Jump to content
Ménemszól.hu

Silk és a pluginek...


silk

Recommended Posts

Rengeteg féle ember megfordult már nálam, profi, amatör, lelkes, lelketlen, tehetséges, tehetségtelen stb stb...s rengetegszer hangzott el a kérdés, mik a kedvenc szoftvereim, én miket használok a munkám során. Ennek folyományaként, mikor mondok egy szoftvert, automitukusan jön a kérdés, és miért azt használom? Aztán mikor erre is morgok valami választ, jön a végsö stáció, s hogyan állítod be? Mivel örökkön örökké nem magyarázhatom el külön külön, s ráadásnak egyre többen érdeklödnek, úgy döntettem megírom inkább, okulásként minden Kedves Olvasónak aki veszi a fáradságot a cikk elolvasásához.

 

Elöljáróban annyit, hogy én Mac-en, Protools környezetben dolgozom, Apogee Symphony I/O-t és UAD2-t használok. Munkám során rengetegszer kell kompromisszumot kötnöm anyagi okokból, s az idö tényezö egy fontos paraméter az esetek 90%-ban. Rengeteg "vasat" használok, a sávokat nagyon gyakran ezekkel "készítem elö" a mixhez. A keverésnél viszont már nagyban pluginezek, s csak indokolt esetekben használom a vasakat. Szóval a fenti kérdések itt nyernek "létjogosultságot". Fontos még megmelítenem, hogy rendelkezem két igen kiváló külsö effekt procival, egy Eventide H3000-essel és egy Quantec Yardstick 2492-essel. Ez azért fontos, mert ezek miatt nem fogtok találni egy reverb vagy effekt plugint se a cikkben kivesézve. Viszont nagyon remélem találtok majd egy csomó számotokra is hasznos információt EQ és kompresszor téren. Azt azért még elöljáróban leszögezném a kevésbé rutinos emberkék számára, hogy az EQ-k és a kompreszzorok egy mix alfája és omegája, nem pedig a delay, chorus, reverb és más varázslatok. Ami alapban nem szól jól EQ-zva és kompizva, az reverbbel se fog. Ezt tartsátok észben. Ebböl kifolyólag, ezek azok az eszközök, amiknek a "milyensége" nagyban befolyásolhatja a végeredményt, s ezek azok, amiket az "amatörök" a legrosszabbul alkalmaznak az esetek igen nagy részében.

 

A viták megelözése végett leszögezem, hogy a "vas"-aknak azért messze szélesebb lehetöségeik vannak általában, mint szoftveres modeljeiknek. Felhasználhatóságban mindenképp, s a szélsöségesebb beavatkozások esetén soundban is messze felülmúlják a plugineket. Ez alól csak nagyon kevés kivételt tudok mondani, s azok is elég "speciális" esetek, de ezeket mind megtudjátok nemsokára. Az erö "sötét" oldalán álló plugineknek is van viszont néhány komoly ütökártyája az analog nagytestvérekkel szemben. Egyik, a teljesen pontos és villámgyors recall, azaz hogy beállításuk pontosan eltárolódik a mixel együtt, s bármikor pillanatok alatt elérhetö újra. A másik nagy elöny, hogy totálisan "pontosak" a kezelö szerveik, azaz ugyanaz a beállítás pontosan ugyanúgy szól mindig. Ez analogban csak a méregdrága "mastering" cuccoknál elérhetö, mert ott minden kontroll funkció diszkrét aretálós megoldással készül. Mondjuk a valóságban két vintage 1081-es EQ-t rátekerni egy sztereo buszra elég meredek sztori, mivel a két mono blokk között akár dB-es különbségek is lehetnek. Az ilyen esetekben sajnos csak az M/S segít, ami azért elég körülményes és költséges megoldás. A plugineknél ez a probléma nem létezik.

 

Személyes okonál fogva, én most itt az UAD2-es pluginekröl fogok értekezni, mivel én ezt favorizálom. Ez nem azt jelenti, hogy nem hallgattam meg egyéb szoftvereket, de egyenlöre nem igazán tudta semelyik "elkenni az UAD száját", ha értitek mire célzok. persze használok mást is, föként a Cranesong Phoenixet nagy tömegben (ami brutál jó!), a digidesign HDX-es pluginjeit kisebb mértékben (föként delay, buta digit torzítók, gagyi EQ ahova az kell). Viszont a haderö gerincét és a "soundot" az UAD plugok alkotják. A felsorolás teljesen véletlenszerü, azaz se nem "legkedvesebb" vagy "legfontosabb" típusú ranglista, egyszerüen így jut eszembe. Nos akkor ennyo bevezetés után térjünk a lényegre... :)

 

Neve1081 EQ:

Egyik legtöbbet használt EQ-m, szinte mindenre használom. Elég jól visszadja az eredeti karakterét, ezért imádom. Vaskos, vintage nagyon átütö hangja van. A Neve-eket közepekben nem lehet verni. Bármire ráteszed, az nagyon fókuszba kerül, azaz "hifista" jelzökkel élve: kijön a hangszórókból. Dobokon zseniális. Éneken is nagyon jól müködik, bár mondom, az agresszív nyomulós közepei miatt van ahová nem szerencsés. Jól szimulálja a Neve féle trafók hangját, nagyon hasonlóan "sisteregnek" a magasai mint az eredetinek. Mélyei nagyon dinamikusak és agresszívek, mondhatnám "easy" mód vele pölö lábdobot EQ-zni. A magas és mély shelving lapos karaktere, valamint a két parametrikus közép széles állása nagyon zeneien müködik. Viszont ha szük (HiQ) üzemmódra kapcsoljuk a közepeket súlyos és szélsöséges hang átfromálásra képes. A HP/LP szüröi meredekek és atom szerethetö hanjuk van. Próbáljátok ki, mert tuti menö telefon és rádió hangot lehet vele kreálni. :D Viszont vigyázat, mert +/-18dB tudunk a gain szabályzóval módosítgatni az egyes tartományokban, ami brutál intenzív, s mivel szerethetö a sound, könnyü vele tulzásba esni.

 

Neve1073 EQ:

Ezt ritkábban használom, mivel "túl vintage" már sok helyre. Elég jól adja ez is az eredeti karakterét, nagyon könnyen szerelembe lehet esni a hangjával. De csak óvatosba, mert sokkal "kásásabb", azaz torzabb a hangja mint a 1081-nek. Végül is ez volt az elöd, a 1081 a valóságban ennek a továbbgondolása. Én föleg akkor használom, ha a 1081 hangja túl "jó/szép", de kell a Neve karakter, csak sokkal "bunkóbb" verzióban. Pölö rock ének, csümbörgös lábcin, hüppögös pergö stb stb stb. Szóval inkább "poénból" használom, mint "komolyan", ott ahová kell valami "izgi".

