Jump to content
Ménemszól.hu

David Guetta Masterclass


xbitz

Recommended Posts

  • Válaszok száma 351
  • Created
  • Last Reply

 

Homo unius libri hozzáállás.

 

 

Valamit benéztél, én pontosan tudom kikről beszélsz és hogy ők mekkora nevek, megvan az összes régi plastikman a consumedig bezárólag, carl craigek is a psyche bfc időszakból pl, purpose makerek, stb, szóval mondom, kicsit félreértesz valmit szerintem. Annyi hogy már nagyon régóta nem követem ezeknek a régi nagy "techno isteneknek" a ténykedését, pl azt sem tudom hogy most perpill melyikük aktív még, vinylről játszanak-e ha épp djznek, csinálnak-e még zenét...

Link to comment
Share on other sites

Hmm, mosolygok.

 

Toljátok el bakeliten... sok sikert:

 

http://www.youtube.com/watch?v=Ibnv-a5vJsA

 

A másik, több, mint 10éve dolgozó DJ (szükséges engedélyekkel, jogdíjjal, etc.) mondom azt, hogy ugyan a bakelit remek dolog, de se pénzzel nem lehet ma már bírni, és maximum az underground műfajokban lehet még fellelni megfelelő mennyiségben. 

Nekem is volt, több, mint 500... Másrészt Plastikman se nyomogatná a többi úriemberrel a témát ilyen virtuóz módon, ha este 10től reggel 4ig kéne tekergetni a korongot ugyanilyen intenzitással. 2 órában "relative" nem olyan nagy mutatvány, amit lenyomnak. Mi itt a bökkenő?

Egyszerűen az, hogy a sok kispista, és a segghülye amatőrDJ, sok szar zene, és egyebek miatt az emberek is lebutultak. Hiába pakolsz ki 4 lejátszót, 2 Pio EFX-1000-t, vagy Kaoss padot, vagy akármit, esetleg Grooveboxokat, szintiket, a lőtéri kutyát nem fogja érdekelni. Miért?

Ez is egyszerű: szóljon a zene, aztán kalap kabát, hogy miről, az senkit nem érdekel. Idáig jutottunk.

Személy szerint én is hangnemben, akár hangszerekkel, live acttel (powered by Akai APC-40, és egy sereg vas) elmentem egyszer muzsikálni. Mikor vége lett, megkérdezték, hogy milyen mashupokat játszottam, tök jók voltak, és mert letöltenék. További hozzáfűzni valóm akkor sem volt, most sem. Zeneiskolát végeztem, konziba jártam, jópár' hangszeren játszom, de DJ-ként már ez sem fontos sajnos, mert mondogathatom, csinálhatom, élhetek neki, csak uszkve felesleges. Magamra csukom a stúdió ajtót, és majd ott kiélem magam, és eljuttatom azoknak a mondanivalóm, akiket érdekel is, és ha abból lesz gig, majd az kárpótol. Only way...

 

Ma már én is pendriveot nyomok a Pioneer pultba, mert ezt lehet fenntartani (bakelit over).

 

Plusz: David Guetta kb akkora producer, amekkora hangmérnök: ZÉRÓ.

A Nothing But The Beat c. filmet tessenek megnézni, ő maga is bevallja, hogy életében nem írt egy dalt sem, és mögötte producerek, és médiaszakemberek garmadája dolgozik azon, hogy neki menjen a szekér. Egy egyszerű francia DJ, nothing more. A felesége Franciaország egyik legnagyobb rendezvényszervező, és médiaügynökségének tulajdonosa, és CEO-ja, szépen menedzseli férjeurát. 

Van szerencsém ismerni egy szintén francia embert, akinek a neve Joachim Garraud, sikeres producer, aki felfedezte Chris Willis-t is, aki Guetta zenéjének nagyban meghatározó vokalistája volt. Garraud: sokadmagával ő az, aki Guetta zenei stílusát megalkotta. 

 

A mai EDM "sztárok" általában kirakatemberek pár kivételtől eltekintve. Például a mostani menő arcok (Hardwell, Martin Garrix és társaik) jó részének összes zenéjében szerző vagy társszerző egy emberke (hogyan jegyzik épp, mennyi pénz cserélt gazdát), aki maga is sikeres, és sokat turnézó DJ/producer. Kirakatemberek, akik befektetésként funkcionálnak. Amikor meg dől a lé a fellépésekből, és egyebekből, szépen jattolnak azoknak, akik feltették a polcnak azon fokára őket, ahonnan már mások is látják. (16-17 éves kisgyerekek (Garrix, Madeon, Audien stb...) nyomják fesztiválokon körbe a bolygón, van aki elhiszi, hogy ezek hangmérnökként, sound designerként, hangszertulajdonosként, komponistaként ennyire pengék lennének ennyi idősen?? ugyanmár...)

