A/D Létrehozva November 27, 2013 Share Létrehozva November 27, 2013 Megjöttek a Strymon pedálok. Ezek ugye stúdió minőségű effektek nagyon komoly konverterekkel, és olyan számítási teljesítménnyel hogy ihaj. Ez a bucket brigade analóg flanger szimulátor például kimaxol egy full SHARC DSP-t, ami sokszorosa annak, amit az Eventide vagy a TC bepakol a pedáljaiba. Hogy hogy szól? Annyira kerek és telt, hogy az egyetlen dolog, ami miatt tudjuk, hogy valójában digitális berendezésről van szó, hogy nincs zaja. Amúgy meg így: http://youtu.be/A9VP9WHIU_A Ezek tehát bármikor kipróbálhatók. Plusz megjöttek a Minifoogerek is! Na majd hamar azokra is ráugrunk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bunni Válaszolta November 27, 2013 Share Válaszolta November 27, 2013 A/D a korábbi topikban említetted, hogy az Eventide és a Strymon teljesen más világ (az előbbi a saját útját járja, míg utóbbi analóg pedálok emulációjából indul ki). Lehet, hogy buta a kérdés, de amennyiben lehetséges egyáltalán ilyesmire válaszolni kifejtenéd kicsit bővebben, hogy a fenti két kiindulópontból következő különbség milyen helyzetekre teszi alkalmasabbá az egyiket a másikkal szemben? Vagy ha ez a kérdés így nem helytálló, akkor miben áll a két pedál között a különbség? Igazából arról van szó, hogy szeretnék egy jó minőségű zengetőt, amit leginkább egy moduláris szintivel használnék, és jó lenne némi iránymutatás, valamint pro-kontra mielőtt élőben is elkezdem őket fülelgetni. Bevallom őszintén kicsit arról is szó van, hogy félek a fülem nem elég gyakorlott ahhoz, hogy egy idegen környezetben A-B összehallgatva egy Blue Sky-t és mondjuk egy Space-t el tudjam dönteni, hogy melyik tetszik jobban. A szóbanforgó versenyzők a Space, a Blue Sky, a Big Sky és a Z-DSP lennének, bár tartok tőle, hogy ha kizárólag a zengető részre koncentrálunk, akkor az utóbbi nem rúg labdába az Eventide és a Strymon mellett. Egyelőre a Big Sky a legszimpatikusabb. Nincs szükségem 30 különböző reverbre. 1-2vel beérem, ha azok jók. Másrészt ugye ez a legolcsóbb mind közül. Ráadásul a DIY-os srácok szerint elég egyszerűen beépíthető a EUROrack modulok mellé... aminek én nagyon örülök, mert az a kattanásom, hogy amit lehet szeretek a dobozon belül tudni. http://www.muffwiggler.com/forum/userpix/7580_photo2crop_1.jpg szóval lényegében egy Eventide vs Strymon összehasonlításra / vásárlási tanácsra lennék kíváncsi... valami olyasmire gondolok, hogy "az Eventide az inkább.... a Strymon pedig inkább..." csak kicsit bonyolultan kérdezek gondolom úgyis gyakran elő fog jönni a kérdés a jövőben Link to comment Share on other sites More sharing options...