 

API 550/560 EQ:

Ezeket is imádom. Simán van akkora "átütö ereje" a hangjának, mint a Neve-eknek, viszont egészen másképp "csapat". Nem tolul annyira a közepe, viszont van egy jellegzetes prezensz (3-5Khz környékén) része a hangjának, ami made by API. Ezt elég jól hozza a plugin is. "Szebbek" a magasai mint a Neve, illetve nem annyira vintage, viszont e miatt kissé puhább is a hangja. Például dobokon jól lehet hallani a különbséget, mert a Neve az "öserö" hangja, az API meg a "high end metal" sound. Ezt nem tudom jobban leírni. Ugyanúgy mindenre használom öket mint a Neve-et, ez inkább izlés/müfaj/hangulat kérdése. Van mikor ettöl kapok stenket és kész.

 

Harrison32C:

Na a Harrison. Ezt elsö körben nem érti senki. :) Ugyanis semi de semmi "speciális" nincs a hangjába rutintalan fülnek. De...mindenhová nagyon frankó, ahol nem kell csöves hang, és nem kell agresszivitás. Énekeken sokat tolom, vagy vonókra is imádom. Ha nagyokat húzol bele vele a frekikbe, egyre "meredekebb/szükebb" lesz a karaktere, elég jó lehet vele játszani! Szép, áttetszö légies magasakat lehet vele csinálni (persze nem gagyi felvételre),  nagyon "smooth" hangja van. Finom karaktere miatt "idiótaság" biztos, azaz amatörök is nyugodtan túráztathatják vele a sávokat, mert "elcseszni" csak szélsöséges beállításokkal lehet vele a hangot, de ezt általában a halandók is hallják.

 

SSL 4kG EQ:

Én ezt utálom. Mármint a hangját. Viszont vannak dolgok, amikre ez a legjobb. Ugyanis azért az SSL az SSL, azaz az egész 80-as évek pop áradatának egy meghatározó karaktere. Jó "parasztos" intenzív EQ, a "nyálas" sound kategóriából. Kicsit "plöttyed", kicsit "hüppög", sziszeg és búg. De ettöl jó. Mellesleg az UAD verzió messze a legjobb model amit hallottam! Énekre, vokálokra szoktam legtöbbet. De pop akusztik gitárt is zseniálisan csinálja. Dobokra...hááát...elég perverz, de van mikor "csodát tesz". Szóval ez nekem elég szituációs plugin. Vagy az van, hogy egy darab sincs a sessionbe, vagy gyakorlatilag csak ez van. :D Komolyra fordítva a szót: old scool hip-hop, RNB, soul, vagy a dzsidzsi brit pop...ezekben ott a helye!

 

Pultec EQ:

Hát ez alap. Ének, gitárok, basszus. Néha lábcin. Lábdob, pergö és vonósokon a "legrosszabb", ezekre mindig van jobb alternatíva. Viszont ennél jobb "prezensz" semmiben nem lesz. Föleg ott fakít, ahol eleve felharmonikus szegény a cuccos (ének, gitár hehehe). Gyakorlatilag kortalan és müfaj független. Van olyan, aki masterre is rakja...én nem mondjuk, mert azért túlzásokba ne essünk. De kétségtelen, aki szereti, az nem fog töle elválni. Akkor nem jó csak, ha nem kivánja a "csöves" hangzást a zene. Pölö mondjuk dubstep, elektro, komoly zene, highend jazz meg ilyen más ultra "puritán" müfaj.

 

Manley MassivePassive:

Ettöl kész vagyok. A világ imádja...én meg csak max szeretem. Ritkán használom. Két oka van. Az egyik, hogy zabálja a DSP-t. A másik, hogy ez egy "modern csöves" hang, kicsit túlzásba esve. Nagyon nagyon kellemes karaktere van, nagyon könnyen beállítható, s állítom, hogy az egyik LEGJOBB hangminöségü eq plugin, amit hallottam. Elképesztöen közel áll az eredetihez. (Sokkal közelebb mint pölö a 1081-es a vashoz.) Ennek ellenére óvatosságra intek mindenkit vele kapcsolatban. Ugyanis annyira alattomasan jó, hogy nagyon nehéz észre venni, mikor van 10dB-vel több magasad mondjuk mint kellene. Sziszeg ahogy kell, búgatja a mélyeket kicsit, bár mondom, NEM VINTAGE, szóval az érzete inkább "hifis", mint mondjuk "stúdiós". Amire zseniális: vokál busz EQ (kis magas emelés kész csoda, 1-2dB elég!!!), akusztikus gitár, szépséges szinti padok, ambient soundok. De mondom, csak csinnyán, mert túlzott használata a "gennyes/nyálas" kategóriába vezet. pölö zseniális "szentimentális szerelmes dalok" masterére. :D Remélem így adtam némi képet, hogy mikor kell ezt elövenni.

 

1176LN és minden verziója:

Húúú...ez de sok szokott menni. Sajnos nagyon jó. Mindenre. Nem viccelek. Mindenre. Illetve hazudok, mert azért van egy másik is amit sokat szoktam...de most erröl beszélünk. Szóval...bármire jó, mondom. Beállítani profin, az egy szakma. Minden kicsi tolingatás rajta (attack release) külön világ. Ezt tessék sokat gyakorolni, mert ez a titka. Hát nem tudom, hogyan lehetne leírni, de ennek a karaktere maga a "dzsuva pop". Amikor valaki életében elöször "meghall" egy kompresszort végre egy mixben, az tuti hogy ez. Ráadásul ez elég jó kis model szintén, karakterben elég jól megközelíti a vasat. Ének, dobok, basszus...mondom, bármi. Két dolgot tessék figyelembe venni mikor rátesszük bármire. Elsö, hogy ezzel nem lehet "kicsit" kompresszálni, és nem is érdemes. :D Második, hogy "zsizseg", azaz prezenszben kissé kitolja a hangszíneket (ez szinte mindenre jó...prezensz az jó, föleg ha ilyen szép). A másik sokat felett kérdés...melyiket a sok közül. Nos...az alap D model (black face) a standard, ez jó mindenhova. Ettöl "torzabb" verzió silver face...ezt én is föleg csak all button in torzítok üzemmódra használom. Az "elitista" verzió a AE azaz az anniversary edition...ez a legjobb...mert ez "zsizseg" a legkevésbé, és tud 1:2-höz is nagyon lightosan nyomni...ami azért über. Ennek az all button in módja is nagyon zsír, mert csak finoman torzít, így akár pölö a teljes fúvós szekciót is laposra verethetem vele, hogy 1 dB legyen a különbség a peak és rms között. Ajánlom a kezdöknek is a 1176-ot, ugyanis nagyon meg lehet rajta tanulni "hallani" hogy hogyan kell beállítani jól egy kompit.

