Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Kézi felvevő kérdéskör: olcsón, jót?


DeMarco

Kérdés

Sziasztok!

Általános és hobbi zenei célra keresek digitális kézi felvevőt. Egyenlőre a Yamaha PR7 tűnik a legszimpatikusabbnak az árát is nézve, de érdekelnének vélemények úgy max 50-60 ezer pénzig bezárólag, Boss, Roland, Edirol, Marantz, Tascam, Korg stb márkák terén is.

Van-e valami nagy különbség ezeknél alapzaj, testzaj, mikrofonminőség, felvételminőség stb ügyén? Van bárkinek tapasztalata bármivel ebben a történetben? Köszi!

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

zoom-ot nehez kezelni? bekapcsolod, init, aztan mehet a felvetel :)

raadasul a h4n-nek van 2db xlr bemenete is, ennel univerzalisabb eszkoz nem nagyon van ebben az arkategoriaban. a felvetel minosegere sem lehet panasz, bar nyilvan nem kell csodat sem varni tole.

 

nyilvan "helyszini" editalasra nem alkalmas, de hat felveszed amit kell, hazamesz, oszt' megvagod, nem? :)

kollegamnak sony van (passz, nem tudom pontosan melyik tipus), hangminosegben kicsit jobb a zoomnal, de egyeb szolgaltatasokban mint pl kulso mikrofon csatlakoztatas, stb, elmarad tole.

Link to comment
Share on other sites

Én a KORG SOS-t használom évek óta. Nemcsak ad-hoc felvételekre, hanem konkrétan az összes zeném ezzel készül. Van amikor szekvenszerben készült zene sávjait veszem fel vele egymás után, de van hogy egy harmónia-ötlet köré felépül egy komplett szám, teljesen élő játékból azáltal, hogy különböző hangszínekkel témákat próbálgatok egymás után és ami tetszik, arra nyomok egy REC gombot. Gyakran előfordul, hogy valami cicergő, vagy csörgő, tangóharmónika, vagy szájharmonika kívánkozik, akkor a saját sztereo mikrofonjával veszem hozzá azt is.

 

A zenekarom koncertjeit vonalból veszem fel a saját füles monitor-utamból, ahogy a próbákat is. A zenesuliban pedig a saját mikrofonjával az órát, hogy otthon rá tudjak próbálni.

 

Előnye, hogy végtelen sávot tudsz egymás után venni, ezzel aztán tökéletesen lehet bármilyen komplex ötletelést, kísérletezést végig vinni. Van benne multieffekt processzor, tehát akár gitáros, akár énekes, akár billentyűs vagy, közvetlenül beledughatod a hangszeredet, mikrofonodat és más eszköz közbeiktatása nélkül is komplett demót készíthetsz. Én spec símán használom a szintizenéim felvételekor a belső effektet (is), amiben az algoritmusok (pl. delay) BPM-pontosan szinkronban futnak a felvevő Metronóm-tempójával... merthogy dobgép is van benne. A felvételnél lehet választani, hogy óra-perc-másodperc szerint menjen, vagy ütemmutató szerint. Ha ütemmutató szerint rögzítesz pl. szinti szekvenszerről, akkor az SOS-ben és a szintiben is ugyanaz lesz mondjuk az 52-dik ütemmutatónál és a felvétel is pontosan indítható ütemmutatótól ha a dal közepén lévő szólóval akarsz kísérletezni. Ja igen, az ütemmutató használata esetén a beállítható LOOP-pontok is ütemhelyesek lesznek, így tudsz úgy szólót gyakorolni, hogy a zenéd adott szakasza megy körbe-körbe ütemhelyesen, akadás nélkül.

 

Hátránya, hogy a felvett sávok magán az SOS-en utólag nem módosíthatóak... nem lehet a hangerejüket állítani stb... ahogy felvetted, úgy szól. Meg nem fém házban van és a saját mikrofonja nem olyan professzionális, mit az erre szakosodott profibb felvevőké.

 

Még további előnye, hogy az SD-kártyára rögzített adatok PC-n gyakorlatilag pendrive-két használhatóak és teljesen szabványos WAV fájlokban találhatóak. Az egyes SONG-ok ráadásul két könyvtárat tartalmaznak... az egyik könyvtárban találhatóak az "összenyomott" wav állományok, ahogy egymás után veszi fel az ember a hangszereket, úgy egyre több sáv van egymáson és ebből az összes lépést megőrzi a berendezés. A másik könyvtárban pedig megtalálható minden egyes felvett sáv külön WAV fájlban, amiket aztán tökéletesen felhasználhatunk DAW-ban teljes újrakeverésre és mastering-re.

 

Nem is tudom mi lenne velem nélküle... ja igen vennék egyet :D

Link to comment
Share on other sites

Hogy ne a levegőbe írjak :) csatolok egy muzsikát.