Erről lényegében ennyit.

 

Másik: paradoxon az undergroundot ismertté tenni. Ezt azért lássuk be. Másrészt: Nem arról fröcsögtem fentebb, hogy az említett ikonikus innovátorok (Hawtin és a többiek) gagyik lennének. Arról beszéltem, hogy ez az átlag, szórakozni járó embert nem érdekli. Nem is fogja, csak underground körökben, ahol megvan a tradicionalitás, a hagyományok tisztelete, a teljesítményre rámenés akarata, a minőség.

A műfaj paradoxon voltából ehhez elhivatottság kell, megélni nem lehet belőle a mifajtánknak', viszonylag kisembereknek'.

 

Remélem nem bántottam meg senkit.

Link to comment
Share on other sites

http://youtu.be/Ibnv-a5vJsA?t=1m15s
Ettől a ponttól kezdve mennyire öncélú és primitív, ami történik? Számomra az jön le belőle, hogy ha van egy nagy név, teljesen mindegy, mit művel, az érdekes. Ezt, hogy fülhallgatóba (mennyire ötletes már) felnyög pár hangot, majd azt effektezgeti, a legkevésbé sem tudom művészi kiteljesedésként értelmezni. Természetesen nem akarom James Zabiela tehetségét vitatni, tele a youtube a kreatív megoldásaival, azonban ez szerintem szinten aluli. Egyébként az is kérdéses, hogy hol a határ az effektezés terén, mikortól öncélú, meddig ad hozzá az adott éjszakához. Nem vagyok benne biztos, hogy az említett személy megtalálja a határt a kettő között, de ez nem módosít azon, hogy tud bánni a pult adta lehetőségekkel. 

Alapvetően ebbe a mindegy ki és mit csinál vonalba ült bele a Pioneer az RMX-1000 effektgéppel, gyerekjáték jelleget ölt az előző megoldásaikhoz képest, platinum edition ide vagy oda. 
Erős túlzásként ez a videó jutott az eszembe, csak a vicc kedvéért linkelem: 
http://www.youtube.com/watch?v=oj-CTJ9Hhqs

 

A másik jelenség, amire egyre furábban tekintek, az a dj pultban bulizó közönség, mint pl. itt Carl Craig esetében. Több videóban láttam már és nem értem, volt, ahol talán a lemez is ugrott, mert nem fértek a nagyon fontos közönségtől. Most tegyük a kezünk a szívünkre. Mennyiben különbözik a felmagasztalt underground közönség, akinek a java a dj mögött akarja tudni magát azoktól, akik egy adott zenei stílust azért hallgatnak, mert a szomszéd Julcsa is? Milyen mértékben adódik mindkét esetben a zene szeretete és az az iránti tisztelet? Ugyanúgy a messiás tenyéren hordozása tűnik fel nekem. Sokat gondolkozok rajta, hogy amit a mainstreamben köpködnek sokan, hogy vannak trendek, amik után mennek az emberek, az az undergroundban ugyanúgy tetten érhető, mindig van egy adott stílus, amibe belekapaszkodnak az ug nevek, (d&b őrület, elektró őrület, minimal őrület, tekkház őrület, frech elektró őrület, dubstep őrület, deephouse őrület, nu disco őrület), s a legtöbb előadó megy az adott irányvonal után, igen undergroundnak érezvén magát. Aztán amikor egy népszerűséget elér a stílus, átnyergelnek másra. Egyet tudok érteni Tones undergrounddal kapcsolatos gondolataival. 

Összességében én is azt gondolom, hogy a dj mint olyan önmagában egy nagyon jó ízléssel és ritmusérzékkel rendelkező lemezbemutató, nem több. Persze ezt a bemutatást művelheti nagyon ügyesen, de attól művésszé talán nem kéne avanzsálni. Természetesen, aki producerként is tevékenykedik, ott lehet más a helyzet, de akkor sem a dj munkássága miatt lesz kiemelkedő/művészként értékelhető számomra. 

