Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Milyen keverőt vegyek?


attilas90b

Kérdés

Sziasztok!

Éppen keverő vásárlás előtt állok és a választásban kérném a segítségeteket. Otthoni felvételekhez, valamint 2 hangszer egyidejű használatára kellene az eszköz és persze nem hátrány, ha színpadon is lehetne használni. A következő típusokat nézegettem:

Yamaha MG102C

Behringer XENYX Q1204 USB

Alesis MultiMix 8 USB

Válaszaitokat előre is köszönöm.

Üdv. Attila

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 61
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Én liveozáshoz a mai napig egy vintage Fostex model 280, kazis keverőz használok ami kva jó! Nem számított régen se top kategóriának, viszont akkor még más volt a consumer kategória minősége is. 2 aux, 4 full sáv eq-val, parametrikus középpel + 4 'sima' sav, 2 füles kimenet, main+monitor kimenet. Plusz grátisz a 4 komplex sávon a trim ami zseniálisan disznó analóg overdrive/torzítóként működik és vehető az anyag kazira :)

 

Link to comment
Share on other sites

3 órája írta axon.dust:

Az általad említett ársávban bármilyen keverő rosszabb választás, mintha a Saffire-t használnád keverőnek (pl midi kontrollerrel vezérelve daw-ból)

Semmi értelme csak azért analóg keverőt venni, mert analóg, ha amúgy szar. Inkább valami digi/kombó megoldás pl. Presonus, ami hangkártyaként is működik.

Csak sajna a hangkártyához kell a PC is, én meg pont azt szeretném kihagyni a körből. Plusz ugye a Saffire-on nem tudok sávokat hw fx-re küldeni. :(

Link to comment
Share on other sites

3 órája írta mohawk:

Nekem kicsit más a véleményem :)

Mivel esetedben vonal szintű jelek kevergetéséről van szó, az amúgy igen fontos mikrofon előfokok minősége lényegtelen. Valszeg nem fogsz sebészi pontosságú EQ bűvészkedést sem végezni élőzés közben, tehát az sem olyan fontos.

Profik is gyakran használnak olcsó (eldobható) keverőt ilyen célra. Persze nekik más az olcsó, de még Behringerek is feltűnnek gyakran live setupokban.

Válassz olyat aminek van elég bemenete és az effektek miatt minél több aux (bár nem tudom mennyire bonyolult a cuccod), de amúgy szerintem bármelyik gyártó olcsóbb szériája megfelel a célra. Persze kerettől függően nyugodtan választhatsz valami tartósabb darabot.

 

Okés, köszönöm az infókat! :) Gyártókból esetleg van olyan, amit érdemes kerülni vagy preferálni?

Link to comment
Share on other sites

3 órája írta Blank:

Okés, köszönöm az infókat! :) Gyártókból esetleg van olyan, amit érdemes kerülni vagy preferálni?

Mackie, Soundraft, A&H, Yamaha simán jók. Szerintem Behringer is mehet, rengeteg boldog felhasználója van....tudom tudom, boldogtalan is. Nagyban függ attól is, hogy bánsz vele. Nekem is van valahol egy xenyx-em, kutya baja....asszem :D De ha arra készülsz, hogy ütöd-vágod, akkor szerintem legyen mondjuk mackie vlz, vagy a fentebb említett soundcraft signature

Aztán persze van rengeteg "no-name" cucc is, amik akár jók is lehetnek...azoknak utána kell olvasni picit.

Link to comment
Share on other sites

14 órája írta mohawk:

Mackie, Soundraft, A&H, Yamaha simán jók. Szerintem Behringer is mehet, rengeteg boldog felhasználója van....tudom tudom, boldogtalan is. Nagyban függ attól is, hogy bánsz vele. Nekem is van valahol egy xenyx-em, kutya baja....asszem :D De ha arra készülsz, hogy ütöd-vágod, akkor szerintem legyen mondjuk mackie vlz, vagy a fentebb említett soundcraft signature

Aztán persze van rengeteg "no-name" cucc is, amik akár jók is lehetnek...azoknak utána kell olvasni picit.

