Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

énekek fadelése?


anomalia

Kérdés

Sziasztok! Az érdekelne, hogy ki hogyan csinálja, mert az egyik variáció gyorsabb, a másik szerintem tökéletesen pontos, ha ja jól csinálják...

Mondom, hogy miröl van szó, és azt is ahogyan én magam csinálom:
1. Felvettük a DAW-unkba az énekes hangját, mondjuk 3x külön sávra.

2. A 3 éneksávból "mondtatonként" kiválogatom a legjobbakat, majd 1 sávvá alakítom öket.

3. - A kérdés lényege itt övetkezik - én PRO TOOLS-al vágok, ahova nem kell lélegzetvétel stb... nem gate/expanderral intézem, hanem

minden egyes mondat közt kézzel fadelek (in/out), trimelek, így csak az marad ott és úgy ahaogy én akarom, és nincsenek elcsépet tranziensek, és pattogás.  - a lényeges kérdés eddig tartott-

 

Tehát sokan azt mondják, hogy ne csináljam így mert 20x annyi idő "kézzel" javítani, mint egy jobb gate/expander pluginnal.

Kinek mi erről a véleménye???? Köszönöm! :)

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

Az énekes énekelje fel a számot egyben, jól. További sávok lehetnek: vokál, díszítés stb. Ha bérmunkát csinálsz ne csináld így, mert nem ér annyit az egész. Ha a saját bandádról van szó tanulja meg az énekes rendesen a számot. A felvételkészítés és keverésnél az egyik legfontosabb alapelv, hogy technológiailag a lehető leghamarabb kell eljutni az elképzelt végtermékig. Ha lehet, már olyan anyagot kell rögzíteni, amit lehető legkevésbé kell színezni, dinamikázni, szintezni; ha lehet, már egyáltalán ne legyen szükséges editálni, vágni. A te módszered kendőzni óhajtja az, hogy az énekes nem tudja odatenni, úgy ahogy jó. Hosszú távon értelmetlen és módszertanilag nem valid.

Link to comment
Share on other sites

köszönöm a válaszaitokat, és igazatok van, egyet is értek veletek, de mindenképpen kell ha nem is minden mondatnál, de sokszor cross fadelni, de független az énekes tehetségétöl és mondjuk valamennyire a technikától, de nagyjából ezekre a válaszokra számítottam.... Köszönöm!
még annyi.... ami sokunknál tévhit és sokat nem tudják miért de ugy csinálják.

- sokat a kész, száraz éneksávot 0dB-re normalizáljáýk, én nem szoktam, szerintem semmi értelme

- a másik amit én sem tudok, és sokunk nem: ha felveszunk egy akármilyen hangsávot, még egy profi hangkártyával is lesznek benne DC offsettek, amit ugyan nem hallunk!
Lehetöség van az eliminálásukra /eltávolításukra*/ Ti hogy vagytok ezzel? Törlitek a DC-ket vagy NEM?

Link to comment
Share on other sites

Ha rendesen van felvéve, akkor nem kell semmilyen kézi crossfade, hanem be kell kapcsolni a szoftverben az autocrossfade funkciót

és 1ms-re állítani. Enélkül amúgy is pattogna össze-vissza.

Ahol ez nem elég, ott rossz a kötés, amit nem szerencsés nagyobb crossfaddel elsumákolni.

Egy profi keverésnél az összes ilyen kötési hiba előjön.

Kész felvételnél persze utólag rendbe kell ezeket rakni, hogy jól csatlakozzanak,

de a lényeg, hogy egy jó felvételben ilyenek eleve nincsenek.

Alap dolog, hogy a javításkor énekelni kell a ki- és beszállási pontoknál, különben rossz lesz az egész.

Tehát nem csak az adott sort kell énekelni, hanem előtte lévőt és utána lévőt is, különben

a legtöbb esetben rosszul csatlakozik.

Ez persze minden hangszerre áll, nem csak az énekere.

 

Normalizálni nem kell.

 

DS offset meg nincs egy tisztességes cucc esetében.

Link to comment
Share on other sites

A fenti  dolgokat arra az esetre írtam, ha rossz a csatlakozás, félbevágott levegővételek, vagy netán szótagok vannak, stb.

Ahová nem kell levegő, azt szerintem inkább kézzel érdemes kiszedni, vagy halkítani.

Vannak erre alkalmas pluginek is, de nem tudom mennyire hatékonyak és mennyire rontják el az ének soundot.

Gatelni viszont éneket biztosan nem lehet jól.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...