Link to comment
Share on other sites

Mondjuk eleve ez a kifejezés már, hogy underground szerintem rémesen elcsépelt, sőt ciki/kínos, annak ellenére hogy maga a jelenség nyilván létezik. Szerintem nem lehet itt egységes közegről beszélni, hisz amennyi stílus annyiféle képpen értelmezik ezt a szót. Van ahol már az elkurvulásnak számít, ha 200nál több példányban adnak ki egy lemezt vagy 50nél többen vannak a bulin, míg máshol simán idesorolják azokat akik még épphogy nincsenek zenetévé közelben, de fesztiválokon, bulikon ezrek hallgatják őket, rádiókban is sűrűn játsszák. Ezért nincs is értelme összehasonlítgatni a mainstreamet az undergrounddal, sem a közönséget sem a zenészeket, mivel roppantul nincs egység ebben a dologban semmilyen szinten, ez csak egy hülye kifejezés aminek utoljára kb 15-20 éve volt bármi relevanciája vagy lehetett pironkodás nélkül felvállalni. Pl egy zaj/kísérleti vagy mondjuk industrial zenében gondolkodó valakinek már carl craig vagy hawtin bőven mainstream, hisz puccos helyeken játszanak sok pénzért, míg a chartok felől közelítőknek földalattinak számít. Nézőpont kérdése az egész.

 

/on

Link to comment
Share on other sites

<OFF>

 

Kedves DJ5i Technox!

 

Van valami oka annak, hogy ilyen betűtípust, ill. betűszínt használsz? A normál bötüket is eltudjuk ám olvasni! :)

 

<ON>

Igen, van.:

1.- jól néz ki.

2.- amiket itt használtok nekem nem tetszik(olyan irodai)

3.- adok a szövegem küllemére is és azért van itt is szerkesztő fejléc, sok lehetőséggel, hogy használjuk.

Mint a hangszereken a potik is arra vannak, hogy használjuk, nem dísznek rakták oda. :D

De ha már ez is zavar Benneteket, mint ahogyan látom sok hozzászólásom is(amivel nem csak itt az oldalon találkozom), akkor az már baj.

Tipikus magyar-módi, ha valaki mer máshogy kinézni/gondolkodni/zenélni, akkor azt kinézik/kibeszélik/kiközösítik magyar földön...

Sajna, ezért tartunk itt, ahol tartunk, hogy vagy beleolvad a tömegbe, aki itt akar élni, vagy kimegy külföldre.Így veszti el az ország folyamatosan a tehetségeit, nagyjait...De ez már egy hosszabb elmélkedés lenne.

Link to comment
Share on other sites

Ui.:

Más témáknál is beleolvastam és sajna körvonalazódik bennem a megfogalmazás, hogy eme oldal is kezd össznépi fikázó/okoskodó/veszekedő oldal lenni.

Mint sok más netes magyar fórum.

NE BÁNTSUK EGYMÁST GYEREKEK! :phew:

Szakmai eszmecsere/beszélgetés folyjon itt, ne más...

Köszi.

Link to comment
Share on other sites

Mondjuk eleve ez a kifejezés már, hogy underground szerintem rémesen elcsépelt, sőt ciki/kínos, annak ellenére hogy maga a jelenség nyilván létezik. Szerintem nem lehet itt egységes közegről beszélni, hisz amennyi stílus annyiféle képpen értelmezik ezt a szót. Van ahol már az elkurvulásnak számít, ha 200nál több példányban adnak ki egy lemezt vagy 50nél többen vannak a bulin, míg máshol simán idesorolják azokat akik még épphogy nincsenek zenetévé közelben, de fesztiválokon, bulikon ezrek hallgatják őket, rádiókban is sűrűn játsszák. Ezért nincs is értelme összehasonlítgatni a mainstreamet az undergrounddal, sem a közönséget sem a zenészeket, mivel roppantul nincs egység ebben a dologban semmilyen szinten, ez csak egy hülye kifejezés aminek utoljára kb 15-20 éve volt bármi relevanciája vagy lehetett pironkodás nélkül felvállalni. Pl egy zaj/kísérleti vagy mondjuk industrial zenében gondolkodó valakinek már carl craig vagy hawtin bőven mainstream, hisz puccos helyeken játszanak sok pénzért, míg a chartok felől közelítőknek földalattinak számít. Nézőpont kérdése az egész.

 

/on

Richie Hawtin többek közt, pl. Szerbiában játszott egy kis klubban, 50-100 ember előtt, nagyobb beleéléssel, mint pl. a Szigeten.

Nyilván utóbbira pénzért ment(de lehet, hogy annyiért amennyit egy magyar "sztár" DJ kér), előbbin meg inyé vót!!!!JA ÉS LIVE volt!!!

