Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Milyen digitális zongorát vegyek?


cx2

Kérdés

Sziasztok!

Szeretnék vásárolni egy digitális zongorát tanuláshoz. Mivel nem vagyok jártas a témában, ezért a véleményeteket kérem, hogy melyik zongora lenne a legjobb választás ebben az ártartományban. Árban maximum 220E Ft-ig mennék.

A funkciók bősége kevésbé számít, sokkal inkább a jó és tartós mechanikát és egy élethűbb zongorahang visszaadását látom fontosabbnak.

Eddig a FATAR NUMA PIANO tetszik a leginkább, mind a hangja mind a mechanika miatt. (Még nem volt alkalmam élőben kipróbálni.)

A többi lehetséges jelölt:

KAWAI CL26

KORG SP170 és SP250

CASIO PX120, PX200 és PX135

CASIO CDP100 és CDP200

Esetleg még YAMAHA P70, P85, P95, P105 bár ezekben GHS mechanikát építettek.

Mi a véleményetek ezekről a hangszerekről és melyiket választanátok ezek közül?

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

nem akartam használtat venni, úgyhogy RD-300NX lett a vége + Roland KS-18Z állvány + Roland RPU 3 pedál 

Roland-digital-piano.jpg

kicsit sárgább és savanyúbb de... :D azt láttam amazon-on, hogy parázik, az egyik hozzászóló, hogy minden gombot beraktak a menübe, szal ha sokat kell állítani akkor nem nyerő modell, turnéra nem ajánlott, otthonra annál inkább ( http://www.amazon.com/Roland-RD-300NX-Digital-Piano/product-reviews/B004KCLX8W/ref=cm_cr_dp_see_all_btm?ie=UTF8&showViewpoints=1&sortBy=bySubmissionDateDescending ) ,

szintén RD700 helyett a 300-at választó hozzászóló:

 

When I was making my purchase decision it came down to this or the Roland RD-700NX 88-Key Digital Piano. I wanted a keyboard that I would not soon outgrow and one that was more stage-ready than studio ready (i.e., uncomplicated and easy to learn without sacrificing features that performing professionals needed.)

What won me over was the RD300NX features were not significantly different than the flagship RD700NX. Indeed, the sound was comparable, as was the selection of instrument types, and the keyboard feel was nearly identical on both. I decided the conveniences like the selection wheel on the 700NX for rapidly selecting an instrument voice, and other nice-to-have features were not worth the additional thousand dollars for the 700NX. I also liked the fact that the RD300NX is nearly 20 pounds lighter.

Make no mistake, the reason to purchase this board is for the piano voices and the keyboard feel. The organ, synth and other voices are not as impressive (although I do like the bass voices, especially when I split the keyboard and use double bass voicing for the bass keys.)

The organ voicings are frankly a little lame, especially if you want B3 emulation. I purchased a second board - a Roland V-combo 76 Key Stage Keyboard - to remedy that shortcoming (see my review for details.)

Back to the piano sounds: they are rich and accurate. The grand sounds like the real thing, and with the optional Roland RPU-3 pedal, combined with the amazingly realistic key feel, it would be difficult to distinguish between this board and the real thing. As an aside, while I purchased the RPU-3 pedal as an accessory it spends most of its life in storage because the Roland DP-10 Real-Feel Pedal with Non-Slip Rubber Plate is more than sufficient for most playing situations.

The keyboard has many features I have never used, such as the ability to build custom pianos and layer sounds, which I am sure some pianists will find useful - especially in a studio - but for me they held little interest. On the other hand, the ease of navigation and selecting the instrument voice you want with little fuss is a major plus.

Another characteristic is the solid construction of this board. I store and transport mine in a custom made ATA case, and I recommend that you invest in a high quality case if you are using this instrument for gigging. I do not like the power supply that the RD300NX requires because it is flimsy and too short for on stage use (the RD700NX uses a standard cord). I highly recommend that you purchase an additional power supply as a spare: Roland PSB-120 Power Adapter (same as PSB-1U).