 

Neve 33609:

Na ez a másik. Ha ebböl nem megy egy sessionben nálam vagy 4, akkor az még nincs megkeverve. :D Mindenre jó ez is. Én annyira szeretem, hogy oda is teszem, ahova nem kell. Ez a brittes "hüppögtetés" szent grálja. Mellesleg, ez egy szuper highend kompi. Az összes "színezés" amit csinál, az csak abból adódik, hogy kompresszor. Kicsit "megbúgatja/összeragasztja" a középmélyet. De ez minden. A többi lehetne "mérési jegyzökönyv". Atom precív, rohadt jó karakter, és olyan rms-t tol, hogy kész. Indító tranziens gyártásra is tökéletes. (Olyan mint a moog VCA, lol. ) Dobokra, énekre, gitárra...bármire. Busz kompresszornak is hibátlan. Masterrre ezért tulzás, de volt olyan, hogy oda is tettem. Azért azt halkan megsúgom, hogy ugye ez is van nálam vasban. Ez az egyetlen oka, hogy kevesebbet látod beszúrva pluginként, mint a 1176-ot nálam, mivel én mindent már ELEVE ezzel veszek fel. LOL. Amúgy van ennek egy elödje, a 2264, amit recordingnál szintén elég sokat használok. Az vintage-bb (értsd még parasztabb), és attól is kész vagyok. Nem szabadna nekem ilyeneket a kezembe adni...mert én pofátlanul használom. :D

Hmmm...1176 is van vasban...de azt óvatosabban használom felvételnél, mivel a színezése miatt nehezbb eldönteni hogy ez kell-e vagy sem....ezért a Neve...azzal még nem "nyúltam mellé". Max mixnél rászúrom még a 1176-ot is. :DDDD

 

La2a:

Na ez hülyeség...mondhatja az okosabb Olvasóm. Minek egy leveler pluginbe? Ezt nem felvételnél A/D konverzió elött van értelme használni? De. Igaz. Viszont...figyi csak ide. Én is ember vagyok. És lusta. Ki a francnak van kedve 2-3 dB kilengéseket automatizálgatni...rászúrom ezt..és csá. :D

A másik nagyon jó dolog, hogy pölö vonósokon, szönyegen stb, ahova semmiféle kompi nem jó, rányesem...és soha többet nem kell azon aggódni, hogy eltünik a mixben, vagy tologatni kell a hangeröt. Mert ugye ez itt precízen megy sztereoban is...hiszen plugin. :D

Ja..és még egy...ez a plugin NEM VÁLTJA KI A VASAT...soha. És nem minöségi különbségek végett...hanem mert leveler nélkül nehéz jól felvenni. Szóval csak akkor vegyétek meg ezt, ha arra kell amire fentebb írtam, mert amúgy tényleg "semmi értelme".

 

SSL 4kG kompi:

Ez iszonyat "rossz" kompi. Pont mint az eredeti. :) (Nem keverendö az SSL bus kompival!!! Ez a chanel kompi!) Ezért használom. Oda, ahova "rossz" kompi kell. Ami gány, hüppög, össze vissza pumpál...szóval izgi...és nagyon britt. Ad egy feelinget a dolgoknak. Mindig nagyon hallani, hogy feszül, pumpál stb...van mikor ez kell. Fulladós pergö...szétrancsirozott vokál...ilyesmi. Speciális esetek ezek, ritkák, de ezzel ezt lehet szerintem. Bunkó pop. Ez a megfelelö jellemzöje.

 

Precision deesser:

Ez se egy túl jó plugin, de nincs jobb UAD-on...meg úgy semmin. Magyar nyelvhez meg hatványozottan rossz. De nincs jobb. Ez van. Amúgy én a saját felvételeimen csak finoman adagolom, mert van egy vas deesserem, egy XQP. Na az nagyon durva. Viszont felvételnél nem taposhatom agyon a magasakat, mert még nincs végleges sound, hogy el lehessen dönteni, hogy mennyi lehet a plafon. Ezért XQP finoman a felvételnél, precision deess a mixnél. Ez nekem elég jól müxik. Persze hozott sávok esetében marad a precision deess. Nagyon nehéz szépen belöni, de ez ilyen müfaj. Ja...és használom néha cinekre is, sound design funkcióban.

 

 

Nahát kábé ennyi az én "alap plugin" csomagom. Amit ritkán szoktam használni még AUD-ról, azok a tape szimulátorok. Néha jó bizonyos dolgokra, de leginkább effektszerüen alkalmazom. Finom felharmonikus torzításokra vagy eleve olyan EQ plugot választok ami ezt csinálja (Neve, API, Pultec stb), vagy tolom a HDX-es Phoenix-et, ami zseniális a maga nemében. Ezen kívül még delayeket néha, illetve a moogerfoogert poénból. Mostanában rákaptam még az Oxford Infiltrátor nevü szétcseszö pluginre...ami hááát...irtózatosan tufa egy szoft...de egy csomó mai MP3-hoz szokott feltörekvö zenésznek kedvében tudok vele járni. Érdekes, de szoktam használni az SPL Transient Designerét is, de ezt utólag vagy leszedem mindig a mix végére, s inkább kompi/EQ-val csinálom meg, vagy nagyon megbánom utólag hogy nem ezt tettem. LOL.

 

Remélem kielégítö válaszokat kaptatok a kérdéseitekre, illetve találtatok hasznos/megfontolandó dolgokat az írásomban.

Mese vége...

 

 

 

Hupssz...dehogy van vége...

Tartozok még egy magyarázattal. Mivel úgyis felvetödne a dolog, rövidre zárom. Tehát a felsorolásban azért nincs semmiféle "mastering" plugin, pölö Preciosion széria, mert...én vasakkal tolom. Van egy kövér analog master láncom...aminél azért a plugok még nem nagyon tudnak jobbat. Szóval ez engem hidegen hagy.

A multiband kompresszorokban se hiszek. Szerintem gyerekenek való hülyeség. :P Valaki vagy megtanul EQ-zni, vagy menjen keressen más szakmát. Persze nagyon ritkán "tüzoltsára" használom én is (akkor a precision félét), de ilyenkor már régen rossz általában az egész úgy ahogy van, s ez csak elkendözése a kakinak.

A másik "divatos" hülyeség a sidechain kompi. Szerencsére már lassan kezd kimenni a divatból. :D Erröl is az a véleményem, hogy hülyeség. Unalmas, gagyi megoldás igénytelen hallgatóknak, igénytelen környzetre. Ahol ennek jelentösége van, az a voiceover a rádióban meg a reklámokban...na köbö erre is használják kultúr körökben. Ritkán...ismétlem RITKÁN elöfordul, hogy effektszerüen valamire használok sidechaint (nem basszust meg padeket rángatni lábdobbal!!!), de az inkább poén. Ezt írom, ez lehet "müvészi koncepció". De azt, ami 4-5 éve folyt bizonyos müfajokban...az gáz.

És még egy "leírás" amit kifelejtettem:

 

Fairchild 660 kompi:

Na ez tényleg ritkán nyomatom, pedig nagyon jó kompi. Oka, hogy föleg masterre lenne jelentösége, de oda nekem van vas Manley VariMU-m...ami iciripicirit azért jobb. :D De...használni szoktam a plugint is. Legföképp EPiano, esteleg pop zongi. Ide azért nagyon jó, s azért nem szokott más ilyen jó lenni, mert ennek a kompinak nagyon nagyon nagyon nagyon nagy a "softknee"-je, azaz gyakorlatilag "végtelen" mélyen van a tresholdja, azaz mindig kompizik...és az attack szépen "hajlik rá" a jelre, nem "keményíti fel" a zongi szerü hangok indítását, miközben finoman lehet vele rms-t hozni. A release értéke is elég "laza", s nem nyúl bele durván pölö a tremolo/vibrato dologba (orgánára ia ajánlott!). A harmadik tényezö, hogy gyárilag tud csapatni M/S-be, s a "8 layer szétsztereozva agyon vibrátózva elhangolva" típusú FM zongikra nagyon jó be lehet vele löni az 50%-os sztereo telitettség érzetet. Kicsit vintage-es kásás magasakat csinál a tarfó szimulációja, de ez a fajat szaturáció az ilyen hangoknak még jót is tesz.