Kényszeresen vigyázok a cuccaimra, szóval nem vagyok az a csapkodós/taposós típus. :) És mivel többnyire ugyanazon hangszerekkel játszom, a keverőt sem fogom túl gyakran molesztálni. :)

Köszönöm szépen az infókat, sokat segítettetek! :)

Link to comment
Share on other sites

"Vastag, analóg" hangzást nem keverővel lehet elérni. Hangosabb sem lesz a zenéd tőle.

A TC nem rosszabb az UAD-nál, csak már nem gyártják, nem fejlesztik. A mastering effekjei nagyon jók, a zengetői sokkal jobbak, mint az UAD. A zaj analizátor, eltüntető pluginek pedig verhetlenek a TC powercore-on. 

Link to comment
Share on other sites

Szia!

 

Felvételhez és színpadra eltérő eszközöket szokás használni. 

Ezek öszvére az USB-vel ellátott keverő, ami hangkártya is egyben.

 

Ha van hangkártya, akkor nem ilyet vennék, hanem inkább simán analog keverőt, mindenféle perifériás csatoló nélkül.

 

Ha nincs hangkártya akkor van értelme az USB-és keverőnek. A fenti tipusok közül a Behringer (és úgy általában is) több szolgáltatást nyújt, de kevésbé  tartós. Potik hamar tönkremennek. Az Alesis megbízható középútnak tűnik.

Link to comment
Share on other sites

Kicsi eltérés látszik az újabb VLZ3 és a régebbi VLZ2 között. Természetesen azúj javára. Első sorban headroom nagyobb, de - szerintem - ez inkább jelképes változás. A Mackie keverők nagyon jók élőzni. Stúdióra én nem használnám, mert azért van egy kis zaja és az előfokok sem annyira jók.

Link to comment
Share on other sites

Helló-Belló... :)

 

Most, hogy közeledik az ünnepi kaki, gondoltam, hogy meglepem magam valami fain kis kütyüvel, amit a családban csak én értékelek. :D Komolyra fordítva a szót, szeretném fejleszteni az eszközparkomat, hogy végre teljesen kilépjek a "Mix in the box" kategóriából. Szóval gondolkodom valamiféle keverőn, vagyis pontosabban valamilyen eszközö(kö)n, amellyel tudnék vastagítani a hangzásomon. Ebben kérném a segítségeteket! :) Elöljáróban annyit érdemes talán megemlítenem, hogy C5-tel dolgozom, és sok DSP effektet használok a TC Electronic-től. Illetve van néhány szintetizátorom analóg, és virtuál analóg, amiket most nem sorolnék fel. Zenei repertoárom a zúzós trance-től egészen a nagy zenekari klasszikus zenéig terjed. A downmixet/mastert főként szoftokkal (Waves, SPL, Izotope, etc.) oldom meg, és nagy problémám, hogy elektronikus zenében kicsit alulmaradok a loudness-war-ban, hiába kúrom el rohadtul a dinamikát minden sávon, egyszerűen a szoftokkal nem tudom elérni azt a szintet, amire vágyom, de cserébe az élő hangszeres, avagy klasszikus zenéimből hiányzik a meleg, telt analóg hangzás. :DNincs különösebb bajom a C5-tel, de rockot, metalt, klasszikust, egyszerűen nem tudok vele igényesen lekeverni, mert mindig "műanyag" érzete marad a végterméknek. Szóval azt hiszem, hogy tipikus problémáim vannak. Mivel lehetne ezen javítani? Plusz nehezítés, hogy az UAD nem jöhet szóba...

 

Ezeken a keverőkön gondolkoztam. Nincs előzés, csak stúdiómunka és a hangsúly a downmix/mastering teendőkön van, nem a felvételen. A DAW-ból küldeném ki a sávokat, hogy a vason összegezzem, effektezzem, és belőjem a dinamikát,stb. Illetve a szintik értelemszerűen a keverőn keresztül érkeznének be a cubase-be.