Overall, this is one of the best keyboards for musicians who want a solid instrument on stage, and who play mainly piano (as I said, the organ sounds are lacking in my opinion.) I have never regretted opting for this model over the RD700NX and suggest that you make a careful comparison between the two if you are considering the higher end instrument and make your purchase decision accordingly.

Link to comment
Share on other sites

Igen csak ezzel még félkarú óriás mert se szintézis eszközök, se filter nincs benne mint egy hagyományos szintiben vagy mint a Rolandban programozható! Ez így csak annyi mint ha wavokat hallgatnál. Persze a gyári minták jól meg vannak csinálva, de kicsit olyan nekem az egész mint ha lenne egy szuper Porched amivel csak jobbra tudsz kanyarodni. És nagyon lassú a mintabetöltés a mai kor színvonalához képest! Mindenképp próbáld ki mielőtt vmi mellett döntenél! Ên is bántam már meg hangszer vételt 1 hét alatt. :)

Link to comment
Share on other sites

Az a kérdés mi a lényeg a felhasználónak! A hang mindenek felett, vagy a szolgáltatások is?

Nyilván a Nordokba combos ingyenes frankó "kis" minták tölthetők, de ennyi és csak mindössze 40 hangig polifón hangszerek! A Rolandban 1000 lehetőség van a hangzás alakítására, ott van pl. a Sound focus funkció, mellyel sokkal intimebbé tehető a hangzás egy mozdulattal a potméteren. Layer hangzások lehetősége, 128 hang polifónia, multitimbralitás, dinamikagörbe szerkesztés, több 100 user memória hely, észvesztő Juno szinti hangzások pluszban, drum track gyakorláshoz és mindez majd fél áron a Nordhoz képest!

Persze ha csak a hű zongora hangzás a lényeg, a Nordot választanám én is, de a poposabb Roland hangzás a zenében szerintem jobban érvényesül, ha nem kizárólag szóló zongorázás a cél. Nehéz a kérdés, de én a mechanika miatt is a Rolandot választanám az ára előnye és szolgáltatásai mellett inkább, de ez csak az egyéni véleményem!

Link to comment
Share on other sites

YOLO (ill. carpe diem) legyen akkor az NX :D , úgyis ezt tanulom, ill. az ő kottájából játszom ( http://www.vkgoeswild.com/?section=sheets )



GX-re már nem fussa ... , köszi szépen a segítséget (500 fölé magamtól nem mentem volna :)) )

--

a SOS cikket még iderakom hátha kell valakinek : http://www.soundonsound.com/sos/dec10/articles/roland-rd700nx.htm meg egy jó kép:

RolandRD700NX_05.jpg?itok=agGW5-Sz

Link to comment
Share on other sites

Ha már itt tartunk, ezt érdemes elolvasgatni: http://szeretnekzenelni.hu

Ilyen átfogó, részletes és tényleg segíteni akaró, nem tisztán marketing kiadványt más még nem készített, ez is sugall valamit sztem.

Csak azért bátorkodom ennyire a Rolandot favorizálni, mert mikor egyik zenész barátomnál meg-megforulok, akinek 700NX-e (is) van, sosem akarok felállni mellőle, ugyanis csak a jobb akusztikus hangszereknél tapasztalok mindig olyat, hogy minél tovább játszom rajtuk, annál jobban élvezik az ujjaim is a játékot és nem fordítva, hogy annál inkább fáradnának. A 700NX-ben GX-ben stb. lévő PHA mechanikák pedig pont ezt tudják nyújtani digitális cucc ellenére is! Próbáld ki csak ennyit mondok! ;)

Link to comment
Share on other sites

A Super Natural dolog igaz benne van az RD300NX-ben is és nem lehet a drágább modellekkel összevetni persze (a HP stb. szériák eleve a bútorzat miatt is drágák), de pl. az RD700NX szériát pont ezért is javaslom inkább, főleg hogy most kiárúsítás is van rájuk!. 4 zónás master keyboard, a zongora, stb hangszínek szanaszét editálhatók benne, a mechanikája az egyik legjobb és azért azt a Super Natural modellezést úgy fogd fel benne, hogy másban még csak fix preset zongora van, itt sok fizikai modellező paramétert állíthatsz plusszként, amellett hogy azért tényleg jól szólnak azok a zongora hangok benne.

