Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Stúdiómonitor hangfal a félmillás határ körül


saintpo

Kérdés

Szeretnék feldobni egy kérdést. Kíváncsi vagyok a többség véleményére.
Ki milyen monitor hangfalat ajánlana, használna, használ, vagy milyen hangfalra esküszik a kb. 500-600e/pár árkategóriában?
Aki szívesen kifejtené annál a miértekre is kíváncsi vagyok.

- Genelec 8040
- Dynaudio BM6A
- Dynaudio BM6A mk2
- Focal CMS65
- Focal Solo 6 Be
- Neumann KH 120A
- Mackie HR824 mkII
- Más?

Olyan választ és tanácsot nem szeretnék, hogy hallgassam meg őket és úgy döntsek. :)
A nagy hangfalcsekkolás megtörtént azokkal a hangfalakkal amikre volt lehetőség. 
A mérlegelés közepette szeretnék egy kis sugallatot mindenkitől. Köszi!
Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 121
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Sziasztok! 
 
Először is köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat!
 
Ahogy látom jó kis vitát indítottam el. :) 
Nem baj, legalább ezzel is leírjátok a saját, kifejtett véleményetek. Ez mindenkinek jó. Meg elgondolkodtató. Tudom ez a hangfal kérdés nem kicsit szubjektív téma. Viszont nem hiába mondják többen erre vagy arra a hangfalra, hogy na ez valóban tuti. Ezért is jött a kérdésem. Mert ez azért sokat segít. Főleg, hogy komoly tapasztalatom nem sok hangfallal volt. 
 
Meg is néztem az említett hangfalakat. A PSI és az ATC az nekem már a durva kategória. Azért ennyi befektetnivallóm sajna nincs. Viszont hallottam SCM16A-t és SCM25A-t a Hitspace-ben. Háááát :D Na ezek mellett a Genelec és Dynaudio is "szar". Még mindig szedegetem fel az államat a 25-ös után, pedig már több mint 1 hónapja volt.
 
Ami nekem nagyon bejött és meg tudtam hallgatni ebben a kategóriában az a Genelec 8040. A 8030-nak nekem kevés az alja. Nem hiába mert az egy kicsi hangfal. Ettől függetlenül hozza kb. azt a mélyet amit pl. egy Dynaudio BM5A, pedig annak jóval nagyobb a mélynyomója. A BM5A-nak egy picit volt nagyobb mélye, de az alapban emel egy picit. 
 
Silk, a pécsi Hangfoglaláson anno, amikor zenéket, keveréseket mutogattál azt egy Genelec 8040-en mutattad? Emlékszel esetleg erre?  
 
Tehát egyelőre efelé hajlok, de még nem döntöttem el végleg. Még várom a véleményeket. 
 
Katona Tamás, hol láttál használtan Genelec 8050-est 450-550 körül? Az lenne a legtutibb.
 
A Dynaudio BM12A-ról vélemény esetleg?
A Focal ezek szerint felejtős? És a kis Neumann is?
Link to comment
Share on other sites

Az én személyes véleményem az, hogy ha egy hangfalba digitális korrekciót használnak, az azért van, mert nem megfelelő minőségű anyagot használnak fel. Az ATC-kben alig van elektronika.

 

Mégegyszer megemlítem, hogy nem vagyok JBL rajongó, csak ismerem azt a több évtizede tartó kutatási/fejlesztési munkát ami az új monitorjaik mögött áll.

 

 

 

Az ATC 1974 óta gyárt professzionális hangszórokat, ebből az úttörőnek számító és mai napig meghatározó puha dóm sugárzót 1976 óta gyártják. A 25 fő gyakorlatilag csak mérnökökből áll. Állításuk szerint olyan anyagokat és módszereket használnak, amely más cégek birtokában nincsenek. (Ha jobban megnézed, az igen népszerű Neumann KH310 felépítése is az ATC SCM25 nyomdokain próbál haladni). Nem is foglalkoznak sokat a marketinggel. Épp elég, hogy a világ top stúdióiban szinte csak ők vannak. Abbey Road, Skywalker Sound, Blackbird stb. (JBL referenciát nem tudok). Sőt, nemcsak hogy referenciát nem tudok, de a világ veztő pro audio forgalmazók kínálatában (ahol pedig tényleg minden van ami számít) nem szerepel. (Lásd pl. Vintageking, KMR Audio). Nekem ez a paraméter: ha nincs olyan hangmérnök, aki ezt választaná, ha nincs zene amit ezen kevernek és nincs olyan hallgató aki ezen hallgatna, akkor az egy elég görbe útvonal kell legyen.

