja pótolni, ha valahová Lexicon hang kell,

ebben biztos vagyok.

Nem szeretem annyira VSS3 zengetőt, de pluginben nem láttam még olyan jót. A Lexicon legnagyobb, új sorozatú zengetőiből több is van a rackban, de a lexicon hangzás, amit a régi lemezekről ismerünk, nyomokban sincs meg bennük. Van quantec yardstick is melletük, aminek szerintem nincs ellenfele.

Volt TC System 6000 rendszerem is és a VSS3 zengető teljesen ugyanaz volt benne, mint a powercore-ban, csak nagyobb teljesítménnyel. 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

"Volt TC System 6000 rendszerem is és a VSS3 zengető teljesen ugyanaz volt benne, mint a powercore-ban, csak nagyobb teljesítménnyel. "

Elhiszem neked. A forgalmazó amúgy már a Megaverbről is ezt hazudta, amikor megjelent a Powercore.

Pontosabban M5000-nek hazudta, mert akkor még nem volt 6000-es, de persze kamu volt az egész.

A közelében sem volt.

Azt is elhiszem, hogy pluginben nem találsz jobbat, én sem vagyok elégedett a pluginekkel zengető ügyben.

 

"...de a lexicon hangzás, amit a régi lemezekről ismerünk, nyomokban sincs meg bennük."

Nagy Lexicon alatt én általában a 480-at értem.

Az van leginkább a fülünkben a 80-as évekből.

A mostaniakat nem nagyon ismerem.

960-at hallottam, amikor megjelent.

Akkor nagyon tetszett, de dolgozni sosem dolgoztam rajta, így nem vágom, hogy milyen területeken jó, vagy sem.

A Quantec valóban tigris. :)

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

 

Két megjegyzéseddel kapcsolatban kérdeznék. Sajnálom ha kicsit amatőr kérdések :)

 

.............................................................................................................................................................................................................................................

"Én egy Mackie Onyx 820i-t használok, pont amiatt, mert ez még elfogadható kompromissszum. A kisebb Soundcraftok, Yamaha MG depláne Dynacord nagyon hulladékok ahhoz képest. Az Allen & Heath-ek nem rosszak, de nem is jobbak a VLZ-nél, akkor viszont már Mackie a tartósság miatt.

Hogy ennél vennék-e jobb keverőt a stúdióba? Igen, ha lenne."

 

Konkrétan mire használod a Onyx 820i-t keverőt a stúdióban vagy mire használnád a VLZ-t? Felvételnél nyilván nem azon keresztül veszel fel :)

 

 

 

 

............................................................................................................................................................................................................................................

"A TC zengetők nem annyira nagy trúvájok, az UAD sem. De az UAD Plate-ek és a 224-es zengetői szerintem korrektek, nem érzem, hogy kellene mellé költeni egy egyértelműen középszerű TC zengetőre. Itt mondok sokkal okosabbat: 30-60k között ebayen tessék venni Lexicon MPX1-et vagy Kurzweil Rumourt használtan. Ahogy mondom. "

 

Az UAD-ot összehasonlítanám ezzel a LEXICON MPX1-el technikai felhasználhatóság szempontjából.

Az UAD-ot, ha jól sejtem a számítógépen egy időben sok audio sáv effektezésére lehet használni, tehát keverésnél egyszerre realtime hallod, hogy a sávok hogyan reagálnak az UAD effektjeire.

 

Ezzel szemben a Lexikon az mit tud, mert én nem ismerem, de ha jól látom akkor van rajta 2 mono bemenet és kész. Gondolom akkor ezzel egy időben csak két mono sávot tudsz effektezni. Viszont akkor nem értem, hogy te itt mire ajánlod, mert egy sok sávos audio anyagnál ez nem elég semmire, vagy csak masterként tennéd rá?

.............................................................................................................................................................................................................................................

 

 

Remélem nem kérdeztem túl nagy baromságokat :)

 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

 

Az UAD-ot összehasonlítanám ezzel a LEXICON MPX1-el technikai felhasználhatóság szempontjából.

Az UAD-ot, ha jól sejtem a számítógépen egy időben sok audio sáv effektezésére lehet használni, tehát keverésnél egyszerre realtime hallod, hogy a sávok hogyan reagálnak az UAD effektjeire.

 

Ezzel szemben a Lexikon az mit tud, mert én nem ismerem, de ha jól látom akkor van rajta 2 mono bemenet és kész. Gondolom akkor ezzel egy időben csak két mono sávot tudsz effektezni. Viszont akkor nem értem, hogy te itt mire ajánlod, mert egy sok sávos audio anyagnál ez nem elég semmire, vagy csak masterként tennéd rá?

.............................................................................................................................................................................................................................................