De 270-ért a Numa Stage is bőven megéri, igaz sok tekerentyű nincs rajta, de az is zónázható master keyboardként, a zongi hangja bár fix, azért elég jó ott is már, új fejlesztés.

Vagy ha 500 körül szeretnél egy dedikált DAW kontrolleres, mindenes szinti bombát is egyben + audio interfacet, akkor Yamaha MOX8 vagy MOXF8! Igaz a GHS mechanikája jóval a Roland meg a Numa alatt van, de az olcsóbb billentyűzetek között még mindig ez a legjobb választás. Szerintem egy MP7-ben sincs jobb mechanika, akkor meg nyertél egy szipi-szupi workstationt is vele. De nem rábeszélni akarlak, csak az alternatívát mondom és hogy nem mindegy mire dobod ki a megkuporgatott lóvét!

Ha utána jössz rá hogy rossz választás volt, egy Kawait itthon necces eladni egy Yamahával stb. szemben.

Egyébként ott van még a Korg SV1 is, az sem rossz kis stage piano, de a te döntésed én csak tanácsot adhatok. :)

Link to comment
Share on other sites

Super Natural-ra azt írják, hogy HP508/LX15e/DP90Se-tól figyelemreméltó (az alatt csak "ok" a hangzás) tehát milla körüli cuccliknál, KAWAI MP6 és 7 között meg kb. ég és föld a diff., ha hiszek az internet szavának (nem is igazán összehasonlíthatóak)

http://www.kawaimp.com/mp7/pdf/MP7%20vs%20MP6_Specifications%20%28English%29.pdf

"meghatározó karizmatikus hangszer ami miatt vérüket adják" igen azt írják, hogy a Roland, Yamaha és a Nord a meghatározóak ill. az egyeduralkodó márkák profiknál, igazából nekem egy digit zongora/master keyboard hibrid kéne 500k Huf alatt, hmmm...  szal nem bútorzongorára , hanem olyan master keyboard-ra vágyom, amivel tudok haladni a zongorázással is, "játék" jelenlegi MIDI billentyűzetemet kinőttem jeligére :) 

 

Link to comment
Share on other sites

van valakinek tudomása arról, hogy a KAWAI MP7-nek van bárminemű negatív tulajdonsága egyáltalán (csakmert összejött rá a zs végre :) )  , azontúl hogy az MP11 tulajok kissé lekezelőleg beszélnek róla  ?

A Kawaiokat nyugodtan figyelmen kívül hagyhatod. Nem az a meghatározó karizmatikus hangszer ami miatt vérüket adják a zongoristák, de persze sokan a Casioval is beérik. :) Hangjuk is gyengécske, nincs érdemi fejlesztés sem bennük évek óta, csak a modellszámot növelgetik.

Mechanika oldaláról én a Roland mellett szavazok, úgy mint RD700... széria. Pl. 300 körül már volt múltkor is egy 700GX. 450 körül láttam RD800-at is használtan. Szóval a PHA mechanikája szerintem verhetetlen és a Roland magának fejleszt, nem régi fatar mechanikákkal operál. A Kawai fa mechanikája érdekesnek hangzik, de az sem egy nagy élmény. Némely régebbi Fatar Studio is jobb érzetet ad.