Link to comment
Share on other sites

Ez ok, hogy hobbiból elvállal kis bulikat, de ő egy atom gempás arc, egy üzletember. Ha jók az értesülésim, komoly részesedése van a beatport-ban (gondolom nem kell elmondanom mi az), részt fett anno a final scratch tervezésében, gondolom szintén nem 2 dollár fejében, valamelyik téli olimpiai játék megnyitójára is írt zenét, gyakorlatilag egy műintézmény az ember, óriási fellépti díjjal és olyan hírnévvel, hogy szerintem még szegény megboldogult nagyim is fel tudott volna sorolni néhány albumot tőle.

Link to comment
Share on other sites

http://youtu.be/Ibnv-a5vJsA?t=1m15s

Ettől a ponttól kezdve mennyire öncélú és primitív, ami történik? Számomra az jön le belőle, hogy ha van egy nagy név, teljesen mindegy, mit művel, az érdekes. Ezt, hogy fülhallgatóba (mennyire ötletes már) felnyög pár hangot, majd azt effektezgeti, a legkevésbé sem tudom művészi kiteljesedésként értelmezni. Természetesen nem akarom James Zabiela tehetségét vitatni, tele a youtube a kreatív megoldásaival, azonban ez szerintem szinten aluli. Egyébként az is kérdéses, hogy hol a határ az effektezés terén, mikortól öncélú, meddig ad hozzá az adott éjszakához. Nem vagyok benne biztos, hogy az említett személy megtalálja a határt a kettő között, de ez nem módosít azon, hogy tud bánni a pult adta lehetőségekkel. 

Alapvetően ebbe a mindegy ki és mit csinál vonalba ült bele a Pioneer az RMX-1000 effektgéppel, gyerekjáték jelleget ölt az előző megoldásaikhoz képest, platinum edition ide vagy oda. 

Erős túlzásként ez a videó jutott az eszembe, csak a vicc kedvéért linkelem: 

http://www.youtube.com/watch?v=oj-CTJ9Hhqs

 

A másik jelenség, amire egyre furábban tekintek, az a dj pultban bulizó közönség, mint pl. itt Carl Craig esetében. Több videóban láttam már és nem értem, volt, ahol talán a lemez is ugrott, mert nem fértek a nagyon fontos közönségtől. Most tegyük a kezünk a szívünkre. Mennyiben különbözik a felmagasztalt underground közönség, akinek a java a dj mögött akarja tudni magát azoktól, akik egy adott zenei stílust azért hallgatnak, mert a szomszéd Julcsa is? Milyen mértékben adódik mindkét esetben a zene szeretete és az az iránti tisztelet? Ugyanúgy a messiás tenyéren hordozása tűnik fel nekem. Sokat gondolkozok rajta, hogy amit a mainstreamben köpködnek sokan, hogy vannak trendek, amik után mennek az emberek, az az undergroundban ugyanúgy tetten érhető, mindig van egy adott stílus, amibe belekapaszkodnak az ug nevek, (d&b őrület, elektró őrület, minimal őrület, tekkház őrület, frech elektró őrület, dubstep őrület, deephouse őrület, nu disco őrület), s a legtöbb előadó megy az adott irányvonal után, igen undergroundnak érezvén magát. Aztán amikor egy népszerűséget elér a stílus, átnyergelnek másra. Egyet tudok érteni Tones undergrounddal kapcsolatos gondolataival. 

Összességében én is azt gondolom, hogy a dj mint olyan önmagában egy nagyon jó ízléssel és ritmusérzékkel rendelkező lemezbemutató, nem több. Persze ezt a bemutatást művelheti nagyon ügyesen, de attól művésszé talán nem kéne avanzsálni. Természetesen, aki producerként is tevékenykedik, ott lehet más a helyzet, de akkor sem a dj munkássága miatt lesz kiemelkedő/művészként értékelhető számomra. 

 

Ez ok, hogy hobbiból elvállal kis bulikat, de ő egy atom gempás arc, egy üzletember. Ha jók az értesülésim, komoly részesedése van a beatport-ban (gondolom nem kell elmondanom mi az), részt fett anno a final scratch tervezésében, gondolom szintén nem 2 dollár fejében, valamelyik téli olimpiai játék megnyitójára is írt zenét, gyakorlatilag egy műintézmény az ember, óriási fellépti díjjal és olyan hírnévvel, hogy szerintem még szegény megboldogult nagyim is fel tudott volna sorolni néhány albumot tőle.

