Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Milyen "láncra" voksolnátok?


fulton

Kérdés

sziasztok

Érdekelne a véleményetek a következő ének felvételi láncról:

ISA 430 vagy Isa One (Summit Feq50-Tla50)

amit tudok hogy utóbbival kis csöves hangzást is el tudok érni, bár fogalmam sincs milyen is az a feq 50.

Továbbá hogy az Isa compija (állítólag) nem valami jó énekre.

Egyáltalán megérie egy ilyen külső Eq... Pl:Uad pultec-hez képest mennyivel jobbak?

Köszönöm.

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

 

Belépő preampnak jó választás az ISA. Nagy karaktere, túl sajátos sound-ja nincs neki ezért gyakorlatilag bármire tudod használni és a mix-ben hibátlanul átjön. Látom, hogy több eszközben gondolkozol. Szerintem érdemes volna megnézned az 500-as cuccokat. Venni egy 500-as dobozt és apránként feltölteni pár klasszikus modullal (preamp, eq, kompi) Egyrészt "költséghatékonyabb" mivel nem kell teljes unitban megvenni az outboardokat, másrészt sokkals szabadabban konfigurálhatod mint egy channelstrip-et, mivel itt biztos, hogy csak azon megy át jel amit bekötsz a rendszerbe.

Link to comment
Share on other sites

Szerintem Home szinten az a legfontosabb, hogy ha az ember fejleszteni kíván a jobb minőség érdekében, akkor meg tudja találni a leggyengébb láncszemet. Példa: Mikor belevágtam az amatőr felvételkészítésbe, szerettem volna egy uad dsp-t. Igaz csak egy presonus preampom volt gagyi miki, meg borzasztó akusztikám. Most már örülök, hogy annak idején lebeszéltek róla, mert szinte semmit nem javított volna a dolgokon, mikor az egész album tele volt fázishibákkal stb stb... Hallottam én, hogy úgy rossz az egész ahogy van, de hát nem tudtam hogy lehetne jobb. Aztán idővel a sok hibából, és beszélgetésekből, könyvekből stb az ember sok mindent meg tud tanulni. Inkább egy felvételi helység kialakítására fordítottuk a forrásainkat. És sokkal jobb lett. A köv. album egy minimális sávú projekt volt, béreltünk a Hit S. -ből egy preampot. És az eredmény óriási minőségi ugrás lett. Aztán fokozatosan lassan vettünk még ezt azt, de ésszel. Ez alatt azt értem: Itt is az elején egy summit everestet szerettem volna, mert , hogy állítólag iszonyat jó. Csakhogy akkor egy csatornára ellőttük volna az összes money-t, és ennyi öt évig kiköltekeztük magunkat. Aztán inkább elkezdtem gondolkodni. Mi az a szint , amire szükség van. Milyen felvételeket fogok nagyrészt készíteni. Mik az eddig már meglévő erősségek. Hogy lesz jobb a dob felvétel egy everesttől :) stb.. Végül is vettünk egy uad 4-710-et, amihez kaptunk egy uad 4 magosat, meg egy summit tla50-et. És tök jónak bizonyult a befektetés. Lett 4 számunkra tökéletes preamp, 8 a/d, leveller stb. Azokhoz a felvételekhez amiket én készítek, tökéletesen megfelelnek ezek a dolgok. A következő leggyengébb láncszem megint én lettem. Igyekszem orvosolni a dolgot. Eq-t gyakran még a profik sem használnak felvételeknél. Ahhoz meg hogy keverésbe használd, első osztályú konverterekre van szükség. Meg stb... Konklúzió: Beruházás előtt legjobb nagyon átgondolni, mi az amivel a legnagyobb előrelépés érhető el az adott összegből. (Természetesen Home szintről beszélek)

Link to comment
Share on other sites

Szerintem szerezz be egy Neve 1073LB-t a többit meg oldd meg uad-al...szerintem fölös a többi vas addig,míg el nem sajátítod teljesen a keverést és a masteringet,ami valjuk be azért évekbe telik.De az 500as dolgokkal a legköltség hatékonyabb bővíteni a cuccodat ez tény.
Az akkusztikailag kezelt helyiség is nagyot nyom a végeredményen,szerintem erre költs a preamp után,mintsem beleöld valami másba a pénzed a megfelelő tudás és tapasztalat hiányában...vagy szerezz be egy sm7b-t kompromisszumként.
Fontos a konverter is,fél milla környékén már lehet nagyokat álmodni szerintem,de kérdés az hogy megéri-e ennyiért a buli.
Mac-re a Duett olcsó egy felsőbb szint kezdéséhez,de kérdés hogy mennyire szól bele a hangzásba,a drágább cuccok biztos jobbak ilyen téren.

Link to comment
Share on other sites

A felvételi láncból a legfontosabbról nem beszéltek, amennyiben énekről van szól. A mikrofonnál minden eldől, utána fölösleges ágyúval hangot vadászni, mert nem segít. 

A konvertereket sokan kiemelik a többi beszélgetésekben is. Nálam van több konverter a középszerűtől a felső kategóriáig, de semmi különbséget nem hallok közöttük. Szolgáltatásban és tudásban nagy eltérések láthatók, de a hangban semmi. Nem hiszek abban, hogy egy egyirányú A/D esetében bármi is múlik rajta. Ha pedig már az a szűk keresztmetszet, akkor valószínű, hogy 2-3MFt-os felvételi lánc már várja, hogy végre egy frankó konverterbe dugják. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...