Jump to content
Ménemszól.hu

Silk és a pluginek...


silk

Recommended Posts

  • Válaszok száma 92
  • Created
  • Last Reply

Erről van szó. Nekem sem tetszenek a sikítós szintikkel nyomdagéppel gyártott 17 éves mai EDM sztárproducerek, és az 5 sávos listavezető zenének sem nevezhető zajok....

Ha visszamehetnék a 2000es évek elejére, nagyon boldog lennék, akkor még a clubokban (nekem) értelmes zene kellett, és a DJ-nek is volt egyénisége, stílusa, és a zenének is. A mostani clubokban mindenki ugyanazt a 30 hulladékot nyomja, és a most undergroundnak nevezett stílusokban van egyedül meg a tradícionalitás.

 

Teljesen más megy Techno, Chill, vagy akár más, most annyira nem fókuszban lévő stílusokban, ahol a TR szóbajöhet ugyanúgy. Simán megy a 909 default is. Nem rossz az, csak most épp máshova viszik a fókuszt... klasszikusból: "Senkiháziak kezében van a popszakma..."

 

T

Link to comment
Share on other sites

Szerintem egy klasszikus dobgép vagy szinti sosem lesz igazán ciki. Legfeljebb időlegesen elnyomják más hangszerek, de aztán mindig felfedezik őket újra, esetleg egy másik műfaj képviselői. Nem tartom elképzelhetetlennek, hogy pl a 808 dob 20-30 év múlva is fel fog bukkanni zenékben amikor a ma aktuálisan modernnek számító agyonprocesszált/layerezett soundok divatja már tök másfelé fog terelődni. 

Link to comment
Share on other sites

Hát. A 909 jó móka, de nem trendi. 

A mai EDM drum presetek jó része ezeknek tovább layerezett, tovább processzált leszármazottai. Defaultban ezeket használni igenis ciki. Általában ezekből nyert, vagy egyéb szintikből kitekert alap kickeket layereznek, és formálnak át-össze-szét, hogy újakat alkossanak. 

 

Alapvetően manapság a trance nem definiálható, hogy általánosságban mi, mert átalakulásban van. Jobban, mint bármikor. Most főleg a tört ütemek, egyéb most menő idény stílusok vannak rá igazán hatással, jönnek vissza belé az analóg feelingű dolgok is. Sokakban trance-ként még mindig a kétezres évek elejének-közepének Uplifting szállós vonala ugrik be. 140-es, és a körüli BPM értékekkel. Ezeket valóban, akkor a kor színvonalának megfelelően Virus A-B-C, és hasonló VA (JP, Nord) szinyók hangjai dominálták. Azóta a VSTi ipar is beszállt a buliba, Cakewalk (majd Roland) Z3ta 1-2, Fabfilter Twin, Sylenth, Massive, és még megannyi "klasszikus" cucc mellett olyan ebben a műfajban csúcs hangú cuccok is szólnak, mint a friss Reveal Sound Spire. (Virus TI meg majd' minden stúdióban van, aki pénzt is keres ebből a műfajból producerként)

 

A szállós műfajt a régi sztárok néhol művelik, de általában lassabban, 128-132-es BPM körül (Jó, AvB most megint álmodozik a 138as visszatérésről...mindhiába), és sokkal progresszívebb módon szól a trance. Nem lehet már belőni, mint hajdanán, hogy a szokásos UK Trance vonalban mi fér bele, vagy mi nem. Ezért, aki azt hiszi, hogy van Trance-re való akármilyen processzor, szinti, hasonló, az eléggé rossz úton jár. Vagy legalábbis a múltban.

 

A Scooternek meg két trance dala volt összesen (Trance Atlantic, Love is an Ocean), a többi UK Rave-től (legtöbb) a Jumpstyle-on (J'adore Hardcore) át a Club Houseig (Shake That) gyakorlatilag minden volt (amit össze tudtak lopni újabban...). Az utolsó egyedinek nevezhető zenéjük a Maria volt, de azt is Marc Acardipane írta.

 

Ha mégis valaki ilyesmire vágyik, hogy stúdióképeket nézzen relative autentikus trance arcoktól, annak ajánlom Ferry Corsten-ét, esetleg az Above and Beyond trió stúdióját, esetleg Markus Schulz-ét.