 

Én szívesen összeeresztenék egy SCM150-et (amit már hallottam és nem dobtam hátast tőle) és egy JBL  -őt vaktesztben.

 

 

 

Az SCM150 a világ egyik legjobbjának tartott referencia monitora. Hogy kinek tetszik (ízlés), hogy milyen körülmények között hallotta, hogy mennyire felkészült szakember mind külön tényezők. Mi két okból is szerencsés helyzetben vagyunk: 1) hogy tudjuk, hogy miért ezt tartják a világ egyik legjobbjának 2) nekünk is pont ez tetszik ! :) Igaz, mi nem a JBL M2-vel tettük össze, hanem az összes többi ma legjobbnak tartott hangfallal és ezek között nincs ott a JBL M2.

 

Lehet, hogy akkor dobnál egy hátast, ha ezt a kettőt egymás mellett hallanád - feltételezem nem ez történt. 

 

 

Amúgy szerintem az M2-t a legkisebb ATC-k is nyársra fűznék, nem kell oda az SCM150. Olvasásra ajánlom.

 
Ettől függetlenül elképzelhető, hogy neked az M2 tetszene jobban, mert ahogy írtam, nem feltétlen az tetszik mindenkinek jobban, ami tökéletes. Van aki torzítónak vesz konvertert, vagy épp hangfalat. Én ízlést nem firtatok.
 
Más gyártók ezeket nem igazán specifikálják. Olyan gyártótól én nem vásárolnék hangsugárzót aki még egy frekimenetet sem közöl!

 

 

Én pedig semmilyen gyártótól nem vennék hangfalat, aki DSP-vel korrigálja a hangfal paramétereit, majd a korrekciózott paramétereket közli. Nem megyek bele részleteiben, de gyenge mágneses jellemzőket, erősítő hibáját és az összes többi nehézséget nem fogod tudni dsp-vel korrigálni. Ha meg lehetne oldani, akkor lehetne építeni 1 köbcenti méretű tökéletes hangfalat, de nem lehet. Szóval ez nem konverter minőségének a kérdése, bár eleve fura az, hogy az ember vesz egy drága konvertert a mastering stúdiójába, majd a hangfalgyártó arra kényszeríti, hogy használja az övét a célra.

 

 az ATC monitorok addig nem megfelelőek stúdiós munkára amíg nem specifikálják őket tisztességesen

 

 

Kérem? :)) Miért ne specifikálnák őket rendesen? Teljesen korrekt ami fent van, de bármilyen további adatot közölnek szívesen. Főleg a THD-IMD tényezők tetszenének, borítékolom, hogy úgy 2-3 nagyságrenddel lennének jobbak a JBL cuccoknál , mert ugye a JBL ezt nem közli.

 

Szerintem nem gondoltad komolyan azt a kijelentést, hogy stúdiómunkára mennyire alkalmasak az ATC-k. Google please. Természetesen ha erre jársz majd nálunk is meghallgathatod ezeket, ha a téma jobban érdekel.

(az SCM16 és 25 gyakran van kint demón, de ha egyeztetsz időpontot, itt lesz).

 

GM_Fig-4.jpg IMG_3296.JPG

Link to comment
Share on other sites

Ezekről mi a véleményetek, Genelec 8040 mellé? 

Mivel ideiglenes, szigorúan a 150e alatti kategória.