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok száma 92
  • Created
  • Last Reply

Rengeteg féle ember megfordult már nálam, profi, amatör, lelkes, lelketlen, tehetséges, tehetségtelen stb stb...s rengetegszer hangzott el a kérdés, mik a kedvenc szoftvereim, én miket használok a munkám során. Ennek folyományaként, mikor mondok egy szoftvert, automitukusan jön a kérdés, és miért azt használom? Aztán mikor erre is morgok valami választ, jön a végsö stáció, s hogyan állítod be? Mivel örökkön örökké nem magyarázhatom el külön külön, s ráadásnak egyre többen érdeklödnek, úgy döntettem megírom inkább, okulásként minden Kedves Olvasónak aki veszi a fáradságot a cikk elolvasásához.

 

Elöljáróban annyit, hogy én Mac-en, Protools környezetben dolgozom, Apogee Symphony I/O-t és UAD2-t használok. Munkám során rengetegszer kell kompromisszumot kötnöm anyagi okokból, s az idö tényezö egy fontos paraméter az esetek 90%-ban. Rengeteg "vasat" használok, a sávokat nagyon gyakran ezekkel "készítem elö" a mixhez. A keverésnél viszont már nagyban pluginezek, s csak indokolt esetekben használom a vasakat. Szóval a fenti kérdések itt nyernek "létjogosultságot". Fontos még megmelítenem, hogy rendelkezem két igen kiváló külsö effekt procival, egy Eventide H3000-essel és egy Quantec Yardstick 2492-essel. Ez azért fontos, mert ezek miatt nem fogtok találni egy reverb vagy effekt plugint se a cikkben kivesézve. Viszont nagyon remélem találtok majd egy csomó számotokra is hasznos információt EQ és kompresszor téren. Azt azért még elöljáróban leszögezném a kevésbé rutinos emberkék számára, hogy az EQ-k és a kompreszzorok egy mix alfája és omegája, nem pedig a delay, chorus, reverb és más varázslatok. Ami alapban nem szól jól EQ-zva és kompizva, az reverbbel se fog. Ezt tartsátok észben. Ebböl kifolyólag, ezek azok az eszközök, amiknek a "milyensége" nagyban befolyásolhatja a végeredményt, s ezek azok, amiket az "amatörök" a legrosszabbul alkalmaznak az esetek igen nagy részében.

 

A viták megelözése végett leszögezem, hogy a "vas"-aknak azért messze szélesebb lehetöségeik vannak általában, mint szoftveres modeljeiknek. Felhasználhatóságban mindenképp, s a szélsöségesebb beavatkozások esetén soundban is messze felülmúlják a plugineket. Ez alól csak nagyon kevés kivételt tudok mondani, s azok is elég "speciális" esetek, de ezeket mind megtudjátok nemsokára. Az erö "sötét" oldalán álló plugineknek is van viszont néhány komoly ütökártyája az analog nagytestvérekkel szemben. Egyik, a teljesen pontos és villámgyors recall, azaz hogy beállításuk pontosan eltárolódik a mixel együtt, s bármikor pillanatok alatt elérhetö újra. A másik nagy elöny, hogy totálisan "pontosak" a kezelö szerveik, azaz ugyanaz a beállítás pontosan ugyanúgy szól mindig. Ez analogban csak a méregdrága "mastering" cuccoknál elérhetö, mert ott minden kontroll funkció diszkrét aretálós megoldással készül. Mondjuk a valóságban két vintage 1081-es EQ-t rátekerni egy sztereo buszra elég meredek sztori, mivel a két mono blokk között akár dB-es különbségek is lehetnek. Az ilyen esetekben sajnos csak az M/S segít, ami azért elég körülményes és költséges megoldás. A plugineknél ez a probléma nem létezik.

 

Személyes okonál fogva, én most itt az UAD2-es pluginekröl fogok értekezni, mivel én ezt favorizálom. Ez nem azt jelenti, hogy nem hallgattam meg egyéb szoftvereket, de egyenlöre nem igazán tudta semelyik "elkenni az UAD száját", ha értitek mire célzok. persze használok mást is, föként a Cranesong Phoenixet nagy tömegben (ami brutál jó!), a digidesign HDX-es pluginjeit kisebb mértékben (föként delay, buta digit torzítók, gagyi EQ ahova az kell). Viszont a haderö gerincét és a "soundot" az UAD plugok alkotják. A felsorolás teljesen véletlenszerü, azaz se nem "legkedvesebb" vagy "legfontosabb" típusú ranglista, egyszerüen így jut eszembe. Nos akkor ennyo bevezetés után térjünk a lényegre... :)

 

Neve1081 EQ:

Egyik legtöbbet használt EQ-m, szinte mindenre használom. Elég jól visszadja az eredeti karakterét, ezért imádom. Vaskos, vintage nagyon átütö hangja van. A Neve-eket közepekben nem lehet verni. Bármire ráteszed, az nagyon fókuszba kerül, azaz "hifista" jelzökkel élve: kijön a hangszórókból. Dobokon zseniális. Éneken is nagyon jól müködik, bár mondom, az agresszív nyomulós közepei miatt van ahová nem szerencsés. Jól szimulálja a Neve féle trafók hangját, nagyon hasonlóan "sisteregnek" a magasai mint az eredetinek. Mélyei nagyon dinamikusak és agresszívek, mondhatnám "easy" mód vele pölö lábdobot EQ-zni. A magas és mély shelving lapos karaktere, valamint a két parametrikus közép széles állása nagyon zeneien müködik. Viszont ha szük (HiQ) üzemmódra kapcsoljuk a közepeket súlyos és szélsöséges hang átfromálásra képes. A HP/LP szüröi meredekek és atom szerethetö hanjuk van. Próbáljátok ki, mert tuti menö telefon és rádió hangot lehet vele kreálni. :D Viszont vigyázat, mert +/-18dB tudunk a gain szabályzóval módosítgatni az egyes tartományokban, ami brutál intenzív, s mivel szerethetö a sound, könnyü vele tulzásba esni.

 

Neve1073 EQ:

Ezt ritkábban használom, mivel "túl vintage" már sok helyre. Elég jól adja ez is az eredeti karakterét, nagyon könnyen szerelembe lehet esni a hangjával. De csak óvatosba, mert sokkal "kásásabb", azaz torzabb a hangja mint a 1081-nek. Végül is ez volt az elöd, a 1081 a valóságban ennek a továbbgondolása. Én föleg akkor használom, ha a 1081 hangja túl "jó/szép", de kell a Neve karakter, csak sokkal "bunkóbb" verzióban. Pölö rock ének, csümbörgös lábcin, hüppögös pergö stb stb stb. Szóval inkább "poénból" használom, mint "komolyan", ott ahová kell valami "izgi".