  • Mackie ProFX 22, 
  • Tascam-DM3200,
  • Soundcraft MFXi 20,
  • Presonus StudioLive 24.4.2,
  • Focusrite Control 2802

Illetve gondolkoztam még a Tascam Portastudiók valamelyikén, de megmondom őszintén, hogy nem igazán tudom eldönteni arról a cuccról, hogy egy svájci bicska, vagy a használhatatlan eszközök halmaza? Szóval az első kérdés, hogy jó irányba megyek-e el, ha keverőben gondolkozom, vagy sem... Ha nem, akkor eszközben gondolkozzak? ...és az örök klasszikus kérdés? Analóg Vs. Digit? :D

 

Előre is köszönöm a segítséget! :D Ja... és bocsi a szószátyárságért!

Link to comment
Share on other sites

Ha minőségit akarsz, akkor vagy egy Dynacordot, vagy egy Allen&Hetah Wizard keverőt javaslok! 

A Mackieről jókat nem hallottam! A Soundcraft nem rossz, de nekem a túl nyers, lineáris hangzása nagyon nem jött be. 

A digitális keverőt meg még nem adják olyan olcsón sajnos! 

Link to comment
Share on other sites

Ha minőségit akarsz, akkor vagy egy Dynacordot, vagy egy Allen&Hetah Wizard keverőt javaslok! 

A Mackieről jókat nem hallottam! A Soundcraft nem rossz, de nekem a túl nyers, lineáris hangzása nagyon nem jött be. 

A digitális keverőt meg még nem adják olyan olcsón sajnos! 

Először is köszönöm a gyors választ! Valóban nem adják olcsón a digitális keverőket (habár külföldi site-okon jelentősen olcsóbbak), de megéri költeni rá, vagy egy idő után úgy is kifogod dobni a digit kompikat, meg EQ-kat, mert a végállomás az analóg világ, vagy verseny képes mondjuk egy Tascam-DM3200 effektparkja a vele egy kategóriába eső analóg társaival?

Link to comment
Share on other sites

Szerintem kár azzal áltatni magad, hogy ezen keverők bármelyike az öledbe hullajtja majd az áhított meleg, analóg hangzást.

Ezek szerintem nem azt a kategóriát képviselik, amik bármi hasznosat hozzátehetnének a mixedhez.

Mellesleg lehet nagyon jó mixeket készíteni ITB, csak meg kell tanulni....én is csak tanulom, úgyhogy nem is pofázok többet :)

Link to comment
Share on other sites

Hát igen, ezek mindegyike teljesen alkalmatlan az általad felvázold igények kielégítésére.

Továbblépni pont az UAD-dal tudnál.

Külső keverővel csak horror áron tudsz mozdulni.

Eleve Apogee szintű konverterek kellenének hozzá.

Az alatt nincs értelme kijönni a gépből.

Mert a  TC Electronic DSP effektek, illetve VST effektek meg az UAD között olyan ég és föld különbség van?

Link to comment
Share on other sites

Nemrég én is gondolkodtam keverő vásárláson ugyanebben a kategóriában, de én nem vártam ilyen csodákat, szimplán csak szerettem volna komplett zenekart felvenni és keverészni ugyanazon az eszközön...csupán hobbi célból. Ismerkedni a stúdió technika varázslatos világával :D

Gyorsan le is lettem oltva, hogy ha nagyon akarom vegyem, de tökmindegy, hogy melyiket, mert nagyjából egyformán "szarok". Élőzni még csak csak, de stúdióba haszontalan. Egyrészt mert az előfokok nem igazán versenyeznek még az olcsóbb profi előfokokkal sem, másrészt az eq-ik, kompresszoraik, effektjeik valszeg gyengébek (de legalábbis nem jobbak) egy DAW beépített eq/kompersszor/effektjeinél. Az esetleges előnye (ami nálam mondjuk a szempontok között volt) a fizikai kezelőfelület, de arra meg lehet kontrollereket venni.