És ez miért baj??????

Az underground kitermel sok ismert embert, de attól még underground marad.

És jó esetben az előadó is megmarad az eredeti zenéinél, tehát legalább "terjeszti az igét".Nem eladások után nézzük az underground fogalmát, hiszen akkor a mai világban már a mulatós Bunyós Pityu is az lenne(eladások alapján).

 

Ja a privátban feltett kérdésedre:

Szia

Elég fullosnak tűnik a hangszerparkod, van esetleg valami zenéd amit megmutatnál és ezek valamelyikén készült ?

 

válaszom:

 

Igen valóban sok cuccom van és nyilván sok zeném is, hiszen azért van több, mint 60 hangszerem, hogy zenéket írjak velük.Ez az életem(barátném nagy haragjára :D )!

Élőben lehet majd meghallgatni(netre nem teszek zenét) a klubbomban, ami most épül.Ha elkészül szívesen látlak!

Link to comment
Share on other sites

Nem értem miért vagy ilyen ellenséges, szerintem mi majdnemhogy hasonló követ fújunk, nem feltétlenül akarom minden állításod megcáfolni/leugatni. A zenéid iránti kérdést pusztán a  kiváncsiság szülte, nekem nagyságrendekkel szerényebb eszközparkom van, szerettem volna hallani valamit amiben ennyi jóféle hangszer csendül meg de ha nem, hát nem. :)

Link to comment
Share on other sites

Nem értem miért vagy ilyen ellenséges, szerintem mi majdnemhogy hasonló követ fújunk, nem feltétlenül akarom minden állításod megcáfolni/leugatni. A zenéid iránti kérdést pusztán a  kiváncsiság szülte, nekem nagyságrendekkel szerényebb eszközparkom van, szerettem volna hallani valamit amiben ennyi jóféle hangszer csendül meg de ha nem, hát nem. :)

1.- nem vagyok ellenséges(ezen az oldalon pedig vannak bőven) :D

2.- nem kell se leugatni a másikat, se teljesen egyetérteni

3.- az imént invitáltalak meg, hogy majd meghallgathatod a zenéimet

"De ha nem, hát nem" :D 

Link to comment
Share on other sites

Igen, van.:

1.- jól néz ki.

2.- amiket itt használtok nekem nem tetszik(olyan irodai)

3.- adok a szövegem küllemére is és azért van itt is szerkesztő fejléc, sok lehetőséggel, hogy használjuk.

Mint a hangszereken a potik is arra vannak, hogy használjuk, nem dísznek rakták oda. :D

Ez elég szubjektív. Szerintem nem néz ki jól. Sőt...

 

Nekem (és talán másoknak is) megfelel ez az "irodai" típus. Egységes, átlátható és könnyen olvasható tőle a fórum. Ellenben, ha valaki ennyire drasztikusan változtatja meg a betű beállításokat, (18-as méret, narancssárga szín) akkor az minden lesz, csak jó nem.

 

Nem tudok arra figyelni amit írsz, mert a formázás elvonja a figyelmem. Milyen lenne, ha a nyomdából is így jönnének ki a könyvek? Nem hiszem túl kellemes lenne olvasni.

 

De ha már ez is zavar Benneteket, mint ahogyan látom sok hozzászólásom is(amivel nem csak itt az oldalon találkozom), akkor az már baj.

Nem. Engem speciel csak ez zavar. Lehet, hogy mást is, de majd ők is jelzik, ha akarják. Persze írhatsz így, amíg nem szólnak érte a modik.

 

Tipikus magyar-módi, ha valaki mer máshogy kinézni/gondolkodni/zenélni, akkor azt kinézik/kibeszélik/kiközösítik magyar földön...

Sajna, ezért tartunk itt, ahol tartunk, hogy vagy beleolvad a tömegbe, aki itt akar élni, vagy kimegy külföldre.Így veszti el az ország folyamatosan a tehetségeit, nagyjait...De ez már egy hosszabb elmélkedés lenne.

Ez meg, hogy jön ide? Átestél a ló túloldalára. Na mindegy.

Link to comment
Share on other sites

Ha a szerkesztők nem akarnák, hogy állítsuk a betűket, akkor nem lenne csak egy betűtípus.Azért vannak az állítási lehetőségek, hogy használják.

Én ezt a betűtípust tudom pl. jobban olvasni.

És eleddig csak Tégedet zavart ez a betűtípus...