 

https://soundcloud.com/greenfields-music-project/korodi-csaba-indian-summer

 

Ez a zeném full 100% KORG SOS felvétel. Egy darab szekvenszer sincs benne. A dob-ritmus, az egy Alesis Fusion appreggiátor, ami gyakorlatilag el lett indítva és megy a dal elejétől a végéig doszt. A fölötte lévő delay-ezett pergők már az SOS delay effektjével lettek beütögetve. Minden egyéb hangszer egymás után került fölé, úgy hogy az első harmónia lefogása előtt még az ég világon semmi elkézelésem nem volt, hogy mit is akarok csinálni. A KORG SOS inspirál ilyenkor arra, hogy több dolgot kipróbáljak és felvegyem ami tetszik... ha valahol hézagot érzek, oda keresek valami újat és amikor megtalálom, megint megnyomom a REC gombot.

 

Ezzel a módszerrel az ég világon semmin nem kell gondolkozni, hogy a sávok hogyan legyenek beállítva, vagy effektezve stb., csak úgy felvevődik :D Aztán ez az egész egy olyan komplex dologgá növi ki magát, hogy szinte lehetetlen lenne DAW-ban újramixelni, ezért a KORG SOS-en található FINALIZE funkcióval az egész dalt lementem egy véglegesített wav fájlba, és utána már nincs más dolog, mint feltölteni a netre :D

 

Az egész gyakorlatilag kísérletezésnek indul, de ha konkrétan leülnék mixelni, meg stúdiózni, akkor sem tudnám jobban megcsinálni...

 

Számomra nagyon inspiratív eszköz a KORG SOS, talán másnak is kedve szottyan hozzá :)

Link to comment
Share on other sites

zoom-ot nehez kezelni? bekapcsolod, init, aztan mehet a felvetel :)

raadasul a h4n-nek van 2db xlr bemenete is, ennel univerzalisabb eszkoz nem nagyon van ebben az arkategoriaban. a felvetel minosegere sem lehet panasz, bar nyilvan nem kell csodat sem varni tole.

 

nyilvan "helyszini" editalasra nem alkalmas, de hat felveszed amit kell, hazamesz, oszt' megvagod, nem? :)

kollegamnak sony van (passz, nem tudom pontosan melyik tipus), hangminosegben kicsit jobb a zoomnal, de egyeb szolgaltatasokban mint pl kulso mikrofon csatlakoztatas, stb, elmarad tole.

Zoom H2 van nekem. Nem szeretem a menüjét, mert körülményes beállítani. Ha előre beállítom, akkor tényleg csak  indítani kell a felvételt és rendben, de egyáltalán nem áttekinthető. Igaz, hogy inkább "zenei" diktafonnak használom, tanításhoz. 

A Boss nagyon szép, logikus rendszerrel működik. 

Link to comment
Share on other sites

Köszönöm a válaszokat! A Zoomot direkt nem említettem mert nem sok jót hallottam erről a márkáról eddig, a Sonyban meg drága ami jó úgy tudom. Erről a Korg SOS-ről nem hallottam, de nagyon kis pofás cuccnak vélem, még jobban tetszik a PR7-nél is! Viszont sikerült egy boltos ismerősömtől tesztre elkérni egy ilyen Yamahát a hétvégére. Kicsi, könnyű, műanyag, de nekem tetszetősnek bizonyul a kindertojás jellegű műanyagsága ellenére. Na, hát kínai mint minden tudjátok. A testzaj nagy érzékenységnél elég jelentős, tehát a gombok kattanása, készülékház tapogatása ott van rendesen a felvételen mert egy üreges kopogó doboz az egész, de mivel okos kis eszköz, rengeteg beállítása van különféle felhasználási szituációkra gyárilag, valamint manuálisan is sok minden bütykölhető rajta. A sztereo képe elég jó így elsőre, X-Y elrendezésű mikrofonjainak köszönhetően. Metronóm, hangoló is kapott benne helyet meg limiter stb., lehet másolni, vágni, törölni rajta ami a kis egyszerűsége mellett nem rossz plusz. Ami viszont hihetetlen számomra, hogy 1db AAA-s ceruzaelemmel 8-10 órás aktív használat, felvétel és lejátszás, mindössze 1 egységet vont le az elem töltöttségéből, holott kondimikrofonokkal dolgozik és persze 24bit/96kHz-en ha kell wavban vagy mp3ban, ez nálam technikai csúcs most hogy hová lehet tornászni az energiaracionalizálást egy mobil kütyün!

Ami kicsit bánt, hogy talán a kelleténél picit nagyobb a miksivel az alapzajszint, vonalból felvenni viszont még nem próbáltam. Továbbá fájlokat nem lehet rajta elnevezni, magától sorszámozza és max 99 fájlt tud lekezelni sajátos mappaszerkezetben, hiába férne több is a memóriába, ami beépítve 2 giga, de 32-ig bővíthető is micro sdvel.