M-Audio SBX10:

http://www.hitspace.hu/studio-berendezes/monitor-hangfal/m-audio-sbx10.html 

10", 20-200Hz, ha persze igaz. Lábkapcsolóval teljesen kiiktatható a rendszerből.

Mackie MR10S:
http://www.hitspace.hu/studio-berendezes/monitor-hangfal/mackie-mr10s-mk3.html

 

10", 35Hz-180Hz

 

Yamaha HS 8S:
http://www.hitspace.hu/studio-berendezes/monitor-hangfal/yamaha-yamaha-hs-8s.html 

8", 22-160Hz
 

KRK 10S:

http://www.hitspace.hu/studio-berendezes/monitor-hangfal/krk-10s.html

10", 36-150Hz
 

 

Van valakinek tapasztalata ezekkel? Esetleg más tipp?

Link to comment
Share on other sites

Ez a hangfalteszt érdekes. Van ennek egyáltalán értelme?!
 
Hisz nem hangfalat hallgatok hanem a fülesem. Főleg egy bizonyos mikrofonnal és felvételi lánccal rögzítve. :) 

Arányok azért hallhatóak mondjuk.

Ha ezt nézzük, akkor viszont nekem pont a 8040 szól a legszarabbul. Bocsi, 8240. Tök lapos, semmilyen az egész. Sokkal halkabb is a felvétel mint a többi.
Még a 8030 és a 8020 is jobban tetszik. Mondjuk a 8050 ez alapján is szuper. 

Sony MDR-7506-on hallgatva.

8040-et azért hallottam élőben és nem így szólt az biztos. De hát egy ki tudja milyen felvételt hallgatok egy fejhallgatón!?!? :D

Link to comment
Share on other sites

 

Sziasztok! 
 
Először is köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat!
 
Ahogy látom jó kis vitát indítottam el. :) 
Nem baj, legalább ezzel is leírjátok a saját, kifejtett véleményetek. Ez mindenkinek jó. Meg elgondolkodtató. Tudom ez a hangfal kérdés nem kicsit szubjektív téma. Viszont nem hiába mondják többen erre vagy arra a hangfalra, hogy na ez valóban tuti. Ezért is jött a kérdésem. Mert ez azért sokat segít. Főleg, hogy komoly tapasztalatom nem sok hangfallal volt. 
 
Meg is néztem az említett hangfalakat. A PSI és az ATC az nekem már a durva kategória. Azért ennyi befektetnivallóm sajna nincs. Viszont hallottam SCM16A-t és SCM25A-t a Hitspace-ben. Háááát :D Na ezek mellett a Genelec és Dynaudio is "szar". Még mindig szedegetem fel az államat a 25-ös után, pedig már több mint 1 hónapja volt.
 
Ami nekem nagyon bejött és meg tudtam hallgatni ebben a kategóriában az a Genelec 8040. A 8030-nak nekem kevés az alja. Nem hiába mert az egy kicsi hangfal. Ettől függetlenül hozza kb. azt a mélyet amit pl. egy Dynaudio BM5A, pedig annak jóval nagyobb a mélynyomója. A BM5A-nak egy picit volt nagyobb mélye, de az alapban emel egy picit. 
 
Silk, a pécsi Hangfoglaláson anno, amikor zenéket, keveréseket mutogattál azt egy Genelec 8040-en mutattad? Emlékszel esetleg erre?  
 
Tehát egyelőre efelé hajlok, de még nem döntöttem el végleg. Még várom a véleményeket. 
 
Katona Tamás, hol láttál használtan Genelec 8050-est 450-550 körül? Az lenne a legtutibb.
 
A Dynaudio BM12A-ról vélemény esetleg?
A Focal ezek szerint felejtős? És a kis Neumann is?

 

 

Neumann KH120-am van, ha gondolod meghallgathatod,árkategóriájában nagyon jó szerintem.

Link to comment
Share on other sites

Esetleg más tipp?