 

EDIT: Jaigen, a Vengeance Stereo Bundle, meg úgy uszkve az összes pluginjuk leginkább a saját sample CD-ik tartalmának használ leginkább, ezt az összes komolyabb teszt is elmondja, de mint használója az összesnek, én is.

Persze lehet minden másra is használni, de főképp a mai EDM stílusok hangzásának színezésével, és felnyomásával hozhatóak használható összefüggésbe.

 

T

Ugyan nem tiszta a dob(tc electric triple c még mindig) de ez is tr909 származék :)http://www.mixcloud.com/visnyeivendel/arkus-p-livepa-tribewerk-dresden-13032005-1/

17.30 körül kezd érdekes lenni.

Link to comment
Share on other sites

Állj! Nekem is van. Nem szar, hanem már nem ez diktálja a tempót.

 

Nem becsméreltem a hangszert, de a mai slágerlistákon nem a default hangjai szólnak, hanem a tovább layerezett, szétszedett leszármazottai. Az, hogy kinek mi tetszik, ízlés kérdése, marketing-eladhatósági-eladott adatok alapján való felállásról van/volt szó.

808, és 909 is van a stúdiómban. Szeretem, imádom.

Jó és szerinted a tr909 vagy a 808 a jobb? Esetleg a Vermona DRM Mkiii ? (bár ez megint más irány)

Link to comment
Share on other sites

Erről van szó. Nekem sem tetszenek a sikítós szintikkel nyomdagéppel gyártott 17 éves mai EDM sztárproducerek, és az 5 sávos listavezető zenének sem nevezhető zajok....

Ha visszamehetnék a 2000es évek elejére, nagyon boldog lennék, akkor még a clubokban (nekem) értelmes zene kellett, és a DJ-nek is volt egyénisége, stílusa, és a zenének is. A mostani clubokban mindenki ugyanazt a 30 hulladékot nyomja, és a most undergroundnak nevezett stílusokban van egyedül meg a tradícionalitás.

 

Teljesen más megy Techno, Chill, vagy akár más, most annyira nem fókuszban lévő stílusokban, ahol a TR szóbajöhet ugyanúgy. Simán megy a 909 default is. Nem rossz az, csak most épp máshova viszik a fókuszt... klasszikusból: "Senkiháziak kezében van a popszakma..."

 

T

Techno vonalon (nállam is és másoknál is) jön vissza a tr909 de elég erősen. Jó dobgép, BD, SD, HHC,HHO, Ride, Claps az tud mindent ami kellhet. Ezek a modulok nagyon ki lettek találva, és megfigyeltem, összes technoban alap a tr909 ride :) vagy nincs benne de ez nagyon ritka, és vadászom is az ilyen zenéket újabban.

Link to comment
Share on other sites

Szerintem egy klasszikus dobgép vagy szinti sosem lesz igazán ciki. Legfeljebb időlegesen elnyomják más hangszerek, de aztán mindig felfedezik őket újra, esetleg egy másik műfaj képviselői. Nem tartom elképzelhetetlennek, hogy pl a 808 dob 20-30 év múlva is fel fog bukkanni zenékben amikor a ma aktuálisan modernnek számító agyonprocesszált/layerezett soundok divatja már tök másfelé fog terelődni. 

Épp ezért kell új soundot kitalálni, és nem agyonlayerezni szerencsétlen tr909-et :)

Komolyra fordítva a szót, próbálkozom én is :)

Link to comment
Share on other sites

Ugyanarról beszélünk. Underground berkeken megvan a tradicionalitas.

Jelen van a TR is.

Személy szerint szitu függő, hogy melyik kell, de évekkel ezelőtt digitalizáltam a hangjukat, és ezeknek az alaphangjaiból dolgozom, egyes alstílusok igényeihez processzálva, melyeket a Vengeance Sound sample cdken is ugyanúy kiindulási pontnak használtak. Ezeket használja az edm szcéna legnagyobb része, és rengeteg pop, es elektronikus zenei producer.

Link to comment
Share on other sites

Ugyanarról beszélünk. Underground berkeken megvan a tradicionalitas.

Jelen van a TR is.