 

Ezért érdeklődnék most aktívan a Korg SOS felől is, ott hogy működnek ezek? Esetleg tesztfelvételt a miksivel tudnátok feltölteni mennyire nagy az alapzaja csendben, illetve a fogdosásra, tapintásra mennyire érzékeny a háza? Teszek fel én is majd teszt felvételeket a PR7-ről, de még le kell tölteni róla stb. Egyáltalán itt a fórumon van erre hely, vagy irány a soundcloud nem tudjátok?

Link to comment
Share on other sites

Ezért érdeklődnék most aktívan a Korg SOS felől is, ott hogy működnek ezek? Esetleg tesztfelvételt a miksivel tudnátok feltölteni mennyire nagy az alapzaja csendben, illetve a fogdosásra, tapintásra mennyire érzékeny a háza? Teszek fel én is majd teszt felvételeket a PR7-ről, de még le kell tölteni róla stb. Egyáltalán itt a fórumon van erre hely, vagy irány a soundcloud nem tudjátok?

 

A KORG SOS-nél sincs lehetőség egyáltalán elnevezni sem a SONG-ot, sem az egyes fájlokat SONG-on belül... ami mondjuk nem csoda, hiszen song-onként végtelen számú felvétel készíthető egymás utánra :) Miksis felvételt pedig csinálok a hétvégén otthon. Ami tuti, hogy 2db AA ceruza akksival sem közelíti meg a Yamaha üzemidejét... mondjuk elemmel még nem próbáltam, csak akksival, azok meg sokkal gyorsabban veszítik a töltöttségüket.

Link to comment
Share on other sites

Feltöltöttem egy kis felvételt ami a KORG SOS beépített mikrofonjával készült. Leginkább a kérdezett alapzajt, és tapizajt próbáltam bemutatni.

Gondoltam ha már megy, akkor zongorázok is pár pillanatot, de a szobán keresztül, a szoba akusztikájával azért ez nem túl mérvadó... főleg hogy hajnal fél kettőkor csináltam, így a zongora sem volt felhangosítva a többi lakó miatt :D

 

Link to comment
Share on other sites

Feltöltöttem egy kis felvételt ami a KORG SOS beépített mikrofonjával készült. Leginkább a kérdezett alapzajt, és tapizajt próbáltam bemutatni.

Gondoltam ha már megy, akkor zongorázok is pár pillanatot, de a szobán keresztül, a szoba akusztikájával azért ez nem túl mérvadó... főleg hogy hajnal fél kettőkor csináltam, így a zongora sem volt felhangosítva a többi lakó miatt :D

 

 

Köszi a tesztet! Végül is a kis Yamaha mellett döntöttem, mert nagyon jutányos áron megkaphattam. Sajnos annyi felvételt csináltam már vele az elmúlt hetekben, hogy rendszerezni kéne, mit töltsek fel belőle demónak. Ami késik természetesen nem múlik azonban! :-)

Nem volt alkalmam mást kipróbálni, dönteni kellett így nem tudok mihez viszonyítani, de kicsit sokallom a testzajt amit a taperoláskor vesz az enyém. Természetesen lehet állványra tenni, így ez kizárható. A gyártó is szivacsot vagy puha felületet javasol az elhelyezésére, ami viszont bánt, hogy a szélzajra nagyon érzékeny, muszáj lesz egy szélfogót rá keríteni kültéren. A hangja azonban zseniális, csak meg kell találni a megfelelő beállítást mely gyárilag is van preset formájában benne 3-4, de jobb szeretem én eldönteni hogy hogyan működjön. A limitere jól jön váratlan hangnyomásokon, de azért túl lehet lőni peakbe a masinát, mivel nem egy pro cucc. Azért egy mobiltelefonnál sokkal profibb eszköz felvételre, X/Y mikrofonjai nagyon szép sztereo képet adnak, egyedül a jelszinttel kell óvatosan bánni, de ha kitapasztalja az ember, jól használható és az auto level funkcióban is normálisan dolgozik. Egyedül a speak beállításától nem vagyok hasra esve, de riporter célra ott is megfelelő lehet. Sajnos árban jóval drágábbak a többi gyártó kütyüjei is és ahogy hallom, pl. az Edirolok 100 körül sem feltétlen jobbak hangminőségre. Egyenlőre meg vagyok vele elégedve, az üzemidejéről nem is szólva, ami nem 8 hanem 30!!! óra, ráadásul felvétel esetén, 1db AAA elemről, ez megdöbbentő! Vonalbemenetben abszolút rendben van, -80, -85dB csak a zajszint! Nagyon jó!

Rengeteg kültéri atmoszférikus anyagot, utcazajt is vettem már fel a PR7-tel, így igazi mozgó hangvadász lehet vele az ember! :-)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...