Esetleg EMU PS12, ha véletlenül felbukkanna valahol használtan (az utóbbi időben elég ritkán fordul ez elő, 85 Mátyásért láttam legutóbb emlékeim szerint Decemberben). Azt mindenképp hozzá kell tennem, hogy sajnos konstrukcióhibás termék (valószínűleg ez is közrejátszott abban, hogy hamar megszüntették), úgy tudom sokkal volt probléma, és az is kérdéses, hogy a jelenleg működőképes példányoknál mi várható hosszabb távon.

Viszont elvileg a 10 colosoktól kategóriával feljebb helyezkedik el hangban, és a szolgáltatások terén is tudja azt, ami kellhet (pedállal kapcsolható, állítható crossover (sőt külön LPF/HPF), automata készenlét). Bővebben pl. Madhead tudna mesélni, hogy mi szokott lenni a gond velük, illetve, hogy vannak-e hasznos megelőző óvintézkedések (pl. kondicsere), amivel növelhető a várható élettartam. Nem tudom, mennyi ideje/kedve volt azóta foglalkozni a témával, mióta legutóbb érdeklődtem nála, tartok tőle, hogy nem sok.

Mindenesetre ha van a kérdésre megnyugtató válasz, akkor akár hosszabb távon is kielégítheti az igényeidet.

Link to comment
Share on other sites

Ez a hangfalteszt érdekes. Van ennek egyáltalán értelme?!

 ...

Nem túl sok, játszadózni jó ilyesmivel ha van kedve és ideje az embernek. Picivel korrektebb lenne a dolog ha süketszobában történtek volna a felvételek, de az sem az igazi, hisz egy hangsugárzót nem csak az on-axis frekimenet jellemez (ha csak a frekvencia tartományban lévő viselkedést nézzük).

 

Az egyedüli korrekt összehasonlítás csakis a vakteszt ... ezt nem lehet elégszer hangsúlyozni! Bárhol, bármilyen jó (akusztikai) körülmények között csakis a korrekt vaktesztek során lehet a valódi hangzásbeli eltéréseket felfedezni és megfelelően értékelni.

Link to comment
Share on other sites

Egyébként nagyon cool sub lenne mind hangilag, mind szolgáltatás-ügyileg, ha nem recsegne.

Nem bántóan teszi, de előbb-utóbb csak fülelsz, hogy "mi a fene baj van?". Az enyémnél beletelt pár napba mire egyáltalán rájöttem, hogy valami baja van, annyira "diszkrét" a problémája, viszont úgy tűnik javíthatatlan.

Link to comment
Share on other sites

Az én személyes véleményem az, hogy ha egy hangfalba digitális korrekciót használnak, az azért van, mert nem megfelelő minőségű anyagot használnak fel. Az ATC-kben alig van elektronika.

Szerintem rossz úton jársz ha ezt gondolod. Nem tudom, hogy miért és hogyan alakult ki nálad ez a vélemény, de lehet, hogy maga a digitális korrekció kifejezés félrevezető, mert azt sugallja, hogy valami hibát kell vele korrigálni (lehet azt is persze). A korrekciós lehetőségek amiket az ilyen monitorok kínálnak inkább arra szolgálnak, hogy a helyiség alacsonyfrekis akusztikai problémáit kezeljük vagy épp a mixer (asztal) kedvezőtlen akusztikai hatását korrigáljuk közeltéri monitorozásnál. Továbbá DSP-vel oldják meg a hangváltást, a baffle step kompenzációt és ha szükséges akkor a megfelelő időkésleltetést a hangszórók között.

Egyébként ha azt az elvet követjük amit sugallsz (kevesebb elektronika = jobb hangsugárzó) akkor a JBL LSR 6332-esnek kellene a csúcsnak lennie a stúdió monitorok között, mert abban passzív hangváltó van, nulla aktív elektronika.

 

Az ATC 1974 óta gyárt professzionális hangszórokat, ebből az úttörőnek számító és mai napig meghatározó puha dóm sugárzót 1976 óta gyártják. A 25 fő gyakorlatilag csak mérnökökből áll. Állításuk szerint olyan anyagokat és módszereket használnak, amely más cégek birtokában nincsenek. ...