Személy szerint szitu függő, hogy melyik kell, de évekkel ezelőtt digitalizáltam a hangjukat, és ezeknek az alaphangjaiból dolgozom, egyes alstílusok igényeihez processzálva, melyeket a Vengeance Sound sample cdken is ugyanúy kiindulási pontnak használtak. Ezeket használja az edm szcéna legnagyobb része, és rengeteg pop, es elektronikus zenei producer.

tr909-poptól a hardtechnoig? :) lehetne szlogen neki :)

Link to comment
Share on other sites

tr909-poptól a hardtechnoig? :) lehetne szlogen neki :)

Lehet sokan nem értik miről beszélek.

 

Nem arról van szó, hogy veszek a kickdrumot a 909-ről pl. és azt ráteszem/ráteszik valami tökmás dobgép hangjára, és az lesz a layerezés ebben az esetben (Nem csak). Vesszük az alapot, azt elnevezem mondjuk szűzies defaultban 1. sample-nek a lemezen/gyűjteményben.  Ezt fogom, és mondjuk EQ-zom valamerre. Ez lesz a 2. sample. Aztán fogom ezt a 2. sample-t, ráteszem az elsőre, processzálom, EQ-zom, istentudjamit, amihez kedved van. A végeredmény lesz a 3. sample. Eszméletlen jó kickeket lehet csinálni így, szívesen töltök fel mintát a saját műveimből. Sokkal, sokkal jobbakat, mint a sima default. Az sem rossz, de a nyomdokain az utódai messze felülmúlják hangzásban, teltségben, használhatóságban. Persze lehet variálni más dobgéppel, szintihangokkal, perkákkal, istentudjamivel, hiszen a kick nem más, mint egy kattanó hang, és egy sub lecsengés, amit egy ADSR paraméter együttessel simán definiálni lehet akárhogyan. Ezerféleképpen meg lehet fogni, csak meg kell érteni a fizikáját.

Link to comment
Share on other sites

Lehet sokan nem értik miről beszélek.

 

Nem arról van szó, hogy veszek a kickdrumot a 909-ről pl. és azt ráteszem/ráteszik valami tökmás dobgép hangjára, és az lesz a layerezés ebben az esetben (Nem csak). Vesszük az alapot, azt elnevezem mondjuk szűzies defaultban 1. sample-nek a lemezen/gyűjteményben.  Ezt fogom, és mondjuk EQ-zom valamerre. Ez lesz a 2. sample. Aztán fogom ezt a 2. sample-t, ráteszem az elsőre, processzálom, EQ-zom, istentudjamit, amihez kedved van. A végeredmény lesz a 3. sample. Eszméletlen jó kickeket lehet csinálni így, szívesen töltök fel mintát a saját műveimből. Sokkal, sokkal jobbakat, mint a sima default. Az sem rossz, de a nyomdokain az utódai messze felülmúlják hangzásban, teltségben, használhatóságban. Persze lehet variálni más dobgéppel, szintihangokkal, perkákkal, istentudjamivel, hiszen a kick nem más, mint egy kattanó hang, és egy sub lecsengés, amit egy ADSR paraméter együttessel simán definiálni lehet akárhogyan. Ezerféleképpen meg lehet fogni, csak meg kell érteni a fizikáját.

Értelek, és kíváncsi is vagyok :) amúgy amit küldtem muzsikát, az is hasonló, semmi egyéb dobgép nincs benne.

BD és a kick között mi a különbség, mert sosem értettem.

Link to comment
Share on other sites

Elugrok dolgozni lassan (DJ), holnap estefelé feldobok 10 erősen EDM feeling vastag, finom kis kicket a saját gyártmányokból, mindnek az ükapja-nagyapja TR.

 

A BD - Bass Drum gyakorlatilag a Kick. Nem láttam egykét meddő elképzelést leszámítva semmi megkülönböztetésre adó okot.

 

Az előzőhöz kis adalék: elektronikus zenei értelemben mondtam a kick/bass drum definícióját. Mivel TR-ekről van szó, ebben az értelmezésében használom a fogalmat.

Link to comment
Share on other sites

kis olvasnivaló : Layers Of Complexity, Drum-layering Masterclass http://www.soundonsound.com/sos/nov12/articles/drum-layering-masterclass.htm

 

filékok, ahogy alul írja is a szerző : http://www.soundonsound.com/sos/nov12/articles/drum-layering-masterclass-media.htm

Big Like!

 

Ilyesmiről beszéltem nagyon nagyon dióhéjban!

 

Köszi xbitz!!!