A Rolandban ott még a Super Natural hang fejlesztés is. Nincsenek velocity switchek, eleve már több éve multi-dynamic mintákat használnak félhangonként. Ebben még a Yamaha is csak a 3-4 rétegnél tart, azaz nem annyira természetes még.

Egyébként olcsón jó választás lehet még a Studiologic Numa Concert és Numa Stage is. Ezek már új mechanikákkal szereltek! A Stageben pl. az van ami a Kurzweil Artisben is.

Persze írni mindent le lehet, de jobb ha magad kipróbálod őket! Ne lődd el rögtön a zsét a Kawaira, járd körbe a témát szerintem!

Link to comment
Share on other sites

van valakinek tudomása arról, hogy a KAWAI MP7-nek van bárminemű negatív tulajdonsága egyáltalán (csakmert összejött rá a zs végre :) )  , azontúl hogy az MP11 tulajok kissé lekezelőleg beszélnek róla  ?





megkapta a "best buy"-t  - sub 2000$ dollár kategóriában- http://azpianonews.blogspot.hu/2014/04/Kawai-MP7-REVIEW-Digital-Piano-portable-stage-lowest-price-BEST-BUY-under-2000.html , elvileg mester billentyűzetnek is teljesen megfelel (4 split)

--
ezt meg csak iderakom mert érdekes volt, a jóember csatornája is az

Kawai MP11 vs VPC1 - deciding which is best for you
Link to comment
Share on other sites

Helyesbítek most így utánanézve valami különbség mégis van a roland mechanikák között. PHA III és azon belül:

Ivory Feel G

Ivory Feel S

Ivory Feel

Legutóbbi van a nagyon drágákban HP 505-től felfelé,és az S verzió van az FP7F, FP80-ban.

Bár ez csak az én véleményem mindenki nézzen utána akit érdekel de a mechanika szerintem ugyanaz az S-esben és a csúcskategóriásban, csak a billentyűk anyaga vagy fa vagy műanyag.

Link to comment
Share on other sites

A Roland ugyanazt a mechanikát ami az 5millió forintos nagyzongorájukban van beleteszi a FP7F, FP80-ba. Nekem eddig az az legjobb billentésű hordozható zongora. Igaz drága is emellett. Ha egyszer ki tudnám próbálni a Nord Stage Piano, Kawai ES7 meg a legujabb Kurzweil-el nagyon boldog lennék.

Link to comment
Share on other sites

Ja a Standard a szarabb verzió. Akkor értem már. 

Megnéztem a Yamaha oldalát és tényleg, a régi P90-nél (amim volt), annál csak GH van írva, a mostani P155-ömnél is. A P105 az eleve olcsóbb változat, az nem is GH egyáltalán (még S-sel sem). A P95 meg GHS.

Akkor elnézést.

A Fatarok sima GH-k?

Ennyire nem mentem bele, mert soha nem a műszaki leírások alapján nézem. Általában azokról nem is tudok :-)

Amikor játszom rajta, úgyis minden kiderül.

A Yamaháknál nagyon erős a tömegcikk érzet. Ez igaz a Rolandokra. Most a játékgyárakat, casio és többiek nem említem, mert azok értékelhetetlenek.

A Fatarnal ezt nem tapasztalom. Van több fajta mechanikájuk, de mindegyik jó. Nem véletlen, hogy a Nordok-ba is azokat teszik.

Link to comment
Share on other sites

Wheel: Ezek a Fatarok könnyebb billentésűek, mint a Yamahák? Vagy miben jobb szerinted?

 

 

cx2: ez úgy hangzott, mintha a Graded Hammer az valami negatív dolog lenne. Ez azt jelenti, hogy a mélyebb hangok felé nehezebb a billentés, mint az igazi zongoráknál. Tehát elvileg az a jobb, nem? 

A Fatarokban nem ilyen van? Ha nem, akkor azok miért jobbak?

