Jump to content
Ménemszól.hu
  • 1

AT 4040 vs Shure SM7B


fulton

Kérdés

Sziasztok

Gondolkodom egy Shure SM7B beszerzésén a meglévő AT4040 mellé, azonban szeretném előtte tudni, vajon milyen lehet dolgozni egy Shure SM7B énekmintával. Szeretnék megnézni ezt-azt hogy viselkedik bizonyos helyzetekben.

Nincs aki esetéleg rendelkezik ISA ONE and Shure SM7B -al készült éneksávval? feltöltene nekünk?

Köszönöm! Esetleg privátban

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 56
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Ekkor: 2014. 11. 11. at 14:48 írta Zongilog:

 Értem, akkor tehát ez egy általános betegsége lehet az előfokoknak, amire érdemes odafigyelni. Köszi hogy ezt megosztottad. 150USD, ami kb. 30 ezer forint. Viszont a Duettem előfoka, amire azt mondják, hogy talán-esetleg elég lehet, bőven túl lenne szerintm méretezve ha vennék egy ilyet. Megfontolandó. Amúgy  ebben a topikban sokan írták, hogy SM7b-t használnak IsaOne-al.

 

Most már meg tudom erősíteni! A legjobb "budget" előfok az SM7B-hez az ISA ONE! :)

Ezt a kombót használom már több mint fél éve. Hibátlan mikrofon sound! Gyönyörűen hajtható vele a mikrofon! Nincs zaj!

Bőven ad annyi gaint, hogy a maximumot hozd ki ebből a mikrofonból! 

Ne kísérletezz Cloudlifterekkel, és Fetheadekkel! (Bár nekem is volt, és tényleg adott annyi gaint, amivel meg lehetett hajtani a mikrofont)
De ha teheted, inkább spórolj össze egy ISA-ra!
Használtan egész jó áron bele lehet akadni!
Keveréshez (ha nincs) ajánlatos még egy UAD kártyát beszerezni.

Az alap pluginjeivel bőven eléred azt a hangzást ami már nem kis pálya. (Sima "házi" ének keveréshez kezdetnek elég az alap 1176 kompresszor és egy Pultec EQ.)
Nem fogod megbánni! :) 

Üdv. Bálint

Link to comment
Share on other sites

4 órája írta AudioWorks Hangtechnika:

Az Aston Stealth mikrofonnal ISA One-ra sincs szükség.

 

Igazából nem tudom... Úgy látom újak még a piacon. Az idő, illetve az ezekkel készült felvételek eldöntik, hogy van-e helyük a pro audió világában, vagy megint egy mikrofongyártó cég, akik szeretnének egy szeletet kivenni a tortából.
Illetve hogy aránylik az ára ennek a terméknek? 50 ezer a beépített preamp, és 50 ezer maga a mikrofon?
Ha igen, nyilván így nem üti azt a szintet, amit egy ISA és egy Shure tud nyújtani.
Ettól függetlenül zenébe keverve is meghallgatnám ezt a preampos mikrofont.
Vlog és broadcast célokra biztosan jó választásnak bizonyul, akinek ez az igénye.
Érdekes lehet. Köszi hogy felhívtad rá a figyelmem! :) 

DE! Nem szeretnék offolni, mivel a Shure-ról volt szó.
Ahhoz a miksihez viszont mindenképp ajánlatos egy ISA One! :)

Peace!

Link to comment
Share on other sites

Ég és föld... Sm7 + ISA nagyon jó páros, agyonpaszírozva is érthető az ének, mixben olyan keményen ott van mint a beton. Ez az at4040ről nem mondható el. Én miután elkezdtem sm7el éneket felvenni, soha többet nem használtam az at4040et.

Natúr jel semmit nem jelent, mixben azonnal kiderül....

https://soundcloud.com/caughttheflow/parallels

Itt minimál eq, 1176 mint az állat, és reverb

Link to comment
Share on other sites

Ég és föld... Sm7 + ISA nagyon jó páros, agyonpaszírozva is érthető az ének, mixben olyan keményen ott van mint a beton. Ez az at4040ről nem mondható el. Én miután elkezdtem sm7el éneket felvenni, soha többet nem használtam az at4040et.

Natúr jel semmit nem jelent, mixben azonnal kiderül....

https://soundcloud.com/caughttheflow/parallels

Itt minimál eq, 1176 mint az állat, és reverb

Ez a olyan keményen ott van mint a beton, arra értitek hogy "testesebb" az egész sound-ja?

Mert pl ilyen at4040 nálam az a gondom, olyan kis esetlen a mixben.

Még egy dolog, véleményetek szerint mennyire jó levegős sound érhető el vele ISA ONE előfokkal?

neten találtam egy vidit, de az 6176 al készült, és ott alapban tudtommal még A/D előtt előfok+leveller szólal meg a natur sávon szóval...

Link to comment
Share on other sites

AT 4040-ről nincs tapasztalatom, SM7B-ről van.

Szerintem az az egyik legjobb benne (én valahogy úgy vagyok vele), hogy hiszek neki.

Vagyis, ha valami nem stimmel a felvételen, akkor az pl. nem a mikrofon hibája, hanem bármi más a láncban. Vagy a mix-szel nem stimmel valami. Szóval kvázi vonatkoztatási pont, "figyelmeztet".

