Jump to content
Ménemszól.hu

Silk és a pluginek...


silk

Recommended Posts

  • Válaszok száma 92
  • Created
  • Last Reply

Ez tök jó, hogy most már tudom, hogy Pop/Rock-hoz mikor milyen UAD plugineket kell használnom...

De, én trance-s vagyok:)

S, én arra lenné kiváncsi, hogy pl. Virus/Roland JP illetve Sylenth/Massive/Zebra stb. szintiket melyik EQ-val érdemes szinezni, ebben a trance stilusban:)

Illetve erre a műfajra, milyen (UAD) kompresszor való főleg.

Link to comment
Share on other sites

Ez tök jó, hogy most már tudom, hogy Pop/Rock-hoz mikor milyen UAD plugineket kell használnom...

De, én trance-s vagyok:)

S, én arra lenné kiváncsi, hogy pl. Virus/Roland JP illetve Sylenth/Massive/Zebra stb. szintiket melyik EQ-val érdemes szinezni, ebben a trance stilusban:)

Illetve erre a műfajra, milyen (UAD) kompresszor való főleg.

Pont ugyan ez. Ilyen szemszögböl nincs különbség. Trance az amúgy is egy elég "csóró" müfaj, ergo a 99% konkrétan a plugineken kívül semmit se lát. Ez most nem fikázás, ez a "piaci" helyzet. Tehát "beérni" a nagyokat mondjuk egy rockzenéhez képest fillérekböl lehet.

Értsd...mondjuk 20 milából összerintyentesz olyan technikát, amivel semmi akadálya annak, hogy te legyél a number one. Ugyanez a szint rock zenekarral belefájna simán 100-ba.

Link to comment
Share on other sites

hamár trance, monó<>sztereó kép manipulációra mellik plugin-t használjátok, részemről még mindig

(cikk itt> http://www.musicradar.com/reviews/tech/vengeance-mastering-suite-stereo-bundle-497784 )


ismerem még a Sonalksis StereoTools-t, Melda-nak a MStereoprocessor-át, Waves S1 és barátait, IK TrackS cuccait, de AFAIK csak a fenti cucc képes monó>sztereó manipulációkra, utóbbiak "csak" a már létező sztereó képet mókolják 

Link to comment
Share on other sites

Még nem...

De én is próbálkoztam már sokszor hasonló elven varázsolni. Van mikor beválik, van mikor nem. Azért ez a módszer, elég "computer sound" feelinget ad a dolgoknak, szóval még ha jól megoldható is sokszor technikailag, kiesik a kosárból, mert stílus idegen.

Link to comment
Share on other sites

Ez tök jó, hogy most már tudom, hogy Pop/Rock-hoz mikor milyen UAD plugineket kell használnom...

De, én trance-s vagyok:)

S, én arra lenné kiváncsi, hogy pl. Virus/Roland JP illetve Sylenth/Massive/Zebra stb. szintiket melyik EQ-val érdemes szinezni, ebben a trance stilusban:)

Illetve erre a műfajra, milyen (UAD) kompresszor való főleg.

Nem tudom, én annyit látok a trance stílusból, hogy egy tr909 (és valami soundisignek rá) és egy virus család.

Amúgy nem teljesen ez a műfaj de Scooter stúdióját lenne érdemes neked megnézned.

Link to comment
Share on other sites

köszi, még nem próbáltam, árban hasonló a kettő, de a Vengeance cumó jobbnak tűnik (ár/érték arányban)

 

 5 Plugins in one Bundle: VMS Bundle, VMS Shifter, VMS Expander, VMS Stereo Splitter, VMS Analyzer, VMS MIDI Transmitter - complete stereo channel strip: manipulate everything in the stereo field you want - great for mastering, but also for solo instruments (vocals, basslines, synths etc...)

- outstanding graphic live feedback: see what you do!

- 3 high quality EQs - mono 2 stereo processors: create stereo information from mono material

- stereo compressor (taken from VMS Multiband Compressor)

- realtime FFT analyzer, realtime stereo vectorscope, realtime waveform view

- output limiter - modulation envelope - creative and experimental results: apply a synced envelope to stereo mix level, mono mix level etc...[

bx_stereomaker transzparens vagy színez (mert a Vengeance-s kicsit megtolja a magasakat, de nem vészes)

 

Link to comment
Share on other sites

Nem tudom, én annyit látok a trance stílusból, hogy egy tr909 (és valami soundisignek rá) és egy virus család.

Amúgy nem teljesen ez a műfaj de Scooter stúdióját lenne érdemes neked megnézned.

 

Látom te eléggé otthon vagy ebben. Ultimate Trance Finalizer-ről mi a véleményed ?

Link to comment
Share on other sites

Nem tudom, én annyit látok a trance stílusból, hogy egy tr909 (és valami soundisignek rá) és egy virus család.

Amúgy nem teljesen ez a műfaj de Scooter stúdióját lenne érdemes neked megnézned.

 

A Virus, meg a Nord nagyon megy tranceben, de a 909-es dobhangok használata már 2004-ben is ciki volt. És akkor még finoman fogalmaztam :)

Link to comment
Share on other sites

A Virus, meg a Nord nagyon megy tranceben, de a 909-es dobhangok használata már 2004-ben is ciki volt. És akkor még finoman fogalmaztam :)

Jó jó, én amiket hallgatok abban ilyeneket hallok, de inkább hh és ride volt gyakori.

 :)

Nord meg szerintem egy baromi jó murinex.

Meg kell vallani technobani s hallottam már Virus-t.