 

API 550/560 EQ:

Ezeket is imádom. Simán van akkora "átütö ereje" a hangjának, mint a Neve-eknek, viszont egészen másképp "csapat". Nem tolul annyira a közepe, viszont van egy jellegzetes prezensz (3-5Khz környékén) része a hangjának, ami made by API. Ezt elég jól hozza a plugin is. "Szebbek" a magasai mint a Neve, illetve nem annyira vintage, viszont e miatt kissé puhább is a hangja. Például dobokon jól lehet hallani a különbséget, mert a Neve az "öserö" hangja, az API meg a "high end metal" sound. Ezt nem tudom jobban leírni. Ugyanúgy mindenre használom öket mint a Neve-et, ez inkább izlés/müfaj/hangulat kérdése. Van mikor ettöl kapok stenket és kész.

 

Harrison32C:

Na a Harrison. Ezt elsö körben nem érti senki. :) Ugyanis semi de semmi "speciális" nincs a hangjába rutintalan fülnek. De...mindenhová nagyon frankó, ahol nem kell csöves hang, és nem kell agresszivitás. Énekeken sokat tolom, vagy vonókra is imádom. Ha nagyokat húzol bele vele a frekikbe, egyre "meredekebb/szükebb" lesz a karaktere, elég jó lehet vele játszani! Szép, áttetszö légies magasakat lehet vele csinálni (persze nem gagyi felvételre),  nagyon "smooth" hangja van. Finom karaktere miatt "idiótaság" biztos, azaz amatörök is nyugodtan túráztathatják vele a sávokat, mert "elcseszni" csak szélsöséges beállításokkal lehet vele a hangot, de ezt általában a halandók is hallják.

 

SSL 4kG EQ:

Én ezt utálom. Mármint a hangját. Viszont vannak dolgok, amikre ez a legjobb. Ugyanis azért az SSL az SSL, azaz az egész 80-as évek pop áradatának egy meghatározó karaktere. Jó "parasztos" intenzív EQ, a "nyálas" sound kategóriából. Kicsit "plöttyed", kicsit "hüppög", sziszeg és búg. De ettöl jó. Mellesleg az UAD verzió messze a legjobb model amit hallottam! Énekre, vokálokra szoktam legtöbbet. De pop akusztik gitárt is zseniálisan csinálja. Dobokra...hááát...elég perverz, de van mikor "csodát tesz". Szóval ez nekem elég szituációs plugin. Vagy az van, hogy egy darab sincs a sessionbe, vagy gyakorlatilag csak ez van. :D Komolyra fordítva a szót: old scool hip-hop, RNB, soul, vagy a dzsidzsi brit pop...ezekben ott a helye!

 

Pultec EQ:

Hát ez alap. Ének, gitárok, basszus. Néha lábcin. Lábdob, pergö és vonósokon a "legrosszabb", ezekre mindig van jobb alternatíva. Viszont ennél jobb "prezensz" semmiben nem lesz. Föleg ott fakít, ahol eleve felharmonikus szegény a cuccos (ének, gitár hehehe). Gyakorlatilag kortalan és müfaj független. Van olyan, aki masterre is rakja...én nem mondjuk, mert azért túlzásokba ne essünk. De kétségtelen, aki szereti, az nem fog töle elválni. Akkor nem jó csak, ha nem kivánja a "csöves" hangzást a zene. Pölö mondjuk dubstep, elektro, komoly zene, highend jazz meg ilyen más ultra "puritán" müfaj.

 

Manley MassivePassive:

Ettöl kész vagyok. A világ imádja...én meg csak max szeretem. Ritkán használom. Két oka van. Az egyik, hogy zabálja a DSP-t. A másik, hogy ez egy "modern csöves" hang, kicsit túlzásba esve. Nagyon nagyon kellemes karaktere van, nagyon könnyen beállítható, s állítom, hogy az egyik LEGJOBB hangminöségü eq plugin, amit hallottam. Elképesztöen közel áll az eredetihez. (Sokkal közelebb mint pölö a 1081-es a vashoz.) Ennek ellenére óvatosságra intek mindenkit vele kapcsolatban. Ugyanis annyira alattomasan jó, hogy nagyon nehéz észre venni, mikor van 10dB-vel több magasad mondjuk mint kellene. Sziszeg ahogy kell, búgatja a mélyeket kicsit, bár mondom, NEM VINTAGE, szóval az érzete inkább "hifis", mint mondjuk "stúdiós". Amire zseniális: vokál busz EQ (kis magas emelés kész csoda, 1-2dB elég!!!), akusztikus gitár, szépséges szinti padok, ambient soundok. De mondom, csak csinnyán, mert túlzott használata a "gennyes/nyálas" kategóriába vezet. pölö zseniális "szentimentális szerelmes dalok" masterére. :D Remélem így adtam némi képet, hogy mikor kell ezt elövenni.

 

1176LN és minden verziója:

Húúú...ez de sok szokott menni. Sajnos nagyon jó. Mindenre. Nem viccelek. Mindenre. Illetve hazudok, mert azért van egy másik is amit sokat szoktam...de most erröl beszélünk. Szóval...bármire jó, mondom. Beállítani profin, az egy szakma. Minden kicsi tolingatás rajta (attack release) külön világ. Ezt tessék sokat gyakorolni, mert ez a titka. Hát nem tudom, hogyan lehetne leírni, de ennek a karaktere maga a "dzsuva pop". Amikor valaki életében elöször "meghall" egy kompresszort végre egy mixben, az tuti hogy ez. Ráadásul ez elég jó kis model szintén, karakterben elég jól megközelíti a vasat. Ének, dobok, basszus...mondom, bármi. Két dolgot tessék figyelembe venni mikor rátesszük bármire. Elsö, hogy ezzel nem lehet "kicsit" kompresszálni, és nem is érdemes. :D Második, hogy "zsizseg", azaz prezenszben kissé kitolja a hangszíneket (ez szinte mindenre jó...prezensz az jó, föleg ha ilyen szép). A másik sokat felett kérdés...melyiket a sok közül. Nos...az alap D model (black face) a standard, ez jó mindenhova. Ettöl "torzabb" verzió silver face...ezt én is föleg csak all button in torzítok üzemmódra használom. Az "elitista" verzió a AE azaz az anniversary edition...ez a legjobb...mert ez "zsizseg" a legkevésbé, és tud 1:2-höz is nagyon lightosan nyomni...ami azért über. Ennek az all button in módja is nagyon zsír, mert csak finoman torzít, így akár pölö a teljes fúvós szekciót is laposra verethetem vele, hogy 1 dB legyen a különbség a peak és rms között. Ajánlom a kezdöknek is a 1176-ot, ugyanis nagyon meg lehet rajta tanulni "hallani" hogy hogyan kell beállítani jól egy kompit.