Szinte minden gyártó (a JBL is) állít ilyesmit, ennek nem szabad bedőlni :-)

 

Az SCM150 a világ egyik legjobbjának tartott referencia monitora.

Ugyan már, ez nem mérvadó. Számos monitorról lehet ilyeneket olvasni a neten.

 

Én ízlést nem firtatok.

Rendben, viszont saját ízléseddel érvelsz nem objektív paraméterekkel amik alapján valójában meg lehetne ítélni 1-1 terméket. Az nem objektív paraméter, hogy nektek is az SCM150 tetszik a legjobban (ízlések ugye), vagy a legkisebb ATC-k is nyársra fűznék a JBL M2-őt. Ez utóbbi saját elképzelés, de semmi nem támasztja alá hogy így is van mert soha nem vakteszteltél még egyetlen ATC monitort sem egyetlen JBL monitorral sem. 

 

Kérem? :)) Miért ne specifikálnák őket rendesen? Teljesen korrekt ami fent van, de bármilyen további adatot közölnek szívesen. Főleg a THD-IMD tényezők tetszenének, borítékolom, hogy úgy 2-3 nagyságrenddel lennének jobbak a JBL cuccoknál , mert ugye a JBL ezt nem közli.

Azért nem specifikálják rendesen őket mert nem közölnek semmilyen átviteli diagrammokat, torzítási értékeket, hogy viselkedik a hangsugárzó nagyobb hangnyomásokon (milyen hatása van a kompressziónak a hangszórókban), nincsenek irányítottsági görbék. A JBL egyébként a legtöbb (nem mindegyik!) monitorjához közöl torzítási adatokat, az ATC esetében egynél sem találtam ilyesmit (persze lehet, hogy figyelmetlen voltam).

 

Szerintem nem gondoltad komolyan azt a kijelentést, hogy stúdiómunkára mennyire alkalmasak az ATC-k.

Úgy gondoltam, hogy én megfelelő mérési adatok hiányában nem vásárolnék semmilyen monitort legyen az ATC vagy JBL vagy bármi más márka, bárki bármit is mond róla (használhatják bármilyen top stúdiókban világszerte).

Kicsit messzire jutottunk ezzel az ATC vs. JBL témával. Én eredetileg csak a kérdezőnek ajánlottam egy plusz lehetőséget ami szerintem ár/érték viszonyban jó vétel lehet. Nyilván nem tudhatom, hogy valójában az is mert nincs tapasztalatom vele, de a specifikáció alapján jónak tűnik. Én mindenképp tennék egy próbát 1-2 JBL-el Krisztián helyében.

 

Természetesen ha erre jársz majd nálunk is meghallgathatod ezeket, ha a téma jobban érdekel.

Voltam már nálatok párszor, legutóbb nem is olyan régen (tavaly novemberben), épp a stúdió monitorokat szerettem volna fülvégre kapni és veled beszélgetni, de állítólag nem voltál ott és nehezen is vagy elérhető úgyhogy inkább hagytam a dolgot. Majd idén sort kerítek rá, de szívesen meghívnálak Téged (akár többed magaddal) a mi műhelyünkbe is egy kis beszélgetésre mondjuk az audio technikáról és egy kis zenehallgatásra is :-)

Peace!

Link to comment
Share on other sites

Azt elhiszem, hogy a DSP-s EQ-t főleg az akusztikai problémák megoldására rakják bele ezekbe.

Ez tök jó lenne, ha működne a gyakorlatban.

Én egyszer meghallgattam a Genelec 8250-et, ami ilyen fal és iszonyat drága.

Sajnos képtelenség volt belőle használható hangot kihozni az adott helyen,

ami egyébként nem volt teljesen kezeletlen.

Azt kell mondanom, hogy a sima 8050-em sokkal használhatóbb így első nekifutásra.

Ezek után erős fenntartásaim vannak ezekkel a DSP-s csodákkal kapcsolatban,

bár mondom, tök jó lenne, ha valóban profin működne.

Én amúgy akkor már előbb raknék a láncba egy jobb analóg grafikus EQ-t és megcsinálom kézzel.