 

Általában nem az egyes csatornákra akasztod a reverbet, hanem egy auxra, majd erre küldheted azoknak a csatiknak a jelét, amelyiken reverbet szeretnél. Ha kell mondjuk egy hosszú, egy közepes meg egy rövid reverb a mixben, akkor három reverbed lesz három auxon és ezekre minden csatibol annyit küldhetsz amennyi kell.... Tehát minden csatornádon lehet a három reverbből amennyi kell, de csak három eszközt használsz.

Természetesen tehetsz külön az egyes csatikra is, ha a helyzet úgy kívánja :) De a sok különböző reverb nem tesz jót egy mixnek szerény tapasztalataim szerint.

Bocs, nem tudom szakszerűbben megfogalmazni :)

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Hello, 

Tippeket, tapasztalatokat írnátok nekem ezekről: 

QSC TM30 
Behringer x32 
Soundcraft SI Impact 

Melyik a "jobb" ezekből. Tudom ez szubjektív, de azért érdekel. 

Pro/kontra..stb..

Köszi

Üdv

Szerkesztette robert777

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
2 órája írta robert777:

QSC TM30 vs Behringer x32 vs Soundcraft SI Impact 

Pro/kontra..stb.. ?

QSC TM30: nincs fader, nem menthetőek a gainek, gyakorlatilag ha szolgáltatni akarnál vele maximálisan riderképtelen. Ha fixen kell zenekar mellé akkor lehet alternatíva, de inkább nem (megéri azt az árkülönbséget az X32 faderje)

X32: Használható, sok futkozik belőle, azon megy klubban a The Biebers, a Kállay Saunders Band, a Brains, az Irie Maffia, nagyobb bulikon meg berakják monitorba. A zengetői hulladékok (ezen a ponton sokkal rosszabb mint az M32), de sokszor sokkal többet tud érni hogy egy kész, beállt pulttal mész valahova oda, mint amennyivel esetleg rosszabbul szól mint a helyi pult. Jó az iPad applikáció is, sok mindenhez hozzáférni, és van Androidra is app.

Si Impact: Sokkal jobb előfokokkal rendelkezik, mint a Si Expression, az effektjei kategóriájában talán a legkorrektebbek (Lexicon), klub és zenekari környezetbe jól használható. Gyengéje az iPad applikáció, mivel nem férsz hozzá az effektekhez, nem tudsz tap-olni vagy mute groupokat használni.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
11 órája írta rootkiller:

QSC TM30: nincs fader, nem menthetőek a gainek, gyakorlatilag ha szolgáltatni akarnál vele maximálisan riderképtelen. Ha fixen kell zenekar mellé akkor lehet alternatíva, de inkább nem (megéri azt az árkülönbséget az X32 faderje)

X32: Használható, sok futkozik belőle, azon megy klubban a The Biebers, a Kállay Saunders Band, a Brains, az Irie Maffia, nagyobb bulikon meg berakják monitorba. A zengetői hulladékok (ezen a ponton sokkal rosszabb mint az M32), de sokszor sokkal többet tud érni hogy egy kész, beállt pulttal mész valahova oda, mint amennyivel esetleg rosszabbul szól mint a helyi pult. Jó az iPad applikáció is, sok mindenhez hozzáférni, és van Androidra is app.

Si Impact: Sokkal jobb előfokokkal rendelkezik, mint a Si Expression, az effektjei kategóriájában talán a legkorrektebbek (Lexicon), klub és zenekari környezetbe jól használható. Gyengéje az iPad applikáció, mivel nem férsz hozzá az effektekhez, nem tudsz tap-olni vagy mute groupokat használni.

Gyakorlatilag mindegyik riderképtelen :)

Jó lenne tudni, mire kell, aztán lehet agyalni.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
10 órája írta mohawk:

Gyakorlatilag mindegyik riderképtelen :)

Jó lenne tudni, mire kell, aztán lehet agyalni.

Klubba se az X32 se az SI Impact nem az. Mi Impact-al toljuk már két éve, elötte Expression volt, és még nem maradt el buli ebből adódóan.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
1 perce írta rootkiller:

Klubba se az X32 se az SI Impact nem az. Mi Impact-al toljuk már két éve, elötte Expression volt, és még nem maradt el buli ebből adódóan.

Szerintem is tök jó kis cuccok ezek, de egyik sem "mutat jól"

Amúgy meg tudni kéne, hogy mire szeretné robert777 használni, akkor könnyebb lenne válaszolni

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
Ekkor: 12/12/2013 at 20:16 írta A/D:

Az Allen & Heath-ek nem rosszak, de nem is jobbak a VLZ-nél,

 nem értek egyet

Mióta nálam van egy A&H mixwizard Wz3  én olyan mélyre eltettem a mackie VLZ 3-ast  hogy csak na 
 


 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
Ekkor: 2017. 07. 24. at 10:46 írta mohawk:

Szerintem is tök jó kis cuccok ezek, de egyik sem "mutat jól"

Amúgy meg tudni kéne, hogy mire szeretné robert777 használni, akkor könnyebb lenne válaszolni

Fix helyre kell. Ritka, hogy egy este több zenekar lenne.