Link to comment
Share on other sites

kis olvasnivaló : Layers Of Complexity, Drum-layering Masterclass http://www.soundonsound.com/sos/nov12/articles/drum-layering-masterclass.htm

filékok, ahogy alul írja is a szerző : http://www.soundonsound.com/sos/nov12/articles/drum-layering-masterclass-media.htm

 

xbitz: Ezúton hadd fejezzem ki tiszteletemet a sok hasznos infóért és videóért, amiket adsz a csoportnak! Ez most nem csak erre a legutóbbira vonatkozik, hanem a sok topicban lévő sok hasznos cuccodra!!! Köszi!

  :thumbsu:

Link to comment
Share on other sites

xbitz: Ezúton hadd fejezzem ki tiszteletemet a sok hasznos infóért és videóért, amiket adsz a csoportnak! Ez most nem csak erre a legutóbbira vonatkozik, hanem a sok topicban lévő sok hasznos cuccodra!!! Köszi!

  :thumbsu:

Off:

Ezzel maximálisan egyetértek! 

 

Ezt viszont fordítd le nekem, légy szíves, mert hetek óta nem tudok aludni:

its ok anna its just geeky stuff

 

:-)

 

On

Link to comment
Share on other sites

'Estét!

 

Ahogy ígértem, itt is van.

http://www38.zippyshare.com/v/37157408/file.html

Szokásos, .Wav  One-Shot kick-ek. Mind saját gyártmány, alapjuk TR 808, és 909.

 

Az archívumban van egy txt file, abban a tudnivalók. Véleményezni a terméket kötelező! ;)

 

Tones

 

 

EDIT: kicsit megszaladt a kezem, és nem 10 lett... gondolom nem bánja senki.

Link to comment
Share on other sites

A netes on-line oktatásban baromira benne lennék! Olyat is lehetne hogy keverve az élőt és on-linet! Vagyis akik nem tudnak fizikailag jelen lenni az oktatáson azoknak ugyanúgy nyomon követhető lenne pl-online a dolog. Mintha ott ülnének ők is! Egyébként meg Silket üdvözli "Attila FosM1"! :D

Link to comment
Share on other sites

A netes on-line oktatásban baromira benne lennék! Olyat is lehetne hogy keverve az élőt és on-linet! Vagyis akik nem tudnak fizikailag jelen lenni az oktatáson azoknak ugyanúgy nyomon követhető lenne pl-online a dolog. Mintha ott ülnének ők is! Egyébként meg Silket üdvözli "Attila FosM1"! :D

Silkes oktató vidi is jó lenne már :)

Link to comment
Share on other sites

En orulnek, ha lenne lehetoseg tanulni valamilyen formaban azoknak, akik nem tudnak resztvenni (anyagi okok vagy tavolsag vagy idohiany miatti) ezeken a tanfolyamokon. Gondolom ennel nincs jobb mert ott derul ki, hogy megertettek-e vagy sem.(ahogy korabban volt rola szo).Meg arrol is, hogy ott vannak megfelelo korulmenyek. 

 

Szerintem iszonyat sok kezdo meg amator producernek (beleertve magam) kellene ilyen elmeleti alap. 

 

Erre van valami alternativ megoldas vagy ez nem eri meg annyira? Vagy ez nem olyan mint az elo es ezert felesleges?

Link to comment
Share on other sites

En orulnek, ha lenne lehetoseg tanulni valamilyen formaban azoknak, akik nem tudnak resztvenni (anyagi okok vagy tavolsag vagy idohiany miatti) ezeken a tanfolyamokon. Gondolom ennel nincs jobb mert ott derul ki, hogy megertettek-e vagy sem.(ahogy korabban volt rola szo).Meg arrol is, hogy ott vannak megfelelo korulmenyek. 

 

Szerintem iszonyat sok kezdo meg amator producernek (beleertve magam) kellene ilyen elmeleti alap. 

 

Erre van valami alternativ megoldas vagy ez nem eri meg annyira? Vagy ez nem olyan mint az elo es ezert felesleges?

Mondom, anyagilag nem tudom megtenni, ezért én pld örülnék neki ha lenne pár video, amin silk magyarázna.

Vagy annak is ha kitenne egy csomagot, lenne benne x sáv, és keverjük össze. Be is lehetne küldeni és lehetne rá szavazni hogy melyik a legjobb mixing, mastering...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...