 

Neve 33609:

Na ez a másik. Ha ebböl nem megy egy sessionben nálam vagy 4, akkor az még nincs megkeverve. :D Mindenre jó ez is. Én annyira szeretem, hogy oda is teszem, ahova nem kell. Ez a brittes "hüppögtetés" szent grálja. Mellesleg, ez egy szuper highend kompi. Az összes "színezés" amit csinál, az csak abból adódik, hogy kompresszor. Kicsit "megbúgatja/összeragasztja" a középmélyet. De ez minden. A többi lehetne "mérési jegyzökönyv". Atom precív, rohadt jó karakter, és olyan rms-t tol, hogy kész. Indító tranziens gyártásra is tökéletes. (Olyan mint a moog VCA, lol. ) Dobokra, énekre, gitárra...bármire. Busz kompresszornak is hibátlan. Masterrre ezért tulzás, de volt olyan, hogy oda is tettem. Azért azt halkan megsúgom, hogy ugye ez is van nálam vasban. Ez az egyetlen oka, hogy kevesebbet látod beszúrva pluginként, mint a 1176-ot nálam, mivel én mindent már ELEVE ezzel veszek fel. LOL. Amúgy van ennek egy elödje, a 2264, amit recordingnál szintén elég sokat használok. Az vintage-bb (értsd még parasztabb), és attól is kész vagyok. Nem szabadna nekem ilyeneket a kezembe adni...mert én pofátlanul használom. :D

Hmmm...1176 is van vasban...de azt óvatosabban használom felvételnél, mivel a színezése miatt nehezbb eldönteni hogy ez kell-e vagy sem....ezért a Neve...azzal még nem "nyúltam mellé". Max mixnél rászúrom még a 1176-ot is. :DDDD

 

La2a:

Na ez hülyeség...mondhatja az okosabb Olvasóm. Minek egy leveler pluginbe? Ezt nem felvételnél A/D konverzió elött van értelme használni? De. Igaz. Viszont...figyi csak ide. Én is ember vagyok. És lusta. Ki a francnak van kedve 2-3 dB kilengéseket automatizálgatni...rászúrom ezt..és csá. :D

A másik nagyon jó dolog, hogy pölö vonósokon, szönyegen stb, ahova semmiféle kompi nem jó, rányesem...és soha többet nem kell azon aggódni, hogy eltünik a mixben, vagy tologatni kell a hangeröt. Mert ugye ez itt precízen megy sztereoban is...hiszen plugin. :D

Ja..és még egy...ez a plugin NEM VÁLTJA KI A VASAT...soha. És nem minöségi különbségek végett...hanem mert leveler nélkül nehéz jól felvenni. Szóval csak akkor vegyétek meg ezt, ha arra kell amire fentebb írtam, mert amúgy tényleg "semmi értelme".

 

SSL 4kG kompi:

Ez iszonyat "rossz" kompi. Pont mint az eredeti. :) (Nem keverendö az SSL bus kompival!!! Ez a chanel kompi!) Ezért használom. Oda, ahova "rossz" kompi kell. Ami gány, hüppög, össze vissza pumpál...szóval izgi...és nagyon britt. Ad egy feelinget a dolgoknak. Mindig nagyon hallani, hogy feszül, pumpál stb...van mikor ez kell. Fulladós pergö...szétrancsirozott vokál...ilyesmi. Speciális esetek ezek, ritkák, de ezzel ezt lehet szerintem. Bunkó pop. Ez a megfelelö jellemzöje.

 

Precision deesser:

Ez se egy túl jó plugin, de nincs jobb UAD-on...meg úgy semmin. Magyar nyelvhez meg hatványozottan rossz. De nincs jobb. Ez van. Amúgy én a saját felvételeimen csak finoman adagolom, mert van egy vas deesserem, egy XQP. Na az nagyon durva. Viszont felvételnél nem taposhatom agyon a magasakat, mert még nincs végleges sound, hogy el lehessen dönteni, hogy mennyi lehet a plafon. Ezért XQP finoman a felvételnél, precision deess a mixnél. Ez nekem elég jól müxik. Persze hozott sávok esetében marad a precision deess. Nagyon nehéz szépen belöni, de ez ilyen müfaj. Ja...és használom néha cinekre is, sound design funkcióban.

 

 

Nahát kábé ennyi az én "alap plugin" csomagom. Amit ritkán szoktam használni még AUD-ról, azok a tape szimulátorok. Néha jó bizonyos dolgokra, de leginkább effektszerüen alkalmazom. Finom felharmonikus torzításokra vagy eleve olyan EQ plugot választok ami ezt csinálja (Neve, API, Pultec stb), vagy tolom a HDX-es Phoenix-et, ami zseniális a maga nemében. Ezen kívül még delayeket néha, illetve a moogerfoogert poénból. Mostanában rákaptam még az Oxford Infiltrátor nevü szétcseszö pluginre...ami hááát...irtózatosan tufa egy szoft...de egy csomó mai MP3-hoz szokott feltörekvö zenésznek kedvében tudok vele járni. Érdekes, de szoktam használni az SPL Transient Designerét is, de ezt utólag vagy leszedem mindig a mix végére, s inkább kompi/EQ-val csinálom meg, vagy nagyon megbánom utólag hogy nem ezt tettem. LOL.

 

Remélem kielégítö válaszokat kaptatok a kérdéseitekre, illetve találtatok hasznos/megfontolandó dolgokat az írásomban.

Mese vége...

 

 

 

Hupssz...dehogy van vége...

Tartozok még egy magyarázattal. Mivel úgyis felvetödne a dolog, rövidre zárom. Tehát a felsorolásban azért nincs semmiféle "mastering" plugin, pölö Preciosion széria, mert...én vasakkal tolom. Van egy kövér analog master láncom...aminél azért a plugok még nem nagyon tudnak jobbat. Szóval ez engem hidegen hagy.

A multiband kompresszorokban se hiszek. Szerintem gyerekenek való hülyeség. :P Valaki vagy megtanul EQ-zni, vagy menjen keressen más szakmát. Persze nagyon ritkán "tüzoltsára" használom én is (akkor a precision félét), de ilyenkor már régen rossz általában az egész úgy ahogy van, s ez csak elkendözése a kakinak.

A másik "divatos" hülyeség a sidechain kompi. Szerencsére már lassan kezd kimenni a divatból. :D Erröl is az a véleményem, hogy hülyeség. Unalmas, gagyi megoldás igénytelen hallgatóknak, igénytelen környzetre. Ahol ennek jelentösége van, az a voiceover a rádióban meg a reklámokban...na köbö erre is használják kultúr körökben. Ritkán...ismétlem RITKÁN elöfordul, hogy effektszerüen valamire használok sidechaint (nem basszust meg padeket rángatni lábdobbal!!!), de az inkább poén. Ezt írom, ez lehet "müvészi koncepció". De azt, ami 4-5 éve folyt bizonyos müfajokban...az gáz.