Az ismert előnyei mellett pedig érdekes és azért elég ritka (tudom, hogy netes info gyűjtés nem mindig hiteles és a legjobb, de mégis mindenki keres) hogy szinte sehol nem találni az SM7B-ről rossz véleményt.

Link to comment
Share on other sites

Ez a olyan keményen ott van mint a beton, arra értitek hogy "testesebb" az egész sound-ja?

Mert pl ilyen at4040 nálam az a gondom, olyan kis esetlen a mixben.

Még egy dolog, véleményetek szerint mennyire jó levegős sound érhető el vele ISA ONE előfokkal?

neten találtam egy vidit, de az 6176 al készült, és ott alapban tudtommal még A/D előtt előfok+leveller szólal meg a natur sávon szóval...

6176ban nincs leveller, 1176 ot meg felvétel közben használni elég bátor dolog... Még tapasztalt hangmérnököknek is. 6176al a cső lehet a gond, ugyanis az vagy jó, vagy nem. ISA mindig jó, legfeljebb nem színez.... De mindíg oda lehet rakni.

Az hogy olyan mint a beton, úgy értettem, hogy kb akármit csinálhatsz vele, érthető, üt és átszól a mixen. Persze azért nem agy nélküli gányolásra gondolok... És a rossz énekeseken sem segít :) az At4040 nem tud úgy szólni, sok bűvészkedés után sem, ez biztos.

Link to comment
Share on other sites

4040-et használok énekre, de nem szeretem, nagyon fémes hangzású az én ízlésemnek, kifejezetten ocsmányak az "sz" "C" és egyéb deesselni való hangok. SM7 egy ISA-val bőven veri, főleg, ha nincs akusztikailag kezelt helyiséged. 

Én is AT4040-et használok énekre, és ugyanez a bajom vele. "Karcos az ének"

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok! 

Studio-kondenzátor mikrofonokról szeretnék némi infót kérni tőletek! 

Tapasztalatotok szerint óriási minőségbeli különbség van az olcsó (20-40e ft) kondenzátor mikrofonok és a picivel "drágább" (40-70e ft) kategóriás mikrofonok között? 

Ami kimondottan érdekelne az,hogy alábbi kategóriákból melyik mikrofont ajánlanátok énekfelvételre? 
Ár/minőség arány érdekelne a leginkább. 

A teszteket kiolvastam :) Most az érdekelne,hogy van-e valakinek tapasztalata is ezekkel a cuccokkal. 

Olcsó kategóriás mikrofonok: 
Studio Project- B1 
Audio Technika -AT2020 
AKG -Perception 100 illetve 120 
Behringer-B1 

A "drágább" mikrofonok: 

LD Sydtems- DVOX 
Akg- Perception 400 ill. 220 
Audio Technika - AT2035 ill. 2050 
AKG- C3000 
Rode-NT1A 
Behringer-B2 PRO 
AKG-C2000 

Otthoni bemutatkozó felvételek elkészítéséhez kellenek a mikrofonok, tehát nem profi felhasználásra. 

Szép napot mindenkinek!

Link to comment
Share on other sites

Hozzám nagyon sok ilyen otthoni felvételt küldenek keverésre és szerintem nagyjából egy kutya mind.

A pro kategória belépő mikrofonjai olyan messze vannak innen (6-700eFt), hogy nagyjából mindegy.

Jelen esetben sokkal többet számít, hogy mibe dugod bele, ki énekel bele, hol énekel bele.

Ha panellakásban, akkor pl. főleg amiatt lesz gáz a felvétel, nem a mikrofon miatt.

Otthon az SM7B-vel jársz a legjobban, de ezt már sokszor elmondtuk.

Olcsó és nagyon jó. Százszor többet érsz vele, mint ezekkel a szutyok legalja kondikkal.

Link to comment
Share on other sites

Én nem ismerem ezt a Beyert, de stúdiókban nem egy elterjedt márkanév, aminek biztosan megvan a maga oka.

Ettől még persze ez a mikrofon akár jó is lehet az SM7B helyett.

Viszont a Gearslutz-on a beírások egy részét pont annyira nem lehet komolyan venni, mint bármilyen más fórumon a világon.

Sok tapasztalatlan amatőr is írogat oda.

Ha valakinek hinni akar az ember, akkor meg kell nézni a szakmai múltját, meg a cuccait.

Ezekből nagyjából be lehet lőni, hogy mennyire komolyan vehető az illető.

És még ezután is megeshet, hogy belebotlottál egy Beyert forgalmazó figurába. :)

Link to comment
Share on other sites

Pár éve írtam a Pannóniának, hogy fizetnék ha kipróbálhatnám a Beyert, mert láttam a cuccuk között. Semmi válasz nem érkezett. Ez van. Phil Collins óta kíváncsi vagyok rá. Bár legutóbb őt is Beta87-be láttam énekelni.

Link to comment
Share on other sites

Amúgy most jöttem rá, hogy nekem SM7A-m van, nem B.

Vágja valaki, hogy mi a különbség köztük?

Nyilván az A volt a korábbi gyártás, de azon kívül.

Elvileg csak egy plusz szivacs. :D

SM7 - Introduced 1973 with a U.S. retail price of $256.80.

SM7A - Humbucking coil improved; design of the mic mounting yoke also improved. Introduced 1999.

SM7B - Larger foam windscreen added. Introduced 2001.

 

The mic element is based on the Unidyne III design and has not changed.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...