 

AD-nek meg teljesen igaza van abban, hogy ha a legjobb stúdiókban ATC-vel dolgoznak, akkor teljesen

felesleges JBL-lel tökölni. Egy bizonyos szint felett pont így vesz cuccot az ember, hogy megnézi mit használnak a nagyok

és milyen felvételek kerülnek ki a kezük közül. Csak a végeredmény számít, a kutyát nem érdeklik

az átviteli diagramok és egyéb adatok.

Legalábbis amióta mi kinőttük a home cuccokat, azóta soha semminek nem néztem meg a műszaki adait.

Egyszerűen csak utána jártam, hogy nagy helyeken mit használnak az adott feladatra és megvettem.

A 8816-ot persze előbb kipróbáltam Silknél, de egyetlen paraméterével sem vagyok tisztában

és nem is nagyon érdekel. Nekem elég, hogy tök jól szól.

 

Vagy például mindenki, aki kicsit is ért ehhez az egészhez, LA2A-ra, 1176-ra, 1073-ra

és hasonló cuccokra vágyik. Azért mert az évtizedek alatt már sokszor kiderült, hogy ezek a jók.

Senki nem foglalkozik ezeknek a műszaki paramétereivel, ebben biztos lehetsz.

Ha látom, hogy a legjobb lemezeket ATC-n keverik, akkor nem érdekelnek az átviteli görbéi,

mert biztosan meg van az oka, hogy sztenderd lett.

Link to comment
Share on other sites

"Azt elhiszem, hogy a DSP-s EQ-t főleg az akusztikai problémák megoldására rakják bele ezekbe.

Ez tök jó lenne, ha működne a gyakorlatban."

 

"Ha látom, hogy a legjobb lemezeket ATC-n keverik, akkor nem érdekelnek az átviteli görbéi,

mert biztosan meg van az oka, hogy sztenderd lett."

Nekem volt ilyen DSP rendszerem és at akusztika javítására sem alkalmas és másra sem. Alavetően egy eq "plugin" az egész. Lehet vele varázsolni. Még azt sem hiszem, hogy azért teszik bele, hogy javítsák a hangfal átlagos vagy gyenge paramétereit. Valószínűbbnek tartom, hogy marketing fogás.

 

Azzal nem teljesen értek egyet, hogy ha valamit sokan használnak, az jó és érdemes megvenni. Példa rá az NS10. Nem ajánlom senkinek, pedig sokan szeretnék, hiszen évtizedek óta minden pulton ezt látni a "nagyok" fényképein. Ahol én láttam, nagyobb stúdiókban, sehol nem használták. Be sem volt kötve.... ez mindent elárul. 

 

Másfelől pedig az ATC-ket "csak" a nagy stúdiókban látni. A Balckbird stúdióban van közel 200db vintage outboard és 1400db mikrofon (ebből 1000db vintage). Ilyen költségvetéssel működő stúdió biztosan a legjobb hangfalat fogja megvenni, márpedig ők ATC-ket használnak. Ennek lehet hinni talán....és az egyik pultukon ott virít az NS10:-). Lefogadom, hogy nem használják.

 

Meg is ékeztünk a sokat emlegetett igazsághoz. Meg kell hallgatni és minden kiderül. Az ATC ilyen hangfal. Ha valakinek van füle, nem lesz kérdése többet monitorokról. Ha pedig mégis lesz, akkor inkább vegyen valami ötenezer forintos hifi látád, mert teljesen mindegy, hogy min dolgozik.

A Focal SM9-et, PSI-t, Neumannt hallgatni kell, sokat. Aztán vagy tetszik, vagy nem. Az ATC nem ez a kategória. 

Link to comment
Share on other sites

Szerintetek a végleges összeállításnál a 7050-es elég a 8040-es mellé?
Vagy a 7060-as passzol hozzá.
nagyon régen hallottam.
Esetleg egy komolyabb másik gyártó? Mondjuk ez? 
http://www.adam-audio.com/en/pro-audio/products/sub10-mk2/technical-data

 

Hallotta már ezeket valaki? 