 

Egyszóval játéknak drágák, komolyra meg alkalmatlanok. :)

Link to comment
Share on other sites

Nyílván nagyon hasznos, ha értő kezekbe kerül, de egyből eszembe jutott két helyzet, amikor biztosan felesleges. Az egyik, mikor az ember mondjuk eleve egy neve pulton dolgozik, a másik, amikor az ember felteszi a kérdést, hogy mackie profx vagy presonus studiolive keverővel érje el a vastag analóg hangzást :)

Ejj, de mocsok vagy! :D Ámde én nem ettől vártam a vastag analóg hangzást, de jó kis alternatívának tünt az UAD mellett egy pult beszerzése otthonra, de már ezt nem mosom le magamról! :) Btw keverők specifikus hangjának nem ismerete, nem vonja maga után automatikusan a hozzánemértést, hisz lehetsz te jó sofőr attól függetlenül, hogy nem ültél még Ferrariban... ;)

KÖSZI MINDENKINEK A SEGÍTSÉGET! ;)

Link to comment
Share on other sites

Hmmm... Hát igen! :( Sejtettem, hogy ezt a választ fogom kapni, mert én is erre jutottam, ezért is írtam le ennyire hosszan a felhasználási körülményeket, ill. zártam ki az UAD-ot kapásból, de úgy látszik, hogy ezen a szinten nincs alternatíva az upgrade-re. 

 

Egyébként Zongilog kérdése jogos? Abban a kontextusban, hogy a TC DSP-k és az UAD között van akkora különbség, hogy érdemes legyen pluszba UAD-ot is beszerezni?

 

...Mondjuk kompresszor/limiter kérdésben biztos, hogy jobb az UAD, mint például a TC Fabrik C-je , ami eléggé gyengécske szerintem. Viszont zengetők terén már nem lennék ennyire biztos az UAD-ban, mert a TC Reverbjei iszonyatosan jól szólnak, az UAD itt is felveszi vele a versenyt?

 

Egy olyan kombóhoz mit szóltok, hogy UAD pluginekkel bővítem a szerkóm, s beiktatok még egy jobb fajta summing-mixert? Mondjuk valamelyik Neve, vagy még mi jöhet szóba? 

Link to comment
Share on other sites

Egy olyan kombóhoz mit szóltok, hogy UAD pluginekkel bővítem a szerkóm, s beiktatok még egy jobb fajta summing-mixert? Mondjuk valamelyik Neve, vagy még mi jöhet szóba? 

Ez az analog summing dolog meg örök vita tárgya, ahogy látom/hallom/olvasom.

Egy rossz mixen biztos nem fog segíteni, jó mixhez meg minek? :D

Van aki szerint szuper jó, és van aki szerint felesleges.

Próbáld ki, hogy mit csinál a saját zenéiddel, és akkor könnyebb lesz dönteni :)

Link to comment
Share on other sites

"Vastag, analóg" hangzást nem keverővel lehet elérni. Hangosabb sem lesz a zenéd tőle.

A TC nem rosszabb az UAD-nál, csak már nem gyártják, nem fejlesztik. A mastering effekjei nagyon jók, a zengetői sokkal jobbak, mint az UAD. A zaj analizátor, eltüntető pluginek pedig verhetlenek a TC powercore-on. 

 

Tudom, hogy nem lesz hangosabb a zeném a keverőtől, természetesen a hangerő-növekedést a bus-okon elhelyezett dinamikai eszközöktől reméltem, hátha jobban bírják a végletes beállításokat, és nem kezdenek el olyan hamar torzítani, meg csörögni, mint a szoftverek. Ugyanis hiába űzöm már lassan 10 éve a lekeverés/masztering művészetét, de egy hajszállal mindig elmarad a kész mixem a big label hangzástól. Ugyan RMS-ben nem maradok el a nagyoktól, de valahogy mindig olyan "műanyag" utánérzésem van a saját produktumoknál. Gondoltam, ha nem bináris környezetben összegzem a sávokat, akkor ez eltűnik az analóg routingok karakterisztikájából adódóan. 

 

Ez az analog summing dolog meg örök vita tárgya, ahogy látom/hallom/olvasom.

Egy rossz mixen biztos nem fog segíteni, jó mixhez meg minek? :D

Van aki szerint szuper jó, és van aki szerint felesleges.

Próbáld ki, hogy mit csinál a saját zenéiddel, és akkor könnyebb lesz dönteni :)

 

Érdekes... hogy ez vitatéma... Nem gondoltam volna. Persze rossz mixen semmi nem segít, csak az újrakeverés. De azt ne mondjátok nekem, hogy a Cubase keverője felveszi a versenyt egy jobb analóg összegzővel? Ez nekem sarkosítva olyan, mintha magát az analóg technológiát kérdőjeleznénk meg.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...