És még egy "leírás" amit kifelejtettem:

 

Fairchild 660 kompi:

Na ez tényleg ritkán nyomatom, pedig nagyon jó kompi. Oka, hogy föleg masterre lenne jelentösége, de oda nekem van vas Manley VariMU-m...ami iciripicirit azért jobb. :D De...használni szoktam a plugint is. Legföképp EPiano, esteleg pop zongi. Ide azért nagyon jó, s azért nem szokott más ilyen jó lenni, mert ennek a kompinak nagyon nagyon nagyon nagyon nagy a "softknee"-je, azaz gyakorlatilag "végtelen" mélyen van a tresholdja, azaz mindig kompizik...és az attack szépen "hajlik rá" a jelre, nem "keményíti fel" a zongi szerü hangok indítását, miközben finoman lehet vele rms-t hozni. A release értéke is elég "laza", s nem nyúl bele durván pölö a tremolo/vibrato dologba (orgánára ia ajánlott!). A harmadik tényezö, hogy gyárilag tud csapatni M/S-be, s a "8 layer szétsztereozva agyon vibrátózva elhangolva" típusú FM zongikra nagyon jó be lehet vele löni az 50%-os sztereo telitettség érzetet. Kicsit vintage-es kásás magasakat csinál a tarfó szimulációja, de ez a fajat szaturáció az ilyen hangoknak még jót is tesz.

Köszönjük a hasznos leírást! 

Én a legnagyobb különbségnek a szoftveres és hardveres megoldások között azt látom, hogy az utóbbival nehéz rosszat csinálni, a pluginekkel pedig nehéz jót. 

Link to comment
Share on other sites

kérdés: natívban, az IK Media-s cucclik mennyire közelítik meg az UAD(1) szériát (lehet-e rajtuk kezdeni a tanulást, és később igény szerint továbblépni UAD-ra ), erre a pakkra gondolok: 

tr_cs_vintage_compressors_bundle_main_im

http://www.ikmultimedia.com/products/trvintage/

 

pl. nekem az LA2A plugin vaktesztem ( http://www.gearslutz.com/board/gear-shoot-outs-sound-file-comparisons-audio-tests/852651-la2a-shootout-ten-plugins-compared.html ) az UAD-osok után a fenti pakkban lévő cumó(White2A) tetszik legjobban, teszt sávok itt : https://soundcloud.com/eddie-tx/sets/new-la2a-shootout-10-plugins , tesztben szereplő plugin-ek:

 

 

  • UAD LA2
  • UAD LA2A Gray
  • UAD LA2A Silver
  • UAD LA2A Legacy (original model)
  • Native Instruments VC2A
  • IK Multimedia White 2A
  • Waves CLA-2A
  • Cakewalk PC2A
  • Antress Modern Lost Angel
  • SKnote Opto 2A

 


ill. a megoldási kukcs   http://www.gearslutz.com/board/9280695-post27.html

 

 

Link to comment
Share on other sites

ezt de fiinom volt elolvasni amatorkent, de jolesetttö ;) szuper! am van valami hangmernoki kepzes itthon vagy autodidakta modon tanulja az ember ezeket "osztvalamileszegyszercsak"?? :D (vagy hulye a kerdes, uljek le, 1-es)

Nincs szükség itthon hangmérnök képzésre, mert hangmérnökre sincs. A néhány meglévő profi stúdió elegendő szakembert kitermel. 

Link to comment
Share on other sites

ezt de fiinom volt elolvasni amatorkent, de jolesetttö ;) szuper! am van valami hangmernoki kepzes itthon vagy autodidakta modon tanulja az ember ezeket "osztvalamileszegyszercsak"?? :D (vagy hulye a kerdes, uljek le, 1-es)

BME és OE Villamosmérnöki karon lehet felvenni villamosmérnöki mellé studiotechnikát.

Hangtechnikusi képzés már van amúgy.

Link to comment
Share on other sites

Na ez nem igazán plugin vagyis digitális de vas kérdés Silk mester felé.

Vegyük a Jomox Xbase09 vagy a Roland tr909 BassDrum-ját, (tudom van külömbség de nem ez a lényeg)

Erre rá van dobva egy TC eletric Triple C kompresszor. Az a kérdés, tudom hülyén hangzik de ez termel-e ki "torzítást' így?(Lineáris torzítást biztos, de itt tulvezérléses szerűre gondolok.)

Vagy csak dinamikát szabályoz így?

Létező koncepció, csörgős hangzás jön ki magából a zenéből, képek alapján láttam ezt a setup-ot, hogy bd-re volt ráakasztva a triple c. Hangfájl meg adott volt.

Mi lehet a megfejtés akkor ha ez piszkolásra van ott, milyen paraméterekkel lehet egy digit kompresszből kicsikarni csörgést....

Esetleg ennek van-e alternatívája?

Kimondottan csörgős hangzás a lényeg, lehetőleg analógot akarok és nem algoritmust. :)

--

Link to comment
Share on other sites

Na ez nem igazán plugin vagyis digitális de vas kérdés Silk mester felé.

Vegyük a Jomox Xbase09 vagy a Roland tr909 BassDrum-ját, (tudom van külömbség de nem ez a lényeg)

Erre rá van dobva egy TC eletric Triple C kompresszor. Az a kérdés, tudom hülyén hangzik de ez termel-e ki "torzítást' így?(Lineáris torzítást biztos, de itt tulvezérléses szerűre gondolok.)

Vagy csak dinamikát szabályoz így?

Létező koncepció, csörgős hangzás jön ki magából a zenéből, képek alapján láttam ezt a setup-ot, hogy bd-re volt ráakasztva a triple c. Hangfájl meg adott volt.

Mi lehet a megfejtés akkor ha ez piszkolásra van ott, milyen paraméterekkel lehet egy digit kompresszből kicsikarni csörgést....

Esetleg ennek van-e alternatívája?

Kimondottan csörgős hangzás a lényeg, lehetőleg analógot akarok és nem algoritmust. :)

--Nem

 

Nem tudom pontosan mire gondolsz...

De általában igaz, hogy amikor valami "szörnyü" dolgot kell müvelni, valami csúnyát, de fazont, ergo szélsösége beállításokkal operálunk, akkor a digit cuccok bukó. Plugin, vas...mindegy. A dobok "otrzítgatása" elég kényes feladat amúgy is, hogy azért még érthetö maradjon a hang, viszont "köze se legyen" az eredetihez. Neve+1176 kombó általában a megoldás, ha ilyesmin brutál kell sound designolni.

Link to comment
Share on other sites

Megjegyzem, hogy ha van rá megfelelö érdeklödés, csinálhatok mélyebb, komolyabb tanfolyamokat is. Akár csak UAD, vagy mixing, vagy mastering...vagy bármilyen kategóriában, amihez értek. Ez igazából csak rajtatok múlik, hogy lenne-e elég jelentkezö a dologra.

Link to comment
Share on other sites

Megjegyzem, hogy ha van rá megfelelö érdeklödés, csinálhatok mélyebb, komolyabb tanfolyamokat is. Akár csak UAD, vagy mixing, vagy mastering...vagy bármilyen kategóriában, amihez értek. Ez igazából csak rajtatok múlik, hogy lenne-e elég jelentkezö a dologra.

Szerintem sokan szeretnénk.  Minden csak attól függ, hogy a tanfolyamok, illetve az okító órák mikor lennének, ki hogyan tud elszakadni munkahelyről, suliból, esetleg hétvégén kinek, milyen programja van stb. De szerintem sokan vagyunk itt olyanok, akik már alig várják, hogy ki legyen írva, hogy : Silk Mester "Jedy képző" tanfolyamot indít x-y-z kezdéssel, minden érdeklődő "padavant" sok szeretettel vár..!