Link to comment
Share on other sites

köszi, még nem próbáltam, árban hasonló a kettő, de a Vengeance cumó jobbnak tűnik (ár/érték arányban)

 

bx_stereomaker transzparens vagy színez (mert a Vengeance-s kicsit megtolja a magasakat, de nem vészes)

 

Tapasztalatom szerint nem színez. Indokolt esetekben énekre is szoktam használni. 

Link to comment
Share on other sites

Ugyan nem Silk vagyok, de sztem az ilyen jellegű modulációs effektek inkább a komponálási, sound-design szakaszban érdekesek, mint az adott hangszín "részei", és nem a mixing szakaszban, ahol már elvileg a készre "designelt" hangokból álló sávokat tolja össze az ember.

Link to comment
Share on other sites

Silktől kérdezném, hogy ezt miért poénból? Nem igazán használható jól egy ilyen jellegű effekt keverési szakaszban?

Nagyjából NeoC válasza fedi a valóságot.

Az ilyen jellegü cuccokat két dologra lehet használni. Az egyik maga a sound design, a másik meg FX jelleggel, azzaz valami elcseszett "hülyeséget" tenni rá, ami nem oda való. Az elsö területen a vasak csúnyán kalapálják a szoftokat, a szoftok csak a "hülyeség" csinálásnál játszanak. (Legalábbis az én esetemben.)

Manapság amúgy sem divat már a klasszikus effektezés (reverb, delay stb), meg úgy általában az effektezés. Az a trendi, ha valaki EQ kompival megoldja és brutál jól szól.

Link to comment
Share on other sites

Hát. A 909 jó móka, de nem trendi. 

A mai EDM drum presetek jó része ezeknek tovább layerezett, tovább processzált leszármazottai. Defaultban ezeket használni igenis ciki. Általában ezekből nyert, vagy egyéb szintikből kitekert alap kickeket layereznek, és formálnak át-össze-szét, hogy újakat alkossanak. 

 

Alapvetően manapság a trance nem definiálható, hogy általánosságban mi, mert átalakulásban van. Jobban, mint bármikor. Most főleg a tört ütemek, egyéb most menő idény stílusok vannak rá igazán hatással, jönnek vissza belé az analóg feelingű dolgok is. Sokakban trance-ként még mindig a kétezres évek elejének-közepének Uplifting szállós vonala ugrik be. 140-es, és a körüli BPM értékekkel. Ezeket valóban, akkor a kor színvonalának megfelelően Virus A-B-C, és hasonló VA (JP, Nord) szinyók hangjai dominálták. Azóta a VSTi ipar is beszállt a buliba, Cakewalk (majd Roland) Z3ta 1-2, Fabfilter Twin, Sylenth, Massive, és még megannyi "klasszikus" cucc mellett olyan ebben a műfajban csúcs hangú cuccok is szólnak, mint a friss Reveal Sound Spire. (Virus TI meg majd' minden stúdióban van, aki pénzt is keres ebből a műfajból producerként)

 

A szállós műfajt a régi sztárok néhol művelik, de általában lassabban, 128-132-es BPM körül (Jó, AvB most megint álmodozik a 138as visszatérésről...mindhiába), és sokkal progresszívebb módon szól a trance. Nem lehet már belőni, mint hajdanán, hogy a szokásos UK Trance vonalban mi fér bele, vagy mi nem. Ezért, aki azt hiszi, hogy van Trance-re való akármilyen processzor, szinti, hasonló, az eléggé rossz úton jár. Vagy legalábbis a múltban.

 

A Scooternek meg két trance dala volt összesen (Trance Atlantic, Love is an Ocean), a többi UK Rave-től (legtöbb) a Jumpstyle-on (J'adore Hardcore) át a Club Houseig (Shake That) gyakorlatilag minden volt (amit össze tudtak lopni újabban...). Az utolsó egyedinek nevezhető zenéjük a Maria volt, de azt is Marc Acardipane írta.

 

Ha mégis valaki ilyesmire vágyik, hogy stúdióképeket nézzen relative autentikus trance arcoktól, annak ajánlom Ferry Corsten-ét, esetleg az Above and Beyond trió stúdióját, esetleg Markus Schulz-ét.

 

EDIT: Jaigen, a Vengeance Stereo Bundle, meg úgy uszkve az összes pluginjuk leginkább a saját sample CD-ik tartalmának használ leginkább, ezt az összes komolyabb teszt is elmondja, de mint használója az összesnek, én is.

Persze lehet minden másra is használni, de főképp a mai EDM stílusok hangzásának színezésével, és felnyomásával hozhatóak használható összefüggésbe.

 

T

Link to comment
Share on other sites

Hát lehet hogy velem van a baj, de ha én kapnék egy eredeti TR909-est, boldogabb lennék hangilag mint egy mittomén Tetrával. Nekem Bdrumjaim a mai napig egy 909-es klón analóg dobgépből jönnek.  Ezt nem kell layerezni... mert csak rontani tudsz rajta. Egy Silk által említett absolute! pro kompresszor persze elférne rá, nodehát azt ki tudja megfizetni.

 

Számomra a 909 bdrum és snare drum az alap. Attól csak rosszabb létezik.

 

Ezt már régen tettem fel de szerintem ...

 

https://soundcloud.com/electro-music-tests/80slog

Link to comment
Share on other sites

Állj! Nekem is van. Nem szar, hanem már nem ez diktálja a tempót.

 

Nem becsméreltem a hangszert, de a mai slágerlistákon nem a default hangjai szólnak, hanem a tovább layerezett, szétszedett leszármazottai. Az, hogy kinek mi tetszik, ízlés kérdése, marketing-eladhatósági-eladott adatok alapján való felállásról van/volt szó.

808, és 909 is van a stúdiómban. Szeretem, imádom.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...