Nem tudom a műszaki paramétereket, de mint zongorista, hobban szeretem a Fatar mechanikákat. A repetíció, súly, kiváltás...stb valahogy közelebb van az igazihoz.

Yamahában csak a nagy digitális zongorákban van jó mechanika, de az megfizethetetlenül drága.

Ezzel nem azt mondom, hogy nem jó a Yamaha, csak a Fatar egyes mechanikái jobbak. 

Link to comment
Share on other sites

GHS-t említett ami a Grade Hammer Standard. A Graded Hammer  (Standard nélkül a végén) egy továbbfejlesztett jobb változat a Standard-nél. Tehát a Yamaha hordozható zongorái között van jobb is a GHS-nél. Szerintem a "bár" lekicsinylést sejtető szó erre vonatkozott.

 

Ja a Standard a szarabb verzió. Akkor értem már. 

Megnéztem a Yamaha oldalát és tényleg, a régi P90-nél (amim volt), annál csak GH van írva, a mostani P155-ömnél is. A P105 az eleve olcsóbb változat, az nem is GH egyáltalán (még S-sel sem). A P95 meg GHS.

Akkor elnézést.

A Fatarok sima GH-k?

Link to comment
Share on other sites

...ez úgy hangzott, mintha a Graded Hammer az valami negatív dolog lenne. Ez azt jelenti, hogy a mélyebb hangok felé nehezebb a billentés, mint az igazi zongoráknál. Tehát elvileg az a jobb, nem?

GHS-t említett ami a Grade Hammer Standard. A Graded Hammer  (Standard nélkül a végén) egy továbbfejlesztett jobb változat a Standard-nél. Tehát a Yamaha hordozható zongorái között van jobb is a GHS-nél. Szerintem a "bár" lekicsinylést sejtető szó erre vonatkozott.

Link to comment
Share on other sites

A fentiek közül a Fatar a jó választás. Annak a legjobb a mechanikája.

A Yamaha P95, P105 még lehet kompromisszum, de az előbbinél maradnék.

 

Wheel: Ezek a Fatarok könnyebb billentésűek, mint a Yamahák? Vagy miben jobb szerinted?

 

Esetleg még YAMAHA P70, P85, P95, P105 bár ezekben GHS mechanikát építettek.

 

cx2: ez úgy hangzott, mintha a Graded Hammer az valami negatív dolog lenne. Ez azt jelenti, hogy a mélyebb hangok felé nehezebb a billentés, mint az igazi zongoráknál. Tehát elvileg az a jobb, nem? 

A Fatarokban nem ilyen van? Ha nem, akkor azok miért jobbak?

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

Szeretnék vásárolni egy digitális zongorát tanuláshoz. Mivel nem vagyok jártas a témában, ezért a véleményeteket kérem, hogy melyik zongora lenne a legjobb választás ebben az ártartományban. Árban maximum 220E Ft-ig mennék.

A funkciók bősége kevésbé számít, sokkal inkább a jó és tartós mechanikát és egy élethűbb zongorahang visszaadását látom fontosabbnak.

Eddig a FATAR NUMA PIANO tetszik a leginkább, mind a hangja mind a mechanika miatt. (Még nem volt alkalmam élőben kipróbálni.)

A többi lehetséges jelölt:

KAWAI CL26

KORG SP170 és SP250

CASIO PX120, PX200 és PX135

CASIO CDP100 és CDP200

Esetleg még YAMAHA P70, P85, P95, P105 bár ezekben GHS mechanikát építettek.

Mi a véleményetek ezekről a hangszerekről és melyiket választanátok ezek közül?

 

Nem tudom mennyi most a Numa Piano, de a webshopban már az utódáról írnak a Stageről, igaz drágábban, de hasonló mechanikával, ami a Kurzweil új Artis zongorájában is van: Fatar TP100. Én is a Fatar mellett döntenék, jelenleg is a Numa Concertre gyűjtögetek.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...