Részemről én egy jelentkező lennék az összes felsorolt témában (az időpontoktól függően).

Link to comment
Share on other sites

Bar nem irtatok, hogy (elmeletileg) hol tartanatok a tanfolyamot vannak akik az angolt skype-on tanitjak, tanuljak. Csak egy otlet a netes oktatas, ha valakinek az utazas problema.En biztos megneznem ha lenne rola felvetel a hitspace tv-n. Jo lenne meg tobb Zenei Baleseti Helyszínelők-et nezni. Ha van kapacitas en szivesen varom.

Link to comment
Share on other sites

Nem tudom pontosan mire gondolsz...

De általában igaz, hogy amikor valami "szörnyü" dolgot kell müvelni, valami csúnyát, de fazont, ergo szélsösége beállításokkal operálunk, akkor a digit cuccok bukó. Plugin, vas...mindegy. A dobok "otrzítgatása" elég kényes feladat amúgy is, hogy azért még érthetö maradjon a hang, viszont "köze se legyen" az eredetihez. Neve+1176 kombó általában a megoldás, ha ilyesmin brutál kell sound designolni.

 

Először bunkót olvastam a bukóra :D

Nem tudom, én ezzel a tc elektrikel hallottam, szoftverben már mindent próbáltam, köze nem lett a kívánt eredményhez pedig elég sok mindent kiveséztem itt. Viszont rájöttem közben, hogy milyen szoft kompikat érdemes használni és mire.

Nagyon ortopéd, de próbáltam már digit multi gitár effektet is, erre csak azt tudom mondani, mintha egy basszusgitárral rájátszottak volna a BD-re :)

Lényegében az a cél, hogy a hallgatónak feltűnjön, hogy ez most TR909, de mégis keményebb legyen. Neve+1176 cuccost más is mondta, hogy szerezzek be ha ilyen céljaim vannak. Igazából egy nagyszerű hangszer ez a TR909, enélkül nem is létezne techno, de sajnos a mai világban ha egyedit akar az ember akkor muszáj  dizájnozni a hangokat.

(2.00)

Vége felé BOSS pedálokkal kivesézi a témát, bár ez már megint nem az amit keresek.

Vagy próba cseresznye és megveszem a vasakat amit láttam és adig próbálom még nem jön ki jó :)

Azért köszönöm.

Link to comment
Share on other sites

Megjegyzem, hogy ha van rá megfelelö érdeklödés, csinálhatok mélyebb, komolyabb tanfolyamokat is. Akár csak UAD, vagy mixing, vagy mastering...vagy bármilyen kategóriában, amihez értek. Ez igazából csak rajtatok múlik, hogy lenne-e elég jelentkezö a dologra.

Szintis tanfolyam is meg mixing és sounddisign is érdekelne vagy csak egy estés előadás is :) (ha van ilyen opció is)

Link to comment
Share on other sites

Először bunkót olvastam a bukóra :D

Nem tudom, én ezzel a tc elektrikel hallottam, szoftverben már mindent próbáltam, köze nem lett a kívánt eredményhez pedig elég sok mindent kiveséztem itt. Viszont rájöttem közben, hogy milyen szoft kompikat érdemes használni és mire.

Nagyon ortopéd, de próbáltam már digit multi gitár effektet is, erre csak azt tudom mondani, mintha egy basszusgitárral rájátszottak volna a BD-re :)

Lényegében az a cél, hogy a hallgatónak feltűnjön, hogy ez most TR909, de mégis keményebb legyen. Neve+1176 cuccost más is mondta, hogy szerezzek be ha ilyen céljaim vannak. Igazából egy nagyszerű hangszer ez a TR909, enélkül nem is létezne techno, de sajnos a mai világban ha egyedit akar az ember akkor muszáj  dizájnozni a hangokat.

(2.00)

Vége felé BOSS pedálokkal kivesézi a témát, bár ez már megint nem az amit keresek.

Vagy próba cseresznye és megveszem a vasakat amit láttam és adig próbálom még nem jön ki jó :)

Azért köszönöm.

Figyi...ehhez nem EQ kell meg kompi...hanem filter és ADSR generátor. Moogerfoger...Sherman filterbank...meg ilyesmik. Vagy modulár szintik...

 

És még valami...egy TR909-eshez, ha analog, nem árt venned egy komolyabb DI-boxot. Mondhatom úgy preampot. Erre pölö az ISA One tökéletes, mielött fel akarod venni, vagy EQzni, kompizni akarod (ha minöségileg ki szeretnéd használni a hangszert). Ez tuti kell.

Link to comment
Share on other sites

 

Figyi...ehhez nem EQ kell meg kompi...hanem filter és ADSR generátor. Moogerfoger...Sherman filterbank...meg ilyesmik. Vagy modulár szintik...

 

És még valami...egy TR909-eshez, ha analog, nem árt venned egy komolyabb DI-boxot. Mondhatom úgy preampot. Erre pölö az ISA One tökéletes, mielött fel akarod venni, vagy EQzni, kompizni akarod (ha minöségileg ki szeretnéd használni a hangszert). Ez tuti kell.

Live actról lenne szó :)

Link to comment
Share on other sites

Figyi...ehhez nem EQ kell meg kompi...hanem filter és ADSR generátor. Moogerfoger...Sherman filterbank...meg ilyesmik. Vagy modulár szintik...

 

És még valami...egy TR909-eshez, ha analog, nem árt venned egy komolyabb DI-boxot. Mondhatom úgy preampot. Erre pölö az ISA One tökéletes, mielött fel akarod venni, vagy EQzni, kompizni akarod (ha minöségileg ki szeretnéd használni a hangszert). Ez tuti kell.

Bocs ha hulyeség, de nem értem. Miért kell a TR909-hez preamp (ill. di-box)? Elég hangereje van. A soundot pedig, ahogy mondtad, a filterek meg effektek adják markánsan, amellett egy preamp soundja eltunik vagy nem?

A di-boxot meg még galvanikus leválasztáshoz használják ha jól tudom? Vagy nem? :)

Link to comment
Share on other sites

Bocs ha hulyeség, de nem értem. Miért kell a TR909-hez preamp (ill. di-box)? Elég hangereje van. A soundot pedig, ahogy mondtad, a filterek meg effektek adják markánsan, amellett egy preamp soundja eltunik vagy nem?

A di-boxot meg még galvanikus leválasztáshoz használják ha jól tudom? Vagy nem? :)

Én is lestem minek ide leválasztás. Én úgy tudom, akkor kell ha földhurok alakult ki pld.

Link to comment
Share on other sites

Jaja...én értettem félre. Azt hittem felvenni akarja. Élözni nem kell preamp, föleg nem ilyen "kisvasút FX" lánc elé. Viszont ha rögzíteni akarnád lemezre, melegen ajánlott. :D

Az itt szerintem egymás mellett beszéltünk el, azért is gondoltad a felvételt. :) na de így okosabb lettem felvétel terén :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...