Csatorna számban mind in-out aux-ra ezek elegek.

Árban természetesen a qsc jelenleg a legkedvezőbb és tudásra is elegendő. Personal monitor funkció jó ha van. De azt mind a három tudja.

A fader annyira nem számít, főleg hogy az x32 ről ebben a tekintetben sok rossz tapasztalatot hallottam.

Hozzátartozik, hogy kicsit a qsc tm30 felé húzok. Próbálta valaki már köztetek? Tesztben - élőben - valahogy?

A kisebb qsc tm16 nagyon tetszett. Egyszerű kis pult... tm30 is hasonlónak tűnik.

Szerkesztette robert777

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
Ekkor: 7/25/2017 at 12:56 írta robert777:

Fix helyre kell. Ritka, hogy egy este több zenekar lenne.

Csatorna számban mind in-out aux-ra ezek elegek.

Árban természetesen a qsc jelenleg a legkedvezőbb és tudásra is elegendő. Personal monitor funkció jó ha van. De azt mind a három tudja.

A fader annyira nem számít, főleg hogy az x32 ről ebben a tekintetben sok rossz tapasztalatot hallottam.

Hozzátartozik, hogy kicsit a qsc tm30 felé húzok. Próbálta valaki már köztetek? Tesztben - élőben - valahogy?

A kisebb qsc tm16 nagyon tetszett. Egyszerű kis pult... tm30 is hasonlónak tűnik.

Nincs tapasztalatom a tm30-cal, de nem olvastam semmi rosszat róla...mint ahogy semmi kiemelkedően jót sem :) 

Ha nem kell a fader, akkor én valami rack-es megoldásban gondolkodnék, amit oda lehet hajítani a színpad sarkába, aztán a bárpultnál könyökölve tablettel birizgálni, kőbányaival a kézben. Nekem ez a nincs fader, de van beépített touch screen, teljesen értelmetlennek tűnik...de ez persze szubjektív.

x32 rack, vagy x32 core + stage box, vagy ha kevesebb csati is elég, akkor ott az air sorozat.. ha picivel jobb előfokokat akarsz, a midas-nál ott az mr18,

Nem beszélve egyéb márkákről, A&H, Mackie, Soundcraft...mindennek van már ilyen megoldása, és ebben a mezőnyben nem lesz baromi nagy minőségbeli különbség.

Ezekből (majdnem) 2-3-at vehetsz egy TM30 árából, és semmi nagy extrát nem kapsz a TM30-től. A beépített touch screen meg nem ér annyit szerintem :)

 

 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
39 perccel ezelőtt írta mohawk:

Nincs tapasztalatom a tm30-cal, de nem olvastam semmi rosszat róla...mint ahogy semmi kiemelkedően jót sem :) 

Ha nem kell a fader, akkor én valami rack-es megoldásban gondolkodnék, amit oda lehet hajítani a színpad sarkába, aztán a bárpultnál könyökölve tablettel birizgálni, kőbányaival a kézben. Nekem ez a nincs fader, de van beépített touch screen, teljesen értelmetlennek tűnik...de ez persze szubjektív.

x32 rack, vagy x32 core + stage box, vagy ha kevesebb csati is elég, akkor ott az air sorozat.. ha picivel jobb előfokokat akarsz, a midas-nál ott az mr18,

Nem beszélve egyéb márkákről, A&H, Mackie, Soundcraft...mindennek van már ilyen megoldása, és ebben a mezőnyben nem lesz baromi nagy minőségbeli különbség.

Ezekből (majdnem) 2-3-at vehetsz egy TM30 árából, és semmi nagy extrát nem kapsz a TM30-től. A beépített touch screen meg nem ér annyit szerintem :)

 

 

Köszönöm a hozzászólást.

Valamiért nekem bejön a TM30 meg eleve a QSC és ez tényleg szubjektív dolog.

Fader jó ha van, de nem úgy hogy ki tudja mikor lesz használhatatlan. Ez főleg a behringerre érvényes, a soundcraft faderekről nem igazán hallottam vagy olvastam tapasztalatot.

Persze nem azt várom, hogy valaki győzzön meg a saját igazamról, hogy majd milyen jó is lesz a QSC, de úgy látom tényleg kevés tapasztalat van a TM30-ról, még neten is nehezebb találni.

A behringertől valamiért "félek". Nem mai darab a digitális világban. Nem tudom foglalkoznak e vele még (frissítés, stb), vagy jön e valami újabb? 

 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válaszolok a kérdésre...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...