A/D Válaszolta November 28, 2013 Szerző Share Válaszolta November 28, 2013 Bunni, nekem zengetőben jobb tetszik a Strymon és sokkal jobb a kezelőfelülete is. A Z-DSP nem rúg labdába zengetésben, annak az a sajátossága, hogy CV-vel lehet modulálni, pl. a program change-t is ami elég meleg pite! Inkább destruktív, meg ritmikus effektekre javaslom. A Strymonoknak egyébként van egy karaktere, amit én nagyon szeretek, és ami minden effektjükön hallatszik. Kicsit olyan, mintha analóg lenne, nem tudom jobban elmondani. Az Eventide is egy "kreatív zengető" amúgy. Én Eventide-ból kérdés nélkül a pitch factort venném. Vagy a H9-et, ha tudja a pitch factor programjait. Aztán ezt is érdemes helyre tenni, hogy mi értelme van egy minőségi zengetőnek egy moduláris rendszerben, ami pitty-puttyog Mert ugye a moduláris cuccokat általában nem zenészek veszik (most ne azzal jöjjetek hogy de a legnagyobbaknak is van, mert értem én, csak a legritkább esetben képezik azoknak a számaiknak a gerincét, amivel a nagy gempát keresik. Pl. megszülsz, mire moduláron megépíted azt a presetet, ami a videóban a Bass Station II-ből szól, ami tök alap, és egy akármilyen csirkefogó, aki semmit nem ért a szintikhez két másodperc alatt behív). Na nekik meg nem az a lényeg, hogy az effekt hogy viselkedik mixben, hanem pl. az, hogy a turing machine szabályai szerint zengessen haha Röviden: hallgasd meg, és amit úgy érzed hogy jobban be tudsz állítani, vedd azt. (ui: múltkor valaki firtatta, hogy vékony a hangja a Bass Station II-nek. csak szólok hogy még telefonnal felvéve sem ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tetsuo Válaszolta November 28, 2013 Share Válaszolta November 28, 2013 Bár más kategória, csak hogy értsem a valós fejlodést: Vajon ezek a legújabb pedálok processzorai hogyan viszonyulnak a régi nagy effektgépek processzoraihoz? Pl. az Eventide H8000-hez? Ezekután pedig egy H8000-es flanger vs. legújabb Strymon flanger? Link to comment Share on other sites More sharing options...
_cutoff Válaszolta November 28, 2013 Share Válaszolta November 28, 2013 Akinek mondjuk bbd analog flanger hang kell az miért ne venné meg AZT ? Kicsit nekem ez olyan, mint amikor bejöttek a VA szintik és húú na ez majd hozza a true analógok tónusát, meg minden előnyét de nagyobb megbízhatósággal meg polifóniával és a blabla aztán az évek során kiderült hogy ez azért nem ilyen egyértelmű. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bunni Válaszolta November 28, 2013 Share Válaszolta November 28, 2013 Aztán ezt is érdemes helyre tenni, hogy mi értelme van egy minőségi zengetőnek egy moduláris rendszerben, ami pitty-puttyog Mert ugye a moduláris cuccokat általában nem zenészek veszik (most ne azzal jöjjetek hogy de a legnagyobbaknak is van, mert értem én, csak a legritkább esetben képezik azoknak a számaiknak a gerincét, amivel a nagy gempát keresik. Pl. megszülsz, mire moduláron megépíted azt a presetet, ami a videóban a Bass Station II-ből szól, ami tök alap, és egy akármilyen csirkefogó, aki semmit nem ért a szintikhez két másodperc alatt behív). Na nekik meg nem az a lényeg, hogy az effekt hogy viselkedik mixben, hanem pl. az, hogy a turing machine szabályai szerint zengessen haha Röviden: hallgasd meg, és amit úgy érzed hogy jobban be tudsz állítani, vedd azt. haha a kérdés jogos! Valóban nem az a lényeg, hogy hogy áll meg a mix-ben, mert ahogyan te is utaltál rá többnyire nincs is mix, csak pitty-putty )) Persze időnként komplett zenék is készülnek, és a jövőben is szeretnék "befejezett" számokat összerakni, de valóban nem ez a jellemző. Szóval nem kizárt, hogy azt a minőséget amire ténylegesen szükségem lenne erősen túllőttem az említett két gyártó termékeivel Ha már