Később valami hozzá passzoló, komoly cuccot szeretnék de sokallom a 7060-as árát. 
Nincs egy kicsit túlárazva?

 

Addig is nézegetem az előzőleg említett kicsiket is. 

A PS12-őt nagyon régen hallottam, de emlékképem sincs már róla. 
Tényleg ennyire jó volna? Már ha müxik ugye :)

Link to comment
Share on other sites

Krisztián, én már több embertől hallottam, hogy a Genelec Sub-k, nem a legjobbak, ha jól emlékszem Silk Mester is ezt mondta, s tajtiék is.

Csak max a 7070A számít jónak. Az meg drága...

 

Na meg ezeket ajánlották: Dynaudio BM14S-t, vagy a KRK 12S

 

Én nem hallottam ezeket a subokat, csak gondoltam leirom, hogy amikor én kérdezősködtem, nekem miket irtak.

Link to comment
Share on other sites

Teljesen felesleges az ízlést belekeverni a dologba, ha professzionális szinten akarjuk tartani a vitát.

 

Mindegyik hangfal konstrukciónak (2 vagy 3 utas, DSP korrigált vagy sem, aktív vagy passzív váltó, dóm vagy kónusz hangsugárzó) megvan az előnye és hátránya, erről tengernyi szakirodalom van fent a neten. Nincsen egyedüli szent grál, már csak azért sem, mert az is kérdéses, hogy milyen célból veszi az ember és milyen környezetben hallgatja. Valamint a pszichoakusztikai kérdésekkel szintén csak túlfeszítenénk a topik kereteit.

 

Akit komolyan érdekel a téma, ássa bele magát, olvasson minél többet erről (ne szubjektív fórum- vagy szakújságírói véleményeket, ahol ordas személyeskedésekbe fajul a vita egy idő után és az eredeti téma szép lassan leépül), hallgassa meg az eszközöket és döntsön a beszerzésről.

 

A beépített EQ (korrekció) egyébként hasznos tud lenni, ha nagy környezeti anomáliákat nem kell korrigálni, és nem akarunk külön költeni rá. Egyszer kell beállítani a környezethez és utána nem kell foglalkozni vele. Nagyon kényelmes, otthoni hifi rendszer kiváltásánál kifejezetten előnyös. Ez a Genelecnél van, ATC-nél nincs, valószínűleg a sajátos filozófiájuk miatt.

Link to comment
Share on other sites

"Példa rá az NS10. Nem ajánlom senkinek, pedig sokan szeretnék, hiszen évtizedek óta minden pulton ezt látni a "nagyok" fényképein. Ahol én láttam, nagyobb stúdiókban, sehol nem használták. Be sem volt kötve.... ez mindent elárul. "

 

Az NS10-et nem szeretni kell, hanem megtanulni használni, ami nem könnyű és sokáig tart.

Gyanítom, hogy aki utálja, az nem adott neki elég időt, illetve nem volt rákényszerítve. :)

Hasznos jószág egyébként. Sokkal könnyebb vele ledolgozni 10-14 órát, mint bármi mással

és arányokban nagyon megbízható. A hangját pedig meg lehet szokni, mint bármi másnak,

meg persze nagyon fontos hozzá a jó végfok is.
Amúgy persze nem egy olyan értelemben vett jó hangfal, mint pl. az ATC.

Részben talán azért is terjedt el, hogy nagyjából mindenhol ugyanazt lehessen hallani,

ha hol itt, hol ott dolgozik egy-egy producer. Illetve hát minden nagyobb stúdióban van mellé egy nagyobb

lehallgató rendszer is, mert önmagában semmire nem jó.

 

Csak azért viszont én sem ajánlom senkinek, mert sok helyen látni,

úgyhogy ebben az esetben ebben teljesen igazad van.

Az egész audiotechnika meg hangmérnöki munka olyan, hogy szinte semmit nem lehet

teljes kizárólagosággal kijelenteni, mert azonnal találunk rá ellenpéldát is. :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...