Ha zavar, akkor tovább görgetsz és olvasod a többi irodai desing írást.

Ennyi...

Link to comment
Share on other sites

Ha a szerkesztők nem akarnák, hogy állítsuk a betűket, akkor nem lenne csak egy betűtípus.Azért vannak az állítási lehetőségek, hogy használják.

Én ezt a betűtípust tudom pl. jobban olvasni.

És eleddig csak Tégedet zavart ez a betűtípus...

Ha zavar, akkor tovább görgetsz és olvasod a többi irodai desing írást.

Ennyi...

 

Engem is zavar ez a "fekete bárány" betűtípus és szín.

Link to comment
Share on other sites

Mondjuk eleve ez a kifejezés már, hogy underground szerintem rémesen elcsépelt, sőt ciki/kínos, annak ellenére hogy maga a jelenség nyilván létezik. Szerintem nem lehet itt egységes közegről beszélni, hisz amennyi stílus annyiféle képpen értelmezik ezt a szót. Van ahol már az elkurvulásnak számít, ha 200nál több példányban adnak ki egy lemezt vagy 50nél többen vannak a bulin, míg máshol simán idesorolják azokat akik még épphogy nincsenek zenetévé közelben, de fesztiválokon, bulikon ezrek hallgatják őket, rádiókban is sűrűn játsszák. Ezért nincs is értelme összehasonlítgatni a mainstreamet az undergrounddal, sem a közönséget sem a zenészeket, mivel roppantul nincs egység ebben a dologban semmilyen szinten, ez csak egy hülye kifejezés aminek utoljára kb 15-20 éve volt bármi relevanciája vagy lehetett pironkodás nélkül felvállalni. Pl egy zaj/kísérleti vagy mondjuk industrial zenében gondolkodó valakinek már carl craig vagy hawtin bőven mainstream, hisz puccos helyeken játszanak sok pénzért, míg a chartok felől közelítőknek földalattinak számít. Nézőpont kérdése az egész.

 

/on

 

 

Pontosan, az undergorund kifejezés az nézopont kérdése és nem egy objektív definíció. De pl. amikor vallyont oruletrol beszélt, az már nem underground.

Azután, ebben a kapitalista, átveros világban magát az underground szubkultúrát meg a "hozzá tartozó" életérzést is eladják. ;)

Én Carl Craig-et semmiképpen nem nevezném undergorund eloadónak, DJ-nek pláne. Anno persze úgy indult. A techno fénykora elmúlt, ha tetszik, ha nem.

Véleményem szerint az undergroundnak van egy idohatározója is. Leginkább a kezdeti kibontakozó, széles ismertség elotti szakaszhoz kotodik.

Link to comment
Share on other sites

Igen, van.:

1.- jól néz ki.

2.- amiket itt használtok nekem nem tetszik(olyan irodai)

3.- adok a szövegem küllemére is és azért van itt is szerkesztő fejléc, sok lehetőséggel, hogy használjuk.

Mint a hangszereken a potik is arra vannak, hogy használjuk, nem dísznek rakták oda. :D

De ha már ez is zavar Benneteket, mint ahogyan látom sok hozzászólásom is(amivel nem csak itt az oldalon találkozom), akkor az már baj.

Tipikus magyar-módi, ha valaki mer máshogy kinézni/gondolkodni/zenélni, akkor azt kinézik/kibeszélik/kiközösítik magyar földön...

Sajna, ezért tartunk itt, ahol tartunk, hogy vagy beleolvad a tömegbe, aki itt akar élni, vagy kimegy külföldre.Így veszti el az ország folyamatosan a tehetségeit, nagyjait...De ez már egy hosszabb elmélkedés lenne.

Nekem tetszik. Igazat adok sokszor, sokmindenben, csak a magyar-módival kapcsolatban nem. ;) Ez új, kelet-európai módi azért, ahogy bántak velunk. A magyar kultúra hanyatlik, de még így is magasabb szinten van, mint pl. az angolszász.

Hogy miért tartunk itt, ahol tartunk, az egy komoly téma, ami "enyhén" off. A társadalomtudományok minden ágát érinti az ok szvsz, de leginkább, az, hogy nem tudunk osszefogni, egy nemzetként gondolkodni. (Tehát látszólag ellentéte, mint amit te gondolsz.)

Vagyis pont az egyéni (hatalmi) érdek helyezése a csoportérdek folé, ami ma leginkább rombolja az országot. Az oszd meg és uralkodj! elv alapján simán kizsákmányolják az elhaló nemzetet... ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...