itt tartunk... a KP3, KP Quad zengetője mennyire szar/nem szar? Ha annyira nem gagyi, akkor az én céljaimra lehet, hogy több értelme lenne mint egy csúcs minőségű, de kizárólag reverb pedálnak. Erről mi a véleményed? Elgondolkodtató az is, hogy ha már ennyi pénzt készülök kiadni, egy ilyen minőségű stomp-boxért akkor lehet, hogy nagyobb hasznát venném egy pitch vagy egy modfaktornak. Persze zengetőre akkor is szükségem lesz Ezeken mindenképpen elgondolkozom majd, és vásárlás előtt persze bemegyek és személyesen is megnézem őket Köszi a választ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bakóimi Válaszolta November 28, 2013 Share Válaszolta November 28, 2013 Érdekes ez az Eventide/Strymon összehasonlítás. Anno mikor megjelentek,megvettem az Eventide ModFactort és a TimeFactort. Királyság,hiányosságokkal - kiváltképpen a Mod...mi az hogy nincs UniVibe???? Az egyik legalapvetőbb mod effekt,pláne hogy ezekkel a pedálkákkal elsősorban a gitárosokat célozták be első körön. A gyári presetek úgy voltak vackok ahogy vannak szvsz.. Aztán jöttek firmware updatek és jobb lett sok minden (persze UniVibe nem lett :-D ),meg azt sem lehet megoldani például hogy a bejövő jel dinamikája függvényében NEGATÍV amountot rendeljek hozzá valamihez. Írtam a fejlesztőknek...válasz : Minek??? Hát például hogy a gitárhang lecsengésekor kezdjen jobban tremolózni...mert ugye azt úgy szokás inkább mint fordítva. Ja,erre nem is gondoltunk! Fasza. Mindezekkel együtt az Eventide-ok iszonyatosan jók,csak nem vették a fáradtságot rendes preseteket tenni bele gyárilag. Aztán jöttek a Strymonok. Szereztem Möbiust meg TimeLine.t....és végül az Eviket tartottam meg,de hangsúlyozom ez csak az én ízlésemen dőlt el és nagyon sokat vacilláltam. A Strymon más - kicsit az almát a körtével íze van az összehasonlításuknak. Nagyon jó cuccok,csak másképpen mint az Evik. Legszívesebben mindegyik maradt volna,de hát itt élünk ugyebár és ezek nem filléres játékok. Mindenesetre régóta vágyom egy Space-re,eddig azért nem lett mert vártam a Strymon cuccát,aztán majd megpróbálok dönteni,remélem sikerül mert ha nem az sokba lesz,már látom... :-D Link to comment Share on other sites More sharing options...
bunni Válaszolta January 19, 2014 Share Válaszolta January 19, 2014 A/D mivel itt volt róla szó, ezért ide teszem: https://soundcloud.com/tiptop-audio/halls-of-valhalla-and-the https://soundcloud.com/ignatius/beta-version-of-valhalla-dsp http://www.muffwiggler.com/forum/viewtopic.php?t=102196 Ez a zDSP egyre jobban tetszik, csak sajnálnám kizárólag reverbnek használni... viszont mivel reverb minden patch-hez kell ezért kb tényleg kizárólag annak használnám A kártya egyelőre még nem kapható hozzá, de a NAMM-on már meg lehet majd nézni. Ha a fenti demók alapján lehet érdemi véleményt formálni akkor érdekelne, hogy mit gondolsz róla. Nekem egyébként tetszik, és a modulározáshoz valószínűleg pont elég (tehát nem énekre, élő hangszerekre kéne), de érdekelne olyan véleménye is, aki más szemmel nézni mint én és tudja is, hogy mit kell figyelni egy reverb-ön köszi! szerk: persze nem kizárólag A/D-nek szól, csak vele beszélgettünk a dolgról Link to comment Share on other sites More sharing options...
A/D Válaszolta January 20, 2014 Szerző Share Válaszolta January 20, 2014 A Z-DSP nem egy minőségi effekt. Itt a lényeg a modulálhatósága illetve az, hogy CV-re akár azonnal effekt programot vált. Az ilyen effektek mint a Z-DSP kimondottan "csúnya" hangok készítésére valók. Ez egy glitches,lo-fi szintihanghoz, effekthez passzolhat, de énekhez semmiképp. (már csak ha nem az a cél, hogy egy rossz éneket mindenki számára érthető